BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Yankuba Minteh topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - woensdag 05 juli 2023 - 14:07   quote  deeplink  


Mwah, vind t wel wat hebben. Kan zo maar werken.
Leuv
 Leuv - woensdag 05 juli 2023 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2023 - 14:07 schreef Stylzz het volgende:
[ filmpje ]

Mwah, vind t wel wat hebben. Kan zo maar werken.
+1
Stylzz
 Stylzz - woensdag 05 juli 2023 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 juni 2023 - 10:18 schreef Stylzz het volgende:
Start Samenwerking misschien?
Dit kan overigens best eens waar zijn.
VVout
 VVout - woensdag 05 juli 2023 - 14:49   quote  deeplink  
Heerlijk dat ik zie dat hij ook oog heeft voor zijn medespelers en ze weet te bereiken.
DMD
 DMD - zaterdag 08 juli 2023 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 juli 2023 - 14:49 schreef VVout het volgende:
Heerlijk dat ik zie dat hij ook oog heeft voor zijn medespelers en ze weet te bereiken.
Dat trekt hij mooi door in de wedstrijd van vandaag.

Lijkt overzicht te hebben en niet onbelangrijk is dat hij dat heeft tijdens het maken van een actie.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 11 juli 2023 - 12:07   quote  deeplink  
https://www.feyenoordpings.nl/de-mos-niet-overtuigd-van-feyenoord-aanwinst-geen-vaste-waarde/?utm_term=free

Word dus een topper
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juli 2023 - 14:33   quote  deeplink  
Hahaha juist..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 juli 2023 - 14:33   quote  deeplink  
Hattrick tegen PSV..
van geil
 van geil - dinsdag 11 juli 2023 - 17:01   quote  deeplink  
Met geel haar
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 11 juli 2023 - 18:24   quote  deeplink  
Aad de Mos….
Moet bingo’s gaan organiseren in verzorgingshuizen.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 juli 2023 - 14:51   quote  deeplink  
Half juni kondigde Feyenoord onverwachts het aantrekken van Yankuba Minteh aan. De 18-jarige vleugelspeler wordt gehuurd van Newcastle United, dat hem kort daarvoor overnam van het Deense Odense BK. Welke rol kan deze voor supporters nog onbekende Gambiaan dit seizoen spelen in de selectie van Arne Slot?

Een carrière in stroomversnelling
Minteh verkaste in 2022 van het Gambiaanse Steve Biko FC naar het Deense Odense Boldklub, nadat zijn snelheid en dribbel opvielen tijdens een stage. De jonge vleugelspeler sloot oorspronkelijk aan bij het jeugdelftal, maar mocht na twee wedstrijden al een stap naar het eerste maken. Hij beloonde het vertrouwen, en maakte op zijn debuut het winnende doelpunt tegen de uiteindelijke landskampioen FC Kopenhagen. Ook in zijn volgende wedstrijden was de Gambiaan meerdere malen belangrijk. Uiteindelijk sloot hij het seizoen af met vier doelpunten en zes assists in 17 wedstrijden.

Hoewel de jonge vleugelspeler slechts één seizoen in Europa actief is geweest, liet hij zijn ambities op een stap blijken in interviews. Die stap kreeg hij deze zomer naar Newcastle United. Het leverde Odense BK een recordbedrag van 50 miljoen Deense kronen op (ong. 7 miljoen euro). De verwachting dat de speler de komende seizoenen uitgeleend zou worden, is waargemaakt met zijn Rotterdamse uitstap.

Pittige kant
Naast dat Minteh regelmatig zijn potentie laat zien, heeft de Gambiaan ook een mindere kant. Met één seizoen profervaring en zijn jonge leeftijd, heeft Minteh meerdere disciplinaire problemen gehad bij zijn vorige club. Zo werd de tiener op vrijdagnacht in een nachtclub gespot, waar zondag een wedstrijd op het programma stond. In een wedstrijd tegen FC Nordsjaelland liet de Gambiaan zijn ongenoegen over zijn wissel blijken door een cornervlag kapot te trappen. Het incident leverde hem twee wedstrijden schorsing op. Vier dagen later moest hij door teamgenoten tegengehouden worden omdat hij het met teamgenoot Frokjaer-Jensen aan de stok kreeg op de training.

Ondanks de ongeregeldheden schijnt Minteh erg introvert te zijn. "Als hij bij mij op kantoor moest komen, is hij erg stil en stemt hij overal mee in." vertelt trainer Björn Wesström tegenover The Athletic. De oud-trainer ziet vooral de persoonlijke ontwikkeling als belangrijke stap. "De volgende fase voor hem is om volwassen te worden als persoon, en zich niet teveel door zijn emoties te laten leiden. Als hij de kalmte kan bewaren wordt hij een echte profvoetballer."

Statistieken
We legden de data van de pas 18-jarige Gambiaan naast die van de buitenspelers die vorig seizoen bij Feyenoord onder contract stonden, te weten Paixão, Dilrosun, Jahanbakhsh, Idrissi en Wålemark. Kijkend naar zijn aanvallende statistieken blinkt Minteh niet echt uit ten opzichte van de andere buitenspelers. Wat wel opvalt, is de hoeveelheid dribbels die hij per 90 minuten inzet. Dat zijn er meer dan de overige spelers op zijn positie, al is het slagingspercentage van die dribbels wel het laagst van de vijf.

Ook aan zijn passingsstatistieken is te zien dat hij een echte buitenspeler is, die liever zijn mannetje opzoekt dan een balletje breed speelt. Met 66% passingsnauwkeurigheid scoort hij aanmerkelijk lager dan bijvoorbeeld Idrissi (84%) en Dilrosun (80%). Dat zegt ook iets over de hoeveelheid risico die Minteh in zijn spel legt; in tegenstelling tot andere buitenspelers kiest hij vaker voor de individuele actie, wat vaker leidt tot balverlies.

Een van de grote kwaliteiten van Minteh is druk zetten. Trainer Arne Slot eist veel van zijn vleugelspelers. Zij moeten niet alleen renderen voor het doel, ook wordt van hen geëist dat zij tot in den treure meeverdedigen. Minteh is agressief in de duels – waardoor hij ook meer overtredingen maakt dan gemiddeld – en verovert daardoor relatief veel ballen per wedstrijd. Met 7,6 succesvolle defensieve acties per 90 minuten scoort hij met afstand het hoogst ten opzichte van de andere vleugelaanvallers.

Conclusie
Yankuba Minteh is op basis van de statistieken niet een speler van wie we moeten verwachten dat hij er meteen staat. Maar met zijn snelheid en drive kan hij zeker vanaf de bank voor problemen zorgen bij de tegenstander. Met zijn 18 jaar valt er nog voldoende te verbeteren, met name zijn aanvallende rendement. Maar Newcastle haalt niet zomaar een 18-jarige voor 6 miljoen pond. Minteh bezit potentie, en als het hem lukt om een beetje van zijn wilde haren kwijt te raken, gaat Feyenoord er veel plezier aan beleven.
CobusIII
 CobusIII - woensdag 12 juli 2023 - 18:14   quote  deeplink  
vandaag redelijk zwak (op rechts)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 12 juli 2023 - 18:15   quote  deeplink  
Beetje een ongeleid projectiel
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 juli 2023 - 18:10   quote  deeplink  
Hier gaan we plezier aan beleven
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 31 juli 2023 - 14:35   quote  deeplink  
Denk het ook ,wat een inzet vertoond hij
Stylzz
 Stylzz - maandag 31 juli 2023 - 14:42   quote  deeplink  
Conteh of Minteh.

T scheelt niet veel. Hopelijk genoeg 🤣
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 31 juli 2023 - 14:46   quote  deeplink  
😂
MMM
 MMM - vrijdag 04 augustus 2023 - 21:50   quote  deeplink  
Moet je hier nou mee? Snap niets van deze huur
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 04 augustus 2023 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 juni 2023 - 11:24 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Een ventje van 18 voor 1 seizoen huren om een gat in je selectie op te vullen...
.
kenny
 kenny - vrijdag 04 augustus 2023 - 22:15   quote  deeplink  
terug zetten naar 021 , wild onbesuisd en blind , wel echt supersnel , moet nog erg veel leren maar waarom moeten wij hem dat leren ?? als hij het een beetje onder de knie gaat krijgen gaat hij weer terug naar new castle
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 04 augustus 2023 - 22:17   quote  deeplink  
Iedereen ziet dat hij kan voetballen. Maar hij heeft nog een hoop te leren om zijn potentieel waar te maken. De tijd zal uitwijzen of we zelf wat aan hem hebben of dat we vooral aan het opleiding voor Newcastle zijn.
MMM
 MMM - vrijdag 04 augustus 2023 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 augustus 2023 - 22:15 schreef kenny het volgende:
terug zetten naar 021 , wild onbesuisd en blind , wel echt supersnel , moet nog erg veel leren maar waarom moeten wij hem dat leren ?? als hij het een beetje onder de knie gaat krijgen gaat hij weer terug naar new castle
Eens
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 04 augustus 2023 - 22:46   quote  deeplink  
Ja ook wel eens ,alleen dan omdat hij gehuurd is .
3 jaar terug waren we nog blij met Nelson,kan je nagaan
hoe snel het is gegaan met Feyenoord.
coenjo
 coenjo - vrijdag 04 augustus 2023 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 augustus 2023 - 22:15 schreef kenny het volgende:
terug zetten naar 021 , wild onbesuisd en blind , wel echt supersnel , moet nog erg veel leren maar waarom moeten wij hem dat leren ?? als hij het een beetje onder de knie gaat krijgen gaat hij weer terug naar new castle
onbegrijpelijk dat je dit soort spelers huurt
huur dan een speler van 27 die ergens op de bank zit bij een europese subtopper/topclub
er zijn maar weinig spelers die zo snel zijn en goed kunnen ballen
een sadio mane is daar een uitzondering op maar dan maar een wat minder snelle speler en een betere techniek

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 augustus 2023 door coenjo --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 04 augustus 2023 - 23:02   quote  deeplink  
Wel mooie slidding op het laatst ,zag net dat het Minteh was waar
ik dacht dat het Geert was.
Heeft dan niet gescoort maar 100% de 0-2 tegengehouden.
bijft007
 bijft007 - vrijdag 04 augustus 2023 - 23:07   quote  deeplink  
Haha dacht eerst ook geert ja, dan de vraag wist hij 100 procent op de bal kwam of wel
onbesuist en valt nu gelukkig precies goed op de bal, twijfel nog bij hem als speler haha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 augustus 2023 door bijft007 --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 04 augustus 2023 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 augustus 2023 - 23:07 schreef bijft007 het volgende:
Haha dacht eerst ook geert ja, dan de vraag wist hij 100 procent op de bal kwam of wel
onbesuist en valt nu gelukkig precies goed op de bal, twijfel nog bij hem als speler haha
Ja toch ,tis maar goed dat hij de bal raakte met 2 gestrekte benen er vol in. Ben het wel eens met de meeste die twijfels hebben waarom je een talent gaat huren
die er nog niet gelijk staat .Maar is nog te vroeg om hem af te schrijven .
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 05 augustus 2023 - 09:30   quote  deeplink  
Als hij iets minder druistig wordt gaan we daar in de competitie nog wel wat aan hebben. Voor de rest begrijp ik de huurconstructie niet zo goed.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 05 augustus 2023 - 09:59   quote  deeplink  
Er zit gif in zijn spel, alleen idd erg druistig
En je zag een beetje gif kan geen kwaad ( zie mijn quote over dhr Lang)
Dat gif moet ook komen in het spel van diverse spelers
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 05 augustus 2023 - 10:40   quote  deeplink  
En Beeter Nederlands spreeken natuurluk.
kenny
 kenny - zaterdag 05 augustus 2023 - 16:58   quote  deeplink  
terug zetten naar o21 , moet nog te veel leren
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 05 augustus 2023 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 16:58 schreef kenny het volgende:
terug zetten naar o21 , moet nog te veel leren
Dat heeft geen zin, is gehuurd voor het 1e.
kenny
 kenny - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 16:59 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin, is gehuurd voor het 1e.
het geeft maar weer aan dat het een onbegrijpelijke huur is , je leid hem op voor Newcastle , is nu nog gewoon een blok aan je been , als hij het een beetje begint te begrijpen gaat hij weer terug , wat hebben wij dan aan hem ??
kenny
 kenny - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:08   quote  deeplink  
je huurt normaal spelers die je niet kan betalen maar die je wel beter maken
MMM
 MMM - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 17:08 schreef kenny het volgende:
je huurt normaal spelers die je niet kan betalen maar die je wel beter maken
Precies. Slaat echt nergens op deze huurtransfer.
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 17:07 schreef kenny het volgende:

[..]

het geeft maar weer aan dat het een onbegrijpelijke huur is , je leid hem op voor Newcastle , is nu nog gewoon een blok aan je been , als hij het een beetje begint te begrijpen gaat hij weer terug , wat hebben wij dan aan hem ??
Tja hopelijk een beetje ofzo?
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 05 augustus 2023 - 18:27   quote  deeplink  
Ik denk en hoop dat hij ons toch wel een paar keer op de banken krijgt
Vroeg of laat klopt het afmaken ...
MMM
 MMM - zondag 20 augustus 2023 - 16:27   quote  deeplink  
Het oogt allemaal dreigend hoor maar doet aan de bal eigenlijk niets fatsoenlijks. Ziet er niet uit
Alexmem
 Alexmem - zondag 20 augustus 2023 - 16:29   quote  deeplink  
De enige die z’n directe tegenstander voorbij gekomen is. Ongepolijst maar meer dreiging dan de rest bij elkaar opgeteld.
Stylzz
 Stylzz - zondag 20 augustus 2023 - 16:29   quote  deeplink  
Eens
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 20 augustus 2023 - 16:35   quote  deeplink  
Fel en zorgde voor verassing in het matte spel, zoals Idrissi dat ook kan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 03 september 2023 - 14:36   quote  deeplink  
Sluipmoordenaar
bijft007
 bijft007 - zondag 03 september 2023 - 14:39   quote  deeplink  
Snelheid echt heerlijk wapen, zeker in omschakeling of gewoon überhaupt tegen clubs met minder snelheid achterin
piet de paler
 piet de paler - zondag 03 september 2023 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 18:27 schreef piet de paler het volgende:
Ik denk en hoop dat hij ons toch wel een paar keer op de banken krijgt
Vroeg of laat klopt het afmaken ...
En zo was het in de analen van dit forum opgenomen
Hoort zegt het voort
Geef wel toe maakt veel foutjes, maar daarom is het een Afrikaanse voetballer ( Gabon) spelen voor het plezier en zichzelf
En halen daardoor meestal de echte top niet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 september 2023 door piet de paler --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 september 2023 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2023 - 14:41 schreef piet de paler het volgende:

[..]

En zo was het in de analen van dit forum opgenomen
Hoort zegt het voort

Deze begrijp ik niet..
piet de paler
 piet de paler - zondag 03 september 2023 - 15:58   quote  deeplink  
Dat men mijn woorden herinnerd als hij een belangrijk doelpunt gaat maken
Maar het is komisch bedoeld
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 september 2023 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2023 - 15:58 schreef piet de paler het volgende:
Dat men mijn woorden herinnerd als hij een belangrijk doelpunt gaat maken
Maar het is komisch bedoeld
Ik herriner enkel al die idiote bronnen van je..
MMM
 MMM - zondag 03 september 2023 - 16:36   quote  deeplink  
Alles fout gedaan op de goal na. Ik zie geen meerwaarde vooralsnog.

Doelpunt geniaal, dat wel.
DMD
 DMD - maandag 04 september 2023 - 12:06   quote  deeplink  
Lijkt vaker wel dan niet over z'n eigen benen te struikelen en in z'n eigen acties te trappen en heb soms het idee alsof hij compleet in z'n eigen wereld voetbalt. Hij heeft daarentegen volgens mij echt schijt aan alles en doet lekker z'n ding.

Dit combineert hij wel weer echt met keihard werken zowel aanvallend als verdedigend en dit bevalt mij wel.

Past kwa mentaliteit wel echt bij de club en volgens mij voelt hij zich ook op z'n gemak hier.

Komisch dat een Ajax een Forbs haalt voor 19 Miljoen ofzo en deze jongen gehuurd van Newcastle al veel meer potentie laat zien voor een fractie van het bedrag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 september 2023 door DMD --
piet de paler
 piet de paler - maandag 04 september 2023 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2023 - 15:59 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ik herriner enkel al die idiote bronnen van je..
Waarom wil jij nu graag een confrontatie met mij aan ?
Heb jij het altijd bij het rechte eind?
Je lijkt me een prima kerel maar waarom wil jij graag een reactie.
We zijn toch samen fan van Feyenoord, alleen ik mag niet zeggen wat ik hoor, en op de voor jou idioate bronnen .
Het meeste hoor ik op 1908, en over de oorlog in Ukraine hoor ik van mijn eigen collegas. En wie is mijn idiote bron dan ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 september 2023 door piet de paler --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Yankuba Minteh topic









0.0086340