BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cambuur - Ajax (vrijdag 11 maart 2022, 20:00); 2 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zaterdag 12 maart 2022 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 12:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Heeft Nico überhaupt ooit eerder centraal gespeeld ? Die snapte ik even niet van tenhag, waarom niet blind gewoon centraal en Nico lekker op zijn vertrouwde positie..
Dat pakte juist goed uit.

Cambuur starte met 4-3-3. Toen stond Blind linksback. Na de goal schakelde Cambuur direct naar 5-3-2. Toen werd er omgeruild om Blind veel aan de bal te krijgen. Ajax voetbalde daardoor heel makkelijk. Tagliafico en Blind speelde ook gewoon goed die eerste helft.

De tweede helft ging Cambuur weer 4-3-3 spelen. Daardoor ging tagliafico weer vanaf links spelen.

Hij heeft er dus ook maar 1 helft gespeeld nu.
remco k
 remco k - zaterdag 12 maart 2022 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 13:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Bij die 2-2 staat hij gewoon op links
De gehele tweede helft dacht ik. En begon er de eerste helft ook volgens mij.

Wisselde alleen om na de eerste goal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 maart 2022 door remco k --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 maart 2022 - 15:51   quote  deeplink  
Tjah waar ligt het dan aan de laatste weken joh.. blessures? Maar dan nog mag je met dit materiaal gewoon niet in de problemen komen tegen de clubs waar je de laatste weken tegen speelt lijkt me..
remco k
 remco k - zaterdag 12 maart 2022 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 15:51 schreef nummer10 het volgende:
Tjah waar ligt het dan aan de laatste weken joh.. blessures? Maar dan nog mag je met dit materiaal gewoon niet in de problemen komen tegen de clubs waar je de laatste weken tegen speelt lijkt me..
Gewoon een slechte periode. Spelers missen vorm en dan loopt alles stroperig.

En heel eerlijk tegenstanders hebben ook gewoon geluk.

Gisteren krijgt de tegenstander drie mogelijkheden en score 2 keer. Go ahead krijg je ook meer kansen dan go ahead zelf. En datzelfde held tegen rkc.

Dat zijn clubs die allemaal normaal niet zo makkelijk scoren en nu ineens wel.

Als je dan zelf gewoon de vorm niet hebt en je mist net 2 of 3 % energie door allemaal randzaken. Tsja dan gaat het gewoon ook tegen dit soort clubs lastig worden. Dan maakt 300 miljoen meer op het veld gewoon helemaal niks uit.

Er is de laatste tijd een hoop gebeurt hè bij de club. Ga bij jezelf maar na wat het met je zou doen als goede bekenden of vrienden van je bij dit soort dingen betrokken raken.

Promes is gewoon een vriend van sommige jongens en nog niet zo lang vertrokken. Nerres zit daar in de oorlog en dan heb je alles rondom Overmars nog.

Het zijn ook maar gewoon mensen en hierdoor kan je zomaar een paar % minder goed zijn en minder lang de concentratie vast houden.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 maart 2022 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon een slechte periode. Spelers missen vorm en dan loopt alles stroperig.

En heel eerlijk tegenstanders hebben ook gewoon geluk.

Gisteren krijgt de tegenstander drie mogelijkheden en score 2 keer. Go ahead krijg je ook meer kansen dan go ahead zelf. En datzelfde held tegen rkc.

Dat zijn clubs die allemaal normaal niet zo makkelijk scoren en nu ineens wel.

Als je dan zelf gewoon de vorm niet hebt en je mist net 2 of 3 % energie door allemaal randzaken. Tsja dan gaat het gewoon ook tegen dit soort clubs lastig worden. Dan maakt 300 miljoen meer op het veld gewoon helemaal niks uit.

Er is de laatste tijd een hoop gebeurt hè bij de club. Ga bij jezelf maar na wat het met je zou doen als goede bekenden of vrienden van je bij dit soort dingen betrokken raken.

Promes is gewoon een vriend van sommige jongens en nog niet zo lang vertrokken. Nerres zit daar in de oorlog en dan heb je alles rondom Overmars nog.

Het zijn ook maar gewoon mensen en hierdoor kan je zomaar een paar % minder goed zijn en minder lang de concentratie vast houden.
Daar heb je een punt.. ik dacht zelf maybe zou het aan de sturing vanaf de doelman liggen aangezien we nu veel meer tegen krijgen en defensief het gewoon niet goed staat.. maar goed hoe jij het nu schetst zit natuurlijk wel wat in en had ik zover nog niet over nagedacht.. merci voor de uitleg
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 maart 2022 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 11:07 schreef remco k het volgende:
Wel irritant dat Gravenberg zichzelf dus niet kan opladen in de eredivisie.

Hij gaf dat zelf ook al eens aan, maar dat lijkt dus gewoon een structureel issue.
Klopt, zelfs woorden van ten Hag helpen dus niet.
Dan maar een wedstrijdje banken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 maart 2022 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon een slechte periode. Spelers missen vorm en dan loopt alles stroperig.

En heel eerlijk tegenstanders hebben ook gewoon geluk.

Gisteren krijgt de tegenstander drie mogelijkheden en score 2 keer. Go ahead krijg je ook meer kansen dan go ahead zelf. En datzelfde held tegen rkc.

Dat zijn clubs die allemaal normaal niet zo makkelijk scoren en nu ineens wel.

Als je dan zelf gewoon de vorm niet hebt en je mist net 2 of 3 % energie door allemaal randzaken. Tsja dan gaat het gewoon ook tegen dit soort clubs lastig worden. Dan maakt 300 miljoen meer op het veld gewoon helemaal niks uit.

Er is de laatste tijd een hoop gebeurt hè bij de club. Ga bij jezelf maar na wat het met je zou doen als goede bekenden of vrienden van je bij dit soort dingen betrokken raken.

Promes is gewoon een vriend van sommige jongens en nog niet zo lang vertrokken. Nerres zit daar in de oorlog en dan heb je alles rondom Overmars nog.

Het zijn ook maar gewoon mensen en hierdoor kan je zomaar een paar % minder goed zijn en minder lang de concentratie vast houden.
Dus een logisch gevolg, het gaat niet in je koude kleren zitten dit alles.

En vorm is iets ongrijpbaars
En je moet het nodige geluk hebben, soms gaat die bal er gewoon niet in.
Een lijdensweg voor een trainer die er niets aan kan doen, of wellicht tijdig wisselen met de juiste spelers

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 maart 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 maart 2022 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 18:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dus een logisch gevolg, het gaat niet in je koude kleren zitten dit alles.

En vorm is iets ongrijpbaars
En je moet het nodige geluk hebben, soms gaat die bal er gewoon niet in.
Een lijdensweg voor een trainer die er niets aan kan doen, of wellicht tijdig wisselen met de juiste spelers
Wat je hem kan verwijten is dat er nu spelers moeten staan zonder veel wedstrijd ritme zoals een tagliafico, schuurs, rensch terwijl er zat kansen waren om ze die minuten tegeven.. en wat je hem kan verwijten is dat sommige spelers vaak door de mand kunnen vallen zonder gewisseld te worden terwijl een andere speler maar 1 foutje hoeft te maken en gelijk niet meer in de plannen voorkomt en nog amper minuten krijgt.. die spelers zien dit natuurlijk ook en lijkt me geen lekker gevoel.. nu zeg ik niet dat dit de oorzaak is natuurlijk want tegen een AZ kon het ook bijvoorbeeld, maar het zijn wel 2 dingen die tenhag beter had kunnen doen in mijn ogen..
remco k
 remco k - zaterdag 12 maart 2022 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 16:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.. ik dacht zelf maybe zou het aan de sturing vanaf de doelman liggen aangezien we nu veel meer tegen krijgen en defensief het gewoon niet goed staat.. maar goed hoe jij het nu schetst zit natuurlijk wel wat in en had ik zover nog niet over nagedacht.. merci voor de uitleg
En niet te vergeten. Je hele defensie is er al een paar weken vrijwel niet hè.
remco k
 remco k - zaterdag 12 maart 2022 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 19:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat je hem kan verwijten is dat er nu spelers moeten staan zonder veel wedstrijd ritme zoals een tagliafico, schuurs, rensch terwijl er zat kansen waren om ze die minuten tegeven.. en wat je hem kan verwijten is dat sommige spelers vaak door de mand kunnen vallen zonder gewisseld te worden terwijl een andere speler maar 1 foutje hoeft te maken en gelijk niet meer in de plannen voorkomt en nog amper minuten krijgt.. die spelers zien dit natuurlijk ook en lijkt me geen lekker gevoel.. nu zeg ik niet dat dit de oorzaak is natuurlijk want tegen een AZ kon het ook bijvoorbeeld, maar het zijn wel 2 dingen die tenhag beter had kunnen doen in mijn ogen..
Welke speler krijgt meteen naar 1 foutje geen kansen meer dan?

Schuurs 17 van de potentiële 26 gespeeld.

Rensch 14 van de potentiële 26 gespeeld

Tagliafico 13 van de potentiële 26 gespeeld

Ik denk dat dit echt meer dan voldoende is voor reserve spelers, zeker om
Gewoon wel te kunnen presteren tegen een club als Cambuur of rkc.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 maart 2022 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Welke speler krijgt meteen naar 1 foutje geen kansen meer dan?

Schuurs 17 van de potentiële 26 gespeeld.

Rensch 14 van de potentiële 26 gespeeld

Tagliafico 13 van de potentiële 26 gespeeld

Ik denk dat dit echt meer dan voldoende is voor reserve spelers, zeker om
Gewoon wel te kunnen presteren tegen een club als Cambuur of rkc.
En de minuten ?

Feit blijft dat bepaalde spelers door het ijs mogen blijven zakken en hebben gegarandeerd 90 minuten of nahja bijna altijd 90 minuten.. denk wel dat dit het zwakte punt is van tenhag dit seizoen, er waren echt gewoon wedstrijden waar je spelers ook rust had kunnen geven waardoor anderen meer wedstrijd ritme nu hadden.. vind ook dat hij zijn eigen woorden dan een beetje te kort doet hoe breed de selectie is en hij meer dan 11 basis spelers had maar wel een stuk of 16 ofzo.. dan had je toch vaker die andere 5 minuten gegeven zodat iedereen scherp blijft...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 maart 2022 door nummer10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 maart 2022 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 19:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat je hem kan verwijten is dat er nu spelers moeten staan zonder veel wedstrijd ritme zoals een tagliafico, schuurs, rensch terwijl er zat kansen waren om ze die minuten tegeven.. en wat je hem kan verwijten is dat sommige spelers vaak door de mand kunnen vallen zonder gewisseld te worden terwijl een andere speler maar 1 foutje hoeft te maken en gelijk niet meer in de plannen voorkomt en nog amper minuten krijgt.. die spelers zien dit natuurlijk ook en lijkt me geen lekker gevoel.. nu zeg ik niet dat dit de oorzaak is natuurlijk want tegen een AZ kon het ook bijvoorbeeld, maar het zijn wel 2 dingen die tenhag beter had kunnen doen in mijn ogen..
De reserves krijgen genoeg speel minuten, je kan van alles lopen verzinnen om het maar in de schoenen van de trainer te schuiven

En natuurlijk begint hij met zijn sterkste 11 in zijn ogen, niet in die van jou of ik

Vanaf de kant is een trainer machteloos, dit geldt voor iedere trainer op deze aardkloot.

Wat hij wel kan veranderen is op tijd ingrijpen maar wanneer is het de juiste tijd om in te grijpen, en grijpt hij in op de juiste positie??

En zal het met zijn vervanger beter gaan, dit hoeft niet.
Hij heeft geen glazen bol of hij de juiste keuze maakt.

Mocht het in de 1e helft niet goed gaan kan hij ingrijpen in de rust, maar dan nog is de vraag of het goed over gekomen is op zijn spelers groep.

Ik heb het hier niet over ten Hag maar over een trainer in het algemeen
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 maart 2022 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 20:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De reserves krijgen genoeg speel minuten, je kan van alles lopen verzinnen om het maar in de schoenen van de trainer te schuiven

En natuurlijk begint hij met zijn sterkste 11 in zijn ogen, niet in die van jou of ik

Vanaf de kant is een trainer machteloos, dit geldt voor iedere trainer op deze aardkloot.

Wat hij wel kan veranderen is op tijd ingrijpen maar wanneer is het de juiste tijd om in te grijpen, en grijpt hij in op de juiste positie??

En zal het met zijn vervanger beter gaan, dit hoeft niet.
Hij heeft geen glazen bol of hij de juiste keuze maakt.

Mocht het in de 1e helft niet goed gaan kan hij ingrijpen in de rust, maar dan nog is de vraag of het goed over gekomen is op zijn spelers groep.

Ik heb het hier niet over ten Hag maar over een trainer in het algemeen
Rensch tagliafico en schuurs in mindere mate hebben toch amper minuten gemaakt gezien het aantal wedstrijden?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 maart 2022 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 21:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Rensch tagliafico en schuurs in mindere mate hebben toch amper minuten gemaakt gezien het aantal wedstrijden?
Het team speelt niet slecht, het zijn allemaal persoonlijke fouten, en die moeten er uit.
Het is eerder concentratie verlies, wanneer je uit positie gaat moet je positie over genomen worden.
Dit is dagelijkse training, ook door Rensch Ragliafico en Schuurs want hun moeten er staan wanneer ze invallen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 maart 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 maart 2022 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 21:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het team speelt niet slecht, het zijn allemaal persoonlijke fouten, en die moeten er uit.
Het is eerder concentratie verlies, wanneer je uit positie gaat moet je positie over genomen worden.
Dit is dagelijkse training, ook door Rensch Ragliafico en Schuurs want hun moeten er staan wanneer ze invallen.
Tjah een training is geen praktijk en de persoonlijke fouten worden vaak gemaakt door personen met weinig speelminuten/wedstrijdritme ;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 maart 2022 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 23:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tjah een training is geen praktijk en de persoonlijke fouten worden vaak gemaakt door personen met weinig speelminuten/wedstrijdritme ;)
De 3 heren die jij benoemd hebben genoeg speelminuten gemaakt, lees even het bericht van Remco terug
Je bent net zo'n langspeelplaat die blijft hangen... ;-)
remco k
 remco k - zondag 13 maart 2022 - 07:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 20:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En de minuten ?

Feit blijft dat bepaalde spelers door het ijs mogen blijven zakken en hebben gegarandeerd 90 minuten of nahja bijna altijd 90 minuten.. denk wel dat dit het zwakte punt is van tenhag dit seizoen, er waren echt gewoon wedstrijden waar je spelers ook rust had kunnen geven waardoor anderen meer wedstrijd ritme nu hadden.. vind ook dat hij zijn eigen woorden dan een beetje te kort doet hoe breed de selectie is en hij meer dan 11 basis spelers had maar wel een stuk of 16 ofzo.. dan had je toch vaker die andere 5 minuten gegeven zodat iedereen scherp blijft...
Blind is de enige die echt vaker gewisseld zou moeten worden.

Wie nog meer?
nummer10
 nummer10 - zondag 13 maart 2022 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 maart 2022 - 23:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De 3 heren die jij benoemd hebben genoeg speelminuten gemaakt, lees even het bericht van Remco terug
Je bent net zo'n langspeelplaat die blijft hangen... ;-)
Hahaha maar heb nog geen aantal minuten gelezen :P
nummer10
 nummer10 - zondag 13 maart 2022 - 10:58   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 maart 2022 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - zondag 13 maart 2022 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 maart 2022 - 07:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind is de enige die echt vaker gewisseld zou moeten worden.

Wie nog meer?
Rensch voor mazraoui ipv timber naar rechts heen te schuiven en schuurs gewoon wanneer je al met tig doelpunten voorkwam voor timber, maar zoals ik al zei valt het bij schuurs mee qua wedstrijden
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 13 maart 2022 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 maart 2022 - 11:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Rensch voor mazraoui ipv timber naar rechts heen te schuiven en schuurs gewoon wanneer je al met tig doelpunten voorkwam voor timber, maar zoals ik al zei valt het bij schuurs mee qua wedstrijden
Schuurs brrrrr
Rensch brrrrr

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cambuur - Ajax (vrijdag 11 maart 2022, 20:00); 2 - 3









0.0143849