BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het fluwelen Feyenoordrandje,Het mag wat kosten maar dan heb je ook wat!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 03 september 2022 - 08:20   quote  deeplink  
Met belangstelling kijkt Sportdwaas uit naar de komende wedstrijden. Go Ahead en Lazio Roma uit. Het is altijd lastig. Elke wedstrijd is lastig. De bal is immers rond en het is elf tegen elf.

Meer dan 25 jaar geleden, 9 augustus 1997, zat de business-club van de Supporters Vereniging Feyenoord Amsterdam Oost (SVFAO) op de tribune in de Kuip om Ronald Koeman zijn officiele debuut te zien maken voor Feyenoord1. Als ik het goed heb. Wat een seizoen zou het worden en wat een debuut was het. De prijs van het kaartje was niet mals maar we hadden een goede baan en geld.

Wat een tijden. Gouden tijden. Lazio bijgenaamd le Aquile (Adelaren) deed het rustig aan die zonnige namiddag en maakte snel de 0-1. Uit beleefdheid haalden de Eagles uit Rome daarna de voet van het gaspedaal en kon Feyenoord na lang aandringen gelijk maken. Vervolgens zetten de Romeinen, misschien nog voor de rust, ik weet het niet meer een tandje bij en werd er weer een voorsprong genomen. Daarna waren de gedachten van de Troppo Signori un di Lazio Uno meer met het hoofd bij het geplande bezoek aan de Baya Beach Club later die avond.

Uiteindelijk eindigde het zomerse oefenpotje in 2-2. De wedstijd eindigde met 22 spelers op het veld. Later dat seizoen won Lazio de beker en in 1999 werd het voor de 2e keer in de geschiedenis van de Serie A landskampioen. Feyenoord werd in datzelfde jaar voor de 14e keer landskampioen.

Beide clubs hebben lokaal en landelijk historisch gezien te maken met zware concurrentie.

In de serie "de slimste Feyenoorder" nu de volgende vraag: scoorde Ronald Koeman die bewuste middag en zo ja, hoe?

Alvorens voor het meegereisde Fluwelen Randje van de Grootmacht van Zuid een gelijkspel uit de Heilige Stad weg te slepen moet er afgerekend worden met de Eagles uit Deventer. Mijn God wat een toeval nu allemaal weer.

In deze Hanzestad hebben die van Zuid het niet altijd even makkelijk. En vanavond zal het niet anders zijn. Maar een goede traditie is dat ondanks Sportdwaas nervositeit op een wedstrijddag zijn prognoses optimistisch moeten zijn ter compensatie.

Feyenoord1 gaat vanavond winnen met 2-7 in een knotsgekke wedstrijd, Een loepzuiver hattrick van Danilo en het debuut van Igor de dribbelaar die Anthony in sympathie en kundigheid snel zal doen vergeten op de Hollandse velden.

Alaaf, Mazzeltof en Hou Doe voor een fijne wedstrijd.

Feyenoord wint op alle fronten en in Slot we trust. De VVKD (voorlopig verwachte kampioensdatum) blijft 21 mei 2023.

Heel Feyenoord Bakt recept:

Albondigas Santiago Gimenez

Meng de ingrediënten en maak er 20 gehaktballetjes van waarin je een half (hardgekoookt) ei stopt

Ingrediënten gehaktballen:

1 kilo half om half gehakt

2 ons gekookte rijst koud

2 gesnipperde grote uien

3 tenen fijn gesneden knoflook

2 eetlepels gedroogde munt

2 eetlepels gedroogde salie (of een ander gedroogd kruid wat al een eeuwigheid in het kruidenrekje staat)

zout\

vers gemalen zwarte peper

10 hardgekookte gepelde eieren gehalveerd

Ingrediënten saus

3 pakjes Heinz tomatensaus

2 grote uien gesnipperd

zout

Gedroogde korianderpoeder of iets anders.

Scheutje water of bouillon

Bereiding:

Bak de uien in olie en doe de saus en de rest erbij. Maak de saus warm en leg de gehakballetjes erin. Deksel erop en 45 minuten laten stoven.

Stuur de kinderen naar Snackbar het Hoekje of het Snorretje voor porties frites. Macaroni mag ook.

Haiku (permisi Pedro del Norte)

Vogeltjes fluiten

Prijzen blijven maar stijgen

Ruwe rand wint toch

Sportdwaas is linksbenig, gescheiden, steunde Feyenoord als kameraadje en wandelt onder de zegen van de Apostel Jacobus de Meerdere (Santiago) en heeft van alles verstand...

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

©sportdwaas
Niets uit deze uitgave mag op welke wijze dan ook geheel of gedeeltelijk worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Sportdwaas
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 03 september 2022 - 10:15   quote  deeplink  
Kan alleen vinden dat het de afscheidswedstrijd was van Ronald Koeman.

Ik vermoed dat Cruz scoorde maar dat is slechts een gok.
VVout
 VVout - zaterdag 03 september 2022 - 10:45   quote  deeplink  
Dus idd. nam Koeman in 97 tegen Roma afscheid in de Kuip, dus scoren in 99 aan de bal lijkt me onwaarschijnlijk.

Voor de rest ren ik zo naar de supermarkt en ga ik morgen gehaktballen maken, buen provecho.
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 04 september 2022 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 september 2022 - 10:15 schreef Leon FR1908 het volgende:
Kan alleen vinden dat het de afscheidswedstrijd was van Ronald Koeman.

Ik vermoed dat Cruz scoorde maar dat is slechts een gok.
Het was inderdaad de afscheidswedstrijd van R. Koeman. Dat was mij na 25 jaar helemaal ontschoten..
Moet nu ruiterlijk toegeven dat 'actieve herinnering' kan vervagen.

Maar wat een wedstrijd gisteren. Het is een geweldige groep spelers!
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 04 september 2022 - 10:07   quote  deeplink  
https://www.youtube.com/watch?v=OT8BV7TUraI
VVout
 VVout - zondag 04 september 2022 - 10:16   quote  deeplink  
Hij was mooi hè.

De ballen waren lekker trouwens en voor het compleet te maken mogen de Patatas Bravas en een San Miguel niet ontbreken natuurlijk.

– 6 middelgrote aardappelen
– zout naar smaak

Voor de salsa brava:
– olijfolie om in te bakken
– 2 tot 4 eetlepels wijn
– 1 of 2 knoflooktenen, fijngehakt
– 3 theelepels cayennepeper (poeder)
– 1 theelepel paprikapoeder
– zout naar smaak
– 1 ui, fijngesnipperd
– 400g tomaat
– 2 theelepels suiker
Bereiding:

Aardappels:
Was de aardappels en snij ze in blokjes van 2cm. Als je wilt kun je de aardappels ook schillen.
Breng een grote pan water met zout aan de kook. Doe de aardappels in de pan en kook ze een paar minuten zodat deze sappig blijven. Haal de aardappels uit het water en spoel ze af en dep ze droog.

Als de aardappels droog zijn kun je ze gaan frituren. Frituur de aardappels tot ze goudbruin zijn. (In Spanje doen ze dit in olijfolie)
Laat de gefrituurde aardappels uitlekken op keukenpapier. Strooi over de aardappels zout om het nog verder op smaak te brengen.

Salsa brava:
Begin met het snijden van de ui, knoflook en tomaat. Daarna ga je de olijfolie verhitten in een pan.
Doe de gesneden ui en knoflook in de pan en laat deze fruiten. Voeg daarna de cayennepeper en de paprikapoeder toe, laat dit even mee fruiten.

Voeg daarna de gesneden tomaat toe en laat deze zachtjes koken, blijf het mengsel goed doorroeren.
Voeg als laatste de wijn, suiker en zout toe en roer het mengsel goed door.
Neem de pan van het vuur en mix de salsa met de staafmixer tot een glad mengsel.

Serveren:
Doe de aardappels in een kommetje of leg ze op een bord. Giet daarna de salsa over de aardappels.
Tip! Doe over de aardappels en salsa wat aioli.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 september 2022 door VVout --
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 04 september 2022 - 10:52   quote  deeplink  
Top VVout! Nemen we op in het verzameld werk!
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 04 september 2022 - 10:55   quote  deeplink  
https://nos.nl/video/257979-1997-koemans-afscheidswedstrijd

completer fragment
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 04 september 2022 - 11:00   quote  deeplink  
https://www.laziowiki.org/wiki/Sabato_9_agosto_1997_-_Rotterdam,_stadio_De_Kuip_-_Feyenoord-Lazio_2-2

Ook scoreverloop anders dan gedacht...
VVout
 VVout - zondag 04 september 2022 - 11:20   quote  deeplink  
Apart dat je z'n mooi stuk dan uitgerekend in de Lazio Wiki terug moet vinden.
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 04 september 2022 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2022 - 11:20 schreef VVout het volgende:
Apart dat je z'n mooi stuk dan uitgerekend in de Lazio Wiki terug moet vinden.
Italianen hebben respect voor grote voetballers en grote clubs. Als je die namen ziet in Lazio's team van destijds, Nedved, Nesta etcetera.
En Feyenoord met Bosvelt, Cruz, van Bronkhorst, van Wonderen, Dudek en Korneev. Schitterend
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 september 2022 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2022 - 09:52 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Het was inderdaad de afscheidswedstrijd van R. Koeman. Dat was mij na 25 jaar helemaal ontschoten..
Moet nu ruiterlijk toegeven dat 'actieve herinnering' kan vervagen.

Maar wat een wedstrijd gisteren. Het is een geweldige groep spelers!
Ik vind het altijd knap dat mensen toch een goed geheugen hebben.
Persoonlijk herinner ik mij momenten die ik niet kan koppelen aan tegenstanders.
Hele bekerfinales zijn vervaagd in me hoofd haha.

Wat ik wel weet is dat mijn ex vriendinnetje in die tijd in der bikkini achter
de bar van de baya werkte.
De misschien heb ik een selectief geheugen..

Gisteren was mijn broer jarig ,groot feest dus heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien.
Heb het wedstrijd topic een beetje gevolgd en vannacht de doelpunten
bekeken ..Sowieso een geweldige groep spelers Sportdwaas.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het fluwelen Feyenoordrandje,Het mag wat kosten maar dan heb je ook wat!









0.0095481