BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: BeNeLiga: Feyenoord is geïnteresseerd. En het Forum?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 11 februari 2020 - 20:55   quote  deeplink  
Lijkt erop dat de interesse onder 34 betaald voetbalclubs (na onderzoek VI) in zo'n BeNeLiga is toegenomen.
Ook Feyenoord, bij monde van Frank Arnesen, heeft interesse:

Al jaren wordt er op de achtergrond vergaderd over een zogenaamde BeNeLiga, een competitie waar zowel clubs uit Belgie als Nederland in uitkomen. Het plan krijgt steeds meer draagvlak binnen de eredivisie en ook Feyenoord heeft wel oren naar deelname. Frank Arnesen: "Mooi plan, sportief krijg je echt een sterkere competitie."

'De Deen kan het weten; hij toerde als technisch directeur van Anderlecht vorig seizoen nog langs de Belgische stadions. Huisjurist Joris van Benthem was de tweede afgevaardigde uit Rotterdam en zal als doorgewinterde bezoeker van betaaldvoetbalvergaderingen op de terugweg ongetwijfeld zijn vraagtekens bij de haalbaarheid van het plan hebben gezet', aldus onderzoeksjournalisten Iwan van Duren en Tom Knipping in Voetbal International.

"Mocht Feyenoord echt toetreden tot de BeNeLiga, dan zal het de eredivisie moeten verlaten. Het enige dat de Rotterdammers nog weerhoudt om deel te nemen, is de belofte van miljoenen extra euro's. Of die belofte ook echt stand gaat houden wordt nu door adviesbureau Deloitte onderzocht. VI: 'Tegenover de ambitie van de Deense oud-international staan pelotons aan vragen. Er zijn veel optimisten en meevallers voor nodig om dit echt van de grond te krijgen. Vandaar dat ze in Rotterdam-Zuid serieus willen meedenken en ook steeds iets enthousiaster worden, maar nog geen volmondig ja tegen de plannen kunnen zeggen. Net geen groen dus."
(bron fr12.nl)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 februari 2020 door FR-Henk --
van geil
 van geil - dinsdag 11 februari 2020 - 20:58   quote  deeplink  
He , dit is toevallig , zat juist te denken hier een topic over te openen.
Goed topic dus.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 11 februari 2020 - 21:00   quote  deeplink  
Wat vind jij, geile.
Ik zou het echt niet weten. Ik zie geen verdienmodel vooralsnog.
van geil
 van geil - dinsdag 11 februari 2020 - 21:02   quote  deeplink  
Ik heb al meerdere malen verteld zeer gecharmeerd te zijn van het eerste plan van Arnesen zelf.
Ging toen volgens mij om Denemarken Zweden Nederland en Belgie.
Volgens mij in de jaren 90.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 februari 2020 door van geil --
van geil
 van geil - dinsdag 11 februari 2020 - 21:08   quote  deeplink  
BeNeliga is in mijn ogen te klein qua mogelijkheden , doel met name op kijkcijfers.
Met Denemarken en Zweden erbij kun je een top competitie krijgen .
van geil
 van geil - dinsdag 11 februari 2020 - 21:12   quote  deeplink  
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiAi-K5oLDQAhXMJMAKHUSrD8gQFgg1MAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fdossier-eredivisie%2Ffeyenoord-bevestigt-gesprek-over-atlantic-league~a2633c10%2F&usg=AFQjCNFuyi5pg1zS7uc1EQM_w-uMqeE80w
van geil
 van geil - dinsdag 11 februari 2020 - 21:12   quote  deeplink  
Dit was het.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 februari 2020 door van geil --
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 11 februari 2020 - 21:14   quote  deeplink  
van Raaij (psv directeur psv) in 2003:
"De totstandkoming van een gezamenlijk Nederlandse en Belgische topliga - met daarin zestien clubs - een absolute noodzaak. Zonder deze nieuw te formeren competitie heeft zowel het Nederlandse- als Belgische voetbal nauwelijks kans te overleven, zegt hij in De Standaard.

'Met zestien clubs in een Benelux-competitie', verklaart Van Raaij, 'kun je iets uitbouwen dat je kunt vergelijken met een competitie in bijvoorbeeld Frankrijk. Zoals het nu gaat, kunnen we niet verder.'

Het zou kunnen, vraag is echter of België een extra trekker is. Scandinavische variant wel interessant, maar logistiek mogelijk een horde voor vele clubs. Althans, als je van de traditionele competitie-opzet uit gaat.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 11 februari 2020 - 22:08   quote  deeplink  
Goed plan ,nooit meer Emmen of VVV uit

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 februari 2020 door Leon FR1908 --
VVout
 VVout - dinsdag 11 februari 2020 - 22:53   quote  deeplink  
Verheug me al op de uit wedstrijden in Luik.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 12 februari 2020 - 07:09   quote  deeplink  
Jaaaa elk jaar zesde of zevende worden. Doe maar niet...
VVout
 VVout - woensdag 12 februari 2020 - 08:54   quote  deeplink  
Nou nou, je zou in principe iedere Belgische club moeten kunnen masteren met een beetje inzicht.

Kom je gelijk bij het punt of je er veel mee opschiet, geld is er namelijk ook niet in overvloed te halen. Je zou beter met Duitsland aan de bak kunnen, geld en serieuze weerstand haal je hiermee in huis en Bayern, Dordmund en sinds een tijdje RB Leipzig halen hiermee ook wat weerstand in huis.

Dit zie ik niet echt als een oplossing die veel uit gaat halen, dan beter een NeDeBe als het iets moet opleveren.

Betrek je Luxemburg er nog bij om de transferstromen te beheren, doen die ook waar ze goed in zijn. Helemaal politiek in lijn met hoe we vanuit historisch oogpunt met elkaar werken, los gezien van een paar historische obstakels.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 februari 2020 door VVout --
MMM
 MMM - woensdag 12 februari 2020 - 09:29   quote  deeplink  
Tegen.

Liever tegen Emmen, Sparta en Heracles dan Gent, Charleroi en Luik..

Plus die verpauperde stadions in België, geen gezicht.
MMM
 MMM - woensdag 12 februari 2020 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2020 - 21:14 schreef FR-Henk het volgende:
van Raaij (psv directeur psv) in 2003:
"De totstandkoming van een gezamenlijk Nederlandse en Belgische topliga - met daarin zestien clubs - een absolute noodzaak. Zonder deze nieuw te formeren competitie heeft zowel het Nederlandse- als Belgische voetbal nauwelijks kans te overleven, zegt hij in De Standaard.

'Met zestien clubs in een Benelux-competitie', verklaart Van Raaij, 'kun je iets uitbouwen dat je kunt vergelijken met een competitie in bijvoorbeeld Frankrijk. Zoals het nu gaat, kunnen we niet verder.'

Het zou kunnen, vraag is echter of België een extra trekker is. Scandinavische variant wel interessant, maar logistiek mogelijk een horde voor vele clubs. Althans, als je van de traditionele competitie-opzet uit gaat.
17 jaar later is de Eredivisie er nog.
VVout
 VVout - woensdag 12 februari 2020 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 - 09:29 schreef MMM het volgende:
Tegen.

Liever tegen Emmen, Sparta en Heracles dan Gent, Charleroi en Luik..

Plus die verpauperde stadions in België, geen gezicht.
Vergeet het warme welkom ook niet, daar verpaupert de klassieker zelfs nog bij.
Milo
 Milo - woensdag 12 februari 2020 - 10:14   quote  deeplink  
NEE! TEGEN!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 februari 2020 - 11:11   quote  deeplink  
Wel de moeite waard te onderzoeken. Maar ik zou er voorzichtig mee zijn. Je doet niet mee met de grote jongens, maar aan de andere kant heb je met nu wel met de eredivisie iets dat een hoop interesse trekt binnen Nederland zelf. Das ook wat waard. Maar goed, als je op die manier echt een grote stap kan maken, dan is het zeker iets om over na te denken. Maar ik zou er niet blind instappen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 februari 2020 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2020 - 22:08 schreef Leon FR1908 het volgende:
Goed plan ,nooit meer Emmen of VVV uit
Er zijn elk jaar wel een aantal clubs die qua begroting, toeschouwers, stadion en/of grasmat het niveau niet omhoog trekken. Niet structureel althans.

En in de KKD is het nog erger, want geen enkele club wil nog promoveren vanuit het amateurvoetbal. En de beloftenelftallen zijn voor de clubs die het doen interessant, maar het vertaald zich niet altijd in bijvoorbeeld mensen op de tribune.

En oplossingen zijn er niet echt voor, ja je kan aan fuseren denken bij de clubs uit Limburg bijvoorbeeld. Maar die zitten daar ook niet op de wachten vaak. Bovendien is dat mogelijk wel een plus voor de eredivisie, maar wordt de KKD nog verder uitgehold.

Maar goed, allemaal onderstreept dit het belang om mogelijkheden te zoeken om te groeien. Zelfs als je het over de grenzen moet gaan zoeken.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 februari 2020 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 februari 2020 - 21:14 schreef FR-Henk het volgende:
van Raaij (psv directeur psv) in 2003:
"De totstandkoming van een gezamenlijk Nederlandse en Belgische topliga - met daarin zestien clubs - een absolute noodzaak. Zonder deze nieuw te formeren competitie heeft zowel het Nederlandse- als Belgische voetbal nauwelijks kans te overleven, zegt hij in De Standaard.

'Met zestien clubs in een Benelux-competitie', verklaart Van Raaij, 'kun je iets uitbouwen dat je kunt vergelijken met een competitie in bijvoorbeeld Frankrijk. Zoals het nu gaat, kunnen we niet verder.'

Het zou kunnen, vraag is echter of België een extra trekker is. Scandinavische variant wel interessant, maar logistiek mogelijk een horde voor vele clubs. Althans, als je van de traditionele competitie-opzet uit gaat.
Je moet daar misschien creatief in gaan zijn inderdaad. Enerzijds zijn er andere compities waarin clubs veel moeten reizen, veel meer nog dan dit, denk aan Rusland. Aan de andere kant zijn er oplossingen te verzinnen. Je kan bijvoorbeeld een aantal wedstrijden achter elkaar in een bepaalde regio spelen. 3 keer achter mekaar in Denemarken om maar wat te noemen. En op andere momenten heb je dan ook natuurlijk een aantal thuiswedstrijden achter elkaar.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - woensdag 12 februari 2020 - 12:24   quote  deeplink  
Tja, ik ben er niet zo'n voorstander van. Vind het toch leuker om te spelen tegen pakweg Sparta dan tegen Gent. En het is ook wel lekker dat je gewoon een aantal potjes lekker makkelijk kan winnen per seizoen. En dat verdienmodel, voorlopig wat ik zie aan cijfers is dat nog altijd peanuts met andere grootmachten vergeleken. Dus op dit moment zeker nee.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 12 februari 2020 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 - 12:24 schreef Cruzcontrol het volgende:
Tja, ik ben er niet zo'n voorstander van. Vind het toch leuker om te spelen tegen pakweg Sparta dan tegen Gent. En het is ook wel lekker dat je gewoon een aantal potjes lekker makkelijk kan winnen per seizoen. En dat verdienmodel, voorlopig wat ik zie aan cijfers is dat nog altijd peanuts met andere grootmachten vergeleken. Dus op dit moment zeker nee.
"lekker makkelijk" :)

Welke club kijk jij naar dan? :P
Positivo
 Positivo - woensdag 12 februari 2020 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 - 13:15 schreef MightyAce het volgende:

[..]

"lekker makkelijk" :)

Welke club kijk jij naar dan? :P
Wel fan van Bene Liga ,die kleine clubs naaien altijd de grote clubs. Met kunstgras is het ook gewoon gevaarlijk voor de topclubs en werkt het competitie vervalsend.

Meer geld meer expo altijd goed.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - woensdag 12 februari 2020 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 - 19:04 schreef Positivo het volgende:

[..]

Wel fan van Bene Liga ,die kleine clubs naaien altijd de grote clubs. Met kunstgras is het ook gewoon gevaarlijk voor de topclubs en werkt het competitie vervalsend.

Meer geld meer expo altijd goed.
Het (weinige) meer geld gaat alleen maar in zakken van spelers en makelaars verdwijnen vrees ik... Zolang er geen duidelijke studies zijn die bewijzen dat we echt meer geld gaan genereren, zou ik iets wat al bijna 70 jaar bestaat, en wat als heel wat succes voor een klein landje als het onze heeft opgeleverde, niet zomaar weggooien... Een stabiel beleid, en wat creativiteit, kan veel meer opleveren. Kijk maar naar 2002, toen alle doemdenkers het niet eens meer voor mogelijk hielden dat een NL club een Europa Cup zou winnen. Ik zit in ieder geval niet te wachten om 4 x per jaar tegen AA Gent of Racing Genk te spelen. Maar ieder zijn ding natuurlijk...
Positivo
 Positivo - donderdag 13 februari 2020 - 06:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 - 23:39 schreef Cruzcontrol het volgende:

[..]

Het (weinige) meer geld gaat alleen maar in zakken van spelers en makelaars verdwijnen vrees ik... Zolang er geen duidelijke studies zijn die bewijzen dat we echt meer geld gaan genereren, zou ik iets wat al bijna 70 jaar bestaat, en wat als heel wat succes voor een klein landje als het onze heeft opgeleverde, niet zomaar weggooien... Een stabiel beleid, en wat creativiteit, kan veel meer opleveren. Kijk maar naar 2002, toen alle doemdenkers het niet eens meer voor mogelijk hielden dat een NL club een Europa Cup zou winnen. Ik zit in ieder geval niet te wachten om 4 x per jaar tegen AA Gent of Racing Genk te spelen. Maar ieder zijn ding natuurlijk...
Wat jij zegt zit een punt in , maar ik vind wel dat de grote clubs de traditionele top drie mee moeten bepalen. Kunstgras moet echt verbannen worden. Het gevaar van een Beneliga zijn ook de CL en EL tickets en met Brugge, Antwerp en Anderlecht erbij kan je gelijk de politie inzet verhogen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 13 februari 2020 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 februari 2020 - 11:21 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Er zijn elk jaar wel een aantal clubs die qua begroting, toeschouwers, stadion en/of grasmat het niveau niet omhoog trekken. Niet structureel althans.

En in de KKD is het nog erger, want geen enkele club wil nog promoveren vanuit het amateurvoetbal. En de beloftenelftallen zijn voor de clubs die het doen interessant, maar het vertaald zich niet altijd in bijvoorbeeld mensen op de tribune.

En oplossingen zijn er niet echt voor, ja je kan aan fuseren denken bij de clubs uit Limburg bijvoorbeeld. Maar die zitten daar ook niet op de wachten vaak. Bovendien is dat mogelijk wel een plus voor de eredivisie, maar wordt de KKD nog verder uitgehold.

Maar goed, allemaal onderstreept dit het belang om mogelijkheden te zoeken om te groeien. Zelfs als je het over de grenzen moet gaan zoeken.
Hoelanger ik er over nadenk ,hoe meer ik ga twijfelen.
Misschien kunnen ze beter de beker gezamelijk doen?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 13 februari 2020 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 februari 2020 - 17:31 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Hoelanger ik er over nadenk ,hoe meer ik ga twijfelen.
Misschien kunnen ze beter de beker gezamelijk doen?
Zou ik mee beginnen ja. Tis een aardige manier om draagvlak te peilen en mensen aan het idee te laten doen wennen. Of wellicht een soort minitoernooi ipv de Johan fruitschaal? Tussen bekerwinnaars/landskampioenen.

Maar goed, een bekertoernooi zet uiteindelijk geen zoden aan de dijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 februari 2020 door T-FeYeN00rD --
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 16 februari 2020 - 05:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 februari 2020 - 06:52 schreef Positivo het volgende:

[..]

Wat jij zegt zit een punt in , maar ik vind wel dat de grote clubs de traditionele top drie mee moeten bepalen. Kunstgras moet echt verbannen worden. Het gevaar van een Beneliga zijn ook de CL en EL tickets en met Brugge, Antwerp en Anderlecht erbij kan je gelijk de politie inzet verhogen.
Helemaal mee eens! Ik vind dat de KNVB gewoon een bepaling moet opnemen, dat in de hoogste twee Divisies op echt gras gespeeld moet worden. Punt... Die kunstgrasvelden zijn toch godgeklaagd, echt een schande voor het Nederlandse voetbal. Kun je als club niet eens een grasmat onderhouden, dan moet je geen betaald voetbal mogen spelen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5141
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: BeNeLiga: Feyenoord is geïnteresseerd. En het Forum?









0.0127520