BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht op 21-05-2023 om 14:30u; 3-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zaterdag 20 mei 2023 - 17:30   quote  deeplink  
En alweer zo'n wedstrijd tegen een tegenstander die af en toe moeilijk ligt voor ons.
Ajax is bepaald niet in vorm en FC Utrecht heeft aardig wat punten verzameld de laatste weken.

Bovendien herbergt Utrecht nogal wat spelers die ook het shirt van Ajax hebben gedragen: Nick Viergever, Sean Klaiber, Mike van der Hoorn, Zakaria Labyad, Viktor Jensen en Amin Younes.
Daarnaast heeft FC Utrecht Jens Toornstra (ex-Feyenoord) en Bart Ramselaar (ex-PSV) in huis en tot slot Bas Dost die zowat overal heeft gevoetbald. En last but not least heeft FC Utrecht de huidige topscorer in de selectie: Douvikas met 17 doelpunten.

Om AZ achter zich te laten moet Ajax winnen van FC Utrecht, maar ik zie het niet gebeuren.

Mijn voorspelling: 0-2

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 mei 2023 door Pietje --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 20 mei 2023 - 19:42   quote  deeplink  
Ik deel je mening Pietje. Als je zag hoeveel moeite ze hebben met het reeds gedegradeerde Groningen, dan belooft dat weinig goeds.
Aangezien onze trainer schijnbaar geen rigoureuze wijzigingen durft door te voeren en met hetzelfde zooitje gaat spelen als de laatste wedstrijden, is er ook geen enkele aanwijzing dat het ineens beter zal gaan.
Zelfs Jong Ajax rolt Groningen op en zou tegen Utrecht een goede kans hebben maar het eerste? Nee, dat is echt klaar!!
Ik hou het iets positiever: 1-1. En dan mogen we naar de Conference league na volgend weekend waarin er wordt verloren van Twente. Wat is dit n drama seizoen zeg....geen lol meer aan zo.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 02:38   quote  deeplink  
Is het seizoen nog niet voorbij ???

Om snel te vergeten...man man
nummer10
 nummer10 - zondag 21 mei 2023 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2023 - 17:30 schreef Pietje het volgende:
En alweer zo'n wedstrijd tegen een tegenstander die af en toe moeilijk ligt voor ons.
Ajax is bepaald niet in vorm en FC Utrecht heeft aardig wat punten verzameld de laatste weken.

Bovendien herbergt Utrecht nogal wat spelers die ook het shirt van Ajax hebben gedragen: Nick Viergever, Sean Klaiber, Mike van der Hoorn, Zakaria Labyad, Viktor Jensen en Amin Younes.
Daarnaast heeft FC Utrecht Jens Toornstra (ex-Feyenoord) en Bart Ramselaar (ex-PSV) in huis en tot slot Bas Dost die zowat overal heeft gevoetbald. En last but not least heeft FC Utrecht de huidige topscorer in de selectie: Douvikas met 17 doelpunten.

Om AZ achter zich te laten moet Ajax winnen van FC Utrecht, maar ik zie het niet gebeuren.

Helaas delen we de mening..
Mijn voorspelling: 0-2
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 mei 2023 - 19:42 schreef bertus bikkel het volgende:
Ik deel je mening Pietje. Als je zag hoeveel moeite ze hebben met het reeds gedegradeerde Groningen, dan belooft dat weinig goeds.
Aangezien onze trainer schijnbaar geen rigoureuze wijzigingen durft door te voeren en met hetzelfde zooitje gaat spelen als de laatste wedstrijden, is er ook geen enkele aanwijzing dat het ineens beter zal gaan.
Zelfs Jong Ajax rolt Groningen op en zou tegen Utrecht een goede kans hebben maar het eerste? Nee, dat is echt klaar!!
Ik hou het iets positiever: 1-1. En dan mogen we naar de Conference league na volgend weekend waarin er wordt verloren van Twente. Wat is dit n drama seizoen zeg....geen lol meer aan zo.
Ja, triest hè. Er is niet veel meer over van ons mooie Ajax. Het is op dit mpment niks meer dan een modaal clubje, die van iedere club kan verliezen. Een trieste conclusie. Dat gaat jaren, vele jaren duren voordat er weer een mooie ploeg in het veld staat.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 12:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, triest hè. Er is niet veel meer over van ons mooie Ajax. Het is op dit mpment niks meer dan een modaal clubje, die van iedere club kan verliezen. Een trieste conclusie. Dat gaat jaren, vele jaren duren voordat er weer een mooie ploeg in het veld staat.
Hoeft niet hoor, een goede coach en in iedere linie een topper inclusief talenten en we doen zo maar weer mee voor het kampioensschap
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 14:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, een goede coach en in iedere linie een topper inclusief talenten en we doen zo maar weer mee voor het kampioensschap
Nee, natuurlijk hoeft het niet, maar het is wel mijn verwachting. Voor mij is er veel te veel fout gegaan en dat los je over het algemeen niet zomaar in één seizoen op.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 15:20   quote  deeplink  
Ajax niet in gevaar geweest in de 1e helft
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 14:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk hoeft het niet, maar het is wel mijn verwachting. Voor mij is er veel te veel fout gegaan en dat los je over het algemeen niet zomaar in één seizoen op.
Het gaat bij alle clubs in de eredivisie slecht, Feijenoord heeft gewoon alle wedstrijden goed afgesloten puur op karakter, ook niet altijd met goed voetbal.

Ik denk als je goed inkoopt en je contracteert een topcoach dan doen we weer mee.

Goed in Europa? Nee dat niet, dit kan weer een aantal seizoenen duren.
Scout2
 Scout2 - zondag 21 mei 2023 - 15:29   quote  deeplink  
Volgend jaar spelen we gewoon weer voor plek 1
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 15:29 schreef Scout2 het volgende:
Volgend jaar spelen we gewoon weer voor plek 1
Ik hoop het oprecht, maar zie het somber in.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 15:41   quote  deeplink  
De spits van Utrecht Douvikas laat meer zien dan onze spits Brobbey tot nu toe...man.man
Scout2
 Scout2 - zondag 21 mei 2023 - 15:42   quote  deeplink  
Gewoon niet te geloven hun 1 kans en een goal, terwijl wij er al 5 hadden moeten maken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 15:42 schreef Scout2 het volgende:
Gewoon niet te geloven hun 1 kans en een goal, terwijl wij er al 5 hadden moeten maken
Omdat wij in de afronding onnoemelijk slordig zijn.

Mijn petje af voor Douvikas om tussen 3 Ajacieden te scoren, gewoon knap.

Dan hebben wij maar een simpele spits
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 15:56   quote  deeplink  
Eigen schuld, dikke bult.
Dan moet je je kansen maar benutten.
Wat een walgelijk slecht Ajax zíen we weer vandaag.
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 15:57   quote  deeplink  
Dat wordt echt nog wel 1-2 of 1-3 hoor.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 15:57 schreef Pietje het volgende:
Dat wordt echt nog wel 1-2 of 1-3 hoor.
Tuurlijk niet Pietje, ze spelen helemaal niet slecht vanmiddag.

En PSV staat achter met 1-3, heel deze competitie is niet best
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:02   quote  deeplink  
Maar goed het kan altijd nog fout gaan natuurlijk maar vindt ze niet slecht spelen
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tuurlijk niet Pietje, ze spelen helemaal niet slecht vanmiddag.

En PSV staat achter met 1-3, heel deze competitie is niet best
Tja 2-1 eindelijk onze spits.
Ja Het is niet alleen Ajax, daar heb je gelijk in.
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Maar goed het kan altijd nog fout gaan natuurlijk maar vindt ze niet slecht spelen
Ik bedoelde het missen van kansen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik bedoelde het missen van kansen
Tja daar wordt je verdrietig van.

En achter in is het weer klungelen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:15   quote  deeplink  
Ach waar hopen we nog op Pisvee zal de wedstrijd nog wel winnen
Jaccio
 Jaccio - zondag 21 mei 2023 - 16:17   quote  deeplink  
PSV ook weer alle geluk. Misschien worden we wel 4e joh, ook mooi
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:17   quote  deeplink  
En wij gaan nog gelijk spelen, ze laten zich helemaal terug drukken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:18   quote  deeplink  
Ze willen het te mooi doen voor in....man man
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tja daar wordt je verdrietig van.

En achter in is het weer klungelen
Zeker met je eens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:27   quote  deeplink  
En natuurlijk weer 9O+8 in Eindhoven...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 mei 2023 - 16:34   quote  deeplink  
Best een uitdaging volgende week. Twente doet het goed nu. Ajax moet winnen om psv te kunnen voorbij gaan, dan moeten die pisboeren wel verliezen. Bij elk ander resultaat ben je afhankelijk van wat AZ doet voor. De 3e plek. Wordt nog heet middagje volgende week.

Dus Ajax moet 2 kanten op kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 mei 2023 door Ajax Warrior --
Pietje
 Pietje - zondag 21 mei 2023 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Best een uitdaging volgende week. Twente doet het goed nu. Ajax moet winnen om psv te kunnen voorbij gaan, dan moeten die pisboeren wel verliezen. Bij elk ander resultaat ben je afhankelijk van wat AZ doet voor. De 3e plek. Wordt nog heet middagje volgende week.
Dat vrees ik ook. FC Twente uit is altijd lastig, maar nu helemaal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Best een uitdaging volgende week. Twente doet het goed nu. Ajax moet winnen om psv te kunnen voorbij gaan, dan moeten die pisboeren wel verliezen. Bij elk ander resultaat ben je afhankelijk van wat AZ doet voor. De 3e plek. Wordt nog heet middagje volgende week.

Dus Ajax moet 2 kanten op kijken.
Nou wie weet Warrior, we hebben daar gewonnen voor de beker, 1 ding is zeker ze zweten nu wel in Eindhoven ;-)
Scout2
 Scout2 - zondag 21 mei 2023 - 16:41   quote  deeplink  
Bergwijn, Hato, Timber deze wedstrijd beste spelers.
Scout2
 Scout2 - zondag 21 mei 2023 - 16:42   quote  deeplink  
Voordeel is dat Twente niet echt meer ergens voor speelt in tegenstelling tot Az.
remco k
 remco k - zondag 21 mei 2023 - 16:43   quote  deeplink  
Wat werd er in Eindhoven een schandalige penalty gegeven. Dit slaat weer nergens op.
Scout2
 Scout2 - zondag 21 mei 2023 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 15:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Omdat wij in de afronding onnoemelijk slordig zijn.

Mijn petje af voor Douvikas om tussen 3 Ajacieden te scoren, gewoon knap.

Dan hebben wij maar een simpele spits
Tja,..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 mei 2023 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:42 schreef Scout2 het volgende:
Voordeel is dat Twente niet echt meer ergens voor speelt in tegenstelling tot Az.
En dat er onderhandelingen zijn over spelers van Ajax

Maar ze zullen het wel op een akkoordje gooien in Alkmaar.
Scout2
 Scout2 - zondag 21 mei 2023 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:43 schreef remco k het volgende:
Wat werd er in Eindhoven een schandalige penalty gegeven. Dit slaat weer nergens op.
Ik heb het niet gezien, maar ze zijn wel vaker dit seizoen terug in het zadel geholpen.
Valt wel op dat het niet één keer gebeurt.
Scout2
 Scout2 - zondag 21 mei 2023 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

En dat er onderhandelingen zijn over spelers van Ajax

Maar ze zullen het wel op een akkoordje gooien in Alkmaar.
Daar zijn de belangen voor Az te groot voor, daar geloof ik niet in.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 mei 2023 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:43 schreef remco k het volgende:
Wat werd er in Eindhoven een schandalige penalty gegeven. Dit slaat weer nergens op.
Nog niet gezien, maar wel verwacht en toen ik hoorde dat ze via pingel hadden gescoord wist ik al voldoende.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 mei 2023 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

En dat er onderhandelingen zijn over spelers van Ajax

Maar ze zullen het wel op een akkoordje gooien in Alkmaar.
Welk akkoord. AZ heeft alleen voldoende aan winst en moet dan hopen dat Ajax verliest.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 21 mei 2023 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Best een uitdaging volgende week. Twente doet het goed nu. Ajax moet winnen om psv te kunnen voorbij gaan, dan moeten die pisboeren wel verliezen. Bij elk ander resultaat ben je afhankelijk van wat AZ doet voor. De 3e plek. Wordt nog heet middagje volgende week.

Dus Ajax moet 2 kanten op kijken.
En laten die 2 nou net tegen elkaar spelen...
AZ winnen en Ajax winnen en we zijn 2e en mogen ergens half Juli al de belangrijkste wedstrijd van het volgend seizoen spelen..moet je dat willen met n team dat helemaal op 0 moet beginnen??
Laat de knvb maar lekker psv helpen zoals vandaag en het hele jaar en ook Feyenoord mag daar niet over klagen. Dan worden wij gewoon derde en hebben langer de tijd om te bouwen....
p111
 p111 - zondag 21 mei 2023 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 15:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:
De spits van Utrecht Douvikas laat meer zien dan onze spits Brobbey tot nu toe...man.man
Wij zijn allang op zoek naar een spits en deze speler heeft er al 18 gemaakt,is gewoon een hele goede spits.Kan nooit de hoofdprijs kosten
p111
 p111 - zondag 21 mei 2023 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 16:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik bedoelde het missen van kansen
Ze speelde echt goed de eerste helft,maar ze maken gvd de kansen niet af.Het had gewoon minimaal 3/4-0 moeten zijn.
nummer10
 nummer10 - maandag 22 mei 2023 - 02:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 17:49 schreef p111 het volgende:

[..]

Wij zijn allang op zoek naar een spits en deze speler heeft er al 18 gemaakt,is gewoon een hele goede spits.Kan nooit de hoofdprijs kosten
Hoeveel heeft Brobbey gescoord en dan de minuten bekijken.. en neem dan ook de rest van de spelers mee hierin want Brobbey (talent) kan het niet alleen he..
nummer10
 nummer10 - maandag 22 mei 2023 - 02:02   quote  deeplink  
13 doelpunten en dat grotendeels met merendeel invalbeurten en weinig vertrouwen in een kut ajax dit hele seizoen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 mei 2023 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 mei 2023 - 17:49 schreef p111 het volgende:

[..]

Wij zijn allang op zoek naar een spits en deze speler heeft er al 18 gemaakt,is gewoon een hele goede spits.Kan nooit de hoofdprijs kosten
Is goed in de kleine ruimte, direct halen
Brobbey laat te veel kansen onbenut
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 mei 2023 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2023 - 02:02 schreef nummer10 het volgende:
13 doelpunten en dat grotendeels met merendeel invalbeurten en weinig vertrouwen in een kut ajax dit hele seizoen..
Was goed bij de jeugd tussen de kleintjes, viel toen op mede door zijn lichaam.

Nu tussen de grotere mannen komt hij technisch te kort, laat te veel kansen liggen.
p111
 p111 - maandag 22 mei 2023 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 mei 2023 - 02:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoeveel heeft Brobbey gescoord en dan de minuten bekijken.. en neem dan ook de rest van de spelers mee hierin want Brobbey (talent) kan het niet alleen he..
Nou Brobbey van 17 miljoen kan zeker niet koppen daar is iedereen het over eens en mist toch wel heel veel kansen,en wat irriteert is zijn gebrekkige techniek.En als je ziet hoe die spits van Utrecht een bal aanneemt en tussen 5 man scoort hij is goed in de kleine ruimte maar ook snel en sterk behoorlijk compleet,en het is geen toeval dat deze man er al 18 heeft gescoort in een mindere ploeg,en in minuut 90 nog steeds heel veel stoort en nog hard werkt.In mijn ogen een goede aankoop als hij tenminste geen hoofdprijs kost.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 mei 2023 door p111 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 22 mei 2023 - 10:32   quote  deeplink  
Brobbey is een speler die noodzakelijk is als breker of stormram, maar zeker niet een speler die je 90 minuten nodig hebt.
AkaS
 AkaS - maandag 22 mei 2023 - 10:57   quote  deeplink  
Helaas geloof ik er niets van dat Ajax nog tweede gaat worden. In theorie kan het maar in de praktijk geloof ik er niets van.

Maar er is hoop want ik heb er geen reet verstand van. Als het aan mij ligt had ik Tadic gewisselt en als ik van der Vaart hoor zou hij hem er volgend jaar absoluut bijhouden. Ik ook maar dan als assistent trainer, hoewel ik mij afvraag of hij niet te dominant is voor een dergelijke positie?

Maar hoe dan ook door zijn basisplaats missen we aanvallende dreiging en power.

Oja zijn voorzetten zijn zo belangrijk.... Net zoals we zonder Blind geen kansen meer zouden creeren en zie je wel nu gaat hij naar Bayern Munchen en iedereen die kritiek op Blind had was nu wel even de mond gesnoerd... Yeahh.

Conceicao had je dit seizoen gewoon moeten laten warm draaien voor komend seizoen. Gaat zoveel meer dreiging van uit vergeleken bij Tadic. En geloof me ook hij kan een voorzet geven.

Dus Johnny mag van mij lekker nog even een jaartje of twee gaan rijpen als assistent.

Bergwijn ----------- Brobbey --------------- Conceicao

En dan laatste kwartiertje nog even onze lange Italiaanse vriend erin.

Middenveld alsjeblieft geen Taylor!

Wijndal --------------------------------------Rensch

------------------ Hato --- Timber -----------------
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 22 mei 2023 - 15:41   quote  deeplink  
Haha, die vd Kerkhof nu met zijn verdedigende actie over de onrust binnen de staf van PSV... Dat zou door onze Sjakie zijn verzonnen. Die zelfde vd Kerkhof zei n paar weken terug nog dat AZ de laatste pot tegen zijn club kado zou krijgen om Ajax 4de te laten worden, haha. Nu moeten ze nog vol aan de bak en piept ie wel n toontje lager....Karma !!!! Worden ze met de streep in zicht ineens bang in Lampengat??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht op 21-05-2023 om 14:30u; 3-1









0.0098700