BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vooruitzien is regeren, 2020-2021

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 04 maart 2020 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 01:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Overmars geeft zelf al aan dat er afspraken gemaakt zijn en deze zomer de boel niet tegengehouden kan worden.

Ziyech, Onana, Tagliafico, Veltman, Neres en Van de Beek gaan vrijwel zeker weg, dan zit je al op 6. Dest staat in de nadrukkelijke belangstelling, dat is eventueel 7 en dan nog afwachten wat Blind wil.

Nee, deze keer gaat dat niet lukken. En dat zijn de woorden van Overmars zelf trouwens.
Hij zegt dat het moeilijker wordt om de selectie bij elkaar te houden dan andere jaren omdat er afspraken zijn gemaakt met bepaalde spelers.

Van der Sar geeft ook duidelijk aan dat Ajax niet zal toestaan dat er te veel vertrekken.

Maar goed, we weten het niet en Ajax zal goed moeten anticiperen ipv te laat reageren.

Uiteindelijk is ook geen enkele speler onvervangbaar, Ajax moet alleen wel Ajax blijven en herkenbaar blijven.

Nog liever een tussenfase waarin talenten klaargestoomd worden met een aantal aankopen om het jaar erop weer top te zijn dan dat het een of ander samengeraapt buitenlands elftal wordt. Daarvoor ben ik geen Ajax fan namelijk.

Ten aller tijden je eigen identiteit behouden is daarentegen ook we weer heel moeilijk. Maar het is uiteindelijk wel je ruggengraat en levensader.
Loetje
 Loetje - woensdag 04 maart 2020 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 07:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij zegt dat het moeilijker wordt om de selectie bij elkaar te houden dan andere jaren omdat er afspraken zijn gemaakt met bepaalde spelers.

Van der Sar geeft ook duidelijk aan dat Ajax niet zal toestaan dat er te veel vertrekken.

Maar goed, we weten het niet en Ajax zal goed moeten anticiperen ipv te laat reageren.

Uiteindelijk is ook geen enkele speler onvervangbaar, Ajax moet alleen wel Ajax blijven en herkenbaar blijven.

Nog liever een tussenfase waarin talenten klaargestoomd worden met een aantal aankopen om het jaar erop weer top te zijn dan dat het een of ander samengeraapt buitenlands elftal wordt. Daarvoor ben ik geen Ajax fan namelijk.

Ten aller tijden je eigen identiteit behouden is daarentegen ook we weer heel moeilijk. Maar het is uiteindelijk wel je ruggengraat en levensader.
Met al die jongens die hebben verlengd, zijn afspraken gemaakt. Dus ik denk dat er deze keer echt een hoop gaan vertrekken ouwe.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 04 maart 2020 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 08:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met al die jongens die hebben verlengd, zijn afspraken gemaakt. Dus ik denk dat er deze keer echt een hoop gaan vertrekken ouwe.
Geef ze eens ongelijk met zo'n trainer!
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 maart 2020 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 21:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Geef ze eens ongelijk met zo'n trainer!
had zelf al ontslag genomen
remco k
 remco k - woensdag 04 maart 2020 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 21:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

had zelf al ontslag genomen
Deed je dat maar.
JOOD
 JOOD - woensdag 04 maart 2020 - 22:17   quote  deeplink  
Zou Reiziger het kunnen redden als TH eruit vliegt?
Loetje
 Loetje - woensdag 04 maart 2020 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:17 schreef JOOD het volgende:
Zou Reiziger het kunnen redden als TH eruit vliegt?
Tuurlijk niet. Is een keiharde hand nodig nu
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 04 maart 2020 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Is een keiharde hand nodig nu
Van Gaal terug?
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 maart 2020 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 21:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Deed je dat maar.
als jij zo stronteigenwijs bent op het werk zou ik jou indd allang ontslaan hebben ;)
Loetje
 Loetje - woensdag 04 maart 2020 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als jij zo stronteigenwijs bent op het werk zou ik jou indd allang ontslaan hebben ;)
Jou had ik niet eens aangenomen! ;-)
Loetje
 Loetje - woensdag 04 maart 2020 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Van Gaal terug?
Voor 2 maanden, ja! Of Frankie
remco k
 remco k - woensdag 04 maart 2020 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als jij zo stronteigenwijs bent op het werk zou ik jou indd allang ontslaan hebben ;)
Nog eigenwijzer. En een van de succesvolste ondernemingen binnen de groep.
remco k
 remco k - woensdag 04 maart 2020 - 22:45   quote  deeplink  
Reiziger zal denk ik de enige optie zijn.

Van Gaal gaat dit niet doen. Die is te hard op zijn staart getrapt in 2010.

Verder geen namen vrij.

Oja. Misschien Guardiola.
Rudolf2
 Rudolf2 - woensdag 04 maart 2020 - 22:45   quote  deeplink  
Ten Hag moet zijn biezen pakken. Klaar
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 maart 2020 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Nog eigenwijzer. En een van de succesvolste ondernemingen binnen de groep.
nou kijk is aan, wat ga ik dan succesvol zijn door niks op sommigen uit te doen hier dat ik moet stoppen met negatief te zijn ! en ja ik geef toe was teveel.. maar niet voor niks want dit zag je al aankomen... en ben ik oprecht pissig om en hoop dat de titel nog binnen gesleept kan worden...
remco k
 remco k - woensdag 04 maart 2020 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nou kijk is aan, wat ga ik dan succesvol zijn door niks op sommigen uit te doen hier dat ik moet stoppen met negatief te zijn ! en ja ik geef toe was teveel.. maar niet voor niks want dit zag je al aankomen... en ben ik oprecht pissig om en hoop dat de titel nog binnen gesleept kan worden...
Ach hou toch op man. Helemaal niemand ziet 5 nederlagen in 6 wedstrijden aankomen bij een club als Ajax. Heb je ook nooit geroepen dus ga nu niet zo wijs doen man.

Enige wat je geroepen hebt is dat ten Hag een slechte trainer is. Voetbalinhoudelijk en over tactische keuzes heb ik je überhaupt nog nooit gehoord hier.
JOOD
 JOOD - woensdag 04 maart 2020 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:45 schreef remco k het volgende:
Reiziger zal denk ik de enige optie zijn.

Van Gaal gaat dit niet doen. Die is te hard op zijn staart getrapt in 2010.

Verder geen namen vrij.

Oja. Misschien Guardiola.
Guardiola gaat echt niet komen hoor..
remco k
 remco k - woensdag 04 maart 2020 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:58 schreef JOOD het volgende:

[..]

Guardiola gaat echt niet komen hoor..
Pfff. Serieus. Sarcasme is je vreemd?
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 maart 2020 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach hou toch op man. Helemaal niemand ziet 5 nederlagen in 6 wedstrijden aankomen bij een club als Ajax. Heb je ook nooit geroepen dus ga nu niet zo wijs doen man.

Enige wat je geroepen hebt is dat ten Hag een slechte trainer is. Voetbalinhoudelijk en over tactische keuzes heb ik je überhaupt nog nooit gehoord hier.
hahahahahahaha welnee joh ! heb nooit aangegeven welke verkeerde keuzes, wisselingen, wissels etc etc never.. schele

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 maart 2020 door nummer10 --
JOOD
 JOOD - woensdag 04 maart 2020 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Pfff. Serieus. Sarcasme is je vreemd?
Tuurlijk niet succesvolle sukkel.. goed visweer vandaag, en niet alleen voor Onana, truste.
remco k
 remco k - woensdag 04 maart 2020 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 23:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hahahahahahaha welnee joh ! heb nooit aangegeven welke verkeerde keuzes, wisselingen, wissels etc etc never.. schele
Dat dus alleen. Je snapt zelf niet eens waar ik op doel man.

Slaap lekker.
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 maart 2020 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 23:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat dus alleen. Je snapt zelf niet eens waar ik op doel man.

Slaap lekker.
gaat lukken ;)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 05 maart 2020 - 07:06   quote  deeplink  
1 voordeel als ze zo kut spelen is er minder interesse..
Pietje
 Pietje - donderdag 05 maart 2020 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 maart 2020 - 07:06 schreef Hummel10 het volgende:
1 voordeel als ze zo kut spelen is er minder interesse..
Dat is zeker zo. De transferwaarde van Ajacieden zal ook fors naar beneden worden bijgesteld. Een financieel debacle dreigt: Geen kampioen? > Geen instappremie van € 40 miljoen door het mislopen van de Champions League en aanzienlijk minder transferinkomsten voor spelers die niet (meer) interessant zijn.

Ook ik ben nu van mening dat er onmiddellijk moet worden ingegrepen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 05 maart 2020 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 maart 2020 - 13:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is zeker zo. De transferwaarde van Ajacieden zal ook fors naar beneden worden bijgesteld. Een financieel debacle dreigt: Geen kampioen? > Geen instappremie van € 40 miljoen door het mislopen van de Champions League en aanzienlijk minder transferinkomsten voor spelers die niet (meer) interessant zijn.

Ook ik ben nu van mening dat er onmiddellijk moet worden ingegrepen.
Hoe dan?
Pietje
 Pietje - vrijdag 06 maart 2020 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 maart 2020 - 19:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoe dan?
Tja, als ik dat zou weten... Gelukkig ben ik niet verantwoordelijk voor het beleid bij Ajax. Deze crisis, want dat is het wel degelijk, zit wel heel erg diep. Met alleen de trainer wegsturen los je die crisis echt niet op.
remco k
 remco k - vrijdag 06 maart 2020 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 12:37 schreef Pietje het volgende:

[..]

Tja, als ik dat zou weten... Gelukkig ben ik niet verantwoordelijk voor het beleid bij Ajax. Deze crisis, want dat is het wel degelijk, zit wel heel erg diep. Met alleen de trainer wegsturen los je die crisis echt niet op.
Ik denk echt dat het wel meevalt met hoe diep die crisis zit. ( voor de niet goede lezers, dat is wat anders dan dat de crisis groot is)

Uiteindelijk betreft het de prestaties van het eerste elftal en het functioneren van de technische staf en spelers.

Iets wat namelijk anders is dan anders in een slechte periode. Ik zie de meeste spelers wel echt knokken. En aangezien we weten dat de kwaliteit er bij vrijwel alle spelers we degelijk is. Is het volgens mij zoeken naar de oplossing en kan dat er zomaar ineens weer zijn.

Het is namelijk niet zo dat ze elkaar de hersenen inslaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 maart 2020 door remco k --
Pietje
 Pietje - vrijdag 06 maart 2020 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 12:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk echt dat het wel meevalt met hoe diep die crisis zit. ( voor de niet goede lezers, dat is wat anders dan dat de crisis groot is)

Uiteindelijk betreft het de prestaties van het eerste elftal en het functioneren van de technische staf en spelers.

Iets wat namelijk anders is dan anders in een slechte periode. Ik zie de meeste spelers wel echt knokken. En aangezien we weten dat de kwaliteit er bij vrijwel alle spelers we degelijk is. Is het volgens mij zoeken naar de oplossing en kan dat er zomaar ineens weer zijn.

Het is namelijk niet zo dat ze elkaar de hersenen inslaan.
Ik doelde uiteraard sportieve crisis. Ik ben van mening dat als één team zovaak achter elkaar verliest en zo weinig scoort (ooit het handelsmerk van Ajax om veel en makkelijk te scoren) dat je dan mag praten over een crisis.
remco k
 remco k - vrijdag 06 maart 2020 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 14:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik doelde uiteraard sportieve crisis. Ik ben van mening dat als één team zovaak achter elkaar verliest en zo weinig scoort (ooit het handelsmerk van Ajax om veel en makkelijk te scoren) dat je dan mag praten over een crisis.
Zeker. Natuurlijk is er een crisis. Maar het is niet zo dat de club nu in een crisis zit.
Pietje
 Pietje - vrijdag 06 maart 2020 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 14:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker. Natuurlijk is er een crisis. Maar het is niet zo dat de club nu in een crisis zit.
Nee, zeker, dat ben ik beslist met je eens: Niet de club als geheel, maar het eerste elftal. Dat presteert Ajax-onwaardig.

Waar is de tijd gebleven dat Ajax bezoek kreeg van tegenstanders die met knikkende knieën het stadion binnenkwamen en zich al bij voorbaat neerlegden bij een nederlaag of Ajax dat op bezoek ging naar tegenstanders met diezelfde knikkende knieën. Ajax stond bij aanvang van wedstrijden min of meer al met 1-0 voor.
Tegenwoordig denkt praktisch elke tegenstander dat er tegen Ajax wat te halen valt, zelfs -met alle respect- nietige clubs als RKC, VVV, Sparta etc.

En dat doet mij ongelooflijk veel pijn.
remco k
 remco k - vrijdag 06 maart 2020 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 15:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, zeker, dat ben ik beslist met je eens: Niet de club als geheel, maar het eerste elftal. Dat presteert Ajax-onwaardig.

Waar is de tijd gebleven dat Ajax bezoek kreeg van tegenstanders die met knikkende knieën het stadion binnenkwamen en zich al bij voorbaat neerlegden bij een nederlaag of Ajax dat op bezoek ging naar tegenstanders met diezelfde knikkende knieën. Ajax stond bij aanvang van wedstrijden min of meer al met 1-0 voor.
Tegenwoordig denkt praktisch elke tegenstander dat er tegen Ajax wat te halen valt, zelfs -met alle respect- nietige clubs als RKC, VVV, Sparta etc.

En dat doet mij ongelooflijk veel pijn.
Dat was afgelopen oktober nog zo Pietje.
Pietje
 Pietje - vrijdag 06 maart 2020 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 16:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat was afgelopen oktober nog zo Pietje.
Dat realiseer ik mij, Remco, maar ik bedoelde tegenwoordig.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 maart 2020 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 18:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat realiseer ik mij, Remco, maar ik bedoelde tegenwoordig.
teams hebben van elkaar afgekeken hoe ze ajax kunnen ontregelen.. en dat gaat ze goed af, het was aan de trainer om dit om te zetten maar dat lukt dus niet..
Pietje
 Pietje - vrijdag 06 maart 2020 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 18:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

teams hebben van elkaar afgekeken hoe ze ajax kunnen ontregelen.. en dat gaat ze goed af, het was aan de trainer om dit om te zetten maar dat lukt dus niet..
En dat is nou net de kritiek die Ten Hag onder meer van jou) krijgt: het wisselbeleid (omzettingen dus).
Maar met zoveel blessures, wat moet hij dan doen?
remco k
 remco k - vrijdag 06 maart 2020 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 18:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

teams hebben van elkaar afgekeken hoe ze ajax kunnen ontregelen.. en dat gaat ze goed af, het was aan de trainer om dit om te zetten maar dat lukt dus niet..
Ik denk echt niet dat het met de tegenstanders te maken heeft en hun tactiek. Ajax zit zichzelf in de weg en met de vorm van voor half november had je deze ploegen echt op een hoop gespeeld ondanks hun tactiek.

En natuurlijk doen ze het goed tegen Ajax. Maar dat Ajax verliest ligt aan Ajax en niet aan de tegenstanders.
remco k
 remco k - vrijdag 06 maart 2020 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 18:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

En dat is nou net de kritiek die Ten Hag onder meer van jou) krijgt: het wisselbeleid (omzettingen dus).
Maar met zoveel blessures, wat moet hij dan doen?
Voor de winter moest hij meer wisselen en de jeugd laten spelen want die waren volgens sommigen ( die jong Ajax en de A1 nooit volgen) goed genoeg. Zelfs unuvar had toen moeten spelen volgens sommigen. En toen ze moesten spelen ivm al die blessures had ten Hag ze nooit mogen opstellen bla bla bla.
Pietje
 Pietje - vrijdag 06 maart 2020 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor de winter moest hij meer wisselen en de jeugd laten spelen want die waren volgens sommigen ( die jong Ajax en de A1 nooit volgen) goed genoeg. Zelfs unuvar had toen moeten spelen volgens sommigen. En toen ze moesten spelen ivm al die blessures had ten Hag ze nooit mogen opstellen bla bla bla.
Klopt helemaal en dat zie je ook bij Gravenberch. Die heeft mij tot op dit moment niet kunnen bekoren in Ajax-1.
remco k
 remco k - vrijdag 06 maart 2020 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 19:32 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt helemaal en dat zie je ook bij Gravenberch. Die heeft mij tot op dit moment niet kunnen bekoren in Ajax-1.
Een aantal hier gaven al aan dat traore ekkelenkamp Eiting en de andere talenten simpelweg nog niet goed genoeg zijn, Eiting had denk ik trouwens prima meegekund als hij de enige was geweest. Maar goed. Anderen hier vonden dat die jongens perse moesten spelen. En nu het door nood helaas moest en ze niet presteerden zoals verwacht, had ten Hag ze nooit mogen brengen en niet zoveel moeten wisselen. Met zoveel blessures kan je volgens mij niet anders.

Ik vind wel dat als het dan minder gaat dat je andere nuances in je spel moet aanbrengen om minder risico te lopen in de omschakeling. Ik hoorde perez zeggen dat onze backs structureel heel erg hoog staan zonder dat dit ook maar iets oplevert, daar heeft hij denk ik gewoon gelijk in en dat zou ten Hag zelf echt moeten zien en beseffen. Als je dan iets compacter gaat spelen geef je echt minder weg.

Ik vind dat ie dat echt verkeerd doet, dat hij spelers probeert en weer vervangt als het tegenvalt vind ik logisch. Je moet immers proberen het om te draaien. En als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Kortom. Je moet andere dingen doen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 maart 2020 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 19:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Een aantal hier gaven al aan dat traore ekkelenkamp Eiting en de andere talenten simpelweg nog niet goed genoeg zijn, Eiting had denk ik trouwens prima meegekund als hij de enige was geweest. Maar goed. Anderen hier vonden dat die jongens perse moesten spelen. En nu het door nood helaas moest en ze niet presteerden zoals verwacht, had ten Hag ze nooit mogen brengen en niet zoveel moeten wisselen. Met zoveel blessures kan je volgens mij niet anders.

Ik vind wel dat als het dan minder gaat dat je andere nuances in je spel moet aanbrengen om minder risico te lopen in de omschakeling. Ik hoorde perez zeggen dat onze backs structureel heel erg hoog staan zonder dat dit ook maar iets oplevert, daar heeft hij denk ik gewoon gelijk in en dat zou ten Hag zelf echt moeten zien en beseffen. Als je dan iets compacter gaat spelen geef je echt minder weg.

Ik vind dat ie dat echt verkeerd doet, dat hij spelers probeert en weer vervangt als het tegenvalt vind ik logisch. Je moet immers proberen het om te draaien. En als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Kortom. Je moet andere dingen doen.
Wat mij vooral opvalt, is dat Ten Hag veel naar de media luistert. Die had het ineens over jeugd en er speelt jeugd. Moet die speler spelen, speelt die. Dat is me nu echt al een aantal keer erg opgevallen.

Omtrent die backs is wel een probleem. Normaal had Ajax bij balverlies altijd 4 mensen achter de bal en een 5e dichtbij. Nu zijn dat er steeds 2 of 3 en komen we constant in ondertal
remco k
 remco k - vrijdag 06 maart 2020 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 19:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat mij vooral opvalt, is dat Ten Hag veel naar de media luistert. Die had het ineens over jeugd en er speelt jeugd. Moet die speler spelen, speelt die. Dat is me nu echt al een aantal keer erg opgevallen.

Omtrent die backs is wel een probleem. Normaal had Ajax bij balverlies altijd 4 mensen achter de bal en een 5e dichtbij. Nu zijn dat er steeds 2 of 3 en komen we constant in ondertal
Ik denk niet dat hij daar echt naar luistert.

Neem van de Beek bijvoorbeeld, die speelde vorig jaar in de periode voor de winterstop ook gewoon niet heel erg goed. Dan is het logisch dat ie vaak gewisseld wordt. Neres was ook heel wisselvallig en daardoor deed de voorhoede het matig.
Ze zijn blijven staan toen ze beter gingen spelen in mijn beleving.

Dat de jongeren nu hun kansen kregen kwam door blessures. En daarvoor een aantal gewoon omdat ze langere tijd prima speelden bij jong Ajax.

Daar zit voor mij echt geen verhaal achter en daar faalt hij ook niet.

Gewoon kleine aanpassingen die voor meer zekerheid zorgen had hij moeten doorvoeren en dat is niet gebeurt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 maart 2020 door remco k --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 maart 2020 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2020 - 19:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat mij vooral opvalt, is dat Ten Hag veel naar de media luistert. Die had het ineens over jeugd en er speelt jeugd. Moet die speler spelen, speelt die. Dat is me nu echt al een aantal keer erg opgevallen.

Omtrent die backs is wel een probleem. Normaal had Ajax bij balverlies altijd 4 mensen achter de bal en een 5e dichtbij. Nu zijn dat er steeds 2 of 3 en komen we constant in ondertal
vaker aangegeven en dat begon al voor de winterstop, na kritiek dat die teweinig jeugd gebruikte.. maar indd in zijn eerste seizoen ook
Pietje
 Pietje - zaterdag 07 maart 2020 - 14:35   quote  deeplink  
Ajax heeft diverse nieuwe spelers moeten inpassen, die beslist eerst moesten acclimatiseren. Dat gaat uiteraard niet zomaar, dat heeft tijd nodig en die tijd hebben ze niet gekregen. Er moest direct gepresteerd worden. En natuurlijk lukte dat niet (bij iedereen) dus werden ze na een aantal maanden al betiteld tot "miskopen". (Marin, Alvarez enzovoort). En nu al helemaal in een team dat niet naar behoren draait. Ga er als jonge speler maar aanstaan.

En kijk nu even naar de door ons (terecht) bewierookte Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. Wat heeft Matthijs wel niet allemaal over zich heen gekregen!! Nu begint in Spanje ook al de openlijke kritiek op Frenkie in de pers en van de technische staf in Barcelona. Ik bedoel maar!
JOOD
 JOOD - vrijdag 29 mei 2020 - 13:22   quote  deeplink  
https://www.ajaxlife.nl/2020/05/29/guardiola-verklapt-de-boer-dat-hij-ajax-nog-eens-wil-trainen/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Vooruitzien is regeren :P
AkaS
 AkaS - zaterdag 30 mei 2020 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Vrees dat we nog een jaartje moeten tandhakken met Ten Hag. In ieder geval tot aan de kerst.
Tegen die tijd zal hij wel door de mand zijn gevallen!

Nu werd hij gered door Corona, anders hadden we deze zomer al een nieuwe trainer gehad...
p111
 p111 - zaterdag 30 mei 2020 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:17 schreef JOOD het volgende:
Zou Reiziger het kunnen redden als TH eruit vliegt?
Nee,ik hoop eindelijk is een trainer met een beetje uitstraling.
p111
 p111 - zaterdag 30 mei 2020 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2020 - 22:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voor 2 maanden, ja! Of Frankie
Ik hoop Frankie een keer terug te zien.
AkaS
 AkaS - zondag 31 mei 2020 - 09:40   quote  deeplink  
Ik neem aan Frank de Boer...?

Ik zou hem ook weleens willen zien presteren met een Ajax waarbij financiële ruimte is om spelers te halen.

Mocht hij hier zelf voor openstaan dan heeft hij dit ook wel verdiend vind ik.
p111
 p111 - zondag 31 mei 2020 - 12:33   quote  deeplink  
Zeker Frankie heeft het moeten doen met een stuk mindere selectie.
nummer10
 nummer10 - zondag 31 mei 2020 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2020 - 12:33 schreef p111 het volgende:
Zeker Frankie heeft het moeten doen met een stuk mindere selectie.
geef mij bosz maar terug die met in mijn ogen nog minder materiaal had en ajax weer europees gezicht heeft gegeven, ook had hij overmars en vdsar gewaarschuwd voor spijkerman en bergkamp, de 2 die er later uitvlogen waar tenhag weer op heeft kunnen teren.. wel terug met een plan B overigens ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 mei 2020 door nummer10 --
p111
 p111 - zondag 31 mei 2020 - 15:20   quote  deeplink  
Bosz is ook niet verkeerd,doet het bij Leverkussen ook prima.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5173
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vooruitzien is regeren, 2020-2021









0.0133998