BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX, TOP OF FLOP ? ? ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 10 december 2020 - 08:02   quote  deeplink  
Weer is bewezen dat wij (AJAX) Europees niet zoveel te zoeken hebben vooral in de Champions League. Steeds komt de vraag weer terug van : Ajax TOP of FLOP ! !

Zowel bij de wedstrijd tegen FC Twente en Atalanta is sterk bewezen dat de hele defensie van Ajax als de allerzwakste blijft. Dus moet Overmars maximaal gaan investeren in minimaal vier topspelers in de verdediging i.c.m. verdedigen op het middenveld.

Omdat wij (Ajax) erg veel geld hebben ontvangen uit de laatste vier a zes transfers, is er genoeg geld in kas om te investeren vooral in verdedigende opzicht ! !

Wordt dit niet gedaan, dan zal Ajax ook volgend jaar weer tegen de feiten blijven aanlopen met slecht blijven verdedigen en nederlagen. Iets waar ze dan weer zelf om vragen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 december 2020 - 08:12   quote  deeplink  
Spits is wat je mist. Ook wel een beetje pech op het moment.
Blind is de oude niet meer, Promes totaal uit vorm, Kudus en Neres niet fit.

Met Kudus had Labyad nooit gespeeld. Traore en gisteren Brobbey kan echt niet trainer is ook uit vorm.
Schuurs we verwachten er een hoop van maar een killer is het nog niet.

Kortom selectie niet op orde en een trainer die loopt te kloten en zijn ideale opstelling nog niet weet.
wvb
 wvb - donderdag 10 december 2020 - 08:12   quote  deeplink  
Machteloos, krachteloos ongeïnspireerd voetbal, eindeloos geschuif met de bal, evenzo veel balverlies, ik zie geen trainershand, maar een verbeten zuurpruimmondje van Ten Hag, een trainer niet in staat om zijn elftal naar zijn hand te zetten, niet in staat om het tij te keren.
Een elftal zonder glans, wat niet met het mes tussen de tanden speelt.
Een trainer die zieltogend toekijkt en schrijft en schrijft en blijft en blijft.
Een club in paniek. Dit seizoen is de reservepot flink ingeteerd.
Het is los zand.
Als kijkspel het is niet om aan te gluren, onsamenhangend.
Wat nog boven de grouwe middelmaat uitsteekt, wil nu ook weg, een transfer maken.
Ook in de Europa league hebben we niets te zoeken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 december 2020 door wvb --
AkaS
 AkaS - donderdag 10 december 2020 - 08:18   quote  deeplink  
Volgens mij kan je beter vragen of ten hag top of flop is.

Onvoorstelbaar dat hij zoveel krediet heeft op basis van een seizoen waarin zijn toegevoegde waarde gewoon nul was. Ja hij was hoofdtrainer maar het goede voetbal was niet zijn verdienste.

Je ziet Ajax telkens in een slakkentempo in de CL spelen, dit is de lafheid van ten Hag die vanaf zijn aller eerste wedstrijd naar voren kwam. Frenkie en Ziyech en Tadic hebben hun eigen spel gespeeld net zoals Cruijff en de zijnen dat destijds onder Michels deden.

Deze trainer is vergif voor onze club! Net als Blind, ook bij hem wordt blindgestaard op 1 aspect en men ziet daarom alle negatieve gevolgen van zijn aanwezigheid niet. Ja tegen een ploeg als Emmen als je 80% balbezit hebt komt hij lekker door. Maar zodra je CL gaat en je kunt niet dominant zijn dan ben je met hem als CV enorm kwetsbaar.

Ajb ten Hag eruit en op zoek naar een goede trainer!
AkaS
 AkaS - donderdag 10 december 2020 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 08:12 schreef Hummel10 het volgende:
Spits is wat je mist. Ook wel een beetje pech op het moment.
Blind is de oude niet meer, Promes totaal uit vorm, Kudus en Neres niet fit.

Met Kudus had Labyad nooit gespeeld. Traore en gisteren Brobbey kan echt niet trainer is ook uit vorm.
Schuurs we verwachten er een hoop van maar een killer is het nog niet.

Kortom selectie niet op orde en een trainer die loopt te kloten en zijn ideale opstelling nog niet weet.
Ben ik niet mee eens. Ik vond Brobbey uitstekend spelen. Ondanks een hechte defensie was hij aanspeelbaar en ballast. Hij kreeg alleen geen situatie om het eindpunt van een goede aanval te zijn. Voor een eerste basisplaats heb ik genoeg gezien om hem nog een paar kansen te geven ipv Traore
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 08:12 schreef Hummel10 het volgende:
Spits is wat je mist. Ook wel een beetje pech op het moment.
Blind is de oude niet meer, Promes totaal uit vorm, Kudus en Neres niet fit.

Met Kudus had Labyad nooit gespeeld. Traore en gisteren Brobbey kan echt niet trainer is ook uit vorm.
Schuurs we verwachten er een hoop van maar een killer is het nog niet.

Kortom selectie niet op orde en een trainer die loopt te kloten en zijn ideale opstelling nog niet weet.
Helemaal mee eens, op basis wat ik gisteren gezien heb verdienden we het gewoon niet, te veel geblesseerden, te weinig kwaliteit achterin en het gemis van een goede spits.

Het grootste gemis was in mijn ogen wel Kudus, met hem hadden we genoeg punten behaald vermoed ik.
Heeft vechtlust en is creatief, hem miste we het meest op de positie van Labyad, die gewoon te kort kwam.

Nu is het zaak om met hem verder te komen in de E.L. maar dan zal er een spits en een rechter CV bij moeten komen die er direct staan
AkaS
 AkaS - donderdag 10 december 2020 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 08:12 schreef wvb het volgende:
Machteloos, krachteloos ongeïnspireerd voetbal, ik zie geen trainershand, maar een verbeten zuurpruimmondje van Ten Hag, een trainer niet in staat om zijn elftal naar zijn hand te zetten, niet in staat om het tij te keren.
Een club in paniek. Dit seizoen is de reservepot flink ingeteerd.
Het is los zand.
Wat nog boven de grouwe middelmaat uitsteekt, wil nu ook weg, een transfer maken.
Ja, zo is het ongeveer wel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 08:42 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ben ik niet mee eens. Ik vond Brobbey uitstekend spelen. Ondanks een hechte defensie was hij aanspeelbaar en ballast. Hij kreeg alleen geen situatie om het eindpunt van een goede aanval te zijn. Voor een eerste basisplaats heb ik genoeg gezien om hem nog een paar kansen te geven ipv Traore
Ja Brobbey mag het nu bewijzen
AkaS
 AkaS - donderdag 10 december 2020 - 08:47   quote  deeplink  
Veel te laag baltempo en niemand die een mannetje kon of durfde uit te spelen om een overtal te creëren. Laffe angstige hand van ten Hag duidelijk zichtbaar. Wederom niet in staat om de juiste poppetjes op de juiste plek te krijgen.
p111
 p111 - donderdag 10 december 2020 - 08:58   quote  deeplink  
In de CL speel je met Labyad gewoon met 10 man,dat is nu al tig keren bewezen.Geen steun achter de 3 aanvallers.En met 10 man op dat platvorm is dodelijk.En ook dat is de schuld van de trainer.elke beetje voetbal kenner ziet dat.Wat zou Ajax een sla slaan als ze Eriksen konden kopen in de winterstop.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 december 2020 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 08:42 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ben ik niet mee eens. Ik vond Brobbey uitstekend spelen. Ondanks een hechte defensie was hij aanspeelbaar en ballast. Hij kreeg alleen geen situatie om het eindpunt van een goede aanval te zijn. Voor een eerste basisplaats heb ik genoeg gezien om hem nog een paar kansen te geven ipv Traore
Ik snap niet dat je Brobbey liever een kans geeft dan Traore. Het zijn 2 identieke spelers die allebei niet passen in het spel wat Ajax wil spelen. Of ze moeten zachtjes aan de tactiek veranderd hebben en de spits graag als aanspeelpunt willen gebruiken?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 december 2020 - 09:10   quote  deeplink  
En wat betreft Ajax, de vraag is of Ajax echt flop is of dat de chemie met de trainer uitgewerkt is? Ja er zijn spelers weggegaan en ja Ajax wist dat al zo vroeg dat er voor die posities goede alternatieven gezocht konden worden, maar ze tevreden vooral op terugkomst van oudgedienden en vriendjes van de trainer dan dat ze echt gingen zoeken naar ervaring. En kom alsjeblieft niet met Kudus en Anthony, want dat is geen ervaring maar jeugdige bravoure. Die jongens zijn voor de toekomst.

Blind kan al een tijdje niet meer, Klaassen is eigenlijk de enige zinvolle aankoop waar je wat aan hebt als je praat over ervaring.
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 09:10 schreef Ajax Warrior het volgende:
En wat betreft Ajax, de vraag is of Ajax echt flop is of dat de chemie met de trainer uitgewerkt is? Ja er zijn spelers weggegaan en ja Ajax wist dat al zo vroeg dat er voor die posities goede alternatieven gezocht konden worden, maar ze tevreden vooral op terugkomst van oudgedienden en vriendjes van de trainer dan dat ze echt gingen zoeken naar ervaring. En kom alsjeblieft niet met Kudus en Anthony, want dat is geen ervaring maar jeugdige bravoure. Die jongens zijn voor de toekomst.

Blind kan al een tijdje niet meer, Klaassen is eigenlijk de enige zinvolle aankoop waar je wat aan hebt als je praat over ervaring.
Ik denk deels beiden. Ik zie posities waar echt een gebrek aan kwaliteit is en ondertussen is Ten Hag 3 jaar trainer waarbij hij teert op 1 goed jaar.

Uiteindelijk zijn we achterin enorm kwetsbaar gebleken en is Schuurs zeer zwak gebleken, Blind wordt minder en Martinez zal niet overlopen van vertrouwen. Het middenveld klopt niet met Labyad als absoluut dieptepunt in mijn optiek. En dan maar te zwijgen over de spits en reserves als Promes, waar je aantoonbaar minder van wordt

Nee, dit is een probleem wat op meer vlakken speelt.

Soms zijn er namelijk geen excuses meer.
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 09:58   quote  deeplink  
Natuurlijk heeft Ajax wel wat te zoeken in de CL.

Erin spelen en wat waard zijn betekend niet dat je hem ook ieder jaar moet winnen..

Ajax is op details dit seizoen gewoon niet goed genoeg geweest terwijl de mogelijkheden er wel waren.

Ajax is tegen de huidige koploper van de PL en vorige winnaar van de CL, en tegen de afgelopen halve finalist gewoon niet weggespeeld.

Natuurlijk is het een hele grote teleurstelling dat we niet bij de beste 16 clubs van europa horen, maar dat we niets te zoeken hebben in de cl is absolute onzin in mijn beleving.

Blessures en afwezigen mogen nooit het excuus zijn, maar bij een middenmoter in europa wat Ajax is, tellen de afwezigen gewoon veel zwaarder dan bij een Liverpool bijvoorbeeld.

Dit seizoen net niet goed genoeg.. Tranen drogen, rug rechten, opstaan en weer doorgaan.

Neemt niet weg dat een aantal spelers de verwachtingen die de club en supporters hadden niet waarmaken.

En onze trainer is hoofdverantwoordelijk voor het goede en slechte, dus ook voor de uitschakeling in de CL dit seizoen..
Nu moet hij laten zien dat hij het weer op de rit kan krijgen en snel ook, anders moet hij vervangen worden.
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 11:00   quote  deeplink  
In mijn beleving verliezen we de punten alleen uit bij Atalanta door onze defensie. Alle andere punten verlies je door grove individuele fouten en door het gebrek aan voetbal in je aanvallende middenveld en spits.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 10 december 2020 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 11:00 schreef remco k het volgende:
In mijn beleving verliezen we de punten alleen uit bij Atalanta door onze defensie. Alle andere punten verlies je door grove individuele fouten en door het gebrek aan voetbal in je aanvallende middenveld en spits.
De verloren punten van Liverpool (twee keer verliezen), dat had ik voor mezelf wel ingecalculeerd toen we ze deden loten. Maar van Atalanta had ik toch wel verwacht om twee keer met 1 - 0 of 2 - 1 te winnen.

Het was heel goed te zien dat de vetrokken spelers als de Ligt, de Jong en Schöne zeker zichtbaar was en dat we ondermaats voetbalden.

Terwijl ik eerst dacht dat we op de goede weg bezig zijn, heb ik mijn bedenkingen ervan. Alleen goede aankopen kunnen ervoor zorgen dat we weer opwaarts naar goed voetbal gaan.
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 11:00 schreef remco k het volgende:
In mijn beleving verliezen we de punten alleen uit bij Atalanta door onze defensie. Alle andere punten verlies je door grove individuele fouten en door het gebrek aan voetbal in je aanvallende middenveld en spits.
Als je met defensie het verdedigende blok op het middenveld meerekent, eens. Bij die ene goal is het Gravenberch of Klaassej die zijn man laat lopen
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 13:51   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 december 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - donderdag 10 december 2020 - 13:54   quote  deeplink  
En Onana kost je vorige week uiteindelijk ook grotendeel de kop
Pietje
 Pietje - donderdag 10 december 2020 - 14:49   quote  deeplink  
Ach, het is net hoe je het bekijkt.
Voor Nederlandse begrippen is Ajax beslist TOP. Maar kijk je wat verder buiten de landsgrenzen, dan is Ajax, op incidenten na (zoals twee jaar geleden) bepaald geen topclub. (FLOP vind ik wat te ver gaan. Beter: noem Ajax dan maar een modale club).

Twee jaar geleden viel alles op zijn plaats. Na de verkoop van veel (te veel) basisspelers kon je wachten op een terugval en dat is exact wat er is gebeurd.

Bovendien zat het Ajax zo nu en dan ook niet echt mee. Zowel vorig seizoen als dit seizoen hadden de sommige scheidsrechters een te nadrukkelijke rol in enkele uitslagen van de wedstrijden van Ajax. Bovendien waren er nogal wat persoonlijke fouten die de kern waren van mindere uitslagen. (Bijvoorbeeld Onana tijdens Liverpool-Ajax) en veel teveel kansen missende aanvallers).

En daar bovenop de ongebreidelde verkoop van spelers. Tja, Ajax is een beursgenoteerd bedrijf, dat winst moet maken. Dat begrijp ik best. Overmars en de zijnen hebben hun best gedaan om adequate vervangers te contracteren. Maar zoals ik gisteren in het wedstrijdtopic ook al schreef, je moet altijd maar afwachten of die vervangers ook inderdaad adequaat iets toevoegen. Je hebt nooit de garantie dat dat zo is.

De "fout" van Ajax wat betreft een scorende spits, was dat zij daar te laks op hebben ingespeeld. Na de verkoop van Dolberg is (te) lang gedacht dat Traoré (of Brobbey) spits nummer één voor Ajax zou (kunnen) zijn. Maar dat bleek al snel niet het geval te zijn. Dus was Ajax te laat en moet het zijn wonden likken. En Klaas Jan Huntelaar mag zo'n 5 minuten voor tijd iets gaan proberen. Dat is wel heel erg veel gevraagd voor een spits op leeftijd.

Volgende maand gaat de transferwindow weer open. Ik hoop dat Overmars dan wel een broodnodige spits kan strikken. Het feit dat Ajax is uitgeschakeld voor de Champions League is voor een spits van naam bepaald geen lokkertje om voor Ajax te kiezen.

Ik ben benieuwd.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 december 2020 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 08:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, op basis wat ik gisteren gezien heb verdienden we het gewoon niet, te veel geblesseerden, te weinig kwaliteit achterin en het gemis van een goede spits.

Het grootste gemis was in mijn ogen wel Kudus, met hem hadden we genoeg punten behaald vermoed ik.
Heeft vechtlust en is creatief, hem miste we het meest op de positie van Labyad, die gewoon te kort kwam.

Nu is het zaak om met hem verder te komen in de E.L. maar dan zal er een spits en een rechter CV bij moeten komen die er direct staan
Echt in doe paar potjes liet hij het gelijk zien hoop dat hij goed terug komt.
Draaien versnellen goede pass en schot. Alles wat Labyad mist
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 15:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Echt in doe paar potjes liet hij het gelijk zien hoop dat hij goed terug komt.
Draaien versnellen goede pass en schot. Alles wat Labyad mist
Ik vond hem ook opvallend goed aan de bal en niet onbelangrijk scorend vermogen
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 december 2020 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 17:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vond hem ook opvallend goed aan de bal en niet onbelangrijk scorend vermogen
Inderdaad alles klopte gewoon als hij de bal had. Positioneel moest er nog een beetje aan geschaafd worden.
Echt jammer dat hij uitviel met hem erbij klopte het gewoon.
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 12:53 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

De verloren punten van Liverpool (twee keer verliezen), dat had ik voor mezelf wel ingecalculeerd toen we ze deden loten. Maar van Atalanta had ik toch wel verwacht om twee keer met 1 - 0 of 2 - 1 te winnen.

Het was heel goed te zien dat de vetrokken spelers als de Ligt, de Jong en Schöne zeker zichtbaar was en dat we ondermaats voetbalden.

Terwijl ik eerst dacht dat we op de goede weg bezig zijn, heb ik mijn bedenkingen ervan. Alleen goede aankopen kunnen ervoor zorgen dat we weer opwaarts naar goed voetbal gaan.
Dan heb je Atalanta gigantisch onderschat. Speelde in juni gewoon nog halve finale van de cl. In welke wereld ga je daar wel even twee keer van winnen.

En ik hoop van ganser harte dat Ajax geen aankopen gaat doen in de winter of het moeten een of twee talentvolle jongens zijn die ze vast voor volgend seizoen halen.

Kotsmisselijk van al dat gevraag om alleen maar aankopen.
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 17:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vond hem ook opvallend goed aan de bal en niet onbelangrijk scorend vermogen
Hij heeft 1 keer gescoord voor Ajax.

Die jongen heeft flink wat laten zien in korte tijd. Maar hij heeft pas 4 keer meegedaan hé voor het echie. Laten we aub niet doen alsof het de Messias is voor ons Ajax.

Er bestaat immers ook gewoon een kans dat hij na deze blessure die toch best lang duurt gewoon niet zo fantastisch terug komt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 december 2020 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 18:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan heb je Atalanta gigantisch onderschat. Speelde in juni gewoon nog halve finale van de cl. In welke wereld ga je daar wel even twee keer van winnen.

En ik hoop van ganser harte dat Ajax geen aankopen gaat doen in de winter of het moeten een of twee talentvolle jongens zijn die ze vast voor volgend seizoen halen.

Kotsmisselijk van al dat gevraag om alleen maar aankopen.
Waarom hoop je dat om weer eens dwars te zijn? Je moet gewoon kampioen worden als daar aankopen voor nodig zijn dat is dat maar zo.
Huidige groep sterk genoeg tot het einde? Redden ze het met dit team spreek je dan wel.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 10 december 2020 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 18:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij heeft 1 keer gescoord voor Ajax.

Die jongen heeft flink wat laten zien in korte tijd. Maar hij heeft pas 4 keer meegedaan hé voor het echie. Laten we aub niet doen alsof het de Messias is voor ons Ajax.

Er bestaat immers ook gewoon een kans dat hij na deze blessure die toch best lang duurt gewoon niet zo fantastisch terug komt.
Messias niet maar vond hem wel een mooie aanvulling. Liet in 4 wedstrijden meer zien dan een aardig aantal andere Ajacieden.
AkaS
 AkaS - donderdag 10 december 2020 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 09:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je Brobbey liever een kans geeft dan Traore. Het zijn 2 identieke spelers die allebei niet passen in het spel wat Ajax wil spelen. Of ze moeten zachtjes aan de tactiek veranderd hebben en de spits graag als aanspeelpunt willen gebruiken?
Ik snap dat je het niet snapt, maar gisteren was een wedstrijd op zich met aparte omstandigheden en een tegenstander die enorm compact verdedigde en aan een gelijkspel genoeg had... Daarnaast was het de eerste basisplaats van Brobbey in een team dat verre van ingespeeld is op elkaar en ook niet goed speelde. Dan moet je naar andere zaken kijken ter beoordeling van Brobbey... Ik vond hem enorm balvast, snel en was veel aanspeelbaar. In alle aspecten beter dan Traore, ook technisch.

Ik denk dat als hij nu mag blijven staan, hij er nog zeker 10 tot 15 inschiet en volgend jaar topscorer is!
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 19:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waarom hoop je dat om weer eens dwars te zijn? Je moet gewoon kampioen worden als daar aankopen voor nodig zijn dat is dat maar zo.
Huidige groep sterk genoeg tot het einde? Redden ze het met dit team spreek je dan wel.
Ik wil een herkenbaar Ajax zien met veel eigen jeugd waar ik trots op kan zijn, een club die zijn eigen afkomst niet verloochent en precies dat blijft doen waardoor men nu staat waar het nu staat.

Dit team is inclusief de blessures nu toch ook gewoon eerste? Of staan we twaalfde ofzo?

En dan worden we maar niet ieder jaar kampioen. Veel liever strijden om de titel met je eigen identiteit dan ieder jaar de titel winnen met een vreemdelingenlegioen.

Dat is overigens het Ajax wat in de geschiedenis hun succes heeft behaald. En waar we zelfs de afgelopen 5 jaar mooie dingen van hebben gezien in Europa.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 december 2020 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 19:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wil een herkenbaar Ajax zien met veel eigen jeugd waar ik trots op kan zijn, een club die zijn eigen afkomst niet verloochent en precies dat blijft doen waardoor men nu staat waar het nu staat.

Dit team is inclusief de blessures nu toch ook gewoon eerste? Of staan we twaalfde ofzo?

En dan worden we maar niet ieder jaar kampioen. Veel liever strijden om de titel met je eigen identiteit dan ieder jaar de titel winnen met een vreemdelingenlegioen.

Dat is overigens het Ajax wat in de geschiedenis hun succes heeft behaald. En waar we zelfs de afgelopen 5 jaar mooie dingen van hebben gezien in Europa.
Daar is wel iets voor te vinden, al is het nu ook een vreemdelingenlegioen. :)
remco k
 remco k - donderdag 10 december 2020 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 20:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Daar is wel iets voor te vinden, al is het nu ook een vreemdelingenlegioen. :)
Daarom zou ik ook echt niet nog meer aankopen erbij hoeven.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 11 december 2020 - 07:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 december 2020 - 19:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wil een herkenbaar Ajax zien met veel eigen jeugd waar ik trots op kan zijn, een club die zijn eigen afkomst niet verloochent en precies dat blijft doen waardoor men nu staat waar het nu staat.

Dit team is inclusief de blessures nu toch ook gewoon eerste? Of staan we twaalfde ofzo?

En dan worden we maar niet ieder jaar kampioen. Veel liever strijden om de titel met je eigen identiteit dan ieder jaar de titel winnen met een vreemdelingenlegioen.

Dat is overigens het Ajax wat in de geschiedenis hun succes heeft behaald. En waar we zelfs de afgelopen 5 jaar mooie dingen van hebben gezien in Europa.
Herkenbaar Ajax je bent toch geen amateurclub? Jij wordt liever geen kampioen met een team met aankopen?
Sorry Remco nu snap ik de eeuwige discussies met je. Mij maakt het namelijk geen hol uit welke elf er spelen als er maar niveau gehaald wordt je bent Ajax hoor.

Tuurlijk vind ik het leuk als er eigen jeugd doorbreekt en jongens Als Donny en de Ligt de top halen.
Heb je geen jongens die op dit moment het gewenste niveau hebben trek je iets aan.

Brobbey is er nog niet klaar voor, Traore heeft het niveau niet en Huntelaar heeft afgedaan denk ik.
Dan heb ik er geen moeite mee als er een goed spits aangetrokken wordt.

Goed voorbeeld Bayern München koopt ook van concurrenten altijd de juiste transfers voor de juiste plekken.
Die kant moet je op. Ik zeg ook nee tegen middelmatige transfers.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 11 december 2020 - 08:06   quote  deeplink  
Vele reacties begrijp ik wel, daar Ajax na mijn mening tussen twee wallen zit als we Ajax (alleen) Europees doen vergelijken met de beste 20 clubs van Europa.

Ik heb ook het gevoel dat wij (AJAX) nooit een Europese topclub gaat en kan worden, omdat wij (AJAX) steeds weer worden leeggekocht waardoor een goede elftal bij elkaar nooit behouden kan blijven.

Steeds moeten wij (AJAX) weer helemaal onderaan beginnen om een beetje goede elftal te krijgen voor twee jaar goed voetbal in de Champions League, met daarna (weer) drie matige jaren.

En zo springt en zakt Ajax steeds weer als een jojo op en neer waardoor een zeer stabiele Europese topclub nooit zal ontstaan.

We weten met z'n allen dat Gravenbergh niet zijn contract gaat uitdienen, di omdat de grote clubs hem persee willen hebben.

Ajax zal wel een aanbod ontvangen die ze niet kunnen weigeren (mogelijk om financiële beursregels omdat er (verplicht) financiële winst gemaakt moet worden).

Genoeg geld zullen we wel blijven ontvangen van verkoop van spelers, dit als enigste vaste resultaat.

Ook vraag ik me af of het een (echte) voordeel is dat wij (AJAX) een beursgenoteerde club zijn. Dit vanwege (verplichte) verplichtingen om alleen maar financiële winst te maken als enigste resultaat.

Het blijft een (vervelende) situatie van "wal en schip" waar wij (AJAX) voorlopig nog wel in kunnen blijven zitten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 december 2020 door Onze Ajax --
p111
 p111 - vrijdag 11 december 2020 - 09:19   quote  deeplink  
Al met al blijft het onze club die qoa inkomsten geen top 16 van Europa is, maar toch daar in of tegen aan zit en daar mogen we best trots op zijn.Dat we elk jaar onze beste spelers moeten verkopen is helaas niet anders.Het maakt het ook wel uitdagend om via jeugd en evt slimme aankoop toch weer aan te sluiten bij die top 16.Ik ben alleen er van overtuigd dat ten Hag meer uit dit team had moeten halen.En wat ook niet onbelangrik is de blessures en het kleine beetje geluk wat ontbrak.Hopelijk komt morgenavond weer een mooie overwinning binnen dan is iedereen weer wat positiever.Als ik gisteravond AZ en Feyenoord zie ploeteren dan zijn wij nog niet zo slecht.
AkaS
 AkaS - vrijdag 11 december 2020 - 10:52   quote  deeplink  
Het is heel moeilijk om onze trainer ter discussie te stellen wanneer je een stempel hebt anti ten Hag te zijn. Waar wat zijn nu de feiten en wat zijn de feiten achter deze feiten...

Het is allereerst voor een trainer fijn om een goede selectie te hebben. En wanneer je kijkt naar het krediet van ten Hag is dit voor een groot deel gebaseerd op zijn goede jaar in de CL waar we bijna de finale haalden... Bijna... Want in de slotfase ging de Ligt nog even mee in de aanval, leed balverlies en daar was de tegengoal die ons uitschakelde...

Had een goede trainer hier niet invloed gehad om de boel achterin dicht te houden... wat moest onze laatste man op de 16 meter van de tegenstander..????

Zijn krediet is denk overdreven en behoort de spelersgroep en Schreuder toe!

Het jaar erna... alles behalve overtuigend door de voorrondes en pech in de wedstrijden tegen Chelsea, maar wederom geen toegevoegde waarde toen we alles in eigen hand konden beslissen. Geen tactisch plan om Valencia te verslaan of gelijk te houden....
Vervolgens tegen Getafeld ook k.u.t. en de voorsprong in de competitie werd heel snel verspeeld en laten we eerlijk zijn, het zakte helemaal in elkaar en de corona stop kwam als geroepen.

Dit jaar heb ik wederom geen overtuigend Ajax gezien, wederom telkens een andere samenstelling en wederom komt hij niet tot een team dat meerdere keren in dezelfde samenstelling speelt en elkaar blindelings vindt en een hoog baltempo kan hanteren...

En wederom worden we op het moment supreme uitgeschakeld door wederom geen hoogvlieger, maar wel een team dat elkaar kan vinden, ook al zitten hier middelmatige hollanders tussen, maar het geheel klopt en bij het wegrossen van de bal gaat deze altijd in de richting van een medespelers omdat men ingespeeld is op elkaar. Bij ons belandt de bal steevast in de voeten bij de tegenstander omdat wij niet van elkaar weten waar we staan... En oh wat zijn we slordig in de passing...

De wissels zijn grotendeels een punt van discussie...

Wat maakt ten Hag nou in godsnaam top???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 december 2020 door AkaS --
p111
 p111 - vrijdag 11 december 2020 - 14:13   quote  deeplink  
Niks,je benoemd het allemaal maar een andere trainer zal waarschijnlijk pas in 2021 gaan gebeuren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 december 2020 door p111 --
AkaS
 AkaS - vrijdag 11 december 2020 - 19:39   quote  deeplink  
Je bedoelt eind 2021 hahaha Het zal even duren maar vrees dat het idd nog even gaat duren voordat de ogen definitief open gaan betreffende zijn kwaliteiten als coach.

Noah Lang moet ik bekennen vond ik niet erg dat hij vertrok. Maar nu er mensen roepen dat we verkeerd bezig zijn door een Noah Lang te verkopen en een Labyad te behouden denk ik wel van ja..... eigenlijk hebben ze gelijk. En dit was ook al bij Botman....

Lang en Botman konden ten Hag niet bekoren.
Donny en Neres aanvankelijk ook niet...
Marin, Labyad en Klaiber wilde hij perse hebben...

Promes heeft hij op 10 kapot gemaakt, is nu geen schim meer.
Mazraoui telkens weer op het middenveld proberen...

En Blind als laatste man, Alvarez en Martinez in en uit de basis .

Wie of wat maakt dat ten Hag onze club mag leiden.... Ik zie het niet!!! Please overtuig me.... Remco... jij?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 december 2020 - 21:05   quote  deeplink  
ik in iedergeval niet... :D
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 11 december 2020 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 19:39 schreef AkaS het volgende:
Je bedoelt eind 2021 hahaha Het zal even duren maar vrees dat het idd nog even gaat duren voordat de ogen definitief open gaan betreffende zijn kwaliteiten als coach.

Noah Lang moet ik bekennen vond ik niet erg dat hij vertrok. Maar nu er mensen roepen dat we verkeerd bezig zijn door een Noah Lang te verkopen en een Labyad te behouden denk ik wel van ja..... eigenlijk hebben ze gelijk. En dit was ook al bij Botman....

Lang en Botman konden ten Hag niet bekoren.
Donny en Neres aanvankelijk ook niet...
Marin, Labyad en Klaiber wilde hij perse hebben...

Promes heeft hij op 10 kapot gemaakt, is nu geen schim meer.
Mazraoui telkens weer op het middenveld proberen...

En Blind als laatste man, Alvarez en Martinez in en uit de basis .

Wie of wat maakt dat ten Hag onze club mag leiden.... Ik zie het niet!!! Please overtuig me.... Remco... jij?
Je legt werkelijk alles bij ten Hag op z'n bordje, denk je nou echt dat hij bepaalt dat deze spelers verkocht worden?
Overmars en vd Sar laten hem staan, als hij niet presteert moet hij echt plaats maken...
Volg jij hem dagelijks tijdens trainingen etc..Jij ziet vanaf je bank op tv.

Ik heb soms ook mijn twijfels maar die heb ik bij elke andere trainer, noem jij nou eens een trainer die foutloos is ..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 december 2020 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 december 2020 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 21:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je legt werkelijk alles bij ten Hag op z'n bordje, denk je nou echt dat hij bepaalt dat deze spelers verkocht worden?
Overmars en vd Sar laten hem staan, als hij niet presteert moet hij echt plaats maken...
Volg jij hem dagelijks tijdens trainingen etc..Jij ziet vanaf je bank op tv.

Ik heb soms ook mijn twijfels maar die heb ik bij elke andere trainer, noem jij nou eens een trainer die foutloos is ..
maar jij ziet de trainingen toch ook niet dagelijks, dus wie zegt dat de spelers hem wel echt mogen.. kan me namelijk nog het begin van tenhag herrinderen waarbij de spelersgroep met tenhag om tafel is gegaan.. en tuurlijk verkoopt overmars die spelers als tenhag ze toch niet gaat gebruiken, dan kan overmars er namelijk nog wat aan verdienen...
remco k
 remco k - vrijdag 11 december 2020 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 07:27 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Herkenbaar Ajax je bent toch geen amateurclub? Jij wordt liever geen kampioen met een team met aankopen?
Sorry Remco nu snap ik de eeuwige discussies met je. Mij maakt het namelijk geen hol uit welke elf er spelen als er maar niveau gehaald wordt je bent Ajax hoor.

Tuurlijk vind ik het leuk als er eigen jeugd doorbreekt en jongens Als Donny en de Ligt de top halen.
Heb je geen jongens die op dit moment het gewenste niveau hebben trek je iets aan.

Brobbey is er nog niet klaar voor, Traore heeft het niveau niet en Huntelaar heeft afgedaan denk ik.
Dan heb ik er geen moeite mee als er een goed spits aangetrokken wordt.

Goed voorbeeld Bayern München koopt ook van concurrenten altijd de juiste transfers voor de juiste plekken.
Die kant moet je op. Ik zeg ook nee tegen middelmatige transfers.
Het is de hele geschiedenis van de club waar alles, maar dan ook werkelijk alles op gebouwd is.

Doe jij het maar af als onzin.
remco k
 remco k - vrijdag 11 december 2020 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 19:39 schreef AkaS het volgende:
Je bedoelt eind 2021 hahaha Het zal even duren maar vrees dat het idd nog even gaat duren voordat de ogen definitief open gaan betreffende zijn kwaliteiten als coach.

Noah Lang moet ik bekennen vond ik niet erg dat hij vertrok. Maar nu er mensen roepen dat we verkeerd bezig zijn door een Noah Lang te verkopen en een Labyad te behouden denk ik wel van ja..... eigenlijk hebben ze gelijk. En dit was ook al bij Botman....

Lang en Botman konden ten Hag niet bekoren.
Donny en Neres aanvankelijk ook niet...
Marin, Labyad en Klaiber wilde hij perse hebben...

Promes heeft hij op 10 kapot gemaakt, is nu geen schim meer.
Mazraoui telkens weer op het middenveld proberen...

En Blind als laatste man, Alvarez en Martinez in en uit de basis .

Wie of wat maakt dat ten Hag onze club mag leiden.... Ik zie het niet!!! Please overtuig me.... Remco... jij?
Botman kon ten Hag wel degelijk bekoren. Maar Botman wou zelf meer dan een reserverol voor dit jaar.

Ik heb mijn mening al zo vaak gegeven. Deze discussie heeft dan ook geen enkele zin om weer te gaan voeren.

Zoals ik van de week en al zo vaak heb geschreven. Een trainer is verantwoordelijk voor het goede en slechte. Hij krijgt van mij alle credits voor het goede, maar ook zeker is hij verantwoordelijk voor het slechte.

Nu is de tijd om het om te draaien, lukt dat mag hij blijven zitten, lukt dat niet moeten ze hem vervangen.

En ik heb er nooit anders over gesproken en gedacht dan op deze manier.
remco k
 remco k - vrijdag 11 december 2020 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 22:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar jij ziet de trainingen toch ook niet dagelijks, dus wie zegt dat de spelers hem wel echt mogen.. kan me namelijk nog het begin van tenhag herrinderen waarbij de spelersgroep met tenhag om tafel is gegaan.. en tuurlijk verkoopt overmars die spelers als tenhag ze toch niet gaat gebruiken, dan kan overmars er namelijk nog wat aan verdienen...
Geen enkele trainer waar de spelers het er niet mee eens zijn komt daar mee weg in de pers. Daar wordt altijd over gesproken, dat is ook altijd al zo geweest.

Over ten Hag hoor je gewoon niets. En dus lopen spelers met hem weg, en waarderen ze hem.

Dat zegt overigens niets over zijn prestaties, want die zijn zeker de laatste drie wedstrijd gewoon niet goed genoeg.

Maar als er spelers zouden klagen zou je dat vorig jaar al wel gehoord hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 11 december 2020 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 22:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar jij ziet de trainingen toch ook niet dagelijks, dus wie zegt dat de spelers hem wel echt mogen.. kan me namelijk nog het begin van tenhag herrinderen waarbij de spelersgroep met tenhag om tafel is gegaan.. en tuurlijk verkoopt overmars die spelers als tenhag ze toch niet gaat gebruiken, dan kan overmars er namelijk nog wat aan verdienen...
Klopt ik zie de trainingen ook niet, maar waarom staat ten Hag nog steeds voor deze groep denk je, wie ziet ze wel denk je ?
Aankoop en verkoop is altijd in overleg met elkaar.

Er zijn weinig topcoaches die het jaren vol houden, komt er iemand anders in z'n trainingspakje voor de camera die 3x achter elkaar verliest moet die ook weer weg

Als Klaassen hem er in schiet tegen Atalanta en Gravenbergh blijft staan gaan we wellicht door in de C.L. dan gaat iedereen fijn de feestdagen in.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 december 2020 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 december 2020 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 22:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen enkele trainer waar de spelers het er niet mee eens zijn komt daar mee weg in de pers. Daar wordt altijd over gesproken, dat is ook altijd al zo geweest.

Over ten Hag hoor je gewoon niets. En dus lopen spelers met hem weg, en waarderen ze hem.

Dat zegt overigens niets over zijn prestaties, want die zijn zeker de laatste drie wedstrijd gewoon niet goed genoeg.

Maar als er spelers zouden klagen zou je dat vorig jaar al wel gehoord hebben.
je denkt oprecht dat dit in de media terecht zou komen als dit zo is bij ajax ? ik denk van niet, sterker nog ik zie bijna bij geen 1 club spelers hun ongenoegen uiten over een trainer op een enkeling na...tot dat ze vertrokken zijn... zeg natuurlijk niet dat dit bij ajax zo is... maar zeggen dat ze wel door 1 deur kunnen met elkaar gaat me tever omdat we het simpel weg niet weten..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 december 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - zaterdag 12 december 2020 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 23:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je denkt oprecht dat dit in de media terecht zou komen als dit zo is bij ajax ? ik denk van niet, sterker nog ik zie bijna bij geen 1 club spelers hun ongenoegen uiten over een trainer op een enkeling na...tot dat ze vertrokken zijn... zeg natuurlijk niet dat dit bij ajax zo is... maar zeggen dat ze wel door 1 deur kunnen met elkaar gaat me tever omdat we het simpel weg niet weten..
Als je dit echt denkt kijk je heel weinig nieuws over voetbal.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 12 december 2020 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 22:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is de hele geschiedenis van de club waar alles, maar dan ook werkelijk alles op gebouwd is.

Doe jij het maar af als onzin.
Geschiedenis daar zeg je het al. Je moet ook meegaan met de tijd. Iets wat Ajax op het moment ook gewoon doet hoor.
Talent wordt nog steeds overal vandaan geplukt is ook al geen echte eigen jeugd meer. Zuid- Amerika zijn we ook al actief.

Het blijft gewoon een feit dat er af en toe gerichte aankopen gedaan moeten/mogen/kunnen worden.
Brobbey paar wedstrijden geven mag van mij ook best.
remco k
 remco k - zaterdag 12 december 2020 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 december 2020 - 11:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Geschiedenis daar zeg je het al. Je moet ook meegaan met de tijd. Iets wat Ajax op het moment ook gewoon doet hoor.
Talent wordt nog steeds overal vandaan geplukt is ook al geen echte eigen jeugd meer. Zuid- Amerika zijn we ook al actief.

Het blijft gewoon een feit dat er af en toe gerichte aankopen gedaan moeten/mogen/kunnen worden.
Brobbey paar wedstrijden geven mag van mij ook best.
Ik zeg ook nergens dat Ajax niet mag of moet kopen toch.
AkaS
 AkaS - zaterdag 12 december 2020 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 21:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je legt werkelijk alles bij ten Hag op z'n bordje, denk je nou echt dat hij bepaalt dat deze spelers verkocht worden?
Overmars en vd Sar laten hem staan, als hij niet presteert moet hij echt plaats maken...
Volg jij hem dagelijks tijdens trainingen etc..Jij ziet vanaf je bank op tv.

Ik heb soms ook mijn twijfels maar die heb ik bij elke andere trainer, noem jij nou eens een trainer die foutloos is ..
Jazeker bepaald ten Hag dat, of denk je dat Overmars Labyad en Klaiber heeft gescout? Natuurlijk hebben ze aan ten Hag gevraagd of hij met Lang en Botman door wilde... Of denk je dat ze zijn verkocht uit financiële nood?
AkaS
 AkaS - zaterdag 12 december 2020 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 december 2020 - 22:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Botman kon ten Hag wel degelijk bekoren. Maar Botman wou zelf meer dan een reserverol voor dit jaar.

Ik heb mijn mening al zo vaak gegeven. Deze discussie heeft dan ook geen enkele zin om weer te gaan voeren.

Zoals ik van de week en al zo vaak heb geschreven. Een trainer is verantwoordelijk voor het goede en slechte. Hij krijgt van mij alle credits voor het goede, maar ook zeker is hij verantwoordelijk voor het slechte.

Nu is de tijd om het om te draaien, lukt dat mag hij blijven zitten, lukt dat niet moeten ze hem vervangen.

En ik heb er nooit anders over gesproken en gedacht dan op deze manier.
Dus dan had ten Hag geen plannen met Botman. Mogen aanblijven als 15de man is niet vertrouwen hebben of plannen hebben naar een basisplaats toewerken...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX, TOP OF FLOP ? ? ?









0.0082697