BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Liverpool - Ajax (dinsdag 1 december, 21.00 uur) Champions League 1-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 26 november 2020 - 01:36   quote  deeplink  
kz9ptaooc.png

Datum en tijdstip: Dinsdag 1 december 2020, 21.00 uur
Locatie: Anfield, Liverpool
Scheidsrechter Tobias Stieler (Duitsland)
Competitie: UEFA Champions League

De wedstrijd
Poule D stevent af op een enorme ontknoping! Zowel Liverpool, als Ajax én Atalanta hebben allemaal nog volop kans voor het bereiken van de volgende ronde.

Een ding is zeker, het blijft tot aan de laatste speelronde spannend en Ajax heeft het hoe dan ook in eigen hand. Interessant zal vooral zijn met welk resultaat Ajax aan moet komen in de laatste finale tegen Atalanta. Is één puntje genoeg, wat niet Ajax zijn sterkste kant is, of is er een zege nodig. Na deze wedstrijden zullen we het meteen weten.

Bij een zege van Ajax en van Atalanta, heeft Ajax aan 0-0 of 1-1 thuis genoeg tegen de Italianen, blijft het Atalanta op doelsaldo ook voor, dan volstaat 2-2 ook. Echter, hoe realistisch is dat met Liverpool uit voor de boeg.

Stand groep D
1. Liverpool 4-9 (+6)
2. AJAX 4-7 (+2)
3. Atalanta Bergamo 4-7 (+1)
4. FC Midtjylland 4-0 (-9)

Programma Groep D:
Liverpool - AJAX
Atalanta Bergamo - FC Midtjylland

ig1meok0emh.png

Onze tegenstander, Liverpool
Voor Liverpool kun je de laatste jaren alleen nog maar respect hebben. Onder Jurgen Klopp is het uitgegroeid tot een ware voetbalmachine die op meerdere manieren kunnen spelen.

De Champions League, Premier League, WK voor clubs en Europese Supercup werden gewonnen en ook dit jaar met alle blessures, speelt Liverpool doorgaans weer uitstekend voetbal. Medekoploper in Engeland voor aanvang van dit weekenden .de nummer 1 in poule D. En dat ondanks de vele blessures waar het mee te kampen heeft. Toch liet Atalanta zien dat het kan, die wonnen op Anfield met 0-2!

Tevens lijken er langzaam weer wat spelers terug te komen en mag Ajax zich gaan opmaken voor een sterk Liverpool. De top 3 daar voorin lijkt weer te kunnen spelen en de supersub, Diego Jota is evenmin in bloedvorm. Ook linksback Andy Robertson lijkt er tegen Ajax weer bij te zijn. Liverpool zal moeten, wil het niet ineens op plek 3 belanden.

47esnhvj.png

Ons aller Ajax
Ajax wist de laatste 2 wedstrijden in de Champions League tegen FC Midtjylland te winnen. Uit 1-2 en thuis 3-1 maar de Amsterdammers zullen nog vaak wakker liggen van het gelijke spel in Bergamo. Ajax had er immers al zo'n beetje kunnen zijn.

Bij Ajax vallen de spelers ook langzaam om van de pijntjes en het is daarom altijd weer afvragen wie uiteindelijk wel en niet fit blijken te zijn. Antony lijkt er tegen die tijd er dan weer bij te zijn en het is voor de hand liggend dat Ten Hag diverse spelers gaat sparen tegen FC Emmen. Te hopen dat het 'B' team dan wel zijn werk doet en wint, Emmen maakt het menig topclub lastig aan de Oude Meerdijk. Ook moet Ajax oppassen dat het niet voor het 2e jaar op rij met 10 punten uitgeschakeld gaat worden, want dat kan zomaar gebeuren.

Liverpool heeft bewezen dat het met de zogenaamde 'B ploeg' zowel in de CL als in de Premier League gewoon kan blijven winnen en dat is knap, iets waar Ajax zich dat aan vast zou kunnen houden is dat het uit al jaren niet meer heeft verloren in de oppassen Champions League. Sinds de voorronde van het succesjaar 18/19 heeft Ajax uit maarliefst 14 uitwedstrijden op rij niet meer verloren en dat zijn ongekende cijfers. 8x winst en 6x gelijk. Helaas gaat het de laatste jaren vooral thuis mis.

1. Sturm Graz - Ajax 1-3
2. Standard Luik - Ajax 2-2
3. Dinamo Kiev - Ajax 0-0
4. FC Bayern München - Ajax 1-1
5. Benfica - Ajax 1-1
6. AEK Athene - Ajax 0-2
7. Real Madrid - Ajax 1-4
8. Juventus - Ajax 1-2
9. Tottenham Hotspur - Ajax 0-1
10. Valencia - Ajax 0-3
11. Chelsea - Ajax 4-4
12. Lille OSC - Ajax 0-2
13. Atalanta Bergamo - Ajax 2-2
14. FC Midtjylland - Ajax 1-2

Hoe dan ook, Europese overwintering is veiliggesteld en dat doel is gehaald. Toch zou de overwintering in de CL niet alleen mooi zijn voor Ajax als club en wellicht wat supporters erbij mogen zijn in de achtste finales, ook Overmars, Van der Sar en Geelen zullen reikhalzend die bijna 10 miljoen tegemoet zien komen om een deel van het Corona gat te dichten.

Tot slot
Liverpool - Ajax wordt dus vooral interessant met het oog op de laatste wedstrijd. Poule D nadert een zinderende ontknoping die spannend zal zijn tot de laatste pot. Ik wens iedereen een prachtige wedstrijd toe.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 december 2020 door Loetje --
remco k
 remco k - donderdag 26 november 2020 - 07:03   quote  deeplink  
Mooi weer hoor Loetje.

Liverpool kan nog wel interessant zijn voor eventuele groepswinst.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 26 november 2020 - 07:58   quote  deeplink  
Natuurlijk gaan we voor de winst. Maar voor ons zou / kan een gelijkspel ook een (psychologische) winst zijn. We hebben echt alles in eigen hand.
nummer10
 nummer10 - donderdag 26 november 2020 - 12:21   quote  deeplink  
mooi weer loetje..
liverpool, heb er een goed gevoel over gek genoeg.. maar dan niet met een traore, voorin toch echt wel antony tadic neres.. rest moeten we helaas zo laten staan.. 1-2
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 november 2020 - 13:06   quote  deeplink  
Mooi weer man, we gaan voor de winst, niet minder.
Afstraffen die ploeg met die arrogante trainer
remco k
 remco k - maandag 30 november 2020 - 12:05   quote  deeplink  
Toch wel apart.

Er zijn maar twee clubs in de pl die meer tegengoals incasseerde dan Liverpool.

Toch staan ze gedeelde eerste in de competitie.
Pietje
 Pietje - maandag 30 november 2020 - 12:31   quote  deeplink  
Hé Loetje, wat heb je er weer een machtig mooi en boeiend topic van gemaakt. Klasse en opnieuw mijn oprechte complimenten!

Het is misschien heel gek, maar ik heb er, net als nummer10, een heel goed gevoel over. Door blessureleed mist Liverpool een handvol spelers en is niet in grootse vorm. Desalniettemin kunnen zij natuurlijk een sterk team opstellen. Maar toch..! Als Ajax kansen heeft tegen die Engelse topclub, dan is het morgen.

Ik houd het op 1-3.
remco k
 remco k - maandag 30 november 2020 - 13:06   quote  deeplink  
Dat gevoel van de laatste succesvolle campagne is onbeschrijfelijk.. Ik hoop op zon avond ondanks dat er maar weinig sportiefs op het spel staat voor ons.
Pietje
 Pietje - maandag 30 november 2020 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 november 2020 - 12:05 schreef remco k het volgende:
Toch wel apart.

Er zijn maar twee clubs in de pl die meer tegengoals incasseerde dan Liverpool.

Toch staan ze gedeelde eerste in de competitie.
Dat komt met name door het echec tegen Aston Villa, ik meen een 7-2 (?) nederlaag en door het wegvallen van "rots in de branding" Virgil van Dijk.

Maar dat weet jij beter dan ik, dus een open deur :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 november 2020 door Pietje --
p111
 p111 - maandag 30 november 2020 - 15:53   quote  deeplink  
Geweldig werk van de Loetje !!!! Ik krijg nou al de bibbers voor morgenavond,die CL wordt steeds belangrijker nu het in de eredivisie zo gemakkelik gaat.De stress gaat mij morgenavond weer vellen.Ik hoop op een 1-3
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 30 november 2020 - 15:58   quote  deeplink  
Ook ik krijg steeds meer vertrouwen dat we wel eens een zéér goede resultaat kunnen behalen in en tegen Liverpool. Zelf ben ik al met een gelijkspel tevreden.

Eindstand van 1 - 1 of 2 - 2 kan zeker gehaald worden.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 30 november 2020 - 17:37   quote  deeplink  
Ik ga dit keer voor een 1-3 overwinning. Hiermee hebben we dan iig een beter oderling resultaat. Stel dat wij verliezen van atalanta en liverool wint niet van Midtjylland, zijn wij dus ook alsnog door in de CL. Echter denk ik niet dat dat het zover komt. Wij winnen van Liverpool en van Atalanta....
AkaS
 AkaS - maandag 30 november 2020 - 18:53   quote  deeplink  
Topper Loetje!

2 - 2 en dan thuis tegen Atalanta:
2 - 1 winst...

Vervolgens Kudus terug, Anthony en Neres die blijven groeien. Wellicht een goede centrale verdediger aantrekken in de winterstop en we kunnen weer knallen!

En... heel misschien later wel weer met wat publiek....

Heerlijk avondje mag van mij wel komen ;-)
Eide
 Eide - maandag 30 november 2020 - 19:21   quote  deeplink  
Poeh, iedereen is wel heel optimistisch hoor. Ik denk dat Liverpool deze ontmoeting al een tijdje in de agenda heeft staan om morgen overwintering in de CL veilig te stellen. Daarna kunnen ze anderhalve maand zich puur op de eigen competitie richten en tegen Midtjylland lekker free-wheelen met de reserves.

Ik vrees dus ook dat we een getergt Liverpool gaan zien dat met het mes tussen de tanden de punten op Anfield wil houden en met de allersterkste opstelling gaat spelen. Dit wordt geen peuleschil.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 november 2020 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 november 2020 - 19:21 schreef Eide het volgende:
Poeh, iedereen is wel heel optimistisch hoor. Ik denk dat Liverpool deze ontmoeting al een tijdje in de agenda heeft staan om morgen overwintering in de CL veilig te stellen. Daarna kunnen ze anderhalve maand zich puur op de eigen competitie richten en tegen Midtjylland lekker free-wheelen met de reserves.

Ik vrees dus ook dat we een getergt Liverpool gaan zien dat met het mes tussen de tanden de punten op Anfield wil houden en met de allersterkste opstelling gaat spelen. Dit wordt geen peuleschil.
Ik vermoed ook een Liverpool die getergd zal zijn, dit wordt echt geen appeltje eitje..
Hoop wel dat we gaan overwinteren in de C.L. en ga er dan ook van uit dat ze dan gaan knallen met Kudus er bij zoals Akass al zei
Eide
 Eide - maandag 30 november 2020 - 20:13   quote  deeplink  
Blind is fit kennelijk. Volgens Ten Hag is iedereen die mee is fit om te spelen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 30 november 2020 - 20:27   quote  deeplink  
Het mooie is dat we lekker vrij uit kunnen ballen morgen. Het wordt uiteindelijk pas volgende week beslist. Verlies je morgen dan is dat niet gek tegen een topploeg en alle andere resultaten zijn mooi meegenomen. Liverpool zal er vol op knallen en ik ben benieuwd hoe we daar mee omgaan. Iedereen is wel erg positief...ik hou het op 1-1, wat erg knap zou zijn.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 01 december 2020 - 07:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 november 2020 - 19:21 schreef Eide het volgende:
Poeh, iedereen is wel heel optimistisch hoor. Ik denk dat Liverpool deze ontmoeting al een tijdje in de agenda heeft staan om morgen overwintering in de CL veilig te stellen. Daarna kunnen ze anderhalve maand zich puur op de eigen competitie richten en tegen Midtjylland lekker free-wheelen met de reserves.

Ik vrees dus ook dat we een getergt Liverpool gaan zien dat met het mes tussen de tanden de punten op Anfield wil houden en met de allersterkste opstelling gaat spelen. Dit wordt geen peuleschil.
Thuis miste ze ook een hoop spelers en gingen we er ook met 0-1 af.
We hadden toen wel kansen. Als we die nu wel maken kunnen we misschien stunten. Wie
Liverpool ook mist ze hebben individueel genoeg kwaliteit om het te beslissen.

Jammer dat we 0-1 Liverpool en 2-2 Atalanta hebben staan. Had meer ingezeten beide wedstrijden.
Ik vrees dat we niet doorgaan CL om dat beide wedstrijden lastig zijn. Hopen op een stunt in 1 van de wedstrijden dan maar.
Hoop het meer tegen Atalanta.
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2020 - 08:04   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax gewoon nog niet ver genoeg is om een goed Liverpool te verslaan.

Enige mogelijkheid is een slechte dag van Liverpool en een topdag van Ajax.

Maar die slechte dag heeft Liverpool al tegen Atalanta gehad en dat gebeurd ze niet tweemaal in 1 week.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 01 december 2020 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 november 2020 - 19:21 schreef Eide het volgende:
Poeh, iedereen is wel heel optimistisch hoor. Ik denk dat Liverpool deze ontmoeting al een tijdje in de agenda heeft staan om morgen overwintering in de CL veilig te stellen. Daarna kunnen ze anderhalve maand zich puur op de eigen competitie richten en tegen Midtjylland lekker free-wheelen met de reserves.

Ik vrees dus ook dat we een getergt Liverpool gaan zien dat met het mes tussen de tanden de punten op Anfield wil houden en met de allersterkste opstelling gaat spelen. Dit wordt geen peuleschil.
Deels heb je wel gelijk hierin. Dit ondanks dat ik er wel vertrouwen hebt voor (wél) een goede resultaat.
Mijn keuze is dan ook voor een zeer goede tussenweg, namelijk een gelijkspel wat een goede prestatie op zich is.

Dat een overwinning (extra) moeilijk is dat klopt wel, maar de bal blijft rond.
Loetje
 Loetje - dinsdag 01 december 2020 - 11:36   quote  deeplink  
3-1
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 01 december 2020 - 16:28   quote  deeplink  
We pakken een vieze 2-3 winst dankzij een penalty, die Klaassen inschiet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 december 2020 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 december 2020 - 08:04 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat Ajax gewoon nog niet ver genoeg is om een goed Liverpool te verslaan.

Enige mogelijkheid is een slechte dag van Liverpool en een topdag van Ajax.

Maar die slechte dag heeft Liverpool al tegen Atalanta gehad en dat gebeurd ze niet tweemaal in 1 week.
Liverpool zal getergd zijn om te winnen maar ze missen toch wel wat spelers.
Ze namen de wedstrijd tegen Atalanta totaal niet serieus vorige week omdat ze de 1e wedstrijd in Italië met ruime cijfers hadden gewonnen.

Toch maakt Ajax wel degelijk kans om te winnen, ook onze spelers willen zich laten zien.
Waar ik me zorgen over maak is...Blijft onze achterhoede overeind ???
Eide
 Eide - dinsdag 01 december 2020 - 18:59   quote  deeplink  
Wel weer het prachtige zwarte teneu vanavond!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 01 december 2020 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 december 2020 - 18:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Liverpool zal getergd zijn om te winnen maar ze missen toch wel wat spelers.
Ze namen de wedstrijd tegen Atalanta totaal niet serieus vorige week omdat ze de 1e wedstrijd in Italië met ruime cijfers hadden gewonnen.

Toch maakt Ajax wel degelijk kans om te winnen, ook onze spelers willen zich laten zien.
Waar ik me zorgen over maak is...Blijft onze achterhoede overeind ???
Enige geluk is dat Ajax in vorm is en Liverpool niet.
Ben echt benieuwd.
Loetje
 Loetje - dinsdag 01 december 2020 - 19:41   quote  deeplink  
Als we af moeten gaan op de recente berichten, speelt Ajax met Alvarez in de basis en past Ten Hag zich dus opnieuw een beetje aan aan Liverpool. Over paar minuten zekerheid
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2020 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 december 2020 - 19:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Enige geluk is dat Ajax in vorm is en Liverpool niet.
Ben echt benieuwd.
Dat valt wel mee wat Liverpool betreft. Die worden echt slechter gepraat dan ze zijn.

De club die in de zwaarste competitie gewoon gedeelde eerste staan is gewoon absolute wereldtop. En die eerste plek is een groot deel behaald door de ploeg die dadelijk op het veld staan. Die blessures hebben ze ook een groot deel van het seizoen al.
Loetje
 Loetje - dinsdag 01 december 2020 - 19:43   quote  deeplink  
OPSTELLING LIVERPOOL

Met Henderson, met Allison maar zonder Firmino. Jota overigens in vorm.

t4vngqpb7n.jpg

Edit: Loet kan niet lezen. 3e keeper speelt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 december 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 01 december 2020 - 19:46   quote  deeplink  
OPSTELLING AJAX

Ajax dus met extra kracht op het middenveld met Braziliaanse flanken. Tadic spits.

8jcodlshb.jpeg.jpg
Loetje
 Loetje - dinsdag 01 december 2020 - 19:47   quote  deeplink  
Wat mij betreft volkomen logisch. Dan verwacht ik Klaassen in de Van de Beek rol samen met Tadic
Loetje
 Loetje - dinsdag 01 december 2020 - 19:51   quote  deeplink  
Haha zonder Allison. Lezen is een vak, haha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 december 2020 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 december 2020 - 19:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Enige geluk is dat Ajax in vorm is en Liverpool niet.
Ben echt benieuwd.
En daar heb je een punt!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 december 2020 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 december 2020 - 19:47 schreef Loetje het volgende:
Wat mij betreft volkomen logisch. Dan verwacht ik Klaassen in de Van de Beek rol samen met Tadic
Klaassen afwisselend met Gravenbergh op 10, denk dat die 2 elkaar gaan afwisselen op die positie.
Ziet er goed uit moet ik zeggen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 december 2020 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - dinsdag 01 december 2020 - 20:33   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd naar Alvarez. Hij is aan het begin van het seizoen een paar keer fors door de mand gevallen. Nu staat het elftal beter, kijken of hij dan ook beter draait.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 december 2020 - 20:37   quote  deeplink  
We hebben nu wel een extra slot op de deur, al had Martinez ook gekunnen.
Die deed het daar vorig seizoen niet slecht
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 01 december 2020 - 20:41   quote  deeplink  
Ik zie wel (grote) kansen voor ons. Nu alleen de uitvoering daarvan.
Met twee individuele acties kunnen we minimaal op 0 - 1 komen binnen een half uur.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 01 december 2020 - 21:00   quote  deeplink  
Goede wedstrijd, succes
Loetje
 Loetje - dinsdag 01 december 2020 - 21:01   quote  deeplink  
Succes allen, dit wordt een zwaar potje
nummer10
 nummer10 - dinsdag 01 december 2020 - 21:02   quote  deeplink  
alvarez.... de man die bewezen heeft geen middenvelder te zijn... hoor tenhag nog zo zeggen we gaan ons niet aanpassen.. nahja succes mannen hoop dat het goed uitpakt en natuurlijk niks teverliezen vanavond
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 01 december 2020 - 21:02   quote  deeplink  
Al weer twee goede acties van Gravenbergh gezien.
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2020 - 21:03   quote  deeplink  
En direct Schuurs weer met een domme kopbal die terug zou moeten richting keeper en een 100% kans oplevert
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2020 - 21:05   quote  deeplink  
Schiet dan gewoon Tadic man.

Knappe bal van Alvarez op Klaassen.
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2020 - 21:06   quote  deeplink  
Jezus Klaassen. Wat een hoerenbal door dat centrum

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 december 2020 door remco k --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 01 december 2020 - 21:06   quote  deeplink  
2e bal in de voet van de tegenstander van Blind....
Klaassen ook niet goed idd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 december 2020 door Ronald 1960 --
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2020 - 21:07   quote  deeplink  
Godsamme Schuurs.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 01 december 2020 - 21:08   quote  deeplink  
Wat een slechte passing over het algemeen van achteruit zeg.....
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 01 december 2020 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 december 2020 - 21:07 schreef remco k het volgende:
Godsamme Schuurs.
Alleen voor de Eredivisie is hij goed ! !
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2020 - 21:09   quote  deeplink  
Dat herstelt Schuurs eindelijk goed. Maar ook hier weer eerst gewoon kut.

Die staat te schutteren.
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2020 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 december 2020 - 21:08 schreef Ronald 1960 het volgende:
Wat een slechte passing over het algemeen van achteruit zeg.....
Heel veel druk van Liverpool.

Juist dan moet je een vallende bal op Tadic spelen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 01 december 2020 - 21:13   quote  deeplink  
Midtjylland op 0-1.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Liverpool - Ajax (dinsdag 1 december, 21.00 uur) Champions League 1-0









0.0065369