BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Emmen - Ajax (zaterdag 28 november 2020, 18:45); 0 - 5

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 27 november 2020 - 23:55   quote  deeplink  
FC-Emmen-ontvangt-Jong-Ajax.jpg

Na midweeks te hebben gewonnen in de Champions League wacht Ajax in de Eredivisie een tegenstander van een heel ander kaliber. Hoewel Midtjylland bepaald geen topploeg is moeten de Denen toch wel hoger ingeschat worden van het Kleindumpje van de Eredivise: FC Emmen. De Emmenaren houden, sinds hun verrassende promotie, al twee seizoenen stand in de Eredivisie. Vorig seizoen was Emmen zelfs een middenmoter. Dit seizoen moet Emmen zich toch ernstig zorgen maken over degradatie. Ajax houdt dit seizoen tot dusver enorm huis in de Eredivisie waardoor op voorhand weinig mensen zullen geloven in een stunt aan de Oude Meerdijk.

Historie

Ajax speelde in haar historie slechts 6 duels tegen FC Emmen en won deze ook allemaal. In 2006, 2011 en 2012 speelde Ajax drie maal vriendschappelijk tegen Emmen. Emmen speelt pas twee seizoenen Eredivisie en kwam vorig seizoen slechts tot 1 duel tegen Ajax voordat de competitie werd afgeblazen. Ajax behaalde in die 6 wedstrijden een doelsaldo van 27 voor en 2 tegen. Vorig seizoen werd het in amsterdam 5-0. Gezien de productiviteit van Ajax dit seizoen zal Emmen vooral willen voorkomen dat het op een open huis gaat lijken.

FC Emmen

Dick Lukkien maakt tot dusver een uiterst moeizaam seizoen door met Emmen. De Drenthen staan één-na-laatste met alleen Fortuna Sittard achter zich. Dat verschil is doelsaldo want beide clubs halen 3 punten uit 3 gelijke spelen en verloren verder alles. De laatste vier competitiewedstrijden gingen allen verloren, hoewel Emmen deze reeks doorbrak met een bekeroverwinning of FC Eindhoven. In 9 competitieduel scoorde Emmen 11 keer en kreeg het 22 goals tegen. De proeg is daarmee productiver dan bijvoorbeeld #9 Utrecht, maar krijgt heel veel goals om de oren. Alleen Fortuna Sittard, VVV en ADO kregen meer tegengoals.

FC Emmen treedt normaliter aan in een 4-5-1 formatie die aanvallend dus een 4-3-3 formatie wordt. De Emmenaren hebben ook geexperimenteerd met 5-3-2 en tegen Ajax lijken beide opties een mogelijkheid. Emmen moet het qua spelersmateriaal vooral hebben van good old Michael de Leeuw. De Leeuw scoorde 5 van de 11 Emmengoals. De backs Cavlan en Bijl zijn de voornaamste aangevers. Emmen valt vooral aan over de flanken en probeert dan De Leeuw weg te steken als er ruimte achter de linies ligt. Daarmee lijkt het voor de hand te liggen dat Emmen zal gaan proberen Ajax pijn te doen in de omschakeling waar vooral Daley Blind wat kwetsbaar is.

Ajax

Ajax kende eigenlijk een hele simpele midweekse speelronde in de Champions League waar zelfs veel spelers wat rust kregen. Emmen lijkt ook bij uitstek een tegenstander waar Erik ten Hag wat kan rouleren binnen zijn basisteam. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld Martinez en Klaiber hopen op speeltijd mocht Ten hag voorzichtig willen zijn met Blind en Mazraoui. Ook Klaassen lijkt wat pijntjes te hebben en natuurlijk hopen veel Ajacieden op een eventuele terugkeer van Antony. Daarmee is het moeilijk vooraf een opstelling te bouwen. Kiest Erik ten Hag voor de vaste basis en gaat hij wisselen als de situatie dat toelaat of kiest hij vooraf al voor speeltijd voor de bank en rust voor een aantal spelers die pijntjes hebben?

Ajax speelde vorig seizoen al in augustus tegen Emmen waar Dest, ondertussen verkocht aan Barcelona, debuteerde. Bijna anderhalf geleden werd het 5-0 in Amsterdam door goals van Van de Beek, Ziyech, Tadic en twee maal Huntelaar.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 november 2020 door Eide --
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 07:06   quote  deeplink  
Klasse kerel!

Wordt een B ploegje vanavond
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 november 2020 - 09:51   quote  deeplink  
Een B ploegje die goed mee kan, alhoewel dat moet nog blijken! ;-)
nummer10
 nummer10 - zaterdag 28 november 2020 - 10:18   quote  deeplink  
mooi stuk eide.

ik hoop op een brobbey, kan die zich ook een keer laten zien op ed niveau...

succes allemaal !
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 12:03   quote  deeplink  
Ik denk dat Martinez en Klaiber sowieso gaan spelen. Ik verwacht eerlijk gezegd ook Alvarez voor Klaassen. Voorin misschien wel een basisplaats voor Promes.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 november 2020 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 12:03 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Martinez en Klaiber sowieso gaan spelen. Ik verwacht eerlijk gezegd ook Alvarez voor Klaassen. Voorin misschien wel een basisplaats voor Promes.
Ik vermoed dit ook, het zou misschien ook niet verkeerd zijn om met Brobbey te spelen, kijken wat hij doet tussen goede spelers.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 28 november 2020 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 12:03 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Martinez en Klaiber sowieso gaan spelen. Ik verwacht eerlijk gezegd ook Alvarez voor Klaassen. Voorin misschien wel een basisplaats voor Promes.
alvarez voor klaassen zou ik niet begrijpen.. alvarez is gewoon geen ajax materiaal op het middenveld en dan zou ik iemand uit de jeugd trekken die daar normaal speelt of ekkelenkamp, en al helemaal tegen emmen.. klaiber is logisch en martinez ook.. ben wel benieuwd overigens..
remco k
 remco k - zaterdag 28 november 2020 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 14:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

alvarez voor klaassen zou ik niet begrijpen.. alvarez is gewoon geen ajax materiaal op het middenveld en dan zou ik iemand uit de jeugd trekken die daar normaal speelt of ekkelenkamp, en al helemaal tegen emmen.. klaiber is logisch en martinez ook.. ben wel benieuwd overigens..
Niet iedereen die zegt dat een Alvarez gaat spelen is zelf ook fan van Alvarez.

Mensen benoemen ook gewoon vaak wat ze denken dat de trainer gaat doen.

Overigens viel Alvarez de laatste keren prima in.
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 17:04   quote  deeplink  
Ik ben geen fan van Alvarez, maar als je Klaassen rust wil gunnen vanwege blessureherstel is hij wel een logische keuze. Ekkelenkamp is geen controleur en kan voorlopig niet op die positie uit de voeten.
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 17:34   quote  deeplink  
OPSTELLING AJAX

Onana,
Klaiber, Schuurs, Martinez, Mazraoui,
Klaassen, Labyad, Gravenberch,
Antony, Traore en Tadic
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 17:35   quote  deeplink  
Ik had oprecht Klaassen en Mazraoui niet verwacht. Blind is er helemaal niet bij
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 18:28   quote  deeplink  
Klaassen had ik ook niet verwacht, verder een logische opstelling hoewel ik eigenlijk Promes een beetje had verwacht.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 28 november 2020 - 18:39   quote  deeplink  
Ik vind, als 1 van de weinigen, het wel goed dat hij Traoré laat staan, maar ook Klaassen. Klaassen is 1 van de belangrijkste schakels in het team. Die kan je later altijd nog wisselen....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 november 2020 - 18:39   quote  deeplink  
Yes Traore!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 28 november 2020 - 18:49   quote  deeplink  
Lijkt mij verstandig, het niet meespelen van Blind en Tagliafigo.
Kunnen zij doen herstellen op wat er nog komen gaat in de CL.
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:02   quote  deeplink  
Het eerste kwartier houdt niet over.
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:04   quote  deeplink  
Het altijd grote gevaar met zo'n tegenstander tussen zulke belangrijke potten door. Het ziet er alles behalve inspirerend uit.

Emmen toch al vaker topclubs het leven zuur gemaakt thuis.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 28 november 2020 - 19:07   quote  deeplink  
En 0-1 Klaassen
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:08   quote  deeplink  
Klaassen. Was destijd saltijd belangrijk en dat is hij nog altijd. Goed hoor, ook helemaal zelf opgezet.
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:08   quote  deeplink  
Weer hij, weer hij op een moment dat het niet vanzelf gaat.

Zo trots op deze aankoop
remco k
 remco k - zaterdag 28 november 2020 - 19:08   quote  deeplink  
Traore en labyad belangrijk bij die goal.

Beetje geluk hoe hij binnenvalt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 28 november 2020 - 19:09   quote  deeplink  
Geluk moet er wezen altijd en overal. 0 - 1.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 28 november 2020 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 19:08 schreef remco k het volgende:
Traore en labyad belangrijk bij die goal.

Beetje geluk hoe hij binnenvalt.
Dat passje van Traoré ff tussendoor....
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:09   quote  deeplink  
Onana staat behoorlijk kou te lijden.
remco k
 remco k - zaterdag 28 november 2020 - 19:15   quote  deeplink  
Ik vind Ajax goed voetballen. Tot aan de 16 van de tegenstander. En man wat is het daar vol en wat is het lastig doorheen komen.
remco k
 remco k - zaterdag 28 november 2020 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 19:09 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat passje van Traoré ff tussendoor....
Dat doet hij heel knap.

Dan hoop je dat hij daarna een keer een bal zeg lekker binnen schiet en een x foutloos speelt.

En dan krijgt hij precies die voorzet waar dat kan. En schiet hij over dr bal heen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 28 november 2020 - 19:17   quote  deeplink  
En deze 0 - 2 is ook lekker meegenomen.
Rustig blijven doortikken naar de volgende in dit (training's)partijtje.
remco k
 remco k - zaterdag 28 november 2020 - 19:17   quote  deeplink  
Pfffff. Wat een goal zeg.

Wat een wereld pass van Klaassen maar wat maakt Labyad die bal geweldig af zeg.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 28 november 2020 - 19:17   quote  deeplink  
Wat een prachtig doelpunt Klaassen en Labyad
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:18   quote  deeplink  
WAT EEN GOAL!
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:18   quote  deeplink  
Weer Klaassen maar nu met de pas. Ook alleraardigst ingeschoten door Labyad.
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:19   quote  deeplink  
En zo wandelt Ajax alweer op het dooie gemakje over een tegenstander heen. Het rechterrijtje van de Eredivisie is echt een soort ballenbak voor Ajax waar ze heerlijk ontspannen kunnen ravotten.
remco k
 remco k - zaterdag 28 november 2020 - 19:19   quote  deeplink  
En mensen wat is het goed geweest van overmars om Klaasen terug te halen.

En wat snoert hij een aantal supporters en zijn critici de mond zeg.
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:20   quote  deeplink  
Mocht Ajax nog een 3e maken voor rust, geef Davy dan direct rust 2e helft
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 19:19 schreef remco k het volgende:
En mensen wat is het goed geweest van overmars om Klaasen terug te halen.

En wat snoert hij een aantal supporters en zijn critici de mond zeg.
En of!
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:21   quote  deeplink  
Ik was ook wel skeptisch hoor. Ik bedoel, Klaassen op 6 werkte destijds bij Ajax niet en Ajax leek toch al wel ruim in de middenvelders te zitten. Het is wel lekker op op deze manier ongelijk te krijgen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 november 2020 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 19:19 schreef remco k het volgende:
En mensen wat is het goed geweest van overmars om Klaasen terug te halen.

En wat snoert hij een aantal supporters en zijn critici de mond zeg.
Mooi hoor!
remco k
 remco k - zaterdag 28 november 2020 - 19:23   quote  deeplink  
Schuurs trouwens bezig met zijn derde goede wedstrijd op rij.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 28 november 2020 - 19:26   quote  deeplink  
0 - 3, nu lekker doorgaan voor de doelsaldo met gemiddeld 4 per wedstrijd ! !
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:26   quote  deeplink  
En nu Klaassen rust geven
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 28 november 2020 - 19:26   quote  deeplink  
0-3 Traoré
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:27   quote  deeplink  
Mooi voor Traore ook. Wil daar dadelijk toch iets over kwijt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 28 november 2020 - 19:33   quote  deeplink  
Erg goed, de 0 - 3 ruststand.
Nu twee (of drie) wissels erin doen in de rust ? Dit vanwege Liverpool.
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:34   quote  deeplink  
Klaassen rust geven lijkt logisch.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 november 2020 - 19:34   quote  deeplink  
En die statistiek van Traore! Lekker man! Elke 37 minuten betrokken bij een doelpunt.
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:35   quote  deeplink  
Ideale ruststand, 0-3 voor en nu zorgen dat je onbezorgd naar dinsdag kunt.

Klaassen rust geven, geef Klaas Jan een keer een kansje, breng Alvarez en breng desnoods Rensch een keer en geef Mazraoui ook rust.

Waar het op neerkomt, Promes is degene die straks komt ;-)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 28 november 2020 - 19:38   quote  deeplink  
Ja, vind ik ook om Klaassen rust te geven.
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 19:39   quote  deeplink  
Over Traore,

Ondanks ik soms helemaal gek van hem wordt, mag je hem ook nog niet afschrijven.

Hij is een beest, houdt altijd 2 verdedigers bezig. In de kaats gaat het wel steeds vaker goed en werkt zich het schompes. Alleen technisch moet die ontwikkeling gaan maken en hij moet rustiger zijn voor de goal en soms ook met positie kiezen. Lukt dat, kan het een succes worden, lukt dat niet zal die het ook niet gaan redden
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:42   quote  deeplink  
Dit Ajax knijpt echt de wil om te voetballen uit elke ploeg waar ze tegen spelen. Het oogt sloom, maar de meeste tegenstanders komen er totaal niet aan te pas. En als je dan uit je schulp komt wordt je meteen overlopen. Het is wel een hele nare voetbalmachine die Ten hag heeft neergezet.
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 19:39 schreef Loetje het volgende:
Over Traore,

Ondanks ik soms helemaal gek van hem wordt, mag je hem ook nog niet afschrijven.

Hij is een beest, houdt altijd 2 verdedigers bezig. In de kaats gaat het wel steeds vaker goed en werkt zich het schompes. Alleen technisch moet die ontwikkeling gaan maken en hij moet rustiger zijn voor de goal en soms ook met positie kiezen. Lukt dat, kan het een succes worden, lukt dat niet zal die het ook niet gaan redden
Helemaal mee eens. Hij houdt wel echt verdedigers bezig en door zijn fysieke kracht is zelfs tegen hem aankruipen geen garantie op succes.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Emmen - Ajax (zaterdag 28 november 2020, 18:45); 0 - 5









0.0091948