BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 16:12   quote  deeplink  
Mooi doelpunt van Rensch!
Loetje
 Loetje - zondag 29 januari 2023 - 16:15   quote  deeplink  
In ieder geval weer een keer 3 punten en profiteren van de concurrentie.

Spel was gaandeweg de 2e helft wat beter, maar was verder gewoon matig tot slecht

Maargoed, even, héél even wat rust in Amsterdam.
Loetje
 Loetje - zondag 29 januari 2023 - 16:19   quote  deeplink  
Verder vandaag: Een logische opstelling, los van hoe matig sommige waren. Dat voelt als winst.
pth
 pth - zondag 29 januari 2023 - 16:21   quote  deeplink  
Er is een beginnetje en ook niet meer dan dat. Ik hoop natuurlijk op forse vooruitgang, maar vrees met uitblijven van versterkingen dat dit ijdele hoop zal zijn. Hopelijk kunnen we nog meestrijden voor voorronde CL.
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:19 schreef Loetje het volgende:
Verder vandaag: Een logische opstelling, los van hoe matig sommige waren. Dat voelt als winst.
Klopt helemaal Loetje. Nu weer zelfvertrouwen opbouwen. Dat is hard nodig.
remco k
 remco k - zondag 29 januari 2023 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:00 schreef pth het volgende:

[..]

Verschrikkelijk logisch. Wat denk je dat er gebeurd met de selectie tegen de huidige salarishuishouding als CL wordt misgelopen? Hoewel eea misschien logisch klinkt is dat het niet als de klok op 5-voor-12 staat.
Met deze selectie op 5 punten achterstand van de kop moet je gewoon kampioen of tweede worden.
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:21 schreef pth het volgende:
Er is een beginnetje en ook niet meer dan dat. Ik hoop natuurlijk op forse vooruitgang, maar vrees met uitblijven van versterkingen dat dit ijdele hoop zal zijn. Hopelijk kunnen we nog meestrijden voor voorronde CL.
Nederland hoeft voor komend seizoen geen voorrondes CL te spelen. Zowel de kampioen, alsmede nummer 2 plaatsen zich rechtstreeks voor de poulefase.
nummer10
 nummer10 - zondag 29 januari 2023 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Met deze selectie op 5 punten achterstand van de kop moet je gewoon kampioen of tweede worden.
Absoluut.. Ook gezien hoe wisselvallig elke ploeg bovenin is en toch ook punten verspeelt..
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Absoluut.. Ook gezien hoe wisselvallig elke ploeg bovenin is en toch ook punten verspeelt..
Maar ook Ajax, in de huidige vorm, zal nog de nodige punten verspelen.
Scout2
 Scout2 - zondag 29 januari 2023 - 16:35   quote  deeplink  
Alvarez of Timber op 6, Taylor op 8 en Kudus 10 is je beste middenveld.

Klaassen en Berghuis daar is het beste ook wel vanaf.
pth
 pth - zondag 29 januari 2023 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:23 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nederland hoeft voor komend seizoen geen voorrondes CL te spelen. Zowel de kampioen, alsmede nummer 2 plaatsen zich rechtstreeks voor de poulefase.
Je hebt gelijk. Al is dat nog niet 100% zeker. Nederland moet dan wel voor Portugal blijven.
pth
 pth - zondag 29 januari 2023 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Met deze selectie op 5 punten achterstand van de kop moet je gewoon kampioen of tweede worden.
We zullen het in mei wel zien. Maar ik vrees dat dit elftal nooit en te nimmer kampioen gaat worden en dat plek 2 nog een hele opgave wordt.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 29 januari 2023 - 16:52   quote  deeplink  
Je ziet aan alles: opluchting! Bevrijding van Schreuder en vandaag telden alleen maar de 3 punten voor het eerst sinds 22-10 !!
Nu weekje trainen en vooral het plezier terug krijgen. Vertrouwen opbouwen en vastigheden inslijpen. Volgende week gewoon weer n finale in Leeuwarden op weer zo'n plastic veld... Van week naar week en dan hopelijk het niveau opbouwen. Vertrouwen is nu de sleutel en dan gaan we zien waar we eindigen.
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:43 schreef pth het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Al is dat nog niet 100% zeker. Nederland moet dan wel voor Portugal blijven.
Aha. Ik dacht dat het voor het komende seizoen al zeker was. Niet dus.
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:52 schreef bertus bikkel het volgende:
Je ziet aan alles: opluchting! Bevrijding van Schreuder en vandaag telden alleen maar de 3 punten voor het eerst sinds 22-10 !!
Nu weekje trainen en vooral het plezier terug krijgen. Vertrouwen opbouwen en vastigheden inslijpen. Volgende week gewoon weer n finale in Leeuwarden op weer zo'n plastic veld... Van week naar week en dan hopelijk het niveau opbouwen. Vertrouwen is nu de sleutel en dan gaan we zien waar we eindigen.
Zeker. Alles valt of staat met (zelf)vertrouwen en een beetje geluk. Dat laatste had Ajax de laatste maanden totaal niet.
Loetje
 Loetje - zondag 29 januari 2023 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:21 schreef pth het volgende:
Er is een beginnetje en ook niet meer dan dat. Ik hoop natuurlijk op forse vooruitgang, maar vrees met uitblijven van versterkingen dat dit ijdele hoop zal zijn. Hopelijk kunnen we nog meestrijden voor voorronde CL.
Volgens mij heeft Van der Sar al aangekondigd dat er niets meer bij komt
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Van der Sar al aangekondigd dat er niets meer bij komt
Klopt. Dat heb ik hem ook horen zeggen.
nummer10
 nummer10 - zondag 29 januari 2023 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar ook Ajax, in de huidige vorm, zal nog de nodige punten verspelen.
Absoluut maar ik zag goddank in iedergeval weer jongens lachen en elkaar opzoeken..
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 17:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Absoluut maar ik zag goddank in iedergeval weer jongens lachen en elkaar opzoeken..
Winnen werkt inderdaad als een medicijn. En geeft weer zelfvertrouwen.
Scout2
 Scout2 - zondag 29 januari 2023 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 17:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Winnen werkt inderdaad als een medicijn. En geeft weer zelfvertrouwen.
Kun je zien hoe belangrijk een goede coach is, mensen die zeggen dat die niet zo belangrijk zijn hebben er dan ook geen verstand van.
nummer10
 nummer10 - zondag 29 januari 2023 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 17:49 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Kun je zien hoe belangrijk een goede coach is, mensen die zeggen dat die niet zo belangrijk zijn hebben er dan ook geen verstand van.
Heel eerlijk vind ik dit niet perse de verdienste van Heitinga hoor aangezien het gewoon nog zo lek was als een mandje dus absoluut geen Heitinga effect in mijn ogen... Excelsior hè.. guys komaan...
Scout2
 Scout2 - zondag 29 januari 2023 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 18:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Heel eerlijk vind ik dit niet perse de verdienste van Heitinga hoor aangezien het gewoon nog zo lek was als een mandje dus absoluut geen Heitinga effect in mijn ogen... Excelsior hè.. guys komaan...
Je hebt geluk gehad, maar er was zeker eenn merkbaar verschil voetballend gezien dat is zeker de verdienste van Heitinga.

Hoop dat hij naar de verdediging gaat kijken en probeert het één en ander bij te spijkeren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 januari 2023 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 14:32 schreef Loetje het volgende:
Verdomme, 30 seconde bezig en Ajax nog steeds niet gescoord

Heitinga OUT!
Hahaha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 januari 2023 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 15:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat gezien de gedachte over het vertrek van Schreuder al speelde het best logisch is dat ze niks hebben bijgekocht verder.

Uiteindelijk wil je een td hebben en een trainer die het eens zijn met de aankopen, dan moet je niet nu dus al dure spelers gaan halen waar een nieuwe trainer gewoon niet blij mee zal zijn.

Enige wat daarin anders had gekund, is schreuder in november ontslaan zodat een nieuwe trainer meer tijd had gehad.
Eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 januari 2023 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 15:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Bassey is defensief wel prima in mijn beleving. Aanvallend heel druk maar nog niet goed. Wijndal lijkt beiden niet te hebben.
Ook eens, is ook nog eens traag
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 januari 2023 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 15:57 schreef Loetje het volgende:
Verschil vooralsnog tussen Schreuder en Heitinga: Mazzel.

Ajax speelt namelijk minstens net zo beroerd, alleen zit het nu mee.

Maar voel ook voor dit spel louter schaamte. Welke omstandigheden dan ook, een Excelsior mag nooit het beste van het spel hebben tegen Ajax.
Klopt helemaal
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 januari 2023 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:35 schreef Scout2 het volgende:
Alvarez of Timber op 6, Taylor op 8 en Kudus 10 is je beste middenveld.

Klaassen en Berghuis daar is het beste ook wel vanaf.
Waar je ze ook weg zet maakt niet veel meer uit is gebleken, we komen met een aantal spelers kwaliteit te kort
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 januari 2023 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 18:31 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Je hebt geluk gehad, maar er was zeker eenn merkbaar verschil voetballend gezien dat is zeker de verdienste van Heitinga.

Hoop dat hij naar de verdediging gaat kijken en probeert het één en ander bij te spijkeren.
Is altijd bij een nieuwe coach, lopen ze allemaal een stapje harder.

Overigens won Ajax de eerste wedstrijd onder Schreuder met 7-1, dus is het nog geen hosanna
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 29 januari 2023 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 18:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Heel eerlijk vind ik dit niet perse de verdienste van Heitinga hoor aangezien het gewoon nog zo lek was als een mandje dus absoluut geen Heitinga effect in mijn ogen... Excelsior hè.. guys komaan...
Is maar Excelsior, das waar maar het was hiervoor ook MAAR Volendam, Vitesse, NEC, enz...
Deze potjes winnen was ooit de normaalste zaak vd wereld, echter nu even niet. Dus zul je moeten beginnen deze potjes eerst maar eens te winnen....dan zien we wel verder. Heitinga is geen wonderdokter maar wel n jongen vd club en iemand die spelers op het goede plekkie neerzet en vertrouwen geeft. Dat is nu belangrijk en dan komt het spel daarna wel. Kleine stapjes boys...
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 18:55 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Is maar Excelsior, das waar maar het was hiervoor ook MAAR Volendam, Vitesse, NEC, enz...
Deze potjes winnen was ooit de normaalste zaak vd wereld, echter nu even niet. Dus zul je moeten beginnen deze potjes eerst maar eens te winnen....dan zien we wel verder. Heitinga is geen wonderdokter maar wel n jongen vd club en iemand die spelers op het goede plekkie neerzet en vertrouwen geeft. Dat is nu belangrijk en dan komt het spel daarna wel. Kleine stapjes boys...
Dat ben ik volledig met je eens. Vooral over het goede plekkie. Dat was één van de makkes van Schreuder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 januari 2023 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - zondag 29 januari 2023 - 19:34   quote  deeplink  
De poppetjes stonden praktisch het zelfde...
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 29 januari 2023 - 21:19   quote  deeplink  
Volgens mij is er nog nooit in deze basis gespeeld.
Kudus vanaf rechts, Tadic spits, Rensch en Wijndal op de backs, Alvarez centraal.
De combinatie van bovenstaande heb ik.nog niet gezien.
Logisch omdat je dan een rechtback op rechts zet, een linksback op links , een linksbuiten op links enz enz....
Dat simpele idee kwam dus schijnbaar niet bij Schreuder op..
Ik was al helemaal blij toen ik zag dat er zonder Sanchez en Bassey begon. Volledig met Heitinga eens. Zo moeilijk is het allemaal niet
Pietje
 Pietje - zondag 29 januari 2023 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 19:34 schreef nummer10 het volgende:
De poppetjes stonden praktisch het zelfde...
Nee hoor. Wat Bertus schreef!!
nummer10
 nummer10 - zondag 29 januari 2023 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 21:19 schreef bertus bikkel het volgende:
Volgens mij is er nog nooit in deze basis gespeeld.
Kudus vanaf rechts, Tadic spits, Rensch en Wijndal op de backs, Alvarez centraal.
De combinatie van bovenstaande heb ik.nog niet gezien.
Logisch omdat je dan een rechtback op rechts zet, een linksback op links , een linksbuiten op links enz enz....
Dat simpele idee kwam dus schijnbaar niet bij Schreuder op..
Ik was al helemaal blij toen ik zag dat er zonder Sanchez en Bassey begon. Volledig met Heitinga eens. Zo moeilijk is het allemaal niet
Maar het was gewoon niks beter in mijn beleving, je wint.. maar het had zomaar 3-1 met rust kunnen staan en de score vind ik echt geflatteerd.. En ook de opstelling was echt niks bijzonders en had elk meloot zelfs zonder papieren net zo neergezet..

Ik vind het als Ajax zijne niet slim om Heitinga hoofdtrainer te maken in deze situatie, hoe graag ik Heitinga ook mag..
Scout2
 Scout2 - zondag 29 januari 2023 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 22:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar het was gewoon niks beter in mijn beleving, je wint.. maar het had zomaar 3-1 met rust kunnen staan en de score vind ik echt geflatteerd.. En ook de opstelling was echt niks bijzonders en had elk meloot zelfs zonder papieren net zo neergezet..

Ik vind het als Ajax zijne niet slim om Heitinga hoofdtrainer te maken in deze situatie, hoe graag ik Heitinga ook mag..
Dan had je hier ook gelijk gespeeld, qua kansen gezien zou een 3-4 terecht zijn geweest, wat je daaruit kan opmaken is dat het aanvallend aardig gaat, maar verdedigend nog drama.

Er is dus wel degelijk verbetering, en geluk moet je ook afdwingen.
Scout2
 Scout2 - maandag 30 januari 2023 - 00:00   quote  deeplink  
Heitinga gewoon laten gaan mocht het niet gaan kun je altijd nog een ander halen, en Heitinga terugzetten.
nummer10
 nummer10 - maandag 30 januari 2023 - 01:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 23:59 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dan had je hier ook gelijk gespeeld, qua kansen gezien zou een 3-4 terecht zijn geweest, wat je daaruit kan opmaken is dat het aanvallend aardig gaat, maar verdedigend nog drama.

Er is dus wel degelijk verbetering, en geluk moet je ook afdwingen.
Aanvallend had je wat meer geluk dan tegen Volendam.. Nee ik word er echt niet blij van.. wat Loetje al zei, de selectie is echt niet goed genoeg en hebben een enorme jas uitgedaan..
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 30 januari 2023 - 06:49   quote  deeplink  
Dat het in 3 dagen tijd niet ineens geweldig loopt , is logisch toch? Als je ziet waar we vandaan komen moest je eerst maar eens een keer de 3 punten pakken. Maakt niet uit hoe en ja daar heb je ook mazzel voor nodig!
En natuurlijk hebben we een enorme jas uitgedaan, anders hadden we aan kop gestaan met 12 punten voorsprong... het is een wonder dat we nog in de buurt staan van de bovenste plekken.Elke malloot had het zo neergezet lees ik...waarom heb ik dat dan nooit bij Schreuder gezien? Voorlopig ff rust in de tent en nu is het aan de spelers. Verdedigend moet er nog wel veel gebeuren en dat begint bij een goede nr 6 . Die mis je als Alvarez achterin staat.
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2023 - 08:41   quote  deeplink  
Ik heb gister de wil gezien om te winnen.
Ik heb gisteren prachtige goals gezien, ik heb gisteren glimlachende spelers gezien. Ik heb een aantal hele mooie aanvallen gezien die helaas niet lukten.

Gisteren de wedstrijd met de minste gele kaarten dit seizoen voor ajax en de minste overtredingen, 80% balbezit en 9 doelpogingen tussen de palen.

Dat is gisteren echt een hele grote vooruitgang.

Heitinga gaf ook aan dat alle gevaarlijke counters in de eerste helft waren, dat het toen iets anders is neergezet en we hebben in de tweede helft 1 gevaarlijke counter gezien.

Als je dan niet ziet dat het gisteren echt volkomen anders was ben je of stekeblind of stronteigenwijs..

Dat het significant anders is, betekend overigens niet dat het allemaal goed genoeg is want dat is het zeker niet, Maar je ziet gewoon een verandering.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 januari 2023 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2023 - 08:41 schreef remco k het volgende:
Ik heb gister de wil gezien om te winnen.
Ik heb gisteren prachtige goals gezien, ik heb gisteren glimlachende spelers gezien. Ik heb een aantal hele mooie aanvallen gezien die helaas niet lukten.

Gisteren de wedstrijd met de minste gele kaarten dit seizoen voor ajax en de minste overtredingen, 80% balbezit en 9 doelpogingen tussen de palen.

Dat is gisteren echt een hele grote vooruitgang.

Heitinga gaf ook aan dat alle gevaarlijke counters in de eerste helft waren, dat het toen iets anders is neergezet en we hebben in de tweede helft 1 gevaarlijke counter gezien.

Als je dan niet ziet dat het gisteren echt volkomen anders was ben je of stekeblind of stronteigenwijs..

Dat het significant anders is, betekend overigens niet dat het allemaal goed genoeg is want dat is het zeker niet, Maar je ziet gewoon een verandering.
Is logisch want met een nieuwe coach zie je vaak in de eerste wedstrijden verbetering, ze lopen dan allemaal een stapje harder, doen meer hun best want iedereen krijgt een nieuwe kans om zich in het elftal te spelen.

Kijk even terug naar de eerste wedstrijden onder Schreuder, het was toen ook fris, het ging toen ook vrij goed.

Ik hoop echt dat we vanaf nu opwaarts gaan maar vind het verdedigend nog heel zwak.

Ben echt benieuwd of we stappen gaan maken met deze verdediging.

Ik vind Excelsior geen echte test case
nummer10
 nummer10 - maandag 30 januari 2023 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2023 - 09:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is logisch want met een nieuwe coach zie je vaak in de eerste wedstrijden verbetering, ze lopen dan allemaal een stapje harder, doen meer hun best want iedereen krijgt een nieuwe kans om zich in het elftal te spelen.

Kijk even terug naar de eerste wedstrijden onder Schreuder, het was toen ook fris, het ging toen ook vrij goed.

Ik hoop echt dat we vanaf nu opwaarts gaan maar vind het verdedigend nog heel zwak.

Ben echt benieuwd of we stappen gaan maken met deze verdediging.

Ik vind Excelsior geen echte test case
Eens
nummer10
 nummer10 - maandag 30 januari 2023 - 09:52   quote  deeplink  
Duidelijk statement van Heitinga met zijn eerste opstelling'
Het debuut van Heitinga als interim-trainer van Ajax leverde zondag een 1-4 zege bij Excelsior op. 'Lach weer even terug bij Ajax', kopt De Telegraaf. 'Natuurlijk, het was tegen Excelsior, de club waar thuis met 7-1 van werd gewonnen. Maar Ajax toonde drie dagen na het ontslag van Alfred Schreuder op Woudestein de eerste tekenen van herstel. Al ging er in Rotterdam in balbezit, maar vooral de omschakeling ook nog onthutsend veel fout.'

De 'logischere' keuzes van Heitinga worden geprezen. 'Met zijn eerste opstelling - of eigenlijk de spelers die hij op de bank posteerde - maakte Heitinga een duidelijk statement. Calvin Bassey, Brian Brobbey, Lorenzo Lucca, Jorge Sánchez, en Francisco Conceição werden afgelopen zomer samen voor meer dan 59 miljoen euro aangetrokken, maar kwamen niet in de plannen van de ad-interim-coach voor.'

'Heitinga moet met zeven jaar ervaring als jeugdtrainer bij Ajax de zwalkende hoofdmacht reanimeren', constateert de Volkskrant. 'Heitinga begon wat resultaat betreft prima, maar het spel was een uur lang bedroevend. Ajax was aan de overzijde zowaar eens uiterst effectief. (...) Ajax staat weer bij de beste vier, op vijf punten van koploper Feyenoord.'

Trouw vindt het veel te vroeg voor een hosannastemming in Amsterdam. 'De ruime overwinning verbloemde de slechtst verdedigende prestatie van Ajax tot nu toe. Had het bij rust 5-2 voor Excelsior gestaan, dan had niemand raar opgekeken. In de omschakeling en bij standaardsituaties was de Amsterdamse verdediging tegen de nummer veertien van de Eredivisie soms onthutsend. De 1-1 van Excelsior was bijna een kopie van de Volendamse treffer die Schreuder fataal werd.

Kan me in deze stukken wel vinden.
Pietje
 Pietje - maandag 30 januari 2023 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2023 - 08:41 schreef remco k het volgende:
Ik heb gister de wil gezien om te winnen.
Ik heb gisteren prachtige goals gezien, ik heb gisteren glimlachende spelers gezien. Ik heb een aantal hele mooie aanvallen gezien die helaas niet lukten.

Gisteren de wedstrijd met de minste gele kaarten dit seizoen voor ajax en de minste overtredingen, 80% balbezit en 9 doelpogingen tussen de palen.

Dat is gisteren echt een hele grote vooruitgang.

Heitinga gaf ook aan dat alle gevaarlijke counters in de eerste helft waren, dat het toen iets anders is neergezet en we hebben in de tweede helft 1 gevaarlijke counter gezien.

Als je dan niet ziet dat het gisteren echt volkomen anders was ben je of stekeblind of stronteigenwijs..

Dat het significant anders is, betekend overigens niet dat het allemaal goed genoeg is want dat is het zeker niet, Maar je ziet gewoon een verandering.
Mooie post, Remco. Ik ben het daar volledig mee eens. De Ajax-spelers reageerden over het algemeen ook heel positief op John Heitinga en vonden dat hij energie bracht in de selectie. Complimenten over en weer. Prima toch?
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 30 januari 2023 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Aha. Ik dacht dat het voor het komende seizoen al zeker was. Niet dus.
Helaas gaat dit volgend jaar nog niet in, omdat dan de stand van 2022 bepalend is. De nummer 2 van dit seizoen zal dus gewoon voorronde CL moeten spelen.

Als Nederland die 3 punten voorsprong op Portugal niet weggeeft dit jaar, dan zal het zeizoen 24/25 twee clubs zich plaatsen voor de CL en de 3de voorronde CL
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 30 januari 2023 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2023 - 08:41 schreef remco k het volgende:
Ik heb gister de wil gezien om te winnen.
Ik heb gisteren prachtige goals gezien, ik heb gisteren glimlachende spelers gezien. Ik heb een aantal hele mooie aanvallen gezien die helaas niet lukten.

Gisteren de wedstrijd met de minste gele kaarten dit seizoen voor ajax en de minste overtredingen, 80% balbezit en 9 doelpogingen tussen de palen.

Dat is gisteren echt een hele grote vooruitgang.

Heitinga gaf ook aan dat alle gevaarlijke counters in de eerste helft waren, dat het toen iets anders is neergezet en we hebben in de tweede helft 1 gevaarlijke counter gezien.

Als je dan niet ziet dat het gisteren echt volkomen anders was ben je of stekeblind of stronteigenwijs..

Dat het significant anders is, betekend overigens niet dat het allemaal goed genoeg is want dat is het zeker niet, Maar je ziet gewoon een verandering.
Inderdaad Remco, wat een verschil. Nu stond er een coach met visie. Iemand die voetbal begrijpt, het spel kan lezen en het aan kan passen.

Wat een mega verschil. Dat paasei hoofd van een Schreuder, man man man, wat is dat een slechte coach. Ajax heeft nog 1 dag om Blind terug te halen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 30 januari 2023 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2023 - 09:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is logisch want met een nieuwe coach zie je vaak in de eerste wedstrijden verbetering, ze lopen dan allemaal een stapje harder, doen meer hun best want iedereen krijgt een nieuwe kans om zich in het elftal te spelen.

Kijk even terug naar de eerste wedstrijden onder Schreuder, het was toen ook fris, het ging toen ook vrij goed.

Ik hoop echt dat we vanaf nu opwaarts gaan maar vind het verdedigend nog heel zwak.

Ben echt benieuwd of we stappen gaan maken met deze verdediging.

Ik vind Excelsior geen echte test case
De eerste wedstrijd onder schreuder, speelde de spelers zoals onder Ten Hag, vandaar dat het zo flitsend was. Daarna wilde Schreuder dat er anders werd gevoetbald en ging het steeds slechter.

Ik zag echt een groot verschil en vergeet niet Excelsior uit is best lastig.
pth
 pth - maandag 30 januari 2023 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 januari 2023 - 16:23 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nederland hoeft voor komend seizoen geen voorrondes CL te spelen. Zowel de kampioen, alsmede nummer 2 plaatsen zich rechtstreeks voor de poulefase.
Zag het weer voorbij komen in Studio Voetbal en ben toen toch maar een beetje gaan zoeken. Als Nederland Portugal voorblijft in 2022/2023 dan hebben we pas in het seizoen 2024/2025 twee gegarandeerde CL plaatsen (https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nederland-op-weg-naar-twee-rechtstreekse-tickets-voor-de-champions-league-nou-voorlopig-nog-niet~af424054/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F)
Pietje
 Pietje - maandag 30 januari 2023 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2023 - 13:27 schreef pth het volgende:

[..]

Zag het weer voorbij komen in Studio Voetbal en ben toen toch maar een beetje gaan zoeken. Als Nederland Portugal voorblijft in 2022/2023 dan hebben we pas in het seizoen 2024/2025 twee gegarandeerde CL plaatsen (https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nederland-op-weg-naar-twee-rechtstreekse-tickets-voor-de-champions-league-nou-voorlopig-nog-niet~af424054/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F)
Oké, duidelijk.
Bedankt voor het uitzoeken. We moeten dus nog een tijdje in de wachtkamer plaatsnemen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax









0.0098450