BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 23-24 #2: Sparta Rotterdam - Feyenoord (zondag 20 augustus 2023, 14:30 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - zondag 20 augustus 2023 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 16:34 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Ook niet als je goed geïnvesteerd hebt
Er is geen vervanger van Kokcu gehaald. Wel een bankzitter voor achter Wieffer voor 8 miljoen.
bijft007
 bijft007 - zondag 20 augustus 2023 - 16:40   quote  deeplink  
Stengs lijkt me beter er ook nog niet in te zetten, voegt nog niks toe, en zal voor hem nu het niet draait afbraak worden,, eigenlijk vind ik dat so far meest overbodige aankoop eigenlijk vanaf t begin, en voor een back up 6 (zerrouki wel erg veel geld om op bank te zetten, al weet je nooit hoe lang wiefer fit blijft seizoen, dus die snap ik nog, niet voor het geld want daarvoor hoor je basis te staan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2023 door bijft007 --
Leuv
 Leuv - zondag 20 augustus 2023 - 16:41   quote  deeplink  
Welke idioot het toch heeft doorgezet Zerrouki te halen heeft toch heel wat uit te leggen.
CobusIII
 CobusIII - zondag 20 augustus 2023 - 16:42   quote  deeplink  
We zullen er aan moeten wennen dat er spelers die miljoenen hebben gekost op de bank zitten. Feitelijk is het een goed teken.
Leuv
 Leuv - zondag 20 augustus 2023 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 16:35 schreef MMM het volgende:

[..]

Er is geen vervanger van Kokcu gehaald. Wel een bankzitter voor achter Wieffer voor 8 miljoen.
Timber is de vervanger van Wieffer.
CobusIII
 CobusIII - zondag 20 augustus 2023 - 16:45   quote  deeplink  
Timber heeft het niet..vandaag redelijk voor zijn doen met zelfs één intelligent passje. Maar het gaat hem gewoon niet worden.
bijft007
 bijft007 - zondag 20 augustus 2023 - 16:48   quote  deeplink  
Timber is n hoop maar zeker geen vervanger van wiefer, veels te onzorgvuldig in passing en iets te veel risico in zn spel met zn loopacties ook totaal geen spelverdeler
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 augustus 2023 - 16:49   quote  deeplink  
Ja wat moet je zeggen.
Wellenreuter was goed
sauer beviel
Minteh was niet zo slecht
Ueda gretig
En dat is het wel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2023 door piet de paler --
Gerard_FR
 Gerard_FR - zondag 20 augustus 2023 - 17:06   quote  deeplink  
Bij de 2-0 waarom was dat geen hinderlijk buitenspel dan?
DMD
 DMD - zondag 20 augustus 2023 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 16:42 schreef Leuv het volgende:

[..]

Timber is de vervanger van Wieffer.
Vorig jaar geprobeerd en dat werkte toen al niet.
Leuv
 Leuv - zondag 20 augustus 2023 - 17:24   quote  deeplink  
Als Timber verleden seizoen niet geblesseerd was geraakt dan had Wieffer niet een kans gehad.
CobusIII
 CobusIII - zondag 20 augustus 2023 - 17:26   quote  deeplink  
Omdat er blijkbaar te weinig automatismen zijn overgebleven van vorig seizoen hebben de nieuw ingekochte spelers extra moeite om zich meteen te kunnen laten zien. ik ben daarom voorzichtig om al meteen conclusies te verbinden aan de nieuwe transfers.
CobusIII
 CobusIII - zondag 20 augustus 2023 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 17:24 schreef Leuv het volgende:
Als Timber verleden seizoen niet geblesseerd was geraakt dan had Wieffer niet een kans gehad.
Laten we daarom blij zijn...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - zondag 20 augustus 2023 - 18:49   quote  deeplink  
Ik ben ook geen fan van Timberbop het middenveld. Stengs moet ik ook nog zien hoor. Jebt szymanski en Kökçü zien gaan, twee dragende spelers. Nu moeten Wieffer, komt net kijken, en Stengs,een nieuwkomer, dit oppakken? Dat kun je tich op je klompen aanvoelen dat dit niet kan? Een sterkr, creatieve middenvelder die het elftal kan dragen hebben we nodig, maar ik zie hem niet (bij ons)...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - zondag 20 augustus 2023 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 17:24 schreef Leuv het volgende:
Als Timber verleden seizoen niet geblesseerd was geraakt dan had Wieffer niet een kans gehad.
Echt wel. Slot is niet achterlijk. Was een kwestie van tijd dat hij deze wissel ging maken. De blessure versnelde het misschien, mrar dit zat er voor de tijd al aan te komen.
DMD
 DMD - zondag 20 augustus 2023 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 18:49 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik ben ook geen fan van Timberbop het middenveld. Stengs moet ik ook nog zien hoor. Jebt szymanski en Kökçü zien gaan, twee dragende spelers. Nu moeten Wieffer, komt net kijken, en Stengs,een nieuwkomer, dit oppakken? Dat kun je tich op je klompen aanvoelen dat dit niet kan? Een sterkr, creatieve middenvelder die het elftal kan dragen hebben we nodig, maar ik zie hem niet (bij ons)...
Die koop je niet zomaar en helemaal niet voor 10 Miljoen of minder.

Je verkoopt Kokcu voor 30 en ik vind het dan naief dat er een speler gekocht dient te worden voor maximaal 1/3rde van de prijs die meteen dezelfde impact heeft.

Soms heb je het geluk mee, maar dat kan niet altijd.

Een goede scouting is hierdoor des te belangrijker door de fase waar we in zitten en het gebruiken van de jeugd die we hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2023 door DMD --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - zondag 20 augustus 2023 - 18:55   quote  deeplink  
Waarom willen velen dat al het beschikbare geld direct uitgegeven wordt? Misschien willen ze in de winter ook nog wat kunnen repareren dmv een gerichte aankoop? Daar wel eens aan gedacht?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 augustus 2023 door Arie.Klooster --
VVout
 VVout - zondag 20 augustus 2023 - 19:01   quote  deeplink  
Wissels zorgde voor de drive die ik zo miste toen we aan de pot begonnen en met Trauner weer een echte dirigent aan het orkest. Alleen die rukeend hadden ze van mij part laten banken.

Slot, motivatie en inzet zijn belangrijk voor je spelletje, kappen met die halfbakken inzet van sommige. Zal wel een idee achter zitten maar voor mij is het onvoldoende.
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 augustus 2023 - 19:05   quote  deeplink  
Als je dan die wedstrijd tegen Benfica zag, liep het toch aardig
Leuv
 Leuv - zondag 20 augustus 2023 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 18:54 schreef DMD het volgende:

[..]

Die koop je niet zomaar en helemaal niet voor 10 Miljoen of minder.

Je verkoopt Kokcu voor 30 en ik vind het dan naief dat er een speler gekocht dient te worden voor maximaal 1/3rde van de prijs die meteen dezelfde impact heeft.

Soms heb je het geluk mee, maar dat kan niet altijd.

Een goede scouting is hierdoor des te belangrijker door de fase waar we in zitten en het gebruiken van de jeugd die we hebben.
Schouten was de ideale opvolger geweest,
Laat Milambo het nu maar eens een aantal wedstrijden op die positie proberen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - zondag 20 augustus 2023 - 19:48   quote  deeplink  
Wat moet je nou met Schouten als je Zerrouki en Wieffer al hebt? Je moet juist een stofzuiger, een loopwonder en een creatieveling hebben die allen op hun beurt ook wat ingrediënten van de andere twee meegekregen moeten hebben. Dan heb je een juiste balans (zwart wit gezien)
kenny
 kenny - zondag 20 augustus 2023 - 21:02   quote  deeplink  
Stengs maakte zijn naam als slapzak waar , jahanbaks onbegrijpelijk dat Slot hem nog opstelt , paixao had een off day , Timber vond ik best aardig spelen gaf een paar goede ballen , Geertruida wil blijkbaar geen transfer maken was niet best

invallers Ueda , Sauer en ook Minteh vielen aardig in , Dilrosen wederom een natte krant
Stylzz
 Stylzz - zondag 20 augustus 2023 - 22:01   quote  deeplink  
Willem fileert Timber en Wieffer 🤣
DMD
 DMD - zondag 20 augustus 2023 - 22:16   quote  deeplink  
Wat was er mis met Wieffer deze wedstrijd?

Speelde weer soeverein op 6 en liep de gaten dicht die de overige middenvelders lieten.
ras
 ras - zondag 20 augustus 2023 - 22:17   quote  deeplink  
Het was bedroevend slecht wat een laag baltempo en slordig balverlies. Miljoenen geïnvesteerd in nieuwe spelers en daar mag je toch wel wat van verwachten. Als je zo speelt als vanmiddag heb je niets te zoeken in de Champions League want dan lig je er zo uit. Wat ook niet sterk is dat je in blessuretijd ballen hoog over het doel schiet en geen kansen meer creëert, maar verknalt. De blessuretijd moet je juist benutten om de wedstrijd over de streep te trekken en niet ballen naar niemandsland te schieten, onbegrijpelijk vind ik dat.
MightyAce
 MightyAce - zondag 20 augustus 2023 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 22:17 schreef ras het volgende:
Het was bedroevend slecht wat een laag baltempo en slordig balverlies. Miljoenen geïnvesteerd in nieuwe spelers en daar mag je toch wel wat van verwachten. Als je zo speelt als vanmiddag heb je niets te zoeken in de Champions League want dan lig je er zo uit. Wat ook niet sterk is dat je in blessuretijd ballen hoog over het doel schiet en geen kansen meer creëert, maar verknalt. De blessuretijd moet je juist benutten om de wedstrijd over de streep te trekken en niet ballen naar niemandsland te schieten, onbegrijpelijk vind ik dat.
Bijna alsof haast een negatieve invloed heeft op nauwkeurigheid?
ras
 ras - zondag 20 augustus 2023 - 22:59   quote  deeplink  
Exact.
DMD
 DMD - zondag 20 augustus 2023 - 23:51   quote  deeplink  
De laatste 20 - 30 minuten zorgde ervoor dat ik weet dat het wel goed komt.

De verbetenheid die er toen zat om ten koste van alles toch een resultaat te halen, maakte dat vorig jaar deels zo'n success was.

Slot moet alleen zorgen dat hij z'n "vriendjes" op de bank durft te zetten, met meer risico een wedstrijd start en gewoon de jeugd voor de leeuwen moet gooien.

Een sterker signaal naar de aankopen dat er een tandje of 5 bij moet kan je niet geven namelijk.
VVout
 VVout - maandag 21 augustus 2023 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 23:51 schreef DMD het volgende:
De laatste 20 - 30 minuten zorgde ervoor dat ik weet dat het wel goed komt.

De verbetenheid die er toen zat om ten koste van alles toch een resultaat te halen, maakte dat vorig jaar deels zo'n success was.

Slot moet alleen zorgen dat hij z'n "vriendjes" op de bank durft te zetten, met meer risico een wedstrijd start en gewoon de jeugd voor de leeuwen moet gooien.

Een sterker signaal naar de aankopen dat er een tandje of 5 bij moet kan je niet geven namelijk.
Je geeft vrienden vaak een kans iets goed te maken en je bent er ook kampioen mee geworden. Je kan van alles roepen dat je weer vanaf 0 begint maar niet zo simpel.

Verder met je eens en heel erg jammer dat je er 2 tegen krijgt, want met 20 - 30 minuten powerplay kon je het niet meer recht buigen. Weer gelijk spelen is natuurlijk gewoon pijnlijk.
Stylzz
 Stylzz - maandag 21 augustus 2023 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 augustus 2023 - 22:16 schreef DMD het volgende:
Wat was er mis met Wieffer deze wedstrijd?

Speelde weer soeverein op 6 en liep de gaten dicht die de overige middenvelders lieten.
Willem van Hanegem heeft niet genoten van de ploeg van Arne Slot tijdens de Rotterdamse derby tussen Sparta en Feyenoord. In het Algemeen Dagblad geeft 'De Kromme' aan dan het spel van de ploeg van Zuid wederom bedroevend was. Wel zag de Feyenoord-icoon twee lichtpuntjes, Yankuba Minteh en Leo Sauer.

"Het was bedroevend wat Feyenoord liet zien. Yankuba Minteh maakte het verschil. Die was zo dreigend dat Sparta vaak één of twee mensen in de rug van Django Warmerdam moest zetten om dat gevaar in te dammen", aldus Van Hanegem. Het middenveld blijft tot op heden een probleem voor Arne Slot. "Mats Wieffer was wederom niet best. Zonder Ramiz Zerrouki zou het beter moeten gaan op het middenveld, dachten veel mensen."

"Maar Wieffer en ook Quinten Timber, die het spel vertraagt en vaak geen idee heeft hoe vrij hij staat, speelde weer slecht. Zoals ik ook Dávid Hancko iets te vaak blind met de bal de drukte in zag lopen", geeft Van Hanegem aan. Wel zag hij ook een andere jonge speler positief opvallen. "Zijn landgenoot Leo Sauer was wel een lichtpunt. Leuke speler is dat."

Door het wegvallen van Justin Bijlow vanwege een polsbreuk kijkt 'De Kromme' liever naar de eigen jeugdopleiding. "Bij Feyenoord hebben ze Kostas Lamprou gehaald als keeper. Maar niet om te keepen, want nu Justin Bijlow er waarschijnlijk voor lange tijd uit is, moet er een nieuwe doelman worden gekocht. Er zal in de jeugdopleiding van Feyenoord toch wel een aardige keeper rondlopen die eventjes als derde doelman kan functioneren?"

"Als je Lamprou haalt, dan is dat toch omdat hij eventueel in actie moet komen? Timon Wellenreuther kan Bijlow voorlopig wel vervangen, dat deed hij vorig seizoen ook. En op Het Kasteel tegen Sparta had hij alweer een belangrijke ingreep, toen Pelle Clement op weg leek naar de 3-1. Mede daarom pakte Feyenoord nog een punt", sloot Van Hanegem af.
VVout
 VVout - maandag 21 augustus 2023 - 09:35   quote  deeplink  
Of we weten de helft niet maar anders zou je denken, zet er iemand uit de jeugd als 3e keep bij idd.

Had je met Bijlow misschien zelfs 3 punten gepakt, zou het nooit weten natuurlijk. Maar voorlopig blij met Timon, die in ieder geval 1 punt heeft weten te redden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 23-24 #2: Sparta Rotterdam - Feyenoord (zondag 20 augustus 2023, 14:30 uur)









0.0104269