BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Real Madrid - Ajax (CL: Dinsdag 05 maart 2019, 21:00); 1 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 maart 2019 - 01:31   quote  deeplink  
iemand zei net iets van onze nummer 14.. maar hoe vreemd, kijk naar de uitslag.. 1-4 14
MightyAce
 MightyAce - woensdag 06 maart 2019 - 07:57   quote  deeplink  
Gefeliciteerd heren, wat een prestatie!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 06 maart 2019 - 09:31   quote  deeplink  
Nog 1x een reactie, maar de actie na de wedstrijd laat zien waarom Huntelaar zo geliefd is bij de supporters!
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2019 - 09:31 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nog 1x een reactie, maar de actie na de wedstrijd laat zien waarom Huntelaar zo geliefd is bij de supporters!
Ja jezus man, dat is toch geweldig..
p111
 p111 - woensdag 06 maart 2019 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2019 - 00:16 schreef Hasjkoph het volgende:
Overigens vond ik Veltman op de rechtsback ook wel weer vetrouwd voelen. Die man heeft veel kritiek gehad, maar ik ben blij (voor hem) dat hij weer terug is.
Zeker,het is hem gegund.
p111
 p111 - woensdag 06 maart 2019 - 10:13   quote  deeplink  
Ik heb genoten van het hele team.En nu nog even alle heerlijke reacties bekijken.
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 10:27   quote  deeplink  
Toch ben ik wel benieuwd wat we eigenlijk van Mazraoui vinden.

Persoonlijk vind ik het met name defensief helemaal niet zo goed. Een groot deel van de kansen van Real in beide wedstrijden zijn van die kant gekomen. Aanvallend laat hij af en toe leuke dingen zien.
Maar dat ik nou kan zeggen dat ik hem echt goed vind, nee dat niet..
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 maart 2019 - 12:17   quote  deeplink  
tegenstander natuurlijk van formaat gisteren en de thuis wedstrijd die man loopt echt bijna iedereen voorbij en vind ik niet echt een graadmeter voor een talent... gister erg vaak ergens tussen gezeten en aanvallend en op werklust echt wel een topper in wording..
p111
 p111 - woensdag 06 maart 2019 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2019 - 10:27 schreef remco k het volgende:
Toch ben ik wel benieuwd wat we eigenlijk van Mazraoui vinden.

Persoonlijk vind ik het met name defensief helemaal niet zo goed. Een groot deel van de kansen van Real in beide wedstrijden zijn van die kant gekomen. Aanvallend laat hij af en toe leuke dingen zien.
Maar dat ik nou kan zeggen dat ik hem echt goed vind, nee dat niet..
Mazraoui komt verdedigend te kort dat is bekend.kijk maar tegen Bayer ook tegen Feyenoord en ook gisteren kwam bijna al het gevaar van zijn kant en moest hij weer aan de noodrem trekken,dat gebeurd bijna wekelijks,maar aanvallend is hij gewoon geweldig dus het is een keus die de trainer maakt.
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 maart 2019 - 13:39   quote  deeplink  
tja die noodrem moest veltman ook vaak inzetten en komt aanvallend tekort.. en de andere aangetrokken backs idem.. onze argentijnsevriend is echt een uitzondering..

weet je welk gevoel ik overigens heb.. dat ajax aankomende zomer gekkedingen gaat doen op de transfermarkt om aansluiting tehouden en in nederland oppermachtig te gaan zijn.. bayern van nl.. lonen zullen denk ik omhoog gaan spelers worden voor meer verkocht etc.. zie het zo gebeuren
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2019 - 13:35 schreef p111 het volgende:

[..]

Mazraoui komt verdedigend te kort dat is bekend.kijk maar tegen Bayer ook tegen Feyenoord en ook gisteren kwam bijna al het gevaar van zijn kant en moest hij weer aan de noodrem trekken,dat gebeurd bijna wekelijks,maar aanvallend is hij gewoon geweldig dus het is een keus die de trainer maakt.
Op basis waarvan aanvallend geweldig?

Ik zie in hem niet zoals op links iedere keer mee opkomen, achterlijn halen, diverse voorzetten geven enz. enz.
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 maart 2019 - 14:09   quote  deeplink  
aanvallend toch aardig wat bijgedragen met doelpunten dacht ik zo.. en ook opbouwend helpen doet die prima.. aanvallend is niet de achterlijn halen vind ik.. dan zou frenkie bijv ook aanvallend niks brengen ?
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 maart 2019 - 14:28   quote  deeplink  
ben niet bijgelovig maar..

The 14th meeting between Real Madrid and Ajax, a 1-4 victory, and all that knowing that Johan Cruijff was the first one to score for Ajax against Real Madrid.
Eide
 Eide - woensdag 06 maart 2019 - 18:54   quote  deeplink  
Ik zag net de samenvatting voorbij komen. Meteen weer dat heerlijke gevoel.

Vanavond gewoon ontspannen kijken wie er straks nog meer in de pot zitten voor de kwartfinales.
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 19:26   quote  deeplink  
Ja ook dat beloofd nog wel een potje te worden denk ik.
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 19:33   quote  deeplink  
https://youtu.be/f_8L4QFYIOM
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 maart 2019 - 20:56   quote  deeplink  
wedden dat we barcelona krijgen..
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 21:21   quote  deeplink  
Dat zou nog helemaal geen slechte loting zijn. Ook die zijn namelijk echt niet in de beste vorm.
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 21:21   quote  deeplink  
Die moeten zich ook nog maar zien te plaatsten hè.
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 21:22   quote  deeplink  
City en psg lijken toch echt de enige twee ploegen die de absolute topvorm nu te pakken hebben.
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 maart 2019 - 21:46   quote  deeplink  
zie deze verdediging echt messi en suarez niet afstoppen.. maar ook daar is achterin wel wat tehalen echter denk ik niet dat dejong dan zo speelt zoals gister.. die kan mits ajax dan wint een warm welkom wel vergeten.. ik hoop stiekum op tottenham.. veel oud ajacieden en die lijken me makkelijker te verslaan dan barca... maar hoe mooi zou het zijn, STEL we halen de finale.. barca ajax in het stadion van madrid.. cruijff gedachten in het madrid stadion.. stille droom hoor
remco k
 remco k - woensdag 06 maart 2019 - 22:56   quote  deeplink  
Hahahaha. En dat geweldige psg gaat er dan gewoon af. Vond het geen penalty.
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 maart 2019 - 23:11   quote  deeplink  
munited maar revanche dan ?
p111
 p111 - donderdag 07 maart 2019 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2019 - 13:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan aanvallend geweldig?

Ik zie in hem niet zoals op links iedere keer mee opkomen, achterlijn halen, diverse voorzetten geven enz. enz.
Er zijn voorbeelden genoeg waarin hij gevaarlijk is en was in het strafschopgebied van de tegenstander.Hij is zeker niet zo compleet als Nico ,maar aanvallend is hij zeker beter als Veltman,maar het liefst zou ik nog een tweede Nico er bij hebben,das echt een geweldenaar.
p111
 p111 - donderdag 07 maart 2019 - 11:38   quote  deeplink  
Hopelijk revanche tegen United !!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 07 maart 2019 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 maart 2019 - 23:41 schreef Eide het volgende:
In ander nieuws: Ajax redt het Nederlands voetbal.

De helft van de UEFA-punten van de afgelopen 5 jaar zijn verzameld door Ajax. Dat gelul over arrogantie kan m'n rug op. De rest van de Eredivisie en de KNVB moeten Ajax op de blote knieën bedanken dat er tenminste één ploeg is die wel elk jaar vol gas geeft in Europa.
JA idd, hierdoor weer even stuivertje gewisseld met Oostenrijk. NU hopen dat RB alles gaat verliezen, dan hebben we die zo belangrijke 11de plek. Dacht dat het al kansloos was, maar Ajax redt idd het Nederlandse voetbal al decenia. En PEC maar zeiken, al die kut clubs die zo tegen Ajax zijn, mogen van mij degraderen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 maart 2019 door Ajax we love you --
remco k
 remco k - donderdag 07 maart 2019 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2019 - 12:28 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

JA idd, hierdoor weer even stuivertje gewisseld met Oostenrijk. NU hopen dat RB alles gaat verliezen, dan hebben we die zo belangrijke 11de plek. Dacht dat het al kansloos was, maar Ajax redt idd het Nederlandse voetbal al decenia. En PEC maar zeiken, al die kut clubs die zo tegen Ajax zijn, mogen van mij degraderen
Dan is de competitie te klein met maar 1 club.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 07 maart 2019 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2019 - 12:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan is de competitie te klein met maar 1 club.
Whahahaha, tja...

Zie trouwens dat Rb had verloren tegen Brugge, dacht dat ze die wedstrijd nog moesten spelen. Ik hoop dat Napoli gewoon 2x van ze gaat winnen, dan blijft Nederland 11de ongeacht wat Ajax gaat doen
remco k
 remco k - donderdag 07 maart 2019 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 maart 2019 - 13:07 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Whahahaha, tja...

Zie trouwens dat Rb had verloren tegen Brugge, dacht dat ze die wedstrijd nog moesten spelen. Ik hoop dat Napoli gewoon 2x van ze gaat winnen, dan blijft Nederland 11de ongeacht wat Ajax gaat doen
Normaal gesproken zou Napoli ook wel een maatje te groot moeten zijn
Eide
 Eide - donderdag 07 maart 2019 - 18:36   quote  deeplink  
- ik kan niet rekenen -

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 maart 2019 door Eide --
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 08 maart 2019 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 maart 2019 - 01:31 schreef nummer10 het volgende:
iemand zei net iets van onze nummer 14.. maar hoe vreemd, kijk naar de uitslag.. 1-4 14
[img]
https://www.calciomercato.com/news/real-madrid-ajax-1-4-come-il-numero-di-cruijff-mai-visto-i-soldi-47181

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 maart 2019 door Eindhovense Ajaxfan --
p111
 p111 - vrijdag 08 maart 2019 - 14:46   quote  deeplink  
RB 3-0 verloren dus Ajax bedankt voor jullie overwinning.nu hoeven wij niet bang te zijn voor RB.We blijven boven ze staan.
Eide
 Eide - vrijdag 08 maart 2019 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2019 - 14:46 schreef p111 het volgende:
RB 3-0 verloren dus Ajax bedankt voor jullie overwinning.nu hoeven wij niet bang te zijn voor RB.We blijven boven ze staan.
Ik zit net even te kijken. De achterstand van Oostenrijk is 0.483 punten. Een overwinning is 2 punten. Oostenrijk had 5 ploegen in competitie dus alle punten die RB Salzburg haald worden gedeeld door 5. Ze krijgen dus voor een overwinning, net als Ajax, 0.400 punten. Nederland is dus inderdaad veilig, tenzij RB Salzburg miraculeus alsnog doorgaat. Dan wippen ze weer over Nederland heen.

Ajax heeft natuurlijk weer 2 wedstrijden om punten te scoren voor Nederland.
remco k
 remco k - zaterdag 09 maart 2019 - 10:01   quote  deeplink  
En richting het jaar erop. Hoe ziet het eruit door het afvallende jaar?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 09 maart 2019 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 10:01 schreef remco k het volgende:
En richting het jaar erop. Hoe ziet het eruit door het afvallende jaar?
Ten opzichte van Oostenrijk minder goed. Het jaar dat afvalt is 2014/2015. Toen strandde Ajax in de achtste finale tegen Dnipro in de EL, nadat het derde werd in de CL groepsfase en won van Legia Warschau. Werd Feyenoord eerste in de groepsfase EL om er daarna tegen Roma uit te vliegen. En werd PSV tweede in de groepsfase EL om er daarna tegen Zenit uit te vliegen.

Nederland scoorde toen een gemiddelde van 6.047 punten over 6 clubs tegenover een gemiddelde van 4.125 punten voor Oostenrijk over 4 clubs. Alleen Salzburg presteerde namelijk goed dat jaar.

Oftewel ook volgend jaar zullen we meer punten moeten zien te behalen tov Oostenrijk en dat heeft alles te maken met het bedroevende Europese jaar van 2017/2018.
remco k
 remco k - zaterdag 09 maart 2019 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 10:56 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ten opzichte van Oostenrijk minder goed. Het jaar dat afvalt is 2014/2015. Toen strandde Ajax in de achtste finale tegen Dnipro in de EL, nadat het derde werd in de CL groepsfase en won van Legia Warschau. Werd Feyenoord eerste in de groepsfase EL om er daarna tegen Roma uit te vliegen. En werd PSV tweede in de groepsfase EL om er daarna tegen Zenit uit te vliegen.

Nederland scoorde toen een gemiddelde van 6.047 punten over 6 clubs tegenover een gemiddelde van 4.125 punten voor Oostenrijk over 4 clubs. Alleen Salzburg presteerde namelijk goed dat jaar.

Oftewel ook volgend jaar zullen we meer punten moeten zien te behalen tov Oostenrijk en dat heeft alles te maken met het bedroevende Europese jaar van 2017/2018.
Lekker dan.
Eide
 Eide - zaterdag 09 maart 2019 - 11:16   quote  deeplink  
Eigenlijk vallen de aankomende 3 jaar steeds betere resultaten van Nederland weg. Het duurt gewoon 4 jaar om het seizoen 2017/18 weg te poetsen. Het is dus de aankomende 3 jaar zaak elk jaar beter te scoren dan Oostenrijk. In omgekeerde richting vallen de goede resultaten van de Turken nu ook langzaam weg en komen die, als Nederland een beetje fatsoenlijk presteerd wel langzaam in beeld.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 09 maart 2019 - 12:07   quote  deeplink  
Belangrijk is gewoon dat het niet weer alleen van Ajax moet komen. Dit jaar heeft Ajax weer een gelijkwaardig aantal punten gescoord als toen het de EL finale bereikte. Echter heeft PSV alleen van BATE gewonnen in de voorronde en verder vrij weinig gepresteerd. Daarna is het nog meer drama met AZ die verliest van een ploeg uit Kazachstan en Feyenoord die zich blameert tegen Trencin. Alleen van Vitesse is het te begrijpen dat die er uit gingen door Basel.

Andere clubs zullen echt Europees zich meer moeten laten zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 maart 2019 door Hasjkoph --
remco k
 remco k - zaterdag 09 maart 2019 - 13:37   quote  deeplink  
Als je jaarlijks twee clubs hebt die overwinteren zou je die plek toch nooit kwijt kunnen raken.
Eide
 Eide - zaterdag 09 maart 2019 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 maart 2019 - 12:07 schreef Hasjkoph het volgende:
Belangrijk is gewoon dat het niet weer alleen van Ajax moet komen. Dit jaar heeft Ajax weer een gelijkwaardig aantal punten gescoord als toen het de EL finale bereikte. Echter heeft PSV alleen van BATE gewonnen in de voorronde en verder vrij weinig gepresteerd. Daarna is het nog meer drama met AZ die verliest van een ploeg uit Kazachstan en Feyenoord die zich blameert tegen Trencin. Alleen van Vitesse is het te begrijpen dat die er uit gingen door Basel.

Andere clubs zullen echt Europees zich meer moeten laten zien.
Precies. Eigenlijk zouden Ajax, Feyenoord en PSV allemaal "gewoon" rond de 10 punten halen, ergo 5 a 6 Europese winstenpartijen, mag de rest voor spek en bonen meedoen. PSV komt de afgelopen seizoen alleen niet verder dan 7.400 per seizoen en Feyenoord oet het helemaal achterlijk slecht met 5.500 punten per seizoen. Ter illustratie: Ajax draait 12.900.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 11 maart 2019 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 maart 2019 - 15:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zit net even te kijken. De achterstand van Oostenrijk is 0.483 punten. Een overwinning is 2 punten. Oostenrijk had 5 ploegen in competitie dus alle punten die RB Salzburg haald worden gedeeld door 5. Ze krijgen dus voor een overwinning, net als Ajax, 0.400 punten. Nederland is dus inderdaad veilig, tenzij RB Salzburg miraculeus alsnog doorgaat. Dan wippen ze weer over Nederland heen.

Ajax heeft natuurlijk weer 2 wedstrijden om punten te scoren voor Nederland.
Nee als RB de andere wedstrijd wel wet te winnen, dan gaan ze alsnog Nederland voorbij. Tenzij Ajax minimaal 1 van de 2 wedstrijden gelijk gaat spelen. Mocht RB ook de andere verliezen of gelijk spelen, dan is er geen vuiltje aan de lucht.

In de CL krijg je Bonus punten als je een ronde verder komt, dat krijg je niet in de EL, mede hierdoor is Nederland ook Oostenrijk voorbij gegaan. Die overwinning op R\eal kan wel eens cruciaal zijn geweest voor Nederland, maar alleen als RB ook die andere wedstrijd gaat verliezen en Ajax ook niets meer wint.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 maart 2019 - 11:49   quote  deeplink  
Al die punten leveren pas op de langere termijn voordeel op! Zeker omdat er ook nog wat dramatische jaren tussendoor kwamen. Straks als de EL-finale en de CL-kwartfinale de beginjaren worden wordt het interessant. Moeten de komende jaren natuurlijk ook die resultaten worden behaald en niet weer dramatische jaren volgen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 maart 2019 - 11:49   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 maart 2019 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - maandag 11 maart 2019 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 maart 2019 - 11:46 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Nee als RB de andere wedstrijd wel wet te winnen, dan gaan ze alsnog Nederland voorbij.
Nee, alleen als ze doorgaan in Europa. Dan krijgen ze 2 punten voor de overwinning plus 1 voor het behalen van de kwartfinales. 2/5 = 0.400 punten en is niet voldoende. Ze moeten dan dus winnen EN de volgende ronde halen. Dan krijgen ze 3/5 = 0.600 punten en wippen ze over Nederland heen. De 3-0 zeperd maakt dat laatste alleen wel heel onwaarschijnlijk.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 12 maart 2019 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 maart 2019 - 16:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Sorry, ik lees je post nu past goed

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 maart 2019 door Ajax we love you --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 12 maart 2019 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 maart 2019 - 16:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, alleen als ze doorgaan in Europa. Dan krijgen ze 2 punten voor de overwinning plus 1 voor het behalen van de kwartfinales. 2/5 = 0.400 punten en is niet voldoende. Ze moeten dan dus winnen EN de volgende ronde halen. Dan krijgen ze 3/5 = 0.600 punten en wippen ze over Nederland heen. De 3-0 zeperd maakt dat laatste alleen wel heel onwaarschijnlijk.
we staan 0.383 voor, dus als ze winnen, dan gaan ze ons voorbij.

Nederland heeft 31.233 en Oostenrijk heeft 30.850, als daar 0.4 bijkomt, dan komen ze op 31.250
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 12 maart 2019 - 17:23   quote  deeplink  
Voor iedereen die niet wet hoe de punten verdeeld worden

The country coefficient is used to rank the football associations of Europe, and thus determine the number of clubs from an association that will participate in the UEFA Champions League and the UEFA Europa League.

The UEFA ranking determines the number of teams competing in the season after the next, not in the first season after the publication of the ranking. Thus, the rankings at the end of the 2017–18 season determine the team allocation by association in the 2019–20 (not 2018–19) UEFA season; however, the actual teams that will be participating in the 2019–20 UEFA season are determined at the end of the 2018–19 season when the individual association classifications and national cups are finalised.

This coefficient is determined by the results of the clubs of the associations in the UEFA Champions League and the UEFA Europa League games over the past five seasons. Two points are awarded for each win by a club, and one for a draw (points are halved in the qualifying and playoff rounds). Results determined by extra time do count in determining the allocation of points, but results determined by penalty-shootouts do not affect the allocation of points, other than for bonus points given for qualification into the latter rounds of the Champions League or the Europa League. The number of points awarded each season is divided by the number of teams that participated for that association in that season. This number is then rounded down to three decimal places (e.g. 2⅔ would be rounded to 2.666).[15][16]

To determine a country's coefficient for a particular season, the coefficients for the last five seasons are added. Bonus points are added to the number of points scored in a season. Bonus points are allocated for:

Clubs that reach the quarter-finals, semi-finals, or final of either the UEFA Champions League or the UEFA Europa League (1 bonus point).
Clubs that qualify for the group stage of the Champions League (4 bonus points).
Clubs that qualify for the round of 16 of the Champions League (5 bonus points).
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 12 maart 2019 - 17:24   quote  deeplink  
En op deze website kan je de stand zien

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/crank2019.html

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Real Madrid - Ajax (CL: Dinsdag 05 maart 2019, 21:00); 1 - 4









0.0103838