BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FIFA gaat vergoedingen zaakwaarnemers aan banden leggen

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 16 december 2021 - 15:38   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1009983/fifa-ziet-zaakwaarnemers-443-miljoen-verdienen-en-treft-maatregelen-raiola-boos.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 16 december 2021 - 15:43   quote  deeplink  
Kijk dit gaat wel leuk worden, hoeveel mogen ze vragen bij een transfervrije overgang van een speler straks?
Mino zijn dagen zijn geteld en dit maakt het voetbal een stuk beter, natuurlijk zullen ze weer andere manieren vinden om alsnog meer geld eraan over te houden.
Het is natuurlijk belachelijk dat er zoveel geld uit de voetballerij stroomt naar zaakwaarnemers ipv dat de de spelers of voetbalclubs het geld behouden.

Nu hopen dat de FIFA dit snel doorzet en vanaf het nieuwe seizoen 2022 de macht van zaakwaarnemers aan banden is gelegd.
remco k
 remco k - donderdag 16 december 2021 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 december 2021 - 15:43 schreef Ajax we love you het volgende:
Kijk dit gaat wel leuk worden, hoeveel mogen ze vragen bij een transfervrije overgang van een speler straks?
Mino zijn dagen zijn geteld en dit maakt het voetbal een stuk beter, natuurlijk zullen ze weer andere manieren vinden om alsnog meer geld eraan over te houden.
Het is natuurlijk belachelijk dat er zoveel geld uit de voetballerij stroomt naar zaakwaarnemers ipv dat de de spelers of voetbalclubs het geld behouden.

Nu hopen dat de FIFA dit snel doorzet en vanaf het nieuwe seizoen 2022 de macht van zaakwaarnemers aan banden is gelegd.
De vergoeding in het salaris verwerken en de fee die de club betaald als salaris laten uitbetalen door de speler.

En alles is weer hoe het was.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 17 december 2021 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 december 2021 - 18:46 schreef remco k het volgende:

[..]

De vergoeding in het salaris verwerken en de fee die de club betaald als salaris laten uitbetalen door de speler.

En alles is weer hoe het was.
Ik hoop dat ze juridisch iets voor elkaar krijgen. Maar ook ik heb niet de illusie dat ze iets kunnen afdwingen waardoor de zaakwaarnemers echt aan banden wordt gelegd. Sponsors/rijke zakenlui die de fee van de zaakwaarnemers betalen onder het mom, consultancy fee...

Maar toch een klein beetje hoop heb ik wel
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 17 december 2021 - 15:05   quote  deeplink  
Oud verhaal toch? Volgens mij werd hier in het begin van het seizoen ook al over gesproken? Meen ik mij althans te herinneren. AkaS had volgens mij toen zoiets gedeeld?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 december 2021 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 december 2021 - 15:05 schreef Ajax Warrior het volgende:
Oud verhaal toch? Volgens mij werd hier in het begin van het seizoen ook al over gesproken? Meen ik mij althans te herinneren. AkaS had volgens mij toen zoiets gedeeld?
LAten we hopen dat het een verhaal is dat een vervolg krijgt. Geen idee of Aka al zoeist naar voren had gebracht. Weet alleen dat Mino rioolrat er niet blij mee was en zal wel gaan lobbyen..
Eide
 Eide - donderdag 23 december 2021 - 21:02   quote  deeplink  
Het probleem ligt niet bij vergoedingen van zaakwaarnemers. Het ligt bij het hele systeem met zaakwaarnemers. Als je de vergoeding van de zaakwaarnemer gaat koppelen aan prestatie-indicatoren van de speler bij de club wordt alles een heel ander verhaal. Dan gaat het niet meer op wie het het meest betaald, maar waar een speler het best kan renderen.
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 december 2021 - 14:41   quote  deeplink  
Er moet hoe dan ook iets gebeuren. Clubs moeten beschermd worden tegen mensen als raiola. Vraag me echt af of er nu echt niets af te dwingen valt om hem persona non grata te maken bij Ajax...

Ik denk echt dat een statement gemaakt moet kunnen worden richting de Ajax spelers, dat er niet onderhandeld wordt met raiola en dat wanneer een speler toch kiest om hem als zaakwaarnemer aan te stellen, dat Ajax dit ziet als een transferverzoek of het signaal dat de speler geen interesse heeft in een contractverlenging.

Dat maakt voor Ajax niets uit omdat 9 van de 10 keer het sowieso uitdraait op een afscheid van de speler. Alleen wordt er nu onnodig lang poppenkast gespeeld en aan het eind van het liedje wandelen de spelers onder hem toch de deur uit.

Fijne feestdagen allemaal!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 januari 2022 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 december 2021 - 21:02 schreef Eide het volgende:
Het probleem ligt niet bij vergoedingen van zaakwaarnemers. Het ligt bij het hele systeem met zaakwaarnemers. Als je de vergoeding van de zaakwaarnemer gaat koppelen aan prestatie-indicatoren van de speler bij de club wordt alles een heel ander verhaal. Dan gaat het niet meer op wie het het meest betaald, maar waar een speler het best kan renderen.
Eide, dit is wel een interessante suggestie die je hebt. Ik denk dat een denktank van de FIFA is een keer moet nadenken over een beter systeem, dat goed en eerlijk is voor iedereen. (spelers, clubs, zaakwaarnemers)

Daarbij blijf ik het ook raar vinden dan jeugdspelers maar een contract van max 3 jaar mogen tekenen. Dit is voor Ajax elke keer de bottleneck, want hun contract loopt af als ze goed presteren. Ik ga liever uit van een opgewaardeerd contract als ze het eerste halen, maar dan wel vastleggen voor 5 jaar als ze dat willen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 januari 2022 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 december 2021 - 14:41 schreef AkaS het volgende:
Er moet hoe dan ook iets gebeuren. Clubs moeten beschermd worden tegen mensen als raiola. Vraag me echt af of er nu echt niets af te dwingen valt om hem persona non grata te maken bij Ajax...

Ik denk echt dat een statement gemaakt moet kunnen worden richting de Ajax spelers, dat er niet onderhandeld wordt met raiola en dat wanneer een speler toch kiest om hem als zaakwaarnemer aan te stellen, dat Ajax dit ziet als een transferverzoek of het signaal dat de speler geen interesse heeft in een contractverlenging.

Dat maakt voor Ajax niets uit omdat 9 van de 10 keer het sowieso uitdraait op een afscheid van de speler. Alleen wordt er nu onnodig lang poppenkast gespeeld en aan het eind van het liedje wandelen de spelers onder hem toch de deur uit.

Fijne feestdagen allemaal!
Ben het eens met je, maar om hem persona non grata te maken, dan snij je vrees ik jezelf in de vingers, want steeds meer spelers gaan naar hem toe. de grote zaakwaarnemers hebben de beste talenten en spelers. ze plunderen de kleinere zaakwaarnemers die meer oog hebben voor het langere termijn. Ik geef Raiola en de spelers ook geen ongelijk. De voetballerij is natuurlijk een rare business en je moet snel veel geld verdienen, want elk moment kan het voorbij zijn, of er staat iemand op die beter is dan jij bent.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FIFA gaat vergoedingen zaakwaarnemers aan banden leggen









0.0061390