BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (KNVB-beker: woensdag 16 december 2020, 21:00); 5 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 16 december 2020 - 22:57   quote  deeplink  
Gelukkig deelt de scheidsrechter in de malaise.
remco k
 remco k - woensdag 16 december 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 22:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Onama verbloemd op onze slechte verdediging, echt het is achterin eredivisie niveau meer niet..
Toch is die ook niet heel geweldig dit seizoen.
Loetje
 Loetje - woensdag 16 december 2020 - 22:57   quote  deeplink  
Daar komt Ajax goed weg
Loetje
 Loetje - woensdag 16 december 2020 - 22:59   quote  deeplink  
Wat een ontzettend knappe overwinning van Ajax dit
pth
 pth - woensdag 16 december 2020 - 22:59   quote  deeplink  
Verschrikkelijke vertoning, die het ergste doet vrezen voor de nabije toekomst. Maar wel gewonnen dat dan weer wel. Was er helemaal doodziek van geweest als ze er ook nog uitgevlogen waren. Had je op 5-4 gewed, had je miljonair kunnen zijn!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 december 2020 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 22:53 schreef remco k het volgende:
Ajax echt niet goed.

Maar als er 1 ding is wat Ajax wel heeft bereikt onder ten Hag is dat het blijft knokken.
Inderdaad knokken ze onder ten Hag, dat moet je bij een andere trainer maar afwachten, maar ook zijn de combinaties om je vingers bij af te likken.

Tja hij is geen filmster maar moet dat dan?
remco k
 remco k - woensdag 16 december 2020 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad knokken ze onder ten Hag, dat moet je bij een andere trainer maar afwachten, maar ook zijn de combinaties om je vingers bij af te likken.

Tja hij is geen filmster maar moet dat dan?
Van mij niet.

Al heeft hij het defensief dit jaar heel matig voor elkaar en ook dat is zijn verantwoording.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 december 2020 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Van mij niet.

Al heeft hij het defensief dit jaar heel matig voor elkaar en ook dat is zijn verantwoording.
Hij komt kwaliteit te kort, ons centraal duo schiet op alle gebied te kort.. het was al een gok om met dit duo aan het seizoen te beginnen
pth
 pth - woensdag 16 december 2020 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 22:53 schreef remco k het volgende:
Ajax echt niet goed.

Maar als er 1 ding is wat Ajax wel heeft bereikt onder ten Hag is dat het blijft knokken.
Doen ze bij die havenslaven ook altijd. Vind ik ook geen reet aan om naar te kijken ...
Loetje
 Loetje - woensdag 16 december 2020 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:04 schreef pth het volgende:

[..]

Doen ze bij die havenslaven ook altijd. Vind ik ook geen reet aan om naar te kijken ...
Als het niet mooi kan, dan maar op werklust
pth
 pth - woensdag 16 december 2020 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als het niet mooi kan, dan maar op werklust
Zeker, maar graag als de uitzondering en niet als de regel.
Loetje
 Loetje - woensdag 16 december 2020 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:08 schreef pth het volgende:

[..]

Zeker, maar graag als de uitzondering en niet als de regel.
Geloof me dat dit ook niet als regel beschouwd wordt
Eide
 Eide - woensdag 16 december 2020 - 23:20   quote  deeplink  
Even denken hoor. Blunders gezien van:

Tagliafico
Rensch
Scherpen

en daarnaast tot twee keer toe allemachtig zwak verdedigen. Het is verdomme een mirakel dat je er vandaag niet genadeloos vanaf gaat. Wat een clowneske teringbende. Je zal wisselspeler zijn bij Ajax en vandaag een kans hebben je te laten zien... en dat op deze manier jezelf volledig en volkomen voor schut zetten. Maar als het nu alleen de wissels waren, maar Blind en Tagliafico waren ook dramatisch.

Het is dat Labyad, die verder geen bal heeft geraakt, twee maal als een echte spits scoort en Tadic en Antony beide een keer heel veel mazzel iets goeds deden. Anders ga je er vandaag gewoon met 1-4 vanaf. De goals van Labyad en laatse van Tadic waren prachtig maar zo-de-tering... dat waren dan ook de enige lichtpuntjes vandaag.

Als je zo speelt is elke tegenstander een enorme uitdaging.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 december 2020 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:20 schreef Eide het volgende:
Even denken hoor. Blunders gezien van:

Tagliafico
Rensch
Scherpen

en daarnaast tot twee keer toe allemachtig zwak verdedigen. Het is verdomme een mirakel dat je er vandaag niet genadeloos vanaf gaat. Wat een clowneske teringbende. Je zal wisselspeler zijn bij Ajax en vandaag een kans hebben je te laten zien... en dat op deze manier jezelf volledig en volkomen voor schut zetten. Maar als het nu alleen de wissels waren, maar Blind en Tagliafico waren ook dramatisch.

Het is dat Labyad, die verder geen bal heeft geraakt, twee maal als een echte spits scoort en Tadic en Antony beide een keer heel veel mazzel iets goeds deden. Anders ga je er vandaag gewoon met 1-4 vanaf. De goals van Labyad en laatse van Tadic waren prachtig maar zo-de-tering... dat waren dan ook de enige lichtpuntjes vandaag.

Als je zo speelt is elke tegenstander een enorme uitdaging.
Helemaal mee eens, je vergeet dan nog Schuurs die laat zich wel heel makkelijk passeren.
p111
 p111 - donderdag 17 december 2020 - 00:00   quote  deeplink  
Dit de aller slechtste verdediging van de laatste jaren,een schaamtelose vertoning.
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 00:11   quote  deeplink  
Ik heb genoten. Wat een spektakelstuk
... En wederom een berg aan ten haggelige momenten.

Wordt nog wat de rest van het seizoen.

Ben zo benieuwd wat een ieder roept als we het hele seizoen zo door modderen en we alles misgrijpen... Onee dan is ten hag toch wel steeds die geweldige trainer die met beperkt materiaal een huzarenstukje uithaalde en met een cluppie als Ajax de halve finale CL haalde...
Loetje
 Loetje - donderdag 17 december 2020 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 00:11 schreef AkaS het volgende:
Ik heb genoten. Wat een spektakelstuk
... En wederom een berg aan ten haggelige momenten.

Wordt nog wat de rest van het seizoen.

Ben zo benieuwd wat een ieder roept als we het hele seizoen zo door modderen en we alles misgrijpen... Onee dan is ten hag toch wel steeds die geweldige trainer die met beperkt materiaal een huzarenstukje uithaalde en met een cluppie als Ajax de halve finale CL haalde...
Van mij mag die er sowieso uit, totaal niet kapot van. Alleen probeer ik wel potje voor potje maar te bekijken hoe het gaat.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 december 2020 - 01:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:20 schreef Eide het volgende:
Even denken hoor. Blunders gezien van:

Tagliafico
Rensch
Scherpen

en daarnaast tot twee keer toe allemachtig zwak verdedigen. Het is verdomme een mirakel dat je er vandaag niet genadeloos vanaf gaat. Wat een clowneske teringbende. Je zal wisselspeler zijn bij Ajax en vandaag een kans hebben je te laten zien... en dat op deze manier jezelf volledig en volkomen voor schut zetten. Maar als het nu alleen de wissels waren, maar Blind en Tagliafico waren ook dramatisch.

Het is dat Labyad, die verder geen bal heeft geraakt, twee maal als een echte spits scoort en Tadic en Antony beide een keer heel veel mazzel iets goeds deden. Anders ga je er vandaag gewoon met 1-4 vanaf. De goals van Labyad en laatse van Tadic waren prachtig maar zo-de-tering... dat waren dan ook de enige lichtpuntjes vandaag.

Als je zo speelt is elke tegenstander een enorme uitdaging.
eens..
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 december 2020 - 01:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 00:11 schreef AkaS het volgende:
Ik heb genoten. Wat een spektakelstuk
... En wederom een berg aan ten haggelige momenten.

Wordt nog wat de rest van het seizoen.

Ben zo benieuwd wat een ieder roept als we het hele seizoen zo door modderen en we alles misgrijpen... Onee dan is ten hag toch wel steeds die geweldige trainer die met beperkt materiaal een huzarenstukje uithaalde en met een cluppie als Ajax de halve finale CL haalde...
met een b team had je nog met gemak moeten winnen van dit amateur optreden van utrecht, die waren ook zeer zwak...
remco k
 remco k - donderdag 17 december 2020 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij komt kwaliteit te kort, ons centraal duo schiet op alle gebied te kort.. het was al een gok om met dit duo aan het seizoen te beginnen
Ik denk dat er prima opties hebben.

Ik zou Alvarez wel naast Martinez willen zien.

En dan Blind naast Gravenberg en Klaassen op 10
remco k
 remco k - donderdag 17 december 2020 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:04 schreef pth het volgende:

[..]

Doen ze bij die havenslaven ook altijd. Vind ik ook geen reet aan om naar te kijken ...
Ajax speelt normaal heel leuk en goed voetbal om te zien. Aanvallend heb ik gisteren fantastische aanvallen en goals gezien.

Maar zonder de werklust die daarbij gebracht moet worden ga je niets winnen.

Dat is dus wel degelijk belangrijk en heeft ten Hag erin gekregen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 december 2020 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 december 2020 - 23:20 schreef Eide het volgende:
Even denken hoor. Blunders gezien van:

Tagliafico
Rensch
Scherpen

en daarnaast tot twee keer toe allemachtig zwak verdedigen. Het is verdomme een mirakel dat je er vandaag niet genadeloos vanaf gaat. Wat een clowneske teringbende. Je zal wisselspeler zijn bij Ajax en vandaag een kans hebben je te laten zien... en dat op deze manier jezelf volledig en volkomen voor schut zetten. Maar als het nu alleen de wissels waren, maar Blind en Tagliafico waren ook dramatisch.

Het is dat Labyad, die verder geen bal heeft geraakt, twee maal als een echte spits scoort en Tadic en Antony beide een keer heel veel mazzel iets goeds deden. Anders ga je er vandaag gewoon met 1-4 vanaf. De goals van Labyad en laatse van Tadic waren prachtig maar zo-de-tering... dat waren dan ook de enige lichtpuntjes vandaag.

Als je zo speelt is elke tegenstander een enorme uitdaging.
Deels gelijk ,maar je kan het ook omdraaien: Als onze verdediging niet zo loopt te
klungelen en Scherpen niet blundert, kan je ook zomaar met 5-1 winnen.
Met Steek of Onana had Utrecht niet 4x gescoord toch....?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 december 2020 - 12:44   quote  deeplink  
Als je verdediging goed is komt de doelman niet onder druk, niet vaak in een 1 op 1 situatie...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 17 december 2020 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 12:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Als je verdediging goed is komt de doelman niet onder druk, niet vaak in een 1 op 1 situatie...
dit dus....
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 december 2020 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 12:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Als je verdediging goed is komt de doelman niet onder druk, niet vaak in een 1 op 1 situatie...
als je doelman goed is verdedig je ook weer makkelijker... moet zeggen de kinderlijke fouten gisteren achterin hadden ook niet alles met scherpen te maken.. maar die heeft igg niet een hele sterkte indruk gemaakt gisteren..

maar goed, het is geweest... zondag ado, veel belangrijker..
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat er prima opties hebben.

Ik zou Alvarez wel naast Martinez willen zien.

En dan Blind naast Gravenberg en Klaassen op 10
Nu jij dit zo zegt... ik kan me niet herinneren dat hij ooit op 10 heeft gespeeld... Kan aan mij liggen. Maar met zijn handeling snelheid en techniek moet dat toch een plek voor hem zijn. Zou het weleens willen zien. En als het niet lukt heb ik weer een reden om die kale te bekritiseren... hahaha
p111
 p111 - donderdag 17 december 2020 - 17:54   quote  deeplink  
Scherpen is 18 jaar,dit wordt een hele goede keeper,is al weken de uitblinker bij jong Ajax,zodra die balkan keeper er in staat verliezen ze.Hij maakte gisteren 1 fout hij liet een bal los jammer.Maar dat mag als je 18 bent,de blunder die Onana maakte tegen Liverpool vond ik erger.
Eide
 Eide - donderdag 17 december 2020 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 17:54 schreef p111 het volgende:
Scherpen is 18 jaar,dit wordt een hele goede keeper,is al weken de uitblinker bij jong Ajax,zodra die balkan keeper er in staat verliezen ze.Hij maakte gisteren 1 fout hij liet een bal los jammer.Maar dat mag als je 18 bent,de blunder die Onana maakte tegen Liverpool vond ik erger.
Hij is 20, maar natuurlijk mag hij fouten maken. De andere goals had hij trouwens geen schuld. Gewoon kloten dat dit het debuut van die gozer overschaduwd. Ik vind hem in potentie een hele goede keeper. Hij heeft echter niet het niveau van Onana (ook 20 toen die debuteerde).
Loetje
 Loetje - donderdag 17 december 2020 - 18:38   quote  deeplink  
Ik vertik het ook om het alleen bij Scherpen te leggen. Als ik kijk wat er defensief op het middenveld en centraal achterin mis gaat, dat is echt te bizar voor woorden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 december 2020 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 18:38 schreef Loetje het volgende:
Ik vertik het ook om het alleen bij Scherpen te leggen. Als ik kijk wat er defensief op het middenveld en centraal achterin mis gaat, dat is echt te bizar voor woorden
Helemaal mee eens Brabo, ze worden kinderlijk voorbij gelopen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 december 2020 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - donderdag 17 december 2020 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 18:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Brabo, ze worden kinderlijk voorbij gelopen
Eens. En betreft het middenveld, daar staat ook iedereen zo ver uit elkaar of staan veel en veel te diep. Nemen de andere zijn positie niet over. Dat is net zo erg, want daardoor komen we zo vaak in ondertal of in de 1 tegen 1. Als je dan weet dat men dat defensief niet op kan lossen, moet je daar meer zekerheid inbouwen. Zo simpel is het.
remco k
 remco k - donderdag 17 december 2020 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 15:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nu jij dit zo zegt... ik kan me niet herinneren dat hij ooit op 10 heeft gespeeld... Kan aan mij liggen. Maar met zijn handeling snelheid en techniek moet dat toch een plek voor hem zijn. Zou het weleens willen zien. En als het niet lukt heb ik weer een reden om die kale te bekritiseren... hahaha
Klaassen niet op 10 gespeeld?

Daar heeft hij toch juist zijn hele vorige periode gespeeld?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 december 2020 - 19:17   quote  deeplink  
Klopt, in iedere geval bij Ajax.

Maar ik vind hem op 6 ook niet verkeerd, ik zie Kudus graag op 10.
remco k
 remco k - donderdag 17 december 2020 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 01:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

met een b team had je nog met gemak moeten winnen van dit amateur optreden van utrecht, die waren ook zeer zwak...
Nu ineens is Utrecht zwak?

Die hadden een paar dagen nog meer verdient tegen psv. En laden zich tegen Ajax alleen maar meer en beter op.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 december 2020 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu ineens is Utrecht zwak?

Die hadden een paar dagen nog meer verdient tegen psv. En laden zich tegen Ajax alleen maar meer en beter op.
ja sorry ik vond utrecht zwak... en onze verdediging nog zwakker...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 december 2020 door nummer10 --
AkaS
 AkaS - donderdag 17 december 2020 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu ineens is Utrecht zwak?

Die hadden een paar dagen nog meer verdient tegen psv. En laden zich tegen Ajax alleen maar meer en beter op.
En wat is je punt?
remco k
 remco k - vrijdag 18 december 2020 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 december 2020 - 23:12 schreef AkaS het volgende:

[..]

En wat is je punt?
Dat iedere tegenstander maar zwak of slecht wordt gemaakt en dat dit constant gebruikt wordt om Ajax slecht te praten.

Een Utrecht dat 4 goals maakt in een uitwedstrijd bij Ajax. Hoe vaak is dat eerder voorgenomen?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 december 2020 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2020 - 08:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat iedere tegenstander maar zwak of slecht wordt gemaakt en dat dit constant gebruikt wordt om Ajax slecht te praten.

Een Utrecht dat 4 goals maakt in een uitwedstrijd bij Ajax. Hoe vaak is dat eerder voorgenomen?
door uitgespeelde kansen ? of blunders van ons terwijl ze voor de rest gewoon best zwak waren..
remco k
 remco k - vrijdag 18 december 2020 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2020 - 11:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

door uitgespeelde kansen ? of blunders van ons terwijl ze voor de rest gewoon best zwak waren..
Of hadden ze nog veel kansen en speelden ze die gewoon niet goed uit..

Bij jou is echt altijd en zonder enige uitzondering het glas half leeg... Probeer hem eens half vol te krijgen man, wordt het allemaal een stuk leuker van.
Eide
 Eide - zaterdag 19 december 2020 - 23:44   quote  deeplink  
Ajax heeft een uitwedstrijd tegen AZ geloot voor de volgende ronde in de Beker. Dit moet en zal langs de moeilijkste weg gaan. Het zal Ajax ook weer niet overkomen.
Eide
 Eide - zondag 20 december 2020 - 00:00   quote  deeplink  
EpoiuSzXIAQ3-Og?format=jpg&name=medium

Januari was gelukkig nog geen belachelijke maand voor Ajax.
remco k
 remco k - zondag 20 december 2020 - 09:23   quote  deeplink  
Hoe verzinnen ze het. Man man.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 december 2020 - 09:39   quote  deeplink  
Daar lijkt het wel op, Feijenoord moet ook een prijs hebben ...
Gudde?
p111
 p111 - zondag 20 december 2020 - 10:13   quote  deeplink  
Mijn god,die maand januari word nog wat PPPFFF
Eide
 Eide - zondag 20 december 2020 - 10:36   quote  deeplink  
10-01: Ajax - PSV
14-01: Twente - Ajax
17-01: Ajax - Feyenoord
20-01: AZ- Ajaz (beker, exacte datum volgt)
24-01: Fortuna - Ajax
28-01: Ajax - Willem II
31-01: AZ - Ajax

Koekoek. Zeven wedstrijden in 21 dagen, waarvan 5 tegen de top 5 van het moment.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 december 2020 door Eide --
p111
 p111 - zondag 20 december 2020 - 10:54   quote  deeplink  
Ja dit wordt een horror maand.hopelijk dat de blessures wat minder zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 december 2020 - 12:20   quote  deeplink  
Dit geldt natuurlijk ook voor de concurrentie, nu moeten ze niet gaan zeuren...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5926
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (KNVB-beker: woensdag 16 december 2020, 21:00); 5 - 4









0.0093159