BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Valencia - Ajax (woensdag 2 oktober, 21.00) UEFA Champions League 0-3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 oktober 2019 - 01:26   quote  deeplink  
dat vind jij... sorry dest blind paard.. voordeel van de twijffel.. veltman komt simpel weg tekort en had wederom rood kunnen krijgen en was gewoon telaat bij een enorme kans van valencia.. masr buiten dat, we winnen 0-3 dus ok.. de wissel SIEM vond je terrecht ?
Loetje
 Loetje - donderdag 03 oktober 2019 - 01:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 01:26 schreef nummer10 het volgende:
dat vind jij... sorry dest blind paard.. voordeel van de twijffel.. veltman komt simpel weg tekort en had wederom rood kunnen krijgen en was gewoon telaat bij een enorme kans van valencia.. masr buiten dat, we winnen 0-3 dus ok.. de wissel SIEM vond je terrecht ?
Als je hetzelfde wilt blijven spelen, wie wissel je dan voor Van de Beek? De enige die hetzelrfde kan is Siem de Jong, dus in dat opzicht weinig raars aan.

Ik heb maar 2 spelers gezien die rood hadden kunnen pakken en daar zat Veltman niet bij. Als ik zag hoevaak de rest te diep stond en Veltman de cruciale pass eruit hield, vaak zelfs tussen 2 spitsen, vind ik zeer knap. Zeker als je vanaf minuut 10 met geel speelt.

Maar je moet je wat breder oriënteren en niet alleen zien wat je wilt zien met Veltman en dat geldt voor meerdere hier.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 03 oktober 2019 - 01:43   quote  deeplink  
Leids Ontzet zorgde ervoor dat ik deze wedstrijd heb moeten missen.
Met zo'n geweldig resultaat baal ik echt enorm dat ik niet heb gekeken.

Na twee wedstrijden bovenaan de poule en drie punten los. Ongelooflijk.
Eide
 Eide - donderdag 03 oktober 2019 - 07:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 01:43 schreef Hasjkoph het volgende:
Leids Ontzet zorgde ervoor dat ik deze wedstrijd heb moeten missen.
Met zo'n geweldig resultaat baal ik echt enorm dat ik niet heb gekeken.

Na twee wedstrijden bovenaan de poule en drie punten los. Ongelooflijk.
Ja? Voor haring, wittebrood en hotspot zeg je Ajax af? Of stond je lam te zijn op de kermis bij de Break Dance? ;p
Eide
 Eide - donderdag 03 oktober 2019 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 oktober 2019 - 22:48 schreef Loetje het volgende:
Onana 8.5
Dest 4
Veltman 7
Blind 7
Tagliafico 6.5
Alvarez 7.5
Martinez 7
Van de Beek 6.5
Ziyech 9
Tadic 6
Promes 5.5
Ik vond Alvarez geen 7.5. Gaf onnodig een knullige penalty weg en speelde verder onzichtbaar (wat niet per definitie slecht is). Ik vond hem zeker niet de beste na Ziyech en Onana.
AkaS
 AkaS - donderdag 03 oktober 2019 - 08:03   quote  deeplink  
Veltman heeft in mijn ogen helemaal niet slecht gespeeld, zeker niet.
Punt blijft en vooral daarom ben ik op zijn zachts gezegd geen voorstander van hem...

Zijn domme overtredingen en het bijna standaard gevaar dat hij opzoekt om met rood eraf gestuurd te worden.

Toch jammer dat ze Alvarez niet eens willen uitproberen op zijn plek.

Dest was niet best... Het leek soms wel of hij op het punt stond om om te vallen, vermoeidheid? Hoe dan ook hij is pijlsnel gekomen en speelt enorm veel op hoog niveau inclusief voor het USA landenteam.

Het geluk is met ons, wederom en dat mag ook weleens na jaren van pech en onterecht afgekeurde doelpunten etc!!!
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 oktober 2019 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 01:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je hetzelfde wilt blijven spelen, wie wissel je dan voor Van de Beek? De enige die hetzelrfde kan is Siem de Jong, dus in dat opzicht weinig raars aan.

Ik heb maar 2 spelers gezien die rood hadden kunnen pakken en daar zat Veltman niet bij. Als ik zag hoevaak de rest te diep stond en Veltman de cruciale pass eruit hield, vaak zelfs tussen 2 spitsen, vind ik zeer knap. Zeker als je vanaf minuut 10 met geel speelt.

Maar je moet je wat breder oriënteren en niet alleen zien wat je wilt zien met Veltman en dat geldt voor meerdere hier.
sorry siem is not done en maak jeje zelf compleet belachelijk mee gezien de ajax gedachte (jeugd een kans geven etc).. vorig jaar ook zonder hem gekunt toch ? geen moment gemist.. veltman obstructie in de 16 waarbij de speler van valencia tegen hem aan knalde, duwen aan een valencia speler die de bal ff vast pakt.. zulke dingen doe je niet met al geel opzak.. en een moment waar hij gewoon totaal telaat is en je geluk hebt dat die tegen de paal komt.. veel verkeerde inspeel ballen.. tuurlijk had die ook goeie dingen, maar meer foute em heb er echt speciaal opgelet en geprobeert de goeie dingen te zien, maar dat waren er simpel weg niet echt veel en hadden meer spelers kunnen doen, daarvoor speel je op dit niveau.. anyway 0-3..
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 oktober 2019 - 08:15   quote  deeplink  
nahja precies wat akas zegt..
remco k
 remco k - donderdag 03 oktober 2019 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 oktober 2019 - 23:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je dan kritiek op de 0-1 mag hebben, mag Cillessen daar niet wat beter inschatten?
Waarom zou ik kritiek willen leveren op de tegenstander als het Ajax helpt?

Maar beide goals in de eerste helft zit hij niet goed. Ik heb hem ook nooit geweldig gevonden.

Onana is een veel betere en completere keeper.
remco k
 remco k - donderdag 03 oktober 2019 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 00:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

verlangde terug naar mazz.. voorzetten met oogkleppen... veltman vond ik echt gevaarlijk achterin en keek dit keer neutraal.. domme gelekaart en daarna had hij echt nog een aantal momenten dat hij geel had kunnen krijgen en nog maar te zwijgen over die kans waar hij zijn man loslaat... maar goed wel weer met vlagen een heel leuk ajax gezien... tadic echt -10 of +10.. maar dan nog.. redelijk ajax en zeer effectief.. maar die wissel gvd.. 0-3.. siem de long, breng dan JEUGD !!!
Die gele kaart was helemaal geen geel. Sloeg nergens op en is hem totaal niet aan te rekenen.
remco k
 remco k - donderdag 03 oktober 2019 - 09:18   quote  deeplink  
Een hoop commentaar op Dest. Maar wel de voorassist op de 2 en 3-0. Dan doet hij aanvallend echt meer dan goed zijn ding.
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 oktober 2019 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 08:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Die gele kaart was helemaal geen geel. Sloeg nergens op en is hem totaal niet aan te rekenen.
was geen geel ??? tuurlijk was dat geel... zwaar bestraft maar volgens de regels gewoon terecht
AkaS
 AkaS - donderdag 03 oktober 2019 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 09:18 schreef remco k het volgende:
Een hoop commentaar op Dest. Maar wel de voorassist op de 2 en 3-0. Dan doet hij aanvallend echt meer dan goed zijn ding.
Wat mij betreft geen commentaar op Dest. Wel een vaststelling over hoe hij speelde. Ik ben blij met hem overigens. Vind hem onverzettelijk en snel. Dat hij nu iets minder speelde vind ik niet erg, zeker niet als je kijkt hoe snel hij doorstroomt en hoeveel wedstrijden hij plotseling op het hoogste niveau speelt. Gisteren was hij soms uit balans zo leek het of dat hij zijn evenwicht verloor....
AkaS
 AkaS - donderdag 03 oktober 2019 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 08:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Die gele kaart was helemaal geen geel. Sloeg nergens op en is hem totaal niet aan te rekenen.
Remco, het doet er niet toe of het wel of geen geel was. Het gaat om de speelstijl van Veltman. Deze speelstijl maakt dat hij heel veel "domme" overtredingen maakt die of terecht geel zijn of de beeldvorming hebben voor in ieder geval een scheidsrechter om geel te geven.

Daarbij komt dat hij positioneel nog weleens verkeerd staat en hij snelheid te kort komt en altijd contact zoekt met zijn tegenstander om deze te blokken of uit evenwicht te brengen... En daardoor altijd flirt met een tweede en dus rode kaart.
remco k
 remco k - donderdag 03 oktober 2019 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 10:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat mij betreft geen commentaar op Dest. Wel een vaststelling over hoe hij speelde. Ik ben blij met hem overigens. Vind hem onverzettelijk en snel. Dat hij nu iets minder speelde vind ik niet erg, zeker niet als je kijkt hoe snel hij doorstroomt en hoeveel wedstrijden hij plotseling op het hoogste niveau speelt. Gisteren was hij soms uit balans zo leek het of dat hij zijn evenwicht verloor....
Ik vond hem gister ook niet zo goed. Ik verbaasde me er dan ook over toen ik het terug zag vanochtend.

Het geeft weleens aan dat we dingen niet altijd op de juiste manier zien. Ik las hier namelijk berichten dat hij aanvallend niets bracht. Ik kon me daar op het moment ook echt wel in vinden. Master keer de voorassist. Dan ben je dus aanvallend wel degelijk heel belangrijk geweest.
remco k
 remco k - donderdag 03 oktober 2019 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 10:13 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, het doet er niet toe of het wel of geen geel was. Het gaat om de speelstijl van Veltman. Deze speelstijl maakt dat hij heel veel "domme" overtredingen maakt die of terecht geel zijn of de beeldvorming hebben voor in ieder geval een scheidsrechter om geel te geven.

Daarbij komt dat hij positioneel nog weleens verkeerd staat en hij snelheid te kort komt en altijd contact zoekt met zijn tegenstander om deze te blokken of uit evenwicht te brengen... En daardoor altijd flirt met een tweede en dus rode kaart.
Hij krijgt hem echter zelden. Ook daarin geld dat hij gister met diverse onderscheppingen een flink aantal counters eruit haalde.

Sowieso is de tendens over de ploeg niet heel positief. Ook hier niet en ook gisteravond niet.

Als je dan de internationale analisten hoort over Ajax. Dan vraag ik me weleens af of we niet gewoon te zeikerig zijn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 03 oktober 2019 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 07:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja? Voor haring, wittebrood en hotspot zeg je Ajax af? Of stond je lam te zijn op de kermis bij de Break Dance? ;p
Voor veel bier en churros heb ik Ajax afgezegd ja haha. Balen, maar heb het wel tussentijds gevolgd.
Loetje
 Loetje - donderdag 03 oktober 2019 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 07:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vond Alvarez geen 7.5. Gaf onnodig een knullige penalty weg en speelde verder onzichtbaar (wat niet per definitie slecht is). Ik vond hem zeker niet de beste na Ziyech en Onana.
Die heeft de hele wedstrijd zonder bal de looplijnen vanuit Parejo en Rodrigo eruit gehaald. Dat was zo knap.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 03 oktober 2019 - 14:23   quote  deeplink  
even ter herrinering

Sturm Graz, Standard Luik, Dinamo Kiev, Bayern München, Benfica, AEK Athene, Real Madrid, Juventus, Tottenham Hotspur, PAOK Saloniki, APOEL Nicosia en Valencia. Bij deze clubs ging Ajax het laatste jaar op bezoek in Europees verband - en niet één keer verloren de Amsterdammers. Ajax is nu twaalf (!) Europese uitwedstrijden op rij ongeslagen"
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 03 oktober 2019 - 14:23   quote  deeplink  
Dit is gewoon een heel indrukwekkende lijst
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - donderdag 03 oktober 2019 - 14:26   quote  deeplink  
Ondanks een mooie 0-3 overwinning lees ik toch veel negatieve commentaren. Vooraf waren sommigen hier al blij met en gelijkspel. Dan is dit toch een mooie uitslag, ongeacht hoe deze tot stand is gekomen.
Ik lees ook dat sommige Alvarez graag achterin zien. Dat gaat ook wel een keer gebeuren, alleen niet op korte termijn. We hebben op dit moment ook geen vervanger voor Alvarez op het middenveld. Donny kan daar spelen, maar dat is weer zonde van zijn kwaliteiten op 10. Je kunt vinden van Veltman wat je wilt, maar op dit moment (buiten Alvarez) heb je geen goed alternatief. Straks als Eiting en misschien Marin op niveau zijn kan je dit eens uitproberen.
Ik hoop dat in de winterstop Ajax nog een poging gaat doen om Proper te halen, want dat zou ook dit probleem kunnen oplossen.
Wat betreft het wisselen van Siem kan ik me ook wel voorstellen. Siem mag niet meer meedoen bij Jong Ajax dus heeft hij wedstrijd ritme nodig. Als je hem die mogelijkheid niet geeft kan je hem net zo goed weggeven.......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 oktober 2019 door Eindhovense Ajaxfan --
remco k
 remco k - donderdag 03 oktober 2019 - 16:34   quote  deeplink  
Ajax bezig aan de beste seizoenstart in 22 jaar

Maar goed. ten Hag kan er niks van en Overmars is een kluns. Om over van der Sar nog maar te zwijgen.
p111
 p111 - donderdag 03 oktober 2019 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 oktober 2019 - 22:48 schreef Loetje het volgende:
Onana 8.5
Dest 4
Veltman 7
Blind 7
Tagliafico 6.5
Alvarez 7.5
Martinez 7
Van de Beek 6.5
Ziyech 9
Tadic 6
Promes 5.5
Ben het dit keer niet helemaal met je eens.
Onana 9
Dest 6
Veltman 7
Blind 7.5
Tagliafico 7
Alvares 6
Martinez 7
v/d Beek 7.5
Tadic 7.5
Promes 7
Ziyech 8
p111
 p111 - donderdag 03 oktober 2019 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 09:18 schreef remco k het volgende:
Een hoop commentaar op Dest. Maar wel de voorassist op de 2 en 3-0. Dan doet hij aanvallend echt meer dan goed zijn ding.
Belachelijk het commentaar op Dest 18 jaar,maakt nog zijn foutjes op dit moment 2 prima backs bij Ajax.
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 oktober 2019 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 16:34 schreef remco k het volgende:
Ajax bezig aan de beste seizoenstart in 22 jaar

Maar goed. ten Hag kan er niks van en Overmars is een kluns. Om over van der Sar nog maar te zwijgen.
overmars en vdsar niet mee eens.. tenhag, rare keuzes en elke andere redelijke trainer had uit de voeten gekund met dit spelers materiaal.. 1 ding moet ik tenhag zeker wel nageven, hij maakt er wel echt een team van.. aan de andere kant vind ik zelf dat we teveel gekocht materiaal hebben, en dat met de jeugd die er nu aankomt..
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 03 oktober 2019 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 18:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

overmars en vdsar niet mee eens.. tenhag, rare keuzes en elke andere redelijke trainer had uit de voeten gekund met dit spelers materiaal.. 1 ding moet ik tenhag zeker wel nageven, hij maakt er wel echt een team van.. aan de andere kant vind ik zelf dat we teveel gekocht materiaal hebben, en dat met de jeugd die er nu aankomt..
De jeugd die er nu aankomt heeft simpelweg het niveau niet en de generatie die erna komt zal het eerst nog maar moeten laten zien in Jong.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 oktober 2019 door Hasjkoph --
Loetje
 Loetje - donderdag 03 oktober 2019 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 17:04 schreef p111 het volgende:

[..]

Belachelijk het commentaar op Dest 18 jaar,maakt nog zijn foutjes op dit moment 2 prima backs bij Ajax.
Gewoon zijn eerste mindere pot. Mag je zeggen toch? Normaal is die dik in orde en gister had hij het een uur heel lastig. Zondag weer beter...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 03 oktober 2019 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 19:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gewoon zijn eerste mindere pot. Mag je zeggen toch? Normaal is die dik in orde en gister had hij het een uur heel lastig. Zondag weer beter...
Dest krijgt rust denk ik.
Ik denk Mazraoui zondag weer speelt....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 oktober 2019 door Ronald 1960 --
remco k
 remco k - donderdag 03 oktober 2019 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 19:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gewoon zijn eerste mindere pot. Mag je zeggen toch? Normaal is die dik in orde en gister had hij het een uur heel lastig. Zondag weer beter...
Maar als zijn trainer vind dat hij speelt om zijn aanvallende kwaliteiten. En hij dan twee voorassist geeft bij de 2 en 3-0.

Is het dan wel echt minder?
Loetje
 Loetje - donderdag 03 oktober 2019 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 20:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar als zijn trainer vind dat hij speelt om zijn aanvallende kwaliteiten. En hij dan twee voorassist geeft bij de 2 en 3-0.

Is het dan wel echt minder?
Zo kun je er altijd een hoop bedenken. Zelfde om Tadic, veel rendement maar buiten die momenten lukt er helemaal niets.

Prima dat hij die voorassist heeft, mooi hoor hem. Maar de eerste taak is verdedigen en daar heeft die 60 minuten verzopen. Of dat dan door hem of Ten Hag komt, laat ik in het midden. Nee, Dest werd echt voorbij geblazen. En nogmaals, helemaal niet erg. Ben ook fan van hem
remco k
 remco k - donderdag 03 oktober 2019 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 21:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zo kun je er altijd een hoop bedenken. Zelfde om Tadic, veel rendement maar buiten die momenten lukt er helemaal niets.

Prima dat hij die voorassist heeft, mooi hoor hem. Maar de eerste taak is verdedigen en daar heeft die 60 minuten verzopen. Of dat dan door hem of Ten Hag komt, laat ik in het midden. Nee, Dest werd echt voorbij geblazen. En nogmaals, helemaal niet erg. Ben ook fan van hem
Defensief was het ook gewoon moeilijk voor hem.
Loetje
 Loetje - donderdag 03 oktober 2019 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 21:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Defensief was het ook gewoon moeilijk voor hem.
Maar dat had wel te maken dat hij veel en veel te diep stond te vaak. Anderzijds, dat doen ze bijna allemaal bij ons
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 oktober 2019 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 20:13 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dest krijgt rust denk ik.
Ik denk Mazraoui zondag weer speelt....
zou ook terecht zijn.. vind dat we mazz echt tekort doen.. ff uitvorm is prima, maar om zo snel de basisplaats af te pakken na een seizoen als vorig jaar.. en is dest nu echt beter dan een mazz in vorm ? ik denk NOG niet.
remco k
 remco k - vrijdag 04 oktober 2019 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 oktober 2019 - 08:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zou ook terecht zijn.. vind dat we mazz echt tekort doen.. ff uitvorm is prima, maar om zo snel de basisplaats af te pakken na een seizoen als vorig jaar.. en is dest nu echt beter dan een mazz in vorm ? ik denk NOG niet.
Mazraoui was vanaf februari gewoon al matig, en zat ook regelmatig op de bank toen zowel Veltman als hij beiden fit waren.
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 04 oktober 2019 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 oktober 2019 - 10:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij krijgt hem echter zelden. Ook daarin geld dat hij gister met diverse onderscheppingen een flink aantal counters eruit haalde.

Sowieso is de tendens over de ploeg niet heel positief. Ook hier niet en ook gisteravond niet.

Als je dan de internationale analisten hoort over Ajax. Dan vraag ik me weleens af of we niet gewoon te zeikerig zijn.
Daar kan ik wel antwoord opgeven ja we zijn zeikerig en negatief. Lees maar terug hoelang hebben we het over iemand die iets minder speelt of iets niet goed doet. Die discussie gaat dan heen en weer en de goede dingen ben je dan al weer gauw vergeten. Dus ja we zijn zeikerig en ondertussen pak je vollebak punten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Valencia - Ajax (woensdag 2 oktober, 21.00) UEFA Champions League 0-3









0.0137550