BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord, de dood of de gladiolen?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Stylzz
 Stylzz - woensdag 14 augustus 2019 - 19:18   quote  deeplink  
Bron: https://hermanwillem.com/2019/08/11/feyenoord-de-dood-of-de-gladiolen/

Zijn vier delen.

Deze vraag heb ik me de afgelopen maanden vele keren gesteld. Want laten we eerlijk zijn, de selectie en de resultaten waren niet echt om over naar huis te schrijven. Laat staan het vertoonde voetbalspel.
Feyenoord heeft de afgelopen jaren naar mijn mening veel foute keuzes gemaakt. Kennelijk slaagt men er in Rotterdam niet in om een verstandig financieel beleid te voeren, want jaar op jaar is er geen of onvoldoende geld om de selectie op peil te houden, laat staan te verbeteren. Ook de doorstroming van de jeugd lijkt problematisch. Laten we eens naar de selectie kijken.

Centrale verdediging
Botteghin en van der Heijden waren tot voor enkele jaren aardige verdedigers, maar zijn langzamerhand afgezakt naar een bedenkelijk niveau. Weinig snelheid, weinig wendbaarheid en opbouwend al helemaal matig. Van Beek was vroeger, in zijn echte jonge jaren, een belofte. Maar op de een of andere manier is hij niet vooruit gegaan, maar achteruit. Overigens gebeurt dat met meer spelers. Een goed centraal duo is er dus niet. De net aangetrokken Johnston moet zich nog bewijzen, maar het lijkt me stug dat hij ineens de verdediging kan opkrikken tot een aanvaardbaar niveau. Het geeft te denken dat de directie hier niet meer in heeft geïnvesteerd. Wellicht kan v.d. Heijden nog voor enkele tonnen worden verkocht aan een tweede of derde klasse elders, maar dat vergroot het probleem.

Conclusie: Het centrale verdedigingsblok voldoet op geen enkele wijze meer aan het moderne voetbal. Ziet er uit als de achilleshiel van Feyenoord.

Linker verdediging
Haps is daar de eerste keus. Een redelijk verdediger, met aardig wat snelheid maar relatief weinig overzicht. Kan goed opkomen maar zijn voorzetten zijn niet altijd even goed. Niet goed genoeg voor een echte topploeg. Zijn vervangers zijn Malacia en Verdonk. Ondanks hun jeugdig enthousiasme geen hoogvliegers. Ook bij hen ontbreekt vaak het tactisch inzicht om goed te verdedigen (verkeerd gepositioneerd, domme overtredingen maken, e.d.).

Conclusie: Kan er mee door, maar voor een echte topploeg onvoldoende.

Rechter verdediging
Ik neem aan dat Karsdorp hier de eerste keus gaat worden met Nieuwkoop als back-up. Ook Geertruida kan op deze positie spelen. Karsdorp in goede doen is een uitstekende speler op deze plek, maar qua speeltijd heeft hij vorig seizoen maar net 8 wedstrijden gespeeld en het seizoen daarvoor slechts 82 minuten. Ik schat in dat het nog wel even duurt voordat hij weer op zijn oude niveau komt, zo hij dat al gaat halen. Nieuwkoop is een goed en betrouwbaar alternatief. Doet zijn werk naar behoren en krijgt daar onvoldoende waardering voor. Het huren van Karsdorp betekent dat Feyenoord volgend seizoen op deze plek een probleem gaat krijgen. Dat probleem gaat zich ook voordoen als er te veel blessures gaan komen.

Conclusie: Het meest betrouwbare deel van de verdediging, mits Karsdorp weer op zijn oude niveau terugkeert.

Morgen de volgende aflevering van “Feyenoord: de dood of de gladiolen?”. Dan komt het middenveld aan de orde.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 14 augustus 2019 - 19:20   quote  deeplink  
Gisteren besprak ik de stand van zaken betreffende de verdediging van Feyenoord. Vandaag wil ik het hebben over het middenveld.

Als we uitgaan van een 4-3-3 opstelling, dan zijn er dus 3 middenvelders per wedstrijd nodig. Wil je goed kunnen wisselen, dan zul je toch minstens 6 middenvelders moeten hebben, waarvan enkele aanvallend en enkele defensief ingesteld moeten zijn. Handig is het ook om minstens 2 controleurs te hebben, die goed zijn in het brengen van rust maar die ook kunnen strooien met slimme passes. De volgende middenvelders staan op de loonlijst:

Renato Tapia (24 jaar)
Leroy Fer (29 jaar)
Yassin Ayoub (25 jaar)
Orkun Kökcü (18 jaar)
Wouter Burger (18 jaar)
Jordy Wehrmann (20 jaar)
Achraf el Bouchataoui (19 jaar)
Jens Toornstra (30 jaar)
Liam Kelly (23 jaar)

Nuchter beschouwd is dit een mager middenveld voor een club, die pretendeert tot de top te horen. Er lopen slechts drie spelers met voldoende ervaring rond, die een wedstrijd kunnen sturen. Dat zijn Fer, Toornstra en Tapia. Fer heeft in de eerste paar wedstrijden laten zien van grote waarde te kunnen worden als hij weer helemaal fit is. Lichamelijk sterk, rust aan de bal, overzicht en een goede passing. Voor mij is het onduidelijk geweest waarom Tapia altijd als minkukel is behandeld. Het is een uitmuntend voetballer met veel internationale ervaring. Weliswaar soms risicovol aan de bal, maar als Frenkie de Jong dat doet vinden we het geweldig. Maar als Tapia het doet dan is ie ineens een slechte voetballer. Hij is feitelijk de enige middenvelder bij Feyenoord met het vermogen om slimme steekballen te geven of geweldige lange ballen richting vleugel en een man die kan wegdraaien bij zijn tegenstander. Sterk ondergewaardeerd en wat die idiote Troost ooit bewogen heeft om te roepen dat hij moet verdwijnen, geeft ongeveer het verstandelijke niveau aan van de directie van deze grote club. Volgend jaar mag hij gratis weglopen dankzij het slechte management.

Kökcü is het grote talent dat diepgang heeft, kan scoren en in de kleine ruimte kan combineren. Feijenoord zal nog veel plezier aan deze jongen beleven. Van Wouter Burger ben ik minder zeker. Velen roepen dat hij het grote talent is maar ik vermoed dat dit meer gebaseerd is op het feit dat hij uit een echte Feyenoordnest komt. Burger is groot en sterk en zou in de toekomst op het middenveld kunnen heersen, maar in tegenstelling tot Kökcü heeft hij het nog niet echt laten zien.

Toornstra is een in wezen relatief beperkte voetballer met een gigantisch loopvermogen en een enorme werklust. Daardoor kan hij bij een goede passing in scoringspositie worden gebracht. Dat is zijn sterke punt. Daarnaast kan hij ook verdedigend aardig uit de voeten.

Ayoub vind ik onvoldoende voor een topclub. Past bij een goede middenmotor. Kwam gratis binnenlopen, want als hij 1 euro had moeten kosten dan stond hij nu waarschijnlijk niet in het Feyenoord shirt. Ongetwijfeld een giftig mannetje op de training, maar ik zou hem verkopen.

Liam Kelly is de nieuwe ster aan het firmament, maar tot nu heeft hij het in de oefenwedstrijden nog niet kunnen waarmaken.

Als ik mag kiezen, dan zou ik kiezen voor een middenveld met Tapia, Fer en Kökcü. Twee controlerende mensen en een diepgaande middenvelder. Tapia voor de slimme passes en de scherpe tackles om de bal weer te veroveren en Fer als alles overziende controleur.

Toornstra komt onmiddellijk hierna in beeld, want voor de jonge Kökcü zullen drie wedstrijden per week ongetwijfeld nog iets te zwaar zijn. Ook Burger is een goede wisselspeler, die op die manier ervaring tussen de ‘grote’ mannen kan op doen.

Kelly is dan de 3e wisselspeler en dan kunnen Wehrmann en el Bouchataoui worden uitgeleend aan een KK club om meer ervaring op te doen.

Kortom, Feyenoord heeft op papier een redelijk middenveld met ervaring, gogme, goede passing en power. Daar hoeft niet veel aan te veranderen en op basis hiervan kan de ploeg bij de top 4 meedraaien.

Morgen verder met het verhaal, dan over de aanval.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 14 augustus 2019 - 19:21   quote  deeplink  
Na de verdediging en het middenveld te hebben besproken, is dan nu de tijd aangebroken om de aanval van Feyenoord eens onder de loep te nemen.

Feyenoord speelt meestal in een 4-3-3 formatie met twee vleugelspitsen en een centrumspits. Dat betekent dat je minimaal vier vleugelspitsen en twee centrumspitsen moet hebben. Maar liefst nog een paar meer, voor alle zekerheid.

De volgende aanvallers staan onder contract:

Sam Larsson (26 jaar – linksbuiten)
Emil Hansson (21 jaar – linksbuiten)
Steven Berghuis (27 jaar – rechtsbuiten)
Luciano Narsingh (28 jaar – rechtsbuiten)
Luis Sinisterra (20 jaar – rechtsbuiten)
Nicolai Jörgensen – (28 jaar – centrumspits)
Dylan Vente (20 jaar – centrumspits)
Naoufal Bannis (17 jaar – centrumspits)

Op het oog kun je met dit aantal spelers het seizoen doorkomen. Maar als je naar de kwaliteiten kijkt dat wordt het iets anders.

Van Emil Hansson loopt volgend jaar het contract af. Deze jongeling heeft het afgelopen seizoen uitstekend gedaan bij RKC in de Keuken Kampioen Divisie. 44 wedstrijden gespeeld, 13 keer gescoord en 12 assists. Dat zijn cijfers die er niet om liegen. Maar toch maakte hij in de oefencampagne geen indruk en kon hij niet laten zien wat nou zijn kwaliteiten zijn. Ik ben bang dat hij voor de top van de Eredivisie tekort komt, maar in een divisie lager prima meekomt. Wellicht kan hij nog een miljoentje opbrengen voordat hij volgend jaar gratis de deur uitloopt. Verlenging van contract lijkt me zinloos.

Eigenlijk geldt hetzelfde voor Dylan Vente. Jong en geen onverdienstelijk voetballer, maar niet de spits van een topclub. Die potentie zit er gewoon niet in en hoewel zijn contract nog tot 2022 doorloopt denk ik dat een verkoop voor tussen de 1 en 2 miljoen nog het meest verstandig is.

Bannis, een jong talent, moet bij de selectie blijven om ervaring op te kunnen doen en te kunnen ruiken aan de ‘grote jongens’. Een talent moet je, zeker als die pas 17 jaar is, de tijd geven om te kunnen groeien. Af en toe invallen is dan het credo.

Sinisterra ontpopt zich dit jaar als een uitstekend rechtsbuiten. Jong en onervaren speelt hij heerlijk onbevangen. Maakt fouten, maar kan ook ineens drie man uitspelen. Een genot om naar te kijken. Hij kan een voetballer worden waar het stadion voor op de banken gaat staan.

Met Larsson ben ik inmiddels wel een beetje klaar. In de dop een uitstekend voetballer, dat heeft hij bij Heerenveen wel bewezen. Maar het wil er maar niet uitkomen. Sporadisch laat hij zijn klasse zien en dat is te weinig. Foppe de Haan, zijn oude trainer, vroeg zich recentelijk af of hij eigenlijk wel een topvoetballer wil zijn. Zijn contract loopt nog tot 2021 en als hij dit jaar weer zo weinig laat zien, dan moet hij volgend jaar worden verkocht. Met een beetje mazzel brengt hij nog tussen de 6 en 8 miljoen op.

Narsingh is nog een beetje onduidelijk wat hij kan toevoegen. Hij is snel en behendig, maar scoort niet echt veel. Heeft het vorige seizoen amper gespeeld en moet zich helemaal opnieuw bewijzen. Kortom, een groot vraagteken.

Voor Jörgensen geldt een beetje hetzelfde. Vorig seizoen amper gespeeld roept de vraag op of hij ooit nog weer op zijn oude niveau kan terecht komen. Zo niet, dan ook volgend jaar verkopen. 15 miljoen zit er dan helaas niet meer in. Jörgensen is feitelijk een prima ouderwetse spits, sterk, goed in het kaatsen, scorend vermogen. Hopelijk kan hij weer aanhaken en ons weer met vele goals op de banken laten dansen.

En over Berghuis hoeven we het niet meer te hebben. Blijft nog een jaar en vertrekt dan voor meer dan 20 miljoen richting buitenland. Het zij hem gegund.

In het huidige voetbal moet je een dynamische voorhoede met veel snelheid, positiewisselingen en diepgang hebben. Gelet hierop vind ik de combinatie van Sinisterra met Berghuis en Larsson heel goed. Met Kökcü er vlak achter. Tegen Dinamo Tbilisi zagen we waartoe deze combinatie in staat is. Maar helaas was de magie tegen Heerenveen al weer verdwenen.

Toch geloof ik dat Feyenoord een prima voorhoede op de been kan brengen. Misschien nog een tweede spits er bij als vervanger/invaller van Jörgensen.
Over de aanval maak ik me dan ook niet zo veel zorgen.

Morgen bekijk ik het transferbeleid van de afgelopen seizoenen eens om te zien wat daar fout is gegaan.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 augustus 2019 - 19:55   quote  deeplink  
TLDR..

d:-)
Stylzz
 Stylzz - woensdag 14 augustus 2019 - 19:56   quote  deeplink  
Maakt niet uit, knip en plak ;)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 augustus 2019 - 20:06   quote  deeplink  
Ghehe..
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 augustus 2019 - 20:56   quote  deeplink  
Wel aardige analyse.
Grotendeels eens.
Positivo
 Positivo - woensdag 14 augustus 2019 - 21:12   quote  deeplink  
Haps, Kokcu, Fer fit, Berghuis , Narsingh en een fitte Jorgensen zijn de enige Feyenoordwaardige spelers die eigendom zijn. Karsdorp fit ook maar dat is huur. Toornstra is redelijk. Hopelijk blijken Le huur, Johnson, Burger, Geertruida, Malacia , Bijlow en Sinistera talenten.

De rest dus niet maak het lijstje maar Vermeer, Arie, Bot, Nieuwpoort, Verdonk, Tapia, Ayoub, Vente, Larsson kan je zo afscheid van nemen.

Heb je 7 of 8 Feyenoordwaardige spelers waarvan 1 gehuurd is en drie dertigers, Verder heb je 7 jonge spelers waarvan we niet weten of ze geschikt zijn en waarvan 1 gehuurd is Le , dat is geen talent is ook al 25 . Armoe troef kortom.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 augustus 2019 door Positivo --
van geil
 van geil - woensdag 14 augustus 2019 - 21:14   quote  deeplink  
De puinhopen van van Geel inderdaad, maar je moet wat.
MMM
 MMM - donderdag 15 augustus 2019 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 - 19:21 schreef Stylzz het volgende:
Morgen bekijk ik het transferbeleid van de afgelopen seizoenen eens om te zien wat daar fout is gegaan.
Dat zal een flink bericht worden
Leuv
 Leuv - donderdag 15 augustus 2019 - 10:58   quote  deeplink  
Leuke verhalen Stylzz. Alleen jammer dat je jezelf zo vaak tegenspreekt.
ar
 ar - donderdag 15 augustus 2019 - 11:09   quote  deeplink  
Is geplakt via link.
van geil
 van geil - donderdag 15 augustus 2019 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 10:35 schreef MMM het volgende:

[..]

Dat zal een flink bericht worden
Alles valt in storing bij het plaatsen.
MMM
 MMM - donderdag 15 augustus 2019 - 18:33   quote  deeplink  
Hahaha
Stylzz
 Stylzz - donderdag 15 augustus 2019 - 20:08   quote  deeplink  
Vandaag wil ik het hebben over de handel en wandel van de Rotterdamse club op de transfermarkt. We weten dat Feyenoord al jarenlang gebukt gaat onder schulden, die ooit in een grijs verleden zijn ontstaan. Die schulden zorgen er kennelijk telkens weer voor, dat niet kan worden geïnvesteerd in spelers. En als er al geïnvesteerd wordt, dat is dat meestal niet echt super gelukkig en worden spelers vaak met verlies van de hand gedaan (enkelen uitgezonderd).

Laten we eens beginnen bij het seizoen 15/16.

Toen werd er flink geld binnengeharkt met de verkoop van Clasie, Boëtius, Manu en te Vrede. Opbrengst bij elkaar 18,8 miljoen euro.
Van dat geld werd 10,5 miljoen gebruikt voor de aankoop van Vejinovic, Botteghin, Michiel Kramer (bekend van de broodjes kroket), Gustafsson en Tapia.
Vejinovic werd later met 2,25 miljoen verlies verkocht, op Gustafsson werd 500.00 verlies geleden en op Kramer 1,5 miljoen (want die liep zonder contract de deur uit).
Drie van de vijf aankopen werden dus weer met verlies van de hand gedaan. Het waren mislukte spelers en de vraag is hoe dat kan. Was de aankoop verkeerd of zit er in het technisch team iets fout waardoor spelers niet goed kunnen slagen bij Feyenoord.

De totale winst in het seizoen 15/16 was 8,3 miljoen euro.

Het seizoen 16/17 was wat rustiger. Weliswaar zat er 8 miljoen in de knip, maar er werd voorzichtig ingekocht. Jörgensen kwam voor 3,5 miljoen, Berghuis werd gehuurd en doelman Brad Jones kwam transfervrij binnenwandelen.
Dat seizoen werden Lex Immers en Achahbar voor 2,6 miljoen verkocht.

De transfers zorgden dus voor een verlies van 900.000 euro in het seizoen 16/17.

Een jaartje later, het seizoen 17/18.
De huur van Berghuis smaakte naar meer en hij werd voor 6,5 miljoen overgenomen van Watford. Haps kwam binnen voor 6 miljoen en St. Juste voor 4,8 miljoen. Daarnaast werd voor Amrabat 4 miljoen betaald, net als voor Larsson. En Boëtius kwam weer terug voor 1,5 miljoen. Een totale investering van 26,8 miljoen.
Nou gaat het ergens op lijken, zou je denken. Ware het niet dat er voor 33,3 miljoen werd verkocht. Karsdorp vertrok voor 16 miljoen naar Italië en Kongolo voor 15 miljoen naar Frankrijk. Verder vertrok Elia voor 1,1 miljoen, Woudenberg voor 700.000 en Hahn voor 500.000.

Kortom, opnieuw een winst van 6,5 miljoen over het seizoen 17/18.

Inmiddels zou er dus bijna 14 miljoen in de kas moeten zitten, maar helaas pindakaas, dat blijkt dus niet zo te zijn. Want in het seizoen 18/19 werd slechts voor 2 miljoen in nieuwe spelers geïnvesteerd, te weten de jonge Sinisterra. Wel kwamen Delle en Ayoub gratis binnen wandelen en werden Martina en Clasie gehuurd.
Aan de verkoopkant werd 8,95 miljoen binnen geharkt. Boëtius werd voor 3,5 miljoen de deur uitgedaan (2 miljoen winst), Amrabat werd voor 2.5 miljoen verkocht (1,5 miljoen verlies), Vejinovic vertrok voor 1,25 miljoen (2,25 miljoen verlies) en Gustafsson vertrok voor 1 miljoen (0,5 miljoen verlies). Daarnaast vertrokken Basaçikoglu en Hamer voor samen 700.000 euro. Op onze Bilal werd 3,1 miljoen verlies geleden.

Al met al een positief handelsresultaat van 6,95 miljoen.

De kas was dus flink gespekt want al met al zou er nu 20,85 miljoen in de transferkas moeten zitten. Kun je leuke spelers mee aantrekken, zou je zo denken.
Maar opnieuw blijkt dit niet waar te zijn, want dit seizoen is voor 300.000 euro uitgegeven aan een nieuwe spelers, te weten Johnston. Ter was gratis, Kelly was gratis, Narsingh was gratis en Karsdorp wordt gehuurd.
Daartegenover staat 18 miljoen aan verkopen, namelijk voor Vilhena en St. Juste.
Ja, je leest het goed, er is dus een winst van geboekt. Dat betekent dat de transferpot nu zon 38,55 miljoen zou moeten bevatten.
Nou weet ik ook wel dat deze rekensom ietwat gemakkelijk is want er zijn allerlei partijen die meedelen in de opbrengst van verkochte spelers.

Maar toch, er is dus gewoon bijna 40 miljoen verdwenen in een bodemloze put, waarvan kennelijk het einde nog niet in zicht is. Want er is nog steeds geen geld voor het aantrekken van spelers, die van Feyenoord weer een waardige opponent kunnen maken in de strijd om het kampioenschap, met Ajax en PSV.

Mijn conclusie kan dan ook niet anders zijn dat dat Feyenoord kennelijk onvoldoende professioneel wordt geleid. Dat is niet alleen de schuld van van Geel, maar dat kan de hele top van de club zich aantrekken, inclusief de raad van commissarissen. Als Feyenoord een beursgenoteerd bedrijf was geweest dan hadden de aandeelhouders al lang heel hard aan de bel getrokken over zoveel waanzin. Mogelijk was de club al een keer failliet gegaan, want het lijkt er nu op dat elke geldschieter een flinke vinger in de pap wil hebben of heeft gehad.

Chaos heerst dus bij Feyenoord en zal nog wel even blijven.
Morgen schrijf ik nog een laatste analyse over de organisatie en trek ik de finale conclusies.
CobusIII
 CobusIII - donderdag 15 augustus 2019 - 20:13   quote  deeplink  
Wat ik lees is dat er dus winst wordt gemaakt, maar het geld wordt/kan niet (altijd) in nieuwe spelers gestoken worden. Dat geld gaat dan ergens anders naar toe. Naar wie dan? De VVF of is er ook een deel naar het trainingscomplex gegaan?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 15 augustus 2019 - 20:17   quote  deeplink  
Goede vraag
van geil
 van geil - donderdag 15 augustus 2019 - 21:10   quote  deeplink  
Analyse van lik me vestje.
MightyAce
 MightyAce - donderdag 15 augustus 2019 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 augustus 2019 - 21:10 schreef van geil het volgende:
Analyse van lik me vestje.
Hou nou es op met alles te likken
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 15 augustus 2019 - 23:08   quote  deeplink  
funny-einstein-tongue-poke-smiley-emoticon.gif
tomson
 tomson - donderdag 15 augustus 2019 - 23:54   quote  deeplink  
Haha
VVout
 VVout - vrijdag 16 augustus 2019 - 00:12   quote  deeplink  
Proest.
Stylzz
 Stylzz - zondag 25 augustus 2019 - 14:41   quote  deeplink  
Vandaag het voorlopig laatste stuk over Feyenoord. Een verhaal in 5 afleveringen, waarin de grote vraagtekens wat mij betreft overeind blijven.

Ik heb het gehad over de verdediging, het middenveld, de aanval en het transferbeleid. Ik heb geconstateerd dat de verdediging vooralsnog de achilleshiel van Feyenoord is. Ik heb geconstateerd dat er voor heel veel miljoenen de afgelopen jaren aan spelers is verkocht en dat er voor veel minder is gekocht. De transferpot zou ruim 20 miljoen moeten bevatten.
Ik heb geconstateerd dat er deze zomer voor 18 miljoen is verkocht en dat er tot nu toe voor 300.000 euro is gekocht. Met de genoemde transferpot er bij zou er dus 38 miljoen aan middelen moeten zijn.
Ik constateer dat het kennelijk heel lastig is om voor 7 miljoen een, naar verluidt, uitmuntend Argentijns verdediger aan te trekken.

Mijn grote vraag is dan ook: WAAR IS AL DAT GELD GEBLEVEN?

Ik snap dat er geld is gestoken in het nieuwe complex op Varkenoord. Prima investering. Dat er geld is gestoken in de jeugdopleiding. Prima investering. Maar laten we zeggen dat de helft van die 38 miljoen daaraan is opgegaan. Dan nog zou er ruim 15 miljoen overblijven.

De conclusie kan dan ook niet anders zijn dat dat er een grote chaos binnen Feyenoord heerst. Waarin niet duidelijk is wat het beleid is, wie er leiding geeft en wie de lijnen uitstippelt. Als ik nu hoor dat Van Bodegom, de president-commissaris, zich bezig houdt met transfers, maar dat ook de interim technisch directeur Troost (overigens ook een commissaris) dat ook doet, geholpen door Kuyt en spelersmakelaar Jansen, dan denk ik “wat zijn dat voor amateuristische prutsers daar in Rotterdam-Zuid”.

Als ik zie dat de directie van Feyenoord bestaat uit de interim technisch directeur Troost, commercieel directeur Koevermans en stadiondirecteur van Merwijk, dan valt het amateurisme nog meer op. Er zijn dus vacatures voor een algemeen directeur, een technisch directeur en de functie van financieel directeur bestaat zelf helemaal niet. En vooralsnog niemand is bereid gevonden om die functies in te vullen. Ik denk dat dit wel iets zegt over wat Feyenoord te bieden heeft. Wat een verschil met de andere Nederlandse topclubs, die er telkenmale in slagen om de topfuncties goed ingevuld te krijgen.

Wellicht is het dan ook geen toeval dat de sponsoring bij de andere clubs relatief gezien meer oplevert dan bij Feyenoord. Ondanks de grote achterban lukt het niet om een echt grote shirtsponsor binnen te halen, waarschijnlijk vanwege het ontbreken van een visie.

Goed, dat geconstateerd hebbende, wil ik afsluiten met de ploeg. Want daar draait het allemaal om.

Verdonk is inmiddels vertrokken, via FC Twente straks naar de VS.
Van der Heiden staat op de wachtlijst voor verkoop. Ben erg benieuwd waar hij terecht gaat komen.
Sven van Beek, nu geblesseerd, is van onvoldoende kwaliteit voor een topverdediging. Nog een seizoen reserve en dan maar verkopen.
Botteghin, ook niet meer de topverdediger, heeft nog een contract voor komend seizoen. Mijn advies: verkopen in de winterstop, voordat hij volgend jaar gratis de deur uitloopt.
Vente is inmiddels verhuurd. Prima voor zijn ontwikkeling, maar de verhuur is een seizoen te laat. Ik betwijfel of hij ooit het niveau voor de top gaat halen.
Ayoub gaat het volgens mij ook niet redden. Dat wordt een ‘ontevreden’ bankzitter, die in de winterstop wil vertrekken. Mijn zegen heeft hij, het is beter voor hem (laten we het drama Sofyan Amrabat niet vergeten).
Als je mij vraagt naar mijn favoriete opstelling, dan ziet die er zo uit

Vermeer
Karsdorp Botteghin Ié Haps
Tapia Fer
Kökcü
Berghuis Jörgensen Larsson

Op de reservebank: Bijlow, Malacia, Geertruida, Nieuwkoop, Johnston en van Beek. Voor het middenveld Kelly, Burger, Ayoub en Toornstra. Voor de aanval Sinisterra, Narsingh en Bannis.

Maaaarrrr…….. grote gevaren liggen op de loer voor het volgende seizoen. Want Karsdorp en Ié zijn gehuurd en zullen ongetwijfeld bij goed presteren weer verdwijnen. Het contract met Tapia loopt volgend jaar af en die is dus ook verdwenen (geheel gratis dankzij het overweldigende inzicht van interim technisch directeur Troost). Fer heeft een contract voor een jaar en de vraag is of hij doorgaat of dat hij ook verdwijnt. Berghuis heeft al aangegeven weg te willen, dus die zal waarschijnlijk volgend jaar ook wel gaan (levert dan nog wel veel geld op, maar we weten inmiddels wat daarmee gebeurt).

Kortom, bijna de halve ploeg kan zo maar vertrekken. En zonder geld blijft het dus hannesen met die club daar in Zuid.
Overigens heb ik er wel vertrouwen in dat Feyenoord de derde plaats kan bereiken, want wat ik tot nu toe gezien heb zijn een creatief middenveld, gekoppeld aan een creatieve voorhoede. Er worden veel kansen gecreëerd, maar de afronding laat te wensen over.

Conclusie: Als het lukt om de Argentijnse verdediger Senesi te halen en plaatsing voor de groepsfase Europa League, dan ziet het er voor dit seizoen redelijk uit. Mogelijk kan met het extra geld uit de EL nog een goede spits worden aangetrokken.
Dit seizoen lukt dan wel, maar het volgend seizoen gaat dan opnieuw een worsteling worden.

En het stadion dat, vraagt u nu. Wat moeten we daarmee? Vooralsnog voldoet de Kuip, maar als je naar de toekomst kijkt dan is een nieuw, modern en klantvriendelijk stadion een must. Maar de voetbalclub dient daar naar mijn mening niet in te investeren. Laat dat maar aan anderen over.
CobusIII
 CobusIII - zondag 25 augustus 2019 - 15:06   quote  deeplink  
Dat stukje over het bestuur is sowieso de spijker op zijn kop. Ik heb een beetje lopen grasduinen in hun achtergrond, maar raak daar niet van onder de indruk. Het is een netwerk dat elkaar in het zadel houdt. Als je kijkt naar de bedrijfsvoering, dan is het om verdrietig van te worden. Ik vraag mezelf wel eens af of voor wie zij daar zitten. Of het zijn slimme gasten die er een slaatje uit slaan (bijv VVF) of het is gewoon amateuristisch en weten ze niet beter.
Ik denk dat de Jong behoorlijk is geschrokken...
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 25 augustus 2019 - 18:41   quote  deeplink  
"Mijn grote vraag is dan ook: WAAR IS AL DAT GELD GEBLEVEN?

Ik snap dat er geld is gestoken in het nieuwe complex op Varkenoord. Prima investering. Dat er geld is gestoken in de jeugdopleiding. Prima investering. Maar laten we zeggen dat de helft van die 38 miljoen daaraan is opgegaan. Dan nog zou er ruim 15 miljoen overblijven.

De conclusie kan dan ook niet anders zijn dat dat er een grote chaos binnen Feyenoord heerst. Waarin niet duidelijk is wat het beleid is, wie er leiding geeft en wie de lijnen uitstippelt. Als ik nu hoor dat Van Bodegom, de president-commissaris, zich bezig houdt met transfers, maar dat ook de interim technisch directeur Troost (overigens ook een commissaris) dat ook doet, geholpen door Kuyt en spelersmakelaar Jansen, dan denk ik “wat zijn dat voor amateuristische prutsers daar in Rotterdam-Zuid”.

Dat een visie node gemist wordt: applaus.
Maar om nou 15 miljoen missen aan chaos bestuur te wijten is weer kort door de bocht.
Hij legt de link niet uit.
Frstu
 Frstu - zondag 25 augustus 2019 - 20:37   quote  deeplink  
Waar blijkt uit dat dit geld er niet meer is? Gaan ze niet die Argentijnen kopen van het geld?

En zijn we ook niet aan het sparen m.b.t aflossen aandelenpakket VvF?
igor korneev
 igor korneev - zondag 25 augustus 2019 - 21:11   quote  deeplink  
Misschien worden er ook salarissen vergeten.
Gasten als Kuyt, Berghuis,van Persie kosten wat salaris.
Ook is er een deel schuld afbetaald.
Dan kan 15 miljoen hard gaan
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 25 augustus 2019 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 augustus 2019 - 21:11 schreef igor korneev het volgende:
Misschien worden er ook salarissen vergeten.
Gasten als Kuyt, Berghuis,van Persie kosten wat salaris.
Ook is er een deel schuld afbetaald.
Dan kan 15 miljoen hard gaan
Geloof niet dat er weer schuld is afbetaald.
Tenminste nergens iets over gelezen.
igor korneev
 igor korneev - maandag 26 augustus 2019 - 00:29   quote  deeplink  
Na het kampioenschap iig een aantal miljoen. Dacht 3 of 4

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord, de dood of de gladiolen?









0.0094268