BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Defintief: De Ligt naar Juventus

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 juli 2019 - 16:30   quote  deeplink  
Groot nieuws uit Amsterdam: Ajax en Juventus zijn akkoord over de transfersom van Matthijs de Ligt. Dat meldt De Telegraaf. De bekendmaking van de megadeal is daardoor een kwestie van tijd.

Ajax en Juventus hebben volgens De Telegraaf een akkoord bereikt over de transfersom van De Ligt. Vermoedelijk betalen de Italianen ongeveer 75 miljoen euro aan de Amsterdammers, inclusief bonussen. Woensdagavond verhoogde Juve het bod al naar 67 miljoen.

Het papierwerk is nu rond, waardoor niets een overstap van De Ligt naar Juventus nog in de weg staat. De negentienjarige verdediger gaat níet mee op trainingskamp met Ajax. De Amsterdammers reizen zaterdag zonder de aanvoerder af naar het Oostenrijkse Bramberg. 

Het is de bedoeling dat De Ligt op korte termijn wordt gepresenteerd door Juventus. Hij kan dan meteen mee op de Azië-tour van de Italiaanse kampioen. Het is algemeen bekend dat De Ligt al een tijdje persoonlijk akkoord is met Juve. In Turijn ligt een vijfjarig contract voor twaalf miljoen euro per jaar klaar.

Tekst: Voetbalprimeur.nl
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 juli 2019 - 16:30   quote  deeplink  
Rare vraag, maar is 75 miljoen niet gewoon veel te weinig voor De Ligt?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 12 juli 2019 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 16:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Rare vraag, maar is 75 miljoen niet gewoon veel te weinig voor De Ligt?
Ik vind absoluut te laag. Zeker gezien verglijking met andere spelers, potentie en leeftijd.
En dan ook nog incl. bonussen....

Als je vp mag geloven....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 juli 2019 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 16:40 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik vind absoluut te laag. Zeker gezien verglijking met andere spelers, potentie en leeftijd.
En dan ook nog incl. bonussen....

Als je vp mag geloven....
Ok, het is het bedrag wat Telegraaf meldt maar ik denk en vermoed idd dat dit bedrag klopt. Laten we ons hier niet gewoon weer afschepen? En is er al een speler die gekocht gaat worden om hem te vervangen?
hans smit
 hans smit - vrijdag 12 juli 2019 - 17:09   quote  deeplink  
goede speler terug halen poen genoeg
nummer10
 nummer10 - vrijdag 12 juli 2019 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 16:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ok, het is het bedrag wat Telegraaf meldt maar ik denk en vermoed idd dat dit bedrag klopt. Laten we ons hier niet gewoon weer afschepen? En is er al een speler die gekocht gaat worden om hem te vervangen?
tjah wie had zoon bedrag voor spelers van de eredivisie uberhaubt verwacht ? van sanchez naar hotspur keken we ons de ogen al uit.. en dit is bijna het dubbele.. tuurlijk zeggen we nu gezien de tijd dat het teweinig is maar komaan, 19 jaar en al 70 mil..
Eide
 Eide - vrijdag 12 juli 2019 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 16:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Rare vraag, maar is 75 miljoen niet gewoon veel te weinig voor De Ligt?
Ajax had met De Ligt afgesproken om niet de absolute hoofdprijs te vragen maar mee te werken als er een mooie club kwam. Dat was allemaal het gevolg van het dramatische seizoen ervoor waarna Ajax de selectie bij elkaar wilde houden.

Ik ben nu vooral benieuwd wat er met Ziyech gaat gebeuren. Neres, Tadic, Blind en Nico blijven. Het signaal is wel okay denk ik en biedt perspectief aan de rest van de selectie.
Brandje
 Brandje - vrijdag 12 juli 2019 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 16:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Rare vraag, maar is 75 miljoen niet gewoon veel te weinig voor De Ligt?
75 miljoen dit jaar is de belofte vervullen die Overmars vorig jaar aan De Ligt heeft gedaan. Dus de fout is vorig jaar gemaakt want toen zag De Ligt het niet meer zitten bij Ajax en dus liet Overmars zijn oren hangen en gaf Mathijs eerst een salarisverhoging en beloofde dit jaar niet de hoofdprijs te vragen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 12 juli 2019 - 21:23   quote  deeplink  
Ok, maar dat was eigenlijk niet mijn vraagstelling. Is die 70 of 75 miljoen niet veel te weinig gezien de huidige bedragen die rondgaan in het voetbal? En dan bedoel ik afgezonderd van de afspraken die zijn gemaakt met De Ligt.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 13 juli 2019 - 05:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 21:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ok, maar dat was eigenlijk niet mijn vraagstelling. Is die 70 of 75 miljoen niet veel te weinig gezien de huidige bedragen die rondgaan in het voetbal? En dan bedoel ik afgezonderd van de afspraken die zijn gemaakt met De Ligt.
Ik hoop dat er een doorverkoop clausule in zit dat kan natuurlijk over 3 of 5 jaar veel meer geld zijn dan wat ze er nu voor ktijgen. Moet hij wel slagen bij juve natuurlijk maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 13 juli 2019 - 06:44   quote  deeplink  
Nu de zaak rond is, moeten wij en Ajax weer naar voren blijven kijken omdat dit nu een gepasseerd station is.

Ik had ook gehoopt dat hij bleef, of dat Ajax minimaal 80 miljoen zou vangen.

Ajax heeft een Mexicaanse speler op het oog, daar ik denk dat deze zaak snel beklonken gaat worden.
doo.bee.doo.wa.wa
 doo.bee.doo.wa.wa - zaterdag 13 juli 2019 - 07:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 16:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Rare vraag, maar is 75 miljoen niet gewoon veel te weinig voor De Ligt?
75 als vast bedrag is best OK, maar een bonusregeling ter waarde van 20 miljoen voor de prestraties er bovenop was beter.
Ajax we love you
 Ajax we love you - zaterdag 13 juli 2019 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 16:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Rare vraag, maar is 75 miljoen niet gewoon veel te weinig voor De Ligt?
Nee 75 mijloen is prima, vergeet niet dat hij speelt in de eredivisie. Hij laat het dus niet elke week zien op het hoogdte niveau, iets dat andere spelers wel doen.

Hij heeft natuurlijk geweldig gespeeld in de CL en in het Nederlands elftal doet hij het ook aardig. Hij is 19 jaar, dus idd veel potentie, maar heeft hijhet wekelijks laten zien? Hij maakt nog steeds foutjes, hij werd door zijn benen gespeeld tegen tottenham, waardoor Ajax volledig uit positie stond.

75 miljoen voor een eredivisiespeler is gewoon prima en de volgende club betaald het dubbele voor hem.

Al vind ik het jammer dat hij niet gewoon naar Barca gaat
Eide
 Eide - zaterdag 13 juli 2019 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2019 - 09:51 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Al vind ik het jammer dat hij niet gewoon naar Barca gaat
Ergens wel. Anderzijds, de concurrentie met Pique en Umtiti is ook niet zomaar gewonnen terwijl Bonucci en Chiellini echt langzaam forse slijtage vertonen. Daarnaast is er vanaf Juventus nog een stap omhoog te maken richting ploegen als Barca, Real of City. Ik vind het geen verkeerde keuze eerlijk gezegd.
doo.bee.doo.wa.wa
 doo.bee.doo.wa.wa - zondag 14 juli 2019 - 01:19   quote  deeplink  
de Ligt zal ook niet altijd in de basis staan bij Juve. Het centrale duo heeft Europees toch echt solide werk laten zien en Matthis maakt zo nu en dan nog fouten.
remco k
 remco k - zondag 14 juli 2019 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juli 2019 - 21:23 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ok, maar dat was eigenlijk niet mijn vraagstelling. Is die 70 of 75 miljoen niet veel te weinig gezien de huidige bedragen die rondgaan in het voetbal? En dan bedoel ik afgezonderd van de afspraken die zijn gemaakt met De Ligt.
Ik denk dat de ligt zonder die afspraken zomaar eens de 90 miljoen had kunnen passeren.

Wel goed van Ajax dat ze dit zo doen en meewerken.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 juli 2019 - 01:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juli 2019 - 14:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Ergens wel. Anderzijds, de concurrentie met Pique en Umtiti is ook niet zomaar gewonnen terwijl Bonucci en Chiellini echt langzaam forse slijtage vertonen. Daarnaast is er vanaf Juventus nog een stap omhoog te maken richting ploegen als Barca, Real of City. Ik vind het geen verkeerde keuze eerlijk gezegd.
sws beter als psg.. schijt club, idem als city

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Defintief: De Ligt naar Juventus









0.0080358