BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax (zaterdag 19 februari 2022, 18:45); 0 - 1

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - vrijdag 18 februari 2022 - 11:52   quote  deeplink  
173381.w1600.r16-9.95286b0.q90.jpg

Ajax lijkt sinds de winterstop ontketent is. Elke Nederlandse tegenstander ging over de knie bij de Amsterdammers. Het zwalkende Willem II van Fred Grim zal daarmee met enig ontzag naar het duel met de Ajacieden toeleven. Desondanks is Grim niet een trainer die zich ingraaft met z'n ploeg en dus kan het mogelijk best een leuk duel gaan worden in Tilburg. Het stadion mag weer vol, het uitvak mag weer vol, dus alle ingrediënten zijn aanwezig voor een mooie voetbalavond.

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 97 duels tegen Willem II. Daarvan won Ajax er 80 en gingen er 10 verloren. Het duel eindigde 7 maal in een gelijkspel. Zoals meestal het geval is worden de meeste verliespunten geleden in uitwedstrijden. Ajax speelde de voorgaande vijf seizoenen twaald duels tegen Willem II. Dit was twee keer voor de KNVB-beker, één maak een oefenduel en negen maal een competitieduel. Ajax won elf van deze duel. Alleen vorig seizoen wist Willem II tot een gelijkspel te beperken op bezoek in Tilburg. Eerder dit seizoen won Ajax eenvoudig van de Tilburgers.

Willem II

Willem II begon het seizoen sterk met vijf maal winst in de eerste zeven duels. Sindsdien is een vrije val naar beneden ingezet. Van de volgende vijftien duels wist Willem II er slecht één in winst om te zetten en en twee maal gelijk te spelen. Er was zelfs een reeks van tien duels op rij waar Wilem II verloor. Hierdoor staat Willem II ondertussen 15e in de competitie moet het zich ernstig zorgen maken over de degradatiestrijd. Het puntverschil naar play-offs om degradatie is slechts twee punten. Anderzijds is de achterstand op de nummer 14 ook slechts één punt, maar dan moet Willem II wel weer punten gaan pakken.

Fred Grim laat zijn ploeg 4-3-3 spelen waarbij dit defensief terugplooit naar 4-2-3-1. Grim kondigde in de media al aan dat hij weinig heil ziet een een vijfmans verdediging zoals Go Ahead en RKC dat deden aangezien ook dit niet tot resultaten leidde. Het past ook niet bij de trainer Grim die juist attractief voetbal vanuit de eigen kracht wil spelen. De aanvoerder van Willem II, Llonch, staat enkele weken buitenspel met een hamstring blessure. Aanvallend leunt Willem II zwaar op Oud-Ajacied Nunnely die ook topscorer is in Tilburg met 4 goals. Willem II komt sowieso moeilijk tot treffers. Ook spits Wriedt staat slechts op 4 treffers. De andere vluegelspeler, Kohlert, staat op 3 treffers. Alle aanvallers zijn dus in potentie gevaarlijk met dien verstande dat Willem II nauwelijks tot scoren komt en pas 21 treffers noteerde dit seizoen.

Ajax

Ajax lijkt op volle oorlogssterkte te zijn. De ploeg heeft een week rustig kunnen trainen waardoor iedereen, behalve de langdurig geblesseerden, inzetbaar lijkt. Het zal daarom heel interessant worden om te zien of Gravenberch z'n basisplaats terugkrijgt of dat hij uit de basis is verdreven door het duo Klaassen/Berghuis dat uiterst goed functioneert. Verder lijkt er geen enkele reden voor Ten Hag om met zijn basis te schuiven. Wel zal Ten Hag waarschijnlijk hopen dat Ajax in de eerste helft al afstand weet te nemen van Willem II zodat hij sleutelspelers kan sparen voor het midweekse Champions Leagueduel tegen Benfica en een aantal wisselspelers speltijd kan gunnen.

De beelden

Eerder tot seizoen won Ajax heel eenvoudig met 5-0 van Willem II. De treffers kwamen van Antony, Martinez, Antony, Klaassen en Danilo, waarbij er nog een 100% treffer van Haller onterecht werd afgekeurd ondanks de VAR.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 februari 2022 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 18 februari 2022 - 12:17   quote  deeplink  
Voordeel van de zaterdagavond is dat je speelt voordat alle concurrentie in actie komt. Nadeel is dat deze best gemakkelijke thuiswedstrijden hebben, waardoor uitlopen waarschijnlijk niet gebeurd.

Maar ik zeg 0-4!
p111
 p111 - vrijdag 18 februari 2022 - 15:39   quote  deeplink  
Tegen het Ajax van het zuiden !!!! 0-3 hopelijk dat ze er wel vol op gaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 18 februari 2022 - 15:46   quote  deeplink  
Ze gaan niet met volle bak er op, ze proberen deze wedstrijd te winnen op 70%.
0-2 en de 3 punten zijn weer binnen
remco k
 remco k - vrijdag 18 februari 2022 - 16:26   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax er wel degelijk vanaf het begin volop klapt. Probleem ontstaat meestal pas als het te lang 0-0 blijft staan.

Je moet er in de kleinere wedstrijden gewoon 2 maken voor de rust.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 18 februari 2022 - 22:09   quote  deeplink  
Omdat de wedstrijd tegen Benfica op de agenda staat, verwacht niet de sterkste opstelling. Denk dat we op 70 a 75 procent gaan spelen.

Ik denk 1 - 2 of 1 - 3 winst.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 februari 2022 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 februari 2022 - 16:26 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat Ajax er wel degelijk vanaf het begin volop klapt. Probleem ontstaat meestal pas als het te lang 0-0 blijft staan.

Je moet er in de kleinere wedstrijden gewoon 2 maken voor de rust.
Zou kunnen maar dan gaan ze terug op 70%, het zal niet meer worden dan 2 of 3 doelpunten
Ze zullen zich sparen voor woensdag
Eide
 Eide - zaterdag 19 februari 2022 - 13:39   quote  deeplink  
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 februari 2022 - 14:14   quote  deeplink  
Willem2 heeft voor het eerst in lange tijd weer eens de steun van een vol stadion, dat zal ze goed doen. Ook het weer gaat een rol spelen , er is veel wind en regen op komst op het moment dat wij spelen en dan wordt het een hotseknots wedstrijd waarbij het balletje zomaar verkeerd kan vallen. Als je dat combineert met een instelling van 70% zoals ik hierboven lees, ben ik er niet gerust op. Ik voorspel een moeizame 1-2 en zou daar oprecht blij mee zijn....
Eide
 Eide - zaterdag 19 februari 2022 - 14:53   quote  deeplink  
Het weer valt wel mee. In Brabant, Limburg en Gelderland is er een stevige bries ,windkracht 4, maar meer ook niet.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 februari 2022 - 16:15   quote  deeplink  
Ik durf geen gok te wagen.. hoop igg op een leuke pot, succes allemaal
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 februari 2022 - 17:30   quote  deeplink  
Lees dat gravenberch de plek weer terug heeft aldus het Ad.. slimme zet of was het goed zoals de afgelopen potten..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 februari 2022 - 18:07   quote  deeplink  
Ajax zonder Gravenbergh, dus met Berghuis op zijn positie en Klaassen weer op 10 zoals de laatste weken.
Verder valt het op dat Tagliafico niet bij de selectie zit, wat daar de reden van is, is nog een vraagteken
Eide
 Eide - zaterdag 19 februari 2022 - 18:12   quote  deeplink  
FL-R2c1WYAAY-pF?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zaterdag 19 februari 2022 - 18:12   quote  deeplink  
Gravenberch is gewoon z'n basisplaats kwijt. Berghuis speelt heel goed van die positie en Klaassen is altijd nuttig.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 19 februari 2022 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2022 - 18:12 schreef Eide het volgende:
Gravenberch is gewoon z'n basisplaats kwijt. Berghuis speelt heel goed van die positie en Klaassen is altijd nuttig.
Toch erg jammer dat hij weinig speelt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 februari 2022 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 februari 2022 - 18:12 schreef Eide het volgende:
Gravenberch is gewoon z'n basisplaats kwijt. Berghuis speelt heel goed van die positie en Klaassen is altijd nuttig.
Eens
remco k
 remco k - zaterdag 19 februari 2022 - 19:09   quote  deeplink  
Ajax wel heel veel last van de wind. Alles door de lucht is verkeerd.
remco k
 remco k - zaterdag 19 februari 2022 - 19:19   quote  deeplink  
Begint toch een naar potje te worden.
Eide
 Eide - zaterdag 19 februari 2022 - 19:34   quote  deeplink  
Dit stevent hard op een flauwe 0-0 af.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 19 februari 2022 - 19:36   quote  deeplink  
Als je al galleryplay gaat doen als het 0-0 staat, dan snap je het echt niet helemaal!
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 februari 2022 - 19:37   quote  deeplink  
Helaas zeggen de statistieken niet veel goeds bij een 0-0 ruststand. Alle keren heeft dit tot puntverlies geleid voor ons....
Laten we hopen dat dit nu eens doorbroken gaat worden!!!
remco k
 remco k - zaterdag 19 februari 2022 - 20:11   quote  deeplink  
Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat de Var zo ver terug moet volgens de regels.
remco k
 remco k - zaterdag 19 februari 2022 - 20:11   quote  deeplink  
Maar goed. Ajax wil echt wel voetballen en ze geven echt een hoop energie. Er lukt alleen helemaal niks.
Eide
 Eide - zaterdag 19 februari 2022 - 20:27   quote  deeplink  
Eindelijk
remco k
 remco k - zaterdag 19 februari 2022 - 21:23   quote  deeplink  
Zo. Dat was een zware bevalling zeg.
p111
 p111 - zaterdag 19 februari 2022 - 23:50   quote  deeplink  
Weinig over te zeggen 0-1 qua resultaat 3 punten.Voor de rest een zeer eentonige wedstrijd,op een zeer zwaar veld.
Eide
 Eide - zondag 20 februari 2022 - 08:46   quote  deeplink  
Ik zat me gisteren kapot te irriteren maar achteraf vind ik dat Ajax het best goed heft gedaan. Wederom niets weggegeven, best wat kansen gecreëerd en in omstandigheden waarin voetballen heel moeilijk is een ultra defensieve tegenstander toch verslagen. Geen prachtwedstrijd natuurlijk maar je wordt kampioen door dit soort wedstrijden te winnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 februari 2022 - 08:55   quote  deeplink  
Ik heb er gelukkig niets van gezien, ben een weekendje weg.
Maar ben blij met het resultaat, mijn verwachtingen waren bvb al niet hoog
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 20 februari 2022 - 09:51   quote  deeplink  
Dit soort wedstrijden gaan puur om resultaat en moet je winnen om kampioen te worden.
Zoals verwacht was er in dit weer niet fatsoenlijk te voetballen en heeft Ajax het er goed van af gebracht. 3 punten!!! En door....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax (zaterdag 19 februari 2022, 18:45); 0 - 1









0.0078771