BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sparta (vandaag 16.45 uur)

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 13:52   quote  deeplink  
Heel benieuwd wat Ajax tegen een best goed Sparta kan vandaag.

Ik hoop op 3-0
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 19 februari 2023 - 14:41   quote  deeplink  
Laat dat best goed maar weg...zijn echt goed bezig en hebben n topkeeper.
Hopelijk gaan we vandaag weer eens n schot tussen de palen zien van onze club...
Maar ja, dan hebben we die keeper nog.
Ik houd het op een moeizame 2-1. Beetje geluk mogen we ook wel eens hebben...
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2023 - 15:34   quote  deeplink  
Sparta 1 van de laatste 4 wedstrijden gewonnen.

Laten we ze aub niet groter maken dan ze zijn. Ajax is aan haar stand verplicht dit te winnen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 19 februari 2023 - 15:41   quote  deeplink  
Klopt, maar heb de laatste 2 thuiswedstrijden van ons nog in mijn geheugen.
Dat geeft me niet echt vertrouwen en ik schat Sparta toch echt hoger in dan RKC....
We gaan het zien. Nu voor derde x in 1 week in de Arena, moet nie gekker worden haha.
Succes straks allemaal!!
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 15:34 schreef remco k het volgende:
Sparta 1 van de laatste 4 wedstrijden gewonnen.

Laten we ze aub niet groter maken dan ze zijn. Ajax is aan haar stand verplicht dit te winnen.
Eens
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 16:41   quote  deeplink  
Waarom bassey banken ? Snap dat je meer voetbal wil op het middenveld, maar laat Alvarez dan lekker banken gezien de kopsterk spits van Sparta.. nahja hopen dat het goed uitpakt..
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 16:53   quote  deeplink  
Knappe goal
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2023 - 17:02   quote  deeplink  
Fijn dat die eerste kans ook een keer direct raak is

Maar vind het spelbeeld toch weer zorgwekkend. Want buiten die goal heerst Sparta gewoon in Amsterdam. Dat was toch lang ondenkbaar de laatste jaren
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 17:04   quote  deeplink  
Heerst Sparta in de arena ? Ze hangen al 15 min met de kont in de 16 met af en toe een halve "uitbraak" gewoon wederom anti voetbal waardoor het lastig is voor Ajax..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2023 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 17:14   quote  deeplink  
Wederom een mooi doelpunt tegen een ploegje wat wederom niet wil voetballen
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2023 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 17:04 schreef nummer10 het volgende:
Heerst Sparta in de arena ? Ze hangen al 15 min met de kont in de 16 met af en toe een halve "uitbraak" gewoon wederom anti voetbal waardoor het lastig is voor Ajax..
Ja, heers je alleen met balbezit dan? Sparta heeft het eerste kwartier gewoon meer mogelijkheden dan Ajax gehad.

Gelukkig inmiddels Ajax wel de controle ook.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2023 - 17:40   quote  deeplink  
Ajax gewoon een goede eerste helft gehad. 5 goede kansen gecreëerd tegen 2 mogelijkheden van Sparta. Het staat echt een stuk beter en men is veel actiever om counters eruit te halen.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2023 - 17:53   quote  deeplink  
Wat ben ik
Bergwijn en zijn egoïsme zat zeg. Als hij deze bal gewoon breed legt is het 3-0.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 februari 2023 - 18:30   quote  deeplink  
Wowww wat een knappe vrije trap van Kudus, en wat een mooi gebaar!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 februari 2023 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 17:53 schreef remco k het volgende:
Wat ben ik
Bergwijn en zijn egoïsme zat zeg. Als hij deze bal gewoon breed legt is het 3-0.
Ach joh die wil ook weer wel eens scoren, geen probleem mee.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 februari 2023 - 18:35   quote  deeplink  
Wat een pass van Kudus, jammer dat Brobbey er niets mee deed
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2023 - 18:37   quote  deeplink  
Fijne 2e helft gezien met veel kansen.

VAR zat wel echt te prutsen hoor, hadden wel meer penalty's gegeven mogen worden vandaag

Maargoed, we zijn de nieuwe nummer 2 en de zware potten gaan er nu aankomen.
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2023 - 18:37   quote  deeplink  
Bergwijn is echt wekelijks de grote dissonant bij Ajax. Die moet er gewoon echt uitgeflikkerd worden hoor.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2023 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 18:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ach joh die wil ook weer wel eens scoren, geen probleem mee.
Ajax heeft al vaker een twee nul voorsprong weggegeven en juist de ploeg heeft vertrouwen nodig. Dan moet je die wedstrijd gewoon definitief in het slot gooien. M daarnaast is het een buiten speler en die moeten normaliter gewoon blij worden van assists.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2023 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 18:37 schreef Loetje het volgende:
Bergwijn is echt wekelijks de grote dissonant bij Ajax. Die moet er gewoon echt uitgeflikkerd worden hoor.
Dit dus.

Enige nadeel is dat Tadic je enige andere linksbuiten is en als je hem daar weer neer zet is je hele voorhoede weer op de schop.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2023 - 19:31   quote  deeplink  
Groot compliment voor van Boeken met het niet geven van een hele kaart aan Kudus.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 19:31 schreef remco k het volgende:
Groot compliment voor van Boeken met het niet geven van een hele kaart aan Kudus.
Krijg je ook al geel tegenwoordig als je je shirt omhoog doet dan ? (Zo ja dan zeer netjes indd) Dacht alleen voor uittrekken wat ook de grootste onzin is overigens..
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 18:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit dus.

Enige nadeel is dat Tadic je enige andere linksbuiten is en als je hem daar weer neer zet is je hele voorhoede weer op de schop.
Bergwijn vandaag echt wel veel actiever en meer diepgang, dat egoisme is puur omdat die graag wil scoren om daarna (hopelijk) weer los te gaan :)
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2023 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 18:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Wat een pass van Kudus, jammer dat Brobbey er niets mee deed
Volgens mij gewoon een overtreding op Brobbey, maar indd prachtige pass
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 19 februari 2023 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 18:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax heeft al vaker een twee nul voorsprong weggegeven en juist de ploeg heeft vertrouwen nodig. Dan moet je die wedstrijd gewoon definitief in het slot gooien. M daarnaast is het een buiten speler en die moeten normaliter gewoon blij worden van assists.
Heb je ook gezien hoe vaak Berghuis op doel schiet, en hoe vaak over of naast?

Natuurlijk moet Bergwijn niet al te vaak onnodig op doel gaan schieten als buitenspeler, maar begrijp ook dat het in zijn koppie is gaat zitten wanneer hij wekenlang niet meer scoort.

In het begin vh seizoen had hij de meeste treffers op zijn conto, dus ja begrijp het ergens wel.

Hij moet idd niet van die fratsen gaan uit halen bij een gelijke stand
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 19 februari 2023 - 22:20   quote  deeplink  
Leuke pot gezien vandaag!! Lang geleden dat ik zo relaxed op de tribune heb gezeten.
Genoten van Tadic, Kudus en de keeper van de tegenstander.
Ze hadden er echt zin in!! Op naar Berlijn en Arnhem als de voorlopige nr 2 van Nederland!!!
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2023 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2023 - 20:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heb je ook gezien hoe vaak Berghuis op doel schiet, en hoe vaak over of naast?

Natuurlijk moet Bergwijn niet al te vaak onnodig op doel gaan schieten als buitenspeler, maar begrijp ook dat het in zijn koppie is gaat zitten wanneer hij wekenlang niet meer scoort.

In het begin vh seizoen had hij de meeste treffers op zijn conto, dus ja begrijp het ergens wel.

Hij moet idd niet van die fratsen gaan uit halen bij een gelijke stand
Jazeker zie ik dat bij Berghuis. Alleen zie ik bij Berghuis daarnaast nog veel meer voorzetten en pogingen op sterk ballen dan die paar schoten.

Nee sorry, hij kan echt veel beter, maar voor nu is het gewoon geen goede optie op die positie. Ik zie 10 x liever concencao spelen.
p111
 p111 - maandag 20 februari 2023 - 09:53   quote  deeplink  
Prima wedstrijd gezien ik zie Aax toch langzaam weer de betere kant op gaan,met een steeds actiever wordende Bergwijn er zijn ons zeker 2 strafschoppen onthouden,tegen een Sparta dat echt moeilijk is te verslaan,nou hopen op de val van Berlijn.Die hebben weer eens 0-0-gespeeld je zal maar fan van die club zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 februari 2023 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2023 - 08:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Jazeker zie ik dat bij Berghuis. Alleen zie ik bij Berghuis daarnaast nog veel meer voorzetten en pogingen op sterk ballen dan die paar schoten.

Nee sorry, hij kan echt veel beter, maar voor nu is het gewoon geen goede optie op die positie. Ik zie 10 x liever concencao spelen.
Leuke voetballer Conceicao, een echte Ajax speler maar is nog niet zo ver.

Zijn rendement vind ik nog te laag, veel voorzetten komen nog niet aan.

Maar er zit toekomst muziek in
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2023 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2023 - 11:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Leuke voetballer Conceicao, een echte Ajax speler maar is nog niet zo ver.

Zijn rendement vind ik nog te laag, veel voorzetten komen nog niet aan.

Maar er zit toekomst muziek in
Zijn rendement in de laatste 10 wedstrijden is veel meer dan van Bergwijn in minder minuten.

Bergwijn 11 wedstrijden dit kalender jaar en 1 assist.

Concencao. Als je dan net zo veel minuten uitrekent is dat 2 goals en 2 assists in 709 minuten.
nummer10
 nummer10 - maandag 20 februari 2023 - 17:57   quote  deeplink  
en nu gaat de vergelijking wel op qua speelminuten...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 20 februari 2023 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2023 - 16:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn rendement in de laatste 10 wedstrijden is veel meer dan van Bergwijn in minder minuten.

Bergwijn 11 wedstrijden dit kalender jaar en 1 assist.

Concencao. Als je dan net zo veel minuten uitrekent is dat 2 goals en 2 assists in 709 minuten.
Zou kunnen maar heb ik niet zo beleefd, Bergwijn in het begin vh seizoen of de laatste 10 wedstrijden is trouwens een wereld van verschil.

Het is goed dat ze hem op blijven stellen om daardoor weer in vorm te komen, ik zag tegen Sparta dat hij er nog niet was maar zag soms weer een iets betere Bergwijn.

En die ballen die hij op goals schoot hadden er met een wat meer geluk zo maar in kunnen gaan.

Maar goed Conceicao is een leuke voetballer, die overigens tegen RKC op linksbuiten niet bizonder was, werd toen ook gewisseld

Ik meen dat de juiste positie voor hem op rechts ligt ipv links

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 februari 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 20 februari 2023 - 19:02   quote  deeplink  
https://www.ajaxfanatics.nl/john-heitinga-neemt-bergwijn-apart-weg-met-die-rouwmomenten/?utm_term=free
remco k
 remco k - dinsdag 21 februari 2023 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2023 - 17:57 schreef nummer10 het volgende:
en nu gaat de vergelijking wel op qua speelminuten...
Dat is altijd relevant. Sinds wanneer niet? Zeker bij buiten spelers, het is alleen niet het enige waar je naar moet kijken.

Maar wees eens eerlijk, concencao is toch ook gewoon leuker om naar te kijken? Of zie je liever balletjes breed terug, mislukte acties en een geïrriteerde speler op het veld staan?

Ik schrijf Bergwijn nergens af en hoop echt dat hij zijn niveau van de eerste paar wedstrijden gaat halen, maar dat is nu niet het geval.
remco k
 remco k - dinsdag 21 februari 2023 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2023 - 18:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zou kunnen maar heb ik niet zo beleefd, Bergwijn in het begin vh seizoen of de laatste 10 wedstrijden is trouwens een wereld van verschil.

Het is goed dat ze hem op blijven stellen om daardoor weer in vorm te komen, ik zag tegen Sparta dat hij er nog niet was maar zag soms weer een iets betere Bergwijn.

En die ballen die hij op goals schoot hadden er met een wat meer geluk zo maar in kunnen gaan.

Maar goed Conceicao is een leuke voetballer, die overigens tegen RKC op linksbuiten niet bizonder was, werd toen ook gewisseld

Ik meen dat de juiste positie voor hem op rechts ligt ipv links
Die moet ook niet op links spelen, die moet juist op rechts spelen. Kudus naar tien Tadic op rechts en Brobbey in de spits. Die kan geen 90 minuten spelen, dan breng je daarna Bergwijn om ritme te blijven opdoen en te blijven zoeken naar z’n vorm.
remco k
 remco k - dinsdag 21 februari 2023 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Heitinga is daar goed mee bezig. Gelukkig ziet hij ook dat het bij lange na niet goed genoeg is.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 februari 2023 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2023 - 16:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is altijd relevant. Sinds wanneer niet? Zeker bij buiten spelers, het is alleen niet het enige waar je naar moet kijken.

Maar wees eens eerlijk, concencao is toch ook gewoon leuker om naar te kijken? Of zie je liever balletjes breed terug, mislukte acties en een geïrriteerde speler op het veld staan?

Ik schrijf Bergwijn nergens af en hoop echt dat hij zijn niveau van de eerste paar wedstrijden gaat halen, maar dat is nu niet het geval.
Als ik puur naar vermaak zou kijken, dan zou ik absoluut voor onze Portugese vriend gaan, vind ik oprecht een leuke speler om naar te kijken.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 februari 2023 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 februari 2023 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Heitinga is daar goed mee bezig. Gelukkig ziet hij ook dat het bij lange na niet goed genoeg is.
We zien gelukkig wel een idee achter wat Heitinga wil.. bal inspelen lopende mensen eroverheen laten komen om zo door de defensie heen te komen.. niet eens hogere wiskunde en best logisch.. denk ook dat dit de enige manier is voor Ajax op dit moment aangezien bijna alle ploegen de bus parkeren..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sparta (vandaag 16.45 uur)









0.0112721