BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Marcos Senesi///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 oktober 2019 - 19:47   quote  deeplink  
Doelpunt was schuld van 3 verdedigers niet alleen Sensesi
van geil
 van geil - zondag 20 oktober 2019 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 19:47 schreef piet de paler het volgende:
Doelpunt was schuld van 3 verdedigers niet alleen Sensesi
En heb je de keeper gezien?
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 oktober 2019 - 19:55   quote  deeplink  
Hij zal vanavond wel doorgezaagd worden door de kenners. ( v Hooijdonl ik wist niet dat hij een verdediger was)
Positivo
 Positivo - zondag 20 oktober 2019 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 19:55 schreef piet de paler het volgende:
Hij zal vanavond wel doorgezaagd worden door de kenners. ( v Hooijdonl ik wist niet dat hij een verdediger was)
Had een aantal goede ingrepen zwakke punt lopende spelers.
Moet ie aan werken positioneel beter staan.
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 oktober 2019 - 20:06   quote  deeplink  
Zie jij potentie in die jongen? Vergelijk hem eens met Janssen van Fc Utrecht.
Was Janssen een betere en goedkopere aankoop geweest?
Positivo
 Positivo - zondag 20 oktober 2019 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 20:06 schreef piet de paler het volgende:
Zie jij potentie in die jongen? Vergelijk hem eens met Janssen van Fc Utrecht.
Was Janssen een betere en goedkopere aankoop geweest?
Ja ik zie wel potentie komt in een niet draaiend elftal spreekt de taal nog niet.
Voetbal is hier tactisch anders had een aantal goede ingrepen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 20 oktober 2019 - 20:25   quote  deeplink  
Na de enige Braziliaan te hebben die niet kan voetballen
heeft Feyenoord een nieuwe primeur.
Feyenoord heeft namelijk ook de enige Argentijnse verdediger vastgelegd
die niet kan verdedigen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 oktober 2019 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 20:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
Na de enige Braziliaan te hebben die niet kan voetballen
heeft Feyenoord een nieuwe primeur.
Feyenoord heeft namelijk ook de enige Argentijnse verdediger vastgelegd
die niet kan verdedigen.
Fijn dank je en nu
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 oktober 2019 - 20:26   quote  deeplink  
Jongen was stervens onzeker en heeft dito spelers om hem heen.
Ie blijft een rare. Het is net of ie al blij is dat ie meedoet en de tactische bespreking niet heeft begrepen.
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 oktober 2019 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 20:26 schreef FR-Henk het volgende:
Jongen was stervens onzeker en heeft dito spelers om hem heen.
Ie blijft een rare. Het is net of ie al blij is dat ie meedoet en de tactische bespreking niet heeft begrepen.
Daarom is hij nergens geslaagd
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 oktober 2019 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 20:28 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Daarom is hij nergens geslaagd
Daar gaat het verdacht veel op lijken.
van geil
 van geil - zondag 20 oktober 2019 - 20:31   quote  deeplink  
Ie , prima speler.
Marcos volgens Kraay een verademing , dynamische speler die kan inschuiven en dribbelen.

Wat doet Stam , die laat hem 20 meter achter de verdediging lopen met de opbouw.
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 oktober 2019 - 20:39   quote  deeplink  
Dus Stam......exit
Positivo
 Positivo - zondag 20 oktober 2019 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 20:31 schreef van geil het volgende:
Ie , prima speler.
Marcos volgens Kraay een verademing , dynamische speler die kan inschuiven en dribbelen.

Wat doet Stam , die laat hem 20 meter achter de verdediging lopen met de opbouw.
Precies
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 oktober 2019 - 20:48   quote  deeplink  
Bij mijn weten heb ik Stam nog geen keer de beweging 'opschuiven naar middellijn' zien maken.

Dat middenveld is niet te belopen daarmee en waarom Tapia plots eruit ligt is ook een raadsel.
Niet erg, maar is Jens altijd zijn eerste man geweest?

Vaagheid troef.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 20 oktober 2019 - 22:26   quote  deeplink  
Hoe kun je Senesi nu na ocharme 1 volledige wedstrijd, en dat dan nog in een team dat als los zand aan elkaar hangt, beoordelen? Ik was in De Kuip deze middag, en zag toch wat lichtpuntjes... Won een paar goede duels door voor de man te komen, durfde na een aarzelend begin ook diepteballen te geven ipv van tikkies breed... Gewoon laten staan de komende 10 wedstrijden en dan pas beoordelen, want Botteghin heeft al tig fouten mogen maken met het nodige puntenverlies als gevolg, dus dat is ook geen oplossing...
Positivo
 Positivo - maandag 21 oktober 2019 - 01:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 22:26 schreef Cruzcontrol het volgende:
Hoe kun je Senesi nu na ocharme 1 volledige wedstrijd, en dat dan nog in een team dat als los zand aan elkaar hangt, beoordelen? Ik was in De Kuip deze middag, en zag toch wat lichtpuntjes... Won een paar goede duels door voor de man te komen, durfde na een aarzelend begin ook diepteballen te geven ipv van tikkies breed... Gewoon laten staan de komende 10 wedstrijden en dan pas beoordelen, want Botteghin heeft al tig fouten mogen maken met het nodige puntenverlies als gevolg, dus dat is ook geen oplossing...
Dat zag ik ook kijk Perez beoordeeld hem op zijn passing ik niet. Dat ging moeizaam in de eerste helft verdedigend had hij een aantal goede momenten ook met het hoofd. Probleem bij Feyenoord is dat Stam van achter uit wil blijven voetballen die spelers hebben wij niet. Las een andere post van je idd loopt het niet op het middenveld speel die bal lang op Jorgensen en sluit aan en schuif door. Zo speelde Koeman en van Gaal en dat zijn echt geen koekenbakkers
Stylzz
 Stylzz - maandag 21 oktober 2019 - 08:43   quote  deeplink  
Passing, tja, geen middenvelder was aanspeelbaar. Hij zelf moet zo te zien me Ié achterin naast Vermeer blijven hangen en je backs staan bij de cornervlag van de tegenpartij.

"Zijn passing was kut"
JA GEK HE.
piet de paler
 piet de paler - maandag 21 oktober 2019 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 01:18 schreef Positivo het volgende:

[..]

Dat zag ik ook kijk Perez beoordeeld hem op zijn passing ik niet. Dat ging moeizaam in de eerste helft verdedigend had hij een aantal goede momenten ook met het hoofd. Probleem bij Feyenoord is dat Stam van achter uit wil blijven voetballen die spelers hebben wij niet. Las een andere post van je idd loopt het niet op het middenveld speel die bal lang op Jorgensen en sluit aan en schuif door. Zo speelde Koeman en van Gaal en dat zijn echt geen koekenbakkers
Volgens mij zij Perez ook dat hij veel balveroveringen had gemaakt ( volgens statistiek)
netsurfer
 netsurfer - maandag 21 oktober 2019 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 20:25 schreef Leon FR1908 het volgende:
Na de enige Braziliaan te hebben die niet kan voetballen
heeft Feyenoord een nieuwe primeur.
Feyenoord heeft namelijk ook de enige Argentijnse verdediger vastgelegd
die niet kan verdedigen.
Ik moest glimlachen. :)

Maar komt misschien allemaal nog wel goed, al gaat het nog een zwaar weekje voor hem worden.
piet de paler
 piet de paler - maandag 21 oktober 2019 - 09:56   quote  deeplink  
Na de winterstop gaat dit Feyenoord pas draaien, weer eens wat anders dan een terugval na de winterstop
We komen bij de eerste 4

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 oktober 2019 door piet de paler --
MightyAce
 MightyAce - maandag 21 oktober 2019 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 09:56 schreef piet de paler het volgende:
Na de winterstop gaat dit Feyenoord pas draaien, weer eens wat anders dan een terugval na de winterstop
We komen bij de eerste 4
De terugval komt nog, moet je nagaan
piet de paler
 piet de paler - maandag 21 oktober 2019 - 10:39   quote  deeplink  
Nee slechter kan niet
VVout
 VVout - maandag 21 oktober 2019 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 09:02 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Volgens mij zij Perez ook dat hij veel balveroveringen had gemaakt ( volgens statistiek)
Iedere bal verovering gaat verlies aan vooraf en de kans dat je het een keer niet herstellen kan neemt toe.
piet de paler
 piet de paler - maandag 21 oktober 2019 - 12:01   quote  deeplink  
Kijk nu ens naar die 020 man in Italie ,ja die moet tijd krijgen volgens de media . Maar gaat het over Marco dan direct de zaag er in
de senior
 de senior - maandag 21 oktober 2019 - 12:07   quote  deeplink  
Als ik naar Senesi keek kreeg ik steeds het gevoel dat ik er een gehersenspoelde speler liep. Is Jaap daar soms al die weken mee bezig geweest!!! Hij had bijna iets in zijn bewegingen van een robot. Het elftal draait niet, er is geen samenhang. Is dat nou niet juist iets waar een trainer voor moet zorgen? Heb het gevoel dat Stam de slechtste trainer van de laatste 20 jaar bij ons is.
piet de paler
 piet de paler - maandag 21 oktober 2019 - 12:26   quote  deeplink  
Van zone verdediging naar mandekking is een groot vetschil. Begrijp toch niet dat Feyenoord geen zone verdediging opzet.
Volgens insiders nu niet het geval, laat die zgn NL school los, kijk naar red bull Salzburg minder aan kwaliteit maar boetballen uit de verdediging.
Positivo
 Positivo - maandag 21 oktober 2019 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 12:26 schreef piet de paler het volgende:
Van zone verdediging naar mandekking is een groot vetschil. Begrijp toch niet dat Feyenoord geen zone verdediging opzet.
Volgens insiders nu niet het geval, laat die zgn NL school los, kijk naar red bull Salzburg minder aan kwaliteit maar boetballen uit de verdediging.
Piet we spelen juist wel zone verdediging in Argentinïe bestaat dat niet.

Gewoon je man en klaar.
piet de paler
 piet de paler - maandag 21 oktober 2019 - 13:58   quote  deeplink  
? Dan heb ik dat verkeerd gelezen, dan maar man to man
VVout
 VVout - maandag 21 oktober 2019 - 14:15   quote  deeplink  
Hoe communiceer je, als ze met 4 man over rechts komen moet je er ook met 3/4 man naar toe zonder het overzicht te verliezen wie op links opkomt. Gebeurt dat moet het middenveld als de kippen mee terug komen en kan je na de bal te hebben veroverd opbouwen of met een snelle counter/lange bal uitbreken.

Hoe communiceert Jaap naar het elftal en hoe de spelers onder elkaar, lijkt wel of ze radeloos rondlopen als je kijkt.

Verder is het baltempo van enige spelers ver beneden peil zodat er veel te veel balverlies geleden wordt en passes, als ze al ok zijn niet aankomen en je veel te veel aan het verdedigen bent en kansen zich ophopen bij de tegenstander.

Man to man of zone, als ze elkaar niet weten te vinden is alles hopeloos.
piet de paler
 piet de paler - maandag 21 oktober 2019 - 14:35   quote  deeplink  
Goede uitleg
Positivo
 Positivo - maandag 21 oktober 2019 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 14:15 schreef VVout het volgende:
Hoe communiceer je, als ze met 4 man over rechts komen moet je er ook met 3/4 man naar toe zonder het overzicht te verliezen wie op links opkomt. Gebeurt dat moet het middenveld als de kippen mee terug komen en kan je na de bal te hebben veroverd opbouwen of met een snelle counter/lange bal uitbreken.

Hoe communiceert Jaap naar het elftal en hoe de spelers onder elkaar, lijkt wel of ze radeloos rondlopen als je kijkt.

Verder is het baltempo van enige spelers ver beneden peil zodat er veel te veel balverlies geleden wordt en passes, als ze al ok zijn niet aankomen en je veel te veel aan het verdedigen bent en kansen zich ophopen bij de tegenstander.

Man to man of zone, als ze elkaar niet weten te vinden is alles hopeloos.
Heel moeilijk uit te voeren een man pakken is veel makkelijker.
Misschien ff een stapje terug doen.
Positivo
 Positivo - maandag 21 oktober 2019 - 21:03   quote  deeplink  
Senesi wordt helemaal afgemaakt hopelijk is zijn volgende wedstrijd een goede.
Dirk1
 Dirk1 - maandag 21 oktober 2019 - 21:14   quote  deeplink  
laat hem nou eerst eens een aantal wedstrijden staan in ieder geval de eerste seizoenshelft desnoods een 5 3 2 opstelling zou al een stuk beter zijn voor dit moment ,vertrouwen in het elftal zien te krijgen en van daar uit verder ontwikkelen.
want dat is wat er momenteelt ontbreekt vertrouwen .
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 oktober 2019 - 21:28   quote  deeplink  
Hij speelde verschrikkelijk,en hij was zo
slecht dat het niet meer normaal was.
Zo slecht kan hij gewoon niet zijn van wat we gisteren gezien hebben.

Kansen geven!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 oktober 2019 door Leon FR1908 --
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 22 oktober 2019 - 15:46   quote  deeplink  
Ik denk dat Botje op kunstgras de voorkeur krijgt.
Senesi komt wel
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 22 oktober 2019 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 15:46 schreef piet de paler het volgende:
Ik denk dat Botje op kunstgras de voorkeur krijgt.
Senesi komt wel, misschien Malacia optie tegen young boys?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 oktober 2019 - 09:45   quote  deeplink  
Morgen Knallen Senesi
Stylzz
 Stylzz - woensdag 23 oktober 2019 - 11:56   quote  deeplink  
Columnist Sjoerd Mossou neemt het op voor Marcos Senesi, de Feyenoorder met dat torenhoge prijskaartje dat niemand ooit nog vergeet. ‘Hij blijkt een mens. Een jongen van 22, de taal niet machtig, aangewaaid in een heel nieuwe wereld, 11.384 kilometer verderop, op precies het verkeerde moment.

Er schuilt zachtheid in de bruine ogen van Marcos Senesi. Dat verraste me een beetje, want bij zijn presentatie lanceerde Feyenoord allemaal stoere foto’s op sociale media.

U kent dat wel: voetballers die heel theatraal in de camera kijken, brullend en met woest gebalde vuisten. ,,Doe eens een bloeddorstige Argentijnse slager na, Marcos’’, zei de fotograaf. Senesi deed een dappere poging, want ach, waarom ook niet.

Maar zondagmiddag in de Kuip leek Senesi helemaal niet op een Argentijnse slager, integendeel, hij speelde weifelend en twijfelend, een beetje zoals Matthijs de Ligt in zijn eerste maanden bij Juventus.

Ik moest aan Bambi denken – niet badinerend bedoeld. Steeds wanneer Senesi wat nerveus een bal wegschoot, voelde ik mededogen. Terwijl hij over het ijs glibberde, kreeg ik steeds de neiging hem zachtjes over zijn bolletje te aaien.

Blijkbaar was ik de enige. De rituele slachting van Senesi was op televisie al lang en breed begonnen. In de studio van Fox Sports zat Kenneth Perez zo spottend te grijnzen, dat zijn mondhoeken haast voorbij zijn oren krulden.

Mario Been liet hoofdschuddend fragmentjes zien van wat de voetballer allemaal fout deed. Het hardop schaterlachen kon ieder moment beginnen.

’s Avonds zei Rafael van der Vaart dat hij hevig verlangde naar Eric Botteghin. Johan Derksen vond Senesi maar een ‘Jandoedel’, wat op zichzelf natuurlijk een mooi woord is, bijna net zo mooi als ‘oelewapper’.

Senesi kostte zes miljoen euro, alleen Danko Lazovic kostte Feyenoord ooit meer. Dat wist u natuurlijk allang, want sommige voetballers hebben die pech: ze worden een soort levend prijskaartje. Hun status wordt stilaan een wurggreep. Senesi werd binnengehaald als redder, een superheld die op de ruïnes van Feyenoord een nieuwe toekomst ging bouwen. De berichten vanuit Argentinië waren best goed: Senesi is onomstreden basisspeler bij Argentinië onder 23 jaar.

Wie zijn beelden bekeek bij San Lorenzo, zag een zelfbewuste moderne verdediger. Bijna tweebenig, kopsterk, redelijk snel, opbouwend prima.

Maar Senesi bleek, verdorie nou toch, een mens. Een jongen van 22, de taal niet machtig, aangewaaid in een heel nieuwe wereld, 11.384 kilometer verderop, op precies het verkeerde moment.

Een wereld van regen, wind en cynisme, bij een voetbalclub die van plakband aan elkaar hangt. Senesi moet sturing gaan geven aan een elftal zonder automatismen, in een competitie onvergelijkbaar met de Argentijnse.

En toen hij vervolgens een bal over de zijlijn speelde, en daarna nog eentje, schraapte in de televisiestudio’s het fileermes langs zijn adamsappel. Senesi hoefde het niet eens te verstaan. Al die smalende gezichten vertelden al genoeg.

Marcos Senesi speelde zijn halve leven bij San Lorenzo de Almagro nota bene. Een meer intimiderende sfeer bestaat nauwelijks. Het eigen stadion Nuevo Gasometro ligt in Bajo Flores in Buenos Aires, een wijk zo gevaarlijk, dat de kogels je letterlijk om de oren vliegen.

Er worden zo onnoemelijk veel overvallen en moorden gepleegd, dat de supporters van San Lorenzo onlangs een verzoek indienden om geen avondwedstrijden meer te hoeven spelen. Rondom het stadion woedt al jaren een drugsoorlog.

Toch hoef je geen heel groot psycholoog zijn om te snappen dat Marcos Senesi zich daar, in Bajo Flores, een stuk veiliger voelde dan in de Kuip.

https://www.ad.nl/home/de-slachting-van-marcos-senesi~a51236b1/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web
Positivo
 Positivo - woensdag 23 oktober 2019 - 12:07   quote  deeplink  
Mooi stuk zo voelde ik het ook lekker zoon jongen afbranden misselijk.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 23 oktober 2019 - 12:10   quote  deeplink  
Goed stuk.
Heb gisteren naar eem wedstrijd gekeken van Argentinie onder 23 ja best wel een baas hopelik komt het er uit
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 oktober 2019 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 12:10 schreef piet de paler het volgende:
Goed stuk.
Heb gisteren naar eem wedstrijd gekeken van Argentinie onder 23 ja best wel een baas hopelik komt het er uit


Alleen dit al bevestigt toch dat hij gewoon ballen kan inspelen.

Maar waar heb jij die wedstrijd gekeken Piet?
Ik ben ook wel benieuwd.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 oktober 2019 - 12:22   quote  deeplink  
@Stylzz goed stuk idd
van geil
 van geil - woensdag 23 oktober 2019 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 12:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

[ filmpje ]

Alleen dit al bevestigt toch dat hij gewoon ballen kan inspelen.

Maar waar heb jij die wedstrijd gekeken Piet?
Ik ben ook wel benieuwd.
Speelt een half veld hoger
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 oktober 2019 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 17:35 schreef van geil het volgende:

[..]

Speelt een half veld hoger
Precies
piet de paler
 piet de paler - woensdag 23 oktober 2019 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 12:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

[ filmpje ]

Alleen dit al bevestigt toch dat hij gewoon ballen kan inspelen.

Maar waar heb jij die wedstrijd gekeken Piet?
Ik ben ook wel benieuwd.
Via een site van die voetbalclub san lorenzo
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 oktober 2019 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 19:20 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Via een site van die voetbalclub san lorenzo
Toppie man,de site kan ik wel vinden maar onder welk knopje moet
ik de volgende keer zoeken Piet?
Wil m ook weleens zien in een wedstrijd daar.

https://sanlorenzo.com.ar/multimedia/videos
piet de paler
 piet de paler - woensdag 23 oktober 2019 - 20:30   quote  deeplink  
Ik zoek effe verder
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 23 oktober 2019 - 22:29   quote  deeplink  
Ik lees t wel als je de link gevonden heb Piet
piet de paler
 piet de paler - donderdag 24 oktober 2019 - 21:22   quote  deeplink  
Een vraag voor het bier, hoe vonden jullie Marco?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Marcos Senesi///HELD topic









0.0163919