BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Utrecht - Ajax (zondag 28 augustus 2022, 12:15); 0 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 25 augustus 2022 - 17:10   quote  deeplink  
Live-stream-FC-Utrecht-Ajax.jpg

De eerste mini-kraker van het jaar staat op het programma. Hoewel FC Utrecht natuurlijk geen hoogvlieger is leeft het duel, zeker op bezoek in Utrecht, enorm bij de supporters en heeft Ajax het bij tijd en wijlen lastig in de Galgewaard. De Domstedelingen zijn het seizoen bovendien niet heel sterk begonnen en kunnen met een goed resultaat tegen Ajax in ieder geval aanhaken bij de subtop. Ajax is tot dusver dit seizoen in uitwedstrijden niet goed geweest dus zal het gevoel in Utrecht zijn dat er mogelijkheden liggen tegen dit Ajax.

Voor FC Utrecht is Ajax de aartsrivaal. Hoewel de afstand van het centrum van Amsterdam naar het centrum van Utrecht slechts 35 kilometer bedraagt is er een bittere rivaliteit tussen de supportersgroepen. Vooral het Utrechtpubliek tracht dat vuur over te brengen naar de eigen spelersgroep. Wedstrijden in de Galgewaard zijn derhalve geregeld verhit.

concept-schema.jpg

De Historie

Ajax trof FC Utrecht maar liefst 112 duels maal eerder. Ajax won 69 maal en verloor 23 duels. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax speelde maar liefst 14 wedstrijden tegen Utrecht de voorgaande vijf seizoenen. Dit waren drie oefenduels, twee bekerduels en negen competitieduels omdat corona éénmaal roet in het eten gooide. Ajax won alle oefenduels en won en verloor een keer van Utrecht voor de KNVB-beker. Ajax won vijf competitieduels, speelde twee maal gelijk en verloor twee maal. Het laatste puntverlies was vorig seizoen toen Ajax in eigen huis met 0-1 verloor van Utrecht maar in de return met 0-3 won.

Utrecht

FC Utrecht is het seizoen zeer zwak begonnen met twee keer een gelijkspel waarna er afgelopen weekend werd verloren. Het betrof bepaald geen hoogvliegers in respectievelijk RKC, Cambuur en Emmen. Utrecht staat er dus ronduit slecht voor en leidt het rijtje ploegen die nog niet wisten te winnen dit seizoen. De positie van de nieuwe trainer Henk Fraser zal derhalve niet al te stevig meer zijn, ondanks het prille seizoen waar de eerste trainer reeds is ontslagen.

Fraser startte het seizoen tweemaal in een 5-3-2 formatie maal speelde tegen Emmen in 4-3-3. De verwachting moet toch zijn dat Utrecht tegen Ajax weer terugvalt op 5-3-2, met veel nadruk op defensief vermogen. Dost zal waarschijnlijk diepe 9 spelen met oud-Ajacied Redan daar omheen om te lopen en te gokken op de counter. Dost is topscorer in Utrecht met 3 goals terwijl centrale middenvelder assistkonign is met 2 assists. Andere opvallende namen zijn die van oud-Ajacied Viergever, Ruben Kluivert, een zoon van, en meerdere oud-Ajacieden op de bank.

Ajax

Het luxeprobleem van Schreuder houdt aan zonder dat speler echt keihard hun kansen grijpen. Ajax heeft in de uitwedstrijden ronduit zwak gespeeld maar walste thuis eenvoudig over Groningen heen. Met uitzonder van Timber, Alvarez en Bergwijn lijkt niemand momenteel een absolute garantie hebben, hoewel Schreuder zijn routiniers Blind en Tadic niet snel buiten de ploeg zal laten. Achterin lijkt Rensch goede kans te hebben op een basisplaats, zeker omdat aankoop Sanchez nog geen minuut heeft gespeeld. Timber is een zekerheid en ook Bassey lijkt na vorige week toch een grote kanshebber achter met Blind op linksback. Alvarez, Taylor en Tadic zullen normaliter het middenveld vormen met Bergwijn, Brobbey en Berghuis ervoor, hoewel het wisselen van Berghuis en Tadic zeker tot de opties behoort. Ondanks dat veel Ajacieden om Kudus roepen lijkt er nog geen aanleiding te zijn veranderingen door te voeren.

De Beelden

Het vorige duel tussen de Domstedelingen en de Hoofdstedelingen was op bezoek in Utrecht. In de return van vorig seizoen werd het 0-3 voor Ajax door treffers van Antony, Brobbey en nogmaals Brobbey.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2022 door Eide --
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 25 augustus 2022 - 19:53   quote  deeplink  
Mooi stukje weer Eide!!!
Aangezien we uit in Utrecht altijd moeite hebben en om 1215 uur spelen , loop ik niet over van optimisme. Daarbij nog de zeer zwakke optredens de laatste 2 uitwedstrijden en het gerommel rond Anthony maken het er niet beter op. Utrecht is ook zwak gestart in de competitie maar kunnen met 1 wedstrijd per jaar hun seizoen redden....en laat dat nu net komende zondag zijn. Ik voorspel een moeizaam puntje, 1-1.
remco k
 remco k - vrijdag 26 augustus 2022 - 00:04   quote  deeplink  
Ik denk ook dat het lastig gaat worden.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 26 augustus 2022 - 09:26   quote  deeplink  
Zwaar wordt het wel, maar ik denk toch de 3 punten mee naar Amsterdam.
0 -1 of 1 - 2 rond de 85e minuut.
jodocus
 jodocus - vrijdag 26 augustus 2022 - 09:40   quote  deeplink  
1-3
p111
 p111 - vrijdag 26 augustus 2022 - 09:59   quote  deeplink  
Altijd lastig al draaien ze ook voor geen meter,ik verwacht 0-2
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 26 augustus 2022 - 10:25   quote  deeplink  
Heerlijk stukje Eide!!!

IK vrees het ergste, iedereen is zo in de ban van die transfers en Utrecht kan altijd 150% geven tegen Ajax, hoe slecht ze ook presteren op dit moment
nummer10
 nummer10 - vrijdag 26 augustus 2022 - 12:11   quote  deeplink  
Thanks Eide.. ook al draait Utrecht echt slecht vermoed ik een hele zware pot.. 1-1
p111
 p111 - vrijdag 26 augustus 2022 - 12:37   quote  deeplink  
Wat ook niet meewerkt dit word al de derde uitwedstrijd van de 4 wedstrijddagen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 27 augustus 2022 - 18:47   quote  deeplink  
Zul je net zien dat de teruggekeerde Toornstra het morgen weer op zijn heupen krijgt tegen ons zoals zo vaak. Wil zich ff laten gelden uiteraard...
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 11:04   quote  deeplink  
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 28 augustus 2022 - 11:09   quote  deeplink  
Opstelling weer met Blind uiteraard en Berghuis rechtsbuiten. Beetje armoedig.
Nog erger is onze bank vandaag. Als je daar Magallan nog hebt zitten is het echt heel droevig gesteld.....
Sorry, weinig vertrouwen voor vanmiddag.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 11:54   quote  deeplink  
FbPIbvmWAAAGlub?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 augustus 2022 - 11:09 schreef bertus bikkel het volgende:
Opstelling weer met Blind uiteraard en Berghuis rechtsbuiten. Beetje armoedig.
Nog erger is onze bank vandaag. Als je daar Magallan nog hebt zitten is het echt heel droevig gesteld.....
Sorry, weinig vertrouwen voor vanmiddag.
Natuurlijk speelt BLind linksback na wat Wijndal heeft laten zien tot dusver. Ik zou zelf voor Tadic rechtsbuiten en Berghuis centraal gekozen. Ik snap de opstelling wel, dit werkte vorige week misschien niet supergoed, maar het was wel heel stabiel.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 11:59   quote  deeplink  
Overigens is Wijndal geblesseerd dus heeft Ajax niet zoveel opties anders dan Blind op linksback.
Loetje
 Loetje - zondag 28 augustus 2022 - 12:03   quote  deeplink  
3-1
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 augustus 2022 - 12:12   quote  deeplink  
Ook denk ik dat de zaak Antony wel rond lijkt.
Is een kwestie van de juiste timing om het kenbaar te maken denk ik.

Mogelijk dat wij op de achtergrond al bezig zijn met mogelijk een nieuwe speler erbij.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:21   quote  deeplink  
Op basis van de eerste minuut lijkt Tadic op rechts te spelen en Berghuis centraal.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:24   quote  deeplink  
Ajax aanvallend duidelijk 3-4-3.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 augustus 2022 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 augustus 2022 - 12:21 schreef Eide het volgende:
Op basis van de eerste minuut lijkt Tadic op rechts te spelen en Berghuis centraal.
Die indruk heb ik ook, mogelijk om Berghuis (extra) te ondersteunen ?
De reden zal wel Antony zijn, lijkt mij.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:29   quote  deeplink  
Lekker. Prima corner.
Loetje
 Loetje - zondag 28 augustus 2022 - 12:30   quote  deeplink  
0-1!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 augustus 2022 - 12:30   quote  deeplink  
Goed begin !!
Nu doorpakken.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 augustus 2022 - 12:24 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook, mogelijk om Berghuis (extra) te ondersteunen ?
De reden zal wel Antony zijn, lijkt mij.
Gewoon logisch. Tadic is een veel natuurlijkere buitenspeler dan Berghuis in het Ajaxsysteem. Bovendien speelt Tadic bij Servië ook geregeld op rechtsbuiten.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:38   quote  deeplink  
Schwalbe van Tadic. Heeft eigenlijk mazzel dat hij geen geel krijgt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 augustus 2022 - 12:45   quote  deeplink  
Verdedigend zijn we toch te zwak.
Moet echt beter worden !!
remco k
 remco k - zondag 28 augustus 2022 - 12:48   quote  deeplink  
Wat is dit Ajax tot nu toe toch verschrikkelijk aan het voetballen.

Aanvallend weet men wederom amper iets te creëren. En dat met zulke namen op het veld.

Er wordt amper druk gezet vooruit en defensief oogt het heel fragiel.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:49   quote  deeplink  
Vooral wat moeite mer het opportunisme met twee hele rappe flankspelers en een kopsterke spits.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 augustus 2022 - 12:45 schreef Onze Ajax het volgende:
Verdedigend zijn we toch te zwak.
Moet echt beter worden !!
Verdedigend vind ik het best okay. Het is juist het voetbal in balbezit wat tergend moeizaam verloopt.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:52   quote  deeplink  
Rare zoneverdediging bij Utrecht bij corners zeg. Ze laten de 16 volledig onbezet. Wel fijn voor Ajax hoor maar tamelijk bizar om zo te zien bij een profploeg.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 12:55   quote  deeplink  
En weer laat Makkelie een wedstrijd ontsporen door niet in te grijpen bij een duidelijke overtreding.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2022 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 augustus 2022 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 augustus 2022 - 12:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Verdedigend vind ik het best okay. Het is juist het voetbal in balbezit wat tergend moeizaam verloopt.
Deels ben ik het er wel mee eens.
Bassy wel goed met Alvarez.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2022 door Onze Ajax --
remco k
 remco k - zondag 28 augustus 2022 - 13:02   quote  deeplink  
Wat doet die Makkelie allemaal joh.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 13:03   quote  deeplink  
Makkelie is weer hoofdattractie in zijn geheel eigen realiteit hoor. Man man man, wat een aanfluiting.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2022 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 28 augustus 2022 - 13:04   quote  deeplink  
Berghuis Tadic Bergwijn en Brobbey spelen alle 4 echt een verschrikkelijke wedstrijd.

Daar lukt werkelijk waar helemaal niets.

Ajax in de eerste helft op de goal na geen enkele kans gehad.
remco k
 remco k - zondag 28 augustus 2022 - 13:05   quote  deeplink  
Tsja en dan zo’n pass en zo’n goal.

Heerlijke goal.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 13:05   quote  deeplink  
Knappe goal van Brobbey zeg na een fantastische pass

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2022 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 28 augustus 2022 - 13:06   quote  deeplink  
Hij fluit wel zoveel gewone duels kapot. Dat is abnormaal.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 13:08   quote  deeplink  
Ajax echt in een wandeltempo veel sterker dan Utrecht terwijl het gewoon niet goed speelt. Utrecht is op deze manier een ploeg die diep in het rechter rijtje gaat eindigen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 augustus 2022 - 13:08   quote  deeplink  
Toch lekker voor ons, met 0 - 2 de rust in.
Hadden we vooraf denkelijk niet verwacht.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 augustus 2022 - 13:06 schreef remco k het volgende:
Hij fluit wel zoveel gewone duels kapot. Dat is abnormaal.
Bizar hoe Makkelie fluit. Hij laat het duel bijna ontsporen door dat rare gedoe.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 28 augustus 2022 - 13:24   quote  deeplink  
Waarom kreeg Timber nou geel dan? Omdat hij naar de scheidsrechter kwam lopen? Wat een mongool die Makkelie.
Loetje
 Loetje - zondag 28 augustus 2022 - 13:30   quote  deeplink  
Iemand de foto van Haller gezien? Pijnlijk om te zien joh
remco k
 remco k - zondag 28 augustus 2022 - 13:30   quote  deeplink  
Voor mij Taylor en Alvarez de twee beste spelers bij Ajax.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 28 augustus 2022 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 augustus 2022 - 13:30 schreef remco k het volgende:
Voor mij Taylor en Alvarez de twee beste spelers bij Ajax.
Vind ik ook.
Wel moet de tempo bij ons veel hoger worden.
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 13:33   quote  deeplink  
Wat een aanslag op Blind.
Loetje
 Loetje - zondag 28 augustus 2022 - 13:34   quote  deeplink  
1000% rood
Eide
 Eide - zondag 28 augustus 2022 - 13:36   quote  deeplink  
De tweede Ajacied die de wedstrijd uit wordt geschopt. Makkelie is lekker op dreef.
Loetje
 Loetje - zondag 28 augustus 2022 - 13:37   quote  deeplink  
2 grove overtredingen op Rensch en Blind

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2022 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 28 augustus 2022 - 13:38   quote  deeplink  
Hopelijk missen we ze niet te lang.

Krankzinnig dit

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Utrecht - Ajax (zondag 28 augustus 2022, 12:15); 0 - 2









0.0073020