BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Fortuna Sittard (woensdag 22 december 2021, 21:00); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 21 december 2021 - 21:05   quote  deeplink  
card-ajax-fortuna-sittard.jpg

Nog één potje voor de winterstop en dan houdt bijna een volledige maand op met Ajaxvoetbal. De Eredivisie wordt pas op 16 januari weer hervat. Als je Ajax de afgelopen weken in actie ziet lijkt het alsof de selectie snakt naar rust. Het elftal oogt uitgeblust, af en toe ongemotiveerd en is duidelijk niet meer de belachelijke goede ploeg van het eerste seizoenskwart. Fortuna Sittard lijkt op papier een ideale tegenstander om met een goed gevoel aan de winterstop te beginnen. De afgelopen weken hebben echter getoond dat Ajax op dit moment geen enkele tegenstander te licht moet inschatten. Daarvoor speelt de mannen op dit moment gewoon niet goed genoeg.

Verder heb ik even weinig tijd en ook weinig zin veel tijd aan Fortuna te spenderen. Daarom meteen de beelden. De eerste wedstrijd van het seizoen leverde een zeer eenvoudige overwinning op door goals van Berghuis, Mazraoui, Tadic, Kudus en Tagliafico.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 december 2021 door Eide --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 december 2021 - 21:09   quote  deeplink  
Thanks weer Eide, dit zou een makkelijke overwinning moeten zijn.. ik gok 0-3
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 21 december 2021 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 december 2021 - 21:09 schreef nummer10 het volgende:
Thanks weer Eide, dit zou een makkelijke overwinning moeten zijn.. ik gok 0-3
Hahaha makkelijk...Ajax speelt thuis hoor ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 21 december 2021 - 21:13   quote  deeplink  
Maar grandioos weer Eide, ik hou het op 4-0
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 december 2021 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 december 2021 - 21:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha makkelijk...Ajax speelt thuis hoor ;-)
Och lekker wakker.... 3-0 !
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 22 december 2021 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 december 2021 - 21:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Och lekker wakker.... 3-0 !
Hahaha beter!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 22 december 2021 - 19:16   quote  deeplink  
Een 4 - 0 kan na mijn mening rustig behaald worden.
Moet geen probleem zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 22 december 2021 - 19:58   quote  deeplink  
Ajax opstelling met Schuurs en Rensch, zonder Martinez en Mazraoui
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 20:20   quote  deeplink  
FHO6U2PWUBQYOo4?format=jpg&name=large
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 december 2021 - 20:41   quote  deeplink  
Geen taqi ? En blind op zijn met alle respect mindere positie.. mjah met alle respect Fortuna
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 december 2021 - 20:41   quote  deeplink  
Succes allemaal
Loetje
 Loetje - woensdag 22 december 2021 - 20:43   quote  deeplink  
Beste forumgenoten,

Aangezien mijn inbox inmiddels vol zit met privé berichtjes en ik ook een en ander lees op het forum zelf, lijkt het me zinvol even één inhoudelijke opmerking te plaatsen.

Op dit moment ben ik gestopt met het forum. Of het tijdelijk of blijvend is, heb ik geen idee van. 1x eerder dacht ik ook dat het blijvend was, en kwam ik een klein jaar later terug.

Ik zag Eide iets plaatsen in zijn forum voor de Klassieker. Nou, dat gevoel heerst bij mij o.a ook. Eide maakte meer topics dan mij, maar was met de Europese topics toch ruim een uur bezig met de plaatjes ontwerpen en de tekst te schrijven. Dit deed ik eigenlijk het hele seizoen al met de lood in mijn schoenen.

De topics zijn dood en als ze niet dood zijn, zijn ze zo godsgruwelijk negatief (voor mijn eigen gevoel), dat het ook daar bijna zwaar wordt om er überhaupt op te reageren. Ik reageerde ik, was het ook niet veel positiefs meer. Het is voor mij over gekomen als discussie voeren om het discussie voeren. En dan het grotendeel wat alleen maar komt zeveren als er wat te klagen valt, maar als het goed ging je ze niet ziet. Je kan van mij vinden wat je wilt, maar hypocriet ben ik niet en ik pas daar heel erg voor.

Ook een stukje Ajax. Ik moet bekennen dat ik alles met en om Ajax heen momenteel meer chagrijnig van wordt, dan dat het me ook maar iets van plezier oplevert. Zoals gezegd, hier had ik het niet meer naar mijn zin. Ajax zelf speelt met enige regelmaat godsgruwelijk arrogant voetbal in mijn ogen en sommige spelers kan ik niet eens meer luchten of zien. Denk aan Gravenberch, Blind en zelfs met regelmaat een Tadic. Als je dit stukje leest, snap je ook wel wat ik met chagrijnig worden bedoel.

Wat ik ook heb gedaan, is ESPN opgezegd. Gewoon omdat ik na Ajax al een half jaar het gevoel heb dat ik me tijd aan het verneuken ben. Dat is geen nepsupporter, het is een beetje Ajax moe. Ik deel dan ook de mening van Remco dat Ajax helemaal zo goed niet is als het misschien lijkt. Ik volg de wedstrijden weer lekker via de radio en livescore. Zo heb ik me spanning een beetje terug en vind ik nog wat plezier terug.

Wat betreft mezelf. Met mijzelf gaat het opzich wel goed, ik ben vooral heel druk en heb het druk met me meisje uit een zware tijd te helpen. En meer mensen om me heen die de afgelopen tijd als een loodzware hebben ervaren. En ja, dat vind ik belangrijker dan een forum. Een forum die in mijn optiek al naar de klote is sinds mijn vriend Peter niet meer onder ons.

Privé berichtjes mogen gestuurd worden, ik zal af en toe ze even chekken en beantwoord. Maar dagelijks gaat dat niet zijn.

Voorlopig zeg ik vaarwel en wellicht tot later weer.

P.s, ik had Warrior expliciet gevraagd hier niet over uit te wijden, vandaar geen eerdere inhoudelijke reacties.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 december 2021 door Loetje --
Loetje
 Loetje - woensdag 22 december 2021 - 20:43   quote  deeplink  
...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 december 2021 door Loetje --
p111
 p111 - woensdag 22 december 2021 - 20:48   quote  deeplink  
Nou slechter als afgelopen Zondag kan niet dus ik a voor een normale 3-0
p111
 p111 - woensdag 22 december 2021 - 20:51   quote  deeplink  
Loetje,Ik wens jou en je gezinnetje het allerbeste.
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 20:53   quote  deeplink  
Opvallend dat Schuurs kennelijk Tagliafico voorbij is in de pikorde.
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 20:53   quote  deeplink  
Rustig aan Loetje. Ik snap je goed hoor. Rustig aan, fijne feestdagen en hopelijk tot snel.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 22 december 2021 - 21:00   quote  deeplink  
Iedereen SUCCES ! ! !
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 21:14   quote  deeplink  
Keurige goal met een hoofdrol voor Blind.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 december 2021 - 21:15   quote  deeplink  
Afgekeurd
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 21:15   quote  deeplink  
Wordt afgekeurd denk ik.
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 21:16   quote  deeplink  
Opvallend, leek mij duidelijk achter.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 december 2021 - 21:16   quote  deeplink  
Toch een goal. Had wel veel weg van dat de bal de achterlijn was gepasseerd
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 december 2021 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 21:16 schreef Eide het volgende:
Opvallend, leek mij duidelijk achter.
Mij eigenlijk ook!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 22 december 2021 - 21:16   quote  deeplink  
Toch de 1 - 0.
Nu meer doelpunten maken nu de druk eraf is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 december 2021 - 21:18   quote  deeplink  
Wel klaar met het feit dat Tagliafico op de bank zit!! Zo onrespectvol naar een speler die alles gegeven heeft de afgelopen jaren!
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2021 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 21:16 schreef Eide het volgende:
Opvallend, leek mij duidelijk achter.
Ik denk omdat hebben niet met 100% zekerheid kan zeggen.
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2021 - 21:19   quote  deeplink  
Ajax speelt wel goed. Eindelijk weer eens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 22 december 2021 - 21:24   quote  deeplink  
En vlot op 2-0
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 22 december 2021 - 21:24   quote  deeplink  
Fijn te zien dat we beter spelen.
Ook fijn de 2 - 0.
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 21:25   quote  deeplink  
Op het gemakje naar de winterstop dus. Nu voor het vertrouwen goals tanken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 december 2021 - 21:29   quote  deeplink  
Beter? Ik vind het nog steeds vrij zwak hoor. Fortuna komt er genoeg uit nog, met kansen tot gevolg.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 december 2021 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 20:43 schreef Loetje het volgende:
Beste forumgenoten,

Aangezien mijn inbox inmiddels vol zit met privé berichtjes en ik ook een en ander lees op het forum zelf, lijkt het me zinvol even één inhoudelijke opmerking te plaatsen.

Op dit moment ben ik gestopt met het forum. Of het tijdelijk of blijvend is, heb ik geen idee van. 1x eerder dacht ik ook dat het blijvend was, en kwam ik een klein jaar later terug.

Ik zag Eide iets plaatsen in zijn forum voor de Klassieker. Nou, dat gevoel heerst bij mij o.a ook. Eide maakte meer topics dan mij, maar was met de Europese topics toch ruim een uur bezig met de plaatjes ontwerpen en de tekst te schrijven. Dit deed ik eigenlijk het hele seizoen al met de lood in mijn schoenen.

De topics zijn dood en als ze niet dood zijn, zijn ze zo godsgruwelijk negatief (voor mijn eigen gevoel), dat het ook daar bijna zwaar wordt om er überhaupt op te reageren. Ik reageerde ik, was het ook niet veel positiefs meer. Het is voor mij over gekomen als discussie voeren om het discussie voeren. En dan het grotendeel wat alleen maar komt zeveren als er wat te klagen valt, maar als het goed ging je ze niet ziet. Je kan van mij vinden wat je wilt, maar hypocriet ben ik niet en ik pas daar heel erg voor.

Ook een stukje Ajax. Ik moet bekennen dat ik alles met en om Ajax heen momenteel meer chagrijnig van wordt, dan dat het me ook maar iets van plezier oplevert. Zoals gezegd, hier had ik het niet meer naar mijn zin. Ajax zelf speelt met enige regelmaat godsgruwelijk arrogant voetbal in mijn ogen en sommige spelers kan ik niet eens meer luchten of zien. Denk aan Gravenberch, Blind en zelfs met regelmaat een Tadic. Als je dit stukje leest, snap je ook wel wat ik met chagrijnig worden bedoel.

Wat ik ook heb gedaan, is ESPN opgezegd. Gewoon omdat ik na Ajax al een half jaar het gevoel heb dat ik me tijd aan het verneuken ben. Dat is geen nepsupporter, het is een beetje Ajax moe. Ik deel dan ook de mening van Remco dat Ajax helemaal zo goed niet is als het misschien lijkt. Ik volg de wedstrijden weer lekker via de radio en livescore. Zo heb ik me spanning een beetje terug en vind ik nog wat plezier terug.

Wat betreft mezelf. Met mijzelf gaat het opzich wel goed, ik ben vooral heel druk en heb het druk met me meisje uit een zware tijd te helpen. En meer mensen om me heen die de afgelopen tijd als een loodzware hebben ervaren. En ja, dat vind ik belangrijker dan een forum. Een forum die in mijn optiek al naar de klote is sinds mijn vriend Peter niet meer onder ons.

Privé berichtjes mogen gestuurd worden, ik zal af en toe ze even chekken en beantwoord. Maar dagelijks gaat dat niet zijn.

Voorlopig zeg ik vaarwel en wellicht tot later weer.

P.s, ik had Warrior expliciet gevraagd hier niet over uit te wijden, vandaar geen eerdere inhoudelijke reacties.
Het ga je goed kerel, ik hoop oprecht dat je terugkeert op dit forum... En dat we met zijn allen het plezier terug vinden, en ja ook ik heb bijgedragen in het negatieve maar doe me best het te verbeteren ;)
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 december 2021 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 21:29 schreef Ajax Warrior het volgende:
Beter? Ik vind het nog steeds vrij zwak hoor. Fortuna komt er genoeg uit nog, met kansen tot gevolg.
Igg wel beter dan de afgelopen tijd.. maar tegen Fortuna had ik wel toch iets meer verwacht.. of ik verwachte gewoon teveel dat kan natuurlijk ook :D
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 22 december 2021 - 21:48   quote  deeplink  
Had voor de rust toch wel de 3 - 0 verwacht in deze rustige eerste helft.
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2021 - 22:07   quote  deeplink  
Dit is toch helemaal geen overtreding. Gewoon een zuivere goal van Haller.
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2021 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 21:29 schreef Ajax Warrior het volgende:
Beter? Ik vind het nog steeds vrij zwak hoor. Fortuna komt er genoeg uit nog, met kansen tot gevolg.
Jawel maar Ajax creëer ook eindelijk voetballend weer een hoop kansen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 22 december 2021 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 22:07 schreef remco k het volgende:
Dit is toch helemaal geen overtreding. Gewoon een zuivere goal van Haller.
Die vermoeden had ik dus ook ! !
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2021 - 22:27   quote  deeplink  
Zo wat speelt Blind makkelijk en goed op het middenveld zeg.
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2021 - 22:29   quote  deeplink  
Haller voetbalt vandaag gewoon goed en is in de 16 dan ongelukkig.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 22 december 2021 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 22:27 schreef remco k het volgende:
Zo wat speelt Blind makkelijk en goed op het middenveld zeg.
Dat is wel waar, maar het had allang 5 - 0 moeten staan.
Het is steeds van allemaal net niet, daarom nog steeds de 2 - 0 !!
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 december 2021 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 22:27 schreef remco k het volgende:
Zo wat speelt Blind makkelijk en goed op het middenveld zeg.
Wil het feestje niet bederven ofzo maar het is Fortuna hè.. Als je vandaag nog zo belabberd had gevoetbald hadden ze helemaal een trap onder de kont moeten hebben.. neemt niet weg dat ik redelijk blij ben met wat ik zie.. nu de lijn doortrekken na de winterstop tegen de iets betere tegenstanders
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 december 2021 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 22:29 schreef remco k het volgende:
Haller voetbalt vandaag gewoon goed en is in de 16 dan ongelukkig.
Stond er toch puur voor de doelpunten.. ;) knipoog hè dus niet happen hahah
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 22:55   quote  deeplink  
Het nadeel aan dit soort wedstrijden is dat de stand suggereert dat het wel prima was. De spelers komen misschien ook wel met dat gevoel van het veld, maar ook vandaag was het toch eigenlijk niet heel best. Het resultaat is wel prima, maar het spel was natuurlijk grote delen van de wedstrijd helemaal niet goed, ondanks de ruime uitslag.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 december 2021 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Jawel maar Ajax creëer ook eindelijk voetballend weer een hoop kansen.
Is dat niet ook gewoon doordat Fortuna wel de ruimtes weggeeft? Dan voetbalt Ajax idd een stuk makkelijker.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 22 december 2021 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 22:55 schreef Eide het volgende:
Het nadeel aan dit soort wedstrijden is dat de stand suggereert dat het wel prima was. De spelers komen misschien ook wel met dat gevoel van het veld, maar ook vandaag was het toch eigenlijk niet heel best. Het resultaat is wel prima, maar het spel was natuurlijk grote delen van de wedstrijd helemaal niet goed, ondanks de ruime uitslag.
Dank eide! Dat bedoelde ik ook!
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 december 2021 - 23:06   quote  deeplink  
Dank voor de aanvulling Eide en AW... Kijk en dat moet ik dus leren verwoorden waarom... Ach misschien leer ik het nooit, verwoorden met typen dan, zit niet voor niks qua werk enkel telefonisch te werken :P
Eide
 Eide - woensdag 22 december 2021 - 23:15   quote  deeplink  
Geschreven tekst is sowieso moeilijk omdat je de lichaamstaal, toon en intonatie niet hebt om nuance te verbinden aan woorden. Dan heb je het eigen karakter ook nog. Ik ken jullie niet persoonlijk maar ik vind het moeilijk om discussies te laten voor wat ze zijn.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 december 2021 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 23:15 schreef Eide het volgende:
Geschreven tekst is sowieso moeilijk omdat je de lichaamstaal, toon en intonatie niet hebt om nuance te verbinden aan woorden. Dan heb je het eigen karakter ook nog. Ik ken jullie niet persoonlijk maar ik vind het moeilijk om discussies te laten voor wat ze zijn.
Ik snap wat je bedoeld... En dat is simpel weg niet mijn sterkste punt... Goed verwoorden wat ik bedoel (typen dan) puur omdat ik simpel weg een prater ben qua discussie of gewoon een gesprek, en geen typer.. dus mocht ik soms iets raars verwoorden of het komt krom over of what ever hoop ik dat mensen dat begrijpen.. idem voor Whatsapp, doe ik amper aan.. idem voor fb, insta die rommel heb ik allemaal al helemaal niet meer..
remco k
 remco k - donderdag 23 december 2021 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2021 - 22:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wil het feestje niet bederven ofzo maar het is Fortuna hè.. Als je vandaag nog zo belabberd had gevoetbald hadden ze helemaal een trap onder de kont moeten hebben.. neemt niet weg dat ik redelijk blij ben met wat ik zie.. nu de lijn doortrekken na de winterstop tegen de iets betere tegenstanders
Ga lekker ergens azijn pissen man.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Fortuna Sittard (woensdag 22 december 2021, 21:00); 5 - 0









0.0082199