BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heracles - Ajax (zaterdag 30 oktober 2021, 18:45); 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 12:48 schreef Eide het volgende:
Ajax begon best aardig, maar als je dan niet scoort en je speelt alweer op 70% kom je in een situatie waarin je tegen jezelf speelt. Irritatie en slordigheden krijgen de overhand en dan krijg je zo'n draak van een pot. Dit met Ajax er echt uithalen want je houdt de rest op deze manier in de race.
Vooral dit. Je geeft gewoon teveel onnodige punten weg en daardoor geef je clubs die echt minder zijn het gevoel dat ze kampioen kunnen worden.

Ajax vind ik in de ED tot op heden uit sowieso niet heel sterk. Twente en Heracles eigenlijk op identieke wijze gelijk. Zwolle uit ging heel moeizaam. Heerenveen was het tempo goed, maar overall genomen ook moeizaam. Alleen Fortuna ging goed.

Sowieso heeft Ajax grote moeite met wedstrijden waar een week of een interland tussen zit. Je merkt dat het om de 3/4 dagen ritme ook essentieel is voor Ajax.

Na de interlandbreak is het RKC uit. Kan je alweer garanderen dat dat weer uiterst moeizaam gaat zijn.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 11:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Kunstgras heeft zeker zijn weerslag op sommige situaties in de wedstrijd.
Echter, de wedstrijdmentaliteit is eenieder verantwoordelijk voor zichzelf en gister liepen er 10, inclusief staf met een houding rond dat het allemaal wel goed komt.

Dan was het op gewoon gras gister ook misgegaan.
Dat laatste weet je nooit. En Ajax speelde zeker niet goed, maar het technische voetbal van Ajax, het afjagen om opnieuw in balbezit te komen en het één keer raken van de bal gaat op een normale grasmat echt beter dan op die waardeloze kunstgras. En natuurlijk heb je gelijk dat veel spelers het lieten afweten. Wie weet waren de spelers en technische staf al "bezig" met Dortmund. Maar kunstgras, zeker als het regent en de grasmat spekglad wordt: BAH BAH!
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 12:48 schreef Eide het volgende:
Ajax begon best aardig, maar als je dan niet scoort en je speelt alweer op 70% kom je in een situatie waarin je tegen jezelf speelt. Irritatie en slordigheden krijgen de overhand en dan krijg je zo'n draak van een pot. Dit met Ajax er echt uithalen want je houdt de rest op deze manier in de race.
Dat is uiteraard ook beslist waar, maar kunstgras hoort gewoon niet in Nederlandse voetbalstadions.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 31 oktober 2021 - 14:33   quote  deeplink  
Klopt helemaal Pietje! Maar als we met deze instelling spelen ga je ook uit bij bijvoorbeeld Groningen, rkc en willem2 niet winnen. Uit is het tot nu toe erg matig allemaal en tegenstanders weten nu hoe je Ajax moet aanpakken....aan onze boys om zich daar tegen te wapenen en 100% focus te hebben.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 14:33 schreef bertus bikkel het volgende:
Klopt helemaal Pietje! Maar als we met deze instelling spelen ga je ook uit bij bijvoorbeeld Groningen, rkc en willem2 niet winnen. Uit is het tot nu toe erg matig allemaal en tegenstanders weten nu hoe je Ajax moet aanpakken....aan onze boys om zich daar tegen te wapenen en 100% focus te hebben.
Maar dat beweerde ik ook nergens, Bertus, dat Ajax groots heeft gespeeld. Heracles (spelers en trainer) heb ik horen zeggen, dat zij het randje (en soms eroverheen) van het toelaatbare hebben opgezocht, omdat zij weten dat Ajax-spelers daar niet tegen kunnen. En dat valt mij vies tegen met al die Zuid-Amerikanen in de ploeg die zo nu en dan wat gif in hun spel hebben.

Aan de andere kant, de kraker tegen Dortmund komt eraan woensdag en dan kun je geen blessures hebben. Dus dat Ajax-spelers soms de benen introkken, begrijp ik wel.

Maar toegegeven het was opnieuw gewoon niet goed genoeg bij (teveel) spelers. En dan ook nog eens op kunstgras in de stromende regen waardoor het veld spekglad was, dus met kans op glijpartijen en blessures.

Ik blijf het maar zeggen: kunstgras hoort gewoon niet thuis in Nederlandse voetbalstadions. Weg ermee!
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 13:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat laatste weet je nooit. En Ajax speelde zeker niet goed, maar het technische voetbal van Ajax, het afjagen om opnieuw in balbezit te komen en het één keer raken van de bal gaat op een normale grasmat echt beter dan op die waardeloze kunstgras. En natuurlijk heb je gelijk dat veel spelers het lieten afweten. Wie weet waren de spelers en technische staf al "bezig" met Dortmund. Maar kunstgras, zeker als het regent en de grasmat spekglad wordt: BAH BAH!
Ach hou toch op met alles op dst kunstgras te gooien. Er glijd er hier en daar een weg. Met een fatsoenlijke wedstrijdmentaliteit win je hier gewoon. Heracles meer 100% kansen dan Ajax. Dat ligt niet aan kunstgras.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 14:33 schreef bertus bikkel het volgende:
Klopt helemaal Pietje! Maar als we met deze instelling spelen ga je ook uit bij bijvoorbeeld Groningen, rkc en willem2 niet winnen. Uit is het tot nu toe erg matig allemaal en tegenstanders weten nu hoe je Ajax moet aanpakken....aan onze boys om zich daar tegen te wapenen en 100% focus te hebben.
Dat is het ook gewoon. Is je wedstrijdmentaliteit gelijk aan je tegenstander, komt kwaliteit altijd naar boven. Ajax haalt zichzelf echt de wedstrijd uit door een veel te laag tempo te hanteren, tegenstanders die daardoor in duel kunnen komen en irritant gaan doen.

In de CL geef je 120%, in de toppers in de ED 100% en de normale wedstrijden 95%. Geen 50%, dat kan gewoon echt niet.

Je moet jezelf altijd in de spiegel aan kunnen kijken en dat konden ze gister echt niet.

Tegen Geerenve bijvoorbeeld was het moeizaam, maar Ajax ging daar wel echt. Dan is het ook gewoon goed.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 15:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ach hou toch op met alles op dst kunstgras te gooien. Er glijd er hier en daar een weg. Met een fatsoenlijke wedstrijdmentaliteit win je hier gewoon. Heracles meer 100% kansen dan Ajax. Dat ligt niet aan kunstgras.
Ik schreef toch ook dat Ajax niet best was! Dus ik gooi het wat betreft gisteren niet alleen op het kunstgras. Maar een voetballende ploeg als Ajax voelt zich gewoon niet thuis op dat vermaledijde kunstgras. Het is plus en plus.

En uiteraard had Ajax gisteren gewoon moeten winnen. De spelers en staf weten wat erop het spel staat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 oktober 2021 - 15:59   quote  deeplink  
Als je weet dat het kunstgras zo kut is, moet je direct in het begin de wedstrijd dood maken. Nu achteraf niet janken, ze hadden een hele week op die ondergrond kunnen oefenen. Bizar is het gewoon dat je met zo'n KUT-instelling het veld op bent gekomen. Je had verdomme geen eens een midweekse wedstrijd, terwijl Heracles die wel had.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 oktober 2021 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 07:46 schreef AkaS het volgende:
Ik snap heel goed waarom Ajax speelde zoals het speelde. De negatieve reacties snap ik minder!

Ajax heeft een zeer belangrijke wedstrijd voor de boeg in de CL. En dan moet je een paar dagen daarvoor voetballen op een kunstgrasveld in de stromende regen, tegen een tegenstander die er in het begin een paar keer aardig inkleunt...

En niets menselijks zijn de spelers van Ajax vreemd. Ze willen niet geblesseerd raken vlak voor Dortmund uit.

Het is balen voor het puntverlies, maar ik begrijp het wel. En de rest van het seizoen komt vast goed.
Klap van de molen gehad ofzo?
Eide
 Eide - zondag 31 oktober 2021 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 13:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is uiteraard ook beslist waar, maar kunstgras hoort gewoon niet in Nederlandse voetbalstadions.
Eens, maar dat is een discussie die los moet staan van deze wedstrijd.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 15:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik schreef toch ook dat Ajax niet best was! Dus ik gooi het wat betreft gisteren niet alleen op het kunstgras. Maar een voetballende ploeg als Ajax voelt zich gewoon niet thuis op dat vermaledijde kunstgras. Het is plus en plus.

En uiteraard had Ajax gisteren gewoon moeten winnen. De spelers en staf weten wat erop het spel staat.
Maar iedereen moet het wel even in een van zijn eerste regels aanhalen.

Echt hoor, kap met die Calimero mentaliteit. En dan doel ik echt niet alleen op jou.

Dat kunstgras had een paar rot momenten en dat was het. Sterker nog, omdat het glad was, was het ideaal om snel te spelen wat Ajax juist zou moeten liggen.

Gewoon een collectieve wanprestatie, op Pasveer na.

2 goals tegen, en toch 2 keer gelijk en 1 verlies.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 16:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, maar dat is een discussie die los moet staan van deze wedstrijd.
Die staat er ook los van. Ik schreef hier toch al dat Ajax een draak van een wedstrijd speelde.
Ik maakte er twee zaken van in één post.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 17:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar iedereen moet het wel even in een van zijn eerste regels aanhalen.

Echt hoor, kap met die Calimero mentaliteit. En dan doel ik echt niet alleen op jou.

Dat kunstgras had een paar rot momenten en dat was het. Sterker nog, omdat het glad was, was het ideaal om snel te spelen wat Ajax juist zou moeten liggen.

Gewoon een collectieve wanprestatie, op Pasveer na.

2 goals tegen, en toch 2 keer gelijk en 1 verlies.
Ik ben het heus wel met je eens hoor, maar dat vervloekte soort ondergrond maakt de kans wel groter op blessures. Vandaar mijn pleidooi om kunstgras opnieuw ter discussie te stellen.
Verder zijn we het beslist eens, dat er meerdere Ajacieden een wanprestatie hebben geleverd.
En een Calimero ben ik zeker niet en zal ik nooit worden ook.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 oktober 2021 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het heus wel met je eens hoor, maar dat vervloekte soort ondergrond maakt de kans wel groter op blessures. Vandaar mijn pleidooi om kunstgras opnieuw ter discussie te stellen.
Verder zijn we het beslist eens, dat er meerdere Ajacieden een wanprestatie hebben geleverd.
En een Calimero ben ik zeker niet en zal ik nooit worden ook.
Meerdere? Gewoon allemaal. Ja, ook Paveer!

Leuk die reddingen, maar die gozer heeft werkelijk geen bal klemvast en bokst alles weg!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 oktober 2021 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het heus wel met je eens hoor, maar dat vervloekte soort ondergrond maakt de kans wel groter op blessures. Vandaar mijn pleidooi om kunstgras opnieuw ter discussie te stellen.
Verder zijn we het beslist eens, dat er meerdere Ajacieden een wanprestatie hebben geleverd.
En een Calimero ben ik zeker niet en zal ik nooit worden ook.
Maar Pietje, daar zou de tegenstander dan toch ook last van moeten hebben?
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar Pietje, daar zou de tegenstander dan toch ook last van moeten hebben?
Nee want die spelen daar alle dagen op.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het heus wel met je eens hoor, maar dat vervloekte soort ondergrond maakt de kans wel groter op blessures. Vandaar mijn pleidooi om kunstgras opnieuw ter discussie te stellen.
Verder zijn we het beslist eens, dat er meerdere Ajacieden een wanprestatie hebben geleverd.
En een Calimero ben ik zeker niet en zal ik nooit worden ook.
Eide zegt het wel goed, denk ik. Dat is toch een hele andere discussie.

Bovendien, gister geen blessures daardoor.

PSV'ers zoeken altijd excuses. Lees gister vanaf het puntverlies eens, niet te geloven soms.

Nee, jij weet net als ik, als Ajax gister gewoon normaal doet, het deze pot gewoon simpel wint. Daar is niet eens enorme inspanning voor nodig.

Maar je had hier 3 van de laatste 4x verloren. Wormuth speelt altijd zo tegen Ajax, dan weet je godverdomme toch wat er gaat gebeuren?

Echt, ik baalde tegen Utrecht en Twente even een uurtje, maar van deze ben ik echt ziek. Hoe verneuk je ook de winst op PSV, die staan ineens nog maar 1x puntverlies achter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 oktober 2021 door Loetje --
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Meerdere? Gewoon allemaal. Ja, ook Paveer!

Leuk die reddingen, maar die gozer heeft werkelijk geen bal klemvast en bokst alles weg!
Dan zijn we het helaas niet helemaal eens. Ik had zo mijn vraagtekens toen Ajax op de proppen kwam met Pasveer, maar hij ontwikkelt zich voor mij tot een betrouwbare doelman.
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 18:27   quote  deeplink  
Ik zag laatst ergens een statistiek dat alle clubs die kunstgras hadden bovengemiddeld thuis beter presteerden dan uit tegenover andere clubs en dat de ploegen die hun kunstgras hebben ingeruild voor een echte mat allemaal minder zijn gaan presteren in hun thuis wedstrijden.

Het heeft gewoon invloed.

Maar laat het aub heel duidelijk zijn. Ajax had gisteren gewoon moeten winnen. Dit staat daar los van.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:27 schreef remco k het volgende:
Ik zag laatst ergens een statistiek dat alle clubs die kunstgras hadden bovengemiddeld thuis beter presteerden dan uit tegenover andere clubs en dat de ploegen die hun kunstgras hebben ingeruild voor een echte mat allemaal minder zijn gaan presteren in hun thuis wedstrijden.

Het heeft gewoon invloed.

Maar laat het aub heel duidelijk zijn. Ajax had gisteren gewoon moeten winnen. Dit staat daar los van.
Ajax heeft jarenlang zelfs supergoede statistieken op kunstgras gehad. Jarenlang niet eens verloren, dus het is maar welke waarde je er aan hecht denk ik.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar Pietje, daar zou de tegenstander dan toch ook last van moeten hebben?
Ik denk dat het soort voetbal dat Ajax speelt niet rendeert op kunstgras. Bovendien speelt Heracles om de week, thuis, op die ondergrond en zijn er dus wat meer aan gewend.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eide zegt het wel goed, denk ik. Dat is toch een hele andere discussie.

Bovendien, gister geen blessures daardoor.

PSV'ers zoeken altijd excuses. Lees gister vanaf het puntverlies eens, niet te geloven soms.

Nee, jij weet net als ik, als Ajax gister gewoon normaal doet, het deze pot gewoon simpel wint. Daar is niet eens enorme inspanning voor nodig.

Maar je had hier 3 van de laatste 4x verloren. Wormuth speelt altijd zo tegen Ajax, dan weet je godverdomme toch wat er gaat gebeuren?

Echt, ik baalde tegen Utrecht en Twente even een uurtje, maar van deze ben ik echt ziek. Hoe verneuk je ook de winst op PSV, die staan ineens nog maar 1x puntverlies achter.
Dat schreef ik toch ook dat Ajax een draak van een wedstrijd speelde? Meerdere Ajacied zijn voor mij tegen de ondergrens aangelopen.
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:27 schreef remco k het volgende:
Ik zag laatst ergens een statistiek dat alle clubs die kunstgras hadden bovengemiddeld thuis beter presteerden dan uit tegenover andere clubs en dat de ploegen die hun kunstgras hebben ingeruild voor een echte mat allemaal minder zijn gaan presteren in hun thuis wedstrijden.

Het heeft gewoon invloed.

Maar laat het aub heel duidelijk zijn. Ajax had gisteren gewoon moeten winnen. Dit staat daar los van.
Hier ben ik het dus volledig mee eens!
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het soort voetbal dat Ajax speelt niet rendeert op kunstgras. Bovendien speelt Heracles om de week, thuis, op die ondergrond en zijn er dus wat meer aan gewend.
Waarom heeft Ajax dan op een gegeven moment 7/8 jaar nooit verloren op kunstgras?
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat schreef ik toch ook dat Ajax een draak van een wedstrijd speelde? Meerdere Ajacied zijn voor mij tegen de ondergrens aangelopen.
Op Pasveer na, allemaal! Inclusief staf.

En mij gaat het over dat piepen over kunstgras. Wordt daar zo moe van
Pietje
 Pietje - zondag 31 oktober 2021 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 20:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Waarom heeft Ajax dan op een gegeven moment 7/8 jaar nooit verloren op kunstgras?
Geen idee. Maar 7/8 jaar??
Ze hebben toch echt een paar keer van Heracles verloren. Toch?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 oktober 2021 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 18:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het soort voetbal dat Ajax speelt niet rendeert op kunstgras. Bovendien speelt Heracles om de week, thuis, op die ondergrond en zijn er dus wat meer aan gewend.
Ajax had er de hele week op kunnen trainen. Ze laten het zelf na.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 20:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Geen idee. Maar 7/8 jaar??
Ze hebben toch echt een paar keer van Heracles verloren. Toch?
Maar daarvoor, waar er tig clubs op kunstgras speelden, verloor Ajax er als enigste nooit.

Dus het is letterlijk niet 1% excuus voor wat er gister gebeurde. Dat was 1000% instelling.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 20:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ajax had er de hele week op kunnen trainen. Ze laten het zelf na.
Zullen ze wel gedaan hebben. Het lag daar gewoon niet aan. Echt helemaal niet.
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 20:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Waarom heeft Ajax dan op een gegeven moment 7/8 jaar nooit verloren op kunstgras?
Niet geheel toevallig won Heracles in 2017 ook van Ajax.

Ajax deed het heel goed op kunstgras. Maar ik kan nergens die periode vinden waar jij aan refereert. Ben wel benieuwd wanneer dat dan was?
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 20:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zullen ze wel gedaan hebben. Het lag daar gewoon niet aan. Echt helemaal niet.
Helemaal niet is gewoon niet waar.

Het is een onderdeel van het puntverlies. En dat het niet zo had gehoeven klopt volledig.

Maar je ziet gewoon constant ballen gek stuiteren en ballen doorschieten waar dat op normaal gras niet gebeurt.

En ook op dat kunstgras moet je gewoon winnen. Maar het slechte spel is toch echt voor een paar procent ook gewoon aan dat veld te wijten.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 21:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet geheel toevallig won Heracles in 2017 ook van Ajax.

Ajax deed het heel goed op kunstgras. Maar ik kan nergens die periode vinden waar jij aan refereert. Ben wel benieuwd wanneer dat dan was?
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-ongeslagen-in-eredivisieduels-op-kunstgras

Dit is in 2014. En die serie duurde vervolgens nog een stuk langer.

Dit is zo lang geen probleem geweest. Daarbij, Ajax kan optimaal voorbereiden op kunstgras.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 21:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal niet is gewoon niet waar.

Het is een onderdeel van het puntverlies. En dat het niet zo had gehoeven klopt volledig.

Maar je ziet gewoon constant ballen gek stuiteren en ballen doorschieten waar dat op normaal gras niet gebeurt.

En ook op dat kunstgras moet je gewoon winnen. Maar het slechte spel is toch echt voor een paar procent ook gewoon aan dat veld te wijten.
Dat was af en toe. Niet de kern van dit puntverlies, niet eens een deel van de kern.

8/9 vervelende momenten met een bal betekent niet dat dat onderliggend is voor een ploeg die 700/800 keer passt in een wedstrijd
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 22:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat was af en toe. Niet de kern van dit puntverlies, niet eens een deel van de kern.

8/9 vervelende momenten met een bal betekent niet dat dat onderliggend is voor een ploeg die 700/800 keer passt in een wedstrijd
Dat was niet af en toe. Dat was constant het geval. De bal controle bij alle spelers was veel minder en dat komt gewoon door het veld.

Daardoor kom je ook gewoon minder goed in je spel.

Maar goed. Ik benoem het niet als reden van het verlies. Slechts als een van de onderdelen. Je had gewoon moeten winnen.
remco k
 remco k - zondag 31 oktober 2021 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 21:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-ongeslagen-in-eredivisieduels-op-kunstgras

Dit is in 2014. En die serie duurde vervolgens nog een stuk langer.

Dit is zo lang geen probleem geweest. Daarbij, Ajax kan optimaal voorbereiden op kunstgras.
In 2015 verloor men van Dordrecht volgens mij.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 22:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat was niet af en toe. Dat was constant het geval. De bal controle bij alle spelers was veel minder en dat komt gewoon door het veld.

Daardoor kom je ook gewoon minder goed in je spel.

Maar goed. Ik benoem het niet als reden van het verlies. Slechts als een van de onderdelen. Je had gewoon moeten winnen.
En zelfs als onderdeel vind ik het oprecht zwaar en zwaar overdreven. En dat meen ik echt.
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 22:09 schreef remco k het volgende:

[..]

In 2015 verloor men van Dordrecht volgens mij.
Dus klopt het dat Ajax jarenlang niet op kunstgras verloor, en die serie erna nog een stuk langer duurde. Namelijk nog een jaar. Zelfde omstandigheden, mogelijkheid op eigen kunstgras te trainen

Dusja, het is jarenlang geen probleem geweest en ineens is het een essentieel onderdeel. Het gaat er bij mij niet in.

Daarbij, het veld was gisteren nat. Optimaal voor snel spel over de grond. Heb het zelf 13 jaar gedaan, dan is over de grond met een nat veld echt ideaal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 oktober 2021 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 23:20   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 oktober 2021 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 23:28   quote  deeplink  
Je zou toch eens door dit soort zeperds straks een titel mislopen he
AkaS
 AkaS - maandag 01 november 2021 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klap van de molen gehad ofzo?
Hahahaha nee vriend. Maar als je ziet hoe Ajax draait de laatste tijd en je zet alle feiten op een rijtje dan is het voor mij zo helder als wat. En obv kwaliteit zouden ze natuurlijk hebben moeten winnen. Maar je kan de omstandigheden gewoon niet negeren.

De 2 backs kwamen er in het begin als kneuzen in gevlogen. Dan ga je wel even nadenken met Dortmund voor de deur. Daarbij is kunstgras gewoon een handicap voor uitspelende ploegen en het regende pijpenstelen waardoor het veld gewoon spekglad was. Ze waren gewoon door alle factoren samen niet vrij in hun hoofd.

Na alle mooie resultaten moet je soms ook even met minder genoegen nemen, ervan uitgaande dat het een incident is.
Loetje
 Loetje - maandag 01 november 2021 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2021 - 13:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahaha nee vriend. Maar als je ziet hoe Ajax draait de laatste tijd en je zet alle feiten op een rijtje dan is het voor mij zo helder als wat. En obv kwaliteit zouden ze natuurlijk hebben moeten winnen. Maar je kan de omstandigheden gewoon niet negeren.

De 2 backs kwamen er in het begin als kneuzen in gevlogen. Dan ga je wel even nadenken met Dortmund voor de deur. Daarbij is kunstgras gewoon een handicap voor uitspelende ploegen en het regende pijpenstelen waardoor het veld gewoon spekglad was. Ze waren gewoon door alle factoren samen niet vrij in hun hoofd.

Na alle mooie resultaten moet je soms ook even met minder genoegen nemen, ervan uitgaande dat het een incident is.
Ik ga met Warrior mee, je hebt echt een klap van een molen gehad! ;-)

Maar los van wat ik hier al heb geschreven, dit gebeurd nu voor de 3e keer in 11 wedstrijden. Ik vind dat geen incident eerlijk gezegd.

Er zijn de laatste jaren clubs afgehaakt om de titel omdat het zich niet kon oprichten tegen de kleintjes.
remco k
 remco k - maandag 01 november 2021 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 22:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

En zelfs als onderdeel vind ik het oprecht zwaar en zwaar overdreven. En dat meen ik echt.
Jarenlang zeker. Dat zeg ik ook niet. Alleen die 7 8 jaar die je benoemt kan ik niet terug vinden.
remco k
 remco k - maandag 01 november 2021 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2021 - 22:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

En zelfs als onderdeel vind ik het oprecht zwaar en zwaar overdreven. En dat meen ik echt.
Jarenlang zeker. Dat zeg ik ook niet. Alleen die 7 8 jaar die je benoemt kan ik niet terug vinden.
remco k
 remco k - maandag 01 november 2021 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2021 - 13:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ga met Warrior mee, je hebt echt een klap van een molen gehad! ;-)

Maar los van wat ik hier al heb geschreven, dit gebeurd nu voor de 3e keer in 11 wedstrijden. Ik vind dat geen incident eerlijk gezegd.

Er zijn de laatste jaren clubs afgehaakt om de titel omdat het zich niet kon oprichten tegen de kleintjes.
Enige verschil is dat Ajax eigenlijk alleen nog maar tegen de kleintjes heeft gespeeld. Alleen psv thuis.

Terwijl psv az en Feyenoord ook al gehad heeft.
Loetje
 Loetje - maandag 01 november 2021 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2021 - 15:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Jarenlang zeker. Dat zeg ik ook niet. Alleen die 7 8 jaar die je benoemt kan ik niet terug vinden.
In die fase tot aan 2015 bij Dordrecht waren het echt jarenlang geen nederlaag op kunstgras.

En dat zeg ik puur en alleen dat het helemaal geen enkel excuus moet zijn, geen enkel.
Loetje
 Loetje - maandag 01 november 2021 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2021 - 15:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Enige verschil is dat Ajax eigenlijk alleen nog maar tegen de kleintjes heeft gespeeld. Alleen psv thuis.

Terwijl psv az en Feyenoord ook al gehad heeft.
Dat is vooralsnog in Ajax zijn nadeel.

Voor de winterstop komt nog AZ thuis en Feyenoord uit, direct erna Utrecht en PSV uit.

Als Ajax dit soort ongelooflijk domme punten laat loggen, wordt het nog geen kampioen ook hoor.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heracles - Ajax (zaterdag 30 oktober 2021, 18:45); 0 - 0









0.0149660