BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (woensdag 11 mei 2022, 20:00); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 08 mei 2022 - 22:25   quote  deeplink  
card-ajax-sc-heerenveen.jpg

Ajax kan in eigen huis kampioen worden. De te nemen horde heet Heerenveen. Bij winst is Ajax kampioen van het seizoen 2021/22. Bij een gelijkspel of verlies is er geen man overboord maar komt er heel veel druk te staan op de laatste wedstrijd op bezoek bij Vitesse in Arnhem. Niets is mooier dan kampioen worden in eigen huis.

De 36e titel ligt voor het opgrijpen maar Ajax moet niet verlammen in zicht van de finish. Het verschil met PSV is vier punten. Ajax heeft, gezien het doelsaldo, aan twee punten voldoende voor het landskampioenschap.

Resterend programma
Ajax

Ajax - SC Heerenveen (11 mei)
Vitesse - Ajax (15 mei)

PSV
PSV - NEC (11 mei)
PEC Zwolle - PSV (15 mei)

Historie

Ajax speelde eigenlijk nog helemaal niet zo vaak de ploeg uit het schaatsmekka van Nederland. Ajax speelde 69 duels tegen sc Heerenveen. Daarvan won Ajax er 49 en gingen er 10 verloren. 10 Duels eindigden in een gelijk spel. De reden hiervoor is dat Heerenveen pas sinds begin jaren 90 een Eredivisieclub is. Ajax speelde de afgelopen vijf seizoenen 14 duels tegen Heerenveen. Dit waren 11 competitieduels, 2 bekerduels en 1 oefenwedstrijd. Ajax won maar liefst 13 van deze duels. Er werd slechts één maal puntverlies geleden, namelijk in 2018/19 toen het in Heerenveen 4-4 werd. Ajax won het eerste onderlinge treffen eerder dit seizoen.

Heerenveen

Heerenveen staat op een redelijk keurige 8e plaats maar speelt toch een matig seizoen. De Friezen wisten van de voorgaande vijftien duels er slechts drie te winnen. Er werd vier keer gelijk gespeeld en Fean verloor dus maar liefst acht duels. De kanttekening is dat dit vooral een hele slechte run was van zeven opeenvolgende verliespartijen. Sinds die slechte serie gaat het beter maar Heerenveen blijft wisselvallig.

Heerenveen speelde dit seizoen vooral met een 4-2-3-1 systeem maar won dit weekend van Vitesse in een 2-3-5 variant. Die optie lijkt ook tegen Ajax ter tafel te liggen. Heerenveen heeft een resultaat nodig om Europees voetbal in zicht te houden. De bonkige spits Veerman is aanvallend de belangrijkste spil van Heerenveen met zeven goals en zes assists. Andere gevaarlijke spelers zijn de spitsen Sarr en Van Hooijdonk staan op vijf en vier goals en aanvallende middenvelder Halilovic staat eveneens op vier treffers. Op de assistlijst is vooral Haye een belangrijk wapen met vier assists.

Ajax

Ajax zag Brobbey uitvallen tegen AZ. De aard van de potentiele blessure is nog niet bekend, maar het wegvallen van Brobbey zou uiterst slecht nieuws zijn in deze cruciale fase van de competitie. Brobbey was tegen AZ de beste aanvaller, maar Ajax speelde tegen AZ eigenlijk ook 70 minuten uitstekend voetbal. Twee blunders in een onzekere 20 minuten zorgden ervoor dat Ajax nog geen kampioen is. Toch behoort Ajax voldoende diepte in de selectie te hebben om dit kampioenschap over de streep te trekken.

De beelden

Eerder dit seizoen won Ajax een moeizaam duel met 2-0 door goals van Haller en Neres.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 mei 2022 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 mei 2022 - 07:45   quote  deeplink  
En wat mij betreft de huldiging in Amsterdam dan zondag na de wedstrijd tegen Vitesse in plaats van op donderdag en iedereen vrij moet nemen.
p111
 p111 - maandag 09 mei 2022 - 09:32   quote  deeplink  
Nou dat was me het weekendje wel,heerlijk ik hoop dat woensdag bij Ajax-Heerenveen Gozubuyk fluit.
nummer10
 nummer10 - maandag 09 mei 2022 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2022 - 07:45 schreef Ajax Warrior het volgende:
En wat mij betreft de huldiging in Amsterdam dan zondag na de wedstrijd tegen Vitesse in plaats van op donderdag en iedereen vrij moet nemen.
Hoop het voor jullie ook ! Ik zou beide dagen vrij moeten sjoemelen aangezien ik standaard donderdags en zondags werk en te laat ben met aanvragen.. moet minimaal 4 weken voor de tijd :( maar ik ben erbij als alles goed gaat! En heel eerlijk denk ik dat gemeente Amsterdam er maar wat blij mee is mocht het donderdag worden.. flikkers
Pietje
 Pietje - maandag 09 mei 2022 - 10:59   quote  deeplink  
Ik hoop dat onze jongens zich realiseren, dat ze woensdagavond een fantastische kans hebben om het kampioenschap binnen te harken.
Vooruit, optimistisch...: 3-1
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2022 - 12:16   quote  deeplink  
Ajax wat resultaten betreft fenomenaal goed na de winterstop.

alleen punten verloren tegen Go Ahead en tegen AZ gisteren, verder gewoon alle wedstrijden gewonnen.

Als Ajax van Heerenveen wint staat het op 82 punten, dat is al 3 punten meer dan gemiddeld nodig bij een kampioenschap.En dat met nog een wedstrijd te gaan.

Gemiddeld wordt men kampioen met 87 gemaakte goals en 29 tegengoals.
Ajax staat met nog twee wedstrijden te gaan op. 91 voor en 17 tegen.

Ajax loopt dus echt in alles voor op een gemiddeld kampioenschap..
jodocus
 jodocus - maandag 09 mei 2022 - 12:48   quote  deeplink  
3-1 KAMPIOEN !!!!
Pietje
 Pietje - maandag 09 mei 2022 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2022 - 12:16 schreef remco k het volgende:
Ajax wat resultaten betreft fenomenaal goed na de winterstop.

alleen punten verloren tegen Go Ahead en tegen AZ gisteren, verder gewoon alle wedstrijden gewonnen.

Als Ajax van Heerenveen wint staat het op 82 punten, dat is al 3 punten meer dan gemiddeld nodig bij een kampioenschap.En dat met nog een wedstrijd te gaan.

Gemiddeld wordt men kampioen met 87 gemaakte goals en 29 tegengoals.
Ajax staat met nog twee wedstrijden te gaan op. 91 voor en 17 tegen.

Ajax loopt dus echt in alles voor op een gemiddeld kampioenschap..
Je hebt helemaal gelijk hoor.
Maar het vertoonde spel -vanaf de winterstop- is soms Ajax-onwaardig. Billenknijpen tot de laatste minuut. Ontsnappen in de laatste minuut. Maar zeker, de cijfers die jij noemt kloppen beslist.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 mei 2022 door Pietje --
p111
 p111 - maandag 09 mei 2022 - 15:11   quote  deeplink  
De laatste thuis wedstrijd teen PEC vond ik Ajax al weer een stuk beter,maar de steeds weer nw blessures helpen ook niet echt.
Pietje
 Pietje - maandag 09 mei 2022 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2022 - 15:11 schreef p111 het volgende:
De laatste thuis wedstrijd teen PEC vond ik Ajax al weer een stuk beter,maar de steeds weer nw blessures helpen ook niet echt.
En gisteren de eerste helft speelde Ajax ook wel goed, maar de tweede helft...
Loetje
 Loetje - maandag 09 mei 2022 - 16:36   quote  deeplink  
Eventuele huldiging vanwege gebrek aan beveiligers in de JC ArenA.

Eberhard draait zich om in zijn graf, dat zweer ik je.

Linkse huthoer
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 09 mei 2022 - 16:58   quote  deeplink  
Ik ga ervan uit dat we de 3 punten thuis houden.
Een 2 - 1 of 3 - 1 moet zeker haalbaar zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 09 mei 2022 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2022 - 16:36 schreef Loetje het volgende:
Eventuele huldiging vanwege gebrek aan beveiligers in de JC ArenA.

Eberhard draait zich om in zijn graf, dat zweer ik je.

Linkse huthoer
Belachelijk, dan huur je maar extra politie mensen in
nummer10
 nummer10 - maandag 09 mei 2022 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2022 - 16:36 schreef Loetje het volgende:
Eventuele huldiging vanwege gebrek aan beveiligers in de JC ArenA.

Eberhard draait zich om in zijn graf, dat zweer ik je.

Linkse huthoer
Wtf ? Moeten ze vooral doen, dan kan je al nagaan wat er buiten het stadion gaat gebeuren en wedden dat er dan plots genoeg politie macht is..
remco k
 remco k - maandag 09 mei 2022 - 17:45   quote  deeplink  
Ik snap de frustratie.

Maar er is momenteel in geen enkele branche uberhaubt personeel te krijgen.

De hele beveiligingsmarkt is samen met de evenementen branche volledig uitgekleed en dat personeel gaat nu ook niet terug nu alles weer open is.

Daarmee zeg ik niet dat dit de juiste beslissing is. Maar dat er geen beveiligers te krijgen zijn snap ik zeker.
nummer10
 nummer10 - maandag 09 mei 2022 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 mei 2022 - 17:45 schreef remco k het volgende:
Ik snap de frustratie.

Maar er is momenteel in geen enkele branche uberhaubt personeel te krijgen.

De hele beveiligingsmarkt is samen met de evenementen branche volledig uitgekleed en dat personeel gaat nu ook niet terug nu alles weer open is.

Daarmee zeg ik niet dat dit de juiste beslissing is. Maar dat er geen beveiligers te krijgen zijn snap ik zeker.
Die snap ik, maar wedden dat er weer genoeg blauw is om weer met traangas te smijten en waterkanonnen te besturen.. dit is ook puur pesten van die linksehoer
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 mei 2022 - 09:41   quote  deeplink  
Nou jongens, hopen op een hele mooie dag vandaag!
jodocus
 jodocus - woensdag 11 mei 2022 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 09:41 schreef nummer10 het volgende:
Nou jongens, hopen op een hele mooie dag vandaag!
idd laten we t hopen , kon wel eens weer een poosje duren , omdat er zoveel weggaan
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 mei 2022 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 12:44 schreef jodocus het volgende:

[..]

idd laten we t hopen , kon wel eens weer een poosje duren , omdat er zoveel weggaan
Nee joh, overal gaan spelers weg en komen.
Ajax houdt zijn selectie op niveau, spelen in de Champions League is noodzaak
Jaccio
 Jaccio - woensdag 11 mei 2022 - 13:14   quote  deeplink  
Weet iemand of deze wedstrijd op het gratis ESPN kanaal wordt uitgezonden?
Loetje
 Loetje - woensdag 11 mei 2022 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 13:14 schreef Jaccio het volgende:
Weet iemand of deze wedstrijd op het gratis ESPN kanaal wordt uitgezonden?
Gratis kanaal is het schakelkanaal tussen alle 9 wedstrijden.

Ajax komt op ESPN 2
Jaccio
 Jaccio - woensdag 11 mei 2022 - 13:19   quote  deeplink  
Ok dank je
Eide
 Eide - woensdag 11 mei 2022 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 12:44 schreef jodocus het volgende:

[..]

idd laten we t hopen , kon wel eens weer een poosje duren , omdat er zoveel weggaan
Hoe is de concurrentie daarin anders af dan Ajax?
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 11 mei 2022 - 14:22   quote  deeplink  
PSV raakt veel spelers kwijt en een nieuwe trainer, Feijenoord verliest veel spelers en behoudt zijn trainer, Ajax raakt veel spelers kwijt en de trainer. Denk gewoon dat het niet zoveel uit maakt en voor Ajax misschien ook wel goed dat er even een verse wind door waait.
Eide
 Eide - woensdag 11 mei 2022 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 14:22 schreef Ajax we love you het volgende:
PSV raakt veel spelers kwijt en een nieuwe trainer, Feijenoord verliest veel spelers en behoudt zijn trainer, Ajax raakt veel spelers kwijt en de trainer. Denk gewoon dat het niet zoveel uit maakt en voor Ajax misschien ook wel goed dat er even een verse wind door waait.
PSV krijgt ook een nieuwe technisch directeur. Ik denk dat Ajax, PSV en Feyenoord allemaal wel in hetzelfde schuitje zitten, hoewel de Rotterdammers misschien wel het minst gaan veranderen.
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2022 - 17:52   quote  deeplink  
Iedereen doet alsof Ajax al kampioen is.

Dat is dus niet zo.
Pietje
 Pietje - woensdag 11 mei 2022 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 17:52 schreef remco k het volgende:
Iedereen doet alsof Ajax al kampioen is.

Dat is dus niet zo.
Dat viel en valt mij ook op. De wedstrijd moet vanavond nog wel "even" gespeeld worden. Ik ben pas blij en tevreden als Ajax straks inderdaad 3 punten rijker is. Maar het komt niet vanzelf omdat Ajax nou niet bepaald in grootse vorm is en een hoop geblesseerden heeft.
Loetje
 Loetje - woensdag 11 mei 2022 - 18:30   quote  deeplink  
Even de enorme complimenten aan onze stinkteef, mevrouwtje Halsema. Het wijffie wat alles wat Eberhard van der Laan opgebouwd heeft, kapot maakt.

Gewoon een gezellige sfeer in de stad, waar zogenaamd geen beveiliging voor was. Nou, die is er zat. En dan komt de ME provoceren en wordt het weer onnodig grimmig. Knap hoor.
Loetje
 Loetje - woensdag 11 mei 2022 - 18:31   quote  deeplink  
En Ajax in deze vorm is van geen ene zege zeker.
Kan gewoon nog spannend worden, maar hoop dat het publiek doorslaggevend gaat zijn.
Brandje
 Brandje - woensdag 11 mei 2022 - 18:39   quote  deeplink  
Jezus!! Nog steeds dezelfde lelijke koppen hier. Kwam Loetje tegen op Twitter en kan het toch niet laten om het geteisem even succes voor vanavond te wensen. Maak er een mooie avond van gappies. Wie weet laat ik mij weer vaker zien.
Loetje
 Loetje - woensdag 11 mei 2022 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 18:39 schreef Brandje het volgende:
Jezus!! Nog steeds dezelfde lelijke koppen hier. Kwam Loetje tegen op Twitter en kan het toch niet laten om het geteisem even succes voor vanavond te wensen. Maak er een mooie avond van gappies. Wie weet laat ik mij weer vaker zien.
Boks ouwe!
Loetje
 Loetje - woensdag 11 mei 2022 - 18:48   quote  deeplink  
4-4-2 tegen 3-5-2.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 mei 2022 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 18:39 schreef Brandje het volgende:
Jezus!! Nog steeds dezelfde lelijke koppen hier. Kwam Loetje tegen op Twitter en kan het toch niet laten om het geteisem even succes voor vanavond te wensen. Maak er een mooie avond van gappies. Wie weet laat ik mij weer vaker zien.
Hahaha tikkem aan ouwe
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 11 mei 2022 - 18:53   quote  deeplink  
Gewoon binnen 5 minuten tegenstander laten scoren en dan 2x in de 90ste minuut scoren om te winnen. Denken die teringboeren de hele avond dat ze nog kans maken! Wil die jankende koppen na de wedstrijd wel zien! ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 11 mei 2022 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 18:31 schreef Loetje het volgende:
En Ajax in deze vorm is van geen ene zege zeker.
Kan gewoon nog spannend worden, maar hoop dat het publiek doorslaggevend gaat zijn.
Nee klopt maar heb toch een fijn gevoel dat we er weer staan, moet lukken bravo!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 11 mei 2022 - 18:55   quote  deeplink  
Halsema stinkende teringkut! Vies graatwijf maar haar linkse gepeupel daar! Hopelijk veroveren de supporters vanavond de stad!
Eide
 Eide - woensdag 11 mei 2022 - 18:58   quote  deeplink  
FSfdeM1X0AEAHth?format=jpg&name=medium

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 mei 2022 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 11 mei 2022 - 19:00   quote  deeplink  
Taylor voor Gravenberch, Berghuis op rechts.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 11 mei 2022 - 20:00   quote  deeplink  
Succes iedereen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 mei 2022 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 18:39 schreef Brandje het volgende:
Jezus!! Nog steeds dezelfde lelijke koppen hier. Kwam Loetje tegen op Twitter en kan het toch niet laten om het geteisem even succes voor vanavond te wensen. Maak er een mooie avond van gappies. Wie weet laat ik mij weer vaker zien.
Hahaha jij ook veel succes vanavond en plezier hopelijk !
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 mei 2022 - 20:22   quote  deeplink  
Nicooooooo !!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 11 mei 2022 - 20:23   quote  deeplink  
We zijn lekker gretig bezig.
De 1 - 0 bewijst dit.

Alleen jammer dat Haller nog niet optimaal is.
Eide
 Eide - woensdag 11 mei 2022 - 20:24   quote  deeplink  
Nico, wat een vent.
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 mei 2022 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 20:23 schreef Onze Ajax het volgende:
We zijn lekker gretig bezig.
De 1 - 0 bewijst dit.

Alleen jammer dat Haller nog niet optimaal is.
een lachertje met dat prachtige shirt.. maar goed op naar de titel!
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 mei 2022 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 20:24 schreef Eide het volgende:
Nico, wat een vent.
Dat die ooit moest banken..
Eide
 Eide - woensdag 11 mei 2022 - 20:36   quote  deeplink  
Wat een prachtige goal.
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2022 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 mei 2022 - 20:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat die ooit moest banken..
Was toen echt volkomen terecht.
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2022 - 20:37   quote  deeplink  
Hoppa. Heerlijke goal.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 11 mei 2022 - 20:37   quote  deeplink  
Fijn de 2 - 0.
Had wel gehoopt op 3 - 0 aangezien we zes goede kansen hebben gehad.
remco k
 remco k - woensdag 11 mei 2022 - 20:38   quote  deeplink  
Heel Ajax speelt ook gewoon prima.

Ook Haller speelt vandaag echt prima. Sterk in de duels en verliest voor de 16 niet de bal. Is alleen niet scherp in de 16 ofzo.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (woensdag 11 mei 2022, 20:00); 5 - 0









0.0088300