BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zaterdag 16 oktober 2021, 18:45); 0 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 15 oktober 2021 - 16:28   quote  deeplink  
Livescore-SC-Heerenveen-Ajax.jpg

Het waren weer twee karige weken, namelijk twee weken zonder Ajax. Nou ja, de week voor de interlandperiode stemde ook niet bepaald tot juichen. Tegen Heerenveen heeft Ajax de kans om weer een goede reeks neer te gaan zetten. Dan moet er natuurlijk wel gewonnen worden in Friesland. Dat is ook niet zomaar vanzelfsprekend van de Friezen doen het eigenlijk best aardig dit seizoen. 't Fean staat 7e en kan goed meekomen met subtoppers Feyenoord, Twente en Vitesse. Toch lijkt Ajax goede papieren te hebben aangezien de Friezen de punten vrijwel uitsluitend tegen ploegen uit het rechter rijtje pakte.

Historie

Ajax speelde eigenlijk nog helemaal niet zo vaak tegen een ploeg die we allemaal kennen als een subtopper die steevast in het linkerrijte staat. Ajax speelde 68 duels tegen sc Heerenveen. Daarvan won Ajax er 48 en gingen er 10 verloren. 10 Duels eindigden in een gelijk spel. De reden hiervoor is dat Heerenveen pas sinds begin jaren 90 een Eredivisieclub is. Ajax speelde de afgelopen vijf seizoenen 13 duels tegen Heerenveen. Dit waren 10 competitieduels, 2 bekerduels en 1 oefenwedstrijd. Ajax won maar liefst 12 van deze duels. Er werd slechts één maal puntverlies geleden, namelijk in 2018/19 toen het in Heerenveen 4-4 werd. Het valt op dat er vaak forse uitslagen volgen uit duels met Heerenveen. In 13 duels scoorde Ajax 45 goals tegen Heerenveen. Dat beloofd iets voor dit Ajax wat over het algemeen heel makkelijk scoort.

Vorig seizoen speelde Ajax drie duels tegen Heerenveen. Thuis won Ajax met 5-1, won uit met 1-2 en won voor de beker met 0-3.

Heerenveen

Heerenveen staat er qua punten goed voor maar is stiekem toch wisselvallig te noemen. De Friezen wonnen van de huidige nummers 13, 14, 17 en 18 maar verloren van de nummers 12, 6 en 5. Er werd gelijk gespeeld tegen rivaal Groningen. Heerenveen doet het dus vooral goed tegen de kleintjes. Daarbij valt op dat de Friezen niet zo heel veel scoren en eigenlijk ook niet veel goals tegen krijgen. Met een doelsaldo van 11 voor en 12 tegen zijn de Superfriezen bepaald geen spektakelstuk dit seizoen.

Heerenveen speelt 4-3-3 of 4-2-3-1, zo je wilt. Het principe is in beide schrijfvormen identiek. Een spits, twee vleugelaanvallers en een 10 met daar achter twee echte controleurs. Daarmee speelt Heerenveen wat defensiever dan de voorgaande jaren en leunt het zwaar op de kwaliteiten van Henk Veerman die dus ook topscorer is in Friesland met 5 treffers. De nummer 10 Hallilovic maakte ook 3 goals. De assists komen van de beste voetballer van de Friezen, Joey Veerman. De 22-jarige middenvelder bereide al 4 treffers voor.

Ajax

Ajax heeft veel last van de interlandperiode. Lisandro Martinez, Nicolas Tagliafico en Antony zijn allen niet wedstrijdfit door ze met hun nationale ploegen moest spelen en vooral ook ver reizen. Hetzelfde lijkt te gelden voor Edson Alvarez hoewel die de laatste wedstrijd met Mexico niet bij de Mexicaanse selectie zat. Devyne Rensch is een twijfelgeval nadat hij met een hamstringblessure terugkeerde van Jong Oranje. Hierdoor lijken er basisplaatsen te gaan komen voor Neres en Schuurs en zal Timber mogelijk op linksback komen te spelen. Voorin zal er wat te kiezen zijn voor Ten Hag met Berghuis en Klaassen. Haller lijkt vooralsnog het vertrouwen te hebben, maar met Tadic heeft Ajax altijd een optie achter de hand, en zal Daramy mogen hopen op minuten.

De Beelden

Het laatste duel met Heerenveen werd gewonnen met 1-2. Ajax kwam op een 1-0 achterstand waarna Tadic en Haller Ajax toch naar de overwinning schoten.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 oktober 2021 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 15 oktober 2021 - 18:27   quote  deeplink  
Thanks Eide... Sinds 2008 niet verloren en toch heb ik een slecht gevoel hierover..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 15 oktober 2021 - 19:11   quote  deeplink  
Nooit gemakkelijk omdat er al naar volgende week uitgekeken wordt.
Ze worden toch met een boodschap in het veld gestuurd met probeer het voetballend op te lossen, houdt de beentjes heel.

Toch ga ik voor 1-3
remco k
 remco k - vrijdag 15 oktober 2021 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2021 - 19:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Nooit gemakkelijk omdat er al naar volgende week uitgekeken wordt.
Ze worden toch met een boodschap in het veld gestuurd met probeer het voetballend op te lossen, houdt de beentjes heel.

Toch ga ik voor 1-3
Ten Hag kennende is die boodschap van hou je beentjes heel naar volgende pot echt complete onzin.

Ten Hag is vanaf de dag dat hij er is juist altijd bezig met de eerst volgende pot. En daar moet iedereen gewoon volle bak spelen.

Dat sommige spelers dit weleens anders invullen komt niet door de technische staf, daar geloof ik helemaal niks van
remco k
 remco k - vrijdag 15 oktober 2021 - 19:30   quote  deeplink  
Wel een verschrikking dat je gewoon je halve basis elftal moet missen door interland voetbal. Echt schandalig.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 15 oktober 2021 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2021 - 19:30 schreef remco k het volgende:
Wel een verschrikking dat je gewoon je halve basis elftal moet missen door interland voetbal. Echt schandalig.
Tsja, dat is wel de risico maar het blijft jammer.
Eide
 Eide - zaterdag 16 oktober 2021 - 09:18   quote  deeplink  
Wat beelden door zorg van Ajax.

Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 oktober 2021 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2021 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ten Hag kennende is die boodschap van hou je beentjes heel naar volgende pot echt complete onzin.

Ten Hag is vanaf de dag dat hij er is juist altijd bezig met de eerst volgende pot. En daar moet iedereen gewoon volle bak spelen.

Dat sommige spelers dit weleens anders invullen komt niet door de technische staf, daar geloof ik helemaal niks van
Ik vind dat ze in de competitie nooit volle bak spelen of het was vorig seizoen tegen PSV of AZ.
Met name voor een Champions Leaque wedstrijd was het altijd in een lager tempo en niet met passie.
Het lijkt me daarom sterk dat dit puur in de koppies van de spelers zit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 14:31   quote  deeplink  
Heel slecht gevoel bij deze wedstrijd.

Vooropgesteld, dit is een complete aanfluiting dat dit kan gebeuren omtrent dat Ajax 4 internationals mist door dat sommige gister nog een wedstrijd hadden. Sommige landen stellen dan wedstrijden uit en hier kan het gewoon. Heb er echt geen goed woord voorover en je mist ook niet de minste spelers he.

Ik verwacht Neres en Klaassen nu op de plekken van Antony en Alvarez. En achterin zullen Schuurs en Blind wel centraal staan ofzo. En dan Timber richting back want veel opties zijn er niet meer.

2-1 denk ik.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 oktober 2021 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 14:31 schreef Loetje het volgende:
Heel slecht gevoel bij deze wedstrijd.

Vooropgesteld, dit is een complete aanfluiting dat dit kan gebeuren omtrent dat Ajax 4 internationals mist door dat sommige gister nog een wedstrijd hadden. Sommige landen stellen dan wedstrijden uit en hier kan het gewoon. Heb er echt geen goed woord voorover en je mist ook niet de minste spelers he.

Ik verwacht Neres en Klaassen nu op de plekken van Antony en Alvarez. En achterin zullen Schuurs en Blind wel centraal staan ofzo. En dan Timber richting back want veel opties zijn er niet meer.

2-1 denk ik.
Laten we het niet hopen Brabo!
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 16:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Laten we het niet hopen Brabo!
Ajax heeft een brede selectie. Maar welke ploeg vangt feilloos hun misschien wel 3 beste spelers op? In ieder geval de belangrijkste op dit moment op iedere linie...

Haal bij City, Bayern, Real etc hun beste 3 spelers weg en het zakt aardig weg hoor.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 oktober 2021 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 17:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ajax heeft een brede selectie. Maar welke ploeg vangt feilloos hun misschien wel 3 beste spelers op? In ieder geval de belangrijkste op dit moment op iedere linie...

Haal bij City, Bayern, Real etc hun beste 3 spelers weg en het zakt aardig weg hoor.
Dat zeker..maar we moeten ergens ook met deze spelers kunnen winnen van Heerenveen, ze kunnen zich nu bewijzen
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 17:37   quote  deeplink  
Opvallende opstelling toch.

Pasveer, Mazraoui, Timber, Schuurs, Blind, Gravenberch, Kudus, Klaassen, Tadic, Haller en Berghuis.

Aanvallend middenveld en voorin amper diepgang. Iets wat bij Twente uit toen heel erg op is gebroken.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 17:39   quote  deeplink  
Martinez is er wel bij. Neres ook op de bank.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 oktober 2021 - 17:47   quote  deeplink  
Inderdaad dit niet verwacht
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 oktober 2021 - 17:49   quote  deeplink  
Staat Kudus nu op 10 of toch Klaassen?
Eide
 Eide - zaterdag 16 oktober 2021 - 18:27   quote  deeplink  
32. Remko Pasveer
2. Jurriën Timber
3. Perr Schuurs
6. Davy Klaassen
8. Ryan Gravenberch
10. Dusan Tadic
12. Noussair Mazraoui
17. Daley Blind
20. Mohammed Kudus
22. Sébastien Haller
23. Steven Berghuis
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 16 oktober 2021 - 18:47   quote  deeplink  
Laten we het beste van hopen.
! - 2 of 1 - 3 kan wel, lijkt mij.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:08   quote  deeplink  
Had neres verwacht op rechts en Berghuis gewoon op 10.. centraal schuurs en blind en timber back..

Mjah niet dus.. snap niet dat als je Martinez Alvarez en Anthony al mist je dan nog meer verandering doorgaat voeren waar spelers amper hebben gespeelt samen dit seizoen (qua posities)

Gelukkig 0-1 nu !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 oktober 2021 door nummer10 --
Eide
 Eide - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:10   quote  deeplink  
Mooie goal, vooral die bal van Blind id geweldig.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:10   quote  deeplink  
Fijn dat de 0 - 0 open gebroken is met onze 0 -1
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:20   quote  deeplink  
Kudus speelt wel zo godvergeten slecht joh, allemachtig
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:21   quote  deeplink  
Goh, op het moment van schrijven doet hij 3x achter elkaar iets goed.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:23   quote  deeplink  
En Tadic kenmerkt zichzelf weer eens door veel en veel te traag te handelen
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:25   quote  deeplink  
We mogen berg lij zijn als we met de rust met 0 - 1 voor blijven staan.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:25 schreef Onze Ajax het volgende:
We mogen berg lij zijn als we met de rust met 0 - 1 voor blijven staan.
Erg blij.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:29   quote  deeplink  
Berghuis en Mazraoui echt prima tot aan het moment tot de voorzet, daar komt er niet eentje van aan
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:25 schreef Onze Ajax het volgende:
We mogen berg lij zijn als we met de rust met 0 - 1 voor blijven staan.
Wel?

Ajax laat zoveel mogelijkheden onbenut en dan met name dat de eindpass niet goed is.

Het was even 10 minuten heel pover maar Ajax heeft totale controle.
remco k
 remco k - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 09:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat ze in de competitie nooit volle bak spelen of het was vorig seizoen tegen PSV of AZ.
Met name voor een Champions Leaque wedstrijd was het altijd in een lager tempo en niet met passie.
Het lijkt me daarom sterk dat dit puur in de koppies van de spelers zit.
Echt totaal mee oneens. Ook een tegenstander is nodig om hoog tempo te kunnen spelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:33   quote  deeplink  
Redelijk goede eerste helft. Gezien alle omstandigheden met spelers die er niet bij zijn en hoe Ajax doorgaans uit de interlandbreak komt.

Tempo grotendeels zeer aanvaardbaar. Eerste kwartier prima, erna even heel matig door individuele fouten in de omschakeling en daardoor kwam de 0-1 uit het niets. Sindsdien heerst Ajax, prima combinerend maar is de eindpass veel te slordig en draaft het allemaal weer net 1 a 2 passjes teveel door, wat tegen Utrecht ook al was.

In mijn optiek hadden de 3 puntjes dan ook al binnen moeten zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:36   quote  deeplink  
Ajax speelt echt een hele goede eerste helft.

Laatste pass moet wel beter.

Haller voetbalt nu een x goed mee en hij scoort. Dat gebeurt zelden, had we een paar mindere momenten maar hier wordt ik wel vrolijk van.

Berghuis en Mazraoui spelen beiden heel matig en Klaassen is vooral ongelukkig.

Ik vind wel dat Kudus te die speelt en daardoor kom je gewoon te kort in de omschakeling. Tegen een scherpere aanval dan Heerenveen in de eerste helft gaat dat dodelijk zijn.

Blind en Timber beiden heel erg goed.
Eide
 Eide - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:25 schreef Onze Ajax het volgende:
We mogen berg lij zijn als we met de rust met 0 - 1 voor blijven staan.
Hoezo? Ajax is veel sterker en Heerenveen heeft, ondanks wat uitbraken, maar een kans gehad. Ajax niet best maar er hangt bepaald geen tegentreffer in de lucht.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Echt totaal mee oneens. Ook een tegenstander is nodig om hoog tempo te kunnen spelen.
Dus ook ten aanzien van de passie die ze in hun spel leggen?
Ik weet wel mochten ze in de Champions Leaque met dezelfde passie spelen als in de Nederlandse competitie ze niet ver zullen komen.

De competitie spelen ze op 70% tenminste dit is mijn inzicht in deze.
Jij kan en mag er anders over denken, geen probleem mee

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dus ook ten aanzien van de passie die ze in hun spel leggen?
Ik weet wel mochten ze in de Champions Leaque met dezelfde passie delen als in de Nederlandse competitie niet ver zullen komen.

De competitie spelen ze op 70% tenminste dit is mijn inzicht in deze.
Jij kan en mag er anders over denken, geen probleem mee
Ajax gaat altijd 100%. Soms hebben ze misschien iets meer maar dat komt dus door tegenstanders.

Jij stelde echter dat ze met die opdracht naar buiten gaan. En daar geloof ik echt helemaal niks van.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:49   quote  deeplink  
En weer Kudus die loopt te kutten in die omschakeling he. Staat veel en veel te diep

Snap oprecht niet waarom daar niet gewisseld is want het is de enige achilleshiel vandaag
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dus ook ten aanzien van de passie die ze in hun spel leggen?
Ik weet wel mochten ze in de Champions Leaque met dezelfde passie spelen als in de Nederlandse competitie ze niet ver zullen komen.

De competitie spelen ze op 70% tenminste dit is mijn inzicht in deze.
Jij kan en mag er anders over denken, geen probleem mee
Je hebt gewoon uitdaging nodig om het allerbeste van jezelf te laten zien. Dat is in het dagelijks leven ook. Dat gaat onbewust en nooit bewust.

Dingen waarvan ik weet dat ik ze kan, ga ik soms ook te laconiek in. Automatische piloot is vertrouwd en voor je gevoel doe je maximaal je best. Echter is het dan vaak in de praktijk anders.
Eide
 Eide - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:49 schreef Loetje het volgende:
En weer Kudus die loopt te kutten in die omschakeling he. Staat veel en veel te diep

Snap oprecht niet waarom daar niet gewisseld is want het is de enige achilleshiel vandaag
Eens, Neres er en Berghuis naar het middenveld.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:52   quote  deeplink  
Wissel godverdomme Mohammed Kudus!

Voor zij blessures was die aanvallend altijd wel prima, maar ook toen was het defensief al een drama bij hem. Voert gewoon zijn taak niet uit.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:51 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, Neres er en Berghuis naar het middenveld.
Yep. En heel misschien Rensch wel erbij. Die is sneller als Blind en Blind heeft het defensief lastig. Blind naar het middenveld en dan Gravenberch of Klaassen er ook uit.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:54   quote  deeplink  
Mogen we zeggen dat Pasveer vooralsnog eindelijk een keer prima staat te keepen? Ik vind van wel!
Eide
 Eide - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:54 schreef Loetje het volgende:
Mogen we zeggen dat Pasveer vooralsnog eindelijk een keer prima staat te keepen? Ik vind van wel!
Zeker, maar dit kan hij wel. Laag in de hoeken is het zwakke punt van Pasveer. Dat geldt trouwens ook voor Stekelenburg.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:56   quote  deeplink  
Inmiddels hangt de 1-1 wel serieus in de lucht. Ajax is het helemaal kwijt.
Eide
 Eide - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:56   quote  deeplink  
Nu toch wel een hele zwakke fase van Ajax.
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 19:59   quote  deeplink  
Ik zou echt gaan ingrijpen en zo gaan spelen:

Mazraoui, Timber, Schuurs, Rensch,
Gravenberch of Klaassen, Berghuis en Blind,
Neres, Haller en Tadic.
remco k
 remco k - zaterdag 16 oktober 2021 - 20:00   quote  deeplink  
Zo zie je maar hoe verschrikkelijk belangrijk alvarez is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 oktober 2021 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 19:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je hebt gewoon uitdaging nodig om het allerbeste van jezelf te laten zien. Dat is in het dagelijks leven ook. Dat gaat onbewust en nooit bewust.

Dingen waarvan ik weet dat ik ze kan, ga ik soms ook te laconiek in. Automatische piloot is vertrouwd en voor je gevoel doe je maximaal je best. Echter is het dan vaak in de praktijk anders.
Klopt
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 20:02   quote  deeplink  
Van Beek op de lat. 3e keer na rust dat Ajax ontsnapt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 16 oktober 2021 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 20:00 schreef remco k het volgende:
Zo zie je maar hoe verschrikkelijk belangrijk alvarez is.
Inderdaad, die is heel belangrijk
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2021 - 20:00 schreef remco k het volgende:
Zo zie je maar hoe verschrikkelijk belangrijk alvarez is.
En of je dat ziet ja.

Zou er bijna Martinez neer gaan zetten joh. Aanvallend misschien niet top, maar zijn defensieve taak uitvoeren kan die wel.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 16 oktober 2021 - 20:03   quote  deeplink  
Gaat tenhag telaat ingrijpen? Hoop het toch niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen - Ajax (zaterdag 16 oktober 2021, 18:45); 0 - 2









0.0072770