BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (zaterdag 10 september 2022, 18:45); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 09 september 2022 - 19:52   quote  deeplink  
card-ajax-sc-heerenveen.jpg

Ajax trapt voor het tweede weekend op rij het weekend af, wederom met een thuiswedstrijd. Voor fans zijn dit afgrijselijke tijden. Je kan niet normaal thuis eten en het is laat genoeg dat je op een kuttijdstip thuis komt. Net voor zeven uur is gewoon ruk. Toch moet Ajax het er mee doen en misschien is het wel een voordeel in dat je daarna rustig achterover kan leunen en kijken wat de concurrentie doet. Heerenveen is echter niet zomaar een zaterdagse plichtpleging. Waar de Friezen voorheen vaak aanvallend vrij aardig waren maar defensief niet zo heel veel voorstelde is dat dit seizoen nadrukkelijk anders. Faen heeft de minst gepasseerde defensie van de Eredivisie terwijl het juist offensief moeilijk tot treffers komt. Aan Ajax om alweer een goede georganiseerde muur te breken.

concept-schema.jpg

De Historie

Ajax speelde in haar historie 70 maal eerder tegen sc Heerenveen. Ajax won 50 onderlinge duels en ging 10 maal ten onder. Een gelijkspel van 10 keer het eindresultaat. Ajax speelde de voorgaande vijf seizoenen maar liefst 13 maal tegen Heerenveen. Er werd tien maal voor de competitie gespeelde, twee maal voor de KNVB-beker en één maal in oefenverband. Ajax won 12 van deze duels. Alleen tijdens het seizoen 2018/19 speelde Ajax een keer gelijk en werd het maar liefst 4-4. Ajax scoorde 46 keer in 13 duels wat aantoon dat Heerenveen meestal verdedigend verre van top is. Zoals we straks zullen zien is dat tot dusver echt anders dit seizoen.

Heerenveen

Heerenveen is nog ongeslagen dit seizoen. De Friezen wonnen tot dusver twee wedstrijden en speelden drie maal gelijk. De gelijke spelen eindigden allemaal in 0-0. De enige ploeg die tegen Fean wist te scoren was Fortuna. Hier tegenover staat dat Heerenveen ook pas twee wedstrijden tot scoren wist te komen. Het suggereert dus een ploeg die defensief solide staat maar moeite heeft om aanvallend het verschil te maken. Desondanks wonnen de Friezen dit seizoen ook als eens met 0-4 in een uitwedstrijd tegen Vitesse.

Kees van Wonderen speelt 5-3-2 met zijn Heerenveen. Twee van die drie middenvelders zijn controlerend ingesteld. Van Wonderen stuurt zijn ploeg dus met een uitgesproken defensieve opstelling de wedstrijd in. Aanvallend leunt de ploeg op momenten van Sydney van Hooijdonk die met vier treffers tweederde van alle Heerenveen treffers heeft geproduceerd. Zijn collega spits Sarr bereidde drie treffers voor. Verder hebben de Heerenveen-aanvallers alleen steun van Halilovic die voor het duel met Ajax geschorst is.

Ajax

Ajax is de enige ploeg in de Eredivisie die nog de 100% score heeft. Ajax beleeft de beste seizoenstart in 20 jaar. Desondanks is men in Amsterdam nog niet met heel veel topvoetbal verwent. Voor de Champions League wist Ajax wel een hoog niveau te halen en rolde het Rangers eenvoudig op. Ook Groningen werd eenvoudig opgedoekt maar verder blonk Ajax uit in tamme potjes op laag tempo. Alfred Schreuder zal de sleutel tot zijn luxeprobleem nog niet hebben gevonden, maar mogelijk gaat hij juist roteren op basis van tactische overwegingen. Dat zou wel eens de keuze voor Kudus tegen Rangers kunnen verklaren en dat zou dus ook voor opvallende keuzes kunnen verklaren.

De Beelden

Op 11 mei 2022 speelde Ajax de kampioenswedstrijd tegen Heerenveen. Tegen de Friezen won Ajax met 5-0 door goals van Tagliafico, Berghuis, Haller, Brobbey en Alvarez.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 september 2022 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 09 september 2022 - 20:27   quote  deeplink  
Geweldig weer Eide!

Ik denk aan een overwinning, 2-0
Ze zullen niet tot het gaatje gaan, volgende week wacht Liverpool!
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 09 september 2022 - 22:38   quote  deeplink  
Mooi Eide,laatste potje tegen Heerenveen waren we bij natuurlijk....kampioenswedstrijd!!! Dat ging toen vrij eenvoudig.
Inmiddels is Heerenveen wel beter op dreef en is de verdediging en keeper het minst gepasseerd in de ED. De trainer daar heeft vorig seizoen met GAE gewoon 4 punten tegen ons gepakt dus weet hoe ons te bestrijden. Voeg daarbij nog dat we dinsdag naar Liverpool mogen en deze wedstrijd tussendoor komt. Wordt heel lastig tegen zo'n stug team. 2-1.....
nummer10
 nummer10 - zaterdag 10 september 2022 - 01:52   quote  deeplink  
Tjah .. weet niet wat ik ervan moet zeggen, beide teams een nieuwe trainer.. ik wacht af.. meer zin in liverpool die meer rust krijgt overigens...
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 08:29   quote  deeplink  
FcRbsxoXoAAjim6?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 08:30   quote  deeplink  
p111
 p111 - zaterdag 10 september 2022 - 08:44   quote  deeplink  
Prachtig topic geweldig gedaan.Heerenveen heeft van Wonderen als coach,de wonder dokter die een kei is in een ellftal omteturnen na een verdedigende machine.Het zal makkelijk worden als je snel scoort,zoniet kan het wel weer zo,n alles of niets wedstrijdje worden,hopelijk geven ze alles Ajax dan mag het niet fout gaan. Ik denk/hoop een heerlijke 4-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 september 2022 door p111 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 17:40   quote  deeplink  
Klaassen voor Berghuis, voor de rest de zelfde 11 als tegen de Rangers.
Dus met Kudus in de spits
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 18:05   quote  deeplink  
FcTeSZMXkAYO_Hk?format=jpg&name=large

Het riekt toch wel een beetje naar rouleren zo.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 10 september 2022 - 18:06   quote  deeplink  
Dus als je jankt word je beloond zo blijkt... Mag ik ook vragen waarom brobbey plots 2de plan is ?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 10 september 2022 - 18:32   quote  deeplink  
Anyway succes mannen
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 18:52   quote  deeplink  
Potverdorie, wat een prachtige aanval.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 19:02   quote  deeplink  
Heerenveen is nog niet over de middenlijn geweest. Tot dusver is Ajax verstikkend in de pressing.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 19:03   quote  deeplink  
Hahaha is toch geweldig, het lijkt allemaal zo makkelijk
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 19:03   quote  deeplink  
Poh, en weer een knappe treffer. Het eerste kwartier is echt heel goed.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 19:09   quote  deeplink  
Tadic is goed op dreef zeg. Heel Ajax hoor, maar Tadic is bij elk gevaar betrokken.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 10 september 2022 - 19:10   quote  deeplink  
Heel erg goed Ajax incl tadic.. echt fantastisch al die wisselingen op het veld ook.. knap van Schreuder dit zo snel erin te hebben gekregen..
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 19:24   quote  deeplink  
Prima redding Pasveer nadat de organisatie daar achterin volledig weg was na het balverlies van Kudus.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 september 2022 - 19:30   quote  deeplink  
En toch vind ik Kudus geen spits......
nummer10
 nummer10 - zaterdag 10 september 2022 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 19:30 schreef Ronald 1960 het volgende:
En toch vind ik Kudus geen spits......
Nope blijft gewoon een 10, deed het leuk tegen rangers.. vandaag onzichtbaar op 1 pass na en dat terwijl je zoveel speelt op de helft van herenveen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 19:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Nope blijft gewoon een 10, deed het leuk tegen rangers.. vandaag onzichtbaar op 1 pass na en dat terwijl je zoveel speelt op de helft van herenveen
Hij biedt zich genoeg aan maar een spits is altijd het moeilijkst te vinden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 19:30 schreef Ronald 1960 het volgende:
En toch vind ik Kudus geen spits......
Nee dat is hij zeker niet, maar toch brengt hij meer voetbal voor in, al is het in de eerste helft wat minder dan tegen de Rangers maar toen liet hij zich meer terug zakken
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 19:53   quote  deeplink  
Lekker weer zo'n vroege goal.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 19:30 schreef Ronald 1960 het volgende:
En toch vind ik Kudus geen spits......
Hij heeft nu niet de ruimte uit te zakken, dan is hij minder sterk.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 19:54   quote  deeplink  
En hoe kort en handig gedraaid, is geen Boeing 747
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 19:56   quote  deeplink  
Bassey kopt daar goed weg hoor
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 20:02   quote  deeplink  
Ben benieuwd of we Grillitsch zo gaan zien. Wil verder Brobbey zo ook wel een half uurtje zien.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 20:04   quote  deeplink  
Man, wat een wereldpass van Alvarez zeg.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 20:10   quote  deeplink  
Het is dat Ajax de tien minuten voor rust even nonchalant was, want verder spelen de heren echt een hele goede wedstrijd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 september 2022 - 20:13   quote  deeplink  
Ik vind dat Schreuder nu wel lekker op tijd wisselt, daar waar hij woensdag erg lang wachtte
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 20:13 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik vind dat Schreuder nu wel lekker op tijd wisselt, daar waar hij woensdag erg lang wachtte
Absoluut. Hij lijkt ook echt te wisselen met het oog op roulatie en rust.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 20:15   quote  deeplink  
Alweer Tadic met de assist. Alweer een knappe aanval.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 september 2022 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 20:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Absoluut. Hij lijkt ook echt te wisselen met het oog op roulatie en rust.
Mee eens
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 september 2022 - 20:16   quote  deeplink  
Lekker dat Brobbey ook weer scoort
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 20:29   quote  deeplink  
Klote, het uitvallen van Bassey is dan precies wat je niet kan gebruiken.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 20:34   quote  deeplink  
Berghuis kan echt alleen maar lachen sinds hij bij Ajax speelt. Er straalt zoveel plezier uit van die gozer die in Rotterdam juist meestal een irritantje leek te zijn die pauzeloos opstootjes opzocht.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 20:38   quote  deeplink  
Ajax vandaag gewoon hartstikke goed. Bijna niets op aan te merken of het moet het uitvallen van Bassey zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 20:38 schreef Eide het volgende:
Ajax vandaag gewoon hartstikke goed. Bijna niets op aan te merken of het moet het uitvallen van Bassey zijn.
Het gaat met de week makkelijker, laten we hopen dat Bassey opgeknapt is dinsdag
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 20:34 schreef Eide het volgende:
Berghuis kan echt alleen maar lachen sinds hij bij Ajax speelt. Er straalt zoveel plezier uit van die gozer die in Rotterdam juist meestal een irritantje leek te zijn die pauzeloos opstootjes opzocht.
Je ziet hem inderdaad vol op genieten
remco k
 remco k - zaterdag 10 september 2022 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 18:06 schreef nummer10 het volgende:
Dus als je jankt word je beloond zo blijkt... Mag ik ook vragen waarom brobbey plots 2de plan is ?
Omdat hij slecht speelde en zijn vervanger heel goed?

Misschien een verrassing, maar zo werkt het in het voetbal.
remco k
 remco k - zaterdag 10 september 2022 - 21:02   quote  deeplink  
Bah. Wat is Tadic toch een verschrikking om te zien en waarom laat Schreuder die niksnut toch ook staan.
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 21:10   quote  deeplink  
Alfred Schreuder zegt net op de persconferentie dat de blessure van Bassey meevalt en dat hij zich geen zorgen maakt voor het duel tegen Liverpool.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 21:02 schreef remco k het volgende:
Bah. Wat is Tadic toch een verschrikking om te zien en waarom laat Schreuder die niksnut toch ook staan.
Hij speelde tegen de Rangers niet zijn beste wedstrijd, hij liet vandaag weer even zien waarom hij zo belangrijk is, 3 assists.

Snap niet dat velen hem zo snel afschrijven
Blijkbaar mag een speler niet een keer wat minder zijn "op leeftijd" zoals ook Blind!
Eide
 Eide - zaterdag 10 september 2022 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 21:02 schreef remco k het volgende:
Bah. Wat is Tadic toch een verschrikking om te zien en waarom laat Schreuder die niksnut toch ook staan.
Ik heb er over gedacht iets te plaatsen over Tadic. Ik vind deze toon niet nodig, maar ik ben wel hartstikke blij dat Tadic vandaag laat zien hoe belangrijk en goed hij wel niet is. Voor mij absiluut de Man of the Match met drie assists en goed voetbal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 21:10 schreef Eide het volgende:
Alfred Schreuder zegt net op de persconferentie dat de blessure van Bassey meevalt en dat hij zich geen zorgen maakt voor het duel tegen Liverpool.
Dat is goed nieuws, Bassey had de schrik er goed in zoals vele ajacieden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 21:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb er over gedacht iets te plaatsen over Tadic. Ik vind deze toon niet nodig, maar ik ben wel hartstikke blij dat Tadic vandaag laat zien hoe belangrijk en goed hij wel niet is. Voor mij absiluut de Man of the Match met drie assists en goed voetbal.
Zeker weten, man of the match
remco k
 remco k - zaterdag 10 september 2022 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 21:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij speelde tegen de Rangers niet zijn beste wedstrijd, hij liet vandaag weer even zien waarom hij zo belangrijk is, 3 assists.

Snap niet dat velen hem zo snel afschrijven
Blijkbaar mag een speler niet een keer wat minder zijn "op leeftijd" zoals ook Blind!
Niet zijn beste wedstrijd. Maar hij speelde ook tegen de Rangers gewoon een goede wedstrijd.
remco k
 remco k - zaterdag 10 september 2022 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 21:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb er over gedacht iets te plaatsen over Tadic. Ik vind deze toon niet nodig, maar ik ben wel hartstikke blij dat Tadic vandaag laat zien hoe belangrijk en goed hij wel niet is. Voor mij absiluut de Man of the Match met drie assists en goed voetbal.
Dat mag dat je het niet nodig vind.

Ik vind het niet nodig om een speler die bij de beste van deze eeuw hoort zo verschrikkelijk te behandelen als sommige supporters hier al tijden doen.
remco k
 remco k - zaterdag 10 september 2022 - 22:10   quote  deeplink  
"Ik denk dat hij steeds beter in zijn ritme komt", zegt Schreuder over de professionele Tadic. "Hij is er zelf veel mee bezig, dat geeft aan hoe professioneel hij is. In de rust wisselde ik Jorge Sánchez voor Rensch, meteen ging hij met Jorge bij het tactiekbord staan."

"Het is een leider. Ik ken hem al tien jaar, dus je weet hoe hij is. Hij legt de lat hoog en accepteert geen verslapping. Hij en Daley (Blind, red.) zijn hele belangrijke spelers voor een trainer."

Aldus Schreuder.

Een prachtig voorbeeld over de twee zwaar bekritiseerde heren en het is meteen een antwoord op mensen die hopen of de ken dat die twee dit seizoen niet belangrijk zullen zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 september 2022 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 september 2022 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet zijn beste wedstrijd. Maar hij speelde ook tegen de Rangers gewoon een goede wedstrijd.
Zeker maar hij is eerder heel belangrijk voor het elftal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 september 2022 door Jack Huntelaar --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heerenveen (zaterdag 10 september 2022, 18:45); 5 - 0









0.0117821