BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 09 februari 2020, 12:15); Afgelast

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2020 - 16:03   quote  deeplink  
b474aafa55cd192f0c51fdd2d4f7f04c_1348488548.jpg

Utrecht uit is ene potje waar menig Ajacied niet meteen met veel vertrouwen naar uitkijkt. De wedstrijden in de Domstad willen nog wel eens hele vervelende aangelegenheden zijn. FC Utrecht wil nog wel eens uit reserves tappen die ze tegen andere ploegen niet aan kunnen wenden. Het publiek in Utrecht is bovendien ronduit vijandig en ziet dit, net als de helft van het clubs trouwens, als de wedstrijd van het jaar. De wedstrijd tegen de hele "arrogante" ploeg uit de hoofdstad. Omgekeerd is het voor Ajax een wedstrijd die gewonnen moet worden om de druk op AZ te houden. AZ speelt iet later een Eredivisietopper tegen Feyenoord dat is opgeklommen naar de derde plaats. De Rotterdammers moeten winnen om PSV, Willem II en nota bene FC Utrecht achter zich te houden in de strijd om Europees voetbal. AZ moet natuurlijk winnen om de hervonden aansluiting met Ajax te behouden. Kortom, er staat een spannende speelronde op het programma.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 103 duels tegen FC Utrecht. Daarvan won Ajax er 64 en gingen er 20 (19,4%) verloren. 19 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax speelde de voorgaande 5 seizoenen 10 wedstrijden tegen FC Utrecht. Ajax won slechts 5 van die duels. FC Utrecht won 2 keer en 3 maal eindigde het duel in een gelijkspel. Eerder dit seizoen won Ajax in eigen huis eenvoudig met 4-0. In de laatste 11 duels scoorde Ajax 22 goals en incasseerde er 12. Het doelsaldo toont ook maar weer aan hoe lastig Ajax het geregeld heeft. Het meest recente puntverlies dateert uit het seizoen 2017/18 toen Ajax in de Galgenwaard met 1-3 ten onder ging.

Utrecht staat eigenlijk op een ietwat teleurstellende plaats, hoewel de positie in de subtop de afgelopen jaren normaal genoemd mag worden. Desondanks is 7e dus onder de norm aangezien Utrecht de voorgaande 5 seizoenen altijd op een hogere positie eindigde dan de huidige positie. Het toont aan hoe Utrecht zich ferm in de subtop heeft genesteld en zich de afgelopen seizoenen steeds kon meten met ploegen als Feyenoord, Vitesse en AZ. Wat opvalt aan het doelsaldo is dat Utrecht een van de meer productieve ploegen van de Eredivisie heeft. Met 41 goals voor hoeven de Domstedelingen alleen PSV (44), AZ (46) en Ajax (62) voor zich te dulden. De 29 tegentreffers laten zich duiden als normaal voor de positie op de ranglijst.

Trainer John van den Brom speelt normaliter 4-3-3 met zijn ploeg, hoewel 4-3-1-2 ook geregeld wordt gehanteerd. De geboren Amsterdammer Gyrano Kerk is dit seizoen aanvallend de belangrijkste pion van Van den Brom. Met 8 treffers is Kerk met afstand de meest trefzekere Utrechtenaar. Middenvelders Gustafson en Van der Streek volgen met 5 en 4 treffers, waarna maar liefst 11 andere spelers volgen met 3 of minder treffers. Kerk en Gustafson zijn ook de belangrijkste voorbereiders van de ploeg, beide met 5 asissts. Oud-Ajacied Emanuelson volgt met 4 assists. Utrecht is vooral zwak langs de flanken. De backs Klaiber en Guwara doen aanvallend prima mee, maar zijn verdedigend kwetsbaar. In aanvallend opzicht valt op de Utrecht regelmatig scoort in de omschakeling met de snelle en fysiek sterke Kerk.

Bij Ajax is het belangrijkste nieuws dat Blind weer bij de selectie zit. Ook Ryan Babel is gewoon inzetbaar tegen Utrecht. Hakim Ziyech, David Neres, Joel Veltman en Quincy Promes zijn allen niet beschikbaar. Daarmee is de opstelling eigenlijk bij voorbaat wel duidelijk, tenzij Ten Hag Blind niet vanaf de aftrap laat beginnen. Schuurs zal vermoedelijk Veltman vervangen, Dest lijkt voorlopig een basisplaats afgedwongen te hebben en Nico is vanzelfsprekend onbesproken. De vraag is dus of Blind speelt, want dat bepaald waar Martinez speelt. Op basis van de vorige pot lijtk Eiting meer aanspraak te maken op een basisplaats dan Gravenberch, die waarschijnlijk bankzitter is als Blind speelt. Donny speelt vanzelfsprekend achter het aanvallende due Tadic en Babel. Traore lijkt de meest logische gegadigde op plaats te nemen in de spits.

Eerder dit seizoen werd het 4-0 voor Ajax door goals van Van de Beek, Tadic, nogmaals Van de Beek en Martinez.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 februari 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 februari 2020 - 17:22   quote  deeplink  
blind terug, dus kan martinez mooi terug naar het middenveld.. gravenberch mag van mij dan op de bank gezien zijn optredens tot nu toe.. persoonlijk zou ik eiting dan als 10 zetten aangezien die mooie balletjes op de aanvallers kan geven die diep gaan.. of donny gewoon op 10 en martinez en eiting erachter, dus eiting in de schone rol..
p111
 p111 - vrijdag 07 februari 2020 - 18:13   quote  deeplink  
Middenveld met Martinez-Eiting en Donny is een prima middenveld met achterin Onana-Dest-Schuurs-Nico. Voorin Babel-Troure-Tadic.Is best een redelijk elftal wat die hardlopers wel moet kunnen verslaan.Als het door gaat ivm onze vrouwelijke storm.
remco k
 remco k - vrijdag 07 februari 2020 - 19:02   quote  deeplink  
Ik dacht te lezen dat Blind niet in de basis zal starten. Dan zal Martinez nog centraal spelen.
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2020 - 19:12   quote  deeplink  
Ik acht de kans dat Blind start eigenlijk ook klein hoor. Ik verwacht Martinez naast Schuurs en dan het koppel Eiting/Gravenberch achter Donny. Maar om compleet te zijn heb ik beide varianten genoemd.

Overigens lijkt EtH te suggereren dat hij met KJH zal starten. Dat kan een staaltje dwaalspoor neerleggen voor Utrecht zijn, maar misschien ook niet.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 februari 2020 - 19:34   quote  deeplink  
Wedstrijd blijkbaar nog onzeker of die doorgaat
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 februari 2020 - 20:39   quote  deeplink  
ook utrecht mist er 5.. kortom als aJax mag je ondanks de blessures hier niet verliezen..
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2020 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 19:34 schreef Loetje het volgende:
Wedstrijd blijkbaar nog onzeker of die doorgaat
Als het echt zo slecht wordt als ze zeggen is dat ook maar beter ook.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 februari 2020 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 21:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Als het echt zo slecht wordt als ze zeggen is dat ook maar beter ook.
Van mij mogen ze hem sowieso uitstellen. En even wat meer rust, meer spelers terug en niet met het ontbijt al aan de tv
Eide
 Eide - vrijdag 07 februari 2020 - 22:22   quote  deeplink  
Ik ben wel benieuwd wat de KNVB aanhoudt als het gaat om storm.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 februari 2020 - 22:32   quote  deeplink  
Ik weet dat ze in de loop van de middag echt windstoten van 100 tot 110km per uur krijgen. Of dat voor 14.15 is, weet ik niet. Maar AZ - Feyenoord, tegen die zee aan om half 3, is een drama
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 08 februari 2020 - 17:13   quote  deeplink  
De wedstrijd is officieel afgelast.
Eide
 Eide - zaterdag 08 februari 2020 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2020 - 17:13 schreef Hasjkoph het volgende:
De wedstrijd is officieel afgelast.
Yep, algehele afgelasting bij in zowel het betaald voetbal als bij de amateurs voor de zondag. Prettig in dat Ajax wat meer tijd krijgt spelers terug te laten keren van blessures, maar tegelijkertijd wordt het meteen ook drukker achter in het programma.
Loetje
 Loetje - zaterdag 08 februari 2020 - 21:15   quote  deeplink  
Gaat overigens wel enorm lang duren voor deze pot waarschijnlijk ingehaald wordt.

Komende week midweeks beker. 2 midweken erna Europa League. Als je doorgaat in de beker, is het dan weer een bekerronde en gaat Ajax eruit, gaat Utrecht waarschijnlijk door. Wint Ajax van Getafe, zijn de 2 weken erna weer Europa League en dan is er interland. Direct na de interland weer Europa League, mits je erin blijft uiteraard. Kortom, het kan wel eens ergens naar april of mei gaan.
Eide
 Eide - zaterdag 08 februari 2020 - 22:39   quote  deeplink  
Ik vrees ook dat dit een van de laatste wedstrijden in het programma wordt.
Loetje
 Loetje - zondag 09 februari 2020 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 februari 2020 - 22:39 schreef Eide het volgende:
Ik vrees ook dat dit een van de laatste wedstrijden in het programma wordt.
Hoeft niet ideaal te zijn, mocht het er nog om spannen.

Mocht Ajax ergens uitgeschakeld worden, zal deze pot ook direct gespeeld gaan worden. Dat kan niet anders.
Eide
 Eide - zondag 09 februari 2020 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2020 - 01:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoeft niet ideaal te zijn, mocht het er nog om spannen.

Mocht Ajax ergens uitgeschakeld worden, zal deze pot ook direct gespeeld gaan worden. Dat kan niet anders.
Je mag geen competitie spelen tijdens Europese wedstrijddagen meen ik, en aangezien Ajax en Utrecht beide nog in de beker zitten wordt vooraf plannen buitengewoon moeilijk. Feitelijk moet er geen Europees voetbal meer op donderdagavond zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 09 februari 2020 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2020 - 09:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Je mag geen competitie spelen tijdens Europese wedstrijddagen meen ik, en aangezien Ajax en Utrecht beide nog in de beker zitten wordt vooraf plannen buitengewoon moeilijk. Feitelijk moet er geen Europees voetbal meer op donderdagavond zijn.
Dat mag wel hoor. Gebeurd ook regelmatig in de premier league. Duels die uitvallen door replays in de bekertoernooien. Als er dan CL is en die clubs hebben geen verplichtingen, spelen ze gewoon
Eide
 Eide - zondag 09 februari 2020 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2020 - 10:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat mag wel hoor. Gebeurd ook regelmatig in de premier league. Duels die uitvallen door replays in de bekertoernooien. Als er dan CL is en die clubs hebben geen verplichtingen, spelen ze gewoon
Wel in de weken, maar niet op de wedstrijddagen. Daardoor vallen feitelijk de maandag en vrijdag ook af in die weken.
Eide
 Eide - maandag 10 februari 2020 - 05:54   quote  deeplink  
Ah, wat meer informatie. Het mag eventueel wel op Europese speeldagen, maar niet op Europese speeltijden. Dan wordt het een doordeweekse met middagwedstrijd. Het lijkt sowieso op z'n vroegst april te worden.
Loetje
 Loetje - maandag 10 februari 2020 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 februari 2020 - 05:54 schreef Eide het volgende:
Ah, wat meer informatie. Het mag eventueel wel op Europese speeldagen, maar niet op Europese speeltijden. Dan wordt het een doordeweekse met middagwedstrijd. Het lijkt sowieso op z'n vroegst april te worden.
Aangezien je tegen die tijd verder bent in de Europese toernooien, begint alles om 21.00 uur. Een 18.30 wedstrijd zit er dan dik in

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Utrecht - Ajax (zondag 09 februari 2020, 12:15); Afgelast









0.0095138