BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële John de Wolf///HELD-topic

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 mei 2023 - 16:38   quote  deeplink  
Heeft ie nog geen topic???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 juni 2023 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 mei 2023 - 16:38   quote  deeplink  
Elke dag krijgt John de Wolf nog kippenvel als hij naar De Kuip rijdt om naar zijn werk te gaan. In gesprek met Rutger Castricum vertelt de assistent-trainer over zijn emotionele momenten in de afgelopen dagen. Hij kan er niet aan denken om weg te gaan bij Feyenoord.

"Dan wens ik hem een prettige wedstrijd", vertelt De Wolf vol overtuiging wat hij doet als Slot hem vraagt mee te gaan naar een andere club. "Dit is mijn club, hier hoor ik thuis. Dit is mijn huis, je hebt me nu gekregen dat ik op mijn emotie ga zitten en toch mijn gevoel laat spreken", lacht de Feyenoorder met emotie in zijn stem. "Als ik over de brug rijd krijg ik nog elke dag kippenvel. Als klein jongetje ben ik naar De Kuip gegaan met mijn vader. Ik heb altijd gezegd: 'hier zou ik ooit willen voetballen.' Toen heb ik hem gebeld en als twee kleine kinderen hebben we zitten huilen aan de telefoon dat ik bij onze club zou gaan voetballen."

De emoties voelde de assistent-trainer vooral tijdens de huldiging van maandag."Mijn vader is in 1999 overleden en toen ik daar gister stond op het bordes, dan krijg ik dat gevoel weer. Dan word ik wel emotioneel, want op you’ll never walk alone heb ik mijn vader weggebracht naar zijn laatste rustplaats. Dat zit diep in mij en daardoor voelt het voor mij als thuis. Die liefde zit veel dieper als mensen eigenlijk verwachten."

"Pijn is fijn"
Ook vertelt De Wolf nog een verhaal zoals de buitenwereld hem kent. Als verbinder is hij een belangrijk onderdeel van de technische staf. "Dávid hancko had een paar weken geleden een beetje pijntjes. Ik zei even tussen neus en lippen door: 'die pijn is fijn en wat je er straks voor terugkrijgt is zo fijn.' Een paar weken later lees je ineens dat hij dat benoemt, dus het gaat niet het ene oor in en de andere uit. Op het balkon (bij de huldiging, Red.) ben ik toch nog even naar hem toegelopen. Toen heb ik hem gezegd: 'joh, dit is waar we het over gehad hebben.'"
tomson
 tomson - woensdag 17 mei 2023 - 17:11   quote  deeplink  
Sow dan.. dat is eigenlijk best schandalig, geen topic voor de Wolf 🤔
MightyAce
 MightyAce - woensdag 17 mei 2023 - 17:28   quote  deeplink  
Welkom! Voordeel van de twijfel. Wel aan de leeftijd, maar Arne weet wat ie doet.
van geil
 van geil - woensdag 17 mei 2023 - 17:30   quote  deeplink  
💝
van geil
 van geil - woensdag 17 mei 2023 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2023 - 16:38 schreef RenatoBos het volgende:
Heeft ie nog geen topic???
Jawel, n andere
VVout
 VVout - woensdag 17 mei 2023 - 18:37   quote  deeplink  
Bizar nog geen topic deze held, maar ok toen voetbalde we nog gewoon op straat en staken vuilnisbakken in brand of maakte een strijkerbom en van dat soort ongein. En computer was nog nauwelijks in beeld laat staan internet.
van geil
 van geil - woensdag 17 mei 2023 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2023 - 18:37 schreef VVout het volgende:
Bizar nog geen topic deze held, maar ok toen voetbalde we nog gewoon op straat en staken vuilnisbakken in brand of maakte een strijkerbom en van dat soort ongein. En computer was nog nauwelijks in beeld laat staan internet.
Ik heb mn grenzen verlegd naar pinautomaten
VVout
 VVout - woensdag 17 mei 2023 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 mei 2023 - 18:53 schreef van geil het volgende:

[..]

Ik heb mn grenzen verlegd naar pinautomaten
Dat van die fontein begrijp ik nog, maar dat je nu ook al pinautomaten pakt.
van geil
 van geil - woensdag 17 mei 2023 - 19:28   quote  deeplink  
🤷
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 17 mei 2023 - 20:39   quote  deeplink  
Facta non verba op t knietje van John haha
tomson
 tomson - vrijdag 19 mei 2023 - 14:40   quote  deeplink  
https://www.npostart.nl/taxi-castricum/16-05-2023/POW_05619267
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 20 mei 2023 - 10:38   quote  deeplink  
Zouden John en Pusic niet dezelfde visie hebben als slot?
Zouden deze twee het niet over kunnen nemen ?
VVout
 VVout - zaterdag 20 mei 2023 - 11:47   quote  deeplink  
Het is in ieder geval belangrijk ze er bij te hebben.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 juni 2023 - 20:50   quote  deeplink  
John de Wolf weet als geen ander hoe het is om verdediger te zijn voor Feyenoord en kan zijn ervaring delen met spelers als Dávid Hancko en Quilindschy Hartman. De assistent-trainer vertelt meer over het afgelopen seizoen en zijn samenwerking met de Slowaak in het Life After Football magazine.

"Dávid is een harde werker en daarmee doe ik hem eigenlijk nog tekort", begint De Wolf. "Hij wil altijd trainen. Hij wil altijd het veld op en hij is ook echt een liefhebber. Als ik zeg dat hij een teamplayer is, doe ik hem te weinig eer aan. Teamplayer is natuurlijk een fantastische eigenschap, maar hij heeft ook de individuele kwaliteiten waardoor hij een teamplayer kan zijn. Ik vind dat hij alle facetten van een verdediger heeft."

Vaste waarde
Waar Hancko zelf niet overtuigend durft uit te spreken dat hij trots is op zichzelf, laat De Wolf geen stilte vallen en spreekt hij lovend over de Slowaak. "Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om je plek te vinden bij een nieuwe club, maar Hancko maakte vanaf dag één aan iedereen duidelijk dat hij een hele goede vaste waarde voor Feyenoord is. Dat heeft hij afgedwongen."

Band opbouwen met spelers
Als assistent-trainer van Arne Slot is De Wolf onder andere verantwoordelijk voor de verdedigers. "Als ik over bepaalde situaties begin, weet Dávid altijd meteen waar ik het over heb. De spelers moeten weten dat ze altijd bij mij terecht kunnen, dus dat zeg ik vaak tussen neus en lippen door. Je bouwt zo gewoon banden voor het leven op."

De Wolf ziet dat in het elftal van afgelopen seizoen alles precies goed viel. "De voetbalwereld is een jungle waarin je zelf moet overleven, maar altijd in het teambelang moet denken. Je vormt een winnaarsmentaliteit doordat je één team bent. Van de kapitein tot de spelers en van de technische- en medische staf tot alle stille krachten. Die puzzel past precies in elkaar."

Kampioenschap
Nu De Wolf ook de landstitel heeft gewonnen als assistent-trainer, kan hij goed de vergelijking leggen tussen zijn kampioenschap als speler en nu. "Ik denk dat ik dit kampioenschap aan het einde van de rit nóg mooier vind. Toen waren we pas vlak voor het einde kampioen. Nu waren we het hele seizoen simply the best. Ik ben natuurlijk ook een stukje ouder geworden. Dan word je een beetje emotioneler."
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juli 2023 - 01:03   quote  deeplink  
9-A89-A48-D-9-C87-4549-B433-5-D829-AE6302-D.jpg
VVout
 VVout - dinsdag 11 juli 2023 - 07:46   quote  deeplink  
Heerlijke foto en wat een mooi shirt was die groene van toen he, met stad Rotterdam.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële John de Wolf///HELD-topic









0.0063271