BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Gernot Traunert///Held-topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 29 oktober 2023 - 15:21   quote  deeplink  
Das voetbal Piet, als ze goed spelen word dat gezegd net als ze slecht spelen word dat gezegd..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 29 oktober 2023 - 15:28   quote  deeplink  
Ik heb daar ook wel wat moeite mee .
Bv Nieuwkoop heeft nog geen 1 volledige wedstrijd gespeelt en word
nu al afgeschreven
Pedersen die 2 jaar lang als zwakste schakel was neergezet in nu opeens
een gemis.
MMM
 MMM - zondag 29 oktober 2023 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 oktober 2023 - 15:28 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik heb daar ook wel wat moeite mee .
Bv Nieuwkoop heeft nog geen 1 volledige wedstrijd gespeelt en word
nu al afgeschreven
Pedersen die 2 jaar lang als zwakste schakel was neergezet in nu opeens
een gemis.
Zeker niet. Maar in die potjes van Nieuwkoop zie ik ook niet dat het een vooruitgang is vooralsnog.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 29 oktober 2023 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 oktober 2023 - 15:47 schreef MMM het volgende:

[..]

Zeker niet. Maar in die potjes van Nieuwkoop zie ik ook niet dat het een vooruitgang is vooralsnog.
Nee valt niet te ontkennen inderdaad
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 30 oktober 2023 - 10:46   quote  deeplink  
In zo'n wedstrijd als Twente uit kan hij wel wat orde in de chaos scheppen.
Prima Eredivisie topper
piet de paler
 piet de paler - maandag 30 oktober 2023 - 13:30   quote  deeplink  
Hopelijk komt het nog goed met Nieuwkoop.
Trauner maar snel weer op het veld , en keuze tussen Zerrouki of Wiefer ?
Of vinden julle gewoon samen opstellen ?
MightyAce
 MightyAce - maandag 30 oktober 2023 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 - 13:30 schreef piet de paler het volgende:
Hopelijk komt het nog goed met Nieuwkoop.
Trauner maar snel weer op het veld , en keuze tussen Zerrouki of Wiefer ?
Of vinden julle gewoon samen opstellen ?
Tegen Lazio werkte die 2 wel, gisteren en eerder weer niet
DMD
 DMD - woensdag 01 november 2023 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 - 13:30 schreef piet de paler het volgende:
Hopelijk komt het nog goed met Nieuwkoop.
Trauner maar snel weer op het veld , en keuze tussen Zerrouki of Wiefer ?
Of vinden julle gewoon samen opstellen ?
Trauner is gewoon te belangrijk in de opbouw. Die speelt alles strak naar voren in de voeten en dit zorgt er meteen voor dat het spel zich afspeelt op de helft van de tegenstander. Dit is dus vooral belangrijk wanneer je tegen teams speelt die zich ingraven (zie Twente).

Geertruida mist dit gewoon in z'n spel. Die speelt of naar de back of naar Hancko, maar zelden geeft hij een strakke pas over de grond naar voren.

Omtrent Zerrouki & Wieffer;

Het kan wel samen alleen ze hebben nog steeds de neiging om op 1 lijn te staan voor dezelfde positie.

Tegen Lazio zag ik dat ze continue aan het afwisselen waren voor de 6 en 8 positie waardoor er makkelijk gevoetbald kon worden. Tegen Twente speelde ze beide weer als 2 controleurs op 1 lijn dus er was niemand die het spel kon verbinden naar de voorste linie.

Dit zorgde er dus voor dat de bal bijna alleen maar lang gegeven kon worden, omdat er dus eigenlijk zonder 8 gespeeld werd.
CobusIII
 CobusIII - donderdag 02 november 2023 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 18:23 schreef DMD het volgende:

[..]

Trauner is gewoon te belangrijk in de opbouw. Die speelt alles strak naar voren in de voeten en dit zorgt er meteen voor dat het spel zich afspeelt op de helft van de tegenstander. Dit is dus vooral belangrijk wanneer je tegen teams speelt die zich ingraven (zie Twente).

Geertruida mist dit gewoon in z'n spel. Die speelt of naar de back of naar Hancko, maar zelden geeft hij een strakke pas over de grond naar voren.

Omtrent Zerrouki & Wieffer;

Het kan wel samen alleen ze hebben nog steeds de neiging om op 1 lijn te staan voor dezelfde positie.

Tegen Lazio zag ik dat ze continue aan het afwisselen waren voor de 6 en 8 positie waardoor er makkelijk gevoetbald kon worden. Tegen Twente speelde ze beide weer als 2 controleurs op 1 lijn dus er was niemand die het spel kon verbinden naar de voorste linie.

Dit zorgde er dus voor dat de bal bijna alleen maar lang gegeven kon worden, omdat er dus eigenlijk zonder 8 gespeeld werd.
Helemaal eens met de hele post. Ik zou trauner overigens niet meteen laten beginnen tegen Lazio. Je moe moet wel wat ritme hebben.
Alexmem
 Alexmem - donderdag 02 november 2023 - 22:12   quote  deeplink  
Trauners probleem in Europa is best duidelijk toch? Speelt daar tegen veel betere spitsen dan in de Eredivisie. Die stuk voor stuk hem opzoeken omdat Hancko zowel snelweg als wendbaarder is. Verder wordt ie daar ook zelden gered door de doelman of een gelukje. Die goede spitsen maken ook allemaal klasse goals tegen ons.
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 03 november 2023 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2023 - 22:12 schreef Alexmem het volgende:
Trauners probleem in Europa is best duidelijk toch? Speelt daar tegen veel betere spitsen dan in de Eredivisie. Die stuk voor stuk hem opzoeken omdat Hancko zowel snelweg als wendbaarder is. Verder wordt ie daar ook zelden gered door de doelman of een gelukje. Die goede spitsen maken ook allemaal klasse goals tegen ons.
het zijn momentopnames...Hancko zag er tegen Twente ook niet goed uit bij de eerste goal. moeten we dan meteen zeggen dat hij niet geschikt is voor topwedstrijden en dat hij niet tegen de druk kan?
Trauner had pech dat hij de kopbal niet vol genoeg raakte omdat de bal (met wat mazzel) net over hem heen zeilde. We stonden toen in de finale. Daar zijn we deels ook door hem terecht gekomen.
Verdedigend gezien is hij ms iets minder dan Luts (grond duels), maar in de opbouw en in de omschakeling is hij behoorlijk wat beter.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 03 november 2023 - 14:41   quote  deeplink  
Niet bij de selectie
MMM
 MMM - vrijdag 03 november 2023 - 14:56   quote  deeplink  
Zorgwekkend aan het worden.
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 03 november 2023 - 15:44   quote  deeplink  
Achilleshiel.
bijft007
 bijft007 - vrijdag 03 november 2023 - 17:43   quote  deeplink  
Was er vooraf al bang voor, zn fysiek laat hem steeds vaker in de steek, met hem wel stuk sterker dan met Bart van rechts vind ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 november 2023 door bijft007 --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 november 2023 - 07:26   quote  deeplink  
Hoe veel beter aan de bal was t met hem erbij en Geert naar rechts.
Een verademing. Ik zou geen RB kopen maar een CV. Die gelijk aan trauner is.
En Geert of Bart op RB. Mocht Trauner weer geblesseerd raken heb je een tweede nodig en dat is Geert niet.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 08 november 2023 - 11:11   quote  deeplink  
Trauner...Wat blijkt die dan weer belangrijk in dit soort spanningsvolle potjes.
Rustig, nuchter spel. En je zag direct de omslag gister.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 november 2023 - 13:06   quote  deeplink  
Zou hij er zondag in staan ?
MightyAce
 MightyAce - woensdag 08 november 2023 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 november 2023 - 13:06 schreef piet de paler het volgende:
Zou hij er zondag in staan ?
Als 't kan dan verwacht ik dat hij start.
MMM
 MMM - woensdag 08 november 2023 - 14:08   quote  deeplink  
Ik hoop het. Daarna twee weken rust pakken.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 08 november 2023 - 17:15   quote  deeplink  
Op rechts moeten we denkelijk iets bijkopen vooral omdat Trauner geen 2 wedstrijden in een week kan spelen
En dan Geert in het midden speelt.
Dan heb je alleen nieuwkoop rechts.....Lopez is geen optie
Wie hebben we daar dan nog ?
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 november 2023 - 17:29   quote  deeplink  
Nee je moet dus iemand in t midden erbij want Geert moet lekker op rechts blijven.
CobusIII
 CobusIII - woensdag 08 november 2023 - 17:45   quote  deeplink  
het verschil was zo mooi te zien gisteren. Ik snap niet zo goed waar Beelen is in dit verhaal.
geertruida alleen nog bij uitzondering centraal. Ik zou zeggen trauner 1 en beelen 2 op de CV
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 08 november 2023 - 18:54   quote  deeplink  
Kan nog wel eens druk worden tijdens de winterstop…
bijft007
 bijft007 - woensdag 08 november 2023 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 november 2023 - 17:29 schreef Stylzz het volgende:
Nee je moet dus iemand in t midden erbij want Geert moet lekker op rechts blijven.
Gelukkig, ik dacht dat ik de enigste daarin was, ik vind Geert door hoe hij speelt op rechts beter tov veel analisten enzo, ook omdat het net iets teveel risico is door hoe hij opkomt en instapt, ook omdat hij het liefst iets langer loopt soms met de bal dus is dan de back beter voor hem kan hij vandaar inschuiven naar het middenveld

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 november 2023 door bijft007 --
bijft007
 bijft007 - woensdag 08 november 2023 - 19:13   quote  deeplink  
En daarbij speelt in ieder geval trauner bij de opbouw dan lekker snel en direct, aannemen en lekkere harde pass op wiefer etc

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 08 november 2023 door bijft007 --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 08 november 2023 - 19:21   quote  deeplink  
Trauner is beter dan Nieuwkoop. Of Trauner fit is, is momenteel de meest relevante aanleiding voor de positie waar Geert speelt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 08 november 2023 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 november 2023 - 19:21 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Trauner is beter dan Nieuwkoop. Of Trauner fit is, is momenteel de meest relevante aanleiding voor de positie waar Geert speelt.
Dan Geert centraal bedoel je toch T?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 08 november 2023 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 november 2023 - 20:50 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dan Geert centraal bedoel je toch T?
En Trauner voorin naast Santi.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 08 november 2023 - 21:30   quote  deeplink  
Hahaha 😂
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 08 november 2023 - 21:36   quote  deeplink  
Maar wat bedoel je met Trauner is beter dan Nieuwkoop?
Die begrijp ik niet helemaal
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 08 november 2023 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 november 2023 - 21:36 schreef Leon FR1908 het volgende:
Maar wat bedoel je met Trauner is beter dan Nieuwkoop?
Die begrijp ik niet helemaal
Ik bedoel dat ik Trauner centraal beter vind dan Nieuwkoop op rechts. En daar kies je tussen, er van uitgaande dat Geert altijd speelt.

Dus dat maakt voor mij de keuze waar Geert neer te zetten makkelijk. Als Trauner dus fit is, speelt wat mij betreft Geert op rechts.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 08 november 2023 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 november 2023 - 21:39 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik Trauner centraal beter vind dan Nieuwkoop op rechts. En daar kies je tussen, er van uitgaande dat Geert altijd speelt.

Dus dat maakt voor mij de keuze waar Geert neer te zetten makkelijk. Als Trauner dus fit is, speelt wat mij betreft Geert op rechts.
Ah zo ,ja zeker mee eens .
Ik ben blij dat Trauner terug is want dat scheelt een bekkie
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 08 november 2023 - 21:53   quote  deeplink  
Jup. En je kan bij Nieuwkoop zien dat er nog weinig extra's op zit. Hij doet alles al op 100%.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 08 november 2023 - 22:14   quote  deeplink  
Hij komt aardig snelheid te kort ,een mix van hem en Pedersen was
het meest ideale geweest.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 08 november 2023 - 22:55   quote  deeplink  
Apart ja, in mijn herinnering was hij sneller dan dit. Maar goed, als hij beter was, dan was ie ook niet zo goedkoop geweest. We hebben de ene enigszins beperkte back voor de andere ingeruild. Met een paar miljoen winst.
MMM
 MMM - zondag 12 november 2023 - 19:10   quote  deeplink  
Heel goed
MightyAce
 MightyAce - zondag 12 november 2023 - 19:10   quote  deeplink  
Veldmaarschalk
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 november 2023 - 19:11   quote  deeplink  
+1
DMD
 DMD - zondag 12 november 2023 - 19:12   quote  deeplink  
Alles naar voren, alles op de juiste snelheid en in de voeten.

Is ook als enige in de achterste linie niet bang om een medespeler in de dekking aan te spelen.
VVout
 VVout - zondag 12 november 2023 - 19:48   quote  deeplink  
Hoop dat hij heel blijft nu, erg belangrijk in de opbouw.
piet de paler
 piet de paler - zondag 12 november 2023 - 20:00   quote  deeplink  
Samen met Hancko , en Geert ijzersterk
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 12 november 2023 - 20:11   quote  deeplink  
Groot fan van Geert maar het was geen speler van AZ die Wieffer uit de
wedstrijd probeerde te spelen maar onze eigen Geert keer op keer
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 12 november 2023 - 20:34   quote  deeplink  
Goede pot. Mooi dat hij weer terug is en direct op niveau.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 12 november 2023 - 22:58   quote  deeplink  
Groot verschil als tie erbij is
Wat een rust achterin
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 24 november 2023 - 08:42   quote  deeplink  
Hoofdbrekens voor Slot richting 'cruciale' week: 'Feyenoord met hem is beter dan zonder'
Thijs Meijaard
24 november 2023, 08:16

De interlandperiode zit erop en voor zowel Feyenoord als PSV breekt meteen een belangrijke, zo niet cruciale week aan. De Rotterdammers hervatten de competitie zaterdag met een bezoek aan Excelsior, alvorens Atlético Madrid en PSV binnen een paar dagen tijd te gast zijn in De Kuip. De grote vraag is in hoeveel én welke wedstrijden Arne Slot een beroep gaat doen op Gernot Trauner. Feyenoord-watcher Mikos Gouka van het Algemeen Dagblad sluit niet uit dat de Oostenrijker de stadsderby aan zich voorbij laat gaan.

“Trauner is een belangrijke schakel bij Feyenoord. De 31-jarige verdediger is hard nodig in een cruciale week met wedstrijden tegen Excelsior, Atlético Madrid en PSV”, schrijft Gouka vrijdagochtend. “Maar of het lichaam van de Oostenrijker drie topprestaties in acht dagen kan leveren, is een serieuze vraag.” Trauner streek in de zomer van 2021 neer in De Kuip en groeide al snel uit tot een zeer belangrijke kracht in het elftal van Slot. Vorige jaargang was de Oostenrijker lang een van de dragende spelers, maar zorgde een knieblessure ervoor dat hij het laatste deel van het seizoen aan zich voorbij moest laten gaan.

Trauner kwakkelt ook in de nieuwe jaargang met blessures. De verdediger is inmiddels een paar weken weer fit, maar bij Feyenoord vraagt men zich desondanks af hoe ze hem de komende week het beste kunnen gebruiken. “Fysiek gezien is er geen belemmering voor Trauner om zaterdag in het Van Dongen & De Roo Stadion de derby tegen Excelsior te beginnen. De Oostenrijker liet de interlands met zijn land, dat al lang en breed gekwalificeerd was voor het EK en dinsdagavond in een oefenduel nog even Duitsland klopte met 2-0, aan zich voorbijgaan”, schrijft Gouka. “Hij is fris en fit, maar trainer Slot en de medische staf weten ook dat drie dagen na de derby in Kralingen Atlético Madrid op bezoek komt.”

Gouka benadrukt het belang van het meespelen van Trauner in de thuiswedstrijd tegen Atético. De Madrilenen gaan momenteel aan kop in de Champions League-groep en Feyenoord heeft een goed resultaat nodig om uitzicht te houden op overwintering in het miljardenbal. “Met Álvaro Morata in de punt, een wereldspits die alleen door de top van de Rotterdamse verdediging kan worden bespeeld. En negentig minuten op kunstgras tegen Excelsior zal iets doen met het lichaam van Trauner, die eind vorig seizoen een knieblessure opliep. Die kwetsuur speelt hem bij veel inspanningen in korte tijd soms nog parten. Of Slot het hardop wil zeggen is de vraag, maar intern weten ze uiteraard zeker: Feyenoord met Trauner is beter dan zonder. En dus moet de Oostenrijker er tegen Atlético dinsdag zeker staan, want zo vaak joeg de Rotterdamse club de laatste jaren niet op overwintering in de Champions League.”

Wat te doen met Giménez?
Trauner is niet de enige belangrijke kracht die Slot aan het denken zal zetten voor het treffen met Excelsior. “Slot moet weer nadenken wat te doen met Santiago Giménez”, stelt Gouka. “De spits keerde gisteren weer met een stevige jetlag terug in Nederland. Weliswaar in de wetenschap dat hij wel degelijk een penalty kan benutten - Giménez maakte er eentje in de reeks die Mexico won - maar wel bijzonder slaperig op gekke tijdstippen.” Feyenoord begint zaterdag om 16.30 uur aan de uitwedstrijd tegen Excelsior

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 november 2023 door Leon FR1908 --
Bowie
 Bowie - vrijdag 24 november 2023 - 21:18   quote  deeplink  
Als je video's van de groep ziet dan je zie je de aparte status van Trauner. Altijd rustig en vriendelijk glimlachend, iedereen behandelt 'm met grote achting.
De generaal dus, en voor ons van beslissende invloed. Dat bleek na 20 minuten in Rome.
Maar dit is moeilijk.
Je hebt 'm nodig, maar dat kutveld kan funest zijn.
En tegen Atletico en PSV is ie onmisbaar.
Zou dus met Beelen gaan spelen, kan die ook zijn ritme opdoen.
tomson
 tomson - vrijdag 24 november 2023 - 21:43   quote  deeplink  
In ieder geval vanaf de bank en mocht de wedstrijd er om vragen hem de 2e helft brengen.
Maar als het even kan hem dat kutveld besparen idd.
Wat Santi betreft idem dito vanaf de bank en niet te lang laten invallen.
Laat Ueda het hier maar eens proberen in de basis. Santi kan altijd nog vanaf de bank komen.
Eindstand (hopelijk) 0-3 . Ondanks dat vreselijke kleine lapje kwantumhallentapijt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 25 november 2023 - 10:30   quote  deeplink  
Wat jullie schrijven vind ik ook ,gewoon Geert centraal en Nieuwkoop rechts .
En Ueda verdient ook zijn kans indd ,zeker omdat Santi waarschijnlijk
niet helemaal fris teruggekomen is.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 25 november 2023 - 19:54   quote  deeplink  
Hatrick nee is niet fris
Maar toegegeven als hij wel scherper was waren het er 5

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 november 2023 door piet de paler --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Gernot Traunert///Held-topic









0.0153279