BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Fortuna Sittard - Ajax (zaterdag 06 augustus 2022, 16:30); 2 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 02 augustus 2022 - 17:25   quote  deeplink  
16x9.jpg?height=720&width=1280&source=https%3A%2F%2Fartwork.espncdn.com%2Fevents%2F401334018%2F16x9%2F1280x720_20210912181039.jpg&cb=12&templateId=espn.core.dtc.large.16x9.1&showBadge=true&package=ESPN_PLUS

De competitie gaat weer beginnen! Ajax begint de maand augustus met een uitwedstrijd in Sittard wat meteen de verste binnenlandse reis is die Ajax dit seizoen zal moeten maken. Voor de uitfans is 16:30 tenminste een beetje te doen maar het is natuurlijk gewoon een ontzettend kuttijdstip. Met het bordje op de bank Ajax kijken dus, of daarna hopelijk de eerste overwinning van het seizoen vieren bij de BBQ.

concept-schema.jpg

De Historie

Ajax speelde in haar historie slechts 46 duels tegen Fortuna Sittard. Daarvan won Ajax er 36 en gingen er 5 verloren. 5 Duels eindigden in een gelijk spel. Fortuna is natuurlijk zo'n ploeg die vooral veel in de Eerste Divisie heeft gespeeld hoewel de ploeg ondertussen het vijfde Eredivisiejaar op rij in gaat. De voorgaande vier seizoen leverde, door Covid-19, slechts zeven duels op. Ajax won alle zeven duels met een doelsaldo van 31 voor en 5 tegen. Afgelopen seizoen werd het twee keer 5-0 voor de Godenzonen.

Fortuna Sittard

De Limburgers gaan als gezegd het vijfde opeenvolgende Eredivisieseizoen in. Vorig jaar redde de ploeg het met de hakken over de sloot. Toch zijn de Limburgers niet meteen degradatiekandidaat doordat voetbaldwergen Volendam en RKC promoveerden maar toch echt als grootste kandidaten voor de onderste posities gezien moeten worden. Tegelijkertijd door promovendi het de afgelopen jaren goed dus zullen de Sittardenaar minimaal een goed gevoel over willen houden aan het openingsduel van het seizoen.

Fortuna speelde in de voorbereiding onder andere tegen OH Leuven, VFL Bochum en Shakhtar Donetsk. Opvallend is dat geen enkel duel werd verloren of gewonnen. Alle vriendschappelijke duels eindigden in een gelijkspel. Zeker tegen Bundesligaclub VFL Bochum is dat best knap. Ondanks dat het slechts oefenduels betreft suggereert dit dat de Limburgers er redelijk goed voor staan. Van Osch, Cox, Siovas, Tirpan, Pinto, Ferati, Baghdadi, Duarte, Seuntjens, Gladon en Noslin vormden de basis wat een 4-3-3 formatie suggereert, maar os de Sittardenaren dat ook tegen Ajax gaan doen is natuurlijk maar helemaal de vraag. Overigens is stuntaankoop Burak Yilmaz er nog niet bij in Sittard.

Ajax

Schreuder zal voor het eerst dit seizoen met de billen bloot moeten op een aantal posities. De voornaamste vragen lijken te zijn wie de eerste keeper gaat zijn, de invulling van het middenveld en de invulling van de linksbuiten en spitspositie. Op basis van de voorbereiding lijken Pasveer, Rensch, Timber, Blind, Wijndal, Alvarez, Berghuis, Taylor, Bergwijn, Tadic en Antony zich op te kunnen maken voor een basisplaats, hoewel er ook zomaar ruimte zou kunnen zijn voor Kudus of Brobbery. Klaassen lijkt initieel 4e keuze op het middenveld te zijn. Bassey is twee wedstrijden geschorst waardoor Schreuder voorlopig daar geen keuzes hoeft te maken. De keeperspositie is met afstand de meest interessante keuze. Gorter maakte twee onvervalste blunders. Hem opstellen zou verrassend zijn maar tegelijkertijd kan het zomaar zijn dat Schreuder vertrouwen wil tonen aan de jonge doelman en juist tegen de stroom in wilt gaan.

De Beelden

De laatste wedstrijd van 2021 was tegen Fortuna Sittard. In een lege Johan Cruijff ArenA won Ajax met 5-0 door goals van Blind, Antony, Rensch, Haller en nogmaals Haller.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 augustus 2022 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 04 augustus 2022 - 11:57   quote  deeplink  
0-3!
remco k
 remco k - donderdag 04 augustus 2022 - 18:00   quote  deeplink  
Lekker hoor. We gaan weer echt beginnen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 04 augustus 2022 - 20:33   quote  deeplink  
Thanks Eide ik ga voor 0-4
p111
 p111 - vrijdag 05 augustus 2022 - 07:54   quote  deeplink  
Mooi stuk Eide,eindelijk weer officieel !!!!! 0-5 we gaan positief beginnen.
Eide
 Eide - vrijdag 05 augustus 2022 - 15:26   quote  deeplink  
Fijn dat het begint te leven. De eerste twee dagen reageerde helemaal niemand. ;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 05 augustus 2022 - 16:14   quote  deeplink  
Super gedaan weer Eide!
De verdediging staat nog niet, wie staat er in de goal...
Dus lastig te zeggen wat de eindstand wordt

Maar ze hebben natuurlijk wat goed te maken..

1-4
p111
 p111 - vrijdag 05 augustus 2022 - 18:00   quote  deeplink  
Nou lijkt mij duidelijk dat Pasveer op doel staat.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 05 augustus 2022 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2022 - 18:00 schreef p111 het volgende:
Nou lijkt mij duidelijk dat Pasveer op doel staat.
Wie zegt dat?
p111
 p111 - vrijdag 05 augustus 2022 - 18:34   quote  deeplink  
Ik zeg dat,lijkt mij normaal dat Gorter gewoon tweede of mischien wel derde keeper word. 100% Hij is beslist nog niet op niveau voor Ajax 1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 augustus 2022 door p111 --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 05 augustus 2022 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2022 - 18:34 schreef p111 het volgende:
Ik zeg dat,lijkt mij normaal dat Gorter gewoon tweede of mischien wel derde keeper word. 100% Hij is beslist nog niet op niveau voor Ajax 1.
Was onana ook niet tijdens zijn debuut en ook niet bij jong.. en ook pasveer en ook steek hebben vorig seizoen ketsers gehad.. neemt niet weg dat ik jou keus voor nu snap, alleen moet je het doen ?
Eide
 Eide - vrijdag 05 augustus 2022 - 20:37   quote  deeplink  
Burak Yilmaz zit bij de selectie van Fortuna maar zal zeer waarschijnlijk niet starten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 05 augustus 2022 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2022 - 18:34 schreef p111 het volgende:
Ik zeg dat,lijkt mij normaal dat Gorter gewoon tweede of mischien wel derde keeper word. 100% Hij is beslist nog niet op niveau voor Ajax 1.
Schreuder kan er ook voor kiezen om hem te laten staan, beter voor zijn zelfvertrouwen, want als je hem nu passeert kan het zo maar ineens klaar zijn met hem.

Mocht hij tegen Fortuna ook de fout in gaan dan verwacht ik dat hij hem passeert voor de volgende wedstrijd
nummer10
 nummer10 - vrijdag 05 augustus 2022 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2022 - 21:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Schreuder kan er ook voor kiezen om hem te laten staan, beter voor zijn zelfvertrouwen, want als je hem nu passeert kan het zo maar ineens klaar zijn met hem.

Mocht hij tegen Fortuna ook de fout in gaan dan verwacht ik dat hij hem passeert voor de volgende wedstrijd
Precies die..
p111
 p111 - vrijdag 05 augustus 2022 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2022 - 21:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Schreuder kan er ook voor kiezen om hem te laten staan, beter voor zijn zelfvertrouwen, want als je hem nu passeert kan het zo maar ineens klaar zijn met hem.

Mocht hij tegen Fortuna ook de fout in gaan dan verwacht ik dat hij hem passeert voor de volgende wedstrijd
Als hij hem laat staan en het gaat fout is Schreuder de lul,dus dat gaat hij niet doen en terecht.
Eide
 Eide - vrijdag 05 augustus 2022 - 22:47   quote  deeplink  
De seizoensopening tussen Sparta en Heerenveen was een draak van een westrijd. Niet om aan te gluren.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 05 augustus 2022 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 augustus 2022 - 22:05 schreef p111 het volgende:

[..]

Als hij hem laat staan en het gaat fout is Schreuder de lul,dus dat gaat hij niet doen en terecht.
In de eerste potten zegt dat niet zoveel, zelfs met een slechte keeper moet je die kunnen winnen.. en ja Gorter maakte een fout, maar die voorzetten mochten natuurlijk ook nooit komen en zijn fouten van rensch
JV
 JV - zaterdag 06 augustus 2022 - 10:47   quote  deeplink  
denk blind middenveld en schuurs en timber centraal maar hoop op kudus
jammer dat bassey geschorst is
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2022 - 11:10   quote  deeplink  
Ik verwacht

Edit: kansloos. Allerlei geschorsten niet opgezocht en daardoor een compleet indiote opstellign opgeschreven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 augustus 2022 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2022 - 11:13   quote  deeplink  
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 augustus 2022 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2022 - 11:10 schreef Eide het volgende:
Ik verwacht

Pasveer
Rensch - Timber - Blind - Wijndal
Alvarez
Berghuis - Taylor
Antony - Brobbey - Tadic
Algemeen dagblad en ik ook!
Is nog niet de sterkste opstelling maar een goed begin
JV
 JV - zaterdag 06 augustus 2022 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2022 - 11:10 schreef Eide het volgende:
Ik verwacht

Pasveer
Rensch - Timber - Blind - Wijndal
Alvarez
Berghuis - Taylor
Antony - Brobbey - Tadic
alvarez geschorst (vorig seizoen nog)
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2022 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2022 - 11:18 schreef JV het volgende:

[..]

alvarez geschorst (vorig seizoen nog)
Goed punt. In dat geval Taylor een linie naar achter en Kudus erbij in mijn hoofd.
p111
 p111 - zaterdag 06 augustus 2022 - 12:05   quote  deeplink  
Pasveer
Rensch-Timber-Blind-Wijndal
Taylor
Berghuis-Klaasen
Antoni-Tadic-Berwijn
====================
Moeilijk ik zou ook Kudus en Brobbey wel in de basis willen zien
Eide
 Eide - zaterdag 06 augustus 2022 - 13:02   quote  deeplink  
Mike Verweij meldt dat Blind op het middenveld komt te spelen in plaats van Alvarez. Dan komt Schuurs waarschijnlijk centraal achterin te spelen, of Ajax gaat met een 3-4-3 aantreden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 augustus 2022 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2022 - 11:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Goed punt. In dat geval Taylor een linie naar achter en Kudus erbij in mijn hoofd.
Eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 augustus 2022 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2022 - 13:02 schreef Eide het volgende:
Mike Verweij meldt dat Blind op het middenveld komt te spelen in plaats van Alvarez. Dan komt Schuurs waarschijnlijk centraal achterin te spelen, of Ajax gaat met een 3-4-3 aantreden.
Ik denk dat we Blind wat vaker op het middenveld gaan zien.
Hij staat op zich altijd wel hoog dus geen probleem mee
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 augustus 2022 - 15:41   quote  deeplink  
Met zowel Rensch als Schuurs achterin vraag je wel om problemen normaal gesproken.
Ik weet niet hoe sterk Fortuna is maar toch...
Schuurs toch nog ff tegen zijn oude cluppie als dank voor bewezen diensten. Zodra Alvarez en Bassey terug zijn, mag hij weg nog voor 1 september verwacht ik.
Openingswedstrijden en Ajax.....meestal geen succes maar toch wordt de uitslag vandaag 1-2.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 06 augustus 2022 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2022 - 11:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Goed punt. In dat geval Taylor een linie naar achter en Kudus erbij in mijn hoofd.
Tegen dit compacte Fortuna kun je beter met Kudus starten toch?
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2022 - 16:40   quote  deeplink  
Serieus. Waarom zit Schuurs bij de selectie.

Daar is toch al heel erg lang van duidelijk dat die er helemaal niks van kan.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 06 augustus 2022 - 16:40   quote  deeplink  
Je merkt aan alles dat het nog onwennig is. Ik hoop dat de mannen zich op tijd herpakken. Het is echt een beetje los zand nog
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 augustus 2022 - 16:46   quote  deeplink  
Ik zag hier op het forum ook al weer n paar voorbeelden van onderschatting....0-3, 0-4, 0-5 zelfs...
Niet met deze achterhoede hoor en zeker niet in onze openingswedstrijd.
Hopelijk kunnen we ons terugvechten tot 1-2.
Het begint zoals we vorig seizoen eindigden....hangen en wurgen ben ik bang
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2022 - 16:58   quote  deeplink  
Hey lijkt vooralsnog helemaal nergens op.
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:01   quote  deeplink  
Dat is gewoon een gele kaart.

En dat zou de tweede zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:06   quote  deeplink  
35 minuten gespeeld. Een halve kans met Taylor en verder niks.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:06   quote  deeplink  
Hier wordt nu al weer met 2 maten gemeten....absoluut geel en dus rood.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:07   quote  deeplink  
Erg stroef allemaal. In de counter is het telkens billenknijpen...
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:08   quote  deeplink  
Berghuis voegt echt amper wat toe aan dit Ajax.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:13   quote  deeplink  
Triest hoe het loopt
pth
 pth - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2022 - 17:08 schreef remco k het volgende:
Berghuis voegt echt amper wat toe aan dit Ajax.
Net als Blind, Tadic en Schuurs … het is werkelijk niet om aan te gluren dit lamlendige kneuzen voetbal.
pth
 pth - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:16   quote  deeplink  
Zoals ze tot nu toe spelen kun je voetballen tot de Kerst van 2038 en dan scoren ze nog niet.
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:18   quote  deeplink  
Wat een schandalige vertoning van Ajax.

Geen enkele lijn in het spel. Alles en iedereen doet individueel maar wat. Geen enkele druk op de bal.

Ik heb oprecht een heel hard hoofd in het slagen van Schreuder met dit Ajax.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:19   quote  deeplink  
Ajax vanaf de 5de minuut in de achtervolging....echt triest om te zien. In de rust ander middenveld en aanval kiezen. Brobbey, Kudus, Klaassen???
pth
 pth - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 augustus 2022 - 17:06 schreef bertus bikkel het volgende:
Hier wordt nu al weer met 2 maten gemeten....absoluut geel en dus rood.
Had 100% rood moeten zijn, maar goed laat Ajax eerst maar een keer fatsoenlijk gaan voetballen. Wat een zaad instelling tot nu toe en het tempo van een bejaarden tehuis.
remco k
 remco k - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:32   quote  deeplink  
Brobbey en kudus of Klaassen brengen voor berghuis en Schuurs. En anders eventueel blind eraf.
pth
 pth - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:34   quote  deeplink  
En Blind gewoon laten staan … een nieuwe kale kut muppet op de bank …
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:37   quote  deeplink  
Op zich wel logischer op middenveld en voorin.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:42   quote  deeplink  
En door.....kom op!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:43   quote  deeplink  
Ik kan het niet zien,maar het gaat nu toch snel achter elkaar goed
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 augustus 2022 - 17:44   quote  deeplink  
En weer door....kom op!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Fortuna Sittard - Ajax (zaterdag 06 augustus 2022, 16:30); 2 - 3









0.0055370