BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Benfica (dinsdag 23 oktober 2018; 21:00): 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:05   quote  deeplink  
Haal er in ieder geval je lering uit.

Voor de rest, gefeliciteerd iedereen.
remco k
 remco k - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:07   quote  deeplink  
Gewoon Europees gewonnen.
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:19   quote  deeplink  
Ik zit nog heerlijk na te gloeien.
Loetje
 Loetje - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:26   quote  deeplink  
Ik ben vooral kapot.
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:26   quote  deeplink  
Financieel levert de CL Ajax nu al zo'n 46 miljoen op. Het is een aardige klapper die de investeringen wel doen verbleken.

ajaxopbrengst.png?itok=VZlAG6c7

bonussen_champions_league_FP.png?itok=WctKn7A2

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 oktober 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:45   quote  deeplink  
Hoe is die 18,7 bepaald?

2x 2,7= 5,4
1x 0,9= 0,9
======6,3
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2018 - 23:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Hoe is die 18,7 bepaald?

2x 2,7= 5,4
1x 0,9= 0,9
======6,3
Met de voorrondes van de Champions League kom je uit op 18.9 miljoen.

Vier overwinningen en twee gelijke spelen in de voorrondes betekent: (4 x 2.7) + (2 x 0.9) = 12.6 miljoen
Twee overwinningen en 1 gelijkspel in de groepsfase: (2 x 2.7) + 0.9 = 6.3 miljoen, zoals jij al aangaf.

Bij elkaar opgeteld is 18.9 miljoen, dus helemaal klopt het niet, tenzij er flink is afgerond bij de bedragen.
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2018 - 23:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Hoe is die 18,7 bepaald?
Dat is een bonus op basis van historische prestaties (UEFA coefficientenlijst) Ajax staat 21e op die lijst maar een aantal hoger geklasseerde ploegen speelt geen CL. Doordoor stjgt Ajax een aantal plaatsen. Elke plaats is een bepaalde hoeveelheid aandelen waard. Een aandeel 1,108 miljoen waard. Ajax krijgt 12 aandelen dus 18,7 mio. Real Madrid is lijstaanvoerder en krijgt bijvoorbeeld 32 aandelen.

Dan dus de startpremie van 15,25 mio, de televisierechten en verwachtte recette op basis van de poulefase.

Daar komen dus opbrengsten van behaalde spelresultaten nog bij.
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2018 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2018 - 23:52 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Met de voorrondes van de Champions League kom je uit op 18.9 miljoen.

Vier overwinningen en twee gelijke spelen in de voorrondes betekent: (4 x 2.7) + (2 x 0.9) = 12.6 miljoen
Twee overwinningen en 1 gelijkspel in de groepsfase: (2 x 2.7) + 0.9 = 6.3 miljoen, zoals jij al aangaf.

Bij elkaar opgeteld is 18.9 miljoen, dus helemaal klopt het niet, tenzij er flink is afgerond bij de bedragen.
Zuivere toevalligheid, zo komt dat bedrag niet tot stand. De voorrondes leveren aanzienlijk minder op dan deelname aan de groepsfase. Dat is steeds een paar ton per overwinning en een soldariteitsbijdrage voor de verliezer. Die ligt hoger dan de premie voor de winnaar omdat die bij kwalificatie al fors incasseeerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 oktober 2018 door Eide --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 24 oktober 2018 - 00:01   quote  deeplink  
Aah, dat verklaart wat meer. Ik vond het iets te veel op elkaar lijken om het op toeval af te schuiven.
nummer10
 nummer10 - woensdag 24 oktober 2018 - 00:08   quote  deeplink  
enige wat ik zeg... snel dolberg eruit... rest zwaar bevochten maar mooie overwinning !!

ps ook schone eruit en vdbeek erin.. hoe erg ik ook fan ben van schone..

maz deligt wober taqi

blind

vdbeek dejong

ziyech tadic neres
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 24 oktober 2018 - 00:14   quote  deeplink  
Thanks, voor de uitleg.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 24 oktober 2018 - 00:17   quote  deeplink  
Net tuis uit de Johan Cruijff ArenA....
maar deze overwinning is wel heeeeeeeel lekkerrrrrr
AkaS
 AkaS - woensdag 24 oktober 2018 - 08:14   quote  deeplink  
............ onana..............

......de Ligt.. Wöber.........

Mazra...................Taglia

..........de Jong.............

...Donny..........Tadic......

Ziyech...................Neres

..........Dolberg............
hjf
 hjf - woensdag 24 oktober 2018 - 09:13   quote  deeplink  
Allereerst feliciteer ik iedereen op dit forum met de overwinning. En wat voor 1. Wat een avond! Een wedstrijd op absoluut CL niveau. Ik had dit al voorzien, omdat deze selectie de beste is sinds circa 15 jaar. En toen haalden we ook de kwartfinale. Dus verbazen doet het mij niet, omdat er een duidelijke missie is. De talenten kunnen zich in de kijker spelen en de club kan cashen, hetgeen de continuïteit voor de komende decennia waarborgt. Absolute uitblinkers voor mij: Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt. Deze 2 hebben hun transferwaarde weer flink omhoog geschroefd. Ook vond ik Daley Blind goed spelen. Positioneel bijzonder sterk. Ik las ook de kritiek tijdens de wedstrijd op Maszraoui. Enerzijds terecht en anderzijds ook weer niet. Het is geen verdediger maar een middenvelder. Dat is mijns inziens wel duidelijk geworden. Hakim was het ene moment dramatisch en op het andere moment geniaal. Hoge pieken en diepe dalen. Lasse was de eerste helft een dissonant en in de tweede helft vond ik dat hij zich goed herstelde. Bij Benfica waren hun doelman en Silva de absolute uitblinkers. Fijne dag allen en geniet nog even na, want zondag wacht alweer de kakkies.
hjf
 hjf - woensdag 24 oktober 2018 - 09:22   quote  deeplink  
En over de referee zullen we het verder maar niet over hebben.
Eide
 Eide - woensdag 24 oktober 2018 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 09:22 schreef hjf het volgende:
En over de referee zullen we het verder maar niet over hebben.
Wat een verschrikkelijke flapdrol. Geen peil op te trekken. Dan liet hij mannelijk voetbal toe en dan floot hij weer voor wissewasjes. De vervelendste scheidsrechters zijn die waar je geen moment bij weet waar je aan toe bent.
hjf
 hjf - woensdag 24 oktober 2018 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 09:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijke flapdrol. Geen peil op te trekken. Dan liet hij mannelijk voetbal toe en dan floot hij weer voor wissewasjes. De vervelendste scheidsrechters zijn die waar je geen moment bij weet waar je aan toe bent.
Inderdaad Eide. Zo'n Bas Nijhuis type.
remco k
 remco k - woensdag 24 oktober 2018 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 oktober 2018 - 00:08 schreef nummer10 het volgende:
enige wat ik zeg... snel dolberg eruit... rest zwaar bevochten maar mooie overwinning !!

ps ook schone eruit en vdbeek erin.. hoe erg ik ook fan ben van schone..

maz deligt wober taqi

blind

vdbeek dejong

ziyech tadic neres
van de beek stond er al in..
p111
 p111 - woensdag 24 oktober 2018 - 14:49   quote  deeplink  
Waar ik mij wel een beetje zorgen om maakt is onze rechtsback,het is geweldig dat hij 2x scoort,maar we hadden er in de eerste 10 minuten ook 2 om onze oren kunnen krijgen door zijn slechte verdediging.Ook die sliding 2 minuten voor tijd had zomaar een pingel kunnen opleveren en dat zou niet de eerste keer zijn bij hem.Hij zal dat echt moeten verbeteren anders zie ik hem zijn plaats moeten inleveren.
p111
 p111 - woensdag 24 oktober 2018 - 14:52   quote  deeplink  
En nogmaals de sterkste opstelling .Onana - Masraoui=Lit-Nico
Blind- De Jong - Donny
Ziyec Tasic en/of Neres/Dolberg

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5906
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Benfica (dinsdag 23 oktober 2018; 21:00): 1 - 0









0.0123879