BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Cambuur (zaterdag 03 september 2022, 16:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 02 september 2022 - 12:55   quote  deeplink  
card-ajax-cambuur.jpg

De tweede thuiswedstrijd van het seizoen is voor Ajax, op papier althans, niet de grootste uitdaging van het seizoen. Die andere club uit Friesland is de bezoeker in de Johan Cruijff Arena. Cambuur Leeuwarden is tot dusver echter een taaie ploeg gebleken. Ajax is het seizoen qua resultaten wel perfect begonnen, maar het veldspel laat nog veel te wensen over. Cambuur lijkt daarmee toch een lastige tegenstander, al is het maar omdat de Leeuwarders maar moeilijk geklopt worden achterin. Ajax zal dus moeten trachten het stropige en vooral slordige veldspel van de seizoenstart om te buigen. De enige thuiswedstrijd tot dusver biedt wel hoop. Ajax speelde verreweg de beste wedstrijd van dit seizoen tot dusver in eigen huis in het met 6-1 gewonnen duel tegen Groningen.

concept-schema.jpg

De Historie

Ajax speelde in haar historie slechts 17 duels tegen Cambuur Leeuwarden. Daarvan won Ajax er 14 en gingen er 2 verloren. Er werd eenmaal met een gelijkspel afgesloten. Cambuur is toch vooral bekend als een Eerstedivisieclub. Het heeft daarom ook niet zoveel zin naar historische gegevens te kijken. Cambuur promoveerde in in 2021 en speelde het vorige seizoen een zeer behoorlijk seizoen Eredivisie waar lijfsbehoud werd bewerkstelligd. Ajax speelde in 2021/22 twee duels tegen Cambuur en won deze beide. Thuis werd het 9-0 maar uit had Ajax moeite met de Friezen en werd het 2-3.

Cambuur

Cambuur is het seizoen redelijk begonnen. De Leeuwarders voeren met vier punten op doelsaldo het rechter rijtje aan. De Friezen verloren de seizoensopening van Excelsior maar wisten Utrecht op 0-0 te houden en verloren slecht met 0-1 van AZ door een onnodige rode kaart en AZ-treffers in de laatste minuut van de wedstrijd. Fortuna werd met ruimte cijfers opzij gezet. Het doelsaldo is daardoor nu vier voor en vier tegen, wat best goed is. Alle Cambuurtreffers vielen trouwens tegen Fortuna. Er valt aanvallend dus nog niet veel over de ploeg te zeggen, maar duidelijk is wel dat SCC niet makkelijk te kloppen is achterin.

Henk de Jong laat Cambuur spelen in een 4-3-3 formatie met de punt vooruit. Deze, op papier, vrij offensieve opstelling leidt tot dusver tot weinig tegentreffers wat suggereert dat de ploeg goed in balans is. De topscorer is de defensieve (!) middenvelder Hoedemakers met twee treffers. De andere goals kwamen van eveneens Defensieve middenvelder en oud-Ajacied Ter Heide en vleugelaanvaller Breij. Vooralsnog lijkt Cambuur dus niet te beschikken over een uiterst potente aanval.

Ajax

Ajax is Antony kwijt geraakt maar die speelde natuurlijk eigenlijk al niet meer mee. Buiten de spelers die voor de stop al transfereerden is Ajax verder compleet gebleven. De vraag is vooral of Schreuder nog sancties gaat zetten op het gedrag van Kudus en Alvarez die beiden weigerden te trainen om een transfer af te dwingen. Hoewel Kudus niet onmiddellijk voor een basisplaats in aanmerking lijkt te komen ligt dat voor Alvarez nadrukkelijk anders. De Mexicaan is ondertussen niet alleen sterkhouder achterin, maar lijkt zich ook te ontpoppen als een leider tussen de lijnen. Verder lijkt er weinig reden voor Schreuder te zijn om echt te gaan schuiven met spelers tenzij hij wil roteren of iets nieuws wil proberen. Desalniettemin lijken dezelfde basisspelers als tegen Utrecht ook nu weer op een basisplaats te kunnen rekenen, er vanuit gaande dat Timber en Blind geen blessures hebben overgehouden aan die pot.

De Beelden

Vorig seizoen won Ajax op het kunstgras in Leeuwarden met 2-3 van Cambuur. De treffers kwamen van Tadic Haller waarna Cambuur terug kwam tot 2-2. Gravenberch schoot in blessuretijd Ajax alsnog naar de overwinning.

Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 september 2022 - 13:09   quote  deeplink  
Prachtig topic weer Eide, bedankt weer!

Mijn verwachting is dat Kudus en Alvarez beiden gaan spelen.
Tenminste ik hoop het altans.

Cambuur doet het niet verkeerd tot dus ver, verwacht toch dat Ajax gaat winnen ondanks dat het nog niet soepeltjes loopt wat ergens ook logisch is met zo veel nieuwe spelers

4-0
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 02 september 2022 - 14:12   quote  deeplink  
Mooi stuk Eide!! Met plezier gelezen.
Ik verwacht dat beiden niet gaan spelen. Als je weigert om te trainen en je werk dus weigert, verdien je ook een plekje op de tribune of bank.
Keuze voldoende daar en een boodschap naar de rest.
Morgen verwacht ik een lastig potje en missen we de creativiteit van Antony.
3-1.
Eide
 Eide - vrijdag 02 september 2022 - 14:57   quote  deeplink  
Ocampos is nog niet speelgerechtigd. Hij is volgende week pas inzetbaar.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 september 2022 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 september 2022 - 14:12 schreef bertus bikkel het volgende:
Mooi stuk Eide!! Met plezier gelezen.
Ik verwacht dat beiden niet gaan spelen. Als je weigert om te trainen en je werk dus weigert, verdien je ook een plekje op de tribune of bank.
Keuze voldoende daar en een boodschap naar de rest.
Morgen verwacht ik een lastig potje en missen we de creativiteit van Antony.
3-1.
Denk niet dat hij ze straft, het is begrijpelijk dat spelers teleurgesteld zijn nadat de transfers niet door gingen waarin ze 5x zo veel gingen verdienen per jaar

Ben het met je eens dat werkweigering niet goed te praten is.
Maar goed je weet niet wat de afspraken waren tussen deze spelers en Ajax voordat de clubs in gesprek gingen met deze spelers.

Dus ik zie geen straf van Ajax.

Ze hebben Alvarez zelfs al beloofd dat hij na het WK mag vertrekken, dus met clubs in gesprek gaan.

Snap jou ergens wel, ik ben bijvoorbeeld nog nooit ziek thuis gebleven nadat ik geen salarisverhoging kreeg of dat ik het met sommige dingen niet eens was

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 september 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 02 september 2022 - 16:19   quote  deeplink  
Thanks Eide ! Alvarez en Kudus voor straf buiten de selectie laten om een statement te maken lijkt me zo, indien alle verhalen kloppen natuurlijk.. voor de rest moet je deze gewoon winnen. Ik zeg 3-0
p111
 p111 - vrijdag 02 september 2022 - 16:48   quote  deeplink  
Mooi Eide,bedankt voor al je moeite hopelijk word het een leuke snelle wedtrijd met vele doelpunten.
Ga van een 5-0 uit.
jodocus
 jodocus - vrijdag 02 september 2022 - 16:50   quote  deeplink  
ik denk 4-1
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 03 september 2022 - 11:07   quote  deeplink  
Ik denk 3-1.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 11:54   quote  deeplink  
Ik ben op dit moment heel nieuwsgierig naar de opstelling, Ocampos is nog niet speelgerechtigd dacht ik maar met wie gaat hij dan wel spelen
remco k
 remco k - zaterdag 03 september 2022 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2022 - 11:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik ben op dit moment heel nieuwsgierig naar de opstelling, Ocampos is nog niet speelgerechtigd dacht ik maar met wie gaat hij dan wel spelen
Ik vermoed gewoon met dezelfde opstelling als de afgelopen twee weken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2022 - 13:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vermoed gewoon met dezelfde opstelling als de afgelopen twee weken.
Ik denk toch aan minimaal 1 wijziging
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 14:23   quote  deeplink  
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 16:03   quote  deeplink  
Fbu8yYkWYAAHYcB?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 16:04   quote  deeplink  
Taylor op de bank, Klaassen met een basissplaats. Ocampos er toch bij dus die is razendsnel speelgerechtigd geworden. Ook Grillitsch en Kaplan op de bank.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 16:13   quote  deeplink  
Ik denk dat we sowieso langzaam kunnen gaan zien dat Schreuder minuten gaat geven aan verschillende spelers. Lucca, Baas, Kaplan, Magallan, Grillitsch en Conceisao zijn initieel natuurlijk echt voor de breedte, maar alle andere zijn potentiele basisspelers.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 16:41   quote  deeplink  
Veel balbezit voor Ajax maar er gebeurt nog niets behalve die halve mogelijkheid voor Klaassen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 16:42   quote  deeplink  
Rensch en Blind over een paar meter slordig, en het tempo mag omhoog
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 16:45   quote  deeplink  
Bassey, Alvarez en Berghuis allemaal zonder man daar terwijl een Cambuurspeler helemaal vrij staat.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 16:46   quote  deeplink  
Eindelijk een lekkere aanval op tempo.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 03 september 2022 - 16:54   quote  deeplink  
Had vanmiddag The Old Farm gekeken van Celtic - Glasgow Rangers.
Celtic was véél te sterk, het werd 4 - 0

Laten we hopen dat het woensdag een overwinning wordt.
2 - 1 of 3 - 1 moet kunnen.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 16:56   quote  deeplink  
Hele matige start van Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 03 september 2022 - 16:58   quote  deeplink  
Wat een genot weer om naar Ajax te kijken .............. pfffffff
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 03 september 2022 - 17:06   quote  deeplink  
1 - 0 maar kan niet zeggen dat het lekker gaat.
Had nu al 2 - 0 of zelfs 3 - 0 moeten staan. De tempo is veel te laag.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:06   quote  deeplink  
Eindelijk begint Ajax een beetje tempo te maken en het is ook meteen raak.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:11   quote  deeplink  
Goh, Bergwijn. Wat een poeier.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 03 september 2022 - 17:12   quote  deeplink  
Geweldige goal, 2 - 0.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:12   quote  deeplink  
Het vuurtje is plotseling aan.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:15   quote  deeplink  
Goed opgelost van de scheidsrechter. Allemaal terechte gele kaarten.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:17   quote  deeplink  
Poeh, dat had de derde moeten zijn. De laatste tien minuten okay, de eerste 35 uiterst zwak.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 17:27   quote  deeplink  
Bergwijn steekt er wel boven uit hoor, niet alleen vandaag
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2022 - 17:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Bergwijn steekt er wel boven uit hoor, niet alleen vandaag
In rendement in ieder geval. Voetballend mis ik nog wel dat hij niet heel verassend is of het spel versnelt. Neemt niet weg dat hij echt het lichtpunt van de seizoenstart is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 17:31   quote  deeplink  
Maar het tempo ligt echt nog veel te laag, komt ook omdat de xambuur zich helemaal terug trekt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2022 - 17:30 schreef Eide het volgende:

[..]

In rendement in ieder geval. Voetballend mis ik nog wel dat hij niet heel verassend is of het spel versnelt. Neemt niet weg dat hij echt het lichtpunt van de seizoenstart is.
Alleen Antony kon nog weleens verrassend zijn,brengen een ploeg die zich zo ver terug trekt is het lastig om door heen te komen, dan komt het niet altijd op snelheid na
Maar goed 2-0 bij rust is niet verkeerd
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:34   quote  deeplink  
Toch een beetje rare wissels. Ben benieuwd hoe ze uitpakken.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:40   quote  deeplink  
Moet zeggen dat die scheidsrechter een prima pot fluit. Niet een heel moeilijke wedstrijd natuurlijk maar toch.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:46   quote  deeplink  
Thema van vandaag is dat niemand echt goed speelt maar veel spelers af en toe echt mooie dingen laten zien. Tadic net ook weer even.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:50   quote  deeplink  
Prettig dat Ajax wat spelers kan sparen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 03 september 2022 - 17:51   quote  deeplink  
Prettig de 3 - 0.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:52   quote  deeplink  
Prachtige aanval, echt heel mooi.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:53   quote  deeplink  
Gaat afgekeurd worden vrees ik
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 17:54   quote  deeplink  
Toch een treffer.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 03 september 2022 - 17:54   quote  deeplink  
Echt super deze combi. 4 - 0
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 18:21   quote  deeplink  
Wandelvoetbal en eenvoudig winnen. Vooruit maar.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 18:28   quote  deeplink  
Overigens is Cambuur dit seizoen verdedigend sterk dus qua uitslag echt wel netjes.
Eide
 Eide - zaterdag 03 september 2022 - 18:44   quote  deeplink  
Nu eens rustig kijken wat PSV doet. Dat is altijd wel prettig aan het weekend openen ten opzichte van de concurrentie.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2022 - 18:21 schreef Eide het volgende:
Wandelvoetbal en eenvoudig winnen. Vooruit maar.
Ajax heel makkelijk met 60 a 70% aan inzet gewonnen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2022 - 18:44 schreef Eide het volgende:
Nu eens rustig kijken wat PSV doet. Dat is altijd wel prettig aan het weekend openen ten opzichte van de concurrentie.
Is uitstekend bevallen ;-)

Feijenoord op dit moment met 2-0 achter tegen de Eagles
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 23:23   quote  deeplink  
Helaas Feijenoord nog gewonnen bij de Eagles, 3-4
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 september 2022 - 23:31   quote  deeplink  
20 jaar geleden dat we 5 wedstrijden achter elkaar wonnen, het moet de komende tijd veel beter dat wel, de balcirkulatie moet omhoog, het moet allemaal sneller.

Heb het idee dat we allemaal een klein beetje verwend geraakt zijn, gezien de reakties hier.
Ik heb vorig seizoen onder ten Hag een aantal slechtere wedstrijden gezien

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Cambuur (zaterdag 03 september 2022, 16:30);









0.0089390