BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Uroš Spajic///Sloper topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 september 2020 - 11:00   quote  deeplink  
Het Uroš Spajić topic

g80szxr200fe.jpeg

Uroš Spajić komt maandag samen met zijn zaakwaarnemer naar Nederland om de huurtransfer naar Feyenoord te bespreken. De Rotterdammers en de centrale verdediger gaan de laatste details bespreken en de verwachtingen zijn dat de partijen een akkoord gaan bereiken. De Serviër mag tijdelijk vertrekken bij zijn huidige club FK Krasnodar.

Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam vertelt hoe Spajić in beeld is gekomen. ''Ze hebben gewoon een advertentie geplaatst in een transfer room. Dan zeg je, we hebben een centrale verdediger nodig. Dit is wat we kunnen betalen en dan pitch je bij agenten naar spelers. Dan krijg je een hele lijst binnen met allerlei centrale verdedigers. Deze jongen kwam eruit en die gaan ze dan verder onderzoeken. Bekijken ze beelden en dan komen ze tot de conclusie dat het een speler is die ze zoeken. Dan hebben ze op de achterhand nog Ié, maar dan hebben ze toch liever een ander.''

Spajić is voor veel mensen geen bekende naam. De 27-jarige verdediger stond eerder onder contract bij Anderlecht en begon zijn carrière bij Rode Ster Belgrado en moet een aanwinst zijn voor de ploeg van Dick Advocaat. ''Ik heb Tonny Vilhena even gesproken en hij zegt dat het een uitstekende centrale verdediger is. Goede inspeelpass, dat moet je allemaal nog maar afwachten. Spelers die elkaar beoordelen geven altijd wel een aardig beeld'', aldus de journalist in gesprek met Voetbal International.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 oktober 2020 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 september 2020 - 11:03   quote  deeplink  
Is een bekende van Arnesen en Advocaat. Heb beelden zitten kijken, lekker snel, kletst erin, behoorlijke lengte..
Stylzz
 Stylzz - zondag 13 september 2020 - 11:07   quote  deeplink  
Met optie dan, anders is t kut
Bowie
 Bowie - zondag 13 september 2020 - 11:23   quote  deeplink  
Zal met optie zijn, hoorde gisteravond namelijk op RR dat in de Russische competitie het aantal buitenlanders is verlaagd waardoor Krasnodar van hem af wil.
MMM
 MMM - zondag 13 september 2020 - 11:31   quote  deeplink  
Altijd gezegd dat Geertruida een cv is en liet gisteren zien waarom.

Zonde dat hij na deze aankoop zich weer moet richten op de backpositie. Ik was dan eerder voor een back gegaan met Nieuwkoop als back-up.
kenny
 kenny - zondag 13 september 2020 - 11:40   quote  deeplink  
vond hem ook erg verassend goed op de CV , ik zie ook liever een goede back komen ipv een CV , het is niet te hopen voor nieuwkoop maar het lijkt of hij alweer geblesseerd is
Bowie
 Bowie - zondag 13 september 2020 - 12:34   quote  deeplink  
Geertruida ontwikkelt zich gewoon als een speer, lijkt wel op alle posities. Tegen Brugge eindigde die centraal op het middenveld en óók daar maakte hij indruk. Heeft inzicht en flair, een échte Feyenoorder.
Gaan we nog veel plezier aan beleven.

Ben het wel met MMM eens, in principe is centraal rechts achterin al goed ingevuld met Botteghin en Geertruida.
Rechtsback, gezien blessuregevoeligheid Nieuwkoop, lijkt meer nodig, als kan in nood Fer daar natruurlijk ook spelen.
pat
 pat - zondag 13 september 2020 - 13:12   quote  deeplink  
Ach een huuroptie is prima. ik denk ook niet dat dick geertuida van cv afhaald omdat nieuwkoop.

waarom huren beter is als kopen? nou ik denk dat we in dit seizoen heel veel geld gaan verdienen aan kokcu, senesi en berghuis. als dat geld binnen is wordt die hele verdediging weer opnieuw samengesteld. om dan een speler te kopen uit een transfer pool, he het kan natuurlijk ook meevallen. zo is deze gast het beste wat er is sind lange tijd maar dat geloof ik niet, wie wel?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 september 2020 door pat --
van geil
 van geil - zondag 13 september 2020 - 18:29   quote  deeplink  
Weer n parel
MMM
 MMM - maandag 14 september 2020 - 08:07   quote  deeplink  
Voorlopig niet fit, lang geblesseerd geweest.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 14 september 2020 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2020 - 08:07 schreef MMM het volgende:
Voorlopig niet fit, lang geblesseerd geweest.
Investering voor de toekomst van Krasnodar

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 september 2020 door Leon FR1908 --
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 september 2020 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 september 2020 - 08:07 schreef MMM het volgende:
Voorlopig niet fit, lang geblesseerd geweest.
Prima stand-in voor Beek dus
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 september 2020 - 12:44   quote  deeplink  
Uros Spajic heeft zijn medische keuring bij Feyenoord succesvol doorlopen. Naar verwachting zal de Servische verdediger maandag nog worden gepresenteerd in De Kuip.
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 september 2020 - 12:59   quote  deeplink  
Mooi. Dan zijn we rond.
In principe starten Bot en Senesi, we hebben gezien dat Geertruida het ook kan invullen. Dus deze kan even optrainen. Verder kan deze speler ook als RV uit de voeten.
pat
 pat - maandag 14 september 2020 - 13:19   quote  deeplink  
zo binnen en compleet.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 september 2020 - 14:02   quote  deeplink  
Nog niks officieels gelezen..
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 september 2020 - 15:05   quote  deeplink  
De 27-jarige verdediger wordt dit seizoen gehuurd van FK Krasnodar, de club die vorig jaar Tonny Vilhena overnam van de Rotterdammers. Spajic is elfvoudig Servisch international, en kwam in zijn thuisland eerder in actie voor Rode Ster Belgrado. Het is de bedoeling dat hij de concurrentiestrijd in de defensie van Feyenoord aangaat met Eric Botteghin, nu Sven van Beek voor langere tijd uit de roulatie is.

De manier waarop Spajic is binnengehengeld is nogal bijzonder. "Feyenoord plaatste een advertentie op een transferroom", een soort vacaturesite voor voetballers. "Dan zeg je, we hebben een centrale verdediger nodig, dit is wat we kunnen betalen aan salaris, en dan pitchen agenten gewoon hun spelers. Dan krijg je een hele lijst binnen van centrale verdedigers. Die gaan ze dan verder onderzoeken". vertelde Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam in Voetbal International Live afgelopen zondag.

Spajic voetbalde van 2016 tot 2018 bij RSC Anderlecht in België, waar hij mooie herinneringen heeft liggen, en landskampioen werd in 2017. Hetzelfde jaar waarin zijn nieuwe club Feyenoord haar laatste landstitel won. Tijdens zijn periode bij het Franse Toulouse moest de Serviër enorm wennen aan de overstap van het Servische voetbal naar de Ligue 1. En moest al zijn moed bijeen rapen om na een wedstrijd tegen Paris Saint-Germain het shirt te vragen van Zlatan Ibrahimovic.

Het Servische voetbal staat vooral bekend om de stadsderby tussen Rode Ster Belgrado en Partizan Belgrado, een wedstrijd die Spajic ook mocht spelen. "Ik had net 90 minuten op het hoogste niveau in de benen, en de volgende wedstrijd was tegen Partizan. Toch liet de trainer (Aleksandar Jankovic, red) mij starten. We wonnen met 3-2", vertelt de verdediger tegen het Belgische Knack-magazine. Met een derby als die in Belgrado in het achterhoofd zal Spajic dus niet wakker schrikken van Emmen-uit of een klassieker zonder (uit)-publiek.

SPELERSPASPOORT:
Nationaliteit: Servisch
Geboortedatum: 13 februari 1993
Geboorteplaats: Belgrado
Leeftijd: 27
Lengte: 1,88
Voet: Rechts
CobusIII
 CobusIII - maandag 14 september 2020 - 15:26   quote  deeplink  
Misschien de volgende keer een briefje op het prikbord bij de plaatselijke supermarkt proberen....
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 september 2020 - 20:47   quote  deeplink  
Morgen krabbelen schijnt
kenny
 kenny - maandag 14 september 2020 - 21:19   quote  deeplink  
ACHTERGROND
Zij die het kunnen weten, schetsen het beeld van een gespleten persoonlijkheid. In het veld is Uros Spajic (27) een niets ontziende, bikkelharde centrale verdediger, erbuiten een vriendelijke ploeggenoot die goed in de groep ligt. Zijn komst naar Feyenoord kan wel eens een match made in heaven betekenen.

Centre Back, To Loan, E50K pm. Op deze advertentie van Feyenoord in de transferroom reageerde FC Krasnodar. De Russische club mag dit seizoen nog maar acht buitenlanders registreren voor de Premjer Liga. Centrale verdediger Uros Spajic dreigde daardoor buiten de boot te vallen, maar is precies het type verdediger dat Feyenoord zocht. Na contact met Krasnodar bekeken trainer Dick Advocaat en technisch directeur Frank Arnesen beelden van deze Servische verdediger en belden ze wat rond in hun netwerk. De conclusie: Spajic is welkom. Dinsdag legde hij zijn medische keuring af in het Erasmus Medisch Centrum.

In Krasnodar was Tonny Vilhena al een tijdje op de hoogte van het vertrek van Spajic naar Feyenoord en de middenvelder zal hem ongetwijfeld hebben bijgepraat over de club waar hij tot het einde van het seizoen op huurbasis zal gaan spelen. Een club die bij hem past, weet Bram Nuytinck. De verdediger van Udinese vormde een seizoen lang het centrum van Anderlecht met Spajic en schetst het beeld van een voorbeeldige prof. ‘Hard werken, nooit zeuren en ook nog eens een aardige gozer’, zegt Nuytinck. ‘Hij kwam over van Toulouse en heeft even moeten wachten voordat hij zijn kans kreeg. Maar eenmaal in de ploeg deed hij het uitstekend en veroverde hij echt zijn basisplaats. Ook nadat ik weg was heeft hij het nog een seizoen uitstekend gedaan, voordat hij naar FK Krasnodar vertrok.’

WERKBEEST
De vraag is wat voor type speler Feyenoord in huis haalt. Nuytinck noemde hem al hard en ook vanuit Krasnodar komen berichten door van een bikkelharde verdediger. ‘Ja, in het veld, heeft Uros schijt aan alles’, zegt Nuytinck, ‘maar wel op een goede manier. Hij is bikkelhard, wat hij wil ten koste van alles winnen. En daarvoor heeft hij dan ook alles over. Uros is een werkbeest, hij traint hard en verzaakt niet. Dat zie je dan terug in zijn spel. Daarom ben ik wel benieuwd hoe dat in Nederland zal gaan, want ik ken de competitie natuurlijk. En dan denk dat er weinig verdedigers zullen zijn zoals hij, iemand die volle bak de duels aan gaat.’

Gele kaarten van Uros Spajic
Seizoen Club Wedstrijden Gele kaarten
2019/20 FK Krasnodar 15 5
2018/19 FK Krasnodar 28 9
2017/18 Anderlecht 23 8
2016/17 Anderlecht 19 3
2015/16 Toulouse 14 1
2014/15 Toulouse 17 1
2013/14 Toulouse 32 9
Typerende gele kaart voor Uros Spajic: hij deelt een beuk uit aan zijn opponent van Getafe, terwijl de bal al weg is.
Typerende gele kaart voor Uros Spajic: hij deelt een beuk uit aan zijn opponent van Getafe, terwijl de bal al weg is.
Jürgen Geril volgt namens Het Nieuwsblad Anderlecht. Ook hij omschrijft Spajic als een harde verdediger. Precies vier jaar geleden landde hij met een privéjet vanuit Toulouse op Brussel Airport om er een huurcontract te tekenen bij Anderlecht. ‘Ik was eerlijk gezegd wel gecharmeerd van hem als voetballer’, zegt Geril. ‘Uros is een harde werkenrdie niet verzaakt, tactisch is hij sterk, hij schuwt geen duels en is zo kopsterk dat hij af en toe ook nog een goaltje meepikt. In balbezit doet hij geen gekke dingen. Zodra hij verovert, levert hij hem in bij de spelers die er een vervolg aan moeten geven. Secuur en sober, zo zou ik hem omschrijven. Hij verovert harten door hard te zijn.’

Feyenoord-verdedigers in 2019/20
Speler Luchtduels aangegaan Gewonnen
Uros Spajic 5,3 3,4
Eric Botteghin 4,4 2,8
Marcos Senesi 3,5 2,2
*Statistieken per 90 minuten.

Spajic groeide in Brussel dan ook snel uit tot een populaire speler. Geril: ‘Het Anderlecht-publiek is kritisch, ze houden van verzorgd voetbal, maar de manier van spelen van Spajic konden ze zeker ook appreciëren, vooral ook doordat hij een aardige, toegankelijke jongen is. Ook in de kleedkamer lag hij zeer goed. Hij spreekt goed Engels en Duits en wist zich zodoende prima aan te passen en was goed met zijn ploeggenoten. Ze vonden hem, zoals ze dat hier noemen, een Toffe Kerel. Volgens mij wilde hij dan ook niet weg uit Brussel, maar Anderlecht had geld nodig en wilde hem verkopen.’

VERTREK IN SCHOONHEID
Les Mauves deden goede zaken. Na een huurperiode van een jaar, namen ze Spajic over van Toulouse voor een miljoen euro. Krasnodar betaalde er zeven. Het is dat ex-manager Herman van Holsbeeck een bod weigerde van West-Bromwich Albion, anders had Anderlecht tien miljoen gebeurd voor de Servische verdediger. Spajic stond zelf open voor een vertrek, dat had te maken met de komst van trainer Hein Vanhaezebrouck, die de ploeg aanvallender liet spelen dan zijn Zwitserse voorganger René Weiler. Spajic had geen zin in een conflict en koos voor het avontuur in Krasnodar. ‘Het was niet makkelijk de laatste weken’, keek hij terug in Het Nieuwsblad. ‘Wat er gebeurd is, hou ik liever voor mezelf. Maar ik wilde volgend seizoen niet in dezelfde situatie terechtkomen. Vandaar dat ik nu liever in schoonheid vertrek.’

Uros Spajic wint een luchtduel in de Europa League-confrontatie met Getafe.
Uros Spajic wint een luchtduel in de Europa League-confrontatie met Getafe.
Uros Spajic meldde zich maandag in Rotterdam en zal met open armen worden ontvangen door Dick Advocaat. De trainer van Feyenoord had dringend behoefte aan een rechter centrale verdediger, een plek die door de blessure van Sven van Beek alleen kan worden ingevuld door Eric Botteghin. In nood kan Lutsarel Geertruida er spelen, maar hem ziet eerder nog als een rechtsback. Op die positie speelt nu Bart Nieuwkoop, die enorm zijn best doet, maar wel op zijn tenen loopt. ‘Groot, sterk en hard’, zag Advocaat Spajic op de tapes aan het werk. ‘Ja, wat ik zag op de beelden, beviel me wel. Met hem erbij zijn we redelijk compleet.’

EDGAR IÉ
De Serviër krijgt de voorkeur boven Edgar Ié. De verdediger van Trabzonspor, die vorig seizoen al op huurbasis voor Feyenoord speelde, gold steeds als een Last Resort: mocht het niet lukken een concurrent te halen voor Eric Botteghin, dan kon de Portugees altijd nog komen. Ié deed het soms aardig als hij speelde, maar te vaak was hij een bron van onrust in zijn eigen defensie. Goed genoeg voor de selectie, niet iemand die Feyenoord echt beter maakt. Ook een laatste poging van zijn agenten hem in Rotterdam onder te brengen, mislukte. Ineens hoefde Ié niet veel meer te kosten, maar Advocaat en Arnesen wilden per se een speler die Feyenoord beter maakt. Geen opvulling van de selectie. Met Spajic en ook middenvelder João Teixeira denken Advocaat en Arnesen dat ze in die missie zijn geslaagd.

Aanbevolen: João Teixeira voegt creativiteit toe aan Feyenoord: 'Hij begrijpt het spelletje'
In Udine kijkt Bram Nuytinck uit naar het debuut van Uros Spajic voor Feyenoord. De advertentie die Feyenoord zette in de transferroom, kan wel eens een match made in heaven opleveren. ‘Ik ken Uros en ik ken Feyenoord. Als ik dan zie hoe hij is en wat de het publiek in Rotterdam graag ziet en verlangt van spelers. Denk ik dat de supporters in De Kuip zich snel met hem
kenny
 kenny - maandag 14 september 2020 - 21:20   quote  deeplink  
stukkie gekopieerd van VIpro , zo te lezen kan het wel een goede voor ons worden , dan gelijk maar optie tot koop bedingen hoop ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 september 2020 door kenny --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 september 2020 - 13:54   quote  deeplink  
Feyenoord is bezig om de huurtransfer van Uroš Spajić af te ronden. De 27-jarige verdediger is op dit moment in De Kuip voor zijn presentatie. Uit een foto blijkt dat de aanwinst aankomend seizoen gaat spelen met rugnummer 25. Spajić komt over van FK Krasnodar en de Rotterdammers hebben geen optie tot koop bedongen.

dcnh00b0tphn.jpeg
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 september 2020 - 13:54   quote  deeplink  
Eh9ASR0XcAAw_P2.jpg

getekend, nr 25.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 september 2020 door Stylzz --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 september 2020 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2020 - 13:54 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord is bezig om de huurtransfer van Uroš Spajić af te ronden. De 27-jarige verdediger is op dit moment in De Kuip voor zijn presentatie. Uit een foto blijkt dat de aanwinst aankomend seizoen gaat spelen met rugnummer 25. Spajić komt over van FK Krasnodar en de Rotterdammers hebben geen optie tot koop bedongen.

[ afbeelding ]
Hmmmmz geen optie tot koop..
MMM
 MMM - dinsdag 15 september 2020 - 14:29   quote  deeplink  
Interessant komende zomer. Heb je 2 nieuwe rechter centrale verdedigers nodig.

Botteghin en van Beek lopen uit contract en die krijgen geen aanbieding mag ik hopen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 september 2020 - 14:39   quote  deeplink  
Dat denk ik ook niet dat ze die gaan verlengen
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 september 2020 - 15:45   quote  deeplink  
Geen optie is niks
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 september 2020 - 16:04   quote  deeplink  
Officieel
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 september 2020 - 17:49   quote  deeplink  
Is 100% fit
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 september 2020 - 18:36   quote  deeplink  
Het beste van deze deal is dat Ié niet komt
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 september 2020 - 19:06   quote  deeplink  
Eh-HRVeWAAYS6nM.jpg
Welkom
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 15 september 2020 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2020 - 18:36 schreef Stylzz het volgende:
Het beste van deze deal is dat Ié niet komt
Jep.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 15 september 2020 - 22:21   quote  deeplink  
Dat zal nog maar moeten blijken.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 september 2020 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2020 - 22:21 schreef FR-Henk het volgende:
Dat zal nog maar moeten blijken.
10 keer beter.....WELKOM..!!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 september 2020 - 23:41   quote  deeplink  
HELD!!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 16 september 2020 - 00:51   quote  deeplink  
Zo snel gaat dat.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 september 2020 - 01:09   quote  deeplink  
Uit het niets..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 16 september 2020 - 06:57   quote  deeplink  
Nou. Die is over een maand inzetbaar. Top
VVout
 VVout - woensdag 16 september 2020 - 07:37   quote  deeplink  
Net als Geert het idee heeft dat het lekker gaat als CV, mag hij weer als RB gaan ballen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 16 september 2020 - 07:39   quote  deeplink  
Prima. Want Nieuwkoop is echt minder
VVout
 VVout - woensdag 16 september 2020 - 12:25   quote  deeplink  
Geertruida als back ben ik ook geen fan van, maar als CV zal het misschien wel er in zitten en dus in de toekomst een leuke transfer op kunnen leveren.
pat
 pat - donderdag 17 september 2020 - 14:01   quote  deeplink  
succes, ken je verder niet dus ik ga het zien.
denk dat botje zowie zo naast senesi komt te staan dus druk maken voer opvulling? nah is niet zo nodig
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 18 september 2020 - 09:03   quote  deeplink  
Wordt Spajic gehaald omdat Senesi weggaat?
MMM
 MMM - vrijdag 18 september 2020 - 09:04   quote  deeplink  
Nee.
VVout
 VVout - vrijdag 18 september 2020 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2020 - 09:03 schreef CobusIII het volgende:
Wordt Spajic gehaald omdat Senesi weggaat?
Ik denk eerder omdat ze Geertruida liever op RB zien als Nieuwkoop het niet brengt en Botje meer een backup is voor de rechter CV positie en je hem dan er toch echt bij nodig hebt.
Frstu
 Frstu - vrijdag 18 september 2020 - 17:41   quote  deeplink  
Inderdaad. Zelfde type als Botteghin. Niet snel, ietwat lomp. Meer een vuilnisman dan een voetballer.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 18 september 2020 - 20:02   quote  deeplink  
Iedereen papegaait elkaar lekker na zonder m ooit gezien te hebben
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 18 september 2020 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2020 - 22:21 schreef FR-Henk het volgende:
Dat zal nog maar moeten blijken.
van geil
 van geil - vrijdag 18 september 2020 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 september 2020 - 18:29 schreef van geil het volgende:
Weer n parel
.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 september 2020 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 september 2020 - 23:41 schreef RenatoBos het volgende:
HELD!!
.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Uroš Spajic///Sloper topic









0.0093939