BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Napoli - Ajax (woensdag 12 oktober 2022, 18:45); 4 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 13 oktober 2022 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 - 12:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ga het nakijken zou ik zeggen, afgelopen seizoen werd het slechter en slechter onder ten Hag en had die geluk met spelers als Martinez en Anthony, die je nu gewoon mist..
Zo zie je maar dat je gewoon zomaar uit je nek lult.

Anthony was de laatste 7 wedstrijden vorig seizoen geblesseerd en heeft toen bijna twee maanden niet gespeeld.

Juist Tadic was de man die opstond met 5 goals en 4 assists in de laatste 10 wedstrijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 oktober 2022 door remco k --
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 13 oktober 2022 - 15:14   quote  deeplink  
Elke andere trainer zou juist nu terug grijpen op meer zekerheid. Even terug naar de basis. Dan heb je types nodig als Klaasen, iemand die misschien niet zo frivool kan voetballen maar iemand die nooit verzaakt en zijn mouwen opstroopt. Daarvoor heb je ook een pure spits nodig waar je mee kan doorvoetballen en die kan kaatsen met n man in zijn nek, Brobbey dus. Achterin alleen maar degelijke gasten zoals Timber, Sanchez, Regeer , en wellicht Wijndal al is die verdedigend niet sterk ( Bassey dan ipv hem). Uiteraard is creativiteit nodig om kansen te creëren en daar heb je Berghuis , Conceicao, Kudus voor. Een betrouwbare keeper zou wel fijn zijn na het WK. De rest aanvullen met mensen in vorm zoals Taylor en eigen jeugd.
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 oktober 2022 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 - 14:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat je gewoon zomaar uit je nek lult.

Anthony was de laatste 7 wedstrijden vorig seizoen geblesseerd en heeft toen bijna twee maanden niet gespeeld.

Juist Tadic was de man die opstond met 5 goals en 4 assists in de laatste 10 wedstrijden.
Klopt, maar je vond het goed gaan toen of liep het toen al niet meer?
p111
 p111 - donderdag 13 oktober 2022 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 22:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Samen met timber op 1 man (blind heeft niet eens een man trouwens) ipv die man die bij bassey wegloopt in de gaten te houden?

Ik hoor je trouwens niet over die geweldige opbouwende pass die mis gaat waar Napoli uit scoort (buitenspel dat wel)

Gewoon 3 doelpunten waarbij hij betrokken is op welke manier ook
De eerste Goal is gewoon een grove fout van Bassie die met Lazano meeloopt en gewoon stopt en Lazano laat lopen na de 1-2 .
De tweede werd Blind kinderlijk uitgekapt.En de vierde Goal is de grootste blunder van dit seizoen van Blind,het word nu echt tijd om even te banken voor Blind.
p111
 p111 - donderdag 13 oktober 2022 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 - 22:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Samen met timber op 1 man (blind heeft niet eens een man trouwens) ipv die man die bij bassey wegloopt in de gaten te houden?

Ik hoor je trouwens niet over die geweldige opbouwende pass die mis gaat waar Napoli uit scoort (buitenspel dat wel)

Gewoon 3 doelpunten waarbij hij betrokken is op welke manier ook
De eerste Goal is gewoon een grove fout van Bassie die met Lazano meeloopt en gewoon stopt en Lazano laat lopen na de 1-2 .
De tweede werd Blind kinderlijk uitgekapt.En de vierde Goal is de grootste blunder van dit seizoen van Blind,het word nu echt tijd om even te banken voor Blind.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 13 oktober 2022 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 - 13:07 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik snap niet dat jullie Blind zo afbranden. Hij gaf een geweldig mooie steekpas, op het juiste moment en de juiste snelheid. De verdediging was helemaal weg gespeeld en de keeper volledig verast. De aanvaller kon het 4e doelpunt probleemloos binnen schieten dankzij deze geweldige assist van Blind.
Hahahaha ja geweldig, net een paard het leek wel of hij oogkleppen op had..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 13 oktober 2022 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 - 15:59 schreef p111 het volgende:

[..]

De eerste Goal is gewoon een grove fout van Bassie die met Lazano meeloopt en gewoon stopt en Lazano laat lopen na de 1-2 .
De tweede werd Blind kinderlijk uitgekapt.En de vierde Goal is de grootste blunder van dit seizoen van Blind,het word nu echt tijd om even te banken voor Blind.
Beelden nog eens terug gezien, tja ik hoop dat Bassey hier van leert en dat ze op zoek moeten gaan om Blind te vervangen

Of het moet Alvarez zijn maar dat is een rechtspoot
p111
 p111 - donderdag 13 oktober 2022 - 16:32   quote  deeplink  
Ten eerste zijn wij wel heel veel kwaliteit kwijtgeraakt.Ten tweede is in mijn ogen Schreuder een [veel mindere trainer] dan ten Hag.Ten derde zijn Blind/Tadic een stuk minder als vorig seizoen.Ten vierde zijn de aangekochte spelers echt op dit moment een stuk minder als wat er is verkocht.Ten vijfde tref je een team in topvorm die bovenaanstaan in de serie A.
Dus eigenlijk is het niet zo verwonderlijk dat wij zo,n pakslaag krijgen.
Maar hij moet wel gaan wijzigen ,deze opstelling werkt voor geen meter met Kudus in de spits.Onze beste analist Maduro heeft het goed laten zien er zit totaal geen diepte meer in het spel,Kudus Bergwijn komen allebei in de bal,geen van die twee gaan diep en ook Tadic geen diepte in zijn spel wat Neres en Antoni wel hadden.Ik zou wel eens wat anders willen zien met een voorhoede Brobbey/Tadic/Bergwijn en een middenveld met Berghuis/Klaasen en Alvarez. Achter Rensch/Timber/Bassie/Wijndal/Steek.
remco k
 remco k - donderdag 13 oktober 2022 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 - 15:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt, maar je vond het goed gaan toen of liep het toen al niet meer?
Jaja lul er maar weer een keer overheen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 oktober 2022 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 - 18:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Jaja lul er maar weer een keer overheen.
Nee hoor, was gewoon bar slecht.. toen al
Scout2
 Scout2 - donderdag 13 oktober 2022 - 21:50   quote  deeplink  
Voor mijn geen verrassing, vooral toen Anthony verkocht werdt was het voor mij al duidelijk.

Ook omdat ik Schreuder tactisch al zag blunderen, vooralsnog zie ik niet een verbetering in zijn inzicht en tactisch vermogen.
AkaS
 AkaS - vrijdag 14 oktober 2022 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 - 12:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Allemaal leuk wat je hier schrijft, klopt wel ook maar er was ook geen maat op Napoli, dit team gaat heel ver komen in de Champions League.

Hebben ook Liverpool met speels gemak op zij gezet

Maar je hebt gelijk dat er iets moet gebeuren maar goed dat weet zelfs iemand die geen verstand heeft van voetbal

De top van Ajax met de RVC bepalen het beleid, de scouts worden finaal overgeslagen.
De trainer weet niet waar hij mee bezig is, er is geen gerenomeerde spits binnen gehaald wel 2 aankomende spitsen, enfin gaat zo maar door

Het is een zootje bij Ajax
Dat er geen maat staat op Napoli vind ik wat overdreven. Het is gewoon een ingespeeld team die van elkaar weten wat ze kunnen en elkaar goed aanvullen. Mooie combinaties eruit gooien. En geen trage slakken in de verdediging hebben of mensen voorin die hun beste tijd hebben gehad.

Dit Napoli is fit, heeft snelheid, is in beweging en heeft de posities goed bezet. Zie je ook terug in de afvallende bal, die was ook vaak voor hun.
AkaS
 AkaS - vrijdag 14 oktober 2022 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 oktober 2022 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Bergwijn heeft gister toch gewoon helemaal niets gecreëerd vanaf links. En juist Berghuis creëert wel iets vanaf rechts en moet daar dan weer weg?
Bergwijn zie ik ook niet als een speler die creëert, hij is een speler die je de diepte in moet sturen met zijn snelheid. Maar dan moet het hele team meer naar voren durven voetballen of meer op de counter spelen, dat kan natuurlijk ook. Concencao heb ik al gezien die kan wel iets creeren. Nee Bergwijn is bij lange na geen Anthony die snelheid heeft en een mannetje makkelijk uitspeelt.

Bergwijn zou even de beelden van Overmars moeten terugkijken uit zijn voetbalverleden. Zo'n rol zou hij moeten invullen. En dan op rechts Concencao.

Berghuis speelde overigens ook weer goed op rechts, maar kan ook naar het middenveld.

Er moet iets gebeuren. Positioneel klopt het niet. Gevolg is weinig combinatievoetbal en dus onder druk komen met alle gevolgen van dien.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 oktober 2022 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 08:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat er geen maat staat op Napoli vind ik wat overdreven. Het is gewoon een ingespeeld team die van elkaar weten wat ze kunnen en elkaar goed aanvullen. Mooie combinaties eruit gooien. En geen trage slakken in de verdediging hebben of mensen voorin die hun beste tijd hebben gehad.

Dit Napoli is fit, heeft snelheid, is in beweging en heeft de posities goed bezet. Zie je ook terug in de afvallende bal, die was ook vaak voor hun.
Dit is een team die een veel hogere valsnelheid heeft, dit zag je bij balverlies bij Ajax.
Ik vind dit elftal het beste team waar tegen Ajax de laatste jaren heeft gespeeld.

Let maar op, die doen voor niemand onder in Europa
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 oktober 2022 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 08:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Bergwijn zie ik ook niet als een speler die creëert, hij is een speler die je de diepte in moet sturen met zijn snelheid. Maar dan moet het hele team meer naar voren durven voetballen of meer op de counter spelen, dat kan natuurlijk ook. Concencao heb ik al gezien die kan wel iets creeren. Nee Bergwijn is bij lange na geen Anthony die snelheid heeft en een mannetje makkelijk uitspeelt.

Bergwijn zou even de beelden van Overmars moeten terugkijken uit zijn voetbalverleden. Zo'n rol zou hij moeten invullen. En dan op rechts Concencao.

Berghuis speelde overigens ook weer goed op rechts, maar kan ook naar het middenveld.

Er moet iets gebeuren. Positioneel klopt het niet. Gevolg is weinig combinatievoetbal en dus onder druk komen met alle gevolgen van dien.
Grotendeels eens, al was het bij Anthony ook vaak balletje terug hoor.

Dit zie je de laatste wedstrijden ook bij Bergwijn terug, de eerste wedstrijden scoorde hij veel dit kwam omdat hij meer durfde, het lijkt wel of hij met steeds minder zelfvertrouwen speelt, overigens heel Ajax lijkt met de wedstrijd met minder zelfvertrouwen te spelen.

Ik wil Bergwijn graag een keer in de spits zien, wel met het lef van de eerste wedstrijden
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2022 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 08:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Bergwijn zie ik ook niet als een speler die creëert, hij is een speler die je de diepte in moet sturen met zijn snelheid. Maar dan moet het hele team meer naar voren durven voetballen of meer op de counter spelen, dat kan natuurlijk ook. Concencao heb ik al gezien die kan wel iets creeren. Nee Bergwijn is bij lange na geen Anthony die snelheid heeft en een mannetje makkelijk uitspeelt.

Bergwijn zou even de beelden van Overmars moeten terugkijken uit zijn voetbalverleden. Zo'n rol zou hij moeten invullen. En dan op rechts Concencao.

Berghuis speelde overigens ook weer goed op rechts, maar kan ook naar het middenveld.

Er moet iets gebeuren. Positioneel klopt het niet. Gevolg is weinig combinatievoetbal en dus onder druk komen met alle gevolgen van dien.
Eens hoor. Maar dan is Bergwijn voor Ajax dus gewoon de duurste miskoop aller tijden. We spelen immers niet vanuit de omschakeling. Je hebt namelijk ook heel weinig aan hem in de kleine ruimte.

Berghuis was inderdaad weer goed, ik vond Klaassen ook gewoon goed.

Jij hebt het over meer voetbal in je middenveld en ik ben het volledig met je eens.

Ik zou dit weleens willen zien.

Timber. Alvarez Bassey Wijndal
Klaassen Taylor
Berghuis
Concencao Bergwijn Tadic.

Gewoon een blok van twee sterke cv’s waarbij Alvarez echt wel kan voetballen. Veel meer voetbal op je middenveld met deze drie mannen. En voorin verrassing combinatie en snelheid.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 oktober 2022 - 11:51   quote  deeplink  
Prima opstelling al zou ik op dit moment Brobbey in de spits zetten en Bergwijn links tenkoste van tadic, tenminste in zijn huidige vorm, herpakt die zich dan uiteraard tadic..
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2022 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 11:51 schreef nummer10 het volgende:
Prima opstelling al zou ik op dit moment Brobbey in de spits zetten en Bergwijn links tenkoste van tadic, tenminste in zijn huidige vorm, herpakt die zich dan uiteraard tadic..
Tadic was tegen Volendam gewoon goed en beter dan Bergwijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 oktober 2022 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 10:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens hoor. Maar dan is Bergwijn voor Ajax dus gewoon de duurste miskoop aller tijden. We spelen immers niet vanuit de omschakeling. Je hebt namelijk ook heel weinig aan hem in de kleine ruimte.

Berghuis was inderdaad weer goed, ik vond Klaassen ook gewoon goed.

Jij hebt het over meer voetbal in je middenveld en ik ben het volledig met je eens.

Ik zou dit weleens willen zien.

Timber. Alvarez Bassey Wijndal
Klaassen Taylor
Berghuis
Concencao Bergwijn Tadic.

Gewoon een blok van twee sterke cv’s waarbij Alvarez echt wel kan voetballen. Veel meer voetbal op je middenveld met deze drie mannen. En voorin verrassing combinatie en snelheid.
Kort gezegd wil ik deze opstelling ook graag zien, ik denk dat Bergwijn goed in de kaats is, hij is kort gedraaid, is doelgericht. Was niet voor niets gefrustreerd afgelopen woensdag.

Goed met Alvarez in het centrum van de verdediging naast Timber.
Wijndal ben ik alleen niet zo zeker van maar laat het maar zien

Maar goed we hebben Schreuder en die ziet het toch allemaal anders
p111
 p111 - vrijdag 14 oktober 2022 - 12:59   quote  deeplink  
Die opstelling zou wel kunnen,maar ik zie dan toch liever Bergwijn op rechts en Brobbey in de spits.Concencao is in mijn ogen een goeie invaller die nog effe te licht is voor de basis.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 oktober 2022 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 12:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadic was tegen Volendam gewoon goed en beter dan Bergwijn.
Vandaar dat ik zeg als die zijn oude vorm (zoals tegen Volendam) haald prima...
Maar ik vermoed echt dat de groep tadic een beetje aan het uitkotsen is mede door Schreuder.. heel eerlijk heb ik hem niet gemist tegen Napoli..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 oktober 2022 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 12:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadic was tegen Volendam gewoon goed en beter dan Bergwijn.
Vandaar dat ik zeg als die zijn oude vorm (zoals tegen Volendam) haald prima...
Maar ik vermoed echt dat de groep tadic een beetje aan het uitkotsen is mede door Schreuder.. heel eerlijk heb ik hem niet gemist tegen Napoli..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 oktober 2022 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 12:59 schreef p111 het volgende:
Die opstelling zou wel kunnen,maar ik zie dan toch liever Bergwijn op rechts en Brobbey in de spits.Concencao is in mijn ogen een goeie invaller die nog effe te licht is voor de basis.
Portugal toch ook gewoon gespeelt en dan zou die te licht zijn voor onze competitie? Tegen Napoli als invaller gewoon echt prima met veel dreiging en lekker snel
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2022 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 13:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zeg als die zijn oude vorm (zoals tegen Volendam) haald prima...
Maar ik vermoed echt dat de groep tadic een beetje aan het uitkotsen is mede door Schreuder.. heel eerlijk heb ik hem niet gemist tegen Napoli..
Nee want we speelden zo gigantisch goed tegen napoli.
remco k
 remco k - vrijdag 14 oktober 2022 - 13:42   quote  deeplink  
Niet geheel toevallig ontstaat een deel van de tegengoals over de kant waar Tadic normaal speelt. Bergwijn laat daar gewoon met regelmaat zijn man lopen waardoor eerder Blind en nu Bassey als linksback gewoon tegen twee man staan.

Tadic laat nooit zijn man lopen en doet wel dat defensieve werk wat nodig is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 oktober 2022 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 13:42 schreef remco k het volgende:
Niet geheel toevallig ontstaat een deel van de tegengoals over de kant waar Tadic normaal speelt. Bergwijn laat daar gewoon met regelmaat zijn man lopen waardoor eerder Blind en nu Bassey als linksback gewoon tegen twee man staan.

Tadic laat nooit zijn man lopen en doet wel dat defensieve werk wat nodig is.
Vandaar ook beter in de spits
remco k
 remco k - zaterdag 15 oktober 2022 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 16:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vandaar ook beter in de spits
Hij kan het ook goed in een twee spitsen systeem. Ik roep al langer dat ik het weleens zou willen zien.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 oktober 2022 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 - 09:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij kan het ook goed in een twee spitsen systeem. Ik roep al langer dat ik het weleens zou willen zien.
Klopt, ik denk dat wij dezelfde spelers op bepaalde posities willen zien.

Dat is Alvarez als linker centrale verdediger, al hoef ik Wijndal niet als linksback, laat dan Bassey maar staan.

Ook in de voorhoede hebben wij positioneel dezelfde spelers voor ogen dacht ik.

In een 2 spitsen systeem Bergwijn en Kudus met Berghuis op 10

In een 3 spitsen systeem op zijn oude plekkie Tadic, in de spits Bergwijn en op rechts conceicao.

Op 10 zou Kudus kunnen of Berghuis

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 oktober 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 - 12:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt, ik denk dat wij dezelfde spelers op bepaalde posities willen zien.

Dat is Alvarez als linker centrale verdediger, al hoef ik Wijndal niet als linksback, laat dan Bassey maar staan.

Ook in de voorhoede hebben wij positioneel dezelfde spelers voor ogen dacht ik.

In een 2 spitsen systeem Bergwijn en Kudus met Berghuis op 10

In een 3 spitsen systeem op zijn oude plekkie Tadic, in de spits Bergwijn en op rechts conceicao.

Op 10 zou Kudus kunnen of Berghuis
Ik zou kudus nu even niet gebruiken. Die raakt al weken geen knikker.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 15:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou kudus nu even niet gebruiken. Die raakt al weken geen knikker.
Is misschien nu geen goed idee, al is de 10 positie wat hem beter ligt inderdaad beter Klaassen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Napoli - Ajax (woensdag 12 oktober 2022, 18:45); 4 - 2









0.0116829