BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AS Roma - Ajax (donderdag 15 april, 21.00 uur) Europa League 1-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - donderdag 15 april 2021 - 23:41   quote  deeplink  
Grootste tijdrekker van allemaal....

MARTINEZ!!!!

Echt ongelofelijk @!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 april 2021 - 23:43   quote  deeplink  
Stelletje azijndrinkende wijven!
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 april 2021 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:41 schreef AkaS het volgende:
Grootste tijdrekker van allemaal....

MARTINEZ!!!!

Echt ongelofelijk @!!
Huh ? Hahaha
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 april 2021 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:43 schreef Ajax Warrior het volgende:
Stelletje azijndrinkende wijven!
Dat is tenhag die vind dat de 0-2 onterecht is afgekeurd ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 april 2021 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat is tenhag die vind dat de 0-2 onterecht is afgekeurd ;)
Neem nog een glas!
Loetje
 Loetje - donderdag 15 april 2021 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Kudus is toch gewoon een middenvelder met voetballend vermogen. Dat was toch nog geen alles of niets.

MaR ik kan snappen dat je tot de 85 minuut blijft zoeken. Maar als het dan nog niet is gelukt ga je het anders proberen. Dat dit niet gebeurt is naïviteit en je doet het bewust.
Kudus ging al dieper spelen dan Alvarez, ofwel het eerste signaal dat men vooruit moet.

Denk jij vooral dat het geen naïviteit is, ik denk en vind van wel. Godgruwelijk naïef zelfs
Loetje
 Loetje - donderdag 15 april 2021 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Blijkbaar is die kwaliteit er helemaal niet. Kwaliteit komt op de momenten dat het er echt toe doet altijd boven drijven.

En blijkbaar zijn ze daar dus niet goed genoeg voor op dit podium onder deze druk.
Maar je benoemd wel wekelijks dat Ajax meer dan genoeg kwaliteit heeft?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 april 2021 - 00:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Neem nog een glas!
Tenhag neem ik aan ? Zijn zijn woorden, niet de mijne hahaha

"Taylor oordeelde na het zien van de beelden dat Nicolás Tagliafico in de aanloop naar de goal een overtreding had gemaakt op Henrikh Mkhitaryan. Ten Hag reageerde woedend. "Dat doelpunt werd om onbegrijpelijke redenen afgekeurd", zegt de Ajax-trainer bij RTL7."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 april 2021 door nummer10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 april 2021 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 00:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tenhag neem ik aan ? Zijn zijn woorden, niet de mijne hahaha

"Taylor oordeelde na het zien van de beelden dat Nicolás Tagliafico in de aanloop naar de goal een overtreding had gemaakt op Henrikh Mkhitaryan. Ten Hag reageerde woedend. "Dat doelpunt werd om onbegrijpelijke redenen afgekeurd", zegt de Ajax-trainer bij RTL7."
Neem er nog 2 ouwe!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 april 2021 - 00:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 00:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Neem er nog 2 ouwe!
Op tenhag ?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 april 2021 - 00:43   quote  deeplink  
Ten Hag sluit af met een positieve noot. "Ik ben trots op ons spelniveau. We zitten echt in de goede richting, als team en als individu. Er zijn spelers die zich buitengewoon goed ontwikkelen en een heel hoog niveau halen.

Ik neem er nog 3 aw... Hahaha...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 april 2021 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 00:43 schreef nummer10 het volgende:
Ten Hag sluit af met een positieve noot. "Ik ben trots op ons spelniveau. We zitten echt in de goede richting, als team en als individu. Er zijn spelers die zich buitengewoon goed ontwikkelen en een heel hoog niveau halen.

Ik neem er nog 3 aw... Hahaha...
Bij jou helpt een heel vat niet eens om al het azijn uit je lichaam te krijgen!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 april 2021 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 00:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bij jou helpt een heel vat niet eens om al het azijn uit je lichaam te krijgen!
Dat iedereen zo happy word van een paar geile potjes in het jaar en daarom blind worden voor zijn rare uitspraken en keuzes is niet mijn probleem ;) en dan doel ik niet op jou, en ja ben blij met de titel als die komt, maar die hadden we ook gewoon gehad met een normale trainer die logische keuzes zou maken en normaal deed voor de camera..
wvb
 wvb - vrijdag 16 april 2021 - 06:00   quote  deeplink  
Ajax speelde niet goed over twee wedstrijden bezien.
Als het niveau de Hollandse competitie ook maar enigszins ontstijgt, dan zie je toch ook vaak dat Ajax niet door kan drukken en aanvallend absoluut geen vuist kan maken. Het ontbreekt dan aan echt pure klasse. Rome speelde uitgekookter en die z.g. verontwaardigde reacties van Ten Hag, sorry hoor, het is erg gespeeld, erg theatraal. Net of er een klein kind zit te jammeren en te huilen voor de camera. Alle Jezus wat een zielig gedoe, trek zelf het boetekleed eens een keer aan.
Traore die is nog niet goed genoeg voor RKC of WillemII, die man kan niet voetballen, niet om aan te gluren. Dan geef mijn KJH maar, die boezemt meer angst in bij verdedigers, was doorgaans veel efficiënter.
Het povere veldspel was een vervolg, op wat ik afgelopen zondag tegen RKC zag.
Toen was het lucky Ajax.
Een lichtpuntje, sommige Zuid-Amerikaanse bikkelaars, mouwen opstropen en onverdroten vechten, ploeteren en strijden. Duidelijk afkomstig uit een andere cultuur, hebben vaak een mentaliteit.
Neres helaas is ver van zijn ideale vorm af momenteel, dat gaat nog even duren, vooraleer hij weer vlamt.
Antony nou ja soms zie ik wat leuks, af en toe is het ook helemaal niks.
Die gehuurde speler van Valencia, ik heb nog geen enkel bijzonder spelmoment of vernuftige actie van hem gezien.Een strik erom en snel weer retour.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 april 2021 door wvb --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 april 2021 - 07:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 06:00 schreef wvb het volgende:
Ajax speelde niet goed over twee wedstrijden bezien.
Als het niveau de Hollandse competitie ook maar enigszins ontstijgt, dan zie je toch ook vaak dat Ajax niet door kan drukken en aanvallend absoluut geen vuist kan maken. Het ontbreekt dan aan echt pure klasse. Rome speelde uitgekookter en die z.g. verontwaardigde reacties van Ten Hag, sorry hoor, het is erg gespeeld, erg theatraal. Net of er een klein kind zit te jammeren en te huilen voor de camera. Alle Jezus wat een zielig gedoe, trek zelf het boetekleed eens een keer aan.
Traore die is nog niet goed genoeg voor RKC of WillemII, die man kan niet voetballen, niet om aan te gluren. Dan geef mijn KJH maar, die boezemt meer angst in bij verdedigers, was doorgaans veel efficiënter.
Het povere veldspel was een vervolg, op wat ik afgelopen zondag tegen RKC zag.
Toen was het lucky Ajax.
Een lichtpuntje, sommige Zuid-Amerikaanse bikkelaars, mouwen opstropen en onverdroten vechten, ploeteren en strijden. Duidelijk afkomstig uit een andere cultuur, hebben vaak een mentaliteit.
Neres helaas is ver van zijn ideale vorm af momenteel, dat gaat nog even duren, vooraleer hij weer vlamt.
Antony nou ja soms zie ik wat leuks, af en toe is het ook helemaal niks.
Die gehuurde speler van Valencia, ik heb nog geen enkel bijzonder spelmoment of vernuftige actie van hem gezien.Een strik erom en snel weer retour.
Hij komt van Sevilla maar inderdaad krijgt ook bijna geen minuten. Neres krijgt ze wel maar doet er geen fuck mee. Antony elke week slachtoffer terwijl hij meer laat zien dan Neres.
Kudus is na zijn blessure ook geen schim meer van de oude.

Gravenberch heeft ook zijn terugval te pakken door veel wedstrijden en omdat hij nog jong is.
Enige lichtpuntjes gisteren vond ik schuurs en in mindere mate Brobbey.
AkaS
 AkaS - vrijdag 16 april 2021 - 07:46   quote  deeplink  
Dan maar kampioen worden en het elftal verder uitbouwen voor een succesvol CL jaar komend seizoen.

Voor nu is het jammer. Tadic en Scherpen hebben het onbedoeld verneukt!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 16 april 2021 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 07:46 schreef AkaS het volgende:
Dan maar kampioen worden en het elftal verder uitbouwen voor een succesvol CL jaar komend seizoen.

Voor nu is het jammer. Tadic en Scherpen hebben het onbedoeld verneukt!
Kort, maar krachtig en nog waar ook ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 16 april 2021 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 06:00 schreef wvb het volgende:
Ajax speelde niet goed over twee wedstrijden bezien.
Als het niveau de Hollandse competitie ook maar enigszins ontstijgt, dan zie je toch ook vaak dat Ajax niet door kan drukken en aanvallend absoluut geen vuist kan maken. Het ontbreekt dan aan echt pure klasse. Rome speelde uitgekookter en die z.g. verontwaardigde reacties van Ten Hag, sorry hoor, het is erg gespeeld, erg theatraal. Net of er een klein kind zit te jammeren en te huilen voor de camera. Alle Jezus wat een zielig gedoe, trek zelf het boetekleed eens een keer aan.
Traore die is nog niet goed genoeg voor RKC of WillemII, die man kan niet voetballen, niet om aan te gluren. Dan geef mijn KJH maar, die boezemt meer angst in bij verdedigers, was doorgaans veel efficiënter.
Het povere veldspel was een vervolg, op wat ik afgelopen zondag tegen RKC zag.
Toen was het lucky Ajax.
Een lichtpuntje, sommige Zuid-Amerikaanse bikkelaars, mouwen opstropen en onverdroten vechten, ploeteren en strijden. Duidelijk afkomstig uit een andere cultuur, hebben vaak een mentaliteit.
Neres helaas is ver van zijn ideale vorm af momenteel, dat gaat nog even duren, vooraleer hij weer vlamt.
Antony nou ja soms zie ik wat leuks, af en toe is het ook helemaal niks.
Die gehuurde speler van Valencia, ik heb nog geen enkel bijzonder spelmoment of vernuftige actie van hem gezien.Een strik erom en snel weer retour.
Goed gezien makker!
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 16 april 2021 - 10:00   quote  deeplink  
Ajax heeft gewoon weinig geluk gehad in deze wedstrijden. Als Tadic de penalty had benut en Stekelenburg niet geblesseerd was geweest in de eerste wedstrijd, dan had Ajax gewoon van Roma gewonnen.
Roma heeft enorm veel geluk gehad, ze hebben alleen maar verdedigd,

Iedereen die de wedstrijd heeft gezien, weet dat dit een onverdiende overwinning is van Roma, maarja dat is voetbal. Ik denk als je 10 tegen Roma speelt, dat je er 5 wint 3x gelijk speelt en 2 x verliest
remco k
 remco k - vrijdag 16 april 2021 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ieder zijn mening.. ik denk er anders over en qua financiën ben je gewoon verplicht kampioen te worden met gemak zoals dit seizoen (hopelijk) en mag je niet zoon terugval hebben 2 jaar achter elkaar..
Terug val?

Je wint gewoon nog alles in de competitie en wordt pas in de kwartfinales uitgeschakeld.

Ajax mist ook gewoon 4/5 basis spelers om diverse redenen en wordt uitgeschakeld omdat je een penalty mist en je derde keeper een gigantische blunder maakt.

Je kan zondag gewoon de beker winnen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die doen alsof Ajax ineens kansloos is.
remco k
 remco k - vrijdag 16 april 2021 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat is tenhag die vind dat de 0-2 onterecht is afgekeurd ;)
Die scheids had dit in Engeland nooit afgefloten.
remco k
 remco k - vrijdag 16 april 2021 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 april 2021 - 23:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar je benoemd wel wekelijks dat Ajax meer dan genoeg kwaliteit heeft?
Ajax heeft ook voldoende kwaliteit. Maar blijkbaar niet voldoende in vorm of beschikbaar in deze tweeluik.
remco k
 remco k - vrijdag 16 april 2021 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 00:43 schreef nummer10 het volgende:
Ten Hag sluit af met een positieve noot. "Ik ben trots op ons spelniveau. We zitten echt in de goede richting, als team en als individu. Er zijn spelers die zich buitengewoon goed ontwikkelen en een heel hoog niveau halen.

Ik neem er nog 3 aw... Hahaha...
Is toch gewoon waar wat hij zegt.

Of ontwikkelen timber Martinez Alvarez en Rensch zich dit seizoen niet positief?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 april 2021 - 10:27   quote  deeplink  
Laten we voorop stellen dat ik ook enorm teleurgesteld ben in de wedstrijden tegen AS Roma en dat Ajax zelf schuld heeft aan de uitschakeling. En ook ik zie dat het zeker na de interlandbreak enorm slecht is en zelf ben ik ook enorm kritisch hierover.

MAAR .............

Ik ben eens verder gaan kijken. Dit was sinds 13 september inmiddels de 45ste officiële wedstrijd van Ajax, wat dus ongeveer neerkomt op 1 wedstrijd per 4,5 dag. Daar tussenin zitten ook nog enkele interlands waarbij spelers uitvliegen om voor hun landen uit te komen. Zeker na een seizoen die tussendoor werd afgebroken en waarbij zelfs een tijd de spelers niet samen mochten trainen is het niet raar dat de vermoeidheid inmiddels begint toe te slaan bij spelers. Je ziet dit niet alleen bij Ajax, maar ook bij andere topclubs in Europa. Je merkt gewoon aan alles dat de spelers op hun laatste tandvlees lopen en zich niet meer zo kunnen inspannen als eerder in het seizoen. Juist dat laatste beetje inspanning ontbreekt nu en natuurlijk frustreert dat ons als fans. Maar ik denk dat het conditioneel voor veel spelers gewoon op is nu. Vergeet ook niet dat er spelers zijn geweest die Corona hebben gehad en daarbij ook een groot deel van hun conditie hebben ingeleverd.

Het is mij dan ook een raadsel geweest dat de UEFA en FIFA er toch voor kozen om aan het einde van het seizoen nog een interlandbreak in te plannen terwijl clubs juist nu rust zouden kunnen gebruiken.

Voor Ajax rest nu enkel het aftellen van de wedstrijden tot de zomerstop. Even bijtanken en hopen dat de spelers de rust krijgen die ze verdienen. Helaas zal er een EK en de Olympische Spelen plaatsvinden en zullen er dus spelers zijn die deze rust niet krijgen. Ik hoop dat Ajax daaraan denkt in de voorbereiding en zijn spelers niet om de 2 tot 3 dagen een oefenwedstrijd laat spelen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 april 2021 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 10:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax heeft ook voldoende kwaliteit. Maar blijkbaar niet voldoende in vorm of beschikbaar in deze tweeluik.
Ik denk toch en/en. Ik vind een aantal echt tekort komen.

Een aantal vind ik ook echt goed.
p111
 p111 - vrijdag 16 april 2021 - 10:56   quote  deeplink  
Klopt helemaal dat ze op hun laatste benen lopen, maar Ten Hag had bv ook jongens als Rench en Gravenberch die 18 jaar zijn gewoon ook rust kunnen geven tegen clubs als RKC en Heerenveen enz want met gasten als Kudus en Klaiber en Ekkelenkamp/Taylor heb je genoeg achter de hand.Je ziet Gravenberch met de week achteruit gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 april 2021 door p111 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 16 april 2021 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 10:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laten we voorop stellen dat ik ook enorm teleurgesteld ben in de wedstrijden tegen AS Roma en dat Ajax zelf schuld heeft aan de uitschakeling. En ook ik zie dat het zeker na de interlandbreak enorm slecht is en zelf ben ik ook enorm kritisch hierover.

MAAR .............

Ik ben eens verder gaan kijken. Dit was sinds 13 september inmiddels de 45ste officiële wedstrijd van Ajax, wat dus ongeveer neerkomt op 1 wedstrijd per 4,5 dag. Daar tussenin zitten ook nog enkele interlands waarbij spelers uitvliegen om voor hun landen uit te komen. Zeker na een seizoen die tussendoor werd afgebroken en waarbij zelfs een tijd de spelers niet samen mochten trainen is het niet raar dat de vermoeidheid inmiddels begint toe te slaan bij spelers. Je ziet dit niet alleen bij Ajax, maar ook bij andere topclubs in Europa. Je merkt gewoon aan alles dat de spelers op hun laatste tandvlees lopen en zich niet meer zo kunnen inspannen als eerder in het seizoen. Juist dat laatste beetje inspanning ontbreekt nu en natuurlijk frustreert dat ons als fans. Maar ik denk dat het conditioneel voor veel spelers gewoon op is nu. Vergeet ook niet dat er spelers zijn geweest die Corona hebben gehad en daarbij ook een groot deel van hun conditie hebben ingeleverd.

Het is mij dan ook een raadsel geweest dat de UEFA en FIFA er toch voor kozen om aan het einde van het seizoen nog een interlandbreak in te plannen terwijl clubs juist nu rust zouden kunnen gebruiken.

Voor Ajax rest nu enkel het aftellen van de wedstrijden tot de zomerstop. Even bijtanken en hopen dat de spelers de rust krijgen die ze verdienen. Helaas zal er een EK en de Olympische Spelen plaatsvinden en zullen er dus spelers zijn die deze rust niet krijgen. Ik hoop dat Ajax daaraan denkt in de voorbereiding en zijn spelers niet om de 2 tot 3 dagen een oefenwedstrijd laat spelen.
Raadsel is: "follow the money"
AkaS
 AkaS - vrijdag 16 april 2021 - 14:14   quote  deeplink  
En nog even dit, 74ste minuut.... En ineens was het minuut 95 zonder dat er noemenswaardig werd gevoetbald. Typisch Italiaans ook.

Echt ook tenenkrommend.
AkaS
 AkaS - vrijdag 16 april 2021 - 14:14   quote  deeplink  
En nog even dit, 74ste minuut.... En ineens was het minuut 95 zonder dat er noemenswaardig werd gevoetbald. Typisch Italiaans ook.

Echt ook tenenkrommend.
AkaS
 AkaS - vrijdag 16 april 2021 - 14:14   quote  deeplink  
En nog even dit, 74ste minuut.... En ineens was het minuut 95 zonder dat er noemenswaardig werd gevoetbald. Typisch Italiaans ook.

Echt ook tenenkrommend.
AkaS
 AkaS - vrijdag 16 april 2021 - 14:14   quote  deeplink  
En nog even dit, 74ste minuut.... En ineens was het minuut 95 zonder dat er noemenswaardig werd gevoetbald. Typisch Italiaans ook.

Echt ook tenenkrommend.
AkaS
 AkaS - vrijdag 16 april 2021 - 14:16   quote  deeplink  
Oeps ging niet helemaal goed, excuus!
Eide
 Eide - vrijdag 16 april 2021 - 15:57   quote  deeplink  
Pfff, de dag erna en de irritatie zit mij nog hoog. Een kwartfinale in Europa is een prima resultaat. De manier waarop Ajax zich heeft laten piepelen zit mij wel dwars. Beter zijn, twee keer op voorsprong komen en je toch laten uitschakelen. Dan kan je eindeloos analyseren, maar dan was het toch niet goed genoeg.
Pietje
 Pietje - vrijdag 16 april 2021 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 10:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laten we voorop stellen dat ik ook enorm teleurgesteld ben in de wedstrijden tegen AS Roma en dat Ajax zelf schuld heeft aan de uitschakeling. En ook ik zie dat het zeker na de interlandbreak enorm slecht is en zelf ben ik ook enorm kritisch hierover.

MAAR .............

Ik ben eens verder gaan kijken. Dit was sinds 13 september inmiddels de 45ste officiële wedstrijd van Ajax, wat dus ongeveer neerkomt op 1 wedstrijd per 4,5 dag. Daar tussenin zitten ook nog enkele interlands waarbij spelers uitvliegen om voor hun landen uit te komen. Zeker na een seizoen die tussendoor werd afgebroken en waarbij zelfs een tijd de spelers niet samen mochten trainen is het niet raar dat de vermoeidheid inmiddels begint toe te slaan bij spelers. Je ziet dit niet alleen bij Ajax, maar ook bij andere topclubs in Europa. Je merkt gewoon aan alles dat de spelers op hun laatste tandvlees lopen en zich niet meer zo kunnen inspannen als eerder in het seizoen. Juist dat laatste beetje inspanning ontbreekt nu en natuurlijk frustreert dat ons als fans. Maar ik denk dat het conditioneel voor veel spelers gewoon op is nu. Vergeet ook niet dat er spelers zijn geweest die Corona hebben gehad en daarbij ook een groot deel van hun conditie hebben ingeleverd.

Het is mij dan ook een raadsel geweest dat de UEFA en FIFA er toch voor kozen om aan het einde van het seizoen nog een interlandbreak in te plannen terwijl clubs juist nu rust zouden kunnen gebruiken.

Voor Ajax rest nu enkel het aftellen van de wedstrijden tot de zomerstop. Even bijtanken en hopen dat de spelers de rust krijgen die ze verdienen. Helaas zal er een EK en de Olympische Spelen plaatsvinden en zullen er dus spelers zijn die deze rust niet krijgen. Ik hoop dat Ajax daaraan denkt in de voorbereiding en zijn spelers niet om de 2 tot 3 dagen een oefenwedstrijd laat spelen.
Een fraai stukje proza, Warrior.
Ik ben het voor de volle 100% met je eens.
Alles draait om geld en commercie, waarbij de belangen van spelers (in z'n algemeenheid) niet in ogenschouw worden genomen.

Wat dat betreft moest ik gisteravond lachen om mijn vrouw, die niks om sport geeft en al helemaal niet om voetbal. Zij zei: "moet Ajax nou alweer spelen? Het lijkt wel of ze iedere dag moeten".
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 16 april 2021 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 15:57 schreef Eide het volgende:
Pfff, de dag erna en de irritatie zit mij nog hoog. Een kwartfinale in Europa is een prima resultaat. De manier waarop Ajax zich heeft laten piepelen zit mij wel dwars. Beter zijn, twee keer op voorsprong komen en je toch laten uitschakelen. Dan kan je eindeloos analyseren, maar dan was het toch niet goed genoeg.
Klopt, Roma had maar weinig kansen en toch scoren ze.
Dus verdedigen we niet goed genoeg, of de backs stonden te hoog

Dus vond ik ons veel te naïef aanvallen/spelen in beide wedstrijden.
Het vuur was ook op want normaal is de balcirculatie hoger dit was duidelijk te zien.
En daarnaast missen we Daley, die sinds de interlands niet meer kon mee spelen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 april 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 16 april 2021 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 10:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laten we voorop stellen dat ik ook enorm teleurgesteld ben in de wedstrijden tegen AS Roma en dat Ajax zelf schuld heeft aan de uitschakeling. En ook ik zie dat het zeker na de interlandbreak enorm slecht is en zelf ben ik ook enorm kritisch hierover.

MAAR .............

Ik ben eens verder gaan kijken. Dit was sinds 13 september inmiddels de 45ste officiële wedstrijd van Ajax, wat dus ongeveer neerkomt op 1 wedstrijd per 4,5 dag. Daar tussenin zitten ook nog enkele interlands waarbij spelers uitvliegen om voor hun landen uit te komen. Zeker na een seizoen die tussendoor werd afgebroken en waarbij zelfs een tijd de spelers niet samen mochten trainen is het niet raar dat de vermoeidheid inmiddels begint toe te slaan bij spelers. Je ziet dit niet alleen bij Ajax, maar ook bij andere topclubs in Europa. Je merkt gewoon aan alles dat de spelers op hun laatste tandvlees lopen en zich niet meer zo kunnen inspannen als eerder in het seizoen. Juist dat laatste beetje inspanning ontbreekt nu en natuurlijk frustreert dat ons als fans. Maar ik denk dat het conditioneel voor veel spelers gewoon op is nu. Vergeet ook niet dat er spelers zijn geweest die Corona hebben gehad en daarbij ook een groot deel van hun conditie hebben ingeleverd.

Het is mij dan ook een raadsel geweest dat de UEFA en FIFA er toch voor kozen om aan het einde van het seizoen nog een interlandbreak in te plannen terwijl clubs juist nu rust zouden kunnen gebruiken.

Voor Ajax rest nu enkel het aftellen van de wedstrijden tot de zomerstop. Even bijtanken en hopen dat de spelers de rust krijgen die ze verdienen. Helaas zal er een EK en de Olympische Spelen plaatsvinden en zullen er dus spelers zijn die deze rust niet krijgen. Ik hoop dat Ajax daaraan denkt in de voorbereiding en zijn spelers niet om de 2 tot 3 dagen een oefenwedstrijd laat spelen.
Heeft er allemaal mee te maken..
remco k
 remco k - vrijdag 16 april 2021 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 10:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Laten we voorop stellen dat ik ook enorm teleurgesteld ben in de wedstrijden tegen AS Roma en dat Ajax zelf schuld heeft aan de uitschakeling. En ook ik zie dat het zeker na de interlandbreak enorm slecht is en zelf ben ik ook enorm kritisch hierover.

MAAR .............

Ik ben eens verder gaan kijken. Dit was sinds 13 september inmiddels de 45ste officiële wedstrijd van Ajax, wat dus ongeveer neerkomt op 1 wedstrijd per 4,5 dag. Daar tussenin zitten ook nog enkele interlands waarbij spelers uitvliegen om voor hun landen uit te komen. Zeker na een seizoen die tussendoor werd afgebroken en waarbij zelfs een tijd de spelers niet samen mochten trainen is het niet raar dat de vermoeidheid inmiddels begint toe te slaan bij spelers. Je ziet dit niet alleen bij Ajax, maar ook bij andere topclubs in Europa. Je merkt gewoon aan alles dat de spelers op hun laatste tandvlees lopen en zich niet meer zo kunnen inspannen als eerder in het seizoen. Juist dat laatste beetje inspanning ontbreekt nu en natuurlijk frustreert dat ons als fans. Maar ik denk dat het conditioneel voor veel spelers gewoon op is nu. Vergeet ook niet dat er spelers zijn geweest die Corona hebben gehad en daarbij ook een groot deel van hun conditie hebben ingeleverd.

Het is mij dan ook een raadsel geweest dat de UEFA en FIFA er toch voor kozen om aan het einde van het seizoen nog een interlandbreak in te plannen terwijl clubs juist nu rust zouden kunnen gebruiken.

Voor Ajax rest nu enkel het aftellen van de wedstrijden tot de zomerstop. Even bijtanken en hopen dat de spelers de rust krijgen die ze verdienen. Helaas zal er een EK en de Olympische Spelen plaatsvinden en zullen er dus spelers zijn die deze rust niet krijgen. Ik hoop dat Ajax daaraan denkt in de voorbereiding en zijn spelers niet om de 2 tot 3 dagen een oefenwedstrijd laat spelen.
Helemaal eens. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
remco k
 remco k - vrijdag 16 april 2021 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 17:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt, Roma had maar weinig kansen en toch scoren ze.
Dus verdedigen we niet goed genoeg, of de backs stonden te hoog

Dus vond ik ons veel te naïef aanvallen/spelen in beide wedstrijden.
Het vuur was ook op want normaal is de balcirculatie hoger dit was duidelijk te zien.
En daarnaast missen we Daley, die sinds de interlands niet meer kon mee spelen
Daar vallen de drie goals niet door toch. Heeft niks met backs te maken.

Naïef zou zijn om naar voren te blijven rennen als een kip zonder kop en je rest verdediging vergeten en dit bewust blijven doen. Dat is Ajax absoluut niet overkomen en Ajax geen moment echt overlopen of het moet de kans vanuit die eerste corner zijn.

Je verdedigd denk ik prima aangezien de tegenstander amper kansen krijgt.

Analyseer alle drie de tegengoals maar. Ze komen allemaal met geluk tot stand en niet zo’n beetje ook. Je maakt daarnaast zelf een kans of 12 niet af en mist een penalty op een 1-0 stand.

Volgens mij is dat het verhaal en dan mag iedereen de conclusie trekken zoals hij die wil trekken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 16 april 2021 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 19:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar vallen de drie goals niet door toch. Heeft niks met backs te maken.

Naïef zou zijn om naar voren te blijven rennen als een kip zonder kop en je rest verdediging vergeten en dit bewust blijven doen. Dat is Ajax absoluut niet overkomen en Ajax geen moment echt overlopen of het moet de kans vanuit die eerste corner zijn.

Je verdedigd denk ik prima aangezien de tegenstander amper kansen krijgt.

Analyseer alle drie de tegengoals maar. Ze komen allemaal met geluk tot stand en niet zo’n beetje ook. Je maakt daarnaast zelf een kans of 12 niet af en mist een penalty op een 1-0 stand.

Volgens mij is dat het verhaal en dan mag iedereen de conclusie trekken zoals hij die wil trekken.
Je hebt eerlijk gezegd wel een punt, omdat het tegen Roma was.
Speel je zo tegen Bayern Munchen, PSG om zo maar wat te noemen gaan we verdedigend de teil in.

Want neem mij niet kwalijk, we speelden tegen een subtopper uit Italië.

Toch kwam de tegengoal uit een rush, Timber moest achter z'n man aan, hij kwam niet op hem af nee hij moest achter hem aan, daardoor gleed hij uit, door Gravenbergh werd hij paniekerig van richting veranderd, toen werd het van dichtbij eenvoudig gelijk.

Spelen we tegen de top van Europa dan spelen we mijn inziens iets te aanvallend leuk om te zien maar 1 foutje voor in, Antony is daar een voorbeeld van en je hebt zo een tegengoal.
Niet in de Nederlandse competitie maar wel in Europa.
wvb
 wvb - zaterdag 17 april 2021 - 07:19   quote  deeplink  
Doordat we er nu al weer Europees uitliggen, zullen sommige dragende spelers, ambitie hebben om te vertrekken.
Ajax is geen topploeg.
De coach is geen top coach, hij zegt nooit onze ploeg speelde als een natte krant, er zijn altijd andere interne of externe oorzaken. Dat getalm, dat gehakkel en gedraal voor de camera, het doet soms zeer aan de ogen. Een beetje bescherming van je spelers kan geen kwaad, , je hoeft ze niet af te vallen, echter ze worden wel betaald voor het leveren van top prestaties.
Met dit spelers materiaal kun je geen .....league winnen.
Tadic in de spits, Brobbey in de spits, want hij gaat immers weg is armoede troef.
Scherpen in de goal onverantwoord, Schuurs voorstopper onverantwoord, maakt bijna iedere wedstrijd cruciale fouten. Klaiber hoe kun je die nu toch kopen, als er in de eigen jeugd veel beter rondloopt, wat een verkwisting van kapitaal.
Labyad, leuk voor Utrecht of RKC, toch geen speler om vele miljoenen voor neer te tellen, wat een verkwisting van kapitaal.
Martinez steekt er met kop en schouders bovenuit, ook qua inzet.
Hij zat echter toch ook vele maanden te banken.
De aankopen van Ten Hag moesten het veld sieren en het elftal complementeren, ook al waren ze kwalitatief van beduidend minder kaliber.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 april 2021 door wvb --
wvb
 wvb - zaterdag 17 april 2021 - 07:19   quote  deeplink  
Foutje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 april 2021 door wvb --
Eide
 Eide - zaterdag 17 april 2021 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 april 2021 - 07:19 schreef wvb het volgende:
Doordat we er nu al weer Europees uitliggen, zullen sommige dragende spelers, ambitie hebben om te vertrekken.
Dat is elk jaar zo, onegacht het resultaat. Er zijn niet zoveel clubs die echt met geld kunnen smijten.

quote:
Op zaterdag 17 april 2021 - 07:19 schreef wvb het volgende:
Ajax is geen topploeg.
In Europees verband niet, maar wel een vaste klant in de subtop wat een wereld van verschil is ten opzicht van 3 jaar geleden.
quote:
Op zaterdag 17 april 2021 - 07:19 schreef wvb het volgende:
De coach is geen top coach, hij zegt nooit onze ploeg speelde als een natte krant, er zijn altijd andere interne of externe oorzaken. Dat getalm, dat gehakkel en gedraal voor de camera, het doet soms zeer aan de ogen.
Dus dat EtH zijn spelersgroep niet afvalt is de reden dat hij geen topcoach is? Of dat hij niet heel makkelijk spreekt? Dat vind ik drogreneringen. Een trainer is top of niet op basis van de resultaten die hij behaald en de wijze waarop invulling wordt gegeven aan de ambities en doelstellingen van een club.

Of je dan fan bent van EtH is vraag twee. Ik weet dat veel Ajacieden niet met hem weglopen en dat is prima. Iedereen mag een mening hebben. Ik deel zelfs delen van de mening want ik vind persoonlijk ook dat EtH soms gekke dingen doet. Dat neemt niet weg dat de redenen die jij noemt geen indicator zijn of EtH het predicaat toptrainer verdient of niet.

quote:
Op zaterdag 17 april 2021 - 07:19 schreef wvb het volgende:
Met dit spelers materiaal kun je geen .....league winnen.
Tadic in de spits, Brobbey in de spits, want hij gaat immers weg is armoede troef.
Scherpen in de goal onverantwoord, Schuurs voorstopper onverantwoord, maakt bijna iedere wedstrijd cruciale fouten. Kaliber hoe kun je die nu toch kopen, als er in de eigen jeugd veel beter rondloopt, wat een verkwisting van kapitaal.
Labyad, leuk voor Utrecht of RKC, toch geen speler om vele miljoenen voor neer te tellen, wat een verkwisting van kapitaal.
Martinez steekt er met kop en schouders bovenuit, ook qua inzet.
Hij zat vele maanden, bijna een jaar op de bank.
De aankopen van Ten Hag moesten het veld sieren en het elftal complementeren, ook al waren ze kwalitatief van beduidend minder kaliber.
Dit is een opeenstapeling van vreemde uitspraken. Wat wil je nu eigenlijk zeggen over Tadic en Brobbey? En eigen jeugd? Jurrien en Quinten Timber zijn beide door Feyenoord opgeleid en door Ajax weggeplukt daar (al weer 7 jaar geleden). Vooral Jurrien ontwikkeld zich veel sneller dan iedereen had verwacht.

Schuurs is voor heel weinig geld opgehaald in Sittard en doet het prima. Ter vergelijking; Jan Vertonghen speelde als 20/21-jarige een verhuurseizoen bij RKC. De ontwikkeling van spelers verloopt niet via een vlakke curve en Schuurs afschrijven is erg prematuur.

Klaiber en Labyad zijn beide inderdaad niet van het niveau dat Ajax nastreeft, hoewel ze normaliter ook niet bij de eerste 16 of 17 spelers horen. In de breedte zijn het prima jongens waarbij vooral Labyad echt ook al wel heel belangrijk is geweest voor Ajax. Je verdient de transfersom op die jongens inderdaad niet terug, maar voor beide zijn geen alternatieven in de jeugd. Toch even kijken naar de bank tijdens AS Roma - Ajax: een paar blessures en EtH heeft alleen nog Jong Ajax-spelers op de bank.

Martinez heeft geen jaar op de bank gezeten. Dat is pure onzin. Hij speelde in speelronde 1 z'n eerste wedstrijd dit seizoen, zat rond de jaarwisseling 4 wedstrijden op de bank en speelde voor de winterstop wel weinig als basispeler. Hij speelde echter vrijwel elke wedstrijd. Ofwel; zoek even de statistieken na voordat je een uitspraak doet die ontoonbaar onjuist is.

Maar na dit alles: Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 april 2021 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 17 april 2021 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 april 2021 - 20:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je hebt eerlijk gezegd wel een punt, omdat het tegen Roma was.
Speel je zo tegen Bayern Munchen, PSG om zo maar wat te noemen gaan we verdedigend de teil in.

Want neem mij niet kwalijk, we speelden tegen een subtopper uit Italië.

Toch kwam de tegengoal uit een rush, Timber moest achter z'n man aan, hij kwam niet op hem af nee hij moest achter hem aan, daardoor gleed hij uit, door Gravenbergh werd hij paniekerig van richting veranderd, toen werd het van dichtbij eenvoudig gelijk.

Spelen we tegen de top van Europa dan spelen we mijn inziens iets te aanvallend leuk om te zien maar 1 foutje voor in, Antony is daar een voorbeeld van en je hebt zo een tegengoal.
Niet in de Nederlandse competitie maar wel in Europa.
Dat viel ook tegen Liverpool en Atalanta wel mee toch.

Het gaat toch niet zozeer om te aanvallend of te defensief. Het gaat erom hoe het staat. En dat was sinds januari echt een stuk beter dan daarvoor.

Maar goed. Je bent eruit geknikkerd, wonden likken en weer doorgaan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AS Roma - Ajax (donderdag 15 april, 21.00 uur) Europa League 1-1









0.0140349