BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zondag 6 februari 2022, 16:45); 3 - 0

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - vrijdag 04 februari 2022 - 15:57   quote  deeplink  
card-ajax-heracles-almelo.jpg

Voetbal MET publiek in de Johan Cruijff ArenA. Dat was al weer even geleden. Helaas mag er slecht beperkt publiek bij zijn, maar er mag tenminste weer publiek bij zijn. Dat veranderd de ambiance in een stadion toch enorm.

Ajax begint aan een belangrijke periode van het seizoen. Een hele drukke periode ook waar er nog Europees voetbal wordt gespeeld in de Champions League maar waar ook al de vorentscheidung voor de competitie al kan vallen bij puntverlies van de tegenstand maar natuurlijk ook van Ajax. Ajax leed voor de winterstop een aantal maal totaal onnodig puntverlies in wedstrijden waar de ploeg ongeïnspireerd en onwelwillig leek om 100% te geven. Dat kan Ajax tegen de huidige nummer 14 van de competitie niet maken met een voorsprong van slechts twee punten op PSV.

Historie
Ajax speelde in het verleden slechts 44 maal tegen Heracles Almelo. Ajax won 30 van deze onderlinge duels en verloor 6. Het duel eindigde 8 maal in een gelijk spel. Ajax speelde het huidige en de voorgaande vijf seizoenen elf maal voor de competitie tegen Heracles. Hierin bleken de Almeloërs geregeld een lastige opponent voor Ajax. Ajax won slechts zes van deze duels, verloor drie maal en speelde twee keer gelijk, waaronder eerder dit seizoen. Alle verliespartijen werden op het kunstgras van Heracles zelf geleden. In eigen huis won Ajax alle wedstrijden, uitgezonderd een gelijkspel in 2018/19.

Heracles Almelo

Heracles draait een teleurstellend seizoen. De ploeg uit Almelo draait al seizoenen lang mee in de middenmoot en schurkte daarbij geregeld tegen de subtop aan. Dit seizoen vechten de Heraclieden voor om de aansluitend met de middenmoot te behouden. Hoewel Heracles zich niet meteen zorgen hoeft te maken over ploegen achter hen, nummer 16 Sparta staat zes punten achter, kan Heracles zich ook geen eindeloze reeks aan misstappen veroorlovend. Trainer Frank Wormuth zal zich mede daarom een betere tegenstander hebben kunnen voorstellen om de competitie te hervatten na de interlandstop voor het Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse voetbal.

Heracles speelt normaal gesproken in 4-3-3 of 4-2-3-1, dus met twee controleurs en een echte 10 achter een diepe spits. Die spits is oud-Ajacied Kai Sierhuis. Sierhuis scoorde 3 goals en gaf 3 assists. Linksbuiten Burgzorg is de topscorer met 4 goals. De andere spelers op 3 treffers zijn Vloet die op non-actief is gesteld nadat hij had gelogen over zijn rol in een dodelijk auto-ongeluk en Azzouzi die tot het einde van het seizoen is uitgeschakeld met een knieblessure. Burgzorg is de sleutelspeler in aanvallend opzicht waarbij Heracles vooral over de linkerflank voorzetten geeft op Sierhuis die afrond of een assist verzorgt.

Ajax

Ajax heeft zoals gebruikelijk last van de interlandperiode. Met zoveel internationals en een loodzwaar programma lijken er elke transferperiode spelers terug te komen met blessures. Edson Alvarez zal waarschijnlijk niet kunnen spelen tegen Heracles. Brobbey is een aantal weken uitgeschakeld en ook het meespelen van Martinez is onwaarschijnlijk. Haller werd vroegtijdig uitgeschakeld op de Afrika Cup en Kudus is weer inzetbaar. Ryan Gravenberch is ziek en mist het duel ook mogelijk. Daardoor lijkt er een basisplaats voor Tagliafico te komen waarbij Blind centraal achterin komt te spelen. Op het middenveld lijkt Klaassen te gaan spelen voor Gravenberch en zal Ten Hag mogelijk voor Taylor kiezen als controleur. Mocht Martinez het duel met Haeracles wel redden schuift Blind mogelijk door naar het middenveld. Als alternatief is Kudus een mogelijk op het middenveld. Voorin is er veel meer duidelijkheid en zullen Tadic, Haller en Antony ongetwijfeld de voorhoede vormen.

Het vorige duel

Eerder dit seizoen bleef Ajax op 0-0 steken op het kunstgras van Heracles.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 februari 2022 door Eide --
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 04 februari 2022 - 17:14   quote  deeplink  
Mooi stukje Eide!! Ook al spelen we met wat andere namen, dit moet toch geen probleem vormen....focus, daar draait het om. Komende weken zijn essentieel en hopelijk hebben we snel een fitte selectie. Heracles uit is voor ons een obsessie aan het worden maar thuis met wat publiek, moeten het lukken! Ik voorspel 3-0.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 04 februari 2022 - 17:28   quote  deeplink  
Mooi topic weer Eide.
Ik vermoed ook een basis plaats voor Tagliafico, Blind centraal voor Martinez.
Klaassen op de positie van Alvarez
En Kudus voor Gravenbergh
Uiteraard Haller in de spits.

4-0
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 februari 2022 - 01:32   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 februari 2022 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 februari 2022 - 01:32   quote  deeplink  
Thanks Eide... Ik zeg 3-0 ! Heracles uit verbaasde ik me echt over.. zoveel kwaliteitsverschil en financieel verschil.. had nooit mogen gebeuren
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 05 februari 2022 - 13:14   quote  deeplink  
Ik hou het op 3 - 1.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 05 februari 2022 - 13:15   quote  deeplink  
Ik hou het op 3 - 1.
Eide
 Eide - zondag 06 februari 2022 - 15:33   quote  deeplink  
FK65IZ1XEAA3Qt1?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 06 februari 2022 - 15:33   quote  deeplink  
Alvarez en Martinez er dus "gewoon" bij. Klaassen in plaats van Gravenberch.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 februari 2022 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 06 februari 2022 - 15:47   quote  deeplink  
Nu de volle winst nemen omdat PSV verloren heeft.
Eerst nu vandaag de 3 punten uitlopen.

Volgende week moet PSV uit tegen Vitesse, ook erg moeilijk voor ze.
Zou prettig voor ons zijn om dan weer uit te lopen.
Eide
 Eide - zondag 06 februari 2022 - 16:02   quote  deeplink  
Hoopjes problemen met het forum trouwens :)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 februari 2022 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 16:02 schreef Eide het volgende:
Hoopjes problemen met het forum trouwens :)
Ja sinds gisteren, ook vanmorgen.
Was de site gehackt dat jij weet?
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 06 februari 2022 - 16:45   quote  deeplink  
Mooi eerbetoon aan Wim Jansen.
Eide
 Eide - zondag 06 februari 2022 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 16:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja sinds gisteren, ook vanmorgen.
Was de site gehackt dat jij weet?
Geen idee. Ik heb Boudewijn wel een berichtje gestuurd maar geen antwoord gekregen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 februari 2022 - 17:09   quote  deeplink  
Jeahhhhh
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 februari 2022 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 16:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb Boudewijn wel een berichtje gestuurd maar geen antwoord gekregen.
Ik ook, ook geen berichtje terug gekregen, vandaar mijn vraag
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 06 februari 2022 - 17:13   quote  deeplink  
Wel de 1 -0, maar had mu al 3 - 0 kunnen / moeten staan gezien de minimaal 6
kansen die we toen hadden binnen de eerste 25 minuten. De wedstrijd zal nu wel openbreken, denk ik.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 februari 2022 - 17:19   quote  deeplink  
Klaassen is nu al meer trefzeker op de positie van Gravenbergh
Eide
 Eide - zondag 06 februari 2022 - 17:20   quote  deeplink  
Davy Klaassen voor de verandering met de eerste goal natuurlijk. Verder een vreselijk tamme pot.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 februari 2022 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 17:20 schreef Eide het volgende:
Davy Klaassen voor de verandering met de eerste goal natuurlijk. Verder een vreselijk tamme pot.
Dat wel maar wat is hij weer belangrijk
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 06 februari 2022 - 17:32   quote  deeplink  
Ondanks de grootstedelijke veldbezit is de 2 - 0 en zelfs de 3 - 0 niet bereikt. Toch erg jammer.

Misschien dat een ( dubbele ) tactische wissel een oplossing kan bieden naar veel meer ? ? ?
Eide
 Eide - zondag 06 februari 2022 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 17:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat wel maar wat is hij weer belangrijk
Ik bedoel meer Ajax in het algemeen. Verdiende voorsprong maar om nu te zeggen dat Ajax echt lekker staat te ballen.... nee.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 06 februari 2022 - 18:00   quote  deeplink  
Oké, nu wel de 2 - 0.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 06 februari 2022 - 18:08   quote  deeplink  
De arbitrage vind ik heel erg slecht met al hun beslissingen.
Al ca. 6 of 7 grote fouten gemaakt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 06 februari 2022 - 18:13   quote  deeplink  
Fijn, de 3 - 0
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 06 februari 2022 - 18:29   quote  deeplink  
Ik vond de tweede helft véél te plichtmatig ! ! !
Had allang binnen 70 minuten 5 - 0 moeten staan.

Wij ( Ajax ) denken dan ook van ach, de 3 punten zijn nu wel binnen.
Eide
 Eide - zondag 06 februari 2022 - 18:41   quote  deeplink  
De tweede helft was beter dan de eerste maar het was toch zo'n potje waar Ajax op 70% speelt en eigenlijk geen tegenstand ondervindt.
Eide
 Eide - zondag 06 februari 2022 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 18:08 schreef Onze Ajax het volgende:
De arbitrage vind ik heel erg slecht met al hun beslissingen.
Al ca. 6 of 7 grote fouten gemaakt.
Van Manschot floot z'n heel eigen partij waar dingen gebeurde die alleen hij wel of niet zag. Die penalty.... hoe bestaat het dat de scheidsrechter die allereerst mist. Dan heeft de VAR nog 2 minuten nodig en moet Van Manschot ook nog eens 20 herhalingen zien terwijl het met één herhaling al overduidelijk was.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 februari 2022 - 01:37   quote  deeplink  
5 punten voor op PSV mensen, lekker man en het forum doet het weer zo lijkt het.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 februari 2022 - 01:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 16:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb Boudewijn wel een berichtje gestuurd maar geen antwoord gekregen.
Same... Maar lijkt weer te werken man
nummer10
 nummer10 - maandag 07 februari 2022 - 01:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 15:33 schreef Eide het volgende:
Alvarez en Martinez er dus "gewoon" bij. Klaassen in plaats van Gravenberch.
En niet onverdienstelijk... Ik miste hem niet eerlijk gezegd
p111
 p111 - dinsdag 08 februari 2022 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 februari 2022 - 18:41 schreef Eide het volgende:
De tweede helft was beter dan de eerste maar het was toch zo'n potje waar Ajax op 70% speelt en eigenlijk geen tegenstand ondervindt.
De gemiste strafschop van Tadic zegt alles over de inspanning,geloof mij tegen PSV of Benfica schiet hij hem er wel even anders in.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zondag 6 februari 2022, 16:45); 3 - 0









0.0083858