BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (donderdag 14 januari 2021, 20:00); 1 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 12 januari 2021 - 20:32   quote  deeplink  
FC-Twente-Ajax.jpg

Tijd voor revanche. Ajax verloor dit seizoen twee maal. Het eerste competitieverlies werd toegebracht door FC Twente die in de Johan Cruijff ArenA wonnen door goals van oud-Ajacied Menig. Makkelijk zal dat niet eens worden want FC Twente doet dit seizoen goed mee in de subtop. De aansluiting met de top 4 raakt weliswaar langzaam uit zicht, maar Twente strijd nog steeds om plaats 5 met AZ wat de aansluiting ook aan het verliezen is. In een week waar Ajax de klassieker nog gaat spelen, PSV en AZ elkaar nog tegenkomen is dit een wedstrijd die Ajax echt moet winnen om met een goed gevoel de aankomende zware weken in te gaan.

T0dtQuWD?format=png&name=small

FC Twente

FC Twente zit, na een zeer goede competitiestart, in een wisselvallige periode. De voorgaande zes wedstrijden leveren steeds verlies gevolgd door winst op. Met drie maal verlies en drie maal winst achtereenvolgens mag je rustig spreken van wisselvalligheid. Van AZ verliezen is dan misschien begrijpelijk, maar thuis van RKC en Sparta verliezen zal in Twente heel zwaar zijn gevallen. Voor RKC is de aankomende periode essentieel op zicht te houden op Europees voetbal. Omdat de topploegen nu pas tegen elkaar gaan spelen bestaat zeker de mogelijkheid dat een aantal ploegen punten gaan inleveren. Voor FC Twente is winnen dus niet een prettige bijkomstogheid, maar essentieel om zich te plaatsen voor Europees voetbal.

FC Twente speelt in een 4-3-3 formatie met een oud-Ajax-voorhoede als grote smaakmaker. De gehuurde Ajacied Danilo is ondertussen afgelost als topscorer in de Eredivisie maar staat nog altijd op 11 goals. Bovendien heeft Danilo 5 assists op z'n naam staan wat hem de belangrijkste aanvallende speler van Twente maakt. Oud-Ajacied Cerny volgt met 6 goals en 6 assists. Menig staat ook op 6 goals maar komt niet voor het de top van het assistklassement. Verder is het vermelden waar dat het centrale verdedigende duo van Twente bepaald niet kopsterk is. Twente verliest veel kopduels, mede veroorzaakt door een centraal duo van respectivelijk 180 en 183.

Ajax

Bij Ajax overheerst een bitterzoet gevoel na de topper tegen PSV. PSV was voetballend duidelijk beter dan PSV maar kreeg tot twee keer toe een goal tegen door verdedigend falen. De daaropvolgende remontada was goed voor het zelfvertrouwen van de ploeg en maakte de wedstrijd tot ene aantrakkelijk duel, maar het was volledig onnodig als geweest als Ajax wat sterker was begonnen en wat minder vaak open wordt gereten. PSV was zeker niet de eerste ploeg dit seizoen die dwars door het centrum wist te snijden. Het resuluaat was uiteindelijk okay, waardoor Ajax nog altijd de teugels in handen heeft in de Eredivisie. Om met vertrouwen naar de Klassieker te gaan is winst wel van groot belang.

Bij Ajax zal Sébastien Haller ongetwijfeld in de basis starten. De recordaankoop en grootverdiener maakte tegen PSV een uitstekende indruk. Neres wordt klaargestoomd voor een mogelijk rentree tegen Feyenoord en zal er nog niet bij zijn. Naast Haller zullen alle ogen op Mohammed Kudus zijn gericht. De Ghanees was speelde ronduit zwak bij zijn rentree tegen PSV. De vraag is of Erik ten Hag hem nu meteen opstelt om wedstrijdritme op te doen, of dat de Tukker toch weer kiest voor Promes of Labyad. Verder lijkt er weinig reden te zijn voor EtH om aan zijn basis te sleutelen.

Eerder dit seizoen verloor Ajax dus met 1-2. Voor de mensen die zelfkastijding beleiden; de samenvatting.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 januari 2021 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 12 januari 2021 - 20:39   quote  deeplink  
Inderdaad heel simpel. Er moet gewonnen worden.
remco k
 remco k - dinsdag 12 januari 2021 - 20:39   quote  deeplink  
Zeker nu ook Vitesse weer wint.
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 12 januari 2021 - 20:46   quote  deeplink  
Haller in de spits, Promes op 10 en de rest blijft staan lijkt me...
Oppassen voor de 3 voorin bij Twente...
1-3 winst.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 12 januari 2021 - 21:35   quote  deeplink  
1-4
freakie
 freakie - dinsdag 12 januari 2021 - 22:44   quote  deeplink  
1-7 voor Ajax. Minimaal, 6 keer Haller. Dan allemaal ophouden over Haller hahah. Grapje.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 12 januari 2021 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 22:44 schreef freakie het volgende:
1-7 voor Ajax. Minimaal, 6 keer Haller. Dan allemaal ophouden over Haller hahah. Grapje.
of 7-1 en 6 keer danillo en denkt ajax kut, 22.5 mil voor jan lul :P

Nee geintje, haller zal echt een prima speler zijn.. maar het is maar de vraag wat die bij ajax gaat laten zien natuurlijk.. en hoop super natuurlijk...
Pietje
 Pietje - dinsdag 12 januari 2021 - 23:48   quote  deeplink  
0-1 is genoeg voor mij. Dat betekent 3 belangrijke punten en nog steeds de koppositie!
freakie
 freakie - dinsdag 12 januari 2021 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 23:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

of 7-1 en 6 keer danillo en denkt ajax kut, 22.5 mil voor jan lul :P

Nee geintje, haller zal echt een prima speler zijn.. maar het is maar de vraag wat die bij ajax gaat laten zien natuurlijk.. en hoop super natuurlijk...
Ik ben daar serieus niet bang voor. Een degelijke spits die bij Ajax staat met ervaring moet makkelijk mee kunnen. Traore scoorde ze ook gewoon he. En ik denk dat het alleen maar beter kan. In ieder geval 6 keer beter dan Labyad in de spits en makkelijk 2 keer zo goed als Traore.
freakie
 freakie - dinsdag 12 januari 2021 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 23:48 schreef Pietje het volgende:
0-1 is genoeg voor mij. Dat betekent 3 belangrijke punten en nog steeds de koppositie!
Wat is dit nou voor een schijterige voorspelling zeg. Bahbahbahhhh. Minimaal 1-7.
Loetje
 Loetje - woensdag 13 januari 2021 - 00:10   quote  deeplink  
1-1
p111
 p111 - woensdag 13 januari 2021 - 09:30   quote  deeplink  
1-4 Geen wedtrijd op 70 % maar gewoon vole bak dan kan het niet mis gaan.
Pietje
 Pietje - woensdag 13 januari 2021 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 23:55 schreef freakie het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor een schijterige voorspelling zeg. Bahbahbahhhh. Minimaal 1-7.
De uitslag mag natuurlijk hoger worden. De wedstrijd zal echter lastig genoeg worden. Twente draait heel goed, met drie "Amsterdamse" spitsen en een zeer goede coach. Ik ben er beslist niet van overtuigd, dat Ajax "even" gaat winnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 13 januari 2021 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 23:55 schreef freakie het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor een schijterige voorspelling zeg. Bahbahbahhhh. Minimaal 1-7.
Hahaha nee hoor 1-4 is genoeg!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 13 januari 2021 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 00:10 schreef Loetje het volgende:
1-1
Kom Loetje, een keer positief amigo!
Pietje
 Pietje - woensdag 13 januari 2021 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 11:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha nee hoor 1-4 is genoeg!
Ik hoop oprecht dat jij het bij het juiste eind hebt vriend, maar Twente is een stugge ploeg hoor, die je niet zomaar even opzij zet. Dus Ajax zal er vanaf minuut één op moeten klappen en niet zo slap aan moeten beginnen zoals afgelopen zondag.
p111
 p111 - woensdag 13 januari 2021 - 12:58   quote  deeplink  
Twente is ook kwetsbaar,als het niet loopt worden die jonkies ongeduldig en maken ze fouten.Ajax zal ze nu niet meer onderschatten. Wordt gewoon 1-4
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 13 januari 2021 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 12:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat jij het bij het juiste eind hebt vriend, maar Twente is een stugge ploeg hoor, die je niet zomaar even opzij zet. Dus Ajax zal er vanaf minuut één op moeten klappen en niet zo slap aan moeten beginnen zoals afgelopen zondag.
Zolang de spelers zich niet volledig geven, en dat is menige wedstrijd geweest, kunnen we van elk team verliezen in de eredivisie.

Nu moeten ze wel want Vitesse staat met ons gelijk boven aan.
Na vanavond misschien PSV ook nog.
En dan hebben we Haller nog die hopelijk het team op sleeptouw neemt.

1-4

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 januari 2021 door Jack Huntelaar --
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 13 januari 2021 - 13:40   quote  deeplink  
Sterker nog...als PSV wint staan ze alleen bovenaan....tot morgenavond dan natuurlijk he;)
AkaS
 AkaS - woensdag 13 januari 2021 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 januari 2021 - 20:46 schreef bertus bikkel het volgende:
Haller in de spits, Promes op 10 en de rest blijft staan lijkt me...
Oppassen voor de 3 voorin bij Twente...
1-3 winst.
Sorry bikkel, ik denk dat Labyad een grotere billenmaat is van ten Hag
AkaS
 AkaS - woensdag 13 januari 2021 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 14:48 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sorry bikkel, ik denk dat Labyad een grotere billenmaat is van ten Hag
Deze gaat uiteraard falen en wordt dan gedurende de wedstrijd vervangen door Kudus en is de cirkel rond.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 13 januari 2021 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 14:50 schreef AkaS het volgende:

[..]

Deze gaat uiteraard falen en wordt dan gedurende de wedstrijd vervangen door Kudus en is de cirkel rond.
Kudus is beter ja, maar Kudus was geblesseerd en je kan niet altijd de beste 11 opstellen.
Al moet Kudus op dit moment weer terug op niveau komen.

Onze toptrainer heeft geen 22 spelers die van het zelfde niveau zijn, dit heeft geen enkel team op niveau in Nederland cq in Europa....

klaiber, Labyad, Promes, Rensch, Martinez en Alvarez zijn geen 1e keus maar soms moet hij enkele spelers inpassen omdat er geblesseerden zijn, niet in vorm of geschorst.
Soms laat onze toptrainer in een bekerduel de 2e keus spelen, om ze ook naar dat niveau te brengen.

Ook laat hij spelers op een andere positie spelen zodat ze in zekere mate multifunctioneel worden, geloof me er zit heus wel een gedachte achter al kunnen wij die niet altijd plaatsen van onze toptrainer!

Hahahaha

Ps. Niet alle ex Utrecht zijn 1e keus spelers, Labyad zit er tegen aan in zijn visie, Haller zeker en terecht natuurlijk, maar al had hij ergens anders gespeeld hadden ze hem nog gehaald vermoed ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 13 januari 2021 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - woensdag 13 januari 2021 - 16:15   quote  deeplink  
Kudus moet in ieder geval minuten maken zodat hij weer in vorm komt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 13 januari 2021 - 16:25   quote  deeplink  
Ook ik hoop dat Kudus speelminuten krijgt.
Denkelijk wordt het 1 -2 of 1 - 3.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 13 januari 2021 - 16:46   quote  deeplink  
Groots werk weer Eide, Chapeau!

Gaat waarschijnlijk een gelijkspel worden, denk 3-3
remco k
 remco k - woensdag 13 januari 2021 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 16:15 schreef p111 het volgende:
Kudus moet in ieder geval minuten maken zodat hij weer in vorm komt.
Hou er maar rekening mee dat kudus zondag pas weer minuten maakt. Komt net terug van een blessure en ze zijn voorzichtig met hem.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 13 januari 2021 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 januari 2021 - 17:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Hou er maar rekening mee dat kudus zondag pas weer minuten maakt. Komt net terug van een blessure en ze zijn voorzichtig met hem.
Dit zou wel eens heel goed kunnen
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 18:51   quote  deeplink  
Ajax dus met timber ipv Schuurs.

Ik vermoed niet om Schuurs te passeren maar om de snelheid en wendbaarheid voorin van Twente tegen te gaan.

Haller ook in de basis en labyad kind van de rekening. Promes op 10.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 14 januari 2021 - 18:52   quote  deeplink  
Eindelijk..eindelijk...het was een zware bevalling maar Jurriën Timber vervangt Perr Schuurs, succes vent!

Zoals verwacht wordt Labyad vervangen door Haller!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 14 januari 2021 door Jack Huntelaar --
Pietje
 Pietje - donderdag 14 januari 2021 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 18:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Eindelijk..eindelijk...het was een zware bevalling maar Jurriën Timber vervangt Perr Schuurs, succes vent!

Zoals verwacht wordt Labyad vervangen door Haller!
En zeer terecht!
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 14 januari 2021 - 18:58   quote  deeplink  
Ertc2WRXUAI6xYV?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - donderdag 14 januari 2021 - 19:03   quote  deeplink  
Timber ipv Schuurs. Rouleren door EtH of is Schuurs gepasseerd?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 14 januari 2021 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 18:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

En zeer terecht!
Top, nou hoop ik dat hij het Red natuurlijk!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 14 januari 2021 - 19:08   quote  deeplink  
Waar is Kudus gebleven???
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 19:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Waar is Kudus gebleven???
Zoals ik al zei. Die gaat heel rustig terug komen.
Eide
 Eide - donderdag 14 januari 2021 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 19:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Waar is Kudus gebleven???
uhhhh, goed punt.
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 19:03 schreef Eide het volgende:
Timber ipv Schuurs. Rouleren door EtH of is Schuurs gepasseerd?
Wat ik al schreef. Ik vermoed een tactische aanpassing aan Twente. Twente heeft geen lengte en wel veel wendbare spelers. Timber is snel en wendbaar en Schuurs is beiden niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 14 januari 2021 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 19:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat ik al schreef. Ik vermoed een tactische aanpassing aan Twente. Twente heeft geen lengte en wel veel wendbare spelers. Timber is snel en wendbaar en Schuurs is beiden niet.
Dit vermoed ik ook!
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 januari 2021 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 - 19:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Die gaat heel rustig terug komen.
rustig terugkomen... volledig hersteld en niet bij de selectie... hoe wil je dan rustig terugkomen als je geen speelminuten kan maken zo..
nummer10
 nummer10 - donderdag 14 januari 2021 - 19:38   quote  deeplink  
hoop dat het goed uitpakt..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 14 januari 2021 - 19:46   quote  deeplink  
succes mannen, mijn voorspelling:
2-3
1-4 of
0-5
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 14 januari 2021 - 20:01   quote  deeplink  
1 -2 . Wel jammer dat Kudus er niet bij is.
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 20:08   quote  deeplink  
BAM.
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 20:08   quote  deeplink  
Zo maak je dus je eerste kans in een wedstrijd af.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 14 januari 2021 - 20:09   quote  deeplink  
Ja, 0 - 1. Wel lekker dat Haller erbij is.
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 20:17   quote  deeplink  
Knappe bal van blind. Promes veel te snel en onrustig.
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 20:21   quote  deeplink  
En dat is dan weer heel slecht van blind. Lost het zelf op maar wat stom balverlies.
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 20:26   quote  deeplink  
Gravenberg en Promes wel heel erg slordig hoor.
remco k
 remco k - donderdag 14 januari 2021 - 20:28   quote  deeplink  
Pff. Je moet nu wel die tweede maken.

Dit lijkt wel op Drommel inschieten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 14 januari 2021 - 20:31   quote  deeplink  
We creeren wel aardig wat kansen, naar er moeten er wel een paar in gaan nu

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (donderdag 14 januari 2021, 20:00); 1 - 3









0.0079810