BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 06 mei 2022, 14:30); 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 06 mei 2022 - 17:07   quote  deeplink  
prefrence_az_HEADAZ-Ajax.png

Een seizoen waarin Ajax oppermachtig leek eindigt toch weer in een thriller. Met nog drie speelrondes te gaan is het verschil tussen Ajax en PSV slechts vier punten. De beide titelpretendenten hebben bovendien een lastige tegenstander dit weekend. PSV speelt in Rotterdam tegen Feyenoord terwijl Ajax AZ treft in Alkmaar. Als PSV verliest van Feyenoord is Ajax bij winst op AZ kampioen. Als PSV gelijk speelt en Ajax wint is Ajax feitelijk ook kampioen gezien het gigantische verschil in doelsaldo.

Alles valt of staat dus wel met winst van Ajax op bezoek bij de buren in Alkmaar. Deze burenruzie is de laatste jaren steeds verder verhard. AZ is de megalomane idioterie van Scheringa een stabiele subtopper geworden die eigenlijk nooit meedoet voor de prijzen, uitgezonderd het destijds met Van Gaal, maar die wat wel een hele lastige tegenstander is. Voor AZ geldt Ajax toch wel als de aartsrivaal, zoals dat voor veel ploegen het geval is, waardoor deze pot aan het begin van het seizoen toch altijd wel dik wordt omcirkelt in Alkmaar.

Resterend programma
Ajax

AZ - Ajax (7 mei)
Ajax - SC Heerenveen (11 mei)
Vitesse - Ajax (15 mei)

PSV
Feyenoord - PSV (7 mei)
PSV - NEC (11 mei)
PEC Zwolle - PSV (15 mei)

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 101 duels tegen AZ. Daarvan won Ajax er 63 en gingen er 18 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax speelde de voorgaande vijf seizoen plus dit seizoen maar liefst 17(!!) wedstrijden tegen AZ. Dit waren vier oefenwedstrijden, twee bekerduels en elf competitieduels. Ajax won beide bekerduels, terwijl de oefenwedstrijden veelal met gekunstelde selecties werden afgewerkt. Daardoor zeggen de oefenwedstrijden niet veel. Van de elf competitieduels won Ajax er zeven. AZ won drie maal en één keer eindigde de wedstrijd in een gelijkspel. Het laatste puntverlies tegen AZ werd eerder dit seizoen geïncasseerd tot AZ in de Johan Cruijff ArenA met 1-2 won.

AZ

AZ wil strijden om de topposities maar staat momenteel 5e. De Alkmaarders zijn niet in gevecht met Ajax en PSV maar strijden tegen Feyenoord en Twente. De voorsprong van dit drietal subtoppers op de middenmoot is groot genoeg dat die ploegen daarachter er niet meer toe doen. AZ speelt vooral nog om de play-offs voor de Europa Conference League te ontlopen en pas in de derde voorronde ECL in te stromen. Doorvoor moet AZ beter gaan draaien dan de afgelopen weken. Na een hele sterke periode wist AZ van de voorgaande zes duels er slechts twee te winnen. De Alkmaarders verloren twee maal en speelde dus ook twee maal gelijk. De vorm is dus verre van goed te noemen.

AZ speelt over het algemeen in een 4-3-3 formatie die er soms uitziet als een 4-2-3-1. AZ experimenteerde een paar maal met 4-4-2 en zelfs een keer met 5-3-2 maar dat zijn de grote uitzonderingen die de regel bevestigen. De Alkmaarders spelen steevast met de controleurs Clasie en Midtsjø als controleurs met oud-Ajacied De Wit of Reijnders op 10. Voorin zijn centrumspits Pavlidis en vleugelaanvaller Karlsson de grote heren. Pavlidis staat op 13 treffers terwijl Karlsson op 15 staat. De belangrijkste voorbereider is Wijndal die al 9 assists afleverde, gevolgd door Karlsson met 8 en Pavlidis met 5 assists. AZ heeft dus een ploeg met veel wapens waarbinnen vooral Karlsson de aandacht trekt met een zeer hoog rendement.

Ajax

Ajax heeft last van veel blessuregevallen. Gelukkig krijgt Erik ten Hag ook spelers terug. Rensch, Alvarez, Mazraoui en Berghuis zijn allen weer fit. Gravenberch, Martínez, Schuurs en Antony komen dit seizoen niet meer in actie. Achterin lijkt de logische daardoor een kwartet met Mazraoui, Timber, Blind en Tagliafico. Het middenveld wordt aanmerkelijk interessanter door het wegvallen van Gravenberch. Alvarez keert terug maar voor Gravenberch heeft Ten Hag de keuze uit Taylor en Kudus. Met Taylor komt er meer controlerende vermogen, terwijl Kudus wat meer aanvallend vermogen brengt. Klaassen lijkt weer op 10 te spelen achter Tadic, Haller en Berghuis.

De beelden

Ajax won het vorige duel tegen AZ met 0-2 voor de beker. De goals waren van Berghuis en Klaassen.



Het competitieduel ging verloren met 1-2.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2022 door Eide --
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2022 - 17:58   quote  deeplink  
AZ - Ajax 2-0
Havenslaven - Pisvee 1-3

Mooi topic trouwens.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 mei 2022 - 17:59   quote  deeplink  
8 mei en Ajax, het is geen combi
nummer10
 nummer10 - vrijdag 06 mei 2022 - 18:30   quote  deeplink  
Ik hoop op een 0-2 en dat PSV verliest... Maar goed zal wel weer niet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 06 mei 2022 - 20:53   quote  deeplink  
Mooi weer Eide,

Kakkerlakjes-lampjes 1-1
AZ-Ajax 1-2

Het gaat er om dat Ajax de 3 punten pakt, ongeacht wat de lampjes doen
AkaS
 AkaS - zaterdag 07 mei 2022 - 10:26   quote  deeplink  
Ik hoop op een zwaar bevochten overwinning. AZ zal uit jaloezie richting Ajax wel blind voor de ogen gaan strijden om te winnen. Hopelijk kan Ajax hier bovenuit stijgen.

Ben bang voor een nederlaag maar hoop toch op een 1-2 voor ons.

Of feijenoord nog genoeg in de tank heeft na donderdag is te hopen. Ze lopen thuis volgens mij tegen psv nog weleens tegen een teleurstelling aan, terwijl uit ze vaak wel winnen.

Hopelijk kunnen we weer wat uitlopen op psv...
p111
 p111 - zaterdag 07 mei 2022 - 13:36   quote  deeplink  
Het is toch dramatisch dat je zo,n voorsprong hebt gehad en nu niet meer zeker bent omdat je balangrijke spelers mist.Zonder Martinez/Gravenberch/Antoni ben je wel wat minder maar ook dan moet je de punten kunnen pakken.Ik hoop op een gluiperige 0-1 !!!! hebben die scheidbakken van ESPN weer wat om te lopen zeiken over Lucky Ajax.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 07 mei 2022 - 15:15   quote  deeplink  
Die hele super sunday wordt overal zo gehyped en er wordt gehoopt op nog meer spanning in de ED. Ik verwacht eigenlijk een anti climax met 2 gelijke spelletjes en dan blijft alles zoals het is en kunnen we woensdag thuis de schaal pakken....
Lekker voor ESPN en al die andere haters!!
Eide
 Eide - zaterdag 07 mei 2022 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 13:36 schreef p111 het volgende:
Het is toch dramatisch dat je zo,n voorsprong hebt gehad en nu niet meer zeker bent omdat je balangrijke spelers mist.
Ajax heeft juist de meeste punten laten liggen met alle toppers erbij. Verloren van Utrecht, AZ en Go Ahead Eagles en gelijk tegen Heracles, Go Ahead Eagles en Twente.

Het is nog spannend omdat Ajax volledig onnodig heeft verzaakt tegen GAE en Heracles. AZ, Twente en Utrecht kan een keer gebeuren maar 7 verliespunten tegen laagvliegers als Heracles en GAE is wat het nu spannend maakt.

Je wordt kampioen tegen de kleintjes.
AkaS
 AkaS - zaterdag 07 mei 2022 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 13:36 schreef p111 het volgende:
Het is toch dramatisch dat je zo,n voorsprong hebt gehad en nu niet meer zeker bent omdat je balangrijke spelers mist.Zonder Martinez/Gravenberch/Antoni ben je wel wat minder maar ook dan moet je de punten kunnen pakken.Ik hoop op een gluiperige 0-1 !!!! hebben die scheidbakken van ESPN weer wat om te lopen zeiken over Lucky Ajax.
Nouja, je wil niet weten wat psive allemaal heeft moeten missen aan het begin van het seizoen. Ajax had toen afstand moeten nemen en ten Hag had na alle veren in zijn reet meer leiderschap mogen tonen en zoveel kwaliteit in de selectie moeten vertalen naar een winnende machine op eredivisie niveau...

Teveel punten verspeelt door slappehap instelling en geen verrassing door trage supertrage opbouw.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 07 mei 2022 - 20:56   quote  deeplink  
Ik denk 1 - 2.
Kan / Zal een zware wedstrijd worden.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 mei 2022 - 21:14   quote  deeplink  
AZ heeft na de nederlaag van Twente weer alles in eigen hand voor plek 4.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 mei 2022 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 17:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nouja, je wil niet weten wat psive allemaal heeft moeten missen aan het begin van het seizoen. Ajax had toen afstand moeten nemen en ten Hag had na alle veren in zijn reet meer leiderschap mogen tonen en zoveel kwaliteit in de selectie moeten vertalen naar een winnende machine op eredivisie niveau...

Teveel punten verspeelt door slappehap instelling en geen verrassing door trage supertrage opbouw.
Als er een ding is waar ik van overtuigd was en ben voor de winterstop, is dat er een aantal spelers zich echt te goed voor de Eredivisie voelde en daardoor bijna schandalig arrogant speelde tegen de kleine clubs.

Dat vind ik niet aan Ten Hag liggen, aangezien mentaliteit niet te trainen is en vanuit jezelf moet komen. Wat echter wel bij Ten Hag ligt en ik heb zwaar durf te rekenen, is dat hij eindeloos lang volhoudt aan spelers die soms 5 tot 10 wedstrijden achter elkaar echr slecht spelen. Dan mag je ook wel eens een signaal afgeven, en dat laat hij te vaak na.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 mei 2022 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 17:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nouja, je wil niet weten wat psive allemaal heeft moeten missen aan het begin van het seizoen. Ajax had toen afstand moeten nemen en ten Hag had na alle veren in zijn reet meer leiderschap mogen tonen en zoveel kwaliteit in de selectie moeten vertalen naar een winnende machine op eredivisie niveau...

Teveel punten verspeelt door slappehap instelling en geen verrassing door trage supertrage opbouw.
Ajax heeft toen tegen de kleintjes punten laten liggen omdat een minder team vaak met 11 man voor de goal gaat liggen.

Is toch veel moeilijker spelen dan tegen een team dat wil voetballen.

Wat heeft de trainer hier mee te maken.
Je hebt net zo goed ook een dosis geluk nodig dat de bal er in de kluts in vliegt.

Wat heeft een trainer voor invloed vanaf de kant, oke hij kan wisselen maar wordt je daar beter van ?

De motivatie is tegen de "minderen" vaak gewoon minder, dan dat de spelers tegen Feijenoord op Pisvee spelen.

Dit is altijd al zo geweest, dit gebeurd overal, was 100 jaar geleden al
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 mei 2022 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 22:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ajax heeft toen tegen de kleintjes punten laten liggen omdat een minder team vaak met 11 man voor de goal gaat liggen.

Is toch veel moeilijker spelen dan tegen een team dat wil voetballen.

Wat heeft de trainer hier mee te maken.
Je hebt net zo goed ook een dosis geluk nodig dat de bal er in de kluts in vliegt.

Wat heeft een trainer voor invloed vanaf de kant, oke hij kan wisselen maar wordt je daar beter van ?

De motivatie is tegen de "minderen" vaak gewoon minder, dan dat de spelers tegen Feijenoord op Pisvee spelen.

Dit is altijd al zo geweest, dit gebeurd overal, was 100 jaar geleden al
Dan is het aan de trainer ons tactische brein om daar iets op te verzinnen.. en dat lukt hem al jaren niet..
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 mei 2022 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 22:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ajax heeft toen tegen de kleintjes punten laten liggen omdat een minder team vaak met 11 man voor de goal gaat liggen.

Is toch veel moeilijker spelen dan tegen een team dat wil voetballen.

Wat heeft de trainer hier mee te maken.
Je hebt net zo goed ook een dosis geluk nodig dat de bal er in de kluts in vliegt.

Wat heeft een trainer voor invloed vanaf de kant, oke hij kan wisselen maar wordt je daar beter van ?

De motivatie is tegen de "minderen" vaak gewoon minder, dan dat de spelers tegen Feijenoord op Pisvee spelen.

Dit is altijd al zo geweest, dit gebeurd overal, was 100 jaar geleden al
Ten Hag had vele malen eerder of meer kunnen ingrijpen, daar is hok verantwoordelijk voor. Tevens als hoeveel kansen je een speler geeft

Echter, de wedstrijdinstelling komt zoals ik eerder al zei, van de spelers.
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2022 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 10:26 schreef AkaS het volgende:
Ik hoop op een zwaar bevochten overwinning. AZ zal uit jaloezie richting Ajax wel blind voor de ogen gaan strijden om te winnen. Hopelijk kan Ajax hier bovenuit stijgen.

Ben bang voor een nederlaag maar hoop toch op een 1-2 voor ons.

Of feijenoord nog genoeg in de tank heeft na donderdag is te hopen. Ze lopen thuis volgens mij tegen psv nog weleens tegen een teleurstelling aan, terwijl uit ze vaak wel winnen.

Hopelijk kunnen we weer wat uitlopen op psv...
Feyenoord heeft van de laatste tien potten in de eredivisie er maar twee verloren van psv thuis.

Psv is echt heel angstig voor zondag.

Ik baal er alleen van dat Ajax al eerder op de dag speelt aangezien in voor Ajax geen winst verwacht.
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2022 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 13:36 schreef p111 het volgende:
Het is toch dramatisch dat je zo,n voorsprong hebt gehad en nu niet meer zeker bent omdat je balangrijke spelers mist.Zonder Martinez/Gravenberch/Antoni ben je wel wat minder maar ook dan moet je de punten kunnen pakken.Ik hoop op een gluiperige 0-1 !!!! hebben die scheidbakken van ESPN weer wat om te lopen zeiken over Lucky Ajax.
Zo ver heeft Ajax toch niet voor gestaan dit seizoen?
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 mei 2022 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 23:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Feyenoord heeft van de laatste tien potten in de eredivisie er maar twee verloren van psv thuis.

Psv is echt heel angstig voor zondag.

Ik baal er alleen van dat Ajax al eerder op de dag speelt aangezien in voor Ajax geen winst verwacht.
Dat dus. Ik denk echt dat het resultaat van PSV afhankelijk van Ajax gaat zijn.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 mei 2022 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 23:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo ver heeft Ajax toch niet voor gestaan dit seizoen?
5 punten is het meeste geweest. Dus dat valt inderdaad mee
remco k
 remco k - zaterdag 07 mei 2022 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 22:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dan is het aan de trainer ons tactische brein om daar iets op te verzinnen.. en dat lukt hem al jaren niet..
Daarom wordt hij al die jaren kampioen??
nummer10
 nummer10 - zondag 08 mei 2022 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 23:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Daarom wordt hij al die jaren kampioen??
Wat hij verplicht is gezien de miljoenen selectie.. daarbij het afgebroken seizoen ging het bijna fout met AZ en was er zelfs een rechtzaak en geen kampioen? en ook dit seizoen is het billen knijpen.. en ja remco, ben tenhag dankbaar voor de titels.. maar heb soms het gevoel dat er soms nog veel meer uit te halen viel.. maar goed dat zullen we never weten en ik hoop oprecht dat niet alles in elkaar dondert en iedereen vertrekt..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 mei 2022 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 00:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat hij verplicht is gezien de miljoenen selectie.. daarbij het afgebroken seizoen ging het bijna fout met AZ en was er zelfs een rechtzaak en geen kampioen? en ook dit seizoen is het billen knijpen.. en ja remco, ben tenhag dankbaar voor de titels.. maar heb soms het gevoel dat er soms nog veel meer uit te halen viel.. maar goed dat zullen we never weten en ik hoop oprecht dat niet alles in elkaar dondert en iedereen vertrekt..
Hahaha daar is hij weer...ongelooflijk gewoon vol blijven houden joh....

Jij hebt er veel meer verstand van dan de top van Ajax waar voor hij al jaren trainer is.
Die hem dagelijks op het trainingsveld bezig ziet.
Maar ook de spelers die hem hoog in schatten zien het niet goed

Daarnaast ook veel meer verstand dan de top van Manchester United inclusief FC Utrecht en ondermeer Bayern München..

Goede spelers hebben geen trainer nodig joh die vormen van zelf een elftal wat goed draait

Gewoon stug vol blijven houden...
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 05:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 00:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en ik hoop oprecht dat niet alles in elkaar dondert en iedereen vertrekt..
Dit is echt het meest tegenstrijdige wat jij kunt zeggen.

3 kwart is slecht en kut, niks of niemand deugt maar je wilt niet dat ze allemaal vertrekken?

Sorry gozer, je bent echt niet te volgen man. Volgens mij zit je 24/7 dronken op dat forum ofzo
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 05:12   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2022 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 05:14   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2022 door Loetje --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 08 mei 2022 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 23:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

5 punten is het meeste geweest. Dus dat valt inderdaad mee
Valt tegen bedoel je? Met dit team had je meer voor mogen staan al vind ik Psv dit jaar ook een prima team hebben.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 08 mei 2022 - 07:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 mei 2022 - 23:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

5 punten is het meeste geweest. Dus dat valt inderdaad mee
Valt tegen bedoel je? Met dit team had je meer voor mogen staan al vind ik Psv dit jaar ook een prima team hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 mei 2022 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 05:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dit is echt het meest tegenstrijdige wat jij kunt zeggen.

3 kwart is slecht en kut, niks of niemand deugt maar je wilt niet dat ze allemaal vertrekken?

Sorry gozer, je bent echt niet te volgen man. Volgens mij zit je 24/7 dronken op dat forum ofzo
Nee dit slaat kant nog wal hahaha
remco k
 remco k - zondag 08 mei 2022 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 00:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat hij verplicht is gezien de miljoenen selectie.. daarbij het afgebroken seizoen ging het bijna fout met AZ en was er zelfs een rechtzaak en geen kampioen? en ook dit seizoen is het billen knijpen.. en ja remco, ben tenhag dankbaar voor de titels.. maar heb soms het gevoel dat er soms nog veel meer uit te halen viel.. maar goed dat zullen we never weten en ik hoop oprecht dat niet alles in elkaar dondert en iedereen vertrekt..
Als je het nooit zult weten. Is het dan nodig zo gigantisch op deze man te blijven hakken die ons zoveel gebracht heeft?
remco k
 remco k - zondag 08 mei 2022 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 00:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat hij verplicht is gezien de miljoenen selectie.. daarbij het afgebroken seizoen ging het bijna fout met AZ en was er zelfs een rechtzaak en geen kampioen? en ook dit seizoen is het billen knijpen.. en ja remco, ben tenhag dankbaar voor de titels.. maar heb soms het gevoel dat er soms nog veel meer uit te halen viel.. maar goed dat zullen we never weten en ik hoop oprecht dat niet alles in elkaar dondert en iedereen vertrekt..
Kerel wat lul jij jezelf toch vaak klem zonder het zelf door te hebben.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 mei 2022 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 11:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je het nooit zult weten. Is het dan nodig zo gigantisch op deze man te blijven hakken die ons zoveel gebracht heeft?
Inderdaad, een beetje respect is wel op zijn plaats
Eide
 Eide - zondag 08 mei 2022 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 00:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat hij verplicht is gezien de miljoenen selectie.. daarbij het afgebroken seizoen ging het bijna fout met AZ en was er zelfs een rechtzaak en geen kampioen? en ook dit seizoen is het billen knijpen.. en ja remco, ben tenhag dankbaar voor de titels.. maar heb soms het gevoel dat er soms nog veel meer uit te halen viel.. maar goed dat zullen we never weten en ik hoop oprecht dat niet alles in elkaar dondert en iedereen vertrekt..
Met alle respect vriend, maar dit is echt dom gelul.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 mei 2022 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 05:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dit is echt het meest tegenstrijdige wat jij kunt zeggen.

3 kwart is slecht en kut, niks of niemand deugt maar je wilt niet dat ze allemaal vertrekken?

Sorry gozer, je bent echt niet te volgen man. Volgens mij zit je 24/7 dronken op dat forum ofzo
3 kwart kut? Dat valt wel mee.. Haller met name ;)
nummer10
 nummer10 - zondag 08 mei 2022 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 11:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Met alle respect vriend, maar dit is echt dom gelul.
Prima, laten we igg met zijn allen hopen dat dit seizoen goedkomt.. En dat er volgend jaar net zoon prachtige selectie klaar staat voor de nieuwe trainer..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 mei 2022 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 12:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Prima, laten we igg met zijn allen hopen dat dit seizoen goedkomt.. En dat er volgend jaar net zoon prachtige selectie klaar staat voor de nieuwe trainer..
Natuurlijk wel, denk je dat ze ver terug gaan vallen dan ?
Ajax gaat altijd voor de titel dus zal je een team op moeten stellen die zich kan meten met de rest in de eredivisie
Ook willen ze de groepsfase van de Champions League overleven.

Dus heb ik alle vertrouwen
nummer10
 nummer10 - zondag 08 mei 2022 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 12:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, denk je dat ze ver terug gaan vallen dan ?
Ajax gaat altijd voor de titel dus zal je een team op moeten stellen die zich kan meten met de rest in de eredivisie
Ook willen ze de groepsfase van de Champions League overleven.

Dus heb ik alle vertrouwen
Ik voorheen ook hoor, ben benieuwd hoe de vervangers het gaan doen van overmars, want daar ligt het natuurlijk ook aan..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 mei 2022 - 14:08   quote  deeplink  
Hij kiest voor Brobbey, in een 2 spitsen systeem.
Naar mij inziens de juiste keuze met Brobbey, al had ik liever een opstelling gezien met 3 spitsen

Berghuis mag op de bank plaats nemen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 mei 2022 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - zondag 08 mei 2022 - 14:12   quote  deeplink  
FSO1SvvWUAExKiK?format=jpg&name=small
Eide
 Eide - zondag 08 mei 2022 - 14:15   quote  deeplink  
Middenveld met Klaassen, Tadic, Taylor en Alvarez. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Tagliafico en Rensch zullen de flanken moeten gaan bespelen, maar je zal tegen AZ de flanken ook defensief moeten afstoppen. Ik denk dat het er uit gaat zien als een 4-2-2-2 waarbij Tadic van nature wat links zal spelen.

Ik vind het toch wel een lastige opstelling. Ik zie niet hoe Ajax dit in de omschakeling goed gaat doen.
remco k
 remco k - zondag 08 mei 2022 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 14:15 schreef Eide het volgende:
Middenveld met Klaassen, Tadic, Taylor en Alvarez. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Tagliafico en Rensch zullen de flanken moeten gaan bespelen, maar je zal tegen AZ de flanken ook defensief moeten afstoppen. Ik denk dat het er uit gaat zien als een 4-2-2-2 waarbij Tadic van nature wat links zal spelen.

Ik vind het toch wel een lastige opstelling. Ik zie niet hoe Ajax dit in de omschakeling goed gaat doen.
Als je hem echt in een ruit speelt zou je met Taylor en Klaassen veel loopvermogen hebben op het middenveld aan de zijkanten op Rensch en tagliafico te ondersteunen.
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 14:28   quote  deeplink  
2-0 AZ. Kan niet anders.
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 14:29   quote  deeplink  
Zie zo op tegen vandaag. Maar laten we duimen.

Iedereen succes, cruciale dag.
remco k
 remco k - zondag 08 mei 2022 - 14:29   quote  deeplink  
Ik vermoed vandaag ook verlies. Tegen Heerenveen winst en dan moet het gebeuren tegen Vitesse.
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 mei 2022 - 14:29 schreef remco k het volgende:
Ik vermoed vandaag ook verlies. Tegen Heerenveen winst en dan moet het gebeuren tegen Vitesse.
Vitesse is ook veen touw aan vast te knopen.

Ik denk echt dat PSV gaat presteren op basis van wat Ajax doet.

Als het op Vitesse aankomt en Ajax moet winnen... Ajax is niet de ploeg die resultaatgericht kan spelen doorgaans. De hele club Ajax niet
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 14:32   quote  deeplink  
1-0 AZ.
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 14:33   quote  deeplink  
Nee, nu al 2-0!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 mei 2022 - 14:37   quote  deeplink  
Zo'n bal moet er in Brobbey, ook al was het buitenspel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 mei 2022 - 14:38   quote  deeplink  
Sterk begin Ajax
Loetje
 Loetje - zondag 08 mei 2022 - 14:38   quote  deeplink  
Ik denk echt 2-0. Me droom vannacht was nog erger, 0-2 voor en 3-2 eraan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 06 mei 2022, 14:30); 2 - 2









0.0075569