BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zondag 22 november 2020, 12:155); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:05 schreef Loetje het volgende:
Nou, dit was wedstrijd 1 van 10 in 31 dagen
1 van 9 volgens mij.
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:05 schreef Ajax Warrior het volgende:
Waarom zijn ze overigens niet gestopt met die interlands toen overal het aantal besmettingen weer toe nam? Je ziet dat daardoor veel ploegen nu in de problemen komen. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat een UEFA of een FIFA het geld belangrijker vind dan de maatschappelijke en medische belangen in een land! Het geeft aan dat er mensen aan de top staan die totaal geen inlevingsvermogen hebben!
Jup. Ronduit belachelijk.
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik geef zeg ook aan dat het gebeurt.

En het zijn zeker geen robots. Je had de interlands er in zijn geheel uit moeten gooien in mijn beleving.

Het zijn allemaal broodvoetballers en de broodheren zouden nu gewoon voor moeten gaan tegenover de bonden.
En niet alleen dat.

Had maar 2 clubs eenmalig laten degraderen. 4 wedstrijden minder. Seizoen is korter en een EK erna. KKD heeft geen verdere verplichtingen.

Nu die 8e finales in de beker. 8 clubs vrij geloot. Waarom niet de clubs die Europees spelen sowieso vrij geven tot de winter?

Waarom een extra interland als je al 2 kansloze vriendschappelijke potjes speelt en dat allemaal ook nog na 6 maanden stilstaan
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 14:10   quote  deeplink  
Lekker he, zorgeloze 5-0 en wat overheerst zijn 3 spelers die uitvallen.

Nog even en we krijgen taferelen als vorig jaar.
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:09 schreef remco k het volgende:

[..]

1 van 9 volgens mij.
10, 100%

3 in de CL, 1 in de beker, 6 in de ED tot aan 23 december.
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

En niet alleen dat.

Had maar 2 clubs eenmalig laten degraderen. 4 wedstrijden minder. Seizoen is korter en een EK erna. KKD heeft geen verdere verplichtingen.

Nu die 8e finales in de beker. 8 clubs vrij geloot. Waarom niet de clubs die Europees spelen sowieso vrij geven tot de winter?

Waarom een extra interland als je al 2 kansloze vriendschappelijke potjes speelt en dat allemaal ook nog na 6 maanden stilstaan
Dat is allemaal waar.

Alleen het degraderen niet echt. Dan ga je de kleine club straffen om de grote te ontlasten.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 november 2020 - 14:13   quote  deeplink  
zoals verwacht een vrij makkelijke pot.. maar jesus man beide teams 5 keer gewisseld, en eidigen met 10 man aan beide kanten..
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

10, 100%

3 in de CL, 1 in de beker, 6 in de ED tot aan 23 december.
Ik vergat de beker even.
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar.

Alleen het degraderen niet echt. Dan ga je de kleine club straffen om de grote te ontlasten.
De bedoeling was namelijk dat er 2 clubs degradeerden en 2 promoveren. Dus niet echt, RKC en ADO waren hoe dan ook gedegradeerd.
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 14:15   quote  deeplink  
...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 november 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vergat de beker even.
Je zou bijna Utrecht gewoon laten lopen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 22 november 2020 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je zou bijna Utrecht gewoon laten lopen
Never nooit niet een wedstrijd laten lopen....
Al hoewel de blessures niet fijn zijn natuurlijk en een druk programma ee rol speelt.
We spelen ook nog eens een thuiswedstrijd......
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:21 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Never nooit niet een wedstrijd laten lopen....
Al hoewel de blessures niet fijn zijn natuurlijk en een druk programma ee rol speelt.
We spelen ook nog eens een thuiswedstrijd......
Dat bedoel ik dus niet.

Je hebt daarvoor 9 potjes in 28 dagen, spelers lopen dan helemaal op hun tandvlees en wetende dat de winterstop nu 2 weekjes duurt

Dus wat doe je dan

Vorig jaar gezien wat er gebeurd. Had ons 1000% zeker die titel gekost. Denk toch eens na, haha
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 14:25   quote  deeplink  
Antony ook een race tegen de klok woensdag
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

De bedoeling was namelijk dat er 2 clubs degradeerden en 2 promoveren. Dus niet echt, RKC en ADO waren hoe dan ook gedegradeerd.
Maar dan benadeel je de niet promoverende clubs.

Volgens mij was je er gewoon geweest als je geen interlands had gehad.
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:25 schreef Loetje het volgende:
Antony ook een race tegen de klok woensdag
Denk niet dat die zal starten.
Pietje
 Pietje - zondag 22 november 2020 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar dan benadeel je de niet promoverende clubs.

Volgens mij was je er gewoon geweest als je geen interlands had gehad.
Daar doelde ik dus ook op. Kijk, hoe onbelangrijk ook, de wedstrijden i.v.m. de Nations League begrijp ik dan nog wel, maar die totaal overbodige vriendschappelijke wedstrijd tegen Spanje is ronduit schandalig als je weet dat de clubs, zeker die in Europa actief zijn, zo'n vreselijk druk programma hebben. Money, money, money...
Pietje
 Pietje - zondag 22 november 2020 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Denk niet dat die zal starten.
Wat heeft hij ook alweer?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 november 2020 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus niet.

Je hebt daarvoor 9 potjes in 28 dagen, spelers lopen dan helemaal op hun tandvlees en wetende dat de winterstop nu 2 weekjes duurt

Dus wat doe je dan

Vorig jaar gezien wat er gebeurd. Had ons 1000% zeker die titel gekost. Denk toch eens na, haha
Onbegrip over KNVB: 'Ze hadden Ajax en PSV vrij moeten loten'BadembaBarrie, 22-11-2020 om 11:30, 3541 views, Voetbal International, FOX Sports |

De KNVB had de ploegen die Europees voetbal spelen vrij moeten loten voor de tweede ronde van de KNVB Beker. Die mening is Freek Jansen en Ralf Seuntjes toebedeeld, tijdens de ochtendshow van Voetbal International. Zij vinden dat ploegen als Ajax en PSV het druk genoeg hebben, zonder die 'extra' bekerwedstrijd.

Vanwege het uitvallen van de amateurteams uit het bekertoernooi zouden negen profclubs vrijgeloot worden voor de tweede ronde van de KNVB Beker, die halverwege december gespeeld wordt. Feyenoord en AZ werden wel vrijgeloot, Ajax en PSV lootten echter tegen respectievelijk FC Utrecht en De Graafschap en voegen zodoende nog een wedstrijd toe aan het toch al volle programma.

'Wat de KNVB had kunnen doen, en ik denk dat alle clubs wel solidair waren geweest, dat ze Ajax en PSV, zeg maar de clubs die Europees spelen, uit de KNVB Beker houden', zo stelt Seuntjes daarover. Hij krijgt daarin bijval van Jansen, die bovendien wijst op de kleinere clubs, die vanwege het wegvallen van de amateurclubs ook in de eerste ronde niet in actie hoefden te komen. 'Ook daar had je kunnen denken, als je de vorige rond niet gespeeld hebt, dat je nu in ieder geval wel speelt.'

Bij Goedemorgen Eredivisie op FOX Sports lijkt er ook sympathie te bestaan voor het idee van vrijstelling voor de clubs die Europees voetbal spelen. Telstar-trainer Andries Jonker ziet ook het grotere plaatje voor het Nederlandse voetbal in. 'Het is in het belang van het Nederlandse voetbal dat we Europees goed presteren, dus in dat opzicht had je kunnen zeggen dat de in Europa spelende ploegen nog even niet meedoen. Niks aan de hand.'
Eide
 Eide - zondag 22 november 2020 - 14:54   quote  deeplink  
Ja, de KNVB doet dat ook alleen maar omdat er zoveel kritiek is op het "rekenng houden met Europese programma's." Allerlei trainers en supporters ovr de huppel en dan is dit een balansmaatregel.
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar dan benadeel je de niet promoverende clubs.

Volgens mij was je er gewoon geweest als je geen interlands had gehad.
De competitie is sterk ingekort.

Dat eerste is nu ook gedaan dus was hetzelfde gebleven
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 november 2020 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 14:54 schreef Eide het volgende:
Ja, de KNVB doet dat ook alleen maar omdat er zoveel kritiek is op het "rekenng houden met Europese programma's." Allerlei trainers en supporters ovr de huppel en dan is dit een balansmaatregel.
Waardeloze beslissing, ze laten hun oren hangen
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 15:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

De competitie is sterk ingekort.

Dat eerste is nu ook gedaan dus was hetzelfde gebleven
Klopt ook. Maar dat kan je alleen rechtvaardige door 2 clubs in de Ed te laten zoals nu is gebeurt.

Geen interlandvoetbal was het makkelijkste, eerlijkste en best te rechtvaardigen geweest.

Zeker door Corona en jezelf beperken te reizen.
Loetje
 Loetje - zondag 22 november 2020 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 15:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Klopt ook. Maar dat kan je alleen rechtvaardige door 2 clubs in de Ed te laten zoals nu is gebeurt.

Geen interlandvoetbal was het makkelijkste, eerlijkste en best te rechtvaardigen geweest.

Zeker door Corona en jezelf beperken te reizen.
Dat laatste sowieso eens.

Maar dan haal je een paar weken weg. Is er nog steeds amper winterstop en direct erna weer een EK. Vandaar ook dat andere
Eide
 Eide - zondag 22 november 2020 - 16:04   quote  deeplink  
Het interlandvoetbal schrappen maar het Europese voetbal laten doorgaan slaat natuurlijk nergens op. Of je schrapt het allemaal of je laat het doorgaan.

Ik vind het besmettingsrisico eigenlijk een non-issue in deze. Het besmettingsrisico, op de manier waarop het club- en landenvoetbal nu is vormgegeven is heel erg klein. Of het handig is om in een periode met heel veel beperkingen is een tweede, maar dat staat daar verder los van.

Ik denk dat het stopzetten van Europese competities niet veel zin heeft zolang alle nationale competities gewoon doorgaan. Vergeet niet dat in de grotere landen clubs ook gewoon vliegen voor uitwedstrijden. Of je nu van Barcelona naar Sevilla vliegt of van Amsterdam naar Kopenhagen is lood om oud ijzer.

Kortom; ik snap de emotie rond het laten doorgaan van internationaal voetbal en zelfs vriendschappelijke duels, maar op de keper is het allemaal helemaal niet zo vreemd natuurlijk.
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 15:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso eens.

Maar dan haal je een paar weken weg. Is er nog steeds amper winterstop en direct erna weer een EK. Vandaar ook dat andere
Dat zouden 8 wedstrijden minder zijn voor de winterstop volgens mij
Geweest.

Dan had je gewoon een vrijwel normaal seizoen kunnen draaien.
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 16:04 schreef Eide het volgende:
Het interlandvoetbal schrappen maar het Europese voetbal laten doorgaan slaat natuurlijk nergens op. Of je schrapt het allemaal of je laat het doorgaan.

Ik vind het besmettingsrisico eigenlijk een non-issue in deze. Het besmettingsrisico, op de manier waarop het club- en landenvoetbal nu is vormgegeven is heel erg klein. Of het handig is om in een periode met heel veel beperkingen is een tweede, maar dat staat daar verder los van.

Ik denk dat het stopzetten van Europese competities niet veel zin heeft zolang alle nationale competities gewoon doorgaan. Vergeet niet dat in de grotere landen clubs ook gewoon vliegen voor uitwedstrijden. Of je nu van Barcelona naar Sevilla vliegt of van Amsterdam naar Kopenhagen is lood om oud ijzer.

Kortom; ik snap de emotie rond het laten doorgaan van internationaal voetbal en zelfs vriendschappelijke duels, maar op de keper is het allemaal helemaal niet zo vreemd natuurlijk.
De discussie hier is dan ook voornamelijk niet Corona gerelateerd maar gaat over het overvolle schema.

Dan is het interland voetbal gewoon het makkelijkste om te schrappen in zo’n gek jaar.

Gezien alle blessures in alle competities zou het goed zijn in ieder geval iets te doen.

Zo was ik ook voorstander geweest om de beker te schrappen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 november 2020 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 16:04 schreef Eide het volgende:
Het interlandvoetbal schrappen maar het Europese voetbal laten doorgaan slaat natuurlijk nergens op. Of je schrapt het allemaal of je laat het doorgaan.

Ik vind het besmettingsrisico eigenlijk een non-issue in deze. Het besmettingsrisico, op de manier waarop het club- en landenvoetbal nu is vormgegeven is heel erg klein. Of het handig is om in een periode met heel veel beperkingen is een tweede, maar dat staat daar verder los van.

Ik denk dat het stopzetten van Europese competities niet veel zin heeft zolang alle nationale competities gewoon doorgaan. Vergeet niet dat in de grotere landen clubs ook gewoon vliegen voor uitwedstrijden. Of je nu van Barcelona naar Sevilla vliegt of van Amsterdam naar Kopenhagen is lood om oud ijzer.

Kortom; ik snap de emotie rond het laten doorgaan van internationaal voetbal en zelfs vriendschappelijke duels, maar op de keper is het allemaal helemaal niet zo vreemd natuurlijk.
Zeg dat ook even tegen Atletico Madrid, die kregen 2 Uruguayen terug met corona omdat 1 iemand uit het team het bleek te hebben. Je kan dan met de club nog zo voorzichtig wezen, als je vervolgens je spelers moet afstaan en de landen het niet zo nauw nemen zit jij uiteindelijk met de gebakken peren.
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 17:17   quote  deeplink  
Ik vind het overigens heel erg goed van ten Hag hoe hij Blind verdedigt.
Eide
 Eide - zondag 22 november 2020 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 16:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zeg dat ook even tegen Atletico Madrid, die kregen 2 Uruguayen terug met corona omdat 1 iemand uit het team het bleek te hebben. Je kan dan met de club nog zo voorzichtig wezen, als je vervolgens je spelers moet afstaan en de landen het niet zo nauw nemen zit jij uiteindelijk met de gebakken peren.
Zondermeer waar, maar PSV had ook de halve selectie besmet. Daarvoor hoef je niet naar het buitenland. Bovendien zijn die Uruguayanen wel uitzonderingen.

Als men het wel stil had gelegd had ik het ook prima gevonden, maar ik zie geen relevante, zwaarwegend redenen om vanwege corona nu (delen van) het internationale voetbal stop te zetten. Niet zolang de nationale competities gewoon lopen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 november 2020 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 16:04 schreef Eide het volgende:
Het interlandvoetbal schrappen maar het Europese voetbal laten doorgaan slaat natuurlijk nergens op. Of je schrapt het allemaal of je laat het doorgaan.

Ik vind het besmettingsrisico eigenlijk een non-issue in deze. Het besmettingsrisico, op de manier waarop het club- en landenvoetbal nu is vormgegeven is heel erg klein. Of het handig is om in een periode met heel veel beperkingen is een tweede, maar dat staat daar verder los van.

Ik denk dat het stopzetten van Europese competities niet veel zin heeft zolang alle nationale competities gewoon doorgaan. Vergeet niet dat in de grotere landen clubs ook gewoon vliegen voor uitwedstrijden. Of je nu van Barcelona naar Sevilla vliegt of van Amsterdam naar Kopenhagen is lood om oud ijzer.

Kortom; ik snap de emotie rond het laten doorgaan van internationaal voetbal en zelfs vriendschappelijke duels, maar op de keper is het allemaal helemaal niet zo vreemd natuurlijk.
Eens
remco k
 remco k - zondag 22 november 2020 - 19:04   quote  deeplink  
Ajax krijgt voor de winter in principe alleen in Twente nog een lastige tegenstander.

Je zou in staat moeten zijn alles te winnen tot aan de winterstop. Uiteraard afhankelijk van blessures en Corona uitbraken.

Dan ben ik weleens benieuwd hoe de stand in de eredivisie is.

Ik heb daarnaast het idee dat als iedereen weer fit is. Ajax vrijwel geen punten meer hoeft te laten liggen.

Wat ondanks dat wij met zijn allen vaak niet 100% tevreden zijn. Komt Ajax maar heel erg weinig in de problemen.
Eide
 Eide - zondag 22 november 2020 - 20:49   quote  deeplink  
Tussendoor wel drie CL potjes. Die gaan toch ook voor een fors deel bepalen hoe Ajax door de aankomende weken gaat komen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 november 2020 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 18:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Zondermeer waar, maar PSV had ook de halve selectie besmet. Daarvoor hoef je niet naar het buitenland. Bovendien zijn die Uruguayanen wel uitzonderingen.

Als men het wel stil had gelegd had ik het ook prima gevonden, maar ik zie geen relevante, zwaarwegend redenen om vanwege corona nu (delen van) het internationale voetbal stop te zetten. Niet zolang de nationale competities gewoon lopen.
Ow, maar van mij had al het internationale voetbal stilgelegd mogen worden hoor. Want elk land heeft ook zijn eigen regels waardoor clubs gedupeerd worden. Er is van een echte competitie geen sprake. Uiteindelijk zal de fitste winnen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zondag 22 november 2020, 12:155); 5 - 0









0.0090601