BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: APOEL Nicosia - Ajax (20 augustus 2019) Play-off CL 0-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 13 augustus 2019 - 23:39   quote  deeplink  
ypszl1onxrd1q.png

Belangrijke pot, dus topic maar geopend.

1x daar gespeeld en toen werd het 1-1. Andersen scoorde voor ons, hun scoorde vanaf 11 meter.

APOEL schakelde Quarabag uit, wij PAOK. Een van hun beste spelers is Uros Matic, voor sommige nog bekend uit zijn NAC tijd.

Aftrap is waarschijnlijk 21.00

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 augustus 2019 door Loetje --
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 14 augustus 2019 - 08:28   quote  deeplink  
Als ze dan maar niet zo slecht spelen zoals tegen PAOK, wat toch een moeilijke tegenstander was. Als iedereen met zijn neus naar dezelfde kant wijzen, dan moet het geen probleem worden.

En niet steeds van een basisopstelling blijven wisselen.
p111
 p111 - woensdag 14 augustus 2019 - 08:59   quote  deeplink  
Ik zou nou wel is Alvares in de achterhoede willen zien,op dit moment is de achterhoede de zwakte van Ajax,maar dan wel onze rechterkant met Mazraoui en Veltman dat werkt voor een meter.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 14 augustus 2019 - 10:22   quote  deeplink  
Dit is een onderschatte tegenstander, al die ploegen uit Cyprus doen het al jaren redelijk goed in Europa trouwens, halen gewoon veel punten binnen voor een klein kut landje. Ze staan 15de op de Uefa coefficiency lijst, waar nederland 12de staat en ze staan niet eens heel ver achter ons.

Van de 4 ploegen die ze hebben, zijn er nog 3 over.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 14 augustus 2019 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 08:59 schreef p111 het volgende:
Ik zou nou wel is Alvares in de achterhoede willen zien,op dit moment is de achterhoede de zwakte van Ajax,maar dan wel onze rechterkant met Mazraoui en Veltman dat werkt voor een meter.
Ja idd, van mij mag die alvarez erin en Martinez naar het middenveld, zodat blind weer een linie terug mag. Veltman, Mazza en Dest mogen van mij om de rechtback positie strijden.

Maaar oh oh oh, want missen we Frenkie en toch ook Schone in zekere mate op het middenveld.
AkaS
 AkaS - woensdag 14 augustus 2019 - 10:29   quote  deeplink  
Mijn hoop voor deze wedstrijd is:

Ten Hag op de tribune.... ergens ver weg in een warm landje

---------------- Onana --------------------

-----------Schuurs - Alvarez---------------

Mazraoui-------------------------------Nico

--------Ziyech - Martinez - Donny----------

d
Quincy--------------------------------Neres

------------------Tadic--------------------

Schuurs speelt zeker niet foutloos, maar dat deed de Ligt ook niet in den beginne.
Hij kreeg vertrouwen en mocht blijven staan en groeide ... Waarom Schuurs niet?

Desnoods Centraal duo Alvarez Blind...

Maar er moet lengte en snelheid achterin komen. Hoop dat dat duidelijk is want het niveau PAOK is niet meer dan een druistig feijenoord niveau in de kuip op een goede dag... :-)

Veltman had goede momenten, zeker waar. Maar toch is het met hem altijd hopen dat het niet fout gaat.... Gaat namelijk bijna altijd voor de man ipv de bal en is zeker niet snel en bovendien niet al te groot. Ik snap echt oprecht niet dat ze in hem een basisspeler zien op CL niveau. Kan er bij mij werkelijk waar niet in! Volgens mij onderhoud hij een warme privé relatie met Marcje Overmars en Marcje heeft weer overwicht op die kale boskabouter die er geen reet van snapt... Schreuder weg.... tactisch klopt er niets van.... Bovendien openlijk ruziend met Reiziger bij de wissel van Neres... Hoe amateuristisch!!!

Mijn inziens deze opstelling met Ziyech een linie terug of een Frenkie achtige middenvelder scoren ergens in Europa... En dan kan het weer een mooie juichpartij worden in de CL.

En de rvc moet niet zeiken, die hebben toch gezien wat het oplevert als je een uitgebalanceerde selectie hebt.

Oja.... Een middenveld zoals deze verenigd creativiteit, vechtlust en diepgang!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 augustus 2019 door AkaS --
remco k
 remco k - woensdag 14 augustus 2019 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 10:29 schreef AkaS het volgende:
Mijn hoop voor deze wedstrijd is:

Ten Hag op de tribune.... ergens ver weg in een warm landje

---------------- Onana --------------------

-----------Schuurs - Alvarez---------------

Mazraoui-------------------------------Nico

--------Ziyech - Martinez - Donny----------

d
Quincy--------------------------------Neres

------------------Tadic--------------------

Schuurs speelt zeker niet foutloos, maar dat deed de Ligt ook niet in den beginne.
Hij kreeg vertrouwen en mocht blijven staan en groeide ... Waarom Schuurs niet?

Desnoods Centraal duo Alvarez Blind...

Maar er moet lengte en snelheid achterin komen. Hoop dat dat duidelijk is want het niveau PAOK is niet meer dan een druistig feijenoord niveau in de kuip op een goede dag... :-)

Veltman had goede momenten, zeker waar. Maar toch is het met hem altijd hopen dat het niet fout gaat.... Gaat namelijk bijna altijd voor de man ipv de bal en is zeker niet snel en bovendien niet al te groot. Ik snap echt oprecht niet dat ze in hem een basisspeler zien op CL niveau. Kan er bij mij werkelijk waar niet in! Volgens mij onderhoud hij een warme privé relatie met Marcje Overmars en Marcje heeft weer overwicht op die kale boskabouter die er geen reet van snapt... Schreuder weg.... tactisch klopt er niets van.... Bovendien openlijk ruziend met Reiziger bij de wissel van Neres... Hoe amateuristisch!!!

Mijn inziens deze opstelling met Ziyech een linie terug of een Frenkie achtige middenvelder scoren ergens in Europa... En dan kan het weer een mooie juichpartij worden in de CL.

En de rvc moet niet zeiken, die hebben toch gezien wat het oplevert als je een uitgebalanceerde selectie hebt.

Oja.... Een middenveld zoals deze verenigd creativiteit, vechtlust en diepgang!
het staat defensief niet goed genoeg om het middenveld, waarom wil je het dan aanvallender maken en nog verder vooruit gaan spelen?

Daarnaast is Blind een van de eerste spelers die ten Hag gaat opstellen, in mijn ogen ook terecht overigens, deze samenstelling gaat dus niet gebeuren vermoed ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 augustus 2019 door remco k --
AkaS
 AkaS - woensdag 14 augustus 2019 - 11:00   quote  deeplink  
Middenveld vorig jaar:

Schöne Frenkie en Donnie.... versus Ziyech Martinez en Donnie...

Denk dat Ziyech en Donnie prima met elkaar kunnen communiceren wie er gaat en wie er blijft...
Martinez sowieso verdedigend instrueren en functioneren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 augustus 2019 door AkaS --
remco k
 remco k - woensdag 14 augustus 2019 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 11:00 schreef AkaS het volgende:
Middenveld vorig jaar:

Schöne Frenkie en Donnie.... versus Ziyech Martinez en Donnie...

Denk dat Ziyech en Donnie prima met elkaar kunnen communiceren wie er gaat en wie er blijft...
Martinez sowieso verdedigend instrueren en functioneren.
Maar dan wil je een compleet andere dynamiek op het middenveld. Voorheen en op dit moment is van de Beek altijd de meest aanvallende van de drie, sterker nog, hij staat vaak naast of voor de nummer 9.

Daarachter speelden we met een blok van twee goed voetballende jongens die beiden hun duels konden winnen.

Ik zou met dit elftal echt niet met de punt naar achteren gaan spelen, ik denk echt dat dit zelfmoord is door het gebrek aan snelheid.

Maar Martinez is toch helemaal geen middenvelder, die speelt gewoon linker centrale verdediger of linksback??
nummer10
 nummer10 - woensdag 14 augustus 2019 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 11:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar dan wil je een compleet andere dynamiek op het middenveld. Voorheen en op dit moment is van de Beek altijd de meest aanvallende van de drie, sterker nog, hij staat vaak naast of voor de nummer 9.

Daarachter speelden we met een blok van twee goed voetballende jongens die beiden hun duels konden winnen.

Ik zou met dit elftal echt niet met de punt naar achteren gaan spelen, ik denk echt dat dit zelfmoord is door het gebrek aan snelheid.

Maar Martinez is toch helemaal geen middenvelder, die speelt gewoon linker centrale verdediger of linksback??
klopt maar een goeiestofzuiger en vond hem op 6 beter dan blind.. godskolere wat is die traag.. en hier werd schone op afgerekend doorvelen, maar voetballend en qua snelheid schat ik schone echt hoger in hoor
remco k
 remco k - woensdag 14 augustus 2019 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 12:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt maar een goeiestofzuiger en vond hem op 6 beter dan blind.. godskolere wat is die traag.. en hier werd schone op afgerekend doorvelen, maar voetballend en qua snelheid schat ik schone echt hoger in hoor
Schone werd door mij niet afgerekend op zijn snelheid, is ook totaal niet nodig op deze posities defensief op het middenveld.
p111
 p111 - woensdag 14 augustus 2019 - 14:03   quote  deeplink  
Als Alvares een positieve verassing is dan heeft het hele elftal er profijt van,en zou Ajax zomaar weer top kunnen zijn. p.s Ik hoor de hele tijd hoeveel kansen PAOK wel niet gehad heeft,maar ik zou al deze mensen willen zeggen kijk even terug wat Onana voor een ballen heeft moeten stoppen dat waren 3 ballen waarvan er 2 ingingen dat was het.De keeper van PAOK heeft zeker 8 reddingen gedaan 2xDonny en 1x Neres 2x Ziyech plus bal op het middenveld met de bijna onthoofding van Ziyech de bal van Nico korte hoek en de bal van tadic eerste paal,TEVEEL OM OP TE NOEMEN.Dus nou moet niet iedereen zeuren dat het niet verdiend is,we zijn gewoon de terechte winnaar.Maar dat Ajax nog niet top speelt is duidelijk.
Eide
 Eide - woensdag 14 augustus 2019 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 14:03 schreef p111 het volgende:
Als Alvares een positieve verassing is dan heeft het hele elftal er profijt van,en zou Ajax zomaar weer top kunnen zijn. p.s Ik hoor de hele tijd hoeveel kansen PAOK wel niet gehad heeft,maar ik zou al deze mensen willen zeggen kijk even terug wat Onana voor een ballen heeft moeten stoppen dat waren 3 ballen waarvan er 2 ingingen dat was het.De keeper van PAOK heeft zeker 8 reddingen gedaan 2xDonny en 1x Neres 2x Ziyech plus bal op het middenveld met de bijna onthoofding van Ziyech de bal van Nico korte hoek en de bal van tadic eerste paal,TEVEEL OM OP TE NOEMEN.Dus nou moet niet iedereen zeuren dat het niet verdiend is,we zijn gewoon de terechte winnaar.Maar dat Ajax nog niet top speelt is duidelijk.
Eens. Zo druk had André het niet. Het zag er vervaarlijk uit maar het stelde, behoudens een paar afstandschoten gewoon niet zo veel voor.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 14 augustus 2019 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 10:22 schreef Ajax we love you het volgende:
Dit is een onderschatte tegenstander, al die ploegen uit Cyprus doen het al jaren redelijk goed in Europa trouwens, halen gewoon veel punten binnen voor een klein kut landje. Ze staan 15de op de Uefa coefficiency lijst, waar nederland 12de staat en ze staan niet eens heel ver achter ons.

Van de 4 ploegen die ze hebben, zijn er nog 3 over.
Voor het land doen ze het zeker goed. Maar absoluut gezien valt het ook wel mee. Apollon Limasol en AEK Larnaca halen ongeveer een gelijkwaardig aantal punten als AZ, Vitesse en wellicht Feyenoord. APOEL Nicosia ook maar net iets meer punten dan Feyenoord.

Dit mag in principe geen probleem zijn. Maar ik ben het met je eens dat je altijd moet waken voor onderschatting.
remco k
 remco k - donderdag 15 augustus 2019 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 14:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Zo druk had André het niet. Het zag er vervaarlijk uit maar het stelde, behoudens een paar afstandschoten gewoon niet zo veel voor.
Dat is ook zeker waar. Alleen had dat niet zo beel met Ajax te maken maar meer met de zuiverheid van Paok. Ajax gaf veel te veel ruimte weg.

Maar winnen is vrijwel altijd verdiend.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 augustus 2019 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 12:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt maar een goeiestofzuiger en vond hem op 6 beter dan blind.. godskolere wat is die traag.. en hier werd schone op afgerekend doorvelen, maar voetballend en qua snelheid schat ik schone echt hoger in hoor
Meen je nou serieus dat je blind traag vind?? Dat roepen AkaS en ik al vanaf het begin!!! Het vertrek van Schöne was gewoon heel dom! En sommigen hier zagen hem zo graag gaan!!
Rudolf2
 Rudolf2 - vrijdag 16 augustus 2019 - 09:50   quote  deeplink  
Alvarez gaat er sowieso inkomen. Martinez speelt achter geweldig. Haal hem niet naar middenveld om Blind plek te gunnen. Blind kan middenveld niet belopen. Als hij er buiten gaat vallen moet dat maar.
remco k
 remco k - vrijdag 16 augustus 2019 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2019 - 09:50 schreef Rudolf2 het volgende:
Alvarez gaat er sowieso inkomen. Martinez speelt achter geweldig. Haal hem niet naar middenveld om Blind plek te gunnen. Blind kan middenveld niet belopen. Als hij er buiten gaat vallen moet dat maar.
Als de afstanden te groot zijn, kan Usain Bolt het zelfs niet belopen. En die afstanden is het probleem. Blind kan dat prima belopen, hij en zijn collegas op het middenveld en achterin moeten gewoon beter positie gaan kiezen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 augustus 2019 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2019 - 08:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Meen je nou serieus dat je blind traag vind?? Dat roepen AkaS en ik al vanaf het begin!!! Het vertrek van Schöne was gewoon heel dom! En sommigen hier zagen hem zo graag gaan!!
vorig jaar viel dit minder op centraal en zie ik hem ook liever dan op 6, dit kon wel zijn beste seizoen zijn voor hij vertrok maar dat was onder deboer en iedereen weet welk spel dit was... tikkie terug tikkie breed.. dit gaat hem allemaal veel te snel.. en ik vind het echt jammer dat schone vertrokken is... die had zich met deze middenvelders tot nu toe gewoon weer in de basis gespeelt
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 augustus 2019 - 20:33   quote  deeplink  
Next!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 18 augustus 2019 - 10:44   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd wie er centraal naast Martinez staat...
Hoop ergens op Alvarez, ben nog niet kapot van Schuurs en Veltman gewoon weer als rechtsback.
De overige posities zullen niet verrassend zijn.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 18 augustus 2019 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 10:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik ben benieuwd wie er centraal naast Martinez staat...
Hoop ergens op Alvarez, ben nog niet kapot van Schuurs en Veltman gewoon weer als rechtsback.
De overige posities zullen niet verrassend zijn.
Ja knopen doorhakken, ik denk dat als je schuurs het vertrouwen geeft dat hij heel veel gaat groeien dit jaar. Aan de andere kant zal ten hag gewoon degene moet opstellen die het meeste laat zien en denk dat alvarez dan de beste keus daarbij heb je ook een behoorlijk bedrag uitgegeven aan alvarez dus.... Moeilijk. we spelen genoeg wedstrijden dit jaar dus iedereen kan aan zn trekken komen. Vorig jaar hadden we ook vaak geluk betreft schorsingen en blessures en hadden we vrij weinig op de bank zitten, nu heb je genoeg aan kwaliteit voor de verdediging iig.
nummer10
 nummer10 - zondag 18 augustus 2019 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 10:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik ben benieuwd wie er centraal naast Martinez staat...
Hoop ergens op Alvarez, ben nog niet kapot van Schuurs en Veltman gewoon weer als rechtsback.
De overige posities zullen niet verrassend zijn.
veltman de niet voetballer rechtsback terwijl je voetballende backs wil.. veltman prima imvaller als verdediger maar absoluut niet voor de eerste 11
Eide
 Eide - zondag 18 augustus 2019 - 16:33   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd of Ten Hag aan het testen is, of aan het rouleren. Elke pot tot nu toe toch wel wel fors andere keuzes. Rouleren zou wel vreemd zijn nu het nog niet loopt, maar aanhoudend blijven testen in wedstrijden die er toe doe is ook niet logisch.
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2019 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 15:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

veltman de niet voetballer rechtsback terwijl je voetballende backs wil.. veltman prima imvaller als verdediger maar absoluut niet voor de eerste 11
Veel mensen zijn tevreden over het voetballende deel van Mazraoui. Maar bij hoeveel goals is die betrokken geweest?
Loetje
 Loetje - zondag 18 augustus 2019 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 16:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Veel mensen zijn tevreden over het voetballende deel van Mazraoui. Maar bij hoeveel goals is die betrokken geweest?
Als die niet meteen direct betrokken is bij een goal, vind ik niet eens erg. Frenkie had ook vaak de opening, maar geen goal of assist. Maar zelfs dat heeft Mazraoui amper.
remco k
 remco k - zondag 18 augustus 2019 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 17:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als die niet meteen direct betrokken is bij een goal, vind ik niet eens erg. Frenkie had ook vaak de opening, maar geen goal of assist. Maar zelfs dat heeft Mazraoui amper.
Dat bedoel ik ook met betrokken zijn bij goals.

Enige goed voetballende deel van Mazraoui is dat ik het idee heb dat Ziyech beter speelt met hem erbij op rechtsback.
Loetje
 Loetje - zondag 18 augustus 2019 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 19:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook met betrokken zijn bij goals.

Enige goed voetballende deel van Mazraoui is dat ik het idee heb dat Ziyech beter speelt met hem erbij op rechtsback.
Ziyech maakt dan inderdaad meer acties. Komt wat meer in het spel voor
AkaS
 AkaS - zondag 18 augustus 2019 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 20:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ziyech maakt dan inderdaad meer acties. Komt wat meer in het spel voor
Grappig, dat idee had ik ook. Zij hebben een heel goede klik samen. Mazraoui stelt zich ondergeschikt op tav Ziyech.
AkaS
 AkaS - zondag 18 augustus 2019 - 20:54   quote  deeplink  
Ik zou weleens een team zonder Blind willen zien. En zonder Veltman...

...........Onana................

......Schuurs...Alvarez..........

Mazraoui....................Nico

..........Martinez..............

.....Marin.......Donny..........

Ziyech.....................Neres

.............Tadic...............

Heb toch eens het lef om Blind te passeren!!!
Loetje
 Loetje - zondag 18 augustus 2019 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 20:50 schreef AkaS het volgende:

[..]

Grappig, dat idee had ik ook. Zij hebben een heel goede klik samen. Mazraoui stelt zich ondergeschikt op tav Ziyech.
Ik denk echt dat dat Marokkanen onder elkaar zijn. Niet racistisch bedoeld ofzo
Loetje
 Loetje - zondag 18 augustus 2019 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 20:54 schreef AkaS het volgende:
Ik zou weleens een team zonder Blind willen zien. En zonder Veltman...

...........Onana................

......Schuurs...Alvarez..........

Mazraoui....................Nico

..........Martinez..............

.....Marin.......Donny..........

Ziyech.....................Neres

.............Tadic...............

Heb toch eens het lef om Blind te passeren!!!
Ik zou Blind ook graag van het middenveld gehaald zien worden, maar zou blij zijn als die achterin hetzelfde deed wst die eind vorig jaar deed en dan naast Alvarez. Verder helemaal eens met je opstelling. Presteert Blind achter dan ook niet, gewoon banken. Maar dit middenbeld van ons is zelfmoord gewoon en dat zul je straks uitgerekend in Eindhoven weer gaan zien.
AkaS
 AkaS - zondag 18 augustus 2019 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2019 - 11:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Als de afstanden te groot zijn, kan Usain Bolt het zelfs niet belopen. En die afstanden is het probleem. Blind kan dat prima belopen, hij en zijn collegas op het middenveld en achterin moeten gewoon beter positie gaan kiezen.
Kom op Remco, dat geloof je toch zeker zelf niet. En anders kan ik je niet serieus nemen hoor.

Blind heeft zeker inzicht, functionele techniek, goede pass ... Maar het spel op topniveau is de laatste jaren zo snel en fysiek geworden.... Dat wanneer je van zijn pluspunten wilt genieten moet je hem "ontzorgen" en vorig jaar gebeurde dit omdat hij topklasse om zich heen had. Dat is nu veel minder...

Daarnaast is zorgenkindje Veltman ook weer in genade genomen en deze loopt ook al niet over van snelheid... En ten Hag is tot op heden wederom niet sterk uit de startblokken gekomen...

Als hij met een trage en kleine achterhoede resultaten denkt te kunnen boeken op CL... dan geef ik het echt op!!!
AkaS
 AkaS - zondag 18 augustus 2019 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 21:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zou Blind ook graag van het middenveld gehaald zien worden, maar zou blij zijn als die achterin hetzelfde deed wst die eind vorig jaar deed en dan naast Alvarez. Verder helemaal eens met je opstelling. Presteert Blind achter dan ook niet, gewoon banken. Maar dit middenbeld van ons is zelfmoord gewoon en dat zul je straks uitgerekend in Eindhoven weer gaan zien.
------------ onana -----------------

-------Schuurs--- Alvarez-----------

Mazraoui------------------------Nico

---------Marin--- Martinez----------

-------------Donny------------------

zo kan het ook volgens mij
Loetje
 Loetje - zondag 18 augustus 2019 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 22:17 schreef AkaS het volgende:

[..]

------------ onana -----------------

-------Schuurs--- Alvarez-----------

Mazraoui------------------------Nico

---------Marin--- Martinez----------

-------------Donny------------------

zo kan het ook volgens mij
Schuurs is nog niet ver genoeg. Daar ben ik nu wel zeker van. De rest eens
p111
 p111 - zondag 18 augustus 2019 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 20:54 schreef AkaS het volgende:
Ik zou weleens een team zonder Blind willen zien. En zonder Veltman...

...........Onana................

......Schuurs...Alvarez..........

Mazraoui....................Nico

..........Martinez..............

.....Marin.......Donny..........

Ziyech.....................Neres

.............Tadic...............

Heb toch eens het lef om Blind te passeren!!!
Waarom hij is gewon een hele belangrijke speler voor Ajax.
nummer10
 nummer10 - maandag 19 augustus 2019 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 augustus 2019 - 22:17 schreef AkaS het volgende:

[..]

------------ onana -----------------

-------Schuurs--- Alvarez-----------

Mazraoui------------------------Nico

---------Marin--- Martinez----------

-------------Donny------------------

zo kan het ook volgens mij
je zou blind ook naast alvarez kunnen zetten en alvarez op de plek van schuurs.. rest helemaal mee eens.. en zelfs deze opstelling kan ik meeleven, soms dest een plekje geven tenkoste van mazz
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 19 augustus 2019 - 13:16   quote  deeplink  
Morgen ben ik helaas niet aanwezig. Maar normaal gesproken moeten we minimaal met 1 -2 gaan winnen.

En mocht KJH de laatste 25 of 35 minuten meespelen, dan verwacht ik zelfs dat de wedstrijd kan eindigen in een (minimale) 1 - 3 overwinning.

Heeft onze tuinkabouter het dan nog steeds niet in de gaten dat KJH vele malen belangrijker voor Ajax is, dan als hijzelf denkt ? Vooral als Ajax het moeilijk blijft houden om te kunnen scoren ?
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 19 augustus 2019 - 14:49   quote  deeplink  
Ajax en PSV kunnen Cyprus meteen uit Europa schieten, zou niet verkeerd zijn...

Nouja Apoel krijgt dan nog wel een kans in de EL

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 augustus 2019 door Ajax we love you --
benjamin25
 benjamin25 - maandag 19 augustus 2019 - 14:53   quote  deeplink  
Ik hoop gewoon dat er meer stabiliteit in het middenveld en de verdediging komt. Kansen krijg je altijd met spelers als tadic, neres, v/d beek, Ziyech en 1 opkomende back. Dat moet en is denk ik ook voldoende om aanvallend tot succes te komen. Iets meer mensen achter de bal en als er dan toch massaal aangevallen word moet er veel zorgvuldiger met de bal omgegaan worden. Bepaalde spelers mogen dan geen balverlies lijden dat krijg je namelijk niet recht gezet in de omschakeling.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 13:16 schreef Onze Ajax het volgende:
Morgen ben ik helaas niet aanwezig. Maar normaal gesproken moeten we minimaal met 1 -2 gaan winnen.

En mocht KJH de laatste 25 of 35 minuten meespelen, dan verwacht ik zelfs dat de wedstrijd kan eindigen in een (minimale) 1 - 3 overwinning.

Heeft onze tuinkabouter het dan nog steeds niet in de gaten dat KJH vele malen belangrijker voor Ajax is, dan als hijzelf denkt ? Vooral als Ajax het moeilijk blijft houden om te kunnen scoren ?
Huntelaar kan alleen geen 55 potten per jaar alles spelen. Daarom is hij normaal gesproken weinig basisspeler.

En zeg maar. wil je dan Tadic, Neres, Ziyech of van de Beek op de bank zetten?
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 14:53 schreef benjamin25 het volgende:
Ik hoop gewoon dat er meer stabiliteit in het middenveld en de verdediging komt. Kansen krijg je altijd met spelers als tadic, neres, v/d beek, Ziyech en 1 opkomende back. Dat moet en is denk ik ook voldoende om aanvallend tot succes te komen. Iets meer mensen achter de bal en als er dan toch massaal aangevallen word moet er veel zorgvuldiger met de bal omgegaan worden. Bepaalde spelers mogen dan geen balverlies lijden dat krijg je namelijk niet recht gezet in de omschakeling.
Het gaat niet kis in de hoeveelheid speers voor de bal. Het gaat mis in de afstanden tussen speers en dan met name de twee defensief spelende middenvelders naar voren en de twee Cv’s naar het middenveld. Slimme spelers van de tegenstanders gaan daar tussen lopen en zo werden we vaak overlopen. Niet door een teveel aan spelers voor de bal.
benjamin25
 benjamin25 - maandag 19 augustus 2019 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 19:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gaat niet kis in de hoeveelheid speers voor de bal. Het gaat mis in de afstanden tussen speers en dan met name de twee defensief spelende middenvelders naar voren en de twee Cv’s naar het middenveld. Slimme spelers van de tegenstanders gaan daar tussen lopen en zo werden we vaak overlopen. Niet door een teveel aan spelers voor de bal.
Op het moment dat de verdedigers hoog staan en er bal verlies lijd dan heb je heel veel ruimte en dus heel kwetsbaar in de omschakeling. Wanneer de linksback mee doet aan de aanval zal er een middenvelder of de rechtsback moeten uitzakken, dan kan je ze opvangen. Nu was het bij elke uitbraak een walk over. Helemaals als je een tegenstander hebt die 2 aanvallers van voren laat hangen en kick and rush gaan spelen. In dat geval is blind in het centrum van het middenveld te traag, de jong had snelheid genoeg om dat te compenseren. Dus elke tegenstander die tussen de linies van blind kan spelen zijn we de sjaak, we staan positioneel veel te diep.
remco k
 remco k - maandag 19 augustus 2019 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 19:57 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Op het moment dat de verdedigers hoog staan en er bal verlies lijd dan heb je heel veel ruimte en dus heel kwetsbaar in de omschakeling. Wanneer de linksback mee doet aan de aanval zal er een middenvelder of de rechtsback moeten uitzakken, dan kan je ze opvangen. Nu was het bij elke uitbraak een walk over. Helemaals als je een tegenstander hebt die 2 aanvallers van voren laat hangen en kick and rush gaan spelen. In dat geval is blind in het centrum van het middenveld te traag, de jong had snelheid genoeg om dat te compenseren. Dus elke tegenstander die tussen de linies van blind kan spelen zijn we de sjaak, we staan positioneel veel te diep.
Alleen stonden die backs zelden zo hoog.

De verkeerde posities zit hem bij de defensieve as en misschien van de Beek. Al die counters komen ook door het centrum.

Zowel ten Hag als tadic als van de Beek gaven dit zelf ook aan na Paok en dat dit probleem er al vaker was geweest.

Onze backs komen trouwens ook zelden tot nooit beiden op. Er blijft er daar altijd eentje van achter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 augustus 2019 door remco k --
benjamin25
 benjamin25 - maandag 19 augustus 2019 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 20:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Alleen stonden die backs zelden zo hoog.

De verkeerde posities zit hem bij de defensieve as en misschien van de Beek. Al die counters komen ook door het centrum.

Zowel ten Hag als tadic als van de Beek gaven dit zelf ook aan na Paok en dat dit probleem er al vaker was geweest.

Onze backs komen trouwens ook zelden tot nooit beiden op. Er blijft er daar altijd eentje van achter.
Ik bedoel niet de verkeerde personen op de verkeerde posities ik bedoel hoe ze positioneel staan. Dus een back gaat op, een middenvelder zakt terug uit, spits zakt uit middenvelder er over heen. Dan blijft het positioneel in balans wanneer er niemand terug uit zakt heb je te veel man voor de bal en word het gat tussen de verdediging en de linie daar voor te groot.
remco k
 remco k - dinsdag 20 augustus 2019 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 augustus 2019 - 22:00 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Ik bedoel niet de verkeerde personen op de verkeerde posities ik bedoel hoe ze positioneel staan. Dus een back gaat op, een middenvelder zakt terug uit, spits zakt uit middenvelder er over heen. Dan blijft het positioneel in balans wanneer er niemand terug uit zakt heb je te veel man voor de bal en word het gat tussen de verdediging en de linie daar voor te groot.
Daar zat het probleem niet, probleem zat of zit hem echt in de afstanden tussen de linies in de as. Dat zijn ook exact de plekken waar de tegenstanders aan de bal komen in de counter.
AkaS
 AkaS - dinsdag 20 augustus 2019 - 09:55   quote  deeplink  
Ik begrijp dat onze inimini verdediging er zo uit komt te zien:

....... Onana ..............

...Veltman...Martinez.......

Maz.....................Nico

En vlak voor deze krijgers komt Blind te spelen... Ben ik nou negatief of is dit te klein en traag voor CL niveau?

En de trainer die dit verzint krijgt maandelijks een berg salaris...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 augustus 2019 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2019 - 09:55 schreef AkaS het volgende:
Ik begrijp dat onze inimini verdediging er zo uit komt te zien:

....... Onana ..............

...Veltman...Martinez.......

Maz.....................Nico

En vlak voor deze krijgers komt Blind te spelen... Ben ik nou negatief of is dit te klein en traag voor CL niveau?

En de trainer die dit verzint krijgt maandelijks een berg salaris...
Misschien Dest voor Maz nog kleiner en trager..

Alvarez maar in het diepe gooien denk ik naast Blind

---------Onana----------
Maz--Alvarez--Blind--Tag
----vd Beek--Martinez-----
---------Ziyech---------
Neres----Huntelaar----Tadic
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 20 augustus 2019 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2019 - 08:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar zat het probleem niet, probleem zat of zit hem echt in de afstanden tussen de linies in de as. Dat zijn ook exact de plekken waar de tegenstanders aan de bal komen in de counter.
Het 1 sluit het ander ook niet uit. Denk dat het as rare beslissing moet maken en uit elkaar getrokken word als het positioneel niet goed staat. Dit betreft het hele team.
remco k
 remco k - dinsdag 20 augustus 2019 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2019 - 10:51 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Het 1 sluit het ander ook niet uit. Denk dat het as rare beslissing moet maken en uit elkaar getrokken word als het positioneel niet goed staat. Dit betreft het hele team.
Sorry. Ik kan daar in dit geval echt niet in meegaan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: APOEL Nicosia - Ajax (20 augustus 2019) Play-off CL 0-0









0.0073170