BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Marino Pusic topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 februari 2021 - 13:15   quote  deeplink  
Marino Pusic is per direct vertrokken bij AZ, zo meldt de Alkmaarse club via de officiële kanalen. De assistent-trainer vertrekt na het seizoen naar Feyenoord, waar hij opnieuw gaat fungeren als assistent van Arne Slot.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 februari 2021 - 13:15   quote  deeplink  
Welkom
piet de paler
 piet de paler - maandag 01 februari 2021 - 13:19   quote  deeplink  
Wat een provincie club dat AZ ' zakelijk had je hem toch gewoon kunnen laten zitten
VVout
 VVout - maandag 01 februari 2021 - 14:48   quote  deeplink  
Gelijke monniken gelijke kazen moet ze gedacht hebben.
R()b
 R()b - maandag 01 februari 2021 - 15:05   quote  deeplink  
Ruzie met de top 3 in Nederland doen ze goed daar.
Provincie altijd arrogant na een leuk jaartje voetbal.
pat
 pat - maandag 01 februari 2021 - 16:05   quote  deeplink  
let op mijn woorden, eenhoorn wordt onze nieuwe algemene directeur, dat zou helemaal een grap zijn toch hahaha

wat boeit het nou, ze zijn er.

welkom
Joszef Kiprich
 Joszef Kiprich - zondag 07 november 2021 - 19:00   quote  deeplink  
Held
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 november 2021 - 19:00   quote  deeplink  
d:-)))))
van geil
 van geil - zondag 07 november 2021 - 19:02   quote  deeplink  
Up
CobusIII
 CobusIII - zondag 07 november 2021 - 19:43   quote  deeplink  
Zijn inbreng moet niet onderschat worden...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 07 november 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 19:43 schreef CobusIII het volgende:
Zijn inbreng moet niet onderschat worden...
Dat heb ik ook gezien vandaag.
Heerlijke emotie die man.
MMM
 MMM - zondag 07 november 2021 - 21:17   quote  deeplink  
Schitterend haha
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 februari 2022 - 14:50   quote  deeplink  
Ook verlengd met Arne..
van geil
 van geil - maandag 14 maart 2022 - 09:48   quote  deeplink  
up
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 augustus 2022 - 10:56   quote  deeplink  
Marino Pusic is een van de kandidaten voor het hoofdtrainerschap bij Fortuna Sittard. Dat meldt Geert Transfermarkt op Twitter.
piet de paler
 piet de paler - maandag 29 augustus 2022 - 13:13   quote  deeplink  
Doorschuiven v Persie en de Wolf ?
kenny
 kenny - maandag 29 augustus 2022 - 13:38   quote  deeplink  
als Pusic slim is stapt hij daar nooit in , die turken maken er een zooitje van daar in limburg
daarbij kan Pusic misschien Slot weer opvolgen in de toekomst
Stylzz
 Stylzz - maandag 29 augustus 2022 - 13:41   quote  deeplink  
Gaat ie niet doen denk ik.
Plus Geert TM. tja
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 augustus 2022 - 13:42   quote  deeplink  
Moet e zeker niet doen
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 29 augustus 2022 - 13:51   quote  deeplink  
tja, als er een mooie kans voorbij komt moet je het je assistent trainer op een gegeven moment gunnen denk ik. Nou zou ik Fortuna om bovenstaande redenen niet zo aantrekkelijk vinden.
MightyAce
 MightyAce - maandag 29 augustus 2022 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2022 - 10:56 schreef RenatoBos het volgende:
Marino Pusic is een van de kandidaten voor het hoofdtrainerschap bij Fortuna Sittard. Dat meldt Geert Transfermarkt op Twitter.
Kan wel goed rellen, de vraag is kan ie ook tüteren?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 augustus 2022 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 augustus 2022 - 13:51 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
tja, als er een mooie kans voorbij komt moet je het je assistent trainer op een gegeven moment gunnen denk ik. Nou zou ik Fortuna om bovenstaande redenen niet zo aantrekkelijk vinden.
Eens, precies zoals je het zegt op Fortuna na met die Turk daar..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 29 augustus 2022 - 18:45   quote  deeplink  
Zou een aderlating voor Feyenoord zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 30 augustus 2022 - 18:02   quote  deeplink  
Feyenoord wil het contract verlengen van Marino Pusic. De assistent-trainer heeft nu een verbintenis tot medio 2024, maar de Rotterdamse club wil die graag openbreken. Pusic heeft de intentie om langer actief te blijven in De Kuip.

Dit meldt Voetbal International. Pusic heeft het enorm naar zijn zin bij Feyenoord als assistent-trainer van Arne Slot. De hoofdtrainer verlengde zelf onlangs zijn contract tot medio 2025 en Pusic moet volgen. De geruchten dat Nederlands-Kroatische oefenmeester en overstap gaat maken naar Fortuna Sittard zijn onzin.

''Nu heb ik geen rechtstreeks contact gehad met Fortuna, dus ik weet niet wat er waar is van de geruchten dat ik in beeld ben'', vertelt de 51-jarige Pusic. ''Wel heb ik aanbiedingen gehad van clubs uit Zuid-Europa. Die heb ik geweigerd. Het is niet dat ik geen ambities heb als trainer, maar ik ben gelukkig bij Feyenoord. Er moet echt iets bijzonders komen, wil ik verder gaan kijken. Dat is nu niet aan de orde.''
bultage
 bultage - woensdag 31 augustus 2022 - 11:27   quote  deeplink  
Heb gelezen dat hij 7 talen vloeiend spreekt. Enig idee welke? Handig met dit "vreemdelingen-elftal"
MightyAce
 MightyAce - woensdag 31 augustus 2022 - 15:10   quote  deeplink  
Nederlands en 6 straattalen
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 19 september 2022 - 15:58   quote  deeplink  
Marino Pusic is al jaren de assistent van Arne Slot. Eerst bij AZ en nu bij Feyenoord. De geboren Bosniër valt vooral op door zijn bevlogenheid.

Bekend is zijn vreugde uitbarsting toen Feyenoord in blessuretijd zijn voormalig werkgever AZ versloeg (2-1). Maar ook zijn opstootje in de rust van de Conference League wedstrijd tegen Slavia Praag (3-3-), dat hem een rode kaart opleverde. Bij Pusic ligt de emotie aan de oppervlakte, zo vertelt hij aan Feyenoord Magazine.

“Misschien voelen en vullen Arne Slot en ik elkaar juist daarom heel goed aan. Hij is wat rationeler ingesteld, ik wat emotioneler. Wij zijn op die manier complementair aan elkaar. Ik ondersteun Arne op alle vlakken, om hem in zijn kracht te laten komen. Als je complementair bent aan elkaar, vorm je een vereende kracht. Dat vind ik belangrijk, want dan kun je met elkaar het maximale uit een groep halen“.

Pusic voelt zich op zijn plek in de staf van Arne Slot. “Deze functie kan ik niet bij iedereen invullen. Dat wil ik ook niet en ga ik ook niet doen”. Hij liet er zelfs een baan als hoofdcoach voor lopen. “Een hoofdtrainer moet bij je passen als je zijn assistent wilt zijn. Arne en ik kwamen elkaar tegen bij een voetbalsymposium en spraken elkaar kort over voetbal. Het was meteen een fijn gesprek. Na mijn periode als hoofdcoach bij FC Twente had ik aanbiedingen om hoofdtrainer te worden en die bespraken we met elkaar, terwijl hij nog een assistent bij AZ zocht. Hij belde me een paar weken later en vroeg me of ik met hem wilde samenwerken. Na wat bedenktijd heb ik op gevoel ‘ja’ gezegd en dat gaat goed tot op de dag van vandaag. Dat is best bijzonder. We weten dat we van elkaar op aan kunnen”.
CobusIII
 CobusIII - maandag 19 september 2022 - 16:04   quote  deeplink  
goede gast en zijn inbreng wordt onderschat..
van geil
 van geil - zaterdag 22 oktober 2022 - 19:32   quote  deeplink  
Waardeloos vandaag
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 22 oktober 2022 - 19:48   quote  deeplink  
Volgens mij was de 2de helft zijn plan.
van geil
 van geil - zondag 23 oktober 2022 - 10:00   quote  deeplink  
Optreden
van geil
 van geil - donderdag 10 november 2022 - 19:44   quote  deeplink  
Slaat de 4e man neer.
van geil
 van geil - zaterdag 11 maart 2023 - 09:32   quote  deeplink  
Verantwoordelijk voor de beslissende wissel
Slot wilde eigenlijk niet, Marino moest hem overtuigen.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 maart 2023 - 17:51   quote  deeplink  
Pušić verlengt contract bij Feyenoord

092-ECFD8-4007-4-BF0-96-C6-FE3-FB4-E4265-D.webp

Marino Pušić heeft zijn lopende contract met één jaar verlengd, zo maken de Rotterdammers bekend op de officiële website. De 51-jarige Nederlands-Kroatische assistent-trainer ligt daardoor net als hoofdtrainer Arne Slot nog tot medio 2025 vast in De Kuip.

''Ik voel me heel erg op mijn plek bij Feyenoord'', vertelt Pušić. ''Elke dag stap ik weer met plezier het veld op en de samenwerking met de spelers en de rest van de staf is ongelofelijk prettig. Dat de club ook met mij verder wil zie ik als een bevestiging voor de weg die we met z’n allen zijn ingeslagen. Daar wil ik graag nog langer onderdeel van uitmaken en bouwen aan nog meer succes.''

De in Mostar, Bosnië-Herzegovina geboren Pušić is sinds de zomer van 2021 verbonden aan Feyenoord. Samen met hoofdtrainer Arne Slot, assistent-trainer John de Wolf, keeperstrainer Khalid Benlahsen en de afgelopen zomer ook bij het eerste elftal aangesloten assistent-trainer Sipke Hulshoff vormt bij de staf van Feyenoord 1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 maart 2023 door RenatoBos --
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 15 maart 2023 - 18:17   quote  deeplink  
Uitstekende zet.
van geil
 van geil - woensdag 15 maart 2023 - 20:59   quote  deeplink  
Prima
ar
 ar - donderdag 16 maart 2023 - 21:00   quote  deeplink  
Zonder Slot volgend seizoen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 16 maart 2023 - 21:32   quote  deeplink  
Daar ben ik helemaal niet zo zeker van
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - donderdag 16 maart 2023 - 21:42   quote  deeplink  
Met Arne de Champions League in
Bowie
 Bowie - donderdag 16 maart 2023 - 21:56   quote  deeplink  
Sinds AZ, de wijze van vertrek van beiden, zullen Slot en Pusic altijd samen blijven.
Ik zie zijn verlenging met 1 jaar als teken dat die 2 hebben besloten nog 1 seizoen hierna door te gaan, dan vertrek en kan de club voor allebei een afkoopsom bedingen, De 020 riooljournalisten praten nu al maanden over een vertrek van Slot deze zomer maar hij heeft zélf begin van dit seizoen verlengd met 1 jaar en nu zijn trouwe metgezel ook.
VVout
 VVout - vrijdag 17 maart 2023 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2023 - 21:00 schreef ar het volgende:
Zonder Slot volgend seizoen.
quote:
Op donderdag 16 maart 2023 - 21:32 schreef Stylzz het volgende:
Daar ben ik helemaal niet zo zeker van
quote:
Op donderdag 16 maart 2023 - 21:42 schreef Cruzcontrol het volgende:
Met Arne de Champions League in
Ik ga er ook voor dat Slot er nog een jaar aan vast plakt. Is nog wat moois neer te zetten met Feyenoord volgend seizoen en door het bijtekenen van Pusic ben ik hier alleen nog maar meer door overtuigd.
van geil
 van geil - vrijdag 17 maart 2023 - 14:55   quote  deeplink  
Kan, of Pusic neemt het stokje over???
van geil
 van geil - woensdag 19 april 2023 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2023 - 14:55 schreef van geil het volgende:
Kan, of Pusic neemt het stokje over???
...
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 22 juni 2023 - 11:53   quote  deeplink  
Pusic zag bijzonder moment: "Die avond heb ik dat echt ervaren"

IMG-0056.webp

Nadat Marino Pusic 42 wedstrijden hoofdtrainer was bij FC Twente, koos hij voor een nieuw avontuur. Dat avontuur ging hij aan met Arne Slot, onder wie hij nu al vier jaar de assistent-trainer is. Na een prachtig seizoen vertelt de assistent-trainer van Feyenoord meer over de manier van werken en zijn samenwerking met Slot.

''Prettig en succesvol'', zo beschrijft Pusic in de Met Open Vizier Podcast de samenwerking met Slot. ''Prettig in de zin dat we als mens elkaar heel goed aanvullen op karaktereigenschappen, vaardigheden en op belevingswerelden. Daarnaast hebben we een goede band met elkaar en weten we precies wat we aan elkaar hebben. Succesvol laten we eigenlijk al vier jaar lang zien, we tonen een bepaald spel dat wel voor resultaat kan zorgen. Dat is misschien het meest kenmerkende voor onze samenwerking.''

''Arne is echt een harde werker'', vervolgt de assistent-trainer als hij Slot omschrijft. ''Hij is een doorzetter en dat vind ik een kwaliteit. Een trainer die keihard werkt, niets aan toeval overlaat en heel diep de materie in gaat en daar ook zijn eigen filosofie op loslaat. Daarnaast vind ik zijn communicatieve vaardigheden uitstekend, zowel naar individu als naar de groep toe. In die communicatie is hij ook altijd oprecht en dat vind ik heel belangrijk.''

Voorbeeld
Vervolgens geeft Pusic een voorbeeld over een situatie waar Slot en hij elkaar goed aanvullen. ''We hadden het net bijvoorbeeld over een verdediger. Arne is een type trainer die heel graag de opbouw van achteruit goed verzorgd wil hebben en via daar tot kansen wil komen, zo denk ik ook. Alleen ik denk ook wat die man verdedigend kan opbrengen. Zijn eerste gedachte is aanvallende en opbouwende en ik wil even zien als wij de bal niet hebben wat hij dan kan.''

Voorbereiding op een wedstrijd
Als supporter is het niet gebruikelijk om mee te krijgen hoe een voorbereiding op de wedstrijd eraan toe gaat. Pusic vertelt in grote lijnen hoe deze verdeling is binnen de huidige staf van Feyenoord. "We hebben drie vaste momenten. Voorbespreking analyse tegenstander, voorbespreking standaardsituaties en dan doet Arne het eindgesprek richting de wedstrijd. Ondertussen hebben we diverse gesprekken 1 op 1 of per linie, waar we dan beelden laten zien en bespreken wat anders had gekund. We hebben dus drie vaste momenten en de andere moment zijn flexibel ingezet, afhankelijk van wie wat nodig heeft."

"Ik ben verantwoordelijk voor het coördineren van de analyse van de tegenstanders", licht Pusic zijn eigen rol toe. "Dit seizoen hebben we het zo gedaan dat Sipke één wedstrijd deed en ik de ander, omdat ik verantwoordelijk was deed ik wel de Europese wedstrijden. Dat vind ik zelf ook prettig omdat je een andere dynamiek hebt in de bespreking."

Bij iedere tegenstander worden ook de verdedigende en aanvallende standaardsituaties geanalyseerd.
 "De voorbereidende fase doen John de Wolf en Roderick, onze video-analist, altijd. Dat doen zij echt fantastisch. Ze zoeken echt alles uit voor mij en dan ga ik met ze zitten en werken we naar de finishing touch toe. Daarna ben ik de gene die het bespreekt."

Gezonde groepsdynamiek
Er zijn altijd momenten waar je merkt dat een groep onverslaanbaar is. Zo'n punt zag Pusic afgelopen seizoen ook bij Feyenoord. "Het was een moment tijdens ons winterkamp in Portugal. Er is een hele goede cohesie in het team en onderling in totaliteit. We hadden een afsluitende avond op het trainingskamp en toen werd er met elkaar gezongen op een dusdanig gepassioneerde manier dat de hele zaal veerde. Je voelde de energie van dit is een dusdanige eenheid en ik had echt het gevoel van ik wil het nog wel eens zien wie dit kan verstoren. Dat kun je niet beschrijven. Die gasten gaan echt door het vuur voor elkaar en die avond heb ik dat echt ervaren."

"Die groepscohesie is cruciaal. Als die niet in orde is, heeft elk minder resultaat een extra negatieve lading. Op het moment dat de cohesie oké is, mensen hun rollen geaccepteerd hebben en je een gezonde groepsdynamiek hebt, dan wordt je ook niet snel door een nederlaag uit balans gebracht."
MMM
 MMM - maandag 23 oktober 2023 - 17:19   quote  deeplink  
Shakhtar.

Ik hoop het niet..
Stylzz
 Stylzz - maandag 23 oktober 2023 - 17:28   quote  deeplink  
Top moment om daarheen te gaan 🤷🏽‍♂️
CobusIII
 CobusIII - maandag 23 oktober 2023 - 17:28   quote  deeplink  
Van Persie doorschuiven?
Wel een groot verlies als Pusic vertrekt..
Bowie
 Bowie - maandag 23 oktober 2023 - 17:30   quote  deeplink  
Hij zou toch wel gek zijn als ie dit doet.
Feyenoord en Slot verlaten voor een club in een oorlogsland, een oorlog die nog wel ff gaat duren.
Camouflage trainingspak mee.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 23 oktober 2023 - 17:31   quote  deeplink  
Qua club een mooie kans, al is het niet echt de regio waar je momenteel werkzaam wil zijn. Maar goed, een assistent moet zonder al te veel problemen vervangen kunnen worden.
piet de paler
 piet de paler - maandag 23 oktober 2023 - 18:03   quote  deeplink  
Ik begrijp alleen niet waarom Feyenoord die gozert van ADO in de staf heeft genomen
Mo Hamdi
Bij ADO was het ook geen succes

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 oktober 2023 door piet de paler --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Officiële Marino Pusic topic









0.0088448