BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (KNVB Beker, woensdag 09 februari 2022, 19:00); 5 - 0

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - woensdag 09 februari 2022 - 14:43   quote  deeplink  
card-ajax-vitesse.jpg?mtime=1595858038

Het KNVB Bekertoernooi komt langzaamaan in de fase waar de tegenstand pittiger wordt. Ajax heeft in Vitesse is een lastige tegenstander. Vitesse is een geduchte subtopper in Nederland en een ploeg waar veel voetbal in schuilt as je ze de kans geeft. Bij Ajax lijkt vooral de vraag of de selectie het hoofd bij het voetbal weet te houden in een roerige week in Amsterdam.

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 82 duels tegen Vitesse. Daarvan won Ajax er 51 en gingen er 21 verloren. 10 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen 10 seizoenen speelde Ajax 11 duels tegen de Arnhemmers, waarbij opgemerkt dient te worden dat de thuiswedstrijd tijdens het seizoen 2019/20 geen doorgang had vanwege de coronapandemie. Ajax speelde dus 9 competitieduels en twee bekerduels tegen de Arnhemmers. Ajax won 8 van die duels, verloor er twee en speelde één maal gelijk. Beide bekerduels werden gewonnen, en er was slechts één maal puntverlies in eigen huis. Vorig seizoen ontmoette Ajax het Arnhemse Hollywood aan de Rijn drie maal. Ajax won thuis met 2-1, uit met 1-3 en won het bekerduel met 2-1. Ajax speelde eerder dit seizoen ook al thuis tegen Vitesse. Dat duel werd eenvoudig gewonnen.

Vitesse

Vitesse speelt 3-5-2 of 3-4-3 maar dat zal tegen Ajax meer op 5-3-2 lijken. De Arnhemmers draaien een redelijk seizoen maar zijn slecht uit de winterstop gekomen met twee verliespartijen op rij. Trainer Letsch heeft dit siezoen wel een andere weg ingeslagen met Vitesse. Waar Hollywood aan de Rijn voorheen vaak een aan zeer aanvallende en veelscorende ploeg was leunt het collectief dit seizoen vooral op de verdediging en scoort de ploeg moeilijk.

De meest prodcutieve speler, Openda, is geschorst waardoor de Deen Frederiksen in de spits zal spelen. De Deen heeft 7 treffers op z'n naam waarna op ruime afstand verschillende spelers met 2 treffers volgen. De domme rode kaart van Openda doet Vitesse potentieel veel pijn. De opkomende linksback Wittek geeft verreweg de meeste assists, tot dusver 6.

Ajax

Ajax heeft fitte selectie met uitzondering van een aantal langdurig geblesseerden. Aangezien Daramy en Kudus afgelopen maandag met Jong Ajax speelden lijkt vooral Van Axel Dongen zicht weer bij de selectie te mogen melden. Gravenberch is nog altijd een vraagtaken waardoor dezelfde basiself als afgelopen zondag een logische keuze lijkt voor dit bekerduel.

De beelden

Eerder dit seizoen speelde Ajax al een competitieduel tegen Vitesse. In de Johan Cruijff ArenA werd het 5-0 door goals van Antony, Alvarez, Gravenberch, een eigen goal en Klaassen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 februari 2022 door Eide --
p111
 p111 - woensdag 09 februari 2022 - 16:31   quote  deeplink  
Compliment Eide ,prachtig werk en hopelijk zien we een leuke wedstrijd.Ik vermoed dat we wel wat invallers gaan zien,met Nico/Rench/Kudus/Klaasen en mischien Gorter.We aan het zien ik hoop op wat vers bloed,want a.s zondag Twente en dat is geen makkie.Ik denk een moeilijke wedstrijd met een aantal invallers 2-1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 februari 2022 door p111 --
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 09 februari 2022 - 18:07   quote  deeplink  
Zelf houd ik het op en rustige (dus lager tempo)wedstrijd.
We mogen blij zijn als het 2 - 1 na de 70e minuut gaat worden.

Hoe we het went of keren, de aanwezige onderliggende probleem zal een (in)directe werking hebben, denk ik. Met Nijhuis als arbiter wordt het bijna nooit een grote overwinning.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 februari 2022 door Onze Ajax --
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 februari 2022 - 18:18   quote  deeplink  
Thanks Eide,

Ik gok 3-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 18:53   quote  deeplink  
Mooi werk weer Eide, 2-0
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 19:12   quote  deeplink  
Het is vrij slordig, nog geen kans gecreëerd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 19:19   quote  deeplink  
Antony zo beheerst, klasse!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 09 februari 2022 - 19:23   quote  deeplink  
Eerste 20 minuten iets slordig, maar de aanval van Tadic naar Antony weer erg goed en rustig uitgespeeld. 1 - 0
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 19:26   quote  deeplink  
Dit is vaak dat het in het 1e kwartier niet loopt
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 09 februari 2022 - 19:31   quote  deeplink  
Toch mooi, nu de 2 -0.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 19:37   quote  deeplink  
Wel verrassend dat Klaassen op 10 speelt en Berghuis op de positie van Gravenbergh
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 19:39   quote  deeplink  
Nu wisselt Berghuis weer met Klaassen van positie
Eide
 Eide - woensdag 09 februari 2022 - 19:46   quote  deeplink  
Prima goals, verder Ajax schijnbaar alweer op 70%. Ajax zo dominant in de pressing dat je eigenlijk geen moment in de problemen komt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 09 februari 2022 - 19:48   quote  deeplink  
Ken die godvergeten kutcommentator zijn smoel niet eens houden met zijn "op voetbalgebied" ......... Het gaat toch alleen om voetbal, of doen ze iets anders op het veld?? Laat de rest lekker door de media verzonnen worden!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 februari 2022 - 19:46 schreef Eide het volgende:
Prima goals, verder Ajax schijnbaar alweer op 70%. Ajax zo dominant in de pressing dat je eigenlijk geen moment in de problemen komt.
Het lijkt als of Berghuis nu meer aan de bal komt, doet het niet verkeerd op de positie van Gravenbergh
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 09 februari 2022 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 februari 2022 - 19:46 schreef Eide het volgende:
Prima goals, verder Ajax schijnbaar alweer op 70%. Ajax zo dominant in de pressing dat je eigenlijk geen moment in de problemen komt.
Ja, zo dacht ik er ook over. Niet de volle 100 procent.
Maar 2 - 0 is wel lekker, iets wat ik vooraf eerlijk gezegd niet aan gedacht had.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 09 februari 2022 - 20:06   quote  deeplink  
Lekker nu de 3 - 0.
Gaat ons goed af vind ik.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 09 februari 2022 - 20:09   quote  deeplink  
Heeeeeel erg mooi, deze goal. 4 - 0
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 20:09   quote  deeplink  
GEWELDIG
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 20:10   quote  deeplink  
Zo wel de 3e als ook de 4e natuurlijk
Eide
 Eide - woensdag 09 februari 2022 - 20:20   quote  deeplink  
Fijne tweede helft. Tijd voor de wissels.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 09 februari 2022 - 20:20   quote  deeplink  
Wat een hele mooie goal van Antony. 5 - 0. Vitesse concentreert zich voor 300 procent op de wedstrijd tegen PSV. Dat staat wel vast omdat ze Europees willen spelen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 20:25   quote  deeplink  
Er wordt nu op een hoog niveau gespeeld hoor
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 09 februari 2022 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 februari 2022 - 20:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Er wordt nu op een hoog niveau gespeeld hoor
Vind ik ook.

Deze tweede heft geeft een zéér positieve kans op een zege tegen Benfica, al wordt dat maar 0 - 1.
Ik ben zeker content met de tweede helft.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 februari 2022 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 februari 2022 - 20:38 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Vind ik ook.

Deze tweede heft geeft een zéér positieve kans op een zege tegen Benfica, al wordt dat maar 0 - 1.
Ik ben zeker content met de tweede helft.
Alleen het 1e kwartier minder
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 februari 2022 - 01:18   quote  deeplink  
every little thing is gonna be alright...

Ook dit wat er nu speelt..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (KNVB Beker, woensdag 09 februari 2022, 19:00); 5 - 0









0.0070369