BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Officieel: Ajax en Manchester United bereiken akkoord over Erik ten Hag

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 april 2022 - 12:37   quote  deeplink  
Ajax en Manchester United hebben donderdag overeenstemming bereikt over de overgang van Erik ten Hag naar de Engelse club. Ten Hag is sinds januari 2018 als hoofdtrainer in dienst bij Ajax en verlaat de club aan het einde van dit seizoen.

Edwin van der Sar: "Vier en een half jaar is een mooie periode, maar we hadden Erik graag langer bij Ajax gehouden. Hij gaat de stap maken naar een van de grootste clubs ter wereld, die in een fantastische competitie speelt. Wij zijn Erik sowieso veel dank verschuldigd voor wat hij tot nu toe met Ajax bereikt heeft, maar we zijn nog niet klaar."

"Aan het eind van het seizoen zal ik uitgebreider terugblikken op zijn vertrek, voor nu tellen de laatste wedstrijden van het seizoen waarin we met zijn allen de landstitel willen prolongeren."

Ten Hag: "Ik ben blij dat het rond is en officieel bekend is gemaakt. Die duidelijkheid is belangrijk. Maar ik heb maar één belang nu en dat zijn die laatste vijf wedstrijden. Ik wil op een mooie manier afsluiten, dus met het kampioenschap. Met de titel kwalificeren we ons rechtstreeks voor de UEFA Champions League. Daar hoort Ajax thuis."

Bron: Ajax.nl
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 21 april 2022 - 12:37   quote  deeplink  
Houdoe en bedankt! Op naar de volgende!

Klinkt misschien hard, maar ik had de indruk dat de chemie tussen coach en spelers een beetje aan het opraken is. Is ook niet raar naar 4,5 jaar. Heeft veel betekend voor de club, maar we moeten nu vooruit kijken. Kampioen worden is nu nog het belangrijkste!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 april 2022 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 april 2022 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 april 2022 - 12:37 schreef Ajax Warrior het volgende:
Houdoe en bedankt! Op naar de volgende!
Hahaha
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 21 april 2022 - 14:30   quote  deeplink  
Nu wordt Schreuder genoemd als mogelijke opvolger.
We wachten maar af.
Eide
 Eide - donderdag 21 april 2022 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 april 2022 - 14:30 schreef Onze Ajax het volgende:
Nu wordt Schreuder genoemd als mogelijke opvolger.
We wachten maar af.
Die wordt al langer genoemd als topkandidaat. Heel zwart/wit is het ook de enige realistische Nederlandse kandidaat. Anders kom je uit bij een buitenlandse trainer wat bij Ajax uiterst ongewoon is.
Eide
 Eide - donderdag 21 april 2022 - 17:19   quote  deeplink  
Ten Hag zou Van der Gaag meenemen als assistent. Daardoor komt er bij Ajax dus ook daarvoor een vacature vrij.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 april 2022 - 18:28   quote  deeplink  
Heitinga en Schreuder. Kan de een laten zien dat hij het op het laatste half jaar na als coach niet begrijpt en een veel betere 2e man is en de ander kan ervaring op doen. Een jaar later realiseert Ajax dit ook en worden de rollen omgedraaid.

Om vervolgens in te zien dat ook dat het net niet is geworden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 21 april 2022 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 april 2022 - 18:28 schreef Loetje het volgende:
Heitinga en Schreuder. Kan de een laten zien dat hij het op het laatste half jaar na als coach niet begrijpt en een veel betere 2e man is en de ander kan ervaring op doen. Een jaar later realiseert Ajax dit ook en worden de rollen omgedraaid.

Om vervolgens in te zien dat ook dat het net niet is geworden
Laren we het niet hopen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 21 april 2022 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 april 2022 - 16:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Die wordt al langer genoemd als topkandidaat. Heel zwart/wit is het ook de enige realistische Nederlandse kandidaat. Anders kom je uit bij een buitenlandse trainer wat bij Ajax uiterst ongewoon is.
Zo zie ik het ook, en misschien Jonk maar dat gaat niet meer samen blijkbaar.
Een buitenlandse coach is ook maar afwachten of hij wil komen en dat hij succes zal oogsten.
Eide
 Eide - donderdag 21 april 2022 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 april 2022 - 19:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook, en misschien Jonk maar dat gaat niet meer samen blijkbaar.
Een buitenlandse coach is ook maar afwachten of hij wil komen en dat hij succes zal oogsten.
Zoveel echt goede buitenlandse coaches zijn er ook niet. Bosz bij OL is een goed voorbeeld, want als er echt Franse toptrainer was geweest die wilde hadden ze die wel genomen. Daarnaast kunnen trainers in de top 5 landen gewoon veel meer verdienen dus zo eenvoudig is het niet om een buitenlandse trainer aan te trekken. Roger Schmidt laat bovendien zien dat het geen enkele garantie biedt.

Ik geloof niet zo in "Ajax moet het over een andere boeg gooien" of "Ajax moet out of the box denken". Ajax moet een trainer zoeken die bij de club en de voetbalfilosofie van Ajax past. Schreuder lijkt dan een prima kandidaat.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 21 april 2022 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 april 2022 - 21:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Zoveel echt goede buitenlandse coaches zijn er ook niet. Bosz bij OL is een goed voorbeeld, want als er echt Franse toptrainer was geweest die wilde hadden ze die wel genomen. Daarnaast kunnen trainers in de top 5 landen gewoon veel meer verdienen dus zo eenvoudig is het niet om een buitenlandse trainer aan te trekken. Roger Schmidt laat bovendien zien dat het geen enkele garantie biedt.

Ik geloof niet zo in "Ajax moet het over een andere boeg gooien" of "Ajax moet out of the box denken". Ajax moet een trainer zoeken die bij de club en de voetbalfilosofie van Ajax past. Schreuder lijkt dan een prima kandidaat.
Volledig mee eens

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Officieel: Ajax en Manchester United bereiken akkoord over Erik ten Hag









0.0053701