BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - RKC Waalwijk (zondag 6 Maart 2022, 16:45)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 maart 2022 - 20:48   quote  deeplink  
Geef alsjeblieft Tagliafico een basisplaats, kijken hoe die het gaat doen.

Zeg ten Hag Blind loopt graag naar voor, geef hem dan de positie van Gravenbergh, op die positie heeft Blind vaker gespeeld, hoeft hij niet zo ver terug te sjokken
Loetje
 Loetje - zondag 06 maart 2022 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 20:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Doe onze mazz er dan ook wat... Wat een verschil als die 2 spelen ten opzichte van die er vandaag stonden, en dan ook gelijk ff tenhag bellen dat die tagliafico erin zet..
Mazraoui is goed is de tandem met Antony. Defensief vind ik hem echt niet geweldig en nooit gevonden ook.
Loetje
 Loetje - zondag 06 maart 2022 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 20:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Wie is Mazz?
Hahaha, hij heeft het ober mazz, taqi etc.

Slechthorende mensen denkt dat hij het over een drankje op de wallen heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 06 maart 2022 - 20:52   quote  deeplink  
Mazraoui, Timber, Martinez, Tagliafico,
Alvarez, Blind,
Berghuis,
Antony, Haller en Tadic
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 maart 2022 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 20:52 schreef Loetje het volgende:
Mazraoui, Timber, Martinez, Tagliafico,
Alvarez, Blind,
Berghuis,
Antony, Haller en Tadic
Geweldig!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 maart 2022 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 20:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hahaha, hij heeft het ober mazz, taqi etc.

Slechthorende mensen denkt dat hij het over een drankje op de wallen heeft.
Wat??
remco k
 remco k - zondag 06 maart 2022 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 19:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is wel logisch dat ze in kleinere wedstrijden met meer naar voor gaan maar het zou niet nodig hoeven te zijn, omdat we veel meer kwaliteit hebben.

Het is wel gebleken dat we juist tegen de kleinere punten verliezen, op deze manier gooien we de deur open, met name Schuurs die positioneel niet goed staat en Blind die het niet meer kan belopen.

Inderdaad had Tadic mee moeten lopen maar ook Blind was weer eens ver weg bij het 2e doelpunt.

Tegen Europese ploegen blijven we idd met meer achter in, toch gebeurd het dat onze backs dan toch weer te hoog staan.
Tegen go ahead was dat een probleem. De boel open gooien is juist niet het issue geweest tot nu toe.

Onze backs staat nu eenmaal hoog, dat is onderdeel van ons spel en zonder gaan we amper kansen creëren.

Blind was helemaal niet ver weg, die stond samen met Rensch in het centrum bij die counter uit een spelhervattingen van de keeper.
remco k
 remco k - zondag 06 maart 2022 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 20:39 schreef Ajax Warrior het volgende:
Die Blind moeten ze met een elastiek vastmaken aan de doelpaal. Wanneer hij te ver naar voren gaat trekt het elastiek hem terug tot de 16! Sorry hoor, maar dit kan echt niet meer!!!
Geen van de tegengoals komt daardoor.
remco k
 remco k - zondag 06 maart 2022 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 20:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Gewoon niet opstellen voor nu... Waar die zo bekend om stond qua opbouw vind ik tegenwoordig ook echt wel meevallen
Hij was vandaag juist gewoon prima. Geen van de tegengoals komt door hem en aan de bal zorgde hij juist weer voor die goede passing. Had alleen 10 hele gekke minuten in de eerste helft.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 maart 2022 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 22:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Tegen go ahead was dat een probleem. De boel open gooien is juist niet het issue geweest tot nu toe.

Onze backs staat nu eenmaal hoog, dat is onderdeel van ons spel en zonder gaan we amper kansen creëren.

Blind was helemaal niet ver weg, die stond samen met Rensch in het centrum bij die counter uit een spelhervattingen van de keeper.
Blind kwam terug gelopen, liep schuin naar Rensch, zag niet wat er in zijn rug gebeurde, had hem eigenlijk op moeten vangen.

Misschien had Schuurs cq Rensch dat aan hem door moeten geven, nu kon hij vrij inschieten.

Natuurlijk had Tadic moeten mee lopen.

Tenminste zo zag ik het mijn gedachte terug

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 maart 2022 door Jack Huntelaar --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 maart 2022 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 22:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij was vandaag juist gewoon prima. Geen van de tegengoals komt door hem en aan de bal zorgde hij juist weer voor die goede passing. Had alleen 10 hele gekke minuten in de eerste helft.
Hou alsjeblieft op! Het is gewoon klaar met hem! Hij is traag in het terugverdedigen en als echte leider in de verdediging kan je hem ook niet zien met zijn ervaring. Het is tijd dat Ten Hag dit gaat inzien, anders kan het seizoen nog weleens als een deceptie eindigen!
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 23:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Blind kwam terug gelopen, liep schuin naar Rensch, zag niet wat er in zijn rug gebeurde, had hem eigenlijk op moeten vangen.

Misschien had Schuurs cq Rensch dat aan hem door moeten geven, nu kon hij vrij inschieten.

Natuurlijk had Tadic moeten mee lopen.

Tenminste zo zag ik het mijn gedachte terug
Je zag duidelijk dat Blind keek. Toen lag Tadic nog voor op die speler. Blind gaat daarom volledig logisch die rugdekking geven. Om te zorgen dat Rensch niet in de problemen komt. Want dan wordt schieten wel heel erg makkelijk. Tadic stopt echter met terug lopen en daar wordt de fout gemaakt.
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 07:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hou alsjeblieft op! Het is gewoon klaar met hem! Hij is traag in het terugverdedigen en als echte leider in de verdediging kan je hem ook niet zien met zijn ervaring. Het is tijd dat Ten Hag dit gaat inzien, anders kan het seizoen nog weleens als een deceptie eindigen!
Volgens mij geef ik veel vaker aan dat Tagliafico vaker mag spelen en blind wel even mag banken.

Maar blind speelde gisteren gewoon een prima wedstrijd. Als dat gewoon zo is mag dat toch gewoon gezegd worden of niet?
nummer10
 nummer10 - maandag 07 maart 2022 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2022 - 20:52 schreef Loetje het volgende:
Mazraoui, Timber, Martinez, Tagliafico,
Alvarez, Blind,
Berghuis,
Antony, Haller en Tadic
Denk je niet dat blind ook word overlopen op het middenveld zoals schone later? Schone was toch echt nog wel rapper dan blind lijkt me.. voor de rest prima opstelling natuurlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 maart 2022 door nummer10 --
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 09:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Denk je niet dat blind ook word overlopen op het middenveld zoals schone later? Schone was toch echt nog wel rapper dan blind lijkt me.. voor de rest prima opstelling natuurlijk.
Schone. Die speelde nog fantastisch naast Frenkie en ging daarna weg. Die is nooit overlopen op dat middenveld.
Eide
 Eide - maandag 07 maart 2022 - 09:30   quote  deeplink  
Gisteren wel kunnen kijken na een hele hektische week. Ik zag Ajax vooral twee keer disciplinair verzaken.

De eerste situatie ontstaat diep op de speelhelft van RKC. De achterste Ajacied is Schurs die zo'n 5 meter voorbij de middencirkel staat,vrij ver naar links. Martinez, Blind en Rensch staan allen halverwege de helft van RKC terwijl Kramer in het midden wegstart uit de rug van Alvarez.

Zowel Rensch als Martinez zit hier verkeerd. Martinez laat hier Alvarez zwemmen tussen de 9 en de 10 van RKC terwijl Schuurs de gehele diepte moet dekken doordat Rensch weg is. Kramer is 5 meter los van z'n dichtstbijzijnde tegenstander Alvarez, die in de ruimte tussen Odgaard en Kramer staat, en kan nooit worden bijgehaald.

De tweede was echt heel beroerd. In de basis gaat alles goed. Rensch loopt mee en Blind geeft rugdekking tegen Odgaard terwijl Schuurs aansluit. Schuurs kijkt zelfs om maar kiest voor aansluiten in een 2v1 duel terwijl niemand Van de Venne oppakt. Die is gestart tussen Tadic, Gravenberch en Alvarez. Tadic en Alvarez zijn niet snel genoeg terwijl Gravenberch nog voor de middenlijn al opgeeft.

Echt twee disciplinaire fouten, dingen die Ajax tot dusver juist heel goed deed.
p111
 p111 - maandag 07 maart 2022 - 09:43   quote  deeplink  
Hij moet nu Gravenberch maar weer even laten banken, en zonder Timber en met Schuurs ben je echt zeer kwetsbaar achterin.Schuurs verkopen die mist gewoon hardheid en inzicht je moet ook goede linksback en een goede rechtsback kopen.Ik heb toch mijn twijfels over Rensch.Ik vrees ook dat Blind en Tadic slijtage plekken gaan tonen,je moet oppassen dat je geen tweede Barca gaat worden die veel telang gewacht hebben met doorselecteren.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 maart 2022 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 09:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Schone. Die speelde nog fantastisch naast Frenkie en ging daarna weg. Die is nooit overlopen op dat middenveld.
Heb hier toch echt andere dingen gelezen dat schone niet meer kon omdat die te traag werd verdedigend..
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Heb hier toch echt andere dingen gelezen dat schone niet meer kon omdat die te traag werd verdedigend..
Hou toch op man, Hij speelde misschien wel zijn beste periode toen, dat was het seizoen met de halve finale CL waarin hij gewoon heel erg goed was... Het seizoen erna was hij al weg..

Kijk jij uberhaubt wel naar Ajax?
nummer10
 nummer10 - maandag 07 maart 2022 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Hou toch op man, Hij speelde misschien wel zijn beste periode toen, dat was het seizoen met de halve finale CL waarin hij gewoon heel erg goed was... Het seizoen erna was hij al weg..

Kijk jij uberhaubt wel naar Ajax?
Het zijn niet mijn woorden gast, geef enkel aan dat die kritiek hier toen op hem werd gegeven.. en enkel nog handig was voor de vrije trappen maar de rest niet meer kon belopen.. nogmaals niet door mij.. sterker nog vond het jammer dat die wegging/moest..
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 09:30 schreef Eide het volgende:
Gisteren wel kunnen kijken na een hele hektische week. Ik zag Ajax vooral twee keer disciplinair verzaken.

De eerste situatie ontstaat diep op de speelhelft van RKC. De achterste Ajacied is Schurs die zo'n 5 meter voorbij de middencirkel staat,vrij ver naar links. Martinez, Blind en Rensch staan allen halverwege de helft van RKC terwijl Kramer in het midden wegstart uit de rug van Alvarez.

Zowel Rensch als Martinez zit hier verkeerd. Martinez laat hier Alvarez zwemmen tussen de 9 en de 10 van RKC terwijl Schuurs de gehele diepte moet dekken doordat Rensch weg is. Kramer is 5 meter los van z'n dichtstbijzijnde tegenstander Alvarez, die in de ruimte tussen Odgaard en Kramer staat, en kan nooit worden bijgehaald.

De tweede was echt heel beroerd. In de basis gaat alles goed. Rensch loopt mee en Blind geeft rugdekking tegen Odgaard terwijl Schuurs aansluit. Schuurs kijkt zelfs om maar kiest voor aansluiten in een 2v1 duel terwijl niemand Van de Venne oppakt. Die is gestart tussen Tadic, Gravenberch en Alvarez. Tadic en Alvarez zijn niet snel genoeg terwijl Gravenberch nog voor de middenlijn al opgeeft.

Echt twee disciplinaire fouten, dingen die Ajax tot dusver juist heel goed deed.
Wat doet Rensch verkeerd bij die eerste dan? Hij loopt mee terug met zijn eigen man die hem ook niet voorbij komt.

Martinez had daar niet hoeven te zijn en gaat dat duel wel heel lichtzinnig aan, dat klopt, maar Schuurs doet werkelijk alles verkeerd daar, als die 5 meter naar rechts staat, waar hij gewoon hoort te staan, kan heel die bal niet gegeven worden, sterker nog, hij lijkt zelfs in te willen stappen, dit terwijl hij iets over de middenlijn staan, en hij de allerlaatste man is. Enn kijkt niet eens naar Kramer die op snelheid nooit onze jongens kan kloppen, zeker niet met de bal, dat geeft wel aan hoe verschrikkelijk verkeerd het daar gaat.

Schuurs kijkt inderdaad bij die tweede goal en sjokt gewoon door richting de situatie waar Blind en Rensch inderdaad al zijn.

Mijn conclusie, Schuurs mist in alles het overzicht en kan beide goals voorkomen door gewoon logische keuzes te maken.
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Het zijn niet mijn woorden gast, geef enkel aan dat die kritiek hier toen op hem werd gegeven.. en enkel nog handig was voor de vrije trappen maar de rest niet meer kon belopen.. nogmaals niet door mij.. sterker nog vond het jammer dat die wegging/moest..
Dat is echt van daarvoor, waarschijnlijk ben je de enige die in die tijd wel commentaar had op ajax. Je weet immers niet anders.
nummer10
 nummer10 - maandag 07 maart 2022 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is echt van daarvoor, waarschijnlijk ben je de enige die in die tijd wel commentaar had op ajax. Je weet immers niet anders.
Was 1 van de weinige die geen kritiek had op schone integenstelling tot een aantal hier en op andere fora.. had zelfs deze link toen nog gepost..

https://www.ajaxlife.nl/articles/2018/11/waarom-blijft-schone-zeker-van-een-basisplaats

Je blijft overigens een beetje hangen als een langspeelplaat.. ;) zet het liedje let it go eris op zou ik zeggen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 maart 2022 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - maandag 07 maart 2022 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat doet Rensch verkeerd bij die eerste dan? Hij loopt mee terug met zijn eigen man die hem ook niet voorbij komt.

Martinez had daar niet hoeven te zijn en gaat dat duel wel heel lichtzinnig aan, dat klopt, maar Schuurs doet werkelijk alles verkeerd daar, als die 5 meter naar rechts staat, waar hij gewoon hoort te staan, kan heel die bal niet gegeven worden, sterker nog, hij lijkt zelfs in te willen stappen, dit terwijl hij iets over de middenlijn staan, en hij de allerlaatste man is. Enn kijkt niet eens naar Kramer die op snelheid nooit onze jongens kan kloppen, zeker niet met de bal, dat geeft wel aan hoe verschrikkelijk verkeerd het daar gaat.

Schuurs kijkt inderdaad bij die tweede goal en sjokt gewoon door richting de situatie waar Blind en Rensch inderdaad al zijn.

Mijn conclusie, Schuurs mist in alles het overzicht en kan beide goals voorkomen door gewoon logische keuzes te maken.
Vind dat allemaal iets te makkelijk, schuurs indd niet goed hoor begrijp me niet verkeerd maar ook blind en/of rensch gaan niet vrij uit... Beide goals gewoon erg slecht qua team/verdediging.. Toch gek dat je timber in zijn doorbraak jaar al zo erg mist gelijk, zegt wat over zijn niveau natuurlijk..
nummer10
 nummer10 - maandag 07 maart 2022 - 10:28   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 maart 2022 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - maandag 07 maart 2022 - 10:28   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 maart 2022 door nummer10 --
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Was 1 van de weinige die geen kritiek had op schone integenstelling tot een aantal hier en op andere fora.. had zelfs deze link toen nog gepost..

https://www.ajaxlife.nl/articles/2018/11/waarom-blijft-schone-zeker-van-een-basisplaats

Je blijft overigens een beetje hangen als een langspeelplaat.. ;) zet het liedje let it go eris op zou ik zeggen..
Ik blijf niet hangen hoor. Reageer gewoon op de Posts die ik zie. En gaan bij jou meestal over hetzelfde gezever.
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vind dat allemaal iets te makkelijk, schuurs indd niet goed hoor begrijp me niet verkeerd maar ook blind en/of rensch gaan niet vrij uit... Beide goals gewoon erg slecht qua team/verdediging.. Toch gek dat je timber in zijn doorbraak jaar al zo erg mist gelijk, zegt wat over zijn niveau natuurlijk..
Wat moet blind nog meer doen dan rugdekking geven. Juist dat moet hij daar doen, daar kan helemaal geen vraagteken over zijn. Rensch mag ook niet happen bij die tweede en moet de man voor zich houden. Je zou kunnen stellen dat hij er iets strakker op kan zijn.

Maar het is Schuurs die twee keer de verkeerde keuzes maakt.
Pietje
 Pietje - maandag 07 maart 2022 - 12:03   quote  deeplink  
Verbeter mij alsjeblieft als ik het mis heb. Ik heb steeds begrepen dat Ajax, Feyenoord en PSV niet op vrijdagavond hoefden te spelen... Maar a.s. vrijdagavond speelt Ajax zijn uitwedstrijd tegen Cambuur. Is er iets veranderd of heb ik het gewoon mis?
Eide
 Eide - maandag 07 maart 2022 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat doet Rensch verkeerd bij die eerste dan? Hij loopt mee terug met zijn eigen man die hem ook niet voorbij komt.
Aan de kant van de bal zijn Martin en Blind diep. Dan moet Rensch achterin blijven. Je kan niet van Schuurs verwachten dat hij de hele breedte kan bedienen. In het midden is Martinez doorgestapt op de man van Alvarez terwijl die Kramer los moet laten omdat de nummer 10 van RKC daar ook loopt. Rensch had achterin moeten blijven om dit te voorkomen.

Schuurs kan het daar nooit anders doen dan wat er gebeurt en doet daar helemaal niets verkeerd, of het moet zijn dat hij vijf meter naar binnen had moeten staan. Dan nog kan het nooit zo zijn dat hij daar moederziel alleen staat.

quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 10:19 schreef remco k het volgende:

Schuurs kijkt inderdaad bij die tweede goal en sjokt gewoon door richting de situatie waar Blind en Rensch inderdaad al zijn.

Mijn conclusie, Schuurs mist in alles het overzicht en kan beide goals voorkomen door gewoon logische keuzes te maken.
Bij de tweede situatie maakt Schuurs absoluut een grote fout, maar ook Alvarez en Gravenberch gaan daar zeker niet vrijuit. Tadic is nota bene de eerste die nog aansluit.
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 12:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Aan de kant van de bal zijn Martin en Blind diep. Dan moet Rensch achterin blijven. Je kan niet van Schuurs verwachten dat hij de hele breedte kan bedienen. In het midden is Martinez doorgestapt op de man van Alvarez terwijl die Kramer los moet laten omdat de nummer 10 van RKC daar ook loopt. Rensch had achterin moeten blijven om dit te voorkomen.

Schuurs kan het daar nooit anders doen dan wat er gebeurt en doet daar helemaal niets verkeerd, of het moet zijn dat hij vijf meter naar binnen had moeten staan. Dan nog kan het nooit zo zijn dat hij daar moederziel alleen staat.

[..]

Bij de tweede situatie maakt Schuurs absoluut een grote fout, maar ook Alvarez en Gravenberch gaan daar zeker niet vrijuit. Tadic is nota bene de eerste die nog aansluit.
Schuurs staat daar alleen omdat hij geen man heeft. Hij moet juist dan om zich heen kijken en anticiperen.

Rensch staat een meter of 10 voor de middellijn. Zo diep is dat niet en hij staat bij zijn man.

We zien het echt anders, en dat is ook prima.

Ik maak me echter wel zorgen om de ontwikkeling van Schuurs. Die had in principe echt veel verder moeten zijn. Het is amper een goede backup te noemen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 maart 2022 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 08:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij geef ik veel vaker aan dat Tagliafico vaker mag spelen en blind wel even mag banken.

Maar blind speelde gisteren gewoon een prima wedstrijd. Als dat gewoon zo is mag dat toch gewoon gezegd worden of niet?
Tja, mijn mening is anders. Ook gisteren weer niet goed. Maar ja, we hebben beide andere maatstaven waarschijnlijk!
p111
 p111 - maandag 07 maart 2022 - 13:48   quote  deeplink  
Zoals hierboven al aan gegeven Schuurs heeft nu al 2 seizoenen zijn kans gehad om te groeien,helaas is hij niet goed genoeg voor het Ajax niveau.Als je hem vergelijkt met Timber en Martinus dat zal hij nooit halen.Dus is het beter hem teverkopen,ik begin ook twijfels te krijgen over Rensch.Hopelijk dat Ajax zo snel mogelijk gaat investeren in een nw rechtsback en een nw linksback (Wijndal),of zou Baas uit jong Ajax de rechtsback kunnen worden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 maart 2022 door p111 --
remco k
 remco k - maandag 07 maart 2022 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 13:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja, mijn mening is anders. Ook gisteren weer niet goed. Maar ja, we hebben beide andere maatstaven waarschijnlijk!
Ik denk dat het verschil in maatstaven wel mee valt. Ik denk dat we gewoon soms dingen anders zien.

Daarnaast zal het ook te maken hebben met persoonlijke voorkeuren voor spelers.

Is toch ook helemaal niet erg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 maart 2022 - 14:42   quote  deeplink  
Daarnaast ook gewoon weer duidelijk geworden dat Schuurs echt te kort komt voor dit Ajax. Tijd dat we de komende zomer eens gaan vernieuwen! Spelersopruiming houden en weer gericht aankopen!
Eide
 Eide - maandag 07 maart 2022 - 16:05   quote  deeplink  
Als reserve is Schuurs okay, maar ik denk niet dat hij nog gaat doorbreken als basisspeler. Hetzelfde hangt Rensch ook wel om de nek ondertussen. Absoluut ondermaats in de minuten die hij kreeg.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 07 maart 2022 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 16:05 schreef Eide het volgende:
Als reserve is Schuurs okay, maar ik denk niet dat hij nog gaat doorbreken als basisspeler. Hetzelfde hangt Rensch ook wel om de nek ondertussen. Absoluut ondermaats in de minuten die hij kreeg.
Schuurs akkoord maar Rensch kan beter, heeft dit vorig seizoen getoond
Loetje
 Loetje - maandag 07 maart 2022 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 12:03 schreef Pietje het volgende:
Verbeter mij alsjeblieft als ik het mis heb. Ik heb steeds begrepen dat Ajax, Feyenoord en PSV niet op vrijdagavond hoefden te spelen... Maar a.s. vrijdagavond speelt Ajax zijn uitwedstrijd tegen Cambuur. Is er iets veranderd of heb ik het gewoon mis?
Klopt. Echter speelt Ajax dinsdag CL. En zo een dagje extra rust.
Pietje
 Pietje - maandag 07 maart 2022 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 17:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klopt. Echter speelt Ajax dinsdag CL. En zo een dagje extra rust.
Duidelijk! Thanks gap.
Eide
 Eide - maandag 07 maart 2022 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 16:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Schuurs akkoord maar Rensch kan beter, heeft dit vorig seizoen getoond
Ricardo van Rhijn kon ook veel beter maar speelt ondertussen op het tweede niveau in Duitsland bij Karlsruher SC. Vurnon Anita, ach, ik hou op ook. Die lijst van spelers in zo lang. Je moet wel presteren, al het andere is een bijzaak.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 07 maart 2022 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 20:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ricardo van Rhijn kon ook veel beter maar speelt ondertussen op het tweede niveau in Duitsland bij Karlsruher SC. Vurnon Anita, ach, ik hou op ook. Die lijst van spelers in zo lang. Je moet wel presteren, al het andere is een bijzaak.
Klopt wat betreft de spelers die jij aan haalt

Overigens is het voor mij ook de vraag of Rensch het gaat redden, het is ook niet makkelijk om Mazaroui in topvorm te vervangen.

Vorig jaar maakte Rensch neer minuten, speelde toen echt goed.

Nu is hij meer invaller, bedenk wel dat Rensch pas 19 jaar is, jong in vergelijking met bijvoorbeeld Schuurs met zijn 22 jaar.

We moeten een speler niet te vroeg afschrijven maar op dit moment komt hij inderdaad te kort.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 08 maart 2022 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2022 - 16:05 schreef Eide het volgende:
Als reserve is Schuurs okay, maar ik denk niet dat hij nog gaat doorbreken als basisspeler. Hetzelfde hangt Rensch ook wel om de nek ondertussen. Absoluut ondermaats in de minuten die hij kreeg.
Maar dan wel als reserve als je 3-0 voor staat. Verder maakt hij gewoon teveel fouten en is hij niet de speler waarvan velen dachten dat hij was. Altijd al mijn bedenkingen gehad bij sommige aankopen, zo ook bijvoorbeeld bij Scherpen. Het is gewoon zaak speler al op jonge leeftijd in je club te hebben om ze zelf te begeleiden. Spelers die vanuit clubs in Nederland op 17-jarige leeftijd worden binnengehaald zijn het 9 van de 10 keer niet. Let op, er kan er best eens 1 bijzitten die het wel red, maar dat is echt uitzonderlijk. Voor het buitenland is dat anders, maar zou je ze eigenlijk ook al op hun 15e of 16e moeten halen als je hun talenten inziet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - RKC Waalwijk (zondag 6 Maart 2022, 16:45)









0.0077128