BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 22-23 #7: PSV - Feyenoord (zondag 18 september 2022, 14:30 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - vrijdag 16 september 2022 - 09:30   quote  deeplink  
PSV - Feyenoord (zondag 18 september 2022, 14:30 uur)

b24ff1a7-674f-34d2-a6e4-c646220ef372.jpg

Datum & tijdstip: Zondag 18 september 2022, 14:30 uur
Locatie: Philips Stadion, Eindhoven
Scheidsrechter: Allard Lindhout

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 september 2022 door MMM --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 16 september 2022 - 09:33   quote  deeplink  
Geen idee
windoweyes
 windoweyes - vrijdag 16 september 2022 - 10:12   quote  deeplink  
Met de vermoeidheid in de benen kakken we een beetje in ten opzichte van gisteravond.
0-5
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2022 - 11:05   quote  deeplink  
Ja verdomme gaat iedereen dit seizoen op 5-0 inzetten??? Stelletje kennerts..
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 16 september 2022 - 11:42   quote  deeplink  
2-3 foutje Bijlow
VVout
 VVout - vrijdag 16 september 2022 - 11:58   quote  deeplink  
De smaak van doelpunten maken te pakken, wordt 0-10
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2022 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 september 2022 - 11:58 schreef VVout het volgende:
De smaak van doelpunten maken te pakken, wordt 0-10
Ff wat recht zetten
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 16 september 2022 - 12:20   quote  deeplink  
Eerst de opstelling maar eens afwachten want zonder Ali en Idrissi gaan we het niet redden....
van geil
 van geil - vrijdag 16 september 2022 - 15:18   quote  deeplink  
3-4
Leuv
 Leuv - vrijdag 16 september 2022 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 september 2022 - 12:20 schreef CobusIII het volgende:
Eerst de opstelling maar eens afwachten want zonder Ali en Idrissi gaan we het niet redden....
Jij bent grappig.
van geil
 van geil - vrijdag 16 september 2022 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 september 2022 - 12:20 schreef CobusIII het volgende:
Eerst de opstelling maar eens afwachten want zonder Ali en Idrissi gaan we het niet redden....
Kansloos inderdaad.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2022 - 15:23   quote  deeplink  
Ruud van Nistelrooij verwacht dat PSV een moeilijke middag gaat krijgen tegen Feyenoord. De Rotterdammers wonnen donderdagavond met ruime cijfers en goed voetbal van Sturm Graz. PSV-trainer Van Nistelrooij is onder de indruk van de ploeg van trainer Arne Slot.

''Ik vond Feyenoord heel goed spelen. Het was een klinkende zege. De hand van Arne Slot is zichtbaar. Wij kunnen onze borst natmaken, maar dat wisten we al met dit Feyenoord'', vertelt Van Nistelrooij in gesprek met Voetbal International. ''Ze zijn in vorm, hebben vertrouwen. Dat tank je ook na zo'n wedstrijd. Je ziet het aan het spel en de spelers. Dat nemen we zeker mee richting zondag.'

PSV speelt de laatste weken moeizaam. Onder meer tegen RKC Waalwijk liep het stroef voor de Eindhovenaren. ''We hebben ook prachtige overwinningen gehad, maar nu gaat het even wat minder. Maar dan ga je gewoon door. We hebben geloof in onze kwaliteiten en zijn erop gebrand om een topwedstrijd neer te zetten. Het leeft echt bij mijn spelers. Er zit karakter in dit team, dat hebben we ook laten zien in moeilijke wedstrijden. We weten waar we staan en wat we willen.''

Voor PSV komt Feyenoord op een goed moment. Al wil Van Nistelrooij daar niet in meegaan. ''Ik denk dat je als prof niet zo bezig moet zijn met of een ploeg op een goed moment komt. Ze komen, zo staat het gepland. Het programma ligt vast en elke wedstrijd ga je weer opnieuw. Zorgen? Nee, het is een wedstrijd op zich. We willen door vanuit de laatste seconde dat we de wedstrijd tegen RKC wonnen. Dat waren belangrijke punten.''

Luuk de Jong ontbreekt
De ervaren spits is ook tegen Feyenoord niet inzetbaar. ''Wie er in de spits staat, zullen we zondag zien. Ik heb meerdere spelers geprobeerd daar en iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Ook Cody Gakpo zou daar kunnen gaan spelen'', vertelt Van Nistelrooij, die ook Anwar El Ghazi als een optie ziet om in de punt van de aanval te spelen Bij de Eindhovenaren ontbreken verder Noni Madueke, Mauro Júnior, Fredrik Oppegard, Marco van Ginkel en Olivier Boscagli.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 16 september 2022 - 18:35   quote  deeplink  
0-4.
Traditie van maken daar.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2022 - 19:00   quote  deeplink  
Arne Slot kan beschikken over een nagenoeg fitte selectie in aanloop naar de kraker tegen PSV. Gisterenavond na de gewonnen wedstrijd verklapte de trainer niet veel wijzigingen te gaan doorvoeren aan de basiself. Slot haalde de uitspraak 'Never Change a winning team' zelfs aan.

De verwachtingen zijn dan ook dat Feyenoord met dezelfde elf gaat starten als tegen Sparta Rotterdam en SK Sturm Graz. Alireza Jahanbakhsh maakt een prima indruk en er is dan ook geen reden om de aanvaller te wisselen. De Rotterdammers missen alleen Lutsharel Geertruida in de selectie. Sebastian Szymański is hersteld van een hamstringblessure. De Pool zit dan ook weer bij de wedstrijdselectie.

Slot kreeg gisteren de vraag of het lastig is om te kiezen tussen Danilo en Gimenez. ''Het is een hele prettige gedachte dat we twee spitsen hebben die het teamspel kunnen vertalen in goals. Het is ver gezocht om het doelpunt van Danilo aan hem toe te schrijven, dat is echt een teamgoal. Het is prettig dat we twee spitsen hebben die een goal kunnen maken, en ook dat ze allebei steeds fitter worden''

''Ik weet niet of het moeilijk wordt om te kiezen. Het is vooral fijn dat je twee spelers hebt die kunnen scoren. Je kijkt naar de fitheid van spelers, van wat ze doordeweeks laten zien en soms ook naar de tegenstander. Santiago en Danilo verschillen ook enigszins van elkaar. Ik vind dat Santiago beter is in het aannemen van ballen van achteruit, terwijl Danilo tot nu toe beter is in het inzakken richting het middenveld. Maar die kwaliteiten heeft Santi ook.''

Vermoedelijke opstelling PSV
Benítez; Mwene, Teze, Obispo, Max; Sangaré, Simons, Veerman; Saibari, El Ghazi, Gakpo.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Trauner, Hancko, Lopez; Timber, Dilrosun, Kökcü; Jahanbakhsh, Danilo, Idrissi.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 17 september 2022 - 01:03   quote  deeplink  
Lastig.
Met lastig bedoel ik dat we best nog wisselvallig zijn met pieken en dalen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 september 2022 door Leon FR1908 --
VVout
 VVout - zaterdag 17 september 2022 - 07:13   quote  deeplink  
Lastig zou logisch zijn net als de aanloop problemen met z‘n nieuwe groep. De dalen zie ik niet echt, eerder de lift die boven mijn verwachting loopt. Winst zou Feyenoord dan ook heerlijk in het zonnetje zetten en zie best goede kansen daartoe.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 17 september 2022 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 september 2022 - 07:13 schreef VVout het volgende:
Lastig zou logisch zijn net als de aanloop problemen met z‘n nieuwe groep. De dalen zie ik niet echt, eerder de lift die boven mijn verwachting loopt. Winst zou Feyenoord dan ook heerlijk in het zonnetje zetten en zie best goede kansen daartoe.
Je heb gelijk ,iets mindere fases afgewisseld met hele goede fases.
Iets wat normaal is bij een vernieuwd elftal.
Wat het dan lastig maakt ,zitten we zondag in zo'n mindere fase dan
zou het lastig kunnen worden.
Maar Feyenoord zit duidelijk in een flow wat van Psv weer juist niet gezegd
kan worden .
Ik kijk echt uit naar dit duel omdat het een meetpunt kan zijn van waar we staan.
Psv zal er alles aan doen om te winnen ,dus hup Feyenoord.
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 17 september 2022 - 10:50   quote  deeplink  
Geen Luuk de Jong scheelt wel. Verder durf ik er geen voorspellingen over te doen.
ar
 ar - zaterdag 17 september 2022 - 18:05   quote  deeplink  
Ik wel.. 0 fukking 4
van geil
 van geil - zaterdag 17 september 2022 - 20:45   quote  deeplink  
PSV mist wel belangrijke spelers.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2022 - 06:33   quote  deeplink  
MATCHDAY! Eerste topper van het seizoen in Eindhoven

4-CDD21-B2-19-CE-4867-BAEB-BF3-E83787-F95.jpg

Het is weer matchday! En wat voor een. De eerste topper van het seizoen staat op het programma. Feyenoord neemt het vanmiddag in Eindhoven op tegen PSV. De Rotterdammers zijn de ploeg in vorm en misschien wel de favoriet, terwijl de thuisploeg al weken in een mindere fase verkeert. De statistieken spreken in ieder geval in het voordeel van Feyenoord: de laatste keer dat de Rotterdammers verloren in Eindhoven was in 2017 en van de laatste acht ontmoetingen in totaal won PSV niet één keer. De wedstrijd in het Phillips Stadion begint vanmiddag om 14:30 uur en is live te volgen via ESPN

Feyenoord

De ploeg van Arne Slot is in uitstekende doen. Van de laatste vijf competitiewedstrijden werden er vier gewonnen en één gelijkgespeeld, terwijl er afgelopen donderdag tegen Sturm Graz in de Europa League een recordzege werd neergezet (6-0). Feyenoord is door de sterke start van het seizoen terug te vinden op de tweede plek, op twee punten achterstand van koploper Ajaks. De Amsterdommers nemen het vanmiddag om 16:45 uur op tegen AZ in Alkmaar.

De Rotterdammers zetten afgelopen donderdag een ware galavoorstelling neer en stuurden Sturm Graz met 6-0 weer naar huis. De Oostenrijkers verloren nog nooit met zulke hoge cijfers in Europa, waardoor Feyenoord de geschiedenisboeken ingaat. Alireza Jahanbakhsh was de absolute man van de wedstrijd met twee doelpunten, Santiago Gimenez, David Hancko, Oussama Idrissi en Danilo maakten de andere treffers in De Kuip. Doordat Lazio met 5-1 onderuit ging bij FC Midtjylland, gaat Feyenoord nu aan kop in Groep F van de Europa League.

Dat de Rotterdammers met een goed gevoel toeleven naar PSV, zegt Slot niet zo veel. ''Ik zeg altijd dat de kwaliteiten van de spelers het verschil maken. Ik denk dat Lazio met een heel goed gevoel naar Midtjylland is afgereisd en toen verloren ze met 5-1. Wij gingen met een heel slecht gevoel naar Sparta en naar Sturm Graz en dat waren misschien wel onze twee beste wedstrijden. Voetbal wordt nooit beslist op een gevoel, maar op wat je erin legt en ook zeker hoe de beginfase van de wedstrijd verloopt. Een goed gevoel wint geen wedstrijden.''

De oefenmeester kan in Eindhoven nog niet beschikken over Lutsharel Geertruida. De verdediger voelt zich wel veel beter nadat hij de ziekte van Pfeiffer kreeg, maar hij mag nog niet in contact komen met medespelers. Vanaf aanstaande maandag is dat wel weer toegestaan en gaat Geertruida zich melden bij Jong Oranje. ''Dat is voor ons heel fijn'', zegt Slot. ''Dan krijgen we hem topfit terug na de interlandbreak.'' Sebastian Szymański is wel weer beschikbaar. De Poolse middenvelder kan alleen nog niet vanaf de aftrap beginnen, waardoor Slot voor de derde wedstrijd op rij lijkt vast te houden aan dezelfde elf spelers.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Trauner, Hancko, Lopez; Timber, Dilrosun, Kökcü; Jahanbakhsh, Danilo, Idrissi.

DA72-B7-F4-7995-4-CAA-A04-D-2-DA760806-B1-B.jpg

PSV

De Eindhovenaren verkeren niet in hun beste vorm sinds het sluiten van de zomerse transfermarkt. Er werd eerst verloren van FC Twente (2-1), waarna doordeweeks in eigen huis werd gelijkgespeeld tegen Bodø/Glimt (1-1). Vorig weekend werd in de absolute slotfase na een discutabele penalty pas afgerekend met RKC Waalwijk (1-0). PSV staat momenteel op de derde plek, op één punt achterstand van Feyenoord. De trainer van de Eindhovenaren, Ruud van Nistelrooy, heeft de wedstrijd tegen Sturm Graz gezien en verwacht een zeer moeilijke wedstrijd vanmiddag.
''Ik vond Feyenoord heel goed spelen. Het was een klinkende zege. De hand van Arne Slot is zichtbaar. Wij kunnen onze borst natmaken, maar dat wisten we al met dit Feyenoord. Wij hebben ook prachtige overwinningen gehad, maar nu gaat het even wat minder. Maar dan ga je gewoon door'', gaf de trainer vrijdagmiddag aan op de persconferentie. ''We hebben geloof in onze kwaliteiten en zijn erop gebrand om een topwedstrijd neer te zetten. Het leeft echt bij mijn spelers. Er zit karakter in dit team, dat hebben we ook laten zien in moeilijke wedstrijden. We weten waar we staan en wat we willen.''

PSV kent veel afwezigen vandaag. Zo zijn Luuk de Jong, Marco van Ginkel, Olivier Boscagli, Mauro Junior, Noni Madueke en Fredrik Oppegard er vanmiddag niet bij. Van Nistelrooy lijkt de afwezigheid van De Jong in de punt van de aanval op te gaan vangen met Anwar El Ghazi. ''Ik heb meerdere spelers geprobeerd op die plek en iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten. Ook Cody Gakpo zou daar bijvoorbeeld kunnen gaan spelen'', aldus de oefenmeester. Oud-Feyenoorder Guus Til zit, niet voor het eerst dit seizoen, vanmiddag op de bank.

Vermoedelijke opstelling PSV
Benítez; Mwene, Teze, Obispo, Max; Sangaré, Simons, Veerman; Saibari, El Ghazi, Gakpo.


https://youtu.be/zBl1A6g41tk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 september 2022 door RenatoBos --
piet de paler
 piet de paler - zondag 18 september 2022 - 09:59   quote  deeplink  
Vindt het altijd eng, als analisten ( behalve de Mos) feyenoord nu al als winnaar aanwijzen
VVout
 VVout - zondag 18 september 2022 - 10:09   quote  deeplink  
T‘s eng natuurlijk, maar wel waar je wilt staan.
R()b
 R()b - zondag 18 september 2022 - 10:22   quote  deeplink  
Dat heb ik ze eerder horen zeggen inderdaad, toen werden wij kampioen.
Verder heel veel zin in deze wedstrijd!
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 september 2022 - 10:26   quote  deeplink  
T middenveld moet je winnen. Gakpo uitschakelen. De rest zijn wij beter
MightyAce
 MightyAce - zondag 18 september 2022 - 10:53   quote  deeplink  
Geluiden te positief rondom onze club. Kan nooit goed zijn.
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 september 2022 - 11:01   quote  deeplink  
Das t defaitistische van onze club.
Daar moeten we ooit vanaf.
Net als t lijden cultiveren. Opzouten
R()b
 R()b - zondag 18 september 2022 - 11:02   quote  deeplink  
Zeiken mag, maar positief blijven.
ZEER moeilijk!
VVout
 VVout - zondag 18 september 2022 - 11:29   quote  deeplink  
3 uurtjes nog, spannend en zin aan.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 september 2022 - 12:26   quote  deeplink  
Ach ja, je voelt je beter en de opinie-verdienmachine erom heen vindt je nu beter en toe....had je een off-day.
Nibke 7
 Nibke 7 - zondag 18 september 2022 - 12:49   quote  deeplink  
Een Roma dagje..........?
Ik hoop het niet, maar worden we niet allemaal een beetje te positief na een paar overwinningen?
We gaan het zien vanmiddag.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - zondag 18 september 2022 - 13:04   quote  deeplink  
Benieuwd naar de opstelling. Benieuwd of Lopez start of dat Slot toch kiest voor Hartman. Aan de bal vind ik Lopez sterk, maar zonder weet iknog nietvan. Benieuwd naar zijn ontwikkeling, maar ook naar die van Hartman. Dergelijke wedstrijden zijn natuurlijk goud voor zijn ontwikkeling

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 september 2022 door Arie.Klooster --
R()b
 R()b - zondag 18 september 2022 - 13:18   quote  deeplink  
Lopez - Idrissi tandem
Gimenez spits
Nibke 7
 Nibke 7 - zondag 18 september 2022 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 13:04 schreef Arie.Klooster het volgende:
Benieuwd naar de opstelling. Benieuwd of Lopez start of dat Slot toch kiest voor Hartman. Aan de bal vind ik Lopez sterk, maar zonder weet iknog nietvan. Benieuwd naar zijn ontwikkeling, maar ook naar die van Hartman. Dergelijke wedstrijden zijn natuurlijk goud voor zijn ontwikkeling
Zelfde opstelling als donderdag
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2022 - 13:28   quote  deeplink  
062-B43-F2-AA8-B-40-ED-81-ED-C8146-D444-FB7.png
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2022 - 13:31   quote  deeplink  
Opstelling PSV: Benitez; Teze, Branthwaite, Obispo, Max; Sangaré, Veerman, Til; Saibari, Simons, Gakpo (C).

Wissels: Drommel, Waterman, Hoever, Ramalho, Mwene, Gutiérrez, Ledezma, Sávio, Vertessen en Bakayoko.
van geil
 van geil - zondag 18 september 2022 - 13:38   quote  deeplink  
Zwak PSV
van geil
 van geil - zondag 18 september 2022 - 13:49   quote  deeplink  
Ik zie PSV de top 3 niet halen
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 september 2022 - 13:50   quote  deeplink  
Eerst maar eens winnen
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 18 september 2022 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 13:49 schreef van geil het volgende:
Ik zie PSV de top 3 niet halen
Jij vindt AZ en/of Twente beter?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 september 2022 door T-FeYeN00rD --
van geil
 van geil - zondag 18 september 2022 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 13:51 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Jij vindt AZ en/of Twente beter?
Qua team, ja.
En PSV heeft veel zorgenkindjes qua blessures.
De trainer lijkt het ook niet te weten.
Kan zomaar eens een flop seizoen worden.
Nibke 7
 Nibke 7 - zondag 18 september 2022 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 13:49 schreef van geil het volgende:
Ik zie PSV de top 3 niet halen
Nou gaat het het helemaal mis, jou schuld!!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 18 september 2022 - 13:54   quote  deeplink  
Ik denk dat het wel mee valt. Zeker als dadelijk weer wat spelers terugkomen van blessures. Maar ze hadden gehoopt het Ajax moeilijk te maken, of dat erin zit...
van geil
 van geil - zondag 18 september 2022 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 13:49 schreef van geil het volgende:
Ik zie PSV de top 3 niet halen
Denk dat PSV de titel pakt
@Nibke

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 september 2022 door van geil --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 18 september 2022 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 13:53 schreef van geil het volgende:

[..]

Qua team, ja.
En PSV heeft veel zorgenkindjes qua blessures.
De trainer lijkt het ook niet te weten.
Kan zomaar eens een flop seizoen worden.
Tis momenteel een beetje behelpen, maar ze hebben nog steeds wel een aardig elftal staan. Met individueel meer kwaliteit dan AZ en Twente. Zelfs met de blessures. Qua team zijn die andere twee ploegen verder. Al geldt dat ook t.o.v. ons.
piet de paler
 piet de paler - zondag 18 september 2022 - 13:55   quote  deeplink  
Ben ook nenieuws of Ajax 2 van Ajax 1 gaat winnen.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 18 september 2022 - 13:58   quote  deeplink  
Je kan nog zoveel kwaliteit hebben, maar als je er geen geoliede machine van kunt maken...
Ik denk dat van Nistelrooij hierin een probleem gaat krijgen.
R()b
 R()b - zondag 18 september 2022 - 14:03   quote  deeplink  
3 bonus punten mee naar huis!
Nibke 7
 Nibke 7 - zondag 18 september 2022 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 13:54 schreef van geil het volgende:

[..]

Denk dat PSV de titel pakt
@Nibke
Gelukkig, nu ben ik er een stuk geruster op.
van geil
 van geil - zondag 18 september 2022 - 14:13   quote  deeplink  
Balletjes sudderen in de pan.
Het regent pijpenstelen hier, ik zeg beginnen mannen.
HUP Fyenoord.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5176
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 22-23 #7: PSV - Feyenoord (zondag 18 september 2022, 14:30 uur)









0.0087740