BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Lille OSC (donderdag 25 februari, 18.55 uur) Europa League 2-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - maandag 22 februari 2021 - 16:42   quote  deeplink  
card-ajax-lille-EL-20-21.jpg

Datum en tijdstip: Donderdag 25 februari 2021, 18.55 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Scheidsrechter: William Collum
Competitie: UEFA Europa League

De wedstrijd:
De wedstrijd tussen Ajax en Lille is een belangrijke in een serie van 3 wedstrijden die toch wel beslissend kunnen zijn voor het verloop van dit seizoen. Bij minimaal een gelijkspel of een 0-1 nederlaag plaatst Ajax zich bij de laatste 16 van Europa, om 3 dagen later PSV de definitieve knock-out te kunnen geven in de competitie. Enkele dagen later kan Ajax in Heerenveen de bekerfinale veiligstellen tegen de plaatselijke SC.

Lille was voor Ajax lang een onbekende tegenstander, maar in anderhalf jaar gaat men elkaar ineens 4x kruisen. Vorig jaar in de Champions League won Ajax thuis met 3-0 en uit met 0-2. Vorige week won een sterk Ajax uit met 1-2 in Noord Frankrijk bij Lille. Ajax kwam na 73 minuten op een onnodige 1-0 achterstand door een fout van Tagliafico, die deze wedstrijd niet lijkt te gaan halen, maar kwam via een discutabele penalty van Tadic en een prima goal van Brobbey alsnog in een zetel terecht.

Ons aller Ajax
Wie Ajax in december zag voetballen en in januari de eerste 25 minuten tegen PSV zag, dacht dat het seizoen op een ware catastrofe zou gaan uitlopen. Echter, hoe anders is het een kleine anderhalve maand later?!

Ajax kwam de januari maand uitstekend door en is februari ook uitstekend begonnen en de komende week zal duidelijk worden of het een mooi, zeer mooi of misschien toch een kloteseizoen gaat worden. Ajax speelt in al de 3 de actieve competities waarin het nog meedoet, namelijk een wedstrijd.

Een van de spelers die in dit succes genoemd mag worden, is absoluut Edson Alvarez. De Mexicaan lijkt de absolute missing link in het elftal en niet geheel voor het eerst valt Ajax als puzzel in elkaar nadat de 6 positie juist is ingevuld.

Ook iets wat opvalt, is dat Ten Hag Daley Blind nooit als middenvelder zag, maar het min of meer een zekerheidje lijkt te zijn in de nieuwe zogeheten 'Europese variant'. Een variant die ook in de grote competitiewedstrijden lijkt te worden ingezet. Ryan Gravenberch zou wel eens het kind van de rekening kunnen gaan worden. Hij kan waanzinnig mooi ballen, maar stabiel is het niet. Iets wat Ajax juist zo nodig heeft.

Tevens lijkt het duel voor Noussair Mazraoui en Nicolas Tagliafico te vroeg te gaan komen. Beiden spelers zijn geblesseerd. Bij Ajax ontbreken verder Haller vanwege het vergeten in te schrijven en Andre Onana door een dopingschorsing.

De vermoedelijke opstelling lijkt dan ook deze te zijn: Onana, Rensch, Timber, Martinez, Blind, Alvarez, Gravenberch, Klaassen, Antony, Tadic en Neres.

De tegenstander, Lille OSC
Lille is bezig aan een ongekend sterk seizoen. De Fransen wonnen in de Europa League al bij AC Milan met 0-3, inmiddels is het afgelopen weekend ook uitgelopen in Frankrijk op PSG. PSG verloor thuis met 0-2 van Monaco, Lille won echter met 1-4 bij Lorient waardoor de voorsprong op de regerend landskampioen nu 4 punten bedraagt. Tussenin staat Olympique Lyon op 3 punten van Lille.

Ergens denk ik, mede door het prima spel van Ajax, dat we afgelopen week niet het ware Lille hebben gezien. Als je de onbetwiste koploper bent van de nummer 5 competitie van Europa, is het aannemelijk dat Lille ook zeker anders voor de dag kan komen. Dat betekent dus ook dat er geen seconde gedacht mag worden dat Ajax er al is, want Lille kan echt wel wat. Voordeel zou wel kunnen zijn dat de Fransen moeten gaan komen. Ze hebben echter minstens 2 goals nodig in Amsterdam.

Tot slot
Tot slot is het leuk om nog even de highlights te bekijken van de 1-2 zege op Lille van vorige week. Bekijk hieronder de kleine samenvatting van die wedstrijd om alvast in de juiste mood te komen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 februari 2021 door Loetje --
Eide
 Eide - maandag 22 februari 2021 - 17:09   quote  deeplink  
Goed bezig man. Fijn dat het typen weer een beetje gaat.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 februari 2021 - 17:49   quote  deeplink  
Weer goed bezig Brabo!
nummer10
 nummer10 - maandag 22 februari 2021 - 19:02   quote  deeplink  
nice one loetje.. ik durf geen voorspelling te doen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 februari 2021 - 19:24   quote  deeplink  
Lille gaat anders deze wedstrijd in, ze zullen voorzichtig gaan aanvallen.
Daardoor krijgt Ajax meer kansen.

Ik hou het op 2-2
remco k
 remco k - maandag 22 februari 2021 - 19:44   quote  deeplink  
Ik heb totaal geen zin aan de spanning van net wel of net niet.

Maar heb ergens het idee dat Lille het echt anders gaat doen en het ons gigantisch moeilijk gaat maken.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 22 februari 2021 - 20:36   quote  deeplink  
Heel raar maar heb niet zulke goede herinneringen aan returns in Amsterdam na een Europese uitzege....
Ook in de poule fases van de CL vaak thuis minder dan uit. Vorige editie in de CL tegen Lille vond ik de uitwedstrijd beter van onze kant. Thuis wonnen we 3-0 Maar had net zo goed 0-3 kunnen zijn. Ik ben er nog niet gerust op...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 februari 2021 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 februari 2021 - 19:44 schreef remco k het volgende:
Ik heb totaal geen zin aan de spanning van net wel of net niet.

Maar heb ergens het idee dat Lille het echt anders gaat doen en het ons gigantisch moeilijk gaat maken.
Dat denk ik ook
p111
 p111 - maandag 22 februari 2021 - 23:11   quote  deeplink  
2-0 wij zijn te sterk voor Lille.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 februari 2021 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 februari 2021 - 23:11 schreef p111 het volgende:
2-0 wij zijn te sterk voor Lille.
Ik hoop het maar het kan zo maar zijn dat Lille er volle bak in gaat vliegen...
remco k
 remco k - dinsdag 23 februari 2021 - 07:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 februari 2021 - 23:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik hoop het maar het kan zo maar zijn dat Lille er volle bak in gaat vliegen...
Ook daarmee wint Lille niet ineens de wedstrijd automatisch.

Ik denk dat het gewoon een spannende pot gaat worden en een dubbeltje op zijn kant gaat zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 februari 2021 - 11:03   quote  deeplink  
Lille zal den kik er bovenop klappen, maar ze spelen alleen maar zonne voetbal, dat schiet niet op tegen Ajax, dat zo sterk aan de bal is. Het is anders als ze mandekking gaan spelen. Ben heel benieuwd hoe de wedstrijd gaat verlopen.
Ze moeten minimaal 2x scoren en hoe langer die goal uitblijft hoe minder geloof er zal zijn bij Lille.
Als Ajax heel snel een tegengoal krijgt, gaat het een lastige avond worden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 23 februari 2021 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 februari 2021 - 07:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook daarmee wint Lille niet ineens de wedstrijd automatisch.

Ik denk dat het gewoon een spannende pot gaat worden en een dubbeltje op zijn kant gaat zijn.
Dat zeg ik niet, natuurlijk krijgt Ajax daardoor kansen, ik geloof ook dat het spannend gaat worden.
Eide
 Eide - dinsdag 23 februari 2021 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 februari 2021 - 12:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, natuurlijk krijgt Ajax daardoor kansen, ik geloof ook dat het spannend gaat worden.
Eens, maar ik vind Ajax sinds de winterstop wel heel volwassen spelen. Het is niet meer dat typisch Nederlandse waar je met goed voetbal toch verliest.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 24 februari 2021 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 februari 2021 - 16:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, maar ik vind Ajax sinds de winterstop wel heel volwassen spelen. Het is niet meer dat typisch Nederlandse waar je met goed voetbal toch verliest.
Dit zag ik ook maar ben ergens nog steeds benauwd...
p111
 p111 - woensdag 24 februari 2021 - 13:00   quote  deeplink  
En volgens Boskamp die Lille regelmatig ziet voetballen in Frankrijk,spelen ze nooit anders als tegen Ajax echt de counterploeg van Frankrijk.
remco k
 remco k - woensdag 24 februari 2021 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 februari 2021 - 13:00 schreef p111 het volgende:
En volgens Boskamp die Lille regelmatig ziet voetballen in Frankrijk,spelen ze nooit anders als tegen Ajax echt de counterploeg van Frankrijk.
Dat is maar deels correct. Ze hebben echt we veel wedstrijden waarbij ze gewoon domineren en veel balbezit hebben.

Ze hebben er echter geen enkele moeite mee om de bal aan de tegenstander te laten.
Loetje
 Loetje - woensdag 24 februari 2021 - 18:29   quote  deeplink  
Ik wil zeggen, de laatste 3 competitiewedstrijden gewoon 58, 68 en 56% balbezit. Dat is gewoon erg veel
Eide
 Eide - donderdag 25 februari 2021 - 07:00   quote  deeplink  
Ajax kan tegen Lille nog geen beroep doen op Nicolás Tagliafico en Noussair Mazraoui. De vleugelverdedigers zijn nog niet hersteld van de blessures die ze onlangs opliepen.
Bron

Dan lijkt er een basisplaats voor Rensch te komen. Waarschijnlijk Blind op linksback, Martinez centraal en een middenveld met Alvarez, Gravenberch en Klaassen.
remco k
 remco k - donderdag 25 februari 2021 - 09:29   quote  deeplink  
Ik ben geen fan van Blind als linksback tegen het voetbal wat Lille speelt, ik denk dat hij daar juist in zijn zwakte kan komen te spelen..
jodocus
 jodocus - donderdag 25 februari 2021 - 09:41   quote  deeplink  
2-1
AkaS
 AkaS - donderdag 25 februari 2021 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 februari 2021 - 09:29 schreef remco k het volgende:
Ik ben geen fan van Blind als linksback tegen het voetbal wat Lille speelt, ik denk dat hij daar juist in zijn zwakte kan komen te spelen..
We gaan het meemaken Remco. Dit zijn wel de momenten waarop een coach zich kan onderscheiden en bewijzen door tactisch de juiste oplossing te kiezen. Het merendeel van de selectie is al jarenlang zijn selectie. Hij zou ze dus door en door moeten kennen.
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 februari 2021 - 09:29 schreef remco k het volgende:
Ik ben geen fan van Blind als linksback tegen het voetbal wat Lille speelt, ik denk dat hij daar juist in zijn zwakte kan komen te spelen..
Dat weet ik wel zeker.

Ik hoop ook oprecht dat Nico snel terug is, ondanks zijn vorm. En niet weer zo'n mysterieuze lange blessure zoals vaker.

Blind moet altijd in de as spelen vind ik, tenzij je tegenstander met 2 spitsen speelt.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 25 februari 2021 - 10:31   quote  deeplink  
Tja ik maak me toch wel zorgen om de blessure van Mazraoui. Een oog hersteld niet makkelijk of misschien wel helemaal niet.

Blind op linksback vind ik nog wel een risico tegen deze tegenstander
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 11:54   quote  deeplink  
Nous is niet sterk uit de winterstop gekomen, Rensch doet het geweldig. Daar maak ik me het minste druk over
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 25 februari 2021 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 februari 2021 - 11:54 schreef Loetje het volgende:
Nous is niet sterk uit de winterstop gekomen, Rensch doet het geweldig. Daar maak ik me het minste druk over
Ik vond hem toch wel aardig spelen Nous. Rensch doet het ook wel echt heel goed, dat geef ik wel toe en Klaiber, tja die is echt naar de achtergrond gegaan. Onnodige aankoop als je dat nu zo ziet, maarja die kan je ook altijd weer verkopen voor dezelfde prijs als dat je hem gekocht hebt
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 15:11   quote  deeplink  
Nous was voor de winterstop onze beste verdediger. Erna is het een stuk minder
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 15:11   quote  deeplink  
Klaiber heb ik nooit achter gestaan en dat weet iedereen hier
Eide
 Eide - donderdag 25 februari 2021 - 16:10   quote  deeplink  
Ik denk dat het wel goed komt met Blind op linksback. Hij is positioneel zo sterk en heeft zat loopvermogen. Bij de eerste pot tegen Lille was ruimte achter de verdediging geen enkel probleem. Ajax moet gewoon zorgen dat ze net zo gedisciplineerd spelen als de eerste wedstrijd.
p111
 p111 - donderdag 25 februari 2021 - 16:21   quote  deeplink  
Zo is dat,concentratie das alles
Eide
 Eide - donderdag 25 februari 2021 - 17:34   quote  deeplink  
EvFe7urXcAIfrnU?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - donderdag 25 februari 2021 - 17:36   quote  deeplink  
Als verwacht dus met

Stekelenburg
Rensch, Timber, Martinez, Blind
Alvarez, Klaassen, Gravenberch
Antony, Tadic, Neres
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 17:37   quote  deeplink  
Meest logische opstelling.

Hopen dat Gravenberch zijn niveau weer eens haalt.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 25 februari 2021 - 17:49   quote  deeplink  
Dat Zeker.....Ajax en een Europese voorsprong verdedigen....
Ben er nog niet zo zeker van...
Denk dat we zelf 2 goals moeten maken om door te gaan. Hou het op 2-2
Eide
 Eide - donderdag 25 februari 2021 - 17:56   quote  deeplink  
Opstelling Lille OSC

EvFfOFoWQAEenN-?format=jpg

Opvallend dat routinier en sterkhouder André niet speelt. Was geschorst voor het eerste duel. Met Ikone en Bradaric twee meer aanvallend ingestelde keuzes en de trage en weinig wendbare Fonte is centraal achterin ook geslachtofferd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 februari 2021 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 25 februari 2021 - 18:03   quote  deeplink  
Fonte is gisteren kennelijk geblesseerd geraakt op de laatste training.
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 18:04   quote  deeplink  
Nou, tijd om Europees thuis ook weer eens te presteren. Waar Ajax uit weergaloos presteert, is het thuis ruk
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 18:04   quote  deeplink  
Djalo moet ideaal zijn voor Tadic
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 18:07   quote  deeplink  
Maar je mist zo al met al best wat spelers door uiteenlopende redenen.

Vorige week 4, vandaag weer 4. Des te knapper als je door gaat
remco k
 remco k - donderdag 25 februari 2021 - 18:55   quote  deeplink  
Heel slecht gevoel over.
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 18:59   quote  deeplink  
Nou, dat is even 2 minuten non stop sufkutvoetbal zeg
remco k
 remco k - donderdag 25 februari 2021 - 19:01   quote  deeplink  
Pff. Dit lijkt verdoemd veel op proberen te overleven.
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 19:01   quote  deeplink  
Lille is in 5 minuten gevaarlijker geweest als vorige week bij elkaar. Kon ook niet anders.

Ajax stapt met name op het middenveld wel vaak niet goed. Daardoor ongekend veel ruimte
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 19:02   quote  deeplink  
Als dit voortduurt, zou ik Blind en Martinez omdraaien
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 25 februari 2021 - 19:03   quote  deeplink  
Ze begonnen totaal niet scherp!
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 februari 2021 - 19:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ze begonnen totaal niet scherp!
Maak er maar beginnen van. Ajax is geen schim van zichzelf.

0-1 is kwestie van tijd zo
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 25 februari 2021 - 19:06   quote  deeplink  
En ze moeten compacter staan
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 25 februari 2021 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 februari 2021 - 19:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maak er maar beginnen van. Ajax is geen schim van zichzelf.

0-1 is kwestie van tijd zo
Tja we de spelen weer thuis
remco k
 remco k - donderdag 25 februari 2021 - 19:07   quote  deeplink  
Ajax speelt echt ronduit slecht.

Je zit gewoon de ploeg hinken op 2 gedachten.
Loetje
 Loetje - donderdag 25 februari 2021 - 19:08   quote  deeplink  
Ik denk eerder dat dit met resultaat uit te maken hebben dan dat we thuis spelen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Lille OSC (donderdag 25 februari, 18.55 uur) Europa League 2-1









0.0092818