BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - SC Heerenveen (zondag 18 oktober, 14.30 uur) Eredivisie 5-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 14 oktober 2020 - 16:36   quote  deeplink  
uem2yhym1h.png

Datum en tijdstip: Zondag 18 oktober 2020, 14.30 uur.
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam.
Scheidsrechter: Björn Kuipers
Competitie: Eredivisie

De wedstrijd
De opdracht voor Ajax lijkt duidelijker dan ooit. Winnen en zorgen dat de eerste duidelijke patronen zichtbaar worden. 3 dagen later staat immers de wedstrijd tegen Liverpool op het programma. Aan Ten Hag om te zorgen dat de puzzel zo snel mogelijk in elkaar gaat vallen. En met de lichte cynische woorden van Overmars vorige week, lijkt dit dan ook te gaan gebeuren.

De laatste wedstrijd in de Eredivisie betekende een 1-0 nederlaag in Groningen, Heerenveen leed net als Ajax zijn eerste puntverlies in en tegen Utrecht (1-1).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 oktober 2020 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 14 oktober 2020 - 20:58   quote  deeplink  
ben erg benieuwd... de pot was toch eerst zaterdag 18.45 ?
Loetje
 Loetje - woensdag 14 oktober 2020 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 oktober 2020 - 20:58 schreef nummer10 het volgende:
ben erg benieuwd... de pot was toch eerst zaterdag 18.45 ?
Yep
nummer10
 nummer10 - woensdag 14 oktober 2020 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 oktober 2020 - 21:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Yep
ja kut, nu komt mijn neefje voor niks (normaal veel meer volk mjah)... had niet meegekregen dat het verplaatst was hahaha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 oktober 2020 - 09:24   quote  deeplink  
5-0 bam bam bam!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 oktober 2020 - 09:34   quote  deeplink  
3-1
p111
 p111 - donderdag 15 oktober 2020 - 10:22   quote  deeplink  
4-0 zeker weten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 17 oktober 2020 - 08:45   quote  deeplink  
En nu maar hopen dat hij geluisterd heeft, dat hij de poppetjes op de juiste plaats zet.
Wel vreemd dat we zondag pas aan de bak moeten voor de competitie terwijl we volgende week een C.L. wedstrijd hebben...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 17 oktober 2020 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2020 - 08:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:
En nu maar hopen dat hij geluisterd heeft, dat hij de poppetjes op de juiste plaats zet.
Wel vreemd dat we zondag pas aan de bak moeten voor de competitie terwijl we volgende week een C.L. wedstrijd hebben...
Komt door die klote interlands tussendoor. De meeste spelers zouden pas vrijdag terugkeren, inclusief testen zouden sommigen dan mogelijk zaterdag niet inzetbaar wezen. Daarom hebben ze verzoek ingediend voor zondag.
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 oktober 2020 - 10:42   quote  deeplink  
72 uur er tussen, dat moet meer dan genoeg zijn
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 oktober 2020 - 10:42   quote  deeplink  
Meer zelfs. Bijna 77

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 oktober 2020 door Loetje --
AkaS
 AkaS - zaterdag 17 oktober 2020 - 11:28   quote  deeplink  
Laten we ipv op de uitslag op de opstelling gokken.

Blijft onze trainer....uhh ten Hag eigenwijs vasthouden aan Labyad in de spits en Tadic op links?
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 oktober 2020 - 12:36   quote  deeplink  
Hahahaha, ik kan geen opstelling meer zien ;-)

Maar vooruit,

Ik denk dat Labyad eruit gaat en Promes blijft staan. Alleen dat hij Promes naar de linkerkant zet.

Ik verwacht Kudus op 10, Klaassen en Gravenberch op 6.

Dat is niet wat ik wil, maar wel wat ik denk.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 oktober 2020 - 12:42   quote  deeplink  
ik verwacht een middenveld met klaassen alvarez gravenberchof/kudus

voorin zal denk ik bestaan gewoon omdat het kan met promes in de punt haha

dus kudus of gravenberch op de bank tenkoste van alavarez en klaassen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 oktober 2020 door nummer10 --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 17 oktober 2020 - 13:02   quote  deeplink  
Helaas geen thuisvoordeel meer zonder publiek. Dus ook Heerenveen heeft niks te vrezen van de sfeer in een kolkende Arena. Zet Klaasen maar op Joey Veerman. Ten Gaf ligt alweer onder vuur van de Telegraaf en zal zijn opstelling gaan aanpassen. Dan heb ik er wel vertrouwen in... Labyad en Alvarez eruit. 3-2 winst....
Eide
 Eide - zaterdag 17 oktober 2020 - 21:08   quote  deeplink  
Speler sc Heerenveen mist duel met Ajax door corona
De ene na de andere eredivisieclub komt met meldingen over coronabesmettingen. Na AZ, PSV en ADO meldt nu ook sc Heerenveen dat een speler het duel met Ajax van zondag moet missen vanwege een positieve test. Ook testten twee medewerkers van de ondersteunende staf positief. De drie zijn direct in thuisisolatie gegaan.

Bron
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 oktober 2020 - 21:44   quote  deeplink  
Kwestie van tijd voor het plat ligt.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 oktober 2020 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2020 - 21:44 schreef Loetje het volgende:
Kwestie van tijd voor het plat ligt.
helaas maar waar...
Eide
 Eide - zaterdag 17 oktober 2020 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2020 - 21:44 schreef Loetje het volgende:
Kwestie van tijd voor het plat ligt.
Ik denk dat het kabinet nu eerst weer het aantal besmettingen gaat bekijken voor er nieuwe maatregels komen. Dat betekent nog minimaal anderhalve week met de huidige set maatregels door, tenzij het echt gigantisch gaat oplopen.

Twee mogelijkheden over anderhalve week:

Scenario 1: Het aantal besmettingen blijft oplopen en er zijn onvoldoende aanwijzingen dat de curve afvlakt. Er komen nog meer maatregels en alle sport wordt weer stilgelegd.

Scenario 2: Het aantal besmettingen vlakt af en er komt zicht het onder controle krijgen van de R-waarde. De huidge maatregels blijven nog minimaal 2 weken van kracht en het voetbal blijft voorlopig doorgaan.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 oktober 2020 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2020 - 22:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat het kabinet nu eerst weer het aantal besmettingen gaat bekijken voor er nieuwe maatregels komen. Dat betekent nog minimaal anderhalve week met de huidige set maatregels door, tenzij het echt gigantisch gaat oplopen.

Twee mogelijkheden over anderhalve week:

Scenario 1: Het aantal besmettingen blijft oplopen en er zijn onvoldoende aanwijzingen dat de curve afvlakt. Er komen nog meer maatregels en alle sport wordt weer stilgelegd.

Scenario 2: Het aantal besmettingen vlakt af en er komt zicht het onder controle krijgen van de R-waarde. De huidge maatregels blijven nog minimaal 2 weken van kracht en het voetbal blijft voorlopig doorgaan.
8000 op een dag he, hoeveel moeten het worden ? tot dat de zorg weer plat ligt wat het bijv in almelo en hengelo al doet... en welke nieuwe maatregelen ? de horeca waar jongeren niet meer heen kunnen maar wel met 30 in de studie lessen zitten en elkaar thuis opzoeken ? buitensport is nihil dus vreemd dat dat plat ligt gezien je al niet meer samen mocht douchen en niet meer samen gereden werd.. enige goede WORD de mondkapjes plicht waardoor het misschien iets terug gaat lopen, maar niet genoeg vrees ik.
Eide
 Eide - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:15   quote  deeplink  
Mondkapjes zijn de oplossing niet. Als je alles goed doet kunnen mondkapjes, bij juist gebruikt, en marge nog wat extra opleveren. Er is geen enkele aanwijzing dat mondkapjes in andere landen nu echt significant helpen. Kijk maar eens naar Tsjechie waar ze als eerste maximaal op mondkapjes over gingen en het virus nog harder om zich heen krijgt dan in Nederland.

Als het huidge aantal nieuwe besmettingen per dag echt de reden is om alles stil te leggen had men dat al moeten doen. Het gaat echter niet om het aantal nieuwe besmettingen per dag maar de R-waarde. Gelukkig loopt het aantal gemelde ziekenhuisopnames weer terug sinds 2 dagen. Hopelijk gaan we nu ook op andere vlakken zien dat de virus ingedamd wordt.

En anders zijn meer maartegelen onvermijdelijk en terecht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 oktober 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:26   quote  deeplink  
zijn zeker de oplossing niet, echter alle kleine beetjes helpen.. gaat mij meer om de reguliere zorg kerel.. en ik vrees dat dit enkel het begin is helaas.. maak me gewoon erge zorgen erom... nu ook weer een vader van een collega van me die geen reguliere zorg kan krijgen (staat ook in de tubantia) evenals de moeder van een kameraad waarbij chemo en bestraling zijn uitgesteld... juist daar maak ik me zorgen om, het zijn niet enkel de corona patienten die overlijden.. en eide, reed ff naar de winkel (rij je langs het woonboulevard) het is gewoon niet normaal hoe druk ondanks alle waarschuwingen, ik begrijp de mensheid gewoon niet laten we het daar op houden..
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2020 - 22:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat het kabinet nu eerst weer het aantal besmettingen gaat bekijken voor er nieuwe maatregels komen. Dat betekent nog minimaal anderhalve week met de huidige set maatregels door, tenzij het echt gigantisch gaat oplopen.

Twee mogelijkheden over anderhalve week:

Scenario 1: Het aantal besmettingen blijft oplopen en er zijn onvoldoende aanwijzingen dat de curve afvlakt. Er komen nog meer maatregels en alle sport wordt weer stilgelegd.

Scenario 2: Het aantal besmettingen vlakt af en er komt zicht het onder controle krijgen van de R-waarde. De huidge maatregels blijven nog minimaal 2 weken van kracht en het voetbal blijft voorlopig doorgaan.
Nouja, los van het hele kabinet, al dienen zij dit grotendeels te beslissen. Maar als je straks wekelijks 6/7 besmettingen per elftal gaat krijgen, is het heel snel klaar natuurlijk.
Eide
 Eide - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:36   quote  deeplink  
Helemaal mee eens, en ik deel die zorg natuurlijk.

Ik vnd hier de drukte over het algemeen wel meevallen. Mensen zijn alleen te lam om structureel 1.5 meter te houden. Toch even tussendoor schieten, dat soort dingen. Zelfs dat zijn de grote problemen niet. Het grote probleem ligt achter de voordeuren waar mensen gewoon feestjes geven, uitgebreid verjaardagen vieren en denken dat het ze daar niet raakt. Alle maatregelen ter wereld helpen niet als je thuis je nergens aan houdt.
Eide
 Eide - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2020 - 23:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, los van het hele kabinet, al dienen zij dit grotendeels te beslissen. Maar als je straks wekelijks 6/7 besmettingen per elftal gaat krijgen, is het heel snel klaar natuurlijk.
Zeker, maar dat is gewoon geregeld in het protocol van de KNVB. Daar hoeft het kabinet in principe niet voor in te grijpen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:37   quote  deeplink  
En dan kan dat besmetten ook zomaar de competitie beslissen. Speel je straks tegen die lampjes, zijn er bij jou je 5 beste spelers besmet en bij hun bij wijze van niks.
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2020 - 23:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker, maar dat is gewoon geregeld in het protocol van de KNVB. Daar hoeft het kabinet in principe niet voor in te grijpen.
Daarom zei ik ook deels. Maar realiseer je heel goed mijn laatste post hierboven. Dit soort scenario's zijn echt niet ondenkbaar. En dan moet je KNVB meteen kei en keihard ingrijpen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2020 - 23:36 schreef Eide het volgende:
Helemaal mee eens, en ik deel die zorg natuurlijk.

Ik vnd hier de drukte over het algemeen wel meevallen. Mensen zijn alleen te lam om structureel 1.5 meter te houden. Toch even tussendoor schieten, dat soort dingen. Zelfs dat zijn de grote problemen niet. Het grote probleem ligt achter de voordeuren waar mensen gewoon feestjes geven, uitgebreid verjaardagen vieren en denken dat het ze daar niet raakt. Alle maatregelen ter wereld helpen niet als je thuis je nergens aan houdt.
scholen kerel, het is toch van de pot gerukt dat die jongens/meiden niet op een terras mogen zitten of voetballen maar wel in de klas met 30 man mogen zitten ? die nemen die rommel mee van school... mijn schoonmoeder, lerares basisschool groep 8 (jaja enzo nl typen haha) gewoon zins aug 3 testen moeten afleggen (vandaag de 3de) nogmaals, ik vrees dat dit enkel her begin is.. en indd, de simpele makkelijke regels... kutvolkje eigenlijk, en misschien zijn ze hier in het oosten nog makkelijker
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 oktober 2020 - 23:43   quote  deeplink  
PS ja school is nodig.. maar kan in mijn ogen anders ingericht worden (halve klassen)
nummer10
 nummer10 - zondag 18 oktober 2020 - 12:00   quote  deeplink  
maar genoeg corona, succes vanmiddag allemaal !
p111
 p111 - zondag 18 oktober 2020 - 12:51   quote  deeplink  
Nou ben benieuwd wat die Hakkelaar voor een opstelling neerzet.
Loetje
 Loetje - zondag 18 oktober 2020 - 13:24   quote  deeplink  
Nou, deze opstelling lijkt er al veel meer op. Alleen lijkt Ten Hag toch weer één positie te hebben waar die zijn gelijk wil halen.

Onana,

Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico,

Klaassen, Gravenberch, Kudus,

Neres, Traore en Tadic.

WAAROM, WAAROM IN GODSNAAM TRAORE?!
Loetje
 Loetje - zondag 18 oktober 2020 - 13:27   quote  deeplink  
Dan zal Antony gespaard worden.

Toch blijf ik de keuze voor Traore nog steeds belachelijk vinden. Die heeft nog nooit iets laten zien.
nummer10
 nummer10 - zondag 18 oktober 2020 - 13:43   quote  deeplink  
gaat die het middenveld goed/betet neerzetten (ook al had ik liever martinez ipv gravenberch) gaat die voorin weer rare keuzes maken..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 oktober 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2020 - 13:50   quote  deeplink  
Ten Hag grijpt in ieder geval fors in. Ik had voor Tadic op 9 en Promes of Antony op de flank gekozen, maar ik ben in ieder geval blij dat hij niet doorzet met Alvarez en Promes op dat middenveld.
Loetje
 Loetje - zondag 18 oktober 2020 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2020 - 13:43 schreef nummer10 het volgende:
gaat die het middenveld goed/betet neerzetten (ook al had ik liever martinez ipv gravenberch) gaat die voorin weer rare keuzes maken..
Gravenberch of Martinez kun je over twisten. Kan daar beiden vooralsnog prima mee leven.

Traore niet.
Loetje
 Loetje - zondag 18 oktober 2020 - 14:05   quote  deeplink  
Kijk, Ten Hag stelt puur Tadic op voor rendement aan de linkerkant.

Rendement is prima, echter heb ik er net zoveel vrede mee als hij 5 goals minder maakt maar 4 spelers om hem heen beter laat functioneren. En daarom wil ik Tadic op 9. Niet puur voor zijn goals.
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - zondag 18 oktober 2020 - 14:05   quote  deeplink  
Toegegeven, Ten Hag zou met een ander aanvalstrio moeten beginnen, maar het lijkt me duidelijk dat Ajax met deze basiself gewoon moet winnen vandaag.
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - zondag 18 oktober 2020 - 14:08   quote  deeplink  
Verder neem ik aan dat hij Antony erin gaat gooien voor traore en allicht promes voor Davy om te zien hoe het team dan functioneert.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 18 oktober 2020 - 14:23   quote  deeplink  
Hij wil wazig blijven tov Liverpool wat betreft zijn opstelling, vandaar Tadic op links.
Tegen Liverpool staat hij gewoon weer in de spits...
Het blijft een vreemde snuiter..
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2020 - 14:35   quote  deeplink  
Kijk, dat is een wedstrijd goed beginnen. Uitstekend.
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2020 - 14:40   quote  deeplink  
Ben benieuwd of de VAR iets gaat vinden van het inkomen met twee benen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 18 oktober 2020 - 14:42   quote  deeplink  
't Is geen ajacied die de overtreding begaat he......
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2020 - 14:45   quote  deeplink  
Dit middenveld draait wel lekker zo. Opvallend op hoeveel plaatsen Klaassen opduikt. Heel actief gedurende de openingsfase.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 18 oktober 2020 - 14:49   quote  deeplink  
lekkere reddig van Onana
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 18 oktober 2020 - 14:52   quote  deeplink  
Eerste kwartier goed voetbal met de 1 -0.
Maar we moeten wel oppassen.

Deze wedstrijd is een zeer goede graadmeter voor de wedstrijd tegen Liverpool.
Dan weten we waar we dan echt aan toe zijn, lijkt mij.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 18 oktober 2020 - 14:56   quote  deeplink  
Normaal geef je gewoon een corner, maar met de VAR van tegenwoordig weet je het nooit.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 18 oktober 2020 - 14:58   quote  deeplink  
Penalty is lekker, maar corner had ik vrede mee gehad.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 18 oktober 2020 - 14:58   quote  deeplink  
2-0 lekker...
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 18 oktober 2020 - 14:59   quote  deeplink  
Het blijft een vreselijke beestenboel, de steeds bemoeiende VAR-arbitrage.
De grootste nadeel en verlies voor het voetbal.

Nu de 2 - 0, en die verder uitbreiden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - SC Heerenveen (zondag 18 oktober, 14.30 uur) Eredivisie 5-1









0.0082669