BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 12 december 2021, 16:45);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 09 december 2021 - 09:13   quote  deeplink  
card-ajax-az.jpg

Ajax speelt dit kalenderjaar nog vier wedstrijden, waarvan er twee toch opschreven kunnen worden als topaffiches in de Eredivisie. De eerste van deze topaffiches wacht aankomende zondag als Ajax het in eigen huis opneemt tegen AZ. Hoewel de Alkmaarse ploeg zeer zwak aan de competitie is begonnen heeft deze zich nu toch bij de subtop gemeld. AZ is zeker niet vergelijkbaar met andere jaren waar de Kaaskoppen meededen voor een topklassering. Desondanks is Ajax uit het grote Amsterdam voor AZ toch wel de grootste rivaal en zal dat mogelijk toch extra krachten doen ontluiken.

Historie

Als mijn statistieken speelt Ajax deze zondag voor de 100e keer tegen AZ. Hierbij zitten trouwens ook oefenwedstrijden. Ajax speelde maar liefst 99 duels tegen AZ. Daarvan won Ajax er 62 en gingen er 17 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen vijf seizoenen werkte Ajax maar liefst 15 duels af met AZ. Dit waren 10 competitieduels, 1 bekerduel en 4 oefenwedstrijden waarvan Ajax er eerder dit seizoen ook eentje speelde. Van de recente competitieduels won Ajax er 7, speelde het 1 maal gelijk en verloor het 2 maal. Het bekerduel werd gewonnen en het meest recente oefenduel leverde een verlies op. Dit duel werkt afgewerkt tijdens de interlandperiode waarbij Ajax dus niet met een representatief eerste elftal speelde. Voor het laatste puntverlies hoeven we niet ver terug. In het seizoen 2019/20 verloor Ajax in eigen huis met 0-2 van AZ.

AZ

AZ beleefde dus een uiterst zwakke seizoensstart. De ploeg uit Alkmaar is ondertussen opgeklommen naar de 8e plaats maar is nog altijd wisselvallig te noemen. De laatste twee wedstrijden werden gewonnen van Fortuna en Sparta maar AZ speelde daarvoor gelijk tegen NEC en Vitesse en verloor van Feyenoord. Het enige dat dit seizoen nog op het spel staat voor AZ is kwalificatie voor Europees voetbal. Dat zal een hele kluif worden, hoewel de achterstand op nummer 4 FC Utrecht slechts 3 punten is. Daardoor lijkt zich wel een boeiend gevecht af te tekenen in de subtop. Het is toch aan Ajax om hier niet het slachtoffer van te worden.

Pascal Jansen speelt min of meer hetzelfde systeem als Ten Hag gebuikt bij Ajax. AZ hanteert een 4-2-3-1 formatie met een echte nummer 10, opkomende backs en buitenspelers die veel naar binnen trekken. De Zweede aanvaller Karlsson ontpopt zich dit seizoen als belangrijkste speler van AZ. Karlsson is de topscorer met 7 goals maar gaf ook de meeste assists, namelijk 5. In de topscorerslijst wordt Karlsson op de voet gevolgd door spits Pavlidis en oud-Ajacied De Wit, beide met 6 treffers. Pavlidis en Wijndal gaven ook veel voorzetten, beide al 4 maal. De linkerzijde van AZ is dus de sterkte flank. AZ probeert, zoals altijd, bezorgd en aanvallend voetbal te spelen.

Ajax

Het gaat Ajax voor de wind. Alle poulewedstrijden in de Champions League werden gewonnen en Ajax harkte al 69,5 miljoen binnen aan Europese opbrengsten. In de competitie beleefde Ajax een mindere periode maar lijkt het lek ondertussen boven. Toch heeft Ajax wel degelijk te maken met wedstrijden waarvoor de ploeg zich gewoon niet lijkt te kunnen motiveren. Hopelijk leeft bij de spelers ook het gevoel dat je AZ niet te licht moet nemen. De verwachting is derhalve dat Ten Hag voor zijn vaste basiselftal zal kiezen.

De beelden

Vorig seizoen won Ajax in eigen huis met 2-0 van AZ. De goals werden beide gemaakt door Klaassen. Ajax stelde daardoor het landskampioenschap feitelijk zeker.

nummer10
 nummer10 - donderdag 09 december 2021 - 14:53   quote  deeplink  
Thanks Eide. Ik zeg 2-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 09 december 2021 - 18:54   quote  deeplink  
Dankje Eide!
4-0
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 09 december 2021 - 20:08   quote  deeplink  
2 -1 of 3 -1 moet haalbaar zijn.
Eide
 Eide - zondag 12 december 2021 - 15:43   quote  deeplink  
32. Remko Pasveer
2. Jurriën Timber
4. Edson Álvarez
8. Ryan Gravenberch
10. Dusan Tadic
11. Antony
15. Devyne Rensch
17. Daley Blind
21. Lisandro Martínez
22. Sébastien Haller
23. Steven Berghuis
Eide
 Eide - zondag 12 december 2021 - 15:43   quote  deeplink  
Rensch in de basis.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:03   quote  deeplink  
Loetje!! Loetje, waar ben je? Poes poes poes poes poes! Kom maar dan, kom maar!
Eide
 Eide - zondag 12 december 2021 - 17:06   quote  deeplink  
Tering, wat een vreselijk slecht begin van de wedstrijd.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 december 2021 - 17:06   quote  deeplink  
F1 was vooralsnog leuker om te kijken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 december 2021 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:06 schreef nummer10 het volgende:
F1 was vooralsnog leuker om te kijken
Met name de laatste ronde...haha
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 12 december 2021 - 17:08   quote  deeplink  
Beetje matig, de eerste 20 minuten.
Eide
 Eide - zondag 12 december 2021 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:06 schreef nummer10 het volgende:
F1 was vooralsnog leuker om te kijken
Daar ging m'n hartslag wel van omhoog. Van Ajax op dit moment niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 december 2021 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar ging m'n hartslag wel van omhoog. Van Ajax op dit moment niet.
Prachtig die gekte aldaar!
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 17:18   quote  deeplink  
Matig weer.
Eide
 Eide - zondag 12 december 2021 - 17:19   quote  deeplink  
Bizar einde van het seizoen. Het is nog niet voorbij want Mercedes heeft twee protesten ingediend. Ik denk niet dat er iets gaat veranderen, maar je weet maar nooit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:19 schreef Eide het volgende:
Bizar einde van het seizoen. Het is nog niet voorbij want Mercedes heeft twee protesten ingediend. Ik denk niet dat er iets gaat veranderen, maar je weet maar nooit.
Hoop het wel, zal een hoop nepsupporters die nooit wat om formule 1 hebben gegeven terug het hok in drijven.
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 17:24   quote  deeplink  
Wat is die Nijhuis aan het kloten joh. Al drie ballen die gewoon voor Ajax zijn aan az geven.
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoop het wel, zal een hoop nepsupporters die nooit wat om formule 1 hebben gegeven terug het hok in drijven.
Zonde vrijwel iedere sport ontstaan toch.

Of wou je zeggen dat er amateur clubs zijn die net zoveel supporters hebben als profclubs. ?
Eide
 Eide - zondag 12 december 2021 - 17:25   quote  deeplink  
Nijhuis fluit ook weer een geheel eigen wedstrijd met een heel andere werkelijkheid dan de rest van Nederland.
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoop het wel, zal een hoop nepsupporters die nooit wat om formule 1 hebben gegeven terug het hok in drijven.
En man man man wat een negatieve houding heb je de laatste tijd man. Gaat alles goed met je?
nummer10
 nummer10 - zondag 12 december 2021 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:19 schreef Eide het volgende:
Bizar einde van het seizoen. Het is nog niet voorbij want Mercedes heeft twee protesten ingediend. Ik denk niet dat er iets gaat veranderen, maar je weet maar nooit.
Gaat niks mee gebeuren joh, no worry's..
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 12 december 2021 - 17:29   quote  deeplink  
Ik loop er nog niet warm van, van deze wedstrijd.
Spelen erg veel korte ballen op elkaar.
Het zal wel met 0 - 0 de rust ingaan.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 december 2021 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar ging m'n hartslag wel van omhoog. Van Ajax op dit moment niet.
En nog... Haha..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Zonde vrijwel iedere sport ontstaan toch.

Of wou je zeggen dat er amateur clubs zijn die net zoveel supporters hebben als profclubs. ?
Tja, ik heb er niks mee! Ook niet bij Ajax. Gewoon wegtrappen dit soort gasten. Maakt de plaats vrij voor mensen die wel al jaren de club altijd steunen. Heb het zelf gezien op museumplein. Mensen werden weggestuurd omdat het vol was. En wat staat er voor.publiek? Giechelende kutwijven die niets met voetbal hebben en alleen maar komen omdat ze een feestje kunnen vieren. Maar dat moet dan wel geshowd worden op allerlei sociale media.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:25 schreef remco k het volgende:

[..]

En man man man wat een negatieve houding heb je de laatste tijd man. Gaat alles goed met je?
Omdat ik een andere mening heb dan de jouwe ben ik negatief? Hmmmm wat ben jij dan?
nummer10
 nummer10 - zondag 12 december 2021 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja, ik heb er niks mee! Ook niet bij Ajax. Gewoon wegtrappen dit soort gasten. Maakt de plaats vrij voor mensen die wel al jaren de club altijd steunen. Heb het zelf gezien op museumplein. Mensen werden weggestuurd omdat het vol was. En wat staat er voor.publiek? Giechelende kutwijven die niets met voetbal hebben en alleen maar komen omdat ze een feestje kunnen vieren. Maar dat moet dan wel geshowd worden op allerlei sociale media.
Maar wie zegt dat die niet hun hele leven al voor Ajax zijn?
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja, ik heb er niks mee! Ook niet bij Ajax. Gewoon wegtrappen dit soort gasten. Maakt de plaats vrij voor mensen die wel al jaren de club altijd steunen. Heb het zelf gezien op museumplein. Mensen werden weggestuurd omdat het vol was. En wat staat er voor.publiek? Giechelende kutwijven die niets met voetbal hebben en alleen maar komen omdat ze een feestje kunnen vieren. Maar dat moet dan wel geshowd worden op allerlei sociale media.
Was jij Ajax gaan supporten als het een amateurploeg of matige eerste divisie ploeg was geweest dan?
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Omdat ik een andere mening heb dan de jouwe ben ik negatief? Hmmmm wat ben jij dan?
Ik heb het over het algemeen. Niet dit specifiek. Je loopt zo te hakken op alles en iedereen. Vraag me oprecht af of het goed gaat?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Was jij Ajax gaan supporten als het een amateurploeg of matige eerste divisie ploeg was geweest dan?
Ik was nog een klein kind toen ik voor Ajax werd. Het jaar dat psv de Europa cup 1 won en Nederland Europees kampioen! En hé, ik ben voor geen van beiden!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het over het algemeen. Niet dit specifiek. Je loopt zo te hakken op alles en iedereen. Vraag me oprecht af of het goed gaat?
Oprecht? Hahaha je neus wordt langer gek!

Ik vraag me al jaren bij jou af of het goed gaat met je?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 december 2021 door Ajax Warrior --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 december 2021 - 17:39   quote  deeplink  
Hij heeft een negatief beeld over mensen die hij totaal niet kent
Dit zegt meer iets over hem
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Hij heeft een negatief beeld over mensen die hij totaal niet kent
Dit zegt meer iets over hem
Hehehe kneusje, kom je nu hier janken! Maffe mongool!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 december 2021 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:41 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehe kneusje, kom je nu hier janken! Maffe mongool!
Hoe kinderachtig ben je...
Iemand anoniem afzeiken kick je van hè...lafaard
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hoe kinderachtig ben je...
Iemand anoniem afzeiken kick je van hè...lafaard
Anoniem? Whahaha de meeste kennen me hier hoor! Ik heb al beschreven wat ik van je vind. Ga ik niet nog een keer doen!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 december 2021 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Anoniem? Whahaha de meeste kennen me hier hoor! Ik heb al beschreven wat ik van je vind. Ga ik niet nog een keer doen!
Mag hoor, ik reageer gewoon niet meer op jou aandachttrekker, niet de moeite waard
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mag hoor, ik reageer gewoon niet meer op jou aandachttrekker, niet de moeite waard
Dat zei je net ook al en toch blijf je reageren. Je bent gewoon een zielige jankmuil!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 12 december 2021 - 17:57   quote  deeplink  
Net zoals in de 1e helft veel verkeerde ( korte ) passe's.
Mede daarom de 0 - 1.
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 17:57   quote  deeplink  
Ongelooflijk wat wordt er zwak gespeeld zeg.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 december 2021 - 17:59   quote  deeplink  
Pfff
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 18:00   quote  deeplink  
Lekker weer uitgestapt door onze meesterverdediger Blind. En maar met dat handje wapperen. Ga gewoon door en protesteer daarna!
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 18:01   quote  deeplink  
En timber Dan hoe hij mee sjokt met die kerel die scoort. Als die gewoon een sprint eruit gooit.
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Oprecht? Hahaha je neus wordt langer gek!

Ik vraag me al jaren bij jou af of het goed gaat met je?
Met mij redelijk, leuk dat je er eens naar vraagt. Pittige week achter de rug doordat m’n vader ziek is maar daar komen we wel weer overheen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 18:02   quote  deeplink  
Het is gewoon slap, maar ja op de bank zit ook niets wat het kan openbreken. Want alles is verneukt of niet goed genoeg!
remco k
 remco k - zondag 12 december 2021 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik was nog een klein kind toen ik voor Ajax werd. Het jaar dat psv de Europa cup 1 won en Nederland Europees kampioen! En hé, ik ben voor geen van beiden!
Gelukkig was Ajax in die tijd maar een klein provincie clubje.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 18:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Gelukkig was Ajax in die tijd maar een klein provincie clubje.
Wat wil je horen? Ben daarnaast voor Düsseldorf. Tja, qua naam een niemandsdalletje in Duitsland, qua supporters grote dan veel clubs in Nederland.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 12 december 2021 - 18:07   quote  deeplink  
We nemen deze wedstrijd veel te gemakkelijk op.
Alsof we gewoon even gaan winnen ! !

Zo zien we maar : 0 - 1.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 18:11   quote  deeplink  
Een club die in Europa hoge ogen gooide maar in de Eredivisie eigenlijk gewoon zwaar matig is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 december 2021 - 18:12   quote  deeplink  
O nee wacht, dat is negatief! Kut, was is dit Ajax supergoed man!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 12 december 2021 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2021 - 17:25 schreef Eide het volgende:
Nijhuis fluit ook weer een geheel eigen wedstrijd met een heel andere werkelijkheid dan de rest van Nederland.
Ja, dat klopt
Is me ook opgevallen ! ! !
Eide
 Eide - zondag 12 december 2021 - 18:25   quote  deeplink  
En plotseling gaan ze voetballen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 12 december 2021, 16:45);









0.0140340