BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Edwin vd Sar opgestapt als Algemeen Directeur

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 30 mei 2023 - 09:47   quote  deeplink  
Edwin van der Sar neemt afscheid als algemeen directeur van Ajax. De voormalig voetballer, sinds 2016 de grootste baas in Amsterdam, ziet geen toekomst meer voor zichzelf als 'roerganger van Ajax', zo meldt De Telegraaf.

Van der Sar zou de eer aan zichzelf houden en vertrekken. De afgelopen tijd lag de algemeen directeur stevig onder vuur bij Ajax. De Amsterdammers beleefden het slechtste seizoen in veertien jaar tijd en eindigden slechts derde dit seizoen. Ook was er veel te doen rondom het vertrek van Marc Overmars, Erik ten Hag en het ontslag van Alfred Schreuder.

Bij het afscheid van Maarten Stekelenburg, voor de wedstrijd tegen FC Utrecht, werd Van der Sar al uitgefloten door een deel van de Ajax-supporters. De algemeen directeur wilde de afgelopen week geen grotere onrust veroorzaken, maar na het mislopen van Champions League-voetbal heeft Van der Sar de knoop voor zichzelf doorgehakt.

Onder leiding van Van der Sar maakte Ajax de afgelopen jaren flinke stappen. De Amsterdammers werden vier keer op rij landskampioen en maakten in Europa indruk door in het seizoen 2018/19 de halve finale van de Champions League te halen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 30 mei 2023 - 09:54   quote  deeplink  
Mooi, dat is de eerste. Wie volgt?
p111
 p111 - dinsdag 30 mei 2023 - 10:16   quote  deeplink  
Nou Molenaar effe bellen
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 30 mei 2023 - 10:22   quote  deeplink  
Ik was altijd kritisch op van de Sar als Algemeen Directeur, maar om nu het slecht gaat meteen op te stappen.... Hij heeft steken laten vallen, en de Overmars gate heeft Ajax en hem in de shit geholpen. Van der Sar was dan misschien op voetbaltechnisch gebied niet sterk, hij was heel belangrijk voor het commerciele gedeelte. Wat dat betreft is dit een aderlating.
We zullen zien wie er op gaat staan en wie zijn plek gaat overnemen.
remco k
 remco k - dinsdag 30 mei 2023 - 10:57   quote  deeplink  
Dood zonde. Weer een groot Ajacied beschadigd.

En ook geen enkel respect voor de prestaties die hij vanaf 2010 heeft geleverd.

Bah wat hebben wij een kutsupporters.
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 30 mei 2023 - 11:20   quote  deeplink  
De laatste vanuit de fluwelen revolutie van Cruyff. Goed werk geleverd maar snap dat het na 11 jaar op is....
Wat zou het nu mooi zijn om Jordy daar neer te zetten als AD.
Snel Bosz binnenhalen voordat PSV ons voor is en dan Bogarde en Heitinga als assistenten.....Dan zijn we al een heel eind!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 30 mei 2023 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 10:57 schreef remco k het volgende:
Dood zonde. Weer een groot Ajacied beschadigd.

En ook geen enkel respect voor de prestaties die hij vanaf 2010 heeft geleverd.

Bah wat hebben wij een kutsupporters.
Mij hoor je niet zeggen dat hij het slecht heeft gedaan die eerste jaren. Alleen hij heeft wel wat steken laten vallen. Dat weegt nog niet op tegen wat hij allemaal heeft bereikt!!
Hij is gewoon voor de leeuwen gegooid na de Overmars Gate. Ik denk zelfs dat ze dit expres hebben gedaan, zodat hij zou falen. Juist het onderdeel waarin hij niet sterk is, is toch echt zijn ondergang geworden!!
Als Algemeen Directuer had hij ballen moeten tonen en zeggen, ik doe dit niet, als julie Overmars eruit zetten, dan gaan we nu direct iemand zoeken en aannemen, want dit is de belangrijkste positie binnen AJax!! We hebben geen opvolger in huis (K2).

Helaas.... niemand nam actie, ook Van der Sar niet.

Ajax gaat Van der Sar wel enorm missen op commercieel gebied. De zoveelste icoon die opzij wordt gezet. Aan de andere kant, geeft dit ook weer de mogelijkheid om Bergkamp, Jonk, weer een nieuwe kans te geven bij Ajax en misschien krijgt Jordy Cruijff nu wel een goede rol in het bestuur.
Pietje
 Pietje - dinsdag 30 mei 2023 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 10:57 schreef remco k het volgende:
Dood zonde. Weer een groot Ajacied beschadigd.

En ook geen enkel respect voor de prestaties die hij vanaf 2010 heeft geleverd.

Bah wat hebben wij een kutsupporters.
Of (alleen wij) kutsupporters zijn/hebben betwijfel ik. Voetbal is oorlog (Rinus Michels) en voetbal is zeker emotierijk.
Daarnaast heb ik Edwin van der Sar vaak genoeg horen speechen. Dat ging hem niet altijd goed af. Het leek erop dat hij iedereen wilde sparen: vriend en vijand. En dat kan niet, immers zachte heelmeesters maken stinkende wonden. . Als algemeen directeur moet je soms harde noten kraken, onsympathieke maatregelen nemen. Ik heb vaak genoeg gedacht dat zijn functie te hoog gegrepen was.

Dit neemt niet weg dat van der Sar ook veel goede dingen heeft gedaan de laatste 10 jaar.
Maar niemand is groter dan de club!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 mei 2023 - 13:02   quote  deeplink  
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/30951/de-telegraaf-eringa-verspreekt-zich-en-maakt-lot-heitinga-mogelijk-bekend.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 mei 2023 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 10:57 schreef remco k het volgende:
Dood zonde. Weer een groot Ajacied beschadigd.

En ook geen enkel respect voor de prestaties die hij vanaf 2010 heeft geleverd.

Bah wat hebben wij een kutsupporters.
Beschadigd weet ik niet want zie hem zo bij united terecht komen... Wel volledig met je eens dat men vergeet wat deze man heeft betekend voor Ajax de afgelopen jaren en hoe het publiek (na 1 slechter seizoen) de man zo behandeld..
p111
 p111 - dinsdag 30 mei 2023 - 14:10   quote  deeplink  
Laten we even realistich blijven hij is een echte Ajacied maar hij ziet ook in dat hij fouten heeft gemaakt en stapt zelf op.Mijn mening is een echte Ajacied en gun hem het beste en hij hoeft gelukkig niet naar de voedselbank en ik verwacht inderdaad dat hij bij Manchester komt ,en gewoon weer een prima job gaat krijgen.Ik wens hem het allerbeste,maar bij Ajax is nw bloed niet verkeerd.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 30 mei 2023 - 15:25   quote  deeplink  
Sar//held!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 30 mei 2023 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 14:10 schreef p111 het volgende:
Laten we even realistich blijven hij is een echte Ajacied maar hij ziet ook in dat hij fouten heeft gemaakt en stapt zelf op.Mijn mening is een echte Ajacied en gun hem het beste en hij hoeft gelukkig niet naar de voedselbank en ik verwacht inderdaad dat hij bij Manchester komt ,en gewoon weer een prima job gaat krijgen.Ik wens hem het allerbeste,maar bij Ajax is nw bloed niet verkeerd.
Het is en blijft natuurlijk een boegbeeld maar we hoeven nu ook weer niet dramatisch gaan doen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 mei 2023 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 18:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is en blijft natuurlijk een boegbeeld maar we hoeven nu ook weer niet dramatisch gaan doen.
Dat moet de toekomst uitwijzen want wie zegt dat de opvolger het beter gaat doen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 30 mei 2023 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 21:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat moet de toekomst uitwijzen want wie zegt dat de opvolger het beter gaat doen...
Het is altijd afwachten, ik heb geen glazen bol.

Een persoon wie hij ook is, is nooit groter dan de club Ajax.

We kunnen wel een potje gaan zitten janken maar Ajax moet verder, er is de laatste jaren genoeg gebeurd dus schouders er onder en gaan
nummer10
 nummer10 - woensdag 31 mei 2023 - 00:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 21:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is altijd afwachten, ik heb geen glazen bol.

Een persoon wie hij ook is, is nooit groter dan de club Ajax.

We kunnen wel een potje gaan zitten janken maar Ajax moet verder, er is de laatste jaren genoeg gebeurd dus schouders er onder en gaan
De laatste jaren onder vd sar waren fantastisch toch ?

En er lopen een paar aasgieren rond die je niet op die plek wil...
remco k
 remco k - woensdag 31 mei 2023 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 13:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Beschadigd weet ik niet want zie hem zo bij united terecht komen... Wel volledig met je eens dat men vergeet wat deze man heeft betekend voor Ajax de afgelopen jaren en hoe het publiek (na 1 slechter seizoen) de man zo behandeld..
Beschadigd als Ajax held.
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 juni 2023 - 09:34   quote  deeplink  
Voor mij niet en zal altijd een held blijven.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 01 juni 2023 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 10:57 schreef remco k het volgende:
Dood zonde. Weer een groot Ajacied beschadigd.

En ook geen enkel respect voor de prestaties die hij vanaf 2010 heeft geleverd.

Bah wat hebben wij een kutsupporters.
Helemaal eens!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 juni 2023 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 mei 2023 - 10:57 schreef remco k het volgende:
Dood zonde. Weer een groot Ajacied beschadigd.

En ook geen enkel respect voor de prestaties die hij vanaf 2010 heeft geleverd.

Bah wat hebben wij een kutsupporters.
+1
Niet meer en niet minder de maatschappij waar we in leven...
Loetje
 Loetje - zondag 04 juni 2023 - 11:59   quote  deeplink  
Zal zowaar een keer reageren, want zo positief en leuk is het niet meer.

Ik wil Edwin absoluut bedanken voor wat hij Ajax tot aan vorig jaar toe gebracht heeft. Edwin is een man van op de achtergrond en heeft daarin uitstekend gefunctioneerd. Uiteraard wel wat foutjes, maar die had Overmars ook. Hij heeft financieel en ter ondersteuning van Overmars uitstekend gefunctioneerd. Dat wetende en met alles wat hij als speler bereikt heeft voor en met Ajax, mega veel respect

Het is gebleken toen hij naar de voorgrond moest, hij dat simpelweg niet kon en dat heeft Ajax, maar hem ook geen goed gedaan. Ik zag in zijn interview ook echt een gebroken man. Laatste jaar dus niet goed gepresteerd. Maar laten we alsjeblieft een beetje respect voor deze man hebben. Want niet voor het eerst wordt een clubicoon ter schande gezet. Dat is in Nederland heel normaal.

Flik je zoiets in Italië of Argentinie, maken de medesupporters je harstikke af.
p111
 p111 - zondag 04 juni 2023 - 12:05   quote  deeplink  
Klopt,het gaat hem goed !!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 juni 2023 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juni 2023 - 11:59 schreef Loetje het volgende:
Zal zowaar een keer reageren, want zo positief en leuk is het niet meer.

Ik wil Edwin absoluut bedanken voor wat hij Ajax tot aan vorig jaar toe gebracht heeft. Edwin is een man van op de achtergrond en heeft daarin uitstekend gefunctioneerd. Uiteraard wel wat foutjes, maar die had Overmars ook. Hij heeft financieel en ter ondersteuning van Overmars uitstekend gefunctioneerd. Dat wetende en met alles wat hij als speler bereikt heeft voor en met Ajax, mega veel respect

Het is gebleken toen hij naar de voorgrond moest, hij dat simpelweg niet kon en dat heeft Ajax, maar hem ook geen goed gedaan. Ik zag in zijn interview ook echt een gebroken man. Laatste jaar dus niet goed gepresteerd. Maar laten we alsjeblieft een beetje respect voor deze man hebben. Want niet voor het eerst wordt een clubicoon ter schande gezet. Dat is in Nederland heel normaal.

Flik je zoiets in Italië of Argentinie, maken de medesupporters je harstikke af.
Eens met je Loetje, maar blijf gewoon
Nieuwseizoen met nieuwe kansen
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 juni 2023 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 juni 2023 - 11:59 schreef Loetje het volgende:
Zal zowaar een keer reageren, want zo positief en leuk is het niet meer.

Ik wil Edwin absoluut bedanken voor wat hij Ajax tot aan vorig jaar toe gebracht heeft. Edwin is een man van op de achtergrond en heeft daarin uitstekend gefunctioneerd. Uiteraard wel wat foutjes, maar die had Overmars ook. Hij heeft financieel en ter ondersteuning van Overmars uitstekend gefunctioneerd. Dat wetende en met alles wat hij als speler bereikt heeft voor en met Ajax, mega veel respect

Het is gebleken toen hij naar de voorgrond moest, hij dat simpelweg niet kon en dat heeft Ajax, maar hem ook geen goed gedaan. Ik zag in zijn interview ook echt een gebroken man. Laatste jaar dus niet goed gepresteerd. Maar laten we alsjeblieft een beetje respect voor deze man hebben. Want niet voor het eerst wordt een clubicoon ter schande gezet. Dat is in Nederland heel normaal.

Flik je zoiets in Italië of Argentinie, maken de medesupporters je harstikke af.
Netjes omschreven Loetje!!
Ik denk dat iedereen hier wel resprect heeft voor wat hij heeft gedaan en heeft betekend!

Ik vind het erg jammer dat de ondergang van Overmars, nu ook Van der Sar zijn ondergang is geworden. Als Overmars er nog was, was dit allemaal niet gebeurd.

Ik vind het nog steeds te belachelijk voor woorden dat iemand ontslagen wordt vanwege grensoverschrijdend gedrag. Normaal gesproken spreek je hier iemand van op aan en stuur je hem niet meteen de laan uit. De impact is enorm voor een club als Ajax. Allemaal omdat het een hot topic was in de media.
Het grappige is dat ik nu veel klachten hoor van vrouwen, dat ze mannen te terughoudend vinden. Mannen zijn nu te bang om ook maar iets te ondernemen of iets "verkeerds" te zeggen. Heerlijk leven in een angstcultuur.
Vroeger kon je geen Dickpick, Kutpicks of Titpics sturen. Social media, en de online wereld zorgt voor een raar sfeertje.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 juni 2023 - 01:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juni 2023 - 15:30 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Netjes omschreven Loetje!!
Ik denk dat iedereen hier wel resprect heeft voor wat hij heeft gedaan en heeft betekend!

Ik vind het erg jammer dat de ondergang van Overmars, nu ook Van der Sar zijn ondergang is geworden. Als Overmars er nog was, was dit allemaal niet gebeurd.

Ik vind het nog steeds te belachelijk voor woorden dat iemand ontslagen wordt vanwege grensoverschrijdend gedrag. Normaal gesproken spreek je hier iemand van op aan en stuur je hem niet meteen de laan uit. De impact is enorm voor een club als Ajax. Allemaal omdat het een hot topic was in de media.
Het grappige is dat ik nu veel klachten hoor van vrouwen, dat ze mannen te terughoudend vinden. Mannen zijn nu te bang om ook maar iets te ondernemen of iets "verkeerds" te zeggen. Heerlijk leven in een angstcultuur.
Vroeger kon je geen Dickpick, Kutpicks of Titpics sturen. Social media, en de online wereld zorgt voor een raar sfeertje.
Je wilt niet weten hoeveel gekke vrouwen en ook mannen er zijn die dit doen...kijk enkel op ph... Hahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Edwin vd Sar opgestapt als Algemeen Directeur









0.0084009