BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Go Ahead Eagles - Ajax (zondag 27 februari 2022, 16:45);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 27 februari 2022 - 18:20   quote  deeplink  
En nu gaat Kamphuis echt voor alles fluiten. Vreselijk irritante wedstrijd, in alles.

Geen enkel aanknopingspunt dat dit goed komt vooralsnog.
remco k
 remco k - zondag 27 februari 2022 - 18:27   quote  deeplink  
Ten Hag je bent knettergek dat je Anthony eruit haalt.
Loetje
 Loetje - zondag 27 februari 2022 - 18:30   quote  deeplink  
Ik schaam me echt voor alles wat met Ajax te maken heeft op dit moment.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 februari 2022 - 18:30   quote  deeplink  
Ajax moet zich de ogen uit de kop schamen!!! Wat een slechte wedstrijd en wat een instelling!!!
Loetje
 Loetje - zondag 27 februari 2022 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 18:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ajax moet zich de ogen uit de kop schamen!!! Wat een slechte wedstrijd en wat een instelling!!!
Ik vind het erger dat dit de 7e of 8e keer is dit seizoen.
Loetje
 Loetje - zondag 27 februari 2022 - 18:36   quote  deeplink  
Ik vind deze 6 minuten heel erg weinig
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 februari 2022 - 18:43   quote  deeplink  
SCHAAM JE KAPOT, SCHAAM JE KAPOT, SCHAAM JE SCHAAM JE SCHAAM JE KAPOT!!!
Loetje
 Loetje - zondag 27 februari 2022 - 18:43   quote  deeplink  
Wat een absolute wanprestatie.

Dit kan een hele vervelende periode worden want de klad zit er goed in.

Ajax ook terecht verloren, zetten de titel ook op het spel. Die kan wel eens naar Eindhoven gaan.

Dit gebeurd soms, maar dit gebeurd Ajax veel te veel. Echt waar.
Pietje
 Pietje - zondag 27 februari 2022 - 18:44   quote  deeplink  
Wat een wanprestatie, wat een amateurs in Amsterdam. Zij moeten zich helemaal kapot schamen. Wat een waardeloze mentaliteit.
Pietje
 Pietje - zondag 27 februari 2022 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 18:43 schreef Loetje het volgende:
Wat een absolute wanprestatie.

Dit kan een hele vervelende periode worden want de klad zit er goed in.

Ajax ook terecht verloren, zetten de titel ook op het spel. Die kan wel eens naar Eindhoven gaan.

Dit gebeurd soms, maar dit gebeurd Ajax veel te veel. Echt waar.
En altijd weer tegen de kleinere clubs. Ik ben er goed ziek van. Waardeloos.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 februari 2022 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 18:27 schreef remco k het volgende:
Ten Hag je bent knettergek dat je Anthony eruit haalt.
Belachelijk die sticht met Tadic normaal gesproken voor het meeste gevaar.
Loetje
 Loetje - zondag 27 februari 2022 - 19:06   quote  deeplink  
Je maakt straks PSV nog kampioen door je eigen laksheid he.

Ajax heeft nog zat lastige potten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 februari 2022 - 19:07   quote  deeplink  
Hahaha die Blind, dat kan toch echt niet meer?? Sorry hoor, maar hij wordt met de week triester en triester!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 februari 2022 - 19:29   quote  deeplink  
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar waarom blijft Blind staan terwijl hij al een aantal wedstrijden als een natte krant speelt?
Tagliafico moet altijd spelen.

Blind staat over het algemeen veel te hoog,terwijl hij het niet kan belopen.
p111
 p111 - zondag 27 februari 2022 - 19:48   quote  deeplink  
Het was een dramatische wedstrijd met een verdiende overwinning voor degene er echt voor wil strijden.Veruit de slechtste waren Blind/rensch allebei een 3.en waarom komt Nico er niet in voor Blind in de rust ? En de rest was ook slecht, een totale schandalige inzetloze wedstrijd van Ajax.Een dikke boete zou op zzijn plaats zijn.
Pietje
 Pietje - zondag 27 februari 2022 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 18:27 schreef remco k het volgende:
Ten Hag je bent knettergek dat je Anthony eruit haalt.
Je zag ook aan het gezicht van Anthony zelf, dat hij zijn wissel niet begreep. Wijzend op zichzelf en roepend: "me??" Vervolgens ontevreden het veld afstappen. Een flater van jewelste van Ten Hag.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 februari 2022 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 19:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je zag ook aan het gezicht van Anthony zelf, dat hij zijn wissel niet begreep. Wijzend op zichzelf en roepend: "me??" Vervolgens ontevreden het veld afstappen. Een flater van jewelste van Ten Hag.
Hij was ook gewoon slecht vandaag. Slap schotje en geen pass kwam aan.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 27 februari 2022 - 20:08   quote  deeplink  
Nico voor Blind volgende wedstrijd lijkt me gepast.
Timber en Mazraoui(basis) mis je ook gewoon vandaag.
Gravenberch vaak lui maar zonder was het vandaag ook net niks.
Danilo Ajax onwaardig. Schuurs kan me ook niet bekoren.

Terecht verloren vandaag helaas.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 februari 2022 - 20:26   quote  deeplink  
Dan moeten ze nu alle wedstrijden winnen met 100% inzet!
Pietje
 Pietje - zondag 27 februari 2022 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 20:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij was ook gewoon slecht vandaag. Slap schotje en geen pass kwam aan.
Zeker, dat klopt wel, maar welke Ajacied was niet slecht??
Pietje
 Pietje - zondag 27 februari 2022 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 20:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dan moeten ze nu alle wedstrijden winnen met 100% inzet!
En dat zal beslist niet lukken. Er komen nogal wat lastige wedstrijden aan.
Loetje
 Loetje - zondag 27 februari 2022 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 19:07 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hahaha die Blind, dat kan toch echt niet meer?? Sorry hoor, maar hij wordt met de week triester en triester!
Allemachtig man. Paar goede potte dit seizoen, maar het wordt wel echt minder en minder.
Wordt er niet heel vrolijk van.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 28 februari 2022 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 februari 2022 - 21:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Allemachtig man. Paar goede potte dit seizoen, maar het wordt wel echt minder en minder.
Wordt er niet heel vrolijk van.
Sommigen hier hebben echt de oogluiken op. Ook vorig seizoen was hij al grotendeels dissident. Nu hij op de flank staat wordt het helemaal pijnlijk duidelijk. En dan gaat hij ook nog eens diep staan? Onbegrijpelijk als je weet dat je bij terugverdedigen altijd te laat zal zijn. Lijkt ook wel alsof Blind zelf dat niet wil inzien.

Go Ahead had dan ook precies in de gaten waar de zwakte lag. Tijd dat Blind dus echt geslachtofferd gaat worden en Ten Hag over zijn eigen geneuzel heen gaat stappen en Tagliafico gewoon weer opstelt. En anders voorzie ik binnen een maand dat we alles vergooid hebben.
remco k
 remco k - maandag 28 februari 2022 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 08:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sommigen hier hebben echt de oogluiken op. Ook vorig seizoen was hij al grotendeels dissident. Nu hij op de flank staat wordt het helemaal pijnlijk duidelijk. En dan gaat hij ook nog eens diep staan? Onbegrijpelijk als je weet dat je bij terugverdedigen altijd te laat zal zijn. Lijkt ook wel alsof Blind zelf dat niet wil inzien.

Go Ahead had dan ook precies in de gaten waar de zwakte lag. Tijd dat Blind dus echt geslachtofferd gaat worden en Ten Hag over zijn eigen geneuzel heen gaat stappen en Tagliafico gewoon weer opstelt. En anders voorzie ik binnen een maand dat we alles vergooid hebben.
Hij speelt nu gewoon ronduit slecht en moet inderdaad vervangen worden. Dat gaat echter niet gebeuren.
nummer10
 nummer10 - maandag 28 februari 2022 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 08:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sommigen hier hebben echt de oogluiken op. Ook vorig seizoen was hij al grotendeels dissident. Nu hij op de flank staat wordt het helemaal pijnlijk duidelijk. En dan gaat hij ook nog eens diep staan? Onbegrijpelijk als je weet dat je bij terugverdedigen altijd te laat zal zijn. Lijkt ook wel alsof Blind zelf dat niet wil inzien.

Go Ahead had dan ook precies in de gaten waar de zwakte lag. Tijd dat Blind dus echt geslachtofferd gaat worden en Ten Hag over zijn eigen geneuzel heen gaat stappen en Tagliafico gewoon weer opstelt. En anders voorzie ik binnen een maand dat we alles vergooid hebben.
Gaat alleen helaas niet gebeuren denk ik... Waarom onze Argentijnse vriend het compleet af heeft gedaan mag Joost weten.. lijkt wel het zelfde als met Martinez toen tot dat ze de kans krijgen..
remco k
 remco k - maandag 28 februari 2022 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 10:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Gaat alleen helaas niet gebeuren denk ik... Waarom onze Argentijnse vriend het compleet af heeft gedaan mag Joost weten.. lijkt wel het zelfde als met Martinez toen tot dat ze de kans krijgen..
Met Martinez was dat en compleet anders en volkomen terecht, die speelde toen al tijden gewoon heel erg matig en werd terecht gepasseerd.

Dat is overigens ook bij Tagliafico zo geweest he, die speelde ook gewoon erg slecht.

Echter doet Blind dat nu ook, en mag Tagliafico nu wel weer een kans krijgen..
nummer10
 nummer10 - maandag 28 februari 2022 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 10:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Met Martinez was dat en compleet anders en volkomen terecht, die speelde toen al tijden gewoon heel erg matig en werd terecht gepasseerd.

Dat is overigens ook bij Tagliafico zo geweest he, die speelde ook gewoon erg slecht.

Echter doet Blind dat nu ook, en mag Tagliafico nu wel weer een kans krijgen..
Ik snap wel wat je bedoelt alleen vond ik dat Martinez ook veel te weinig en te laat weer de kans kreeg. nu met tagliafico ook zat mogelijkheden om hem meer kansen te geven in de voorgaande potten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 februari 2022 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 10:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Met Martinez was dat en compleet anders en volkomen terecht, die speelde toen al tijden gewoon heel erg matig en werd terecht gepasseerd.

Dat is overigens ook bij Tagliafico zo geweest he, die speelde ook gewoon erg slecht.

Echter doet Blind dat nu ook, en mag Tagliafico nu wel weer een kans krijgen..
Eens!
Blind is een goed koppel met Tadic en is perfect in de passing en dus opbouw.
Maar heeft niet dat felle, loopvermogen wordt minder, snel is hij nooit geweest maar compenseerde dat met inzicht om op de juiste plek te staan.

Heb het idee dat het niet eens vorm is wat Blind mist.
Hij staat te vaak te hoog, heeft dan niet de snelheid om snel terug in positie te komen.
Speelt tegen de "kleintjes" op 70%

Tijd voor Tagliafico die staat te trappelen, heeft daarnaast het agressieve wat Ajax nu mist en zet zich altijd 100% in

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 februari 2022 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - maandag 28 februari 2022 - 12:05   quote  deeplink  
Blind is eigenlijk na zijn fysieke probleem nooit weer echt de oude geworden,ik heb het idee dat hij gewoon met angst voetbalt qua inzet.Hij durft zich niet meer voor 100% te geven qua inzet,en ik begrijp dat wel, hij zal toch door die angst met de rem opspelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 februari 2022 door p111 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 28 februari 2022 - 15:17   quote  deeplink  
Heb meer het idee dat Ten Hag sommige spelers makkelijker slachtoffert dan anderen bij slechte resultaten. Natuurlijk zijn Tadic en Blind als 2 belangrijke spelers binnengehaald, maar het moet toch niet zo zijn dat deze spelers dan maar tegen elke prijs in de elf op het veld gehouden moeten worden. Zeker als je ziet dat Blind de laatste 1,5 jaar al veelvuldig laat zien het niet meer bij te benen.
Loetje
 Loetje - maandag 28 februari 2022 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 15:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Heb meer het idee dat Ten Hag sommige spelers makkelijker slachtoffert dan anderen bij slechte resultaten. Natuurlijk zijn Tadic en Blind als 2 belangrijke spelers binnengehaald, maar het moet toch niet zo zijn dat deze spelers dan maar tegen elke prijs in de elf op het veld gehouden moeten worden. Zeker als je ziet dat Blind de laatste 1,5 jaar al veelvuldig laat zien het niet meer bij te benen.
Ben dit wel eens, al hebben we voorin op dit moment ook echt amper iets om te brengen. De verkoop van Neres en de blessure van Brobbey (die laatste was heel hard nodig gister) breken daar ook wel op.

Maar je moet soms ook verder kijken. Ajax heeft Ten Hag veel gebracht en Ten Hag Ajax ook. Toch zie ik dit nu voor de zoveelste keer gebeuren dit seizoen en moet je ook afvragen of hij nog overkomt op de groep op bepaalde dingen en niet alles 'gewoon' geworden is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 februari 2022 door Loetje --
Loetje
 Loetje - maandag 28 februari 2022 - 17:39   quote  deeplink  
Heb inmiddels ook begrepen dat Ten Hag de grasmeester nadrukkelijk verzocht heeft om de grasmat te vervangen door papier.

Blind zou dan het beste tot functioneren komen aangezien hij op papier de beste linksback is.
Loetje
 Loetje - maandag 28 februari 2022 - 18:11   quote  deeplink  
Onana ook geblesseerd volgens mij. Komende donderdag de 2e Keeper van de E1 op goal.
Pietje
 Pietje - maandag 28 februari 2022 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 17:39 schreef Loetje het volgende:
Heb inmiddels ook begrepen dat Ten Hag de grasmeester nadrukkelijk verzocht heeft om de grasmat te vervangen door papier.

Blind zou dan het beste tot functioneren komen aangezien hij op papier de beste linksback is.
Hahaha. Humor!!
Pietje
 Pietje - maandag 28 februari 2022 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 18:11 schreef Loetje het volgende:
Onana ook geblesseerd volgens mij. Komende donderdag de 2e Keeper van de E1 op goal.
Of toch gewoon maar Edwin van der Sar :-)
nummer10
 nummer10 - maandag 28 februari 2022 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 18:11 schreef Loetje het volgende:
Onana ook geblesseerd volgens mij. Komende donderdag de 2e Keeper van de E1 op goal.
Lees net dat het niet serieus zou zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 februari 2022 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 18:11 schreef Loetje het volgende:
Onana ook geblesseerd volgens mij. Komende donderdag de 2e Keeper van de E1 op goal.
Hahahaha he's back!
remco k
 remco k - dinsdag 01 maart 2022 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 februari 2022 - 15:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Heb meer het idee dat Ten Hag sommige spelers makkelijker slachtoffert dan anderen bij slechte resultaten. Natuurlijk zijn Tadic en Blind als 2 belangrijke spelers binnengehaald, maar het moet toch niet zo zijn dat deze spelers dan maar tegen elke prijs in de elf op het veld gehouden moeten worden. Zeker als je ziet dat Blind de laatste 1,5 jaar al veelvuldig laat zien het niet meer bij te benen.
Dat is ook zeker zo. En heel eerlijk vind ik dat ook wel logisch. Echter is tagliafico niet de speler die daar het slachtoffer van zou moeten zijn aangezien die ook bij die belangrijke spelers hoort in mijn beleving.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 02 maart 2022 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 maart 2022 - 09:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is ook zeker zo. En heel eerlijk vind ik dat ook wel logisch. Echter is tagliafico niet de speler die daar het slachtoffer van zou moeten zijn aangezien die ook bij die belangrijke spelers hoort in mijn beleving.
Indd Nico heeft het niet verdiend om constant op de bank te zitten.
Klaassen, Berghuis, Gravenberch worstelt hij ook mee.

Danilo komt te kort, aantal spelers worstelen met pijntjes.
Dairamy die (nog) tekort komt.
Kudus komt langzaam terug maar is alleen maar lastig om straks in te passen.

Lastige opgave op dit moment voor ten Hag.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 maart 2022 - 16:16   quote  deeplink  
Ik vond de kwalificatie van Nico naar de bank destijds zeer terecht. Speelde al hele lange tijd niet goed meer en Blind deed het goed.

Echter, Blind wordt echt wel minder en minder op af en toe een uitschieter daargelaten. Nico valt steeds prima in, dus dan mag hij van mij die kans een keer krijgen.

Ajax mist morgen trouwens Mazraoui, niet bekend hoelang die eruit is. Timber nog een twijfelgeval. Brobbey is er wellicht over 2 weken weer bij.

Morgen zorgen dat je niet in een soort crisis raakt in deze fase door een prijs kwijt te zijn, de competitie spannend en een zware klus tegen Benfica in één week tijd. Met de blessures die er dan ook nog eens zijn, kan het ineens heel vervelend worden.

Morgen de rug rechten en zorgen dat er nu echt geleerd is van deze wedstrijden. Want er komen er nog veel meer met ploegen die met als Go Ahead spelen
Loetje
 Loetje - woensdag 02 maart 2022 - 16:16   quote  deeplink  
...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 maart 2022 door Loetje --
remco k
 remco k - woensdag 02 maart 2022 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 maart 2022 - 16:16 schreef Loetje het volgende:
Ik vond de kwalificatie van Nico naar de bank destijds zeer terecht. Speelde al hele lange tijd niet goed meer en Blind deed het goed.

Echter, Blind wordt echt wel minder en minder op af en toe een uitschieter daargelaten. Nico valt steeds prima in, dus dan mag hij van mij die kans een keer krijgen.

Ajax mist morgen trouwens Mazraoui, niet bekend hoelang die eruit is. Timber nog een twijfelgeval. Brobbey is er wellicht over 2 weken weer bij.

Morgen zorgen dat je niet in een soort crisis raakt in deze fase door een prijs kwijt te zijn, de competitie spannend en een zware klus tegen Benfica in één week tijd. Met de blessures die er dan ook nog eens zijn, kan het ineens heel vervelend worden.

Morgen de rug rechten en zorgen dat er nu echt geleerd is van deze wedstrijden. Want er komen er nog veel meer met ploegen die met als Go Ahead spelen
Helemaal eens.

Wat overigens wel gevaarlijk is, is dat Ajax ook gewoon van az kan verliezen. Dat is geen schande en daar moeten we niet per definitie een drama van maken.

Waarschijnlijk gaat dat wel gebeuren en wordt Ajax zo even helemaal de put in gepraat.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 maart 2022 - 17:12   quote  deeplink  
Ten Hag verklaart waarom Blind een streepje voor heeft op Tagliafico
Nu het spel van Ajax minder vloeiend verloopt dan in de voorgaande maanden, wordt vanuit supporters steeds harder geroepen om meer speelminuten voor Nico Tagliafico. In aanloop naar het KNVB-bekerduel met AZ legt Erik ten Hag uit waarom Daley Blind de voorkeur geniet.

Door Jordy Haak
02 maart 2022 - 14:06
Nico Blind 1200Tagliafico moet het voornamelijk doen met invalbeurten. © Pro Shots
“Allereerst heeft dat ermee te maken dat de organisatie in verdedigend opzicht heel goed staat,” antwoordt de oefenmeester op een vraag van Ajax Life. “Wanneer we met de vaste laatste linie spelen, krijgen we heel weinig tegengoals. Met zijn coaching en positionering speelt Daley daarin een belangrijke rol.”

Daarnaast constateert Ten Hag dat Blind ook in balbezit heel veel brengt met zijn passing en de keuzes die hij maakt. “Hij is vooral sterk in het geven van packing-passes,” zo doelt de trainer op een pass van achteruit, waarbij meerdere spelers van de tegenpartij worden overgeslagen. “Ik denk dat er geen speler in de eredivisie is die deze passes zo goed kan geven. Dat is absoluut een toegevoegde waarde in onze opbouw en ons aanvalsspel.”

Ten Hag over Wijndal als target en de kracht van AZ
Ajax is dit seizoen alom geprezen om de ijzersterke defensie. Er waren nauwelijks ploegen die de Amsterdamse verdediging wisten te slechten. Daarom was het opvallend dat de bal afgelopen week plotsklaps viermaal uit het net moest worden gehaald. Eerst haalde Benfica tweemaal de trekker over, waarna Go Ahead Eagles hetzelfde voor elkaar kreeg. Toch is er volgens Ten Hag geen reden tot zorgen.

“Wij analyseren iedere tegengoal. Als je een doelpunt om de oren krijgt, gaat er immers iets mis. Dan staat de organisatie niet goed, voert iemand zijn taak niet uit of is de samenwerking onvoldoende. Meestal leiden al die factoren tezamen tot een tegentreffer. Iedere ploeg krijgt wel eens een tegendoelpunt, maar als er een patroon in zit, moet je er iets aan doen. Dat is bij ons niet het geval. Als wij met onze vaste formatie spelen, krijgen we heel weinig tegengoals.”

Hoewel Noussair Mazraoui met knieklachten ontbreekt in Alkmaar, heeft Ten Hag vertrouwen in het duel met AZ. Daar doen de mindere resultaten van afgelopen week niets aan af. “Tegen Willem II hebben we een hele normale prestatie geleverd. We hebben misschien niet top gespeeld, maar er zat veel wil in de ploeg. De eerste helft tegen Benfica was meer dan oké en daarna hebben we anderhalve wedstrijd slecht gespeeld. Daar moeten we een oplossing voor vinden. Het is zaak er weer te staan, maar we hoeven niet in de paniekstand te schieten.
Loetje
 Loetje - woensdag 02 maart 2022 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 maart 2022 - 16:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens.

Wat overigens wel gevaarlijk is, is dat Ajax ook gewoon van az kan verliezen. Dat is geen schande en daar moeten we niet per definitie een drama van maken.

Waarschijnlijk gaat dat wel gebeuren en wordt Ajax zo even helemaal de put in gepraat.
Dat is het ook. De crisis is niet om een nederlaag tegen AZ maar omdat het 3x op rij dan wordt.

De tandem Rensch en Antony loopt ook niet
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 maart 2022 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 maart 2022 - 17:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ten Hag verklaart waarom Blind een streepje voor heeft op Tagliafico
Nu het spel van Ajax minder vloeiend verloopt dan in de voorgaande maanden, wordt vanuit supporters steeds harder geroepen om meer speelminuten voor Nico Tagliafico. In aanloop naar het KNVB-bekerduel met AZ legt Erik ten Hag uit waarom Daley Blind de voorkeur geniet.

Door Jordy Haak
02 maart 2022 - 14:06
Nico Blind 1200Tagliafico moet het voornamelijk doen met invalbeurten. © Pro Shots
“Allereerst heeft dat ermee te maken dat de organisatie in verdedigend opzicht heel goed staat,” antwoordt de oefenmeester op een vraag van Ajax Life. “Wanneer we met de vaste laatste linie spelen, krijgen we heel weinig tegengoals. Met zijn coaching en positionering speelt Daley daarin een belangrijke rol.”

Daarnaast constateert Ten Hag dat Blind ook in balbezit heel veel brengt met zijn passing en de keuzes die hij maakt. “Hij is vooral sterk in het geven van packing-passes,” zo doelt de trainer op een pass van achteruit, waarbij meerdere spelers van de tegenpartij worden overgeslagen. “Ik denk dat er geen speler in de eredivisie is die deze passes zo goed kan geven. Dat is absoluut een toegevoegde waarde in onze opbouw en ons aanvalsspel.”

Ten Hag over Wijndal als target en de kracht van AZ
Ajax is dit seizoen alom geprezen om de ijzersterke defensie. Er waren nauwelijks ploegen die de Amsterdamse verdediging wisten te slechten. Daarom was het opvallend dat de bal afgelopen week plotsklaps viermaal uit het net moest worden gehaald. Eerst haalde Benfica tweemaal de trekker over, waarna Go Ahead Eagles hetzelfde voor elkaar kreeg. Toch is er volgens Ten Hag geen reden tot zorgen.

“Wij analyseren iedere tegengoal. Als je een doelpunt om de oren krijgt, gaat er immers iets mis. Dan staat de organisatie niet goed, voert iemand zijn taak niet uit of is de samenwerking onvoldoende. Meestal leiden al die factoren tezamen tot een tegentreffer. Iedere ploeg krijgt wel eens een tegendoelpunt, maar als er een patroon in zit, moet je er iets aan doen. Dat is bij ons niet het geval. Als wij met onze vaste formatie spelen, krijgen we heel weinig tegengoals.”

Hoewel Noussair Mazraoui met knieklachten ontbreekt in Alkmaar, heeft Ten Hag vertrouwen in het duel met AZ. Daar doen de mindere resultaten van afgelopen week niets aan af. “Tegen Willem II hebben we een hele normale prestatie geleverd. We hebben misschien niet top gespeeld, maar er zat veel wil in de ploeg. De eerste helft tegen Benfica was meer dan oké en daarna hebben we anderhalve wedstrijd slecht gespeeld. Daar moeten we een oplossing voor vinden. Het is zaak er weer te staan, maar we hoeven niet in de paniekstand te schieten.
Ik las hem ook, maar kan me hier totaal niet in vinden de laatste weken

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Go Ahead Eagles - Ajax (zondag 27 februari 2022, 16:45);









0.0110630